eitaa logo
اعراف
99 دنبال‌کننده
1هزار عکس
255 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 رهبر که معصوم نیست، شاید اشتباه کنه _ من با این حرف‌های رهبری قانع نشدم _ آدم‌ها رو نباید بت کنیم و.... شاید شماهم این جملات را شنیده باشید و یا برای خودتان سوال و شبه باشد پاسخ به این سوالات رو از زبان آیت الله حائری شیرازی بشنوید، چقدر زیبا توضیح دادن آیت الله حائری شیرازی: ⛔️ درست است علماء معصوم نیستند اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین و . وقتی گفته می‌شود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است. ⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من .* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سال‌ها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام گفت صلح می‌کنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند. ⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائبشان را در عالِم وارسته خود می‌بینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان می‌دهند. ⛔️ امام فرمود وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است. ⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی (علیه السلام) از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی (علیه السلام) با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک» یعنی اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در می‌آید. آن‌ها که برای امیر المؤمنین می‌کردند، در مقابل حجاج ابن یوسف تسلیم صددرصد بودند. عبدالله بن عمر که با امیرالمؤمنین بیعت نکرد وقتی خشونت حجاج بن یوسف ثقفی را دید شبانه برای بیعت به‌سوی او شتافت و با انگشت پای او بیعت کرد. وقتی نافذالحکم بودن امیرالمؤمنین را گرفتی، تسلیم استکباری مانند حجاج می‌شوی ⛔️ ، غیر از قانع نشدن است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است. ما هزار سال صبر کرده‌ایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمی‌کنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام گفت «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام گفت صلح، مردم تردید نکردند؛ چون می‌خواستند در آخرِ شبِ غیبت، را ببینند. —————————— *اشاره به صحبت‌های یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»! @haerishirazi @araf11
-1310843134_2056571678.pdf
256.7K
وحید جلیلی سخنرانی مفصلی درباره حوادث اخیر داشته که متن آن با اندکی ویرایش منتشر شده. کمی طولانی است اما پیشنهاد میکنم حتما وقت بگذارید و بخوانید. هم مرور تاریخ است و هم کلی ایده و سوژه از این متن به دست می آید؛ به خصوص اگر معلم، مستند ساز، شاعر یا کلا یک فعال سیاسی اجتماعی هستید حتما بخوانید. @araf11
⚡️مدرنیته یک دین است؛ نه یک تطور عینی عالم 🔰دکتر حسین کچویان: 🔸همین‌طور که جلوتر آمدیم یک چیزهایی را از تمدن غرب پذیرفتیم و مجبور شدیم یک چیزهایی را عوض کنیم تا رسیدیم به جایی که به عنوان مثال بگوییم دین یک امر شخصی است چون دیدیم که این نوع زندگی، مستلزم این نوع تلقی از دیانت است. 🔸بنابراین اگر این تمدن ادامه پیداکند، ملزوماتش را هم می‌آورد. بعضی اوقات در بدو امر یکی مستقیماً مفهوم دین، خدا، اخلاق و مفهوم زندگی دینی را هدف می‌گیرد ولی این تمدن اصلاً در ظاهر با این مقولات کاری ندارد؛ ماشین است که وارد می‌شود و فرهنگ خودش را می‌آورد. 🔸یکی از اشتباهات ما ازاول، نفهمیدن زیرکی ها و فریب‌کاری‌های تمدن غرب است که خود را ازاول آن‌طوری که هست (به عنوان یک دین) عرضه نکرد، بلکه به عنوان یک تطور عینی عالم عرضه کرد. اگر از اول به عنوان یک دین خودش را به ما عرضه کرده بود، این‌طور نمی‌شد که همه امور این تمدن را بگیریم و بعد هم به طور ناخودآگاه عوض بشویم؛ مثلاً اگر شما علم بیشتری بخواهید تا اسلام را بهتر بشناسید می‌گویند کتب تفسیر و احادیث را بخوانید، حالا اگر شما بخواهید مدرن تر بشوید می‌گویند باید فوکو، هابرماس و گیدنز بخوانید یعنی این دین مدرنینه است و این ها هم پیامبرهای آن هستند و وقتی شما این‌ها را خواندید قبولش می‌کنید و دنیا را هم عوض می‌کنید؛ یعنی مستقیماً ضربه‌ می‌زند. خیلی از دانشجوهای ما وقتی وارد این رشته ها میشوند، دچار تزاحم، بحران و مشکل میشوند؛ چون بلافاصله آنهارا نسبت به زندگی و هستی شان مسئله دار میکند. 🔸از علوم طبیعی هم نباید غافل شد، علوم انسانی صریحاً نفی میکند، ولی علوم طبیعی خدا را مسکوت میگذارد که در یک سیر طولانی تر عملاً به حذف اعتقاد به خداوند می‌انجامد. علوم طبیعی عملاً زندگی مان را تغییر می‌دهد و در درازمدت وقتی زندگی عینی ما تغییر یافت، مجبوریم که اخلاقیات و فرهنگ خود را هم عوض کنیم؛ کما اینکه این صدسال تاریخ هم به اصطلاح احیاگری به یک معنا همین است؛ یعنی زندگی ما عوض شده است. پی در پی به فهم های جدید از دیانت پیدا کردیم و به اینجا رسیدیم. 🔸اگر از منظر دینی علوم اجتماعی را بررسی کنیم، علوم اجتماعی در بعضی از شاخه ها، الهیات دنیای مدرن است. ما دچار این توهّم شدیم که داریم علم عالم و هستی را می‌خوانیم؛ نه، بلکه این یک شکل معنا کردن این جهان است؛ این ها یک روز، نظریه پایان تاریخ می‌دهند و ده سال بعد، آن را رها می‌کنند و پس ازآن پشیزی نمی‌ارزد و ما تازه می‌آییم به عنوان نظریه علمی مطرحش میکنیم‌؛ اینها نظریه نیست، اینها در واقع ایدئولوژی است. @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✖️دو عملیات همزمان مشابه با دو منشأ متفاوت؟ هر دو موتورسوار، هر دو با اسلحه کلاش، هر دو ترور کور، هر دو کاملا شبیه هم؛ یکی در ، یکی در ... دستور و نقشه عملیات یکی بوده، ولی ضدانقلاب می‌گوید ایذه کار خود نظام است، اصفهان نه. چرا؟ چون شلیک تروریست‌ها در ایذه به مردم خورده، در اصفهان به نیروهای امنیتی... الگوریتم ساده‌ای دارند: حمله مسلحانه تروریستی میکنیم. اگر به نیروهای امنیتی خورد میشود موفقیت و رشادت و رزومه می‌کنیم. اگر به مردم عادی خورد گردن نمی‌گیریم می‌گوییم . مهم هم نیست حمله‌ها در یک زمان و یک فرم باشند. ✍️ Eren Yeager 🇮🇷 @Roshangari_ir @araf11
متوجه شدین یا بیشتر توضیح بده که از داعش بدترن؟ :) در جواب به توییت باید گفت: ما تشنه به انتقامیم، پس پنجه در پنجه قرار دهید تا خونتان را بریزیم و جلوی اربابانتان قربانی کنیم. @araf11
🎴مادری که مغز و قلبش در تسخیر اینستاگرام صهیونیستی است ‏از اینکه مادر ‎ گفته ترور پسرش کار ج.ا هست ذره ای تعجب نکنید، این زن از اسراییل تا همه عوامل ضد انقلاب رو دنبال میکرده و مغزش و قلبش مسخ شده ست. نگاه کنید چه صفحاتی را فالو کرده است. ➕ همچنین تهییج ایشان توسط بعضی از اقوام و نزدیکانشون در حال انجام هست، آنهم در شرایطی که ایشون حال روحی مناسبی ندارند؛ ایران اگر می‌خواست کسی رو ترور کنه امثال علی کریمی رو ترور می‌کرد نه یک کودک ۹ ساله! @araf11
. چند نکته درباره مواضع مادر کودک ۹ ساله ایذه 🔸رسانه‌های معاند در حال بازنشر سخنان مادر این کودک معصوم هستند که به دست تروریست‌‌ها به شهادت رسیده است. این مادر که ظاهرا در حالت عادی نیست با روایت واقعه آن شب در ایذه، می‌گوید که وقتی رسیدیم به میدان هلال‌احمر یک طرف گاردی‌ها بودند و یک طرف مردم (همان اغتشاشگران) وقتی می‌رفتیم پلس صدا زد برگردید، وقتی برگشتیم ما را به رکبار بستند! ۱. ✍این شخص می‌گوید به شوهرم گفتم که بیا بریم چون ساعت ۶ تیراندازی شروع می‌شه! از کجا اطلاع داشته که چه ساعتی تیراندازی شروع می‌شود؟! ۲.✍ظاهرا وقتی این خانواده با خودرو به سمت اغتشاشگران می‌رفتند، پلیس با تذکر "برگردید" آنها را انذار داده تا به آن سمت اشوبگران مسلح نروند. اگر پلیس قصد تیراندازی به آنها را داشت چرا باید فریاد بزند: برگردید. وقتی آنها به سمت پلیس برمی‌گردند، تروریست‌های اغتشاشگر آنها را به رکبار می‌بندند. ۳.✍ سئوال اینجاست که وقتی می‌دانستند در ان منطقه اشوب و اغتشاش هست و افراد مسلح در آن منطقه حضور دارند، چرا با فرزندشان به منطقه درگیری رفتند؟! آیا این پدر و مادر در کشته شدن فرزند معصوم‌شان تقصیری ندارند؟ ۴.✍پدربزرگ و دایی این کودک معصوم با اعلام موضع صریح نسبت به ترور صورت گرفته، اعلام کردند که این تیراندازی از طرف آشوبگران بوده اما چرا مادر وی اینگونه سخن می‌گوید؟ پاسخ در صفحه اینستاگرام اوست. وی تمام شبکه‌ها و افرادی که مردم را به تجمع مسلحانه تحریک می‌کنند را دنبال می‌کند و به شدت تحت تأثیر آنهاست! پس از این حادثه نیز با توجه به وضعیت روحی وی، برخی اطرافیانش در حال تحریک و شیطنت هستند. ۵.✍در ماجرای آرتین و ارشام و خانواده‌های شهید شاهچراغ، موضوع از این جهت متفاوت بود که تروریست‌ها به محل امن امامزاده حمله کردند و آن جنایت رخ داد در حالی که اینجا پدر و مادر بی‌ملاحظه، خودشان به محلی رفته‌اند که می‌دانستند درگیری است! در حقیقت با دست خودشان این طفل معصوم را در برابر تیر قرار دادند. ۶.✍ در ماجرای مهسا امینی، پدر وی حدود ۴۰ روز دروغ گفت که فرزندم هیچ بیماری خاصی نداشته در حالی که فرزندش در کودکی عمل جراحی مهمی در سر داشته. وقتی با دروغ‌های او برخوردی نشد، ایا دروغ‌بافی این زن اتفاق عجیبی است؟! "رسایی" @araf11
📩 موضع رهبر انقلاب درباره‌ی یکسان نبودن برخورد با همه‌ی عناصر حاضر در اغتشاشات: روش ما روش رسول‌اللّه است / فریب‌خورده‌ها را باید هدایت کرد اما جنایت‌گران باید مجازات شوند/هیچ کس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند 🔻مطلب دیگر در مورد نوع برخورد با عناصر صحنه‌گردان است. یک بخش صحنه‌گردان‌ها هستند، یک بخش فریب‌خورده‌ها هستند، یک بخش پول‌گرفته‌ها هستند، بعضی‌ها جنایت کردند. اینها، همه، یک جور نیستند. 🔹 آن کسی که فریب‌خورده است فقط و جنایتی نکرده آن را باید متنبّه کرد، باید موعظه کرد، باید هدایت کرد، باید از او پرسید: این حرکت تو کمک به پیشرفت ایران است یا ضدّ پیشرفت ایران است؟ او را باید وادار کنید به فکر کردن. آن کسی که بی‌توجّه به خواسته‌ی دشمن همراهی با او میکند باید بیدارش کرد. 🔹 آن کسی که عامل جنایت است، یا قتل یا تخریب یا تهدید، تهدید؛ اینها بایستی مجازات بشوند. به اندازه‌ی گناه خودشان باید مجازات بشوند. عامل قتل یک‌جور، عامل تخریب یک‌جور، آن کسی که اینها را با تبلیغات وادار به این کارها میکند یک‌جور، هرکدام به اندازه‌ی خودشان باید مجازات بشوند. 🔺 البته مجازات به وسیله‌ی قوه‌ی قضائیه است، اینجا عرض بکنیم هیچ کس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند. پس ما هم نصیحت داریم، هم مجازات داریم، مثل پیغمبر، روش رسول‌اللّه.۱۴۰۱/۸/۲۸ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
🚨 خلاصه عرض کنم منظورشان از آزادی، آزادیِ زن نیست، آزادیِ دسترسی به زن است!😐 ✍ تخریب‌چی @takhribchi110 @araf11
| برای ایران ◽اقلام پویش هواداران تیم ملی فوتبال،جهت استفاده در شبکه‌های اجتماعی. 🏷 🌷 @j_pasdaran | جبهه پاسداران اسلام ✊🏻