eitaa logo
اعراف
101 دنبال‌کننده
808 عکس
214 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
ویراستی‌ها را دنبال کنید. ☑️@VIRASTYHA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز نهم(اربعین) فهمیدن یا توهم فهمیدن شب اربعین شب عشق بازی با کهکشان راه هستی بود. شبی بود که این بار مردم به دور خورشید و ماه می‌گشتند تا کمی از آنان نور بگیرند و بذر عقلانیت و محبت را در خود شکوفا کنند. سحر گذشت و خورشید هنوز طلوع نکرده بود. نماز صبح را در محل اسکان خواندیم و بعد از بین الطلوعین راهی بین الحرمین شدیم. میخواستیم زیارت اربعین را داخل حرم بخوانیم ولی دسته‌ها مانع حضور زائران به آنجا شدند. گوشه ای از بین الحرمین ایستادیم و با سید و جعفر، زیارت اربعین را خواندیم. عصاره‌ی زیارت اربعین، اقتدا به تفکر و حفظ هویت است. آنجا که از بذل مهجه برای نجات بشر از جهالت می‌گوید و مسیر گمراهی را نقطه‌ی تقابل هویت انسانی و هویت حیوانی می‌داند، یعنی کربلا میدان تقابل فهمیدن با توهم فهمیدن است. چه اندیشه‌هایی که درون انسان را از هویت اساسی خویش تهی کرده است اما ظاهرش، دل عوام الناس را با خردمند نامیدن شان فریفته. به کناره‌ای رفتیم و نمازی خواندیم؛ سپس از بین الحرمین سلامی به امام حسین(ع) دادیم و به محل اسکان برگشتیم. روز اربعین، روز جدایی از تمسک به ظواهر است. اینکه دستمان را به ضریح برسانیم تا مهر قبولی بر زیارت خود بزنیم، همان ظاهر گرا بودن است. در این میان، اهل بصیرت کناره‌ای ایستادن و اکتفا به تباکی کردن را بر هر تقلایی در جهت حفظ ظواهر ترجیح می‌دادند. اینجاست که مرز بین گریه بر جسم حسین و یا بر اندیشه حسین(ع) معلوم می‌شود. آنان که همیشه از حسین بن علی(ع) جسمش را می‌خواهند، عشقشان را محدود به مکان و زمان می‌کنند و آنان که شهید کربلا را مکتب فکری می‌دانند، هر زمان و مکان که بخواهند با دستی بر روی سینه و یک عرض ارادت کوچک، عشق خودشان را ابراز می‌کنند. اینجاست که اگر از دسته‌ی اول باشیم، یزید ۶۱ را شر می‌شماریم ولی برای همدستانش در ادامه‌ی تاریخ سهمی از شرارت قائل نیستیم و سودای سازش با آن را در سر می‌پرورانیم ولی اگر از دسته‌ی دوم باشیم، هیچگاه برای یزید، تاریخ انقضاء پیدا نمی‌کنیم و همیشه برای مدل‌های جدیدترش شیوه‌ی مبارزه را بروز می‌کنیم. این یعنی باید بین خمینی‌ها و حلبی‌ها فرق قائل بود به تعبیر دیگر بین فهمیدن با توهم فهمیدن زمین تا آسمان تفاوت است. نزدیک مغرب با تعدادی از دوستان وارد خیمه‌گاه شدیم. جعفر برای اولین بار خیمه‌گاه را زیارت می‌کرد. کنار خیمه‌ی امام حسین(ع) نشستیم و روضه‌ی حضرت رقیه خواندیم. نمی‌دانم. ولی شاید رقیه بانو، همین‌جا بغل بابا، عمه و برادرانش دلبری می‌کرد! برای من فضای خیمه‌گاه از قتلگاه غم‌انگیز تر بود. چه وداع‌هایی که در این مکان رقم نخورده است! چه نگاه‌هایی که از اینجا بدرقه‌‌ی جگرگوشه‌های بنی هاشم نشده است! صدای شیون مخدرات هنوز به گوش می‌رسد. آنجا که دیدند ذوالجناح با زین واژگون شده، به سمت خیمه‌ها شیحه کنان می‌آید. نماز مغرب را در میان خیمه‌ها خواندیم و به سمت حرم حرکت کردیم. 🖋 علی عسگری @araf11
فقط بر حسین(ع) گریه کن! @araf11
دیروز می‌توانستیم کنار هم ساندیس صلواتی بخوریم اما نیامدید... @araf11
حسن یزدانی زمانی ضربه شد، که پای سیاست بازان آمریکایی و سرمایه داران وال استریت، به پای تشک باز شد. @araf11
هدایت شده از ویراستی‌ها
خودت به انتظارم پایان بده @araf11
هدایت شده از مجموعه گرا
بازی روایت‌زدگان در زمین سایه‌ها - مجازی.pdf
1.83M
⁉️ جزوه بازی روایت‌زدگان در زمین سایه‌ها 🔹 فهم جامعه‌شناسانه از اغتشاشات معطوف به حجاب اختیاری 👤 مهدی جمشیدی 📖 🌐 📚 @geraa_maktoub 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درویش مدیرعامل پرسپولیس: به رونالدو گفتم یکی از دلایل محبوبیت شما بین مردم ایران حمایت از مردم فلسطین است. 🔹رونالدو به درویش: بله خوشحالم از این موضوع 📌 نظرتون چیه که درویش یک تنه جنگ روایت‌ها رو پیش ببره جلو؟😅 همه داشتن نگاه تحقیر آمیز به مردم میکردن، این یکی ورقو برگردوند.😂 @araf11