eitaa logo
اعراف
95 دنبال‌کننده
1هزار عکس
270 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
میگوید تو مگر خواهرت را دوست نداری؟ میگویم: قطعا او را دوست دارم میگوید تو اگر با خواهرت، اختلاف داشته باشی او را سرزنش میکنی؟ میگویم: اختلاف در ایده و نظر امری طبیعی است و اگر جز این بود، تکامل در انسان ایجاد نمیشد....! می گوید: اگر خواهرت بر خلاف حق رفتار کند آیا به او تذکر میدهی؟ میگویم: آری. هیچ انسانی برای تکامل خود، خلاف حق رفتار نمیکند.... میگوید: پس تو خواهرت را دوست نداری!!!! ############## حکایت کشف حجاب های کنونی جامعه ی ما نیز غالبا ذیل همین مغالطات، جمع بندی میشود.... میگویند دوقطبی ایجاد میکنی در حالیکه دوقطبی بین کدامین نظر....؟؟؟؟ بین چه چیز....؟؟؟ اگر بنا به دوقطبی باشد، شیطان اولین کسی بود که این دوقطبی را بستر سازی کرد تا اغواء گری کند برای چنین روزی... اغوا گری کند تا ما اگر نسبت به قبح فعلیِ بد حجابی و بی حجابی_از آن جهت که حجاب دستور شرع است_اعتراض میکنیم بگویند تو آنان را دختر خود نمیدانی ولی ح.ج.ق.س میدانست.... و بعد نتیجه میگیرند، پس تو ادای محبین حاج قاسم را در نیاور.... ودر نهایت اعتراض به قبح فعلیمان را تحریف کرده و قبح فاعلی می نامند. در اینکه غالب بد حجابان و بی حجابان فطرتا قائل به حیا هستند شکی نیست. ولی در جهت رفع نقصان موجود در سیر تکاملی انسان باید قبح فعل ها را شناساند تا قبح فاعلی در جامعه گسترش پیدا نکند... ◇◇ و بماند که تناقضات در رفتار ها و سوء برداشت ها نسبت به مقوله های تربیتی، اخلاقی و دینی، چقدر به دیدگاه اقشار مختلف جامعه نسبت به جامعیت دین مخصوصا جوانان را خدشه وارد کرده... باشد که نهاد های متولی امر تربیت در برنامه ها و افعال خود تجدید نظر کنند. ■■■ هیچ برادری دوست ندارد که کار ناصواب خواهرش را به ناصواب بودن فطرتش، نسبت دهند... پس روشنگری باید نمود تا کار ناصوابی سر نزند... @araf11
رفیق اجازه بده خیالت را راحت کنم. من هم مثل تو از بی حیایی متنفرم. من هم مثل تو از بی عدالتی متنفرم من هم مثل تو میخواهم اسلام و احکام اسلام اجرا شود. من هم مثل تو عاشق جمهوری اسلامیم و از رفتار رادیکال زای گشت ارشاد منزجرم. اما برای من وجود بی عدالتی دلیل نمیشود که حجاب هم نباشد. برای من دلیل نمیشود چون با مفاسد اقتصادی به تمامه برخورد نمیشود، پس حجاب هم نباشد. برای من همانطور که عدالت اصل است، حجاب هم برای حفظ امنیت روانی جامعه و حفظ کانون گرم دستان پدر و مادرم، اصل است. چرا برای من دلیل نمیشود که در صورت عدم چیزی چیزی دیگر را نیز معدوم کنم؟ چون ما در جامعه زیست میکنیم. ما لاکپشت نیستیم که سر در لاک ببریم و هر جور بخواهیم باشیم. جامعه قانون دارد و منو تو میدانیم که بهترین قانون، اسلام است. اگر دل و من و تو برای بی عدالتی در جامعه میسوزد و دلش میخواهد که مطالبه کند، چرا برای نفوذ نقشه ی دشمن نسوزد؟ چرا منو تو دلمان نباید برای اسلام بسوزد؟ آری قبول دارم که گشت ارشاد خطا کار است وباید روند مسیر نهی از منکر تغییر کند. قبول دارم که خیلی از زنان با مرام کشورم طرفدار حیا و عفت اند و چه بسا با مصادیق آن آشنایی کامل و دقیق ندارند. ولی چرا باید در پازلی بازی کنیم که ما را به جای آنکه یک پله در تحقق اهداف اسلامیمان جلو ببرد، یک پله در جهت تکمیل پازل دشمن، به عقب سوق میدهد. رفیق آگاه باش. کمپین زدن ها در دورانی که دشمن خود را دلسوز دموکراسی به قول خودش ذبح شده در ج. اسلامی معرفی میکند، فریبی است که فقط رسیدن او به هدفش را نزدیک تر میسازد. حجاب اجباری و اختیاری ندارد. حجاب حجاب است و قانونی الهی است برای بهتر زیستنمان تا رسیدن به کمال الهی و غیر از آن توطئه ی شیطان برای رساندن انسان به سیر نزولی اوست. والسلام. @araf11
سلسله مطالب درباره ما و جهاد تبیین @araf11
اين مطالب براى یک هفته ی گذشته است اما تلنگریست برای همیشه
تشکیلات... وقتی صحبت از تشکیلات میشود دوچیز در ذهن پدیدار میشود:۱)حضور یک جمع دور هم و تضارب آراء و۲)وجود یک هدف بلند مدت یا کوتاه مدت و تلاس برای رسیدن به آن. شاید بتوان حوزه علمیه را به عنوان یکی از نهاد های روشنگر در جامعه و یا بهتر بگویم یکی از پشتوانه ختی گفتمان سازی دینی در جامعه دانست که با وجود منابع ناب دینی،توانست نظریه های اجتماعی_اسلامی قابل توجهی به واسطه ی اندیشمندان بی نظیرش ارائه دهد. اما نکته اینجاست که در حوزه علماء خبره واهل فن بسیار اند اما فقط تعداد محدودی از آنها باخود جمعی را درجهت ارائه ی یک تفکر دینی_اجتماعی،به جامعه،همراه ساختند که البته موانع سختی هم در پیشرویشان بود. از جریان مشروطه ی مشروعه بگیرید که شهیدشیخ فضل الله نوری،آخوند خراسانی(صاحب کفایةالاصول) و میرزای نائینی از سردمداران آن بودند تا شهید مدرس در مقابله با قلدریسم رضا شاه پهلوی. همه و همه یک چیز میگفتند وآن دین اجتماعی بود. حتی شیخ انصاری هم برای ارائه ی چنین نظریه ای شاگردانی پرورش دادکه بعد از وفات ایشان درخصوص چگونگی اداره ی جامعه توسط جانشینش بحث بود. که آیا میرزای رشتی خوب است یا میرزای شیرازی؟حال آنکه میرزای رشتی به عنوان مرجع بعدی نام گرفت اما او راضی به این مسئله نشد و مردم را به میرزای شیرازی ارجاع داد. واما ۳۰۰ سال بعد و امامی که در اوج علمیت وفقاهت با مانعی روبرو بود که عملا نماد استثمار پذیری قرن باید نام میگرفت؛ استثماری که همه چیز را به غارت میبرد. دیگر نه رضا قلدر بلکه کل خاندان پهلوی مردم را دودستی به ایادی فراعنه سپرده بودند. وامامی که چاره ای نمیدید جز رشد فکری جامعه. واین محقق نمیشد مگر تشکیلات. شهیدمرتضی مطهری،شهید صدر،شهید بهشتی،شهید مفتح و در نهایت رهبر عزیز انقلاب. تشکیلات مانع داشت وآن دشمنی دشمنان بود. کسانی که از مردم استضعاف فکری و جسمیشان را میخواستند ولی مانع داشتند وآن تشکیلاتی بود که هدفش ۱۸۰ درجه برخلاف غایت دشمن بود. چاره اش ترور بود. همان کاری که در وسط میدان علیه شیخ فضل الله کردند،چندین سال بعد در کنار دانشگاه این بار با مفتح کردند. همان کاری که در تبعید،با شهید مدرس کردند،چند سال بعد در جایی نامعلوم با شهید صدر که نخبه ای بی مانند در تاریخ حوزه بود،انجام دادند....وآنها فهمیده بودند که تا تشکیلات سید روح الله باشد،انقلاب هم هست.... ولی ما نفهمیدیم که وقتی تشکیلات نباشد، قلب فکری جامعه می ایستد ونتیجه آن میشود که میبینیم....صدای مطهری ها پخش میشود،ولی گوش ها نمیشنود چون تشکیلاتی نیست که گفتمان روح الله را فریادبزند..... @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکومت اسلامی آرزوی هزار وچهارصدساله‌ی امامان و علمای شیعه بوده چه نکات خوبی گفته محمدصادق شهبازی، دو دقیقه مفید گوش بدید. قدر نعمت حکومتی راباید بدانیم که همه ایجاد آنرا آرزو میکردند... @araf11
گل به خودی... سکانس۱) با او صحبت میکردم، دغدغه های این روز هایم را به او که چون من طلبه بود میگفتم. دغدغه های او نیز همرنگ آنچیزی بود که من با او درمیان گذاشته بودم. گفتم باید برویم صحبت کنیم. باید برویم ارتباط بگیریم، باید دوست شویم باید رفیق شویم اصلا باید رفاقت را یادشان بدهیم.... اینجا مکثی کرد و در جوابم گفت، آنها گوش شنوا برای حرف های من و تو ندارند... عجب!!! چه میشود که گوش شنوا برای شنیدن حرف های فلان مخالف نظام و یا فلان چهره ی مشهور دارند ولی برای منو تویی که دغدغه شان را داریم ندارند؟! این یک طرفه قاضی رفتن را چه زمان یاد مجاهدان تبیین داده اند؟ سکانس۲) با تو که طلبه ای و دغدغه ات این است که در جنگ روایت ها، میخواهی بروی وسط میدان تا روایت صادق را به مخاطبان عرضه کنی سخن میگفتم. تو گفتی طلبه ها هیچ انگیزه ای برای نقل روایت صادق در جنگ روایت ها ندارند و گفتی میخواهم از برای این حادثه گریبان چاک بدهم. و من به تو گفتم: که آیا با گریبان چاک دادن، طلبه ها انگیزه پیدا میکنند؟ یا باید تکلیفشان را روشن کنیم تا به میدان بیایند؟ مثلا تشکلی راه بیاندازیم... و تو گفتی: کار تشکیلاتی به طلبه ها نیامده است؟ عجب!!! چه شده است که طلبه ها اینقدر فرد گرا و خودزن شده اند؟ سکانس۳) به دبیرستان رشته ی معارفی میروم که مدیرش یک طلبه است. از او تقاضا میشود تا مثلا کلاس تاریخ اسلامش را به یک طلبه بدهد تا خوب تاریخ و سیره ی اهل بیت را بگوید، ولی او میگوید طلبه جماعت نمیتواند به این دانش آموزان درس بدهد، چون مشغله های زندگیش اینقدر زیاد است که فرصت تدریس پیدا نمیکند و یک درمیان کلاس می آید! عجب!!! از کی، حاشیه زندگی طلبه با اصل آن جابجا شده است؟ سکانس۴) دانش آموزانی که برای اطلاعات غلطی که به آنها داده شده، تقاضای شورش علیه حقی را دارند که اگر برای احقاقش انقلاب نمیشد معلوم نبود الان در کجا و چگونه زیست میکردند. و حوزه ی علمیه و جامعه ی نخبگانی که از وظیفه اش کوتاهی کرده و فقط گریبان چاک میدهد... این یعنی گل به خودی... @araf11
چگونه مارپیچ سکوت را بشکنیم؟ چند شب قبل در منزل داشتم شام می خوردم، یکباره صدای مبهم ولی ممتدی را شنیدم. دو سه دقیقه ای گذشت ولی صدا ادامه دارد بود. رفتم پنجره را باز کردم. صدا واضح تر شد. یک نفر از وسط کوچه فریاد می زد: «مرگ بر دیکتاتور» کم کم یکی دو نفر دیگر هم... با او همراهی کردند و شعار دادند: «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» با صدای بلند فریاد زدم: «مرگ بر منافق!» چند ثانیه همه شان سکوت کردند:) طبیعتا انتظار شنیدن این شعار را نداشتند و تصور می کردند هرچقدر شعار خودشان را تکرار کنند، افراد بیشتری با آنها همراهی خواهند کرد... لذا به محض اینکه دوباره شعارشان را تکرار کردند با صدای رسا تر فریاد زدم: «مرگ بر منافق» چند ثانیه بعد این بار صداهای دیگری به گوش رسید: «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «مرگ بر منافق» و... چه اتفاقی افتاده بود؟ خیلی از ساکنین همان کوچه که مخالف شعارهای آنها بودند... احتمالا تا قبل از اینکه شعار «مرگ بر منافق» را بشنوند انگیزه ای برای شعار دادن در برابر آنها نداشتند. چرا؟ چون به اشتباه فکر می کردند اگر حرف خودشان را بزنند کسی همراهی نمی کند و در انزوا هستند. اما وقتی می بینند افراد دیگری هم هستند که با آنها همراه هستند... ترس از انزوا از بین می رود و با خیال راحت حرف شان را می زنند. لذا آن کسی که اولین بار شروع کرد «مرگ بر دیکتاتور» گفتن، احتمالا فهمید در کوچه خودش هم در اکثریت نیست، چه برسد به اینکه بخواهد نظام را عوض کند:) و جالب اینکه از فردایش دیگر هیچ شعاری ندادند... نظریه مارپیچ سکوت همین است، یعنی در برابر «جو به ظاهر غالب» تسلیم نشوید و حرف خود را بزنید. اتفاقا این ایام این کار ضرورت بیشتری دارد، چون براندازها که سواد و منطق زیادی ندارند، فقط توهم شان زیاد است و اتفاقا باید همین توهم شان را شکست. شعار در برابر شعار، تجمع در برابر تجمع... این جماعت نه تشکیلاتی تر از منافقین و حزب توده هستند و نه بدنه اجتماعی بیشتری از سال 88 دارند، چندی بعد نیز افسرده تر و منزوی تر خواهند شد. فقط چند روزی عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.../ پایان 🗣 امیرحسین ثابتی @twtenghelabi @araf11
محصولات میهن تحریم! آنلاین شاپ‌ها تحریم! هواپیمایی تحریم! فوتبال تحریم! محک‌ تحریم! ترجمه: زندگی نکنید، نخورید، مسافرت نرید، شادی نکنید، کمک نکنید، از هموطنتون دشمن بسازید تا در سیاهی و نا‌امیدی غوطه‌ور بشید، به جون هم بیفتیدو همدیگرو بکشید تا ما بیایم خونتونو(ایران) بگیریم! 🗣آسیه سعیدیان @twtenghelabi @araf11
15.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب در تحلیل حوادث اخیر: اغتشاشات خیابانی واکنشِ انفعالی دشمن در مقابل حرکت‌های بزرگ اخیر ملت ایران است / ابتکار دست ملت ایران است سخنرانی امروز رهبر معظَّم انقلاب اسلامی( مُدَّظلُّه العالی) @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا