May 11
صحبت های آقا رو که شنیدید یا خوندید؟
اگر نخوندید بخونید تا هم دلگرم شوید و هم هوشیار.
#مطالبه_گری
#شهید_ابراهیم_همت :
"با خداي خود پيمان بستم تا آخرين قطرة خونم، در راه حفظ و حراست اين انقلاب الهي يك آن آرام و قرار نگيرم."
#رفیق_شهیدم ⚘
@araf11
#شهید_عباس_دانشگر :
خدایا! دلم تنگ است. هم جاهلم هم غافل، نه در جبهۀ سخت میجنگم نه در جبهۀ نرم.
کربلای حسین (ع) تماشاچی نمی خواهد… یا حقی یا باطل… راستی من کجا هستم؟
#رفیق_شهیدم ⚘
@araf11
🔺روزگاری همنوا با آنهایی که فریاد "سید علی سرنگونه" سر میدادند، هشتک ترند میکردند
🔺جالب اینجاس قبلا از آقا صله گرفته و بازم برای جبهه ی باطل، دم تکون میده.
▪️وحالا مشغول شعرخوانی برای آن شخص عزیز
آری ... تزویر سکه ای است ٢رو که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است"
#تلنگر
#تلنگر
@araf11
از استاد قنبریان بابت پاسخگویی به این پرسش و البته تفصیل طرحشان و تحلیل بیانات رهبر عزیز انقلاب سپاسگزارم.
لهذا از دوستان میخواهم این مطالب استاد را بخوانند.
1⃣
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3957
2⃣
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3958
@araf11
البته باز نقد وجود دارد.
به این خاطر که اگر با بی حجابی برخورد سلبی نشود باز فضا از هم گسسته میشه.
پس قطعا باید بستر سازی از طرف حاکمیت برای اقناع سازی توسط خود مردم و شناخت محله ای و استانی خرده فرهنگ ها نسبت به حجاب
صورت بگیرد.
#شهید_آیت_الله_مطهری :
بزرگ ترین ضربتى که بر پیکر اسلام وارد شد، از روزى شروع شد که سیاست از دیانت منفک شد… و بزرگ ترین آرزوى هواخواهان ترقى اسلام باید توأم شدن سیاست و دیانت باشد.
#رفیق_شهیدم ⚘
@araf11
#شهید_مصطفی_چمران :
من نمی گویم ولی فقیه معصوم است، اما ملتی که به امر خدا به امر ولی فقیه اعتماد می کنند، خدا اجازه اشتباه به آن رهبر را نمی دهد و به نوعی به او معصومیت می بخشد.
#رفیق_شهیدم ⚘
@araf11
May 11
برنامه ی نیروی انتظامی برای حجاب خیلی خوبه.
چون اون سیاست های دوگانه گشت ارشاد رو نداره.
ولی ای کاش پلیس به ناهنجاری های فضای مجازی هم ورود میکرد.
حقاً اگر جلوی تبلیغات مستهجن و سبک زندگی غلط در مجازی گرفته بشه شاید خیلی از الگوسازی ها و بی حجابی ها در خیابان صورت نگیره.
#مطالبه_گری
@araf11
ضمن اینکه ای کاش،
اینبار فقط پلیس درباره حجاب وارد فعالیت قانونی نمی شد.
چون دوباره بحث های امنیتی شدن
پیش میاد(ولو اینکه امنیتی هم هست) ولی اگر میشد تا وزارت ارشاد
و یا وزارت صمت در بحث پوشاک و برخورد با سلبریتی های بی بندوبار،
ورود کنند خیلی بهتر بود.
(نظر شخصی)
#مطالبه_گری
#مطالبه_گری
@araf11
#شهید_محسن_وزوایی :
امروز، در شرایطی هستیم که لحظه ای غفلت، خیانت به اسلام و قران است.باید تا انجا که در توان داریم، برای خدا کوشش کنیم. امروز تمامی مزدوران و طاغوتیان به مقابله با انقلاب عزیز اسلامی برخاسته اند.در راس تمامی اینان ، به تعبیر امام "شیطان بزرگ امریکاست" و به دنبال او تمامی وابستگان دیگرش.
#رفیق_شهیدم ⚘
@araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فراخوان حجتالاسلام قمی برای طرحهای مردمی در خصوص پوشش، عفاف و حجاب
🔹رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از عموم گروههای مردمی برای ارائه طرحهای اجرایی در خصوص پوشش، عفاف و حجاب دعوت کرد.
🔹گروههای مردمی میتوانند طرحها و ایدههای خود در خصوص پوشش، عفاف و حجاب را از طریق صفحه «طرحی برای حجاب» در پایگاه اینترنتی سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی
🔗 https://nehzat.ir/fa/contacts
و یا ارتباط با شماره 09003505015 در شبکه های اجتماعی ارائه کنند.
#مطالبه_گری
#مطالبه_گری
@araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرپرست وزارت آموزش و پرورش و ریاست دانشگاه فرهنگیان در جمع دانشجویان
📣 حرف حقی که نیاز چند ماهه و نیاز امروز کشور ماست
📌 خداییش اگه همه مسئولین ادارات ،ارگان ها ، بانک ها ، صداوسیما و.... چنین تفکری را سرلوحه کار خود قرار میدادن خیلی از مشکلات قبل حاد شدنش حل می شد.
✅ حرف حقه واقعا که اگه نظام رو قبول نداره چرا باید در مراکز حساس تربیتی و مدیریتی و... مشغول باشه همچنان‼️
#تلنگر
#مطالبه_گری
@araf11
🔰 ضرورت نگاه جامع و شبکهای به الگوی پوشش
پوشش عفیفانه، فرهنگ جاریِ ما درطول تاریخ این کهن سرزمین بوده و در آموزههای دینی ما نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
سبک پوشش و آرایش، بهعنوان یکی از شاخههای «سبک زندگی» بهشدت تحت تأثیر عوامل زیرساختی و کلان جامعه قرار دارد و ... متأثر از ساختارهای فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی میباشد.
بنابراین با یک موضوع تکبعدی و جزئی مواجه نیستیم که بهطور مستقل مورد تحلیل و تجویز قرارگیرد؛ لذا هرگونه برنامهریزی در این حوزه، بدون نگاهی کلان و طرحی جامع، اثربخشی مطلوب، عمیق و پایداری را نخواهد داشت. البته این نکته به معنی بیتفاوتی حاکمیت و جامعه دینی به مسأله پوشش و عفت عمومی نیست، بلکه التفاتبخشی نسبت به رویکردها و اقداماتی است که فارغ از ریشهها، بسترها و مقیاسِ درگیری فرهنگی، صرفاً به سطوح خُرد، میدانی و فردی بسنده میکنند.
الگوی پوشش، یکی از وجوه درگیری تمدنی غرب با اسلام است که غرب برای آن بهصورت سازماندهیشده، برنامهریزی و هزینه میکند، آنها در این تقابل، هدفمند و همافزا عمل میکنند و ما _به لحاظ نظری و عملی_ پراکنده و ناهماهنگ.
از طرف دیگر، سکولاریسم پنهانی که در سیستم آموزشی و رسانهای ما جریان دارد نیز پازل جریان معارض را تکمیل میکند.
احکام پوشش در اسلام نه تنها نشانگر منع حضور زن در اجتماع نیست بلکه نشان میدهد اسلام روابط اجتماعی زن را مبتنی بر نگاه انسانی و باتوجه به عواطف فطری و لطافت وجودی او تنظیم و بر استحکام خانواده و سلامت اخلاقی جامعه تأکیدکرده، اما غرب، حضور زن را برمحور جنسیت و مادیگرایی ترسیم کرده است.
تمدن غرب، حجاب را سدی بزرگ در برابر رواج نظام سرمایهداری و سبک زندگی غربی میداند که برای شکستن مقاومت فرهنگی جامعهی ایرانی و فعالسازی گسلهای درونی، بر روی آن تمرکز کرده است.
از سوی دیگر نواقص نظام حکمرانی بویژه درحوزه معیشتی و نابرابری در توزیع فرصتها، بستر و شیب جامعه را برای نمادهای ارزشی همچون حجاب، نامناسب و منفی مینماید.
درحالیکه حاکمیت شیب محیطی را درجهت الگوی تراز باید تنظیم کند اما اینک عرصه عمومی برای رعایت پوششِ تراز هموار نیست و به طور مثال به لحاظ اجتماعی و اقتصادی، هزینهها و محذورات خاصی را در پی دارد.
در این میان اتفاقات تلخی نیز روی میدهد که بر نگرانی جامعه میافزاید؛ گاهی حوادثی چون ماستپاشی در شاندیز، (فارغ از چند و چون ماجرا) تصویری بیمنطق و مشمئزکننده از حامیان حجاب را ترسیم میکند و گاهی شاهد برخوردهای تند و خشن در برابر تذکرات برخواسته از حساسیتهای مذهبیِ جامعه هستیم.
این چالشهای اجتماعی ریشه در کمتوجهیها، تناقضات و دوگانگیهایی دارد که در عرصهی سیاستگذاری و تصمیمسازی در کشور وجود دارد و اینگونه خود را در سطح جامعه نشان میدهد.
ما از سویی درصدد حفظ فرهنگ بومی، معنویتِ تاریخی و ارزشها و نمادهای مذهبی در جامعه هستیم و از سویی با تجویز الگوی توسعه غربی و ترویج تفکرات سرمایهداری و نئولیبرالی، بهجای حرکت به سمت عدالت، (بهعنوان یکی از آرمانهای اصلی انقلاب) به سوی شکاف طبقاتی حرکت کردهایم و این شرایط باعث شکلگیری و تشدید گسلهای اجتماعی میشود.
یکی از مهمترین بخشهای زیرساختی در معماریِ سبک زندگی، نظام آموزش و پرورش است که عملاً کارکرد مطلوبی در این حوزه نداشته و با وجود تجارب موفق (که بهصورت موردی اجرا شده) و طرحها و ایدههای مؤثر که نمونهای از آنها را در ماههای گذشته به وزیر آموزشوپرورش ارائه کردهایم و علیرغم تمرکز جریان معارض، بر مدارس دخترانه برای ایجاد گسست و التهاب، همچنان با کوتاهی و غفلت جدی در این حوزه مواجهیم.
موارد مؤثر دیگری همچون سازمان رسانهای، فضای مجازی، مدل شهرسازی و الگوی ساخت مسکن، صنعت مدلینگ و زنجیرهی طراحی، تولید و توزیع پوشاک، فضای اداری و نحوه مواجهه دستگاههای اجرایی با این موضوع، ... [نیز] نیاز به توجه جدی دارد که در این خصوص با طرح سوال از وزیر فرهنگ و وزیر صمت، از آنها خواستهایم تا نسبت به مسئولیتهایشان در این حوزه پاسخگو باشند.
طرح فعلی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز که بدون توجه به اهمیتِ هنجارپذیری و درونیسازی این حکم الهی، بر کنترل هوشمند و محدودیتهای اجتماعی تمرکز کرده دارای نواقص، آسیبها و تبعات زیادی است و نیاز به بازنگری اساسی دارد.
آنچه به اجمال مورد تأکید این یادداشت قرار دارد، ضرورت نگاه جامع و شبکهای به الگوی پوشش است چراکه برخورد با منکر، اگر خلاصه در عوامل خُرد شود و از برخورد با ریشهها و جریانهای سازماندهیشده که به اشاعه منکر میپردازند غفلت شود، اثر مطلوب را نخواهد داشت بلکه ممکن است ناخواسته در طرح جریان معارض قرار گرفته و پازل آنها را تکمیل کند.
✍️ مهدی عسگری/نماینده ی کرج در مجلس
#مطالبه_گری
#مطالبه_گری
@araf11
May 11
أَمَا وَ اللَّهِ لَقَدْ تَقَمَّصَهَا فُلَانٌ وَ إِنَّهُ لَیَعْلَمُ أَنَّ مَحَلِّی مِنْهَا مَحَلُّ الْقُطْبِ مِنَ الرَّحَا . یَنْحَدِرُ عَنِّی السَّیْلُ وَ لَا یَرْقَى إِلَیَّ الطَّیْرُ .
نام خطبه شقشقیه را کمتر کسی از شیعه است که نشنیده باشد.
خطبه ای که سراسر حزن و تاسف است از پستی دنیا و جهل و کج فهمی مسلمین در پذیرفتن حق... آری حق!
همان حقی که از ابتدای خلقت انسان تا کنون بجای پذیرفتنش_باآنکه به آن علم و آگاهی نیز وجود داشت_منکرش شدند. ازهمان زمان که شیطان دربرابرحضرت آدم(ع)سجده نکرد وهمچنین زمانی که همه دست ولایت امیرالمومنین رادیدند ولی حق را در زمان پذیرشش،پس زدند،تاکنون که هنوز هم ولایت و ولایت مداران درجامعه باید استخوان در گلو وخار درچشم،هدایتگرِجامعه باشند.
به راستی چرا حق را عده ای بامولا ندانستند ویا به هر ترتیبی بود آنراجدا کردند؟؟؟؟ چرا برای حق مولا،مادر فدایی شد. مگربرای حق چه اتفاقی رخ داد که باید برای آن،باارزش ترین مخلوقات شهید گردد؟؟؟؟؟
این همه چرا ها وجود دارد وفقط همین!!هروقت هم به این سوال ها وچراهای درذهن میرسیم فقط باید گریه کنیم.دریغ از کمی جواب!!
چرا علی؟چرا او؟
چرا حق نه؟وچرا باطل آری؟
تاوقتی کسی به این چرا ها جواب ندهد، روزگاربه این منوال خواهد ماند وباید همه ی عمرمان را به افسوس بگذرانیم.
آنقدر به این چرا ها جواب ندادند وحق را به حقدار نرساندند،
تااینکه امیر المومنین را خانه نشین کردند.
تا اینکه با نفهمی حقش را به ناحق سپردند
وهمین ناحق کردنِ حق شد، مصیبت امّت...
مصیبتی که باز برایش فقط گریه کردند وتاسف خوردند تا امام علی(ع)را در محراب شهید کردند..
مصیبتی که امام حسن را به صلح تحمیلی
وامام حسین(ع)را به قتلگاه کشانید.
مصیبتی که امام کاظم(ع)را مظلومانه در زندان
مسموم کرد ومصیبتهایی که برسر اهل حق وفرزندان حق آورد تا باز مافقط تاسف بخوریم و فقط گریه کنیم.... ووامصیبتا،آن مصیبتی که درغیبت امام زمان،مارا به گریه ها ی فقط گریه دعوت کند حال آنکه هنوز به چراها جواب داده نشده... به راستی ریشه ی "لَقَدْ تَقَمَّصَهَا فُلَان"و مصیبت های وارده چه بود؟
ممکن کسی جواب بدهدظالمان وحق خوران. ولی من میگویم مکر حیلگران وجهل ساده اندیشان...
اگر اینان نبودند ظالم ظلمی نمیکرد.
حیلگرانی که هنوز بعد از۱۴۰۰سال از حق خوری،میخواهند باز شیعه را تضعیف کنند وساده اندیشانی که مع الاسف این تضعیف را حق خود وشیعه میدانند....
همه ی این افسوس های مولا برای همین ساده اندیشانی بود که در۴ سال خلافتش درجنگ باآنان
خون دل میخورد...
#ساده_اندیشی
#خون_دل
#خطبه_شقشقیه
#دل_نوشته
@araf11
May 11