eitaa logo
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک
411 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
683 ویدیو
77 فایل
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک جهت تبادل، ارسال مطالب و صحبت با مسئولین از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید: @T_karimi1400 🌐سایت نهاد رهبری دانشگاه اراک: nahad.araku.ac.ir صفحه اینستاگرام: http://instagram.com/arak_nahad
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 🌸 ۲۸ /اردیبهشت/ ۱۴۰۰ احکام انتخابات 🌺 حکم شرکت در انتخابات: س۱. آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا واجب و عدم شرکت، حرام است؟ ج. شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعی، اسلامی و الهی است. 🌺 واجب عینی بودن شرکت در انتخابات: س۲. آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟ ج. واجب عینی است. ادامه دارد ... پویش ملی قرآنی @arak_nahad
《حکم شرکت در انتخابات》 📚 س۱. آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا واجب و عدم شرکت، حرام است؟ ✅ ج. شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعی، اسلامی و الهی است. 《واجب عینی بودن شرکت در انتخابات》 📚 س۲. آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟ ✅ ج. واجب عینی است. ادامه دارد ... پویش ملی قرآنی @arak_nahad
سوالات مسابقه کتابخوانی انتخابات 1400.pdf
223.2K
🔶برگزاری مسابقه کتابخوانی انتخابات ۱۴۰۰؛ تکرار یا تغییر ✔️ویژه اساتید؛ کامندان و دانشجویان دانشگاه های استان مرکزی 🔴شرکت کنندگان گرامی پاسخ صحیح سوالات رو به صورت عدد 10 رقمی از چپ به راست (تنها پاسخ؛ بدون نام یا عبارت دیگری)؛ به سامانه پیامکی 30007004173558 ارسال نمایید. مهلت پاسخگویی به آزمون تا ساعت 24 روز 19 خرداد ماه می باشد. پویش ملی قرآنی @arak_nahad
🔴نقش حاکمان در تربیت اخلاقی جامعه (۱) 🖊احمدحسین شریفی 🔶یکی دیگر از عوامل مهم تغییر و اصلاح اخلاق در گسترة اجتماع، تصمیمات حاکمیت و رفتارهای حاکمان است. نظام سیاسی و مدیریتی حاکم بر جامعه و همچنین مدیران و حاکمان از دو جهت می‌توانند بر رفتارهای اجتماعی و خلقیات مردمان تأثیر بگذارند. یکی از جهت تأثیرگذاری عملی و دیگری از جهت وضع قوانین. به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، هر چند اصلاح اخلاق، امری دستوری نیست و نمی‌توان با وضع قانون توقع اصلاح اخلاق را داشت اما قطعاً بدون همراهی حکومت‌ها نیز توفیقی در این راه حاصل نمی‌شود. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، حکومت در این عرصه دو وظیفه عمده دارند: «اوّلاً، خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً، زمینه‌ را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراین‌باره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوه‌ی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمی‌ها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند.» (بخشی از کتاب در حال انتشار «راهکارهای عملی اصلاح اخلاق اجتماعی در تبیین بیانیه گام دوم») ادامه دارد👈👈 پویش ملی قرآنی @arak_nahad
🔴نقش حاکمان در تربیت اخلاقی جامعه (۲) 🖊احمدحسین شریفی 🔶حاکمان چه بخواهند و چه نخواهند و چه ظرفیت آن را داشته باشند یا نداشته باشند، الگوی رفتار و گفتار مردمان خواهند شد. به ویژه در دوران کنونی که رسانه‌ها و عمده‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی و تبلیغی نیز در اختیار آنان قرار دارد. آنان به صورت مرتب و روزانه در مرأی و منظر مردمان هستند. بسیاری از جوانان و نوجوانان آرزوی رسیدن به مقام و موقعیت سیاسی و اجتماعی آنان را دارند و از این رو سبک زندگی آنان و نوع گفتار و رفتارشان همواره مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد. 🔶به همین دلیل، در آموزه‌های دینی نقش‌آفرینی فرهنگی حاکمان مورد تأکید و توجهی ویژه قرار گرفته و از آنان خواسته شده است که به شدت مواظب رفتار و گفتار خود باشند. در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) چنین می‌خوانیم: صِنْفَانِ مِنْ أُمَّتِي إِذَا صَلَحَا صَلَحَتْ أُمَّتِي وَ إِذَا فَسَدَا فَسَدَتْ أُمَّتِي قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ هُمَا قَالَ الْفُقَهَاءُ وَ الْأُمَرَاءُ. دو گروه از امت من هستند كه اگر صالح شدند، امت من نیز صالح می‌شود و اگر فاسد شدند امت نیز فاسد خواهد شد. و در پاسخ به این پرسش که اینان کیستند؟ فرمودند: «فقیهان و فرمانروایان» 🔶جملة دیگری هم به پيامبر اکرم(ص) نسبت داده‌اند که «الناس علي دين ملوکهم» و مولوي نيز در دفتر پنجم همين جمله را به پيامبر نسبت داده است: آن رسول حق قلاووز سلوک گفت الناس علي دين الملوک چنين جمله‌اي هر چند جمله‌اي حکیمانه و تا حد زیادی درست است؛ اما به اين شکل در احاديث معتبر نيامده است. هر چند مضمون آن و مشابه آن در احاديث وارد شده است. في المثل، امام علي عليه السلام مي‌فرمايد: النَّاسُ‏ بِأُمَرَائِهِمْ‏ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ؛ مردم به حاکمان‌شان شبيه‌ترند تا به پدران‌شان. 🔶علامه مجلسي در کتاب عين الحيات مي‌گويد: «عدل ملوک و امرا، از بزرگترين مصالح مردم است. عدل و صلاح ايشان موجبِ صلاح جميع عبّاد و معموريِ بلاد است و فسق و فجورشان مورثِ اختلالِ نظام امور اکثر عالميان و ميل اکثرِ مردم به طريق ايشان مي‌گردد.» 🔶سعدي چه زيبا نقش حاکمان در شکل‌دهي به سبک زندگي مردم را ترسيم مي‌کند. وی در حکايت 19 از باب اول گلستان (در سيرت پادشاهان) مي‌گويد: آورده‏اند كه نوشيروان عادل را در شكارگاهى صيدى كباب كردند و نمك نبود. غلامى به روستا رفت تا نمك آرد. نوشيروان گفت: نمك به قيمت بستان تا رسمى نشود و ده خراب نگردد. گفتند: از اين قدر چه خلل زايد؟ گفت: «بنياد ظلم در جهان، اول، اندكى بوده است هركه آمد بر او مزيدى كرد تا بدين غايت رسيده.» اگر ز باغ رعيت مَلِک خورد سيبي/ برآورند غلامان او درخت از بيخ به پنج بيضه که سلطان ستم روا دارد/ زنند لشکريانش هزار مرغ به سيخ 🔶به همين دليل است که امام علي (ع) تأکيد مي‌کند حاکمان جامعه، خود بايد در عمل از همه سبقت بگيرند و پيش از تبليغ زباني، با رفتار خود فرهنگ‌سازي کنند: أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي وَ اللَّهِ مَا أَحُثُّكُمْ‏ عَلَى طَاعَةٍ إِلَّا وَ أَسْبِقُكُمْ إِلَيْهَا وَ لَا أَنْهَاكُمْ عَنْ مَعْصِيَةٍ إِلَّا وَ أَتَنَاهَى قَبْلَكُمْ عَنْهَا؛ اي مردم، به خدا من شما را به طاعتي برنمي‌انگيزم، جز که خود پيش از شما به گزاردن آن برمي‌خيزم. و شما را از معصيتي باز نمي‌دارم، جز آنکه خود پيش از شما آن را فرو مي‌گذارم. 🔶همان حضرت در تمثیلی زیبا حاکمان را به نهری تشبیه می‌کند که جداول و جوی‌هایی از آن منشعب می‌شود: المَلِکُ کَالنَهرِ العَظِيم تَستَمِد مِنه الجَداوِل؛ فَانِ کانَ عَذباً عَذُبَت وَ اِن کانَ مَلِحاً مُلِحَت؛ زمامدار همچون رودخانه پهناوري است که رودهايي کوچک از آن جاري مي‌شود، پس اگر آب آن رودخانه پهناور گوارا باشد، آب درون رودهاي کوچک گوارا خواهد بود و اگر شور باشد آب درون آنها نيز شور خواهد بود. و مولوي نیز همین حديث را در دفتر اول مثنوي به زبان ادبي و شعري توضيح داده است: خوي شاهان در رعيت جا کند چرخ اخضر خاک را خضرا کند شه چو حوضي دان حشم چون لوله‌ها آب از لوله روان در کوله‌ها چون که آب جمله از حوضي است پاک هر يکي آبي دهد خوش ذوقناک ور در آن حوض آب شور است و پليد هر يکي لوله همان آرد پديد ز آنکه پيوسته است هر لوله به حوض خوض کن در معني اين حرف خوض (بخشی از کتاب در حال انتشار «راهکارهای عملی اصلاح اخلاق اجتماعی در تبیین بیانیه گام دوم») پویش ملی قرآنی @arak_nahad
دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه اراک برگزار می نماید: هم اندیشی و گفتگوی استادان با موضوع: "دولت سیزدهم، بایدها و نبایدها" 🔸الزامات دولت آتی برای عبور از بحران های موجود🔸 ⏰ شنبه ۲۲ خرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۳ 👤با حضور: دکتر مجید حاجی بابایی دکتر حامد صفی خانی 🌐 لينك نشست: http://adbkeshavarzi.araku.ac.ir/dolat پویش ملی قرآنی @arak_nahad
✨🌼✨ اگر چه درد… اگر چه هزار غم داریم کنارِ حضرتِ معصومه ما چه کم داریم کنارِ دخترِ باران و خواهرِ خورشید بهشت حرفِ کمی هست تا حرم داریم ✨میلاد حضرت معصومه (ص) و روز دختر مبارک✨ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ پویش ملی قرآنی @arak_nahad
✍ امام صادق(علیه السلام) : به خوبی نماز بخوانید ، و براى آخرت خود كار كنيد ، و آنچه را كه به سود شماست انتخاب کنید. گاهى مَردى پيدا مى‌شود كه در امور دنيا ، باهوش و زيرك است و دیگران درباره او می‌گویند : [فلانى چقدر زيرك است!] 👌 ولی در حقیقت ، زرنگ و زيرك ، آن كسى است كه در كار آخرت زيرك باشد. 📚 امالی شیخ مفید مجلس ۲۳ پویش ملی قرآنی @arak_nahad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 انتخابات 1400 شبیه به جنگ احزاب است: غربی ها، منافقین، صهیونیست ها می گویند: رای ندهید. اما دلسوزان می گویند: فرصت اعتبار ملی را از دست ندهید. 🇮🇷 🔺 🔻 پویش ملی قرآنی @arak_nahad
📌 شماره شبهه : ۴۰۱۲ 🔆 متن شبهه : چرا اصلا رأی بدهیم وقتی نظام خودش از قبل رئیس‌جمهور انتخاب می‌کند!! 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ اگر نظام خودش انتخاب می‌کرد، آیا منطقی بود عالی‌ترین مقام‌ها خودشان را چند بار در معرض رأی مردم قرار دهند و با وجود رأی نیاوردن در یک انتخابات، در انتخابات بعدی نیز ثبت نام کنند؟؟! 2️⃣ در ۷۶ می‌گفتند نظام، ناطق نوری را از صندوق در می‌آورد اما در نهایت خاتمی رئیس‌جمهور شد. 3️⃣ در سال ۹۲ می‌گفتند نظام، جلیلی یا قالیباف را از صندوق در می‌آورد اما در نهایت روحانی رئیس‌جمهور شد. این در حالی بود که روحانی تنها ۰/۷۱ 《کمتراز یک درصد》(۲۶۰ هزار) درصد بیشتر از حد نصاب رأی آورد و اگر خدای نکرده نظام اهل چنین کاری بود و یا اصولاً چنین کاری امکان داشت، باطل کردن ۰/۷۱ درصد《کمتر از یک درصد》 (۲۶۰هزار) آرا عدد بسیار کمی رأی را شامل می‌شد. 4️⃣ سال ۹۶ هم شایعه پراکنان ادعا میکردند: رئیسی انتخاب شده استُ پس دیگر رای برای چه؟ ، اما روحانی انتخاب شد. 5️⃣ پس میزان رای ملت است 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. پویش ملی قرآنی @arak_nahad