💠جلسه دوم کارگاه آموزشی :
💫 از امروز تا اوج 💫
(با محوریت تاب آوری تحصیلی و توسعه فردی در مسیر موفقیت با آموزش مجازی)
🔹مدرس: دکتر فرزانه غریبی
(عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی)
📅 سه شنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۵
🕰 ساعت: ۱۱ صبح
📲 لینک شرکت در دوره :
https://www.skyroom.online/ch/arakuniversity/farhangi
🔖همراه با ارائه گواهی معتبر دوره به شرکت کنندگان
🔹امور اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی
#توسعه_مهارت_های_فردی_اجتماعی
#مهارت_های_زندگی
#آگاهی_اجتماعی
#کاهش_آسیب_های_اجتماعی
┄┄┅┅┅❅🇮🇷🇮🇷🇮🇷❅┅┅┅┄┄┄
جهت اطلاع از برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اراک
┅═✧همراه ما باشید ✧═┅
╔═🌿🌿═══╗
📲 @arakuf
╚════🌿🌿╝
بسمه تعالی
📣📣 پویش جان_فدا
#ویژه_دانشجویان_شاهد_و_ایثارگر
✅اجرای طرح مشارکت و همکاری دانشجویان شاهد و ایثارگر در مرمت و بازسازی مراکز آسیب دیده جنگ تحمیلی رمضان
لینک ثبت نام :
https://shahed.saorg.ir/portal/home/؟۴۰۱۵۰۱/فرم-شاهد-و-ایثارگر-جان-فدا
⬅️کسب اطلاعات بیشتر : ۰۸۶۳۲۶۲۱۰۳۰
@arakuisar
🇮🇷گروه امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه اراک🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹انجمن علمی صنایع دستی دانشگاه اراک
🔹مجموعه پادکست های سیر تحول در صنایع دستی و معرفی هنرمندان
🔹معرفی: هنرمند آی وی وی
🔹گوینده : یگانه فرجی (دانشجو رشته صنایع دستی دانشگاه اراک)
🔹آیدی کانال ایتا انجمن 👇
https://eitaa.com/aua_handicrafts
#انجمن علمی صنایع دستی
#انجمن_علمی_کتابت_نگارگری
#سیر_تحول_صنایعدستی
#دانشگاه_اراک
| بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ |
#حدیث_روز
ـــــــــــ...ــــــــــ....ـــــــــــ...ـــــــــــ....ـــــــــــ....ـــــــــــ....ـــــــــــ
حضرت امیرالمومنین امام علی علیهالسلام:
ـــــــــــ...ــــــــــ....ـــــــــــ...ـــــــــــ....ـــــــــــ....ـــــــــــ....ـــــــــــ
رياكـار را سه نشـانه است: وقتى چشمش به مـردم میافتد كوشـا میشود، وقتى تنهاست سستى میورزد، و دوستدارد كه در هركارى ستايش و تحسین دیگران را جلب کند.
ـــــــــــ...ــــــــــ....ـــــــــــ...ـــــــــــ....ـــــــــــ....ـــــــــــ....ـــــــــــ
هدایت شده از کانون قرآن و عترت دانشگاه اراک
💠فمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ
🔸هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.
📗آیه 61 سوره آل عمران
#عید_مباهله
#کانون_قرآن_و_عترت
#معاونت_فرهنگی_و_اجتماعی
🌱 @Quran_araku 🌱
#بیان_نکته
#اندیشه_امام_شهید
🔰زلال اندیشه(۱۱)
💠رهبران الهی در خط مقدم مسیر ایمان
🔸ایمان یک خصلت برجستهی پیامبران خدا و دنبالهروان آنهاست؛ فرق میان رهبران الهی و رهبران سیاستمدار جهانی در همین جاست. رهبر الهی مانند راهروِ این راه، به آنچه میگوید، به گامی که برمیدارد، با همهی وجودش صمیمانه مؤمن است. در حالیکه سیاستمداران عالم، احیانا سخنان شیوایی ممکن است داشته باشند، اما به آنچه میگویند، ایمان، یا ایمانِ بهقدرِ لازم ندارند.
پیغمبر اکرم در مهمترین و خطرناکترین حادثههای صدر اسلام پیشرو بود؛
🔹ایمان از جمله خصوصیات پیامبرانِ خدا است و اینجا ایمان یعنی باور، پذیرشِ با تمام وجود، باور به آنچه میگوید. نشانهی باور داشتن هم این است که خود، پیشاپیش دیگران در آن راه گام برمیدارد. آیه قرآن میفرماید: «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ، آیه ۲۸۵ سوره بقره» ایمان آوردهاست پیامبر به آنچه نازل شده بهسوی او از پروردگارش، «وَالْمُؤْمِنُونَ» مؤمنان و گرویدگان به او نیز چنینند، «كُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَ مَلآئِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ» همگی ایمان آوردند به خدا، فرشتگان خدا، کتب آسمانی و همهی پیامبران او.
🔸همه ساربان یک قافله و راهبران بهسوی یک هدف بودهاند. «نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ»_این از زبان مؤمنین است_ ما تفاوت نمیگذاریم میان هیچیک از پیامبرانش. همه محترمند. همه مأموران خدا بودند، مأموران یک هدف، مبشران یک سعادت و یک بهشت.
📖برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
✳️معاونت فرهنگی و اجتماعی
❇️خانه گفتمان دانشجویان
📲@ARAKUF
ساحل و خلیج 🇮🇷
خاطرم مانده، میانِ قابِ پنجره، "لطافت" هست
همیشه در مسیرِ نور، "صداقت" هست
پرستوها، لانه ی شان را پیشتر از بهار، ساختند
در فکر و عشقِ رسیدنِ فصل نو...
ناگهان، "مهاجمان" تاختند
صدای پشتِ پنجره از "اعتراض" نبود
زوزه ی ناگهانیِ قساوت ها در باد بود
هر روز بیشتر شد: "یکی بود و یکی نبود!"
در قصه های عاشقانه ی قبیله ام، "فریاد" بود
میانِ خروشِ کلمات،
خلاصه ی حرفِ من، "وطن" است
بیزارم از "داسی" که به اشتباه،
هرَس کرده "آزادگی"را، همدستِ دشمن است
دیدم چگونه اتاق، از تاریکی و سرما، مُرد!
وقتی اصابتِ "غریبه ها" به دیوار خورد!
صافیِ آسمان، میانِ دود و غبارها شکست
و "نیمکتِ کودکان"، با خون، به خاک نشست!
و "کشتیِ" آرامِ میهنی، در طوفانِ غیرِ دریایی!
با راست قامتانِ جاودان،
روشنی داد به اقیانوس، به تنهایی!
و چه جان هایی که بی بدن رفتند،
خدا خواسته، سوی خداي وطن رفتند
به جنگ، اسفند و عید گذشت
بهاران رو به اتمام است...
مدتی است عبور از دریا،
دیگر، بدون اجازه، خیال خام است!
ستاره ها خود شاهدند و نبُرده اند از یادها
که بغضِ امواج،
چه خشمگین می خورد بر ساحل و ماسه ها
در کرانه ی دریا، من، بی گناهم،
"خلیج"، خودش گواه شود
گیریم هوا پس است، روزگارم نباید سیاه شود
امید ندارم به بهبودیِ بیمارهای بی مغزِ لاعلاج!
به بد نهادیِ آلایندگانِ عاطلِ ساحل و امواج
مبهوت مانده، در عجبم، میانِ هجومِ سایه ها
چگونه هضم کنم گناهِ بدعهدیِ همسایه ها!
در اجاقی سرد و خاموش، که هیزم ندارد
وعده ی شب زده ها،
دروغی است که شاخ و دُم ندارد!
زمانه هرچه می گذرد، تعبیرِ تازه ای از ذلت می شود
بگویید، زورگوییِ مدرنِ مدعیانِ دروغین،
افتخارِ کدام ملت می شود؟
که هماره عاملِ هبوط، از ذات خویشند
معلوم نیست که استوار بر کدام کیشند؟
هر لحظه، نجوا کنان، خود را می جویم
روبروی آینه ام ایستاده می گویم:
باران اگر سکوت کرده، تو همچنان، سبز بمان
اگر بهار به خواب رفته، اما تو آماده و چله در کمان
من در میانِ همین تبارِ سربلندِ زخمی ام
هر روز، همراهِ ماجراهای بی رحمی ام
صبر و سامان، سهمِ من است بعدِ بی قراری ها،
آرامشِ طوفان ها می رسد، در پسِ چشم انتظاری ها
در دفترِ دلتنگی ام، "پرواز" را فراموش نکرده ام
همذاتِ اقدسِ خدا، آتشِ درونم را خاموش نکرده ام
بعد از شبِ تار، همیشه "سحر"، روشن است
نام و یادِ دلیران، همواره وقارِ وطن است
هنوز و همیشه بوی این خاک خواهم داد
بوی عطرِ یاس و اقاقیِ نمناک خواهم داد
✍شعر از: مجید دوست محمدی
۲۰/خرداد/۱۴۰۵
. ━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━━
اداره فوق برنامه و گردشگری
معاونت فرهنگی و اجتماعی