🏴غموارهی امّالعباسعلیهالسلام
🔹به یاد مادران شهدا
وبزرگداشت عموقاسمعزیزمان
🎙با نفس:
حجت الاسلام هادیمنش
حاجعلی حبیبزاده
محمد ابراهیمزاده
🔹پنجشنبه ۱۵ دی ساعت ۲۱
خیابان غیاث.حرمالحسن علیهالسلام
#هیئت_فرهنگی_عشاق_الحسن_علیه_السلام_کاشان_
#حرم_الحسن_جان
#حضرت_امالبنین_سلام_الله_علیها
#سردار_دلها
#مادران_شهدا
#ام_الشهداء
#جان_فدا
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️صفآرایی خودجوش مردمی درمقابل کشفحجابهای سازماندهیشده
📍درهنگام امربهمعروف و نهیازمنکر یا #تذکر_لسانی با زبان خوش، اگر طرف مقابل اقدام به فحاشی و فیلمبرداری کرد واکنش ما چگونه باشد؟
🎙 محمد جوانی
بدین منظور میتوانید گزارشات خود را ترجیحا به سامانهنظارتمردمی با این آیدی ارسال کنید
@samane_nezarat_mardomi
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بانوی خانهداری که در جلسه دیروز با رهبری سخنرانی کرد: این حد از آزادی بیان برایم جالب و باعث تعجب بود
🔹پریچهر جنتی:برای من خیلی جالب بود، همیشه فکر می کردم افرادی که در بیت جلوی رهبری صحبت می کنند، خیلی تحت فشار هستند، اما حتی کسی حرف هایی که می خواستیم بزنیم را هم چک نکرد و گفتند هر دغدغهای دارید خودتان بیان کنید.
🔹تنها قبل از صحبت ها یک جلسه داشتیم که آن هم مربوط به فن بیان بود شاید توقع من بالا باشد اما دوست داشتم یک دیدار اختصاصاََ به زنان خانهدار مربوط شود.
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
اهل_بیت_علیه_السلام_واسطه_فیض_هستند.mp3
3.64M
فایل | #صوتی
💠حجت الاسلام عالی
اهل بیت علیه السلام واسطه فیض هستند
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
❤️رفیق شَهیدم❤️
🟢مراسم استقبال و خاکسپاری شهید گمنام:
♦️جمعه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۹:۳۰صبح محل تجمع میدان گلها شهر نیاسر به طرف تپه نور شهدا
👆به نیت شهید گمنام انتشار و حضور حداکثری👆
#ستاد_برگزاری_مراسم
#باز _ مهمان _ داریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سخنان عادلانه و قابل تحسین دکتر سعید جلیلی در مورد فعالیت برخی از مسئولین در شبکه های اجتماعی فیلتر شده
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
🔴 الهام چرخنده در دیدار روز گذشته بانوان فرهیخته با رهبر انقلاب
🔹 فحش ها را به جان خرید و توهین ها را تحمل کرد اما به راه راست متمایل شد.
🔹 ایشون هم اگه این راه را انتخاب نکرده بود الان سلبریتی مورد علاقه اونا بود اما چون حجاب را انتخاب کرد شد بیشرف!!!!
🔹 خوشا به حالت 🙏🏻
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
💠 وجود ۶۰ هزار منطقه مسکونی خالی از سکنه در کشور
🔻وزیر کشور:
🔹۶۰ هزار منطقه مسکونی خالی از سکنه در کشور داریم.
🔹مناطقی که بخشی از امکانات مانند آب، برق، گاز و ... با هزینههای فراوان به آن جا منتقل شده اما متاسفانه به هر دلیلی خالی از سکنه شده که این خسارت بزرگی است.
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز این سرباز زن رژیم صهیونیستی را یادشون رفته با خودشون ببرند! تک و تنها افتاده وسط محله فلسطینی، مردم دارند میخندند.
اعلام شد فرمانده و مسئولین او بازداشت شدند 😂
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
4_5821318589038199532.mp3
28.31M
#بشنوید
نوحه های حضرت ام البنین (س)
#زمینه «یه پسر نه، چهار تا پسر ...»
#وفات_حضرت_ام_البنین، سال ۱۳۹۶
هـیئــت رایـــة العبـاس "علیـه السلام"
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
🔻تمایز میان «ضعف حجاب» و «کشف حجاب»:
حاشیهای بر موضعگیری اخیر رهبر انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. حجاب یک «ضرورت شرعی» است؛ هیچ تردیدی در «وجوب حجاب» وجود ندارد و هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک «واجب شرعی» است که باید «رعایت» بشود.(در دیدار بانوان، ۱۴۰۱/۱۰/۱۴). تأکید ایشان بر اینکه حجاب، یک «امر شرعی» است به این سبب است که کسانی گمان میکنند که حجاب، فقط «جنبۀ قانونی» دارند و چون میتوان قانون را «تغییر» داد، میتوان از حجاب نیز عبور کرد. آنچه که قانون است، ساختۀ خود انسانهاست و اگر نظر جمعیِ انسانها تغییر کند، قانون نیز باید دگرگون شود. ازاینرو، بقا و تداوم «امر قانونی»، وابستۀ به ارادۀ خودِ «جامعه» است و «حاکمیّت» نیز حقّ ندارد بر قانون، پافشاری کند. این در حالی است که حجاب، پیش از آنکه «قانون» و برآمده از «نظام سیاسی» باشد، «حکم دینی» و مبتنی بر «ارادۀ تشریعیِ الهی» است و تبدیلشدنش به قانون نیز برخاسته از حکم دین است. حجاب، «حکم خدا» است و نه «حکم نظام جمهوری اسلامی». خدایمتعال، حجاب را برای زن خواسته است و چون حجاب، امر عمومی و معطوف به زندگی اجتماعی است، باید حاکمیّت دینی آن را به قانون تبدیل کند. از طرف دیگر، هرگز چنین نیست که این حکم، شبههدار و مخدوش باشد و بتوان در اعتبار و انتساب آن به اسلام، تردید کرد، بلکه حجاب، یک امر «قطعی» و «حتمی» است؛ آن هم در مرتبۀ «وجوب».
۲. نباید کسانیکه حجاب را «بهطور کامل» رعایت نمیکنند به «بیدینی» و «ضدّانقلابی» متهم کرد. در یکی از سفرهای استانی در جمع علما گفتم چرا بعضی از شما خانمی را که حجابش «ضعیف» است - مثلاً «یک مقداری موهایش بیرون است» - متهم میکنی؛ درحالیکه بنده وقتی وارد این شهر شدم، یک سوم جمعیّتی که استقبال آمد از اینجور خانمها بودند و اشک میریختند. یا فرض کنید که در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکنند؛ اینها دخترهای خودماناند. در مراسم ماه رمضان که عکسهایش را برای من میآورند، اشک میریزند؛ من حسرت میخورم به آنجور اشکریختن. ضعف حجاب، «درست نیست»، اما این موجب نمیشود که ما او را «خارج از حوزۀ دین و انقلاب» بدانیم. همۀ ما «نقص»هایی داریم که باید نقصها را «برطرف» کنیم و هرچه میتوانیم برطرف کنیم بهتر است.(همان). با وجود قطعیّتی که دربارۀ حکم حجاب وجود دارد، نباید کسانی را که «حجاب کامل» ندارند، «بیدین» یا «ضدّانقلاب» دانست. رعایتنکردن حجاب کامل، نه به معنی «عبور از دین» است و نه به معنی «ستیزهجویی با انقلاب». این نقص، «نقص» است و «برخلاف شرع»، امّا مشاهده میکنیم که همین عدّه از زنان، هم در «مراسم دینی» شرکت میکنند و هم در «مراسم انقلابی»؛ درحالیکه اگر با «دین» و «انقلاب»، تضاد و مخالفت داشتند، نباید چنین میکردند. در واقع، دینداری آنان، گرفتار «نقص» و «ضعف» است و این به معنی «دینگریزی» و «انقلابستیزی» نیست. در عین حال که باید از متهمساختن زنانی که مبتلا به «ضعف حجاب» هستند به «ضدّیّت با دین و انقلاب» پرهیز کرد، امّا نباید نسبت به این نقص، «بیتفاوت» و «خاموش» بود. سخن دربارۀ «خودداری از اتهام ناروا» است نه «تعطیلکردن امربهمعروف و نهیازمنکرِ مردمی و دولتی». همچنان که خود ما نیز گرفتار مجموعهای از ضعفهای اخلاقی هستیم، اینان نیز از لحاظ حجاب، دچار ضعف هستند. البتّه میان «ضعف فردی» و «ضعف اجتماعی»، تفاوت وجود دارد و نمیتوان ضعف اجتماعی را به حال خویش رها کرد و به ارادۀ خود فرد، وابسته دانست، بلکه اگر فرد، با هیچ توضیح و استدلالی حاضر نشد که ضعفِ اجتماعیِ خویش را برطرف کند، باید «قانون» به میدان بیاید. امّا حتّی مواجهۀ قانونی نیز به معنی «خارجشدن فرد از حوزۀ دین و انقلاب» نیست. اینان، «غیرخودی» و «معارض» و «دشمن» نیستند، امّا این بخش از رفتار اجتماعیشان هم برخلاف «حکمِ قطعیِ شرع» است و هم برخلاف «قانون».
۳. در این قضایای اخیر، خیلی علیه حجاب کار شد و امیدشان این بود که همینهایی که «حجاب نیمهکاره» دارند، بهکلّی «کشف حجاب» کنند؛ اما چنین نکردند. یعنی زدند تو دهن آن تبلیغکننده و فراخوان فرستنده(همان). در اینجا میان «حجاب نیمهکاره» و «کشف حجاب»، تمایز برقرار شده است؛ بهصورتی که «کشف حجاب» بهعنوانی حرکتی در امتدادِ خواست دشمن قلمداد شده است. ازاینرو، زنانِ دارای «حجاب نیمهکاره» از این جهت که به فراخوان دشمن، پاسخ مثبت ندادند و از این سطح، فروتر نرفتند و «کشف حجاب» نکردند، ستوده شدهاند. پس سخن ایشان در این سخنرانی معطوف به آن دسته از زنانی است که «حجاب نیمهکاره/ ناکامل/ ضعیف» دارند، نه آنان که بهکلّی «کشف حجاب» کردهاند.
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8