eitaa logo
عارفانه
259 دنبال‌کننده
136 عکس
15 ویدیو
7 فایل
عارفانه پندواندرزبزرگان،سیروسلوک عارفان سیره اخلاقی،سبک زندگی معرفی اساتید، معرفی کتاب اذکار،مناجات،دعا تصویر، متن، شعر، حکایت عرفانی تاریخ راه اندازی ۹۷/۱/۲۵ مقارن باعیدمبعث تاریخ راه اندازی درتلگرام ۹۵/۵/۵ ارتباط با ادمین: @ahmad_ahmadzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️▪️عزای عمومی ▪️ ▪️ إِنَّا لِله وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُون شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت عرض می‌کنیم. @arefaneh_a
💠 عزت الهی سوره یونس آیه ۶۵ وَلَا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ ۘ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا ۚ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ 🔹ترجمه : و سخن منکران ، خاطرت را غمگین نسازد، که هر عزت و اقتداری مخصوص خداست، و او شنوا و داناست 🔹توضیح: كفّار پیامبر را به نحوهای مختلف آزار و اذیت می کردند به او اهانت می کردند ، اورا تمسخر می کردند ، به او نسبتِ شاعر، كاهن، ساحر ومجنون مى‌دادند. می گفتند : او چیزی نمی فهمد حرف‌هاى او را گروهى ساخته و پرداخته اند و به او القا مى‌كنند. أَعانَهُ عَلَيْهِ قَوْمٌ آخَرُونَ مى‌گفتند: حرف‌هاى او داستان‌هاى پيشينيان است. أَساطِيرُ الْأَوَّلِينَ مى‌گفتند: پيروان و همراهان او چیزی نمی فهمند و افراد ضعیف و فرومايه‌اى هستند. ما نَراكَ اتَّبَعَكَ إِلَّا الَّذِينَ هُمْ أَراذِلُنا اما هر عزت و اقتداری مخصوص خداست. عزت به معنی نفوذ ناپذیری ، چیرگی ، برتری ، قدرت ، شکوه و عظمت است. اراده‌ خداوند بر اين است كه در برابر آن همه تحقير، آزار و اذیت و نسبت های ناروا ، پيامبر و مؤمنان عزيز باشند. وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ 🔹پیامها 🔸هدف تبليغات دشمن، تحقير دين و امّت اسلامى است، ولى خداوند پيامبر را دلدارى داده و كفّار را به اين هدف نمى‌رساند 🔸مؤمن نبايد تحت تأثير تبليغات مسموم كفّار قرار گيرد و احساس ضعف كند 🔸خداوند پشتيبان اولياى خويش است 🔸خداوند پيروزى مكتب و پيامبران را تضمين كرده است. 🔸عزّت، به دست خداست و با گفته‌هاى اين و آن نمى‌شكند @arefaneh_a
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 امام حسین علیه السلام : مهدی ما در عصر خودش مظلوم است تا میتوانید درباره آن حضرت سخن بگوئید و قلم فرسایی کنید . 📚 صحیفه مهدیّه ، ص ۵۲ ✍هدف کانال : نشر معارف دینی و معنویت الهی @arefaneh_a
💠 شایسته خلافت توجه به قسمتی از کتاب فلسفه تاریخ استاد شهید مطهری ، به بهانه فوج عظیم کسانی که برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند. ♦️استاد شهید مطهری: ✍من یک درس شخصی را برای شما می‌‌گویم. در سال ۱۳۲۵ که مرحوم آقا سید ابوالحسن فوت کرد و آقای بروجردی مرجع شد من در فاصله چند روز گفتم تمام مشکلات من در باب «خلافت» حل شد، یعنی گذشته را در پرتو حال شناختم. آقای آقا سید ابوالحسن «مرجع کل فی الکل» بود و من حدود هشت سال بود که در قم بودم و افراد زیادی را می‌شناختم که آدم‌های خوبی بودند. در آن چند روز یک‌مرتبه می‌خواست یک قدرت بزرگ روحانی از مقامی به مقام دیگر منتقل شود، یک امتحان بسیار بزرگ. من یک‌مرتبه دیدم مثل اینکه حوزه قم زیرورو شد. یک حالت هول عجیبی به افراد افتاد. حال، هرکسی گرایشی به یک آقا داشت. در راه گرایش به این آقا و کوبیدن بقیه آقایان همه چیز فراموش شده بود. مثل اینکه موقتاً همه، همه چیز را فراموش کرده بودند. یک حالت جنون‌آمیزی به وجود آمده بود. این آن را تعدیل می‏‌کرد و آن یکی را تفسیق، و دیگری به عکس. گفتم سبحان الله! بشر چه موجودی است! پس اگر روزی پیغمبری بخواهد بمیرد و یک خلافت به آن عظمت بخواهد منتقل شود، می‏‌بیند آن عادل‌ترین عادل‌ها تبدیل می‌‏شود به فاسق‌ترین فاسق‌ها. از امتحان‌هایی که در زمان حاضر برای بشر پیش می‌‏آید انسان می‌‏تواند طبیعت بشر در گذشته را بفهمد، که می‌فهمد. همین ماها هم اگر بودیم از همین کارها می‌کردیم. چیز عجیبی نیست که انسان فکر می‌کند آدم‌های خیلی استثنایی آمدند خلافت علی علیه السلام را غصب کردند. نه، اگر ماها هم بودیم همین کارها را می‌کردیم. 📚 فلسفه تاریخ جلد ۱ صفحه ۱۸۰ استاد شهید مطهری @arefaneh_a
✍احمد احمدزاده _ ماهشهر 💠خدمت به خلق ♦️رئیس جمهور شایسته ملت ♦️چگونه انتخاب کنیم  آیت الله رییسی برای ارتقاء به مقام ریاست جمهوری وارد این عرصه نشد بلکه با هدف خدمت به مردم و اعتلای نظام و آبادانی ایران وارد عرصه شد. او عطش ریاست نداشت. ریاست جمهوری برعکس عنوان و مقامش عرصه ریاست نیست محل خدمت است. و با این نگاه است که خدمت به خلق در دین ، عبادت محسوب می شود. امام علی (ع) فرموده اند: باید کسی را بیشتر دوست بداری و به او بیشتر بها بدهی که بیش از همه، برای خدمت به مردم تلاش و دوندگی می‌کند. پس می‌توان از فرصت‌ شغلی خود برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کرد. حال باید به اندیشه کاندیداها توجه کنیم که نگاه آنها به ریاست جمهوری چیست. برخی‌ها که وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند گاهی معلوم می‌شود که مسئولیت‌ها مطلوب به ذات آنها است و نگاهشان ارتفاع و ارتقای مقام ریاست است. @arefaneh_a
💠مشارکت در زشتی قالَ الإمام الجواد عليه السلام : مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبيحاً كانَ شَريكاً فيهِ. هر كه كار زشتي را تحسين و تأييد كند، در عقاب آن شريك مي باشد. 🕌صلی الله علیك یا جوادالائمه سالروز شهادت حضرت امام جواد علیه السلام، تسلیت باد. التماس  دعا   @arefaneh_a
امروز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴٠۳ هجری شمسی برابر با ۱٠ ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری روز عید قربان است عید قربان، یعنی هرچه غیر تو را در نفس خویش ذبح کردن یعنی تمام هستی‌ ام به قربان تو یعنی آماده کردن خویش برای یاری و ظهور تو یعنی اللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَليِّكَ الْفَرَج عید سعید قربان بر ارواحنا فداه و مخاطبین کانال معنوی عارفانه مبارک باد التماس دعا «یا قاضِیَ الحاجات» @arefaneh_a
✍احمد احمدزاده 🔺تحریف آیات قرآن و تفسیر به رای آقای وزیر سابق امورخاجه در برنامه انتخاباتی آقای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون ، از آیات قرآن استفاده نابجا کرد و  آیات قرآن را به گونه‌ای خواند و شرح داد که ثابت کند مذاکره با دشمن دستور خداست در حالی که مفاهیم این آیات چیز دیگری است. وی با استفاده نابجا از آیات قرآن در توجیه مذاکره با دشمن ، مصداق تحریف آیات قرآن و مصداق تفسیر به رای است و محکوم است. ایشان بدون توجه به تفاسیر مشهور و بدون استناد به روایات در مورد این آیات و بدون توجه به فضای حاکم بر آیات این سوره، یکطرفه آیات را به نفع عقاید و خیالات و پندارها و تمایلات شخصی خود تطبیق و تفسیر و استناد کرد و این مصداق تفسیر به رای و تحریف آیات است و محکوم است. @arefaneh_a
💠 تفسیر به رای راغب اصفهانی در «المفردات» می‌گوید: «رأی به معنی عقیده ای است که ظنّ و گمان در آن غلبه دارد.»  تفسیر به رای یعنی تفسیر قرآن بر خلاف موازین علم لغت و ادبیات عرب و فهم زبان است. تتفسیر به رای یعنی تطبیق دادن آیات بر پندارها و خیالات باطل و تمایلات شخصی و گروهی، یعنی تفسیری که در آن مفسر آیات قرآن را بر اساس نظر و عقیده خویش تفسیر نماید. تفسیر به رای روشی نکوهیده در فهم و تبیین قرآن کریم است. در حوزه علوم قرآنی و تفسیرپژوهی، مفسران از دیرباز پدیده تفسیر به رأی را از آفت‌های دانش تفسیر و فهم صحیح قرآن شمرده‌اند. در منابع حدیثی ، روایات فراوانی در نکوهش تفسیر به رأی آمده و بر این مبنا، این شیوه تفسیری که در واقع تحمیل بر قرآن و تطبیق قرآن بر رأی مفسر است نه تفسیر در نظر بیشتر مفسران، ناپسند و غیر معتبر شمرده شده است. به نقل از شیخ صدوق به روایتی از از رسول اکرم صلی الله علیه وآله هرکس قرآن را به رأی خود تفسیر کند به خداوند دروغ بسته است. و باز به نقل از شیخ صدوق در روایتی از آقا امام رضا علیه‌السلام که روایتی از رسول خدا صلی الله علیه وآله نقل می‌کند که خداوند می‌فرماید: آن که کلام مرا به رأی خود تفسیر کند به من ایمان نیاورده است. و در نتیجه تفسیر به رأى عبارت است از چیزى که انسان نمى‌‏داند، و به خدا نسبت مى‌‏دهد، کسى که بدون اینکه به تفاسیر و منابع روایى رجوع کند و ببیند چه روایاتى در مورد این آیه از پیامبر و اهل بیت(ع) آمده است و رأى و نظر خود را به جاى تفسیر قرآن، به دیگران ارائه کند یعنی تفسیر بدون توجه به قرائن نقلى و عقلى ، و این تفسیر به رأى است. @arefaneh_a