eitaa logo
سیمای عارفان شهید
115 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
490 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️ 🏴لقب عسکری اوج مظلومیت امام با سلام و آرزوی موفقیت و بهروزی و سلامتی 🏴فرا رسیدن هشتم  ربیع الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام را تعزیت و تسلیت می گویم. 🏴هشتم ربیع الاول بنا بر نقل مشهور سالروز شهادت یازدهمین امام و پیشوای بر حق مسلمانان جهان وجود مقدس حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام است. 🏴آن وجود مقدس در سال ۲۳۲ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمدند و در همان سنین خردسالی که برخی گفتند که سه ساله یا چهار ساله بودند همراه با پدر بزرگوار خود به شهر سامرا احضار شدند و در این شهر مستقر گشتند. در حقیقت امام عسکری علیه‌السلام در شهر سامرا نشر و نما یافتند و به سبب آن که دستگاه جبار خلافت عباسی و به ویژه خلیفه وقت متوکل لعنه الله علیه بر وجود مقدس امام هادی علیه السلام پدر آن حضرت سخت گرفته بود و می‌خواستند که آن حضرت را از داشتن ارتباط با بدنه جامعه و وکلا و نائبان خود در عالم اسلام محروم کنند و ارتباط آنها را قطع کنند، امام هادی علیه‌السلام را به پایتخت خود سامرا آورد که امام عسکری علیه‌السلام هم در چنین سنی همراه با پدر به سامرا آمد و همه عمر شریف خود را از این به بعد در این شهر گذراند. 🏴آن وجود مقدس در سن ۲۲ سالگی در سال ۲۵۴ و در پی شهادت پدر عظیم الشأنش امام هادی علیه السلام به امامت رسید و دوران امامت آن حضرت کوتاه‌ترین دوره در بین تمام امامان ما هست. یعنی شش سال بیشتر طول نکشید و عمر شریف حضرت هم ۲۸ سال بود. این که چرا آن حضرت را عسکری نامیده‌اند ظاهر امر به این نکته برمی‌گردد که آن حضرت همراه با پدر بزرگوارشان در منطقه ای نظامی تحت نظر شدید بودند و چون عرب لشکر و نظامی را عسکر می‌خواند به این دلیل عسکری نامیده شده‌اند. اما برای خود بنده جای سوال بود که ما امامانمان را به بهترین القابشون می‌شناسیم مثلاً می گویم علی مرتضی ، حسن مجتبی یا محمد باقر که باقرالعلوم است، جعفر صادق، موسی کاظم یا امام علی‌بن‌موسی را رضا می نامیم به معنای پسندیده. اما چرا به این وجود مقدس که می رسیم آن حضرت را عسکری می‌نامیم. عسکری بودن یعنی در یک منطقه نظامی بودن که فضیلتی نیست حال آنکه القاب دیگری هم آن وجود مقدس داشته است. 🏴 تصور و تحلیل بنده این است که اتفاقاً عسکری که بر سایر القاب آن وجود مقدس غلبه پیدا کرده، نشان دهنده عمق مظلومیت این امام هست که آن حضرت چنان در فشار و مظلومیت بوده است  که بارها به زندان افتاده و حتی تلاش بر این بوده است که از ازدواج آن حضرت جلوگیری شود و از پیدایش آخرین حجت خدا ممانعت به عمل آید و همچنین فشار زیاد بر آن وجود مقدس باعث گردید که تنها امامی باشد که در طول عمر کوتاه خود حتی یک حج و یا یک عمره هم به جا نیاورد. لذا عسکری بودن نه به عنوان یک فضیلت بلکه به عنوان بیان عمق مظلومیت و فشارها بر ساحت مقدس آن حضرت است. ✍ دکتر محمد حسین رجبی دوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
enc_17088660358818258895551.mp3
3.83M
شروع امامت امام زمانمون مبارک😍اللهم عجل لولیک فرج 💐💐
🌹اعوذبالله من الشیطان الرجیم🌹 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 🌹أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ أَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَهً وَ باطِنَهً وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یُجادِلُ فِی اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَ لا هُدىً وَ لا کِتابٍ مُنِیرٍ 🌹موضوع: امام زمان (عج)، نعمت الهی 🌹«آیا ندیدید که خداوند آن­چه را در آسمان‏ها و آن­چه را در زمین است، براى شما مسخّر کرده، و نعمت‏هاى ظاهرى و باطنى خود را بر شما سرازیر کرده است، ولى بعضى از مردم بدون هیچ دانش و هدایتى و بدون هیچ کتاب روشنگرى، درباره‏ خداوند به جدال و ستیز مى‏پردازند.» 🌹نکته‏ ها: 🌹نعمت‏هاى الهى، هم گسترده و فراوان (أَسْبَغَ)، هم در دسترس بندگان (عَلَیْکُمْ) و هم متنوع (ظاهِرَهً وَ باطِنَهً) است. 🌹در این آیه، به دوگونه نعمت اشاره شده است؛ نعمت ظاهرى، مانند سلامتى، رزق و روزى، زیبایى و امثال آن، و نعمت باطنى، مانند ایمان، معرفت، اطمینان، حسن خلق، امداد غیبى، علم، فطرت، ولایت و… . 🌹محمد بن­زیاد أزدى گوید: از سرور خود، موسى بن­جعفر درباره تفسیر این کلام الهى پرسیدم: وَ أَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَهً وَ باطِنَهً فرمود: «نعمت ظاهر، امام ظاهر است و نعمت باطن، امام غائب». گفتم: «آیا در میان ائمه: کسى هست که غائب شود؟» فرمود: «آرى! شخص او از دیدگان مردم غائب مى‏شود، اما یاد او از قلوب مؤمنین غایب نمى‏گردد. او دوازدهمینِ ما امامان است. خداوند براى او هر امر سختى را آسان، و هر امر دشوارى را هموار سازد و گنج­هاى زمین را برایش آشکار کند و هر بعیدى را براى وى قریب سازد و توسط وى تمامى‏ جباران عنود را نابود کند و هر شیطان متمرّدى را به دست وى هلاک سازد. او فرزند سرور کنیزان است، کسى که ولادتش بر مردمان پوشیده، و ذکر نامش بر آن­ها روا نیست؛ تا آن­گاه که خداى تعالى او را ظاهر ساخته و زمین را پر از عدل و داد نماید؛ همان­گونه که پر از ظلم و جور شده باشد». 🌹بى‏توجهى به آفریده ‏ها و نقش آن­ها در زندگى بشر، سبب سرزنش و توبیخ است. أَلَمْ تَرَوْا 🌹تمام آفریده ‏ها هدف­مند و به خاطر بهره‏گیرى انسان خلق شده­اند. سَخَّرَ لَکُمْ 🌹نباید از نعمت‏ هاى باطنى خداوند غفلت کنیم و نسبت به آن­ها بى‏توجه باشیم. أَلَمْ تَرَوْا… باطِنَهً 🌹آیات مهدوی، مجموعه آیات مهدوی بنیاد فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 آغاز امامت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف بر شیعیان و شیفتگان حضرتش مبارک بادچ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌷امام زمان (عج): اراده ى حتمى خداوند بر این قرار گرفته است که ـ دیر یا زود ـ سرانجامِ حق، پیروزى و سرانجامِ باطل، نابودى باشد. (بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱۹۳) ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🔰الإمامُ العسكريُّ عليه السلام ـ و قد سُئلَ عن الحُجّةِ و الإمامِ بعدَهُ ؟ ـ 🌹 ابْنِي محمّدٌ ، و هُو الإمامُ و الحُجّةُ بَعدي ، مَن ماتَ و لَم يَعرفْهُ ماتَ مِيتةً جاهليّةً . أمَا إنّ لَه غَيبةً يَحارُ فيها الجاهلونَ ، و يَهْلِكُ فيها المُبطِلونَ ، و يَكْذِبُ فيها الوَقّاتونَ ، ثُمّ يَخرُجُ فكَأنّي أنظُرُ إلَى الأعْلامِ البِيضِ تَخْفِقُ فوقَ رأسِهِ بِنَجفِ الكوفةِ . 🌹آقاامام حسن عسكرى عليه السلام ـ در پاسخ به پرسش از حجّت و امام بعد از ايشان ـ فرمودند: 🌹 فرزندم محمّد ، اوست امام و حجّت پس از من. هر كه بميرد و او را نشناسد به مرگ جاهلى مرده است. بدانيد كه او را غيبتى است [طولانی ]كه پس از آن ، ظهور مى كند؛ غيبتى كه جاهلان در آن حیران و سرگشته مى شوند و باطل گرايان به نابودى مى افتند و كسانى به دروغ [براى ظهور او ]زمان تعيين مى كنند. گويى پرچمهاى سفيدى را مى بينم كه در نجفِ كوفه بر فراز سر او در اهتزازند. 📚 بحار الأنوار جلد ۵۱ صفحه ۱۶۰
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌📌 انتظار یعنی آماده باش 📌📌 برای ظهور امامی که مأمور به ایجاد عدالت است، آماده‌اید؟ 🟥 انتظار یعنی چه؟ انتظار به معنای مترصّد ‌بودن است. در ادبیّات نظامی یک‌ چیزی داریم به نام «آماده‌باش»؛ انتظار یعنی «آماده‌باش»! باید «آماده‌باش» باشیم. انسان مؤمن و منتظر، آن‌کسی است که در حال «آماده‌باش» است. 🟥 اگر امام شما که مأمورِ به ایجاد عدالت و استقرار عدالت در کلّ جهان است، امروز ظهور بکند، باید من و شما آماده باشیم. این «آماده‌باش» خیلی مهم است؛ انتظار به این معنا است. انتظار به معنای بی‌‌صبری کردن و پا به زمین کوبیدن و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند اینها نیست، انتظار یعنی باید دائم در حال «آماده‌باش» باشید.»
🤝اعوذ بالله من الشیطان الرجیم 🤝بسم الله الرحمن الرحیم 🤝سوره مبارکه طه آیه ۹۲تا ۹۴ 🤝قال یا هارون ما منعک اذ رایتهم ضلوا 🤝(موسی) گفت: «ای هارون! چرا هنگامی که دیدی آنها گمراه شدند... 🤝الا تتبعن افعصیت امری از من پیروی نکردی؟! آیا فرمان مرا عصیان نمودی؟!» 🤝قال یا ابن ام لا تاخذ بلحیتی ولا براسی انی خشیت ان تقول فرقت بین بنی اسرائیل ولم ترقب قولی 🤝(هارون) گفت: «ای فرزند مادرم! [= ای برادر!] ریش و سر مرا مگیر! من ترسیدم بگویی تو میان بنی اسرائیل تفرقه انداختی، و سفارش مرا به کار نبستی!» 🤝موسی وقتی به میقات می‌رفت برادرش هارون را چند روزی جانشین خود کرد. اما در اثر فتنۀ سامری، نیمی از بنی اسرائیل گوساله‌پرست شدند. هارون چون می‌دانست با بازگشت موسی، هم توحيد حفظ می‌شود هم وحدت، لذا در برابر انحراف موقتی بنی اسرائیل، اقدام جدی نکرد بلکه با صبر راهبردی، هم اصل توحید را حفظ کرد هم وحدت امت را. 📚طه: ۹۲ تا ۹۴ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄
✨♦️✨♦️✨ 🧮هشت نفرند که ◽️ اگـر مورد توهین قرار گرفتند، باید خود را سرزنش کنند. 🟩 امام‌صادق‌علیه‌السّلام 🕋 پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در توصیه‌ای به امیرالمومنین علیه السلام فرمود: ⇣⇣⇣⇣⇣⇣⇣⇣⇣ ای علی! 🧮 هشت نفرند که ◽️ اگـر مورد توهین قرار گرفتند، باید خود را سرزنش کنند: ♦️کسی که ┊ناخوانده به مهمانی رود و ♦️کسی که ┊به صاحب خانه فرمان دهد و ♦️کسی که ┊از دشمنانش خیر و خوبی بخواهد و ♦️کسی که ┊از انسان های پست، بخشش بخواهد و ♦️کسی که ┊در صحبت خصوصی دو نفر که او را راه نداده‌اند، داخل شود و ♦️کسی که ┊سلطان [عادل] را تحقیر و خوار می‌کند و ♦️کسی که ┊در جمعی که شایسته او نیست، می‌نشیند و ♦️کسی که ┊به کسی سخن می گوید که از او نمی‌شنود. ✨♦️✨♦️✨
🤝ضرورت وحدت و خطرات پیش روی وحدت مسلمین🤝 🤝ضرورت: هدف از وحدت، آن است که با شعار ، که شعار درست و ضروری‌ هم است و من از قدیم این اعتقاد و تفکر را داشتم و دارم و آن را یک می‌دانم - یک مسأله‌ی تاکتیکی و مصلحتی هم نیست که حالا بگوییم ما ایجاب می‌کند که با مسلمین غیر شیعه ارتباطات داشته باشیم - مسلمانان، بتدریج این اختلافات مذهبی و طایفه‌یی را کم کنند و از بین ببرند؛ چون در خدمت دشمنان است. ما با این انگیزه‌ی صحیح، مسأله‌ی وحدت مسلمین را در ، یک مسأله‌ی اساسی قرار داده‌ایم. بارها فرمودند، ارگانهای مختلف جمهوری اسلامی نیز بر این اساس برنامه‌ریزی و طراحی و تلاش کردند و ماها هم سخنرانی کردیم. 🤛خطرات و موانع پیش‌روی وحدت اسلامی: 🤛الف:کج‌فهمی و بی‌اطلاعی: کج‌فهمی و بی‌اطلاعی مانع اتحاد انسجام اسلامی در یک وجه، خود ناظر به همه‌ی دنیای اسلامی است باید با هم منسجم باشند؛ باید به یکدیگر کمک کنند؛ هم دولتهای اسلامی، هم ملتهای اسلامی. و دولتهای اسلامی در استفاده‌ی از ظرفیت ملتهای اسلامی برای ایجاد این وحدت بزرگ، می‌توانند سهم و نقش داشته باشند. چیزهایی مانع از اتحاد می‌شود. عمده‌ی آنها بعضاً کج‌فهمی‌ها و بی‌اطلاعی‌هاست؛ از حال هم خبر نداریم؛ درباره‌ی هم توهمات می‌کنیم؛ درباره‌ی عقاید هم، درباره‌ی تفکرات یکدیگر دچار اشتباه می‌شویم؛ شیعه درباره‌ی سنی، سنی درباره‌ی شیعه؛ فلان ملت مسلمان درباره‌ی آن ملت دیگر، درباره‌ی همسایه‌اش؛ سوء تفاهم‌ها، که دشمنان هم بشدت بر این سوءتفاهم‌ها دامن می‌زنند. افرادی هم متأسفانه بر اثر همین سوء فهم، سوء تحلیل، ندیدن نقشه‌ی کلی دشمن، بازیچه‌ی این بازی دشمن قرار می‌گیرند و دشمن از آنها استفاده می‌کند. گاهی یک انگیزه‌ی خیلی کوچک، انسانی را وادار می‌کند حرفی بزند، موضعی بگیرد، کاری بکند که دشمن در نقشه‌ی کلی خود از آن حرف استفاده می‌کند و شکاف را بین برادران زیاد می‌کند. 🤛ب_عوامانه شدن اختلافات مذهبی: عامل درگیری و خشونت بین اختلاف بین طرفداران دو عقیده بر اثر تعصبات، یک امری است که هست و طبیعی است، و مخصوص و هم نیست. بین فِرَق شیعه، خودشان؛ بین فِرَق سنی، خودشان؛ در طول زمان از این اختلافات وجود داشته است. تاریخ را نگاه کنید، می‌بینید هم بین فرق فقهی و اصولی اهل تسنن - مثل و ، مثل و و و اینها - هم بین فرق مختلف شیعه، بین خودشان، اختلافاتی وجود داشته است. این اختلافات وقتی به سطوح پایین - مردم عامی - می‌رسد، به جاهای تند و خطرناکی هم می‌رسد؛ دست به گریبان می‌شوند. علما می‌نشینند با هم حرف می‌زنند و بحث می‌کنند؛ لیکن وقتی نوبت به کسانی رسید که سلاح علمی ندارند، از سلاح احساسات و مشت و سلاح مادی استفاده می‌کنند که این خطرناک است. در دنیا این همیشه بوده؛ همیشه هم مؤمنین و خیرخواهان سعی می‌کردند که مانع بشوند؛ علما و زبدگان، تلاششان این بوده است که نگذارند سطوح غیرعلمی کارشان به درگیری برسد؛ لیکن از یک دوره‌ای به این طرف، یک عامل دیگری هم وارد ماجرا شد و آن « » بود. نمی‌خواهیم بگوییم اختلاف شیعه و سنی همیشه مربوط به استعمار بوده؛ نه، احساساتِ خودشان هم دخیل بوده؛ بعضی از جهالتها، بعضی از تعصبها، بعضی از احساسات، بعضی از کج‌فهمیها دخالت داشته؛ لیکن وقتی استعمار وارد شد، از این سلاح حداکثر استفاده را کرد. ╰❀📚❀╯
🌻اعوذ بالله من الشیطان الرجیم🌻 🌻بسم الله الرحمن اارحیم🌻 🌻برای تحقق عدالت در جامعه تلاش کنیم. 🌻لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ (حدید /٢۵) 🌻 ترجمه : ما رسولان خود را با دلائل روشن فرستاديم، و با آنها كتاب (آسمانى) و ميزان (شناسائى حق از باطل و قوانين عادلانه) نازل كرديم تا مردم قيام به عدالت كنند; و آهن را نازل كرديم كه در آن نيروى شديد و منافعى براى مردم است، تا خداوند معلوم کند چه كسى او و رسولانش را يارى مى كند بى آنكه او را ببينند; خداوند قوى و شكست ناپذير است! 🌻این آيه نمى فرمايد: هدف اين بوده كه انبياء انسانها را وادار به اقامه قسط كنند، بلكه مى فرمايد: هدف اين بوده كه مردم مجرى قسط و عدل باشند! 🌻یعنی: هدف از بعثت پيامبران، این است که مردم جامعه آنقدر به رشد برسند و اهمیت اجرای عدالت را درک کنند، که خودشان برای برپایی عدالت اجتماعی تلاش و اقدام نمایند. نتیجه: 🌻اگر برای برقراری عدالت در جامعه، تلاش نکنیم، به هدف بعثت انبياء نرسیده ایم. ┅┅❀💠❀┅┅