eitaa logo
نشریه دانشجویی آرمان گرا
120 دنبال‌کننده
840 عکس
137 ویدیو
25 فایل
به دنبال آرمانگرایی هستیم یکی از چیزهائی که ما از دانشجوها توقع داشتیم ؛ بنده هم اصرار داشتم که این حالت در دانشگاه زنده بماند ، مسئله‌ی آرمان‌گرائی است . امام خامنه ای -رمضان 1433 @arman_gera
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 ؟ 💐، استاد فيزيک و فلسفه علم دانشگاه شريف: استنفورد و پرينستون نخبگان ايراني را بدون حتي يك مقاله پذيرش مي‌كنند،‌اما دانشگاه‌هاي ايراني و در دور خود پيله پيچيده‌اند. 📌 كمتر كسي به اين پاسخ مي‌دهد كه منتشر شده در پايگاه‌هاي علمي همچون ISI كجا رفته كه هنوز كشور در بسياري از حوزه‌ها با مواجه است؟ مقالات ISI به تبديل نمي‌شود؟ ✅متأسفانه بسيار از عقده حقارت رنج مي‌بريم. احساس هويتمان را از دست داديم. ما آنقدر بي‌مهارت است كه حتي توانايي برقراري ارتباط با جامعه خود را ندارد. ✅ ملاك شده است تعداد و اندكس (Index) مقاله. 🔴كدام دانشگاه برتر در دنيا در قدم اول از كسي كه يك سال از فارغ التحصيلي‌اش گذشته است، مقاله مي‌خواهد كه شما مي‌خواهيد؟ ✅دانشجوي فيزيك چه مقاله‌اي مي‌خواهد ارائه دهد؟ بعد همين آدم‌ها مي‌روند استنفورد و پرينستون جذب مي‌شوند. استنفورد و پرينستون از متقاضي مقاله نمي‌خواهد، شما مي‌خواهيد؟‌ چرا فراري مي‌دهيم اين نخبگان را؟
🔴🔔🔔قابل توجه مسئولان و دلسوزان کشور ⭕️ملاک دانشمندی نیست بگویید چه مشکلی از کشور را حل کردید؟ نظام رتبه بندی پژوهشگران و به ویژه اساتید ایرانی دقیقاً مبتنی بر انتشار مقالات علمی پژوهشی داخلی و نیز مقالات بین المللی بنا شده است. شرایط در ایران به گونه ای است که یک با داشتن فارغ از اینکه آنها را منتشر کند، می تواند داشته باشد و از آنسو به یک فرد با سواد بدون داشتن مقالات چاپ شده ارزش و اعتباری داده نمی شود. ⭕️بر خلاف بسیاری از کشورهای توسعه یافته که در آنها نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI چندان محلی از اعراب ندارد، در میان پژوهشگران ایران فراوانی برای نگارش مقالات علمی وجود دارد؛ شرایط عجیب و متفاوتی که تاریخ ناکارآمدی آن را در حل مشکلات اساسی کشور ثابت می کند. 🔔برای درک عمق : دیدگاههای اساتید برجسته دانشگاهها مثل دکتر رضا داوری اردکانی و دکتر مهدی گلشنی را در این زمینه جستجو و مطالعه کنید. برای مطالعه بیشتر 👇👇 💐 و افرادی که از قبل آن به نان و نوا می رسند! https://www.tabnak.ir/fa/news/773323/
◾️چگونه به همدیگر تسلیت بگوییم؟◾️ ▪️علقمه گوید از امام باقر علیه‌السلام پرسیدم که اگر بعضی بخواهند برخی دیگر را در شهادت امام حسین علیه‌السلام تسلیت بدهند چه بگویند؟ حضرت فرمودند: بگویند: «أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ عليهمُ السَلامُ» ▪️خداوند متعال اجرهای عزاداری ما را به سبب مصیبتی که از حسین علیه‌السلام به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را در رکاب ولیّ دمّ ایشان امام مهدی عجل‌الله فرجه، از آل محمد علیهم‌السلام، از طلب‌کنندگان خون آن حضرت قرار دهد. ◾️کامل الزیارات، ص ۱۷۵◾️
☑️مقام باکین1️⃣ ▪️گریه هر کسی بستگی به حال و مقام او دارد، لذا در درجات هرکس با دیگری فرق می­کند، چه آن که میان بکاء اهل دنیا و اهل آخرت فاصله بسیار است. ▪️گریستن برای فقدان چیزی و از دست دادن متاع، با گریه برای محبت الهی، بسیار فاصله دارد. حال کسی در کاری که کرده غالب است که همانند «زن فرزند مُرده» گریه می­کند. ▪️این بکاء، درس دادنی نیست. کسی که برای جیب خالی کردن خود را به اشک ریختن وادار می­کند و واقعاً به خاطر حرفه­ اش اشک هم جاری می­شود این حیله خاص است. ▪️اگر پیامبر اشک بریزد، با یک آدم عادی اصلاً قابل قیاس نیست. انسان کامل اشرف موجودات است ولی انسان عادی به خاطر مسئله ای ناقص و بی ارزش می­گرید. ▪️شعیب پیامبر از محبت حق اشک ریخت، تا اینکه چشمش از دیدن افتاد. دیگری از محبت به مظاهر دنیوی می­گرید و به چشمش آسیب وارد می­شود. ▪️بهلول نبّاش، از عمل زشت خود آنقدر گریه کرد، تا اینکه آیاتی درباره عمل شنیع او و پذیرفتن توبه­اش وارد شد. پیامبر(صلی الله علیه واله) به مردم فرمود:« گناهان خود را همچون بهلول تدارک کنید.» ▪️گریه امام سجاد(علیه السلام) بعد از صحنه کربلا تا قریب چهل سال را، کسی نمی­تواند ادراک کند و یا همانند او شود؛ این بکاء خاص وجود نازنین آن حضرت بوده؛ لذا امام سجاد (علیه السلام) را یکی از بکّائین گفته اند. ▪️اینجا گرچه کمیت مورد نظر بوده ولی کیفیت بکاء را هیچ اندازه و قدری نتوان کرد. ▪️اگر حضرت آدم گریست از ترک اولایی بود که امر ارشادی را نتوانست پیاده کند و سالها گریه کرد، آیا این حال و مقام او برای کسی قابل درک است؟ نه! سوز و کیفیت را نشود بیان کرد یا نوشت، تا کسی به آن پی ببرد. ◾️مقامات معنوی؛ مقام باکین استاد سید علی اکبر صداقت◾️
◼️ حماسه‌ای که امام زین العابدین علیه السلام در مجلس یزید آفرید! ▪️در روز جمعه‌اى در شام نماز جمعه است. ناچار خود یزید باید شرکت کند. اول آن خطیبى که به اصطلاح دستورى بود، رفت و هرچه قبلا به او گفته بودند گفت؛ تجلیل فراوان از یزید و معاویه کرد، هر صفت خوبى در دنیا بود براى اینها ذکر کرد و بعد شروع کرد به سبّ کردن و دشنام دادن على(ع) و امام حسین(ع) به عنوان اینکه اینها -العیاذباللَّه- از دین خدا خارج شدند، چنین کردند، چنان کردند. ▪️زین العابدین(ع) از پاى منبر نهیب زد: «ایهَا الْخَطیبُ! اشْتَرَیتَ مَرْضاةَ الَمخْلوقِ بِسَخَطِ الْخالِق» تو براى رضاى یک مخلوق، سخط پروردگار را براى خودت خریدى. بعد خطاب کرد به یزید که آیا اجازه مى‌دهى من بروم بالاى این چوب‌ها دو کلمه حرف بزنم؟ یزید اجازه نداد. ▪️آنهایى که اطراف بودند، از باب اینکه على بن حسین(ع)، حجازى است، اهل حجاز است و سخن مردم حجاز شیرین و لطیف است، براى اینکه به اصطلاح سخنرانى‌اش را ببینند، گفتند: اجازه بدهید، مانعى ندارد. ولى یزید امتناع کرد. پسرش آمد و به او گفت: پدرجان! اجازه بدهید، ما مى‌خواهیم ببینیم این جوان حجازى چگونه سخنرانى مى‌کند. گفت: من از اینها مى‌ترسم. این‌قدر فشار آوردند تا مجبور شد؛ یعنى دید دیگر بیش از این، اظهار عجز و ترس است؛ اجازه داد. ▪️ببینید این زین العابدین(ع) که در آن وقت از یک طرف بیمار بود (منتها بعدها دیگر بیمارى نداشت، با ائمّه دیگر فرق نمى‌کرد) و از طرف دیگر اسیر، و به قول معروفِ اهل منبر چهل منزل با آن غُل و زنجیر تا شام آمده بود، وقتى بالاى منبر رفت چه کرد! چه ولوله‌اى ایجاد کرد! یزید دست و پایش را گم کرد. گفت الآن مردم مى‌ریزند و مرا مى‌کشند. ▪️دست به حیله‌اى زد. ظهر بود، یک‌دفعه به مؤذّن گفت: اذان! وقت نماز دیر مى‌شود. صداى مؤذّن بلند شد. زین العابدین(ع) خاموش شد. مؤذّن گفت: «اللَّهُ اکبَرُ، اللَّهُ اکبَرُ»، امام حکایت کرد: «اللَّهُ اکبَرُ، اللَّهُ اکبَرُ». مؤذّن گفت: «اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ، اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ»، باز امام حکایت کرد، تا رسید به شهادت به رسالت پیغمبر اکرم(ص). تا به اینجا رسید، زین العابدین(ع) فریاد زد: مؤذّن! سکوت کن. رو کرد به یزید و فرمود: یزید! این که اینجا اسمش برده مى‌شود و گواهى به رسالت او مى‌دهید کیست؟ ایهاالناس! ما را که به اسارت آورده‌اید کیستیم؟ پدر مرا که شهید کردید که بود؟ و این کیست که شما به رسالت او شهادت مى‌دهید؟ تا آن وقت اصلا مردم درست آگاه نبودند که چه کرده‌اند. ▪️آن‌وقت شما مى‌شنوید که یزید بعدها اهل بیت پیغمبر(ص) را از آن خرابه بیرون آورد و بعد دستور داد که آنها را با احترام ببرند. نعمان بن بشیر را که آدم نرمتر و ملایمترى بود، ملازم قرار داد و گفت: حداکثر مهربانى را با اینها از شام تا مدینه بکن. ▪️این براى چه بود؟ آیا یزید نجیب شده بود؟ روحیه یزید فرق کرد؟ ابداً. دنیا و محیط یزید عوض شد. شما مى‌شنوید که یزید، بعد دیگر پسر زیاد را لعنت مى‌کرد و مى‌گفت: تمام، گناه او بود. اصلا منکر شد و گفت من چنین دستورى ندادم، ابن زیاد از پیش خود چنین کارى کرد. چرا؟ چون زین العابدین(ع) و زینب(س) اوضاع و احوال را برگرداندند. 📚 استاد مطهری، حماسه حسینی، ج1، ص294-293 (با تلخیص)
تاریخ وقایع کربلا از طریق چه کسانی به ما رسیده است؟ ♦️شاید برای بعضی ها سوال باشد که مگر همه یاران امام حسین (علیه السلام) به شهادت نرسیدند؟ پس چه کسی عاشورا را با این جزییات روایت کرده؟ چطور باید به روایت های واقعه عاشورا اعتماد کنیم؟ ♦️یاران امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند ولی روایت عاشورا در همان صحرا باقی نماند... 💢 راویان عاشورای حسینی این چهره ها هستند: ♦️1-امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها): بخشی از امام زین العابدین (علیه السلام ) و امام باقر (علیه السلام) که به نقل مشهور در آن زمان ۴ ساله بوده به ما رسیده است. حضرت زینب و بانوان دیگر کاروان هم در نقل این وقایع سهم بزرگی داشتند. ♦️2- حمیدبن مسلم ازدی: بخش زیادی از اطلاعات تاریخی آن دوران از حمیدبن مسلم ازدی، وقایع نگار سپاه عبیدالله بن زیاد منتقل شده است. مرسوم بوده که در لشکرکشی های بزرگ یک وقایع نگار برای ثبت اتفاقات حضور داشته باشد. سپاه عبیدالله بن زیاد دارای وقایع نگار بود. نقل شده است که همین فردمانع کشته شدن امام سجاد (علیه السلام) توسط شمر شد. به همین دلیل وقتی مختار به کوفه تسلط پیدا کرد به او امان داد. ♦️3جنایتکاران سپاه دشمن: خیلی از جنایتکاران کربلا قبل از اینکه قیام توابین مختار صورت بگیرد با افتخار آمده بودند و وقایع عاشورا را تعریف کرده بودند. همین ها سینه به سینه ماند و مختار هم با همین اطلاعات به سراغشان رفت و انتقام گرفت. خیلی هایشان هم نقل جنایت هایشان را در هنگام مرگ بیان می کردند. مثل همانی که در مختارنامه مطرح شد؛ روایت خولی قبل از اعدامش. ♦️4- یاران زنده مانده امام (علیه السلام): فردی به نام ضحاک بن عبدالله مشرقی که جزو یاران امام بوده و از میدان گریخته بود. این فرد با امام شرط کرد تا موقعی همراهشان است که وجودش فایده داشته باشد. امام هم قبول کرده بود. او هم اسبی را در خیمه ای آماده نگه داشت تا زمانش برسد. تا قبل از شهادت حضرت عباس (علیه السلام) هم ماند ولی آخر کار، از امام اجازه رفتن گرفت که امام هم اجازه داد. گریخت و کسی هم نتوانست او را بگیرد. او هم خیلی از اتفاق ها و نحوه شهادت ها را بیان کرده. ♦️غلام رباب (همسر امام حسین (علیه السلام)) هم که زنده ماند اتفاقات زیادی را نقل کرده. البته او در کنار امام جنگ هم کرده بود ولی در آخر اسیر شد. سپاه دشمن هم او را آزاد می کند چون معتقد بودند او غلام بوده و مطیع اوامر ارباب 📚به نقل از دکتر محمد حسین رجبی دوانی محقق تاریخ اسلام و تشیع
هدایت شده از سمیرا خطیب زاده
🔴ورود پیاده نظام فرهنگی آمریکا در موضوع افغانستان ▪️آمریکا بیست سال معادن فلزات گرانبهای افغانستان رو چاپید، برای اولین بار در جهان تجارت تریاک رو از فرودگاه های رسمی نظامی انجام داد، کلی مجلس عروسی و مدرسه رو به اشتباه! بمباران کرد، چندین شهروند غیر نظامی رو کشت، حالا لشکر سلبریتی های هالیوودی رو فرستاده برای تطهیر چهره خودش... ▪️آنجلینا جولی در حمایت از مردم افغانستان به اینستاگرام پیوست. ▪️او در اولین پست نامه‌ای از یک کودک افغان گذاشت و نوشت: در حال حاضر مردم افغانستان امکان برقراری ارتباط با شبکه‌های اجتماعی و ابراز آزادی خود را از دست داده‌اند. من به اینستاگرام آمده‌ام که راوی قصه‌ی آنان باشم، و صدای کسانی باشم که برای حقوق اولیه‌ی خود مبارزه می‌کنند. ▪️برخی سلبریتی های ایرانی جولی را فالو کردند. @Dr_katibzadeh
امه تاریخی امام خمینی به مرحوم علامه محمدرضا حکیمی 🔺امام خمینی و توصیه به تشکیل ✍️حضرت امام خمینی در 28 آبان 1348 از شهر نجف نامه‌ای خطاب به مرحوم علامه محمدرضا حکیمی نوشتند و در آن تذکرات جالبی پیرامون آگاه ساختن جامعه بیان کرده‌اند که به بازخوانی بخش‌هایی از این نامه به مناسبت ارتحال ایشان می‌پردازیم. باید اشخاص بیدار، تولید مثل کنند و هر چه بیشتر همفکر و هم‌قدم پیدا کنند و صفوف خود را فشرده کنند، و در ناملایماتْ پایدار و جدی و باشند و از و ، که دستوری است الهی، غفلت نکنند. از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین را خواهانم. سلام این جانب را به آقای [...] و هر کس که در فکر چاره است، ابلاغ نمایید. 📔صحیفه امام؛ ج ‏2، صص 253 - 254
خودداری مرحوم علامه محمدرضا حکیمی از دریافت جایزه فارابی و یک پیام برای برگزارکنندگان چنین جشنوارہ‌هایی پس از انتخاب علامه حکیمی به عنوان یکی از اساتید برگزیده برای خدمت پنجاه ساله به علوم انسانی در جشنواره فارابی (آذر ۸۸) وی، رد پذیرش این عنوان و جایزه را طی پیامی اعتراضی اعلام کرد. در قسمتی از این پیام آمده‌است: همان‌گونه که پیشتر هم یادآور شده‌ام، بار دیگر تأکید می‌کنم که تا هنگامی که در جامعه ما فقر و محرومیت مرئی و نامرئی بیداد می‌کند، برگزاری چنین جشنواره‌هایی از نظر اینجانب در اولویت نیست. در این جشنواره از فاضلان و استادانی، به نام خدمت ۵۰ ساله به علوم انسانی تجلیل شده‌است. پرسش این است آیا این علوم برای ثبت در کتاب‌ها و در دنیای ذهنیت است یا برای خدمت به انسان و حفظ حقوق انسان و پاسداری از کرامت انسان است در واقعیت خارجی و عینیت؟...
آمار تقطیع شده مرگ‌ومیر بعد از زدن واکسن آماری منتشر شده که تعداد مرگ و میر و یا ابتلا به کرونا بعد از زدن واکسن رو نشون میده. این آمار برای تشویق به واکسن نزدن منتشر میشه و واقعا دور از انصاف هستش که ما بصورت تقطیعی آمار رو منتشر کنیم و دلیلش رو نگیم و از اون طرف کاهش مرگ و میر و ابتلا رو اصلا بهش اشاره نکنیم. 🔸١_ کسانی که بعد از زدن واکسن دچار ابتلا به کرونا شدن و یا از دنیا رفتن به این چهار دلیل بوده: 🔻الف. بدون اینکه بدانند و یا علامتی داشته باشند حین تزریق واکسن حامل ویروس کرونا بوده‌اند و یکی دو روز پس از تزریق، علائم ویروس ظاهر شده است. بنابراین واکسن عملا هیچ تاثیری در این افراد ندارد و همانند افراد عادی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند. برای جلوگیری از این مورد اگر مشکوکدبه کرونا هستید باید قبل از واکسیناسیون، تست کرونا داد تا مطمئن شویم ویروس در بدنمان نیست. 🔻ب. تقریبا تمام واکسن‌ها (بدون استثناء) بین ۱۴ تا ۲۱ روز زمان می‌برند تا آنتی بادی را در بدن تولید کنند. بنابراین در زمان زیر ۱۴ روز عملا هیچ ایمنی در بدن وجود ندارد و این در حالیست که افراد تصور می‌کنند که بلافاصله پس از تزریق، واکسینه می‌شوند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و مبتلا می‌شوند. 🔻 ج. کسانی که علی‌رغم تزریق واکسن، دارای بیماری زمینه‌ای هستند. هیچ واکسنی ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند و طبعا در افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، درصدی از خطر همیشه وجود دارد. 🔻د. کسانی که بلافاصله پس از تزریق واکسن از قرص‌های ممنوعه همانند ناپروکسن و ... استفاده می‌کنند که دچار عوارض شدید تزریق می‌شوند. یعنی علاوه بر احتمال مبتلا شدن به کرونا، به تزریق عوارض واکسن نیز درگیر می‌شوند. 🔸۲. دقت کنیم که هیچ واکسنی در دنیا مدعی ایمنی‌بخشی کامل نیست و در بهترین کیفیت حداکثر ۹۲ درصد ایمنی می‌بخشند.‌ پس اگر آن ۸ درصد دچار ابتلای مجدد به بیماری شدند طبیعی است. 🔸۳. این مسایل مخصوص ایران نیست و در همه جای دنیا وجود دارد. بنابراین باید تاثیر کلی واکسیناسیون را دید.
هدایت شده از سمیرا خطیب زاده
✅ متن تقدیم نامه رساله گرانسنگ «انسان در عرف عرفان » به رهبر معظم انقلاب 🔻 در همان سال ها در جریان دیدار مردمی مقام معظم رهبری با مردم آمل حضرت علامه پس از تقدیم این کتاب به حضرت آقا با کمال تواضع خم شدند تا دست آقا را ببوسند... 🔻آن کوه با عظمت علم و عرفان چقدر ولایت مدار ،حق محور، زمان شناس و ولی شناس بود که خم شد تا دست ولی را ببوسد و آن ولی چه عظمتی داشت که آن قله معرفت به دست بوسی اش افتخار می کرد! 🔻سلام و درود خداوند و انبیاء و اولیاء و صلحاء و فرشتگان خدا بر روح بلند و ملکوتی آن ساکن باغ ملکوت 🔻 گویا ولی شناسان رفتند از این ولایت @Dr_khatibzadeh
❤️جهاد تبیین در گروه های فامیلی و دوستانه پرسید در گروه های خانوادگی چطور جهادتبیین کنیم که هم حرمت ها حفظ شود و دلخوری ایجاد نشود و هم متهم نشویم به آدمی که مدام دیگران را نقد می کند و از هر چیز ایراد می گیرد. احتمالا دغدغه خیلی هاست. حالا چه گروه خانوادگی و چه گروه دوستان و آشنایان. ✅ اولا ۲ اصل را توامان فراموش نکنیم 🔹یکم.جهاد تبیین را دست کم نگیرید. انشالله در فرصتی خواهم نوشت که همه چیز ذهن است و ذهن یعنی علم شما از واقع که همه جان شماست. ... حرف بسیارست. بر ذهن شما مسلط شوند شما را تسخیر کردند. همه جنگ های گذشته نمی از دریای جنگ ذهنی نیست. پس هرکس هرجا نشسته است آرایش جهاد بگیرد. تک تک شما موثرید؛ ولو با یک کامنت و لایک (http://ghorbanimoghadam.ir) 🔹و اما دوم: دوست و آشنا و فامیل و نزدیکان ما دشمن ما نیستند. ولو خطای فاحش کنند. به نزاع در شبکه های اجتماعی نگاه نکنید که انقدر ادبیات ها بی رحمانه و تند و زننده و ویرانگر دارد. گفت وگو با دوست و آشنا و خانواده صرفا باید دوستانه و صمیمانه و خالصانه و خاضعانه و دلسوزانه باشد. 🔻با این دو مقدمه یک اصل مهم را توجه کنید: هدف اصلی از تذکر دادن و روشنگری تنها یک نفر در یک گروه که پست غلط منتشر کرده نیست. بلکه هدف دیگرانی اند که تماشاچی هستند و ممکن است هیچ واکنشی هم نشان ندهند اما اثر بگیرند. پس اگر سکوت کنید نه یک نفر و بلکه یک جمع به خطا می افتد. 👈اما چه کنیم؟ کجا ورود کنیم و کجا سکوت؟ 1️⃣یکم. توجه کنیم که کسی که روشنگری می کند نباید تنها به عنوان مخالف خوان شناخته شود. خیلی وقت ها تائید کنید. حرف درست را از دیگر اعضای گروه تائید و ارج نهیم. ما عمدتا عادت کردیم که تنها نقد کنیم. 2️⃣دوم. متن های خوب منتشر کنیم. متن هایی که کمک میکند نظام ذهن دیگران آماده و پخته شود. متن هایی که نظام ارزشی انقلاب اسلامی را به جهت استدلالی و عاطفی در دیگران تقویت می کند. 3️⃣سوم. نقد بدون تعریض و کنایه داشته باشید. بدون اینکه پاسخ مستقیم به دیگری دهید متن هایی را در پاسخ منتشر کنید که اعضای گروه بتوانند استفاده و مطالعه و خودشان مقایسه کنند. 4️⃣چهارم. در انتقاد مستقیم، لحن و ادبیات و بیان تان کاملا دلسوزانه و دوستانه باشد. اصلا به احتجاج و خدای ناکرده دلخوری ورود نکنید. توجه داشته باشیم هدف پیروزی من و شما نیست. هدف اقناع و انتقال پیام و روشنگری است. 5️⃣پنجم. کار جمعی انجام دهید. برخی مواقع لازم است دیگران را هم با خود خارج از گروه همراه کنیم. لازم نیست همه موارد را ما بگوئیم. پسرخاله و دختردایی و دوست و آشنا و غیره هم باید در این حرکت جبهه ای همراه شوند. شاید یک جا باید مادر بزرگ تذکر دهد. 6️⃣ششم. حین جهاد تبیین صله رحم و رفاقت را تقویت کنید. اگر از کسی اشکال گرفتید رابطه تان را با آن فرد تقویت کنید. کمک کنید احساس کند واقعا دوستش دارید. 7️⃣هفتم. از همه مهمتر به ظرفیت گروه نگاه کنید. برخی موضوعات از ظرفیت گروه خارج است. شاید لازم باشد از برخی مسائل گذشت و عبور کرد. اما خط قرمز داشته باشید. خط قرمز تان را برای خودتان از پیش تعیین کنید. اصل انقلاب اسلامی. اصل ولایت فقیه. اصل حرمت امام جامعه. اصل حریم امام وشهدا. .. راهبرد های انقلاب اسلامی مثل اقتصاد مقاومتی و تولید داخل و امیدآفرینی و احساس عزت ملی و ... اینطور هم نشود که اگر تنها توهین به رهبری بود رگ گردنتان بیرون بزند. دقت کنید کار به اینجا خیلی وقت ها نمی کشد. در جنگ ذهنی، آنقدر اطلاعات غلط کنار هم می چینند که لازم نیست صریحا ضدرهبری باشد، بلکه وقتی به خودتان می آئید احساس می کنید مدیریت رهبری مدبرانه نیست. خیلی از ریزش های انقلاب در همین نقطه است. برای این بخش به عملیات رسانه ای ضدانقلاب نگاه کنید. هرجا ضدانقلاب عملیات کرد حساس شوید و برای روشنگری در این نقطه اهمیت قائل باشید. این حوزه ای است که یک روز واکسن است یکروز سوریه و یک روز ورزش زنان و یک روز حجاب و غیره. 8️⃣هشتم و در نهایت اینکه هم به سن و سال و جایگاه خودتان در جمع های دوستانه و خانوادگی توجه کنید و هم به سن و سال و جایگاه مخاطب. هر ادبیاتی برای پسر خاله 18 ساله تان بکار می برید برای داماد میان سال 40 ساله بکار نبرید. خاصه برای ریش سفید و بزرگترها و غیره. مهترین دغدغه ما رسانه ای ها شناخت مخاطب است. شما این امتیاز را دارید که مخاطب را در گروه های فامیلی و دوستانه دقیق می شناسید. با هرکس متناسب با علاقه و فهم و سطح و انگیزه و شناخت خودش سخن بگوئید. 💬 محسن مهدیان
◾️زندگی پر افتخار حکیم حسن زاده آملی◾️ ▪️زندگی سراسر فخر این در آن های او، در آن های متصل و مرتبط ماه و و او، در آن های ممتد او، در آن ها و های او که گفت: ( تا جان به لب نرسید، جام به لب نرسید )؛ از این کارها زیاد داشت. از این ناله ها زیاد داشت، از این گریه ها زیاد داشت، از این ها زیاد داشت، از این های زیاد داشت. لذا ارتحال آن بزرگوار بسیار غمبار است! ۰۰۰ متاسفانه وضع حالم مساعد نیست که در شرکت کنم. ◾️پیام به مناسبت ارتحال غمبار حضرت آیت الله حسن زاده آملی (ره) _ دماوند ؛ ۱۴۰۰/۰۷/۰۴، جوادی آملی◾️