📌متن نامه هشت تشکل جنبش عدالتخواه دانشجویی به وزیر کار و وزیر اقتصاد پیرامون دستمزد منطقه ای
بسمه تعالی
کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه ها هستند. چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش است.حضرت امام (ره)
جناب آقای احسان خاندوزی
وزیر محترم اقتصاد
سلام علیکم
توجه به نقش دستمزد بر بخشهای اقتصادی، امروزه بیش از هر مقوله دیگری مورد توجه سیاستگذاران و کارفرمایان اقتصادی است؛ لذا از بایستههای هر اصلاحی پیرامون دستمزد، حمایت و پشتیبانی از نیروی کار به جهت حفظ و ارتقای قدرت خرید، رفاه زندگی و تامین امنیت شغلی آنان ضرورت دارد
از این رو یکی از ابزارهای حمایتی دولت، افزایش حداقل مزد کارگران چنانچه قانون کار اشاره میکند
ماده ۴۱ قانون کار اشاره میکند حداقل دستمزد کارگران باید باتوجه به میزان تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و هزینههای زندگی یک خانواده (اصطلاحا سبد معیشت) تعیین شود.
درحالیکه وضعیت رفاهی حاکم بر دهکهای اول تا سوم جامعه، که عمده درآمدشان از طریق حداقل دستمزدِ بینسبت با تورم است و با استانداردهای زندگی مطلوب فاصله دارد، وزارت اقتصاد تصمیم به تغییر شیوه تعیین حداقل دستمزد کارگران با طرح دستمزد منطقهای گرفته است.
البته بر ما واضح و مبرهن است که طرحِ پر از ایراد و تناقض وزارت اقتصاد با هدف به انحراف کشیدن جلسات شورای عالی کار است، اما با این وجود امضا کنندگان این نامه آخرین هشدارها نسبت به تبعات آینده سرکوب مزد کارگران را ضمن طرح برخی انتقادات به دستمزد منطقهای به سمع نظرتان می رساند:
۱.ماده ۴۱ قانون کار ویترین عروسک نیست!
در حالی ادعای نماینده وزارت اقتصاد و مرکز پژوهشهای مجلس برای اجرای مزد منطقهای عمل به صدر ماده ۴۱ قانون کار است که به سایر بندهای این ماده اعتنایی ندارند
اولا در همان صدر ماده ۴۱، قانون به خوبی اشاره میکند که شورای عالی کار موظف است میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور یا "صنایع مختلف" باتوجه به دو معیار گفته شده تعیین کند؛ حال سوال این است چرا هیچگاه دولت درباره مزد صنایع عزمی برای اصلاح ندارد؟ مگر جز این است که در هر شیوه و قالب تعیین مزدی در نهایت این کارگاه و صنعت است که موظف به پرداخت دستمزد نیروی انسانی خود میباشد؟ وزارت اقتصاد باید پاسخگو باشد که بر چه اساس مزد منطقهای آری، مزد صنایع خیر ؟!
دوما باید به این پرسش پاسخ داد که درصورت پذیرش مزد منطقهای، آیا دولت حاضر به تمکین محور دوم ماده ۴۱ قانون کار یعنی تامین سبد معیشت کارگری و جبران مزد عقب افتاده آنها میباشد؟ اگر دستمزد منطقهای الزام و پشتوانه قانونی دارد، تامین هزینه های زندگی خانوار کارگران نیز الزام قانونی دارد؛ ماده ۴۱ قانون کار ویترین عروسک نیست که هر سال دولت اراده کند یک بخش از آن را انتخاب و اجرا کرده و به سایر بخشها بیاعتنا باشد.
۲. بالاخره راهبرد دولت تمرکز زدایی است یا تمرکز گرایی؟!
دولت در حوزههای متعدد به لحاظ جغرافیای جمعیتی به چالش کشیده شده و در کلان شهرهایی مانند تهران و البرز به دلیل بیتوجهی به آثار سیاستهای متمرکز و بسته در گذشته، به وضعیتی دچار گشته که از حل آن ناتوان است.
از همین رو وقتی به سیاستهای اعلامی دولت در حوزه مسکن، اشتغال و حاشیه نشینی توجه میکنیم، هدف ارتقای سطح هرکدام در شهرستانها، روستاها و مناطق محروم است اما در عمل، با طرح هایی مانند مزد منطقهای که باعث دامن زدن به بحرانهای جمعیتی و مهاجرت نیروی کار می شود در تناقض جدی است.
به بیان دیگر مزد منطقهای با تاکید بر جداسازی هزینه های مسکن از مزد واحد، باعث میشود کارگری که در شهرستان محرومی مانند زابل در حال کار است به دنبال درآمد بالاتر به شهری مثل تهران مهاجرت کند.
۳. شناسه برای کارفرمایان آری برای کارگر خیر!
یکی از الزامات تعیین عادلانه مزد منطقهای شناسنامه اقتصادی - اجتماعیِ الکترونیک است. همه کارگران باید شناسنامه حقوقی، شامل اطلاعات موقعیتی و ژئوماتیک و اطلاعات مربوط به وضعیت شغلی و کسب و کارشان را داشته باشند. شناسنامه حقوقیِ کار با رویکرد صیانت از نیروی کار و جلوگیری از بهرهکشی او میباشد و از سوی دیگر، برای اعمال سیاستهای تامین اجتماعی نیز ضروری است. البته وزارت اقتصاد به خوبی نقش این موارد در توسعه و تسهیل کسب و کار را میداند و در دو سال گذشته برای آن اهتمام جدی داشته اما سوال این است که چرا این اطلاعات برای کارگران تکمیل نمیشود؟ اگر مزد منطقهای به دنبال عادلانه کردن دستمزد است باید اطلاعاتی جامع از موارد گفته شده در اختیار سیاستگذار باشد.
🆔️ @edalatkhahi
⚫️ @armanyazd
پیشنهاد ما این است برای جلوگیری از انحراف اهداف مزد منطقهای، ابتدا طرح طبقه بندی مشاغل به عنوان بستر حقوقیِ تکمیل بخشی از اطلاعات نیروی کار، در همه کارگاه های مشمول اجرا شود و سپس با اطلاعاتی جامع، مزد به شیوه منطقهای تعیین شود.
۴. نماینده کارگران در مناطق چه کسانی هستند؟!
چنانچه نماینده مرکز پژوهشهای مجلس در کمیته مزد شورای عالی کار میگوید، مزد منطقهای در بلند مدت باید ابزار چانه زنی را از سطح شورای عالی کار به مناطق و استانها ببرد. با این پیش فرض، نهادهای تعیین کننده مزد مثل نماینده کارفرمایان، نمایندگان دولت و یا نمایندگان کارگران در مناطق اصلا وجود خارجی دارند؟ مطابق ماده ۱۶۷ قانون کار، عضویت نمایندگان کارگران در جلسات تعیین حداقل دستمزد با انتخاب شورای اسلامی کار صورت میگیرد، حال سوال این است، در شرایطی که بیش از هشتاد درصد از کارگران امکان سازمانیابی و تشکلیابی ندارند، نماینده حاضر در جلسات آنها در سطح مناطق چه افرادی هستند؟ هنگامی که وزیر کار در سطح ملی به نماینده کارگران اجازه حضور در جلسات را نمیدهد آیا در سطح مناطق نماینده کارگر استقلال رای دارد؟ مجموع این شرایط تقویت کننده این گمان میباشد که دولت در بهترین حالت به دنبال مزد توافقی و از بین بردن زیرساختهای ماده ۴۱ خصوصا ساختار مذاکره است؛ از طرفی دیگر با مخالفتها و سوالهای بیپاسخ نهادهای درگیر حداقل مزد، بنظر میرسد طرح مورد ادعای دولت در جلسات فعلی شورای عالی کار، ناقص و رهزن است. ضمن آنکه تعریف دولت از مناطق نیز صراحت قانونی ندارد.
در پایان ما تشکلهای دانشجویی اعلام میکنیم در صورت عدم افزایش حقوق کارگران مبتنی بر سبد معیشت زندگی آنان در سال پیش رو، از اعتراضات آینده آنان علیه صحنه آرایی دولت حمایت کرده و در کنارشان خواهیم ایستاد.
🆔️ @edalatkhahi
⚫️ @armanyazd
🔶 نامه ده تشکل جنبش عدالتخواه دانشجویی به وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی و وزیر اقتصاد پیرامون دستمزد منطقه ای
📌حداقل دستمزد کارگران بر اساس سبد معیشت آنها افزایش پیدا نکند
در اعتراضات آنها کنارشان خواهیم ایستاد
🆔️ @edalatkhahi
⚫️ @armanyazd
دین همه دین است_۲۰۲۴_۰۲_۱۹_۱۷_۱۶_۲۴_۴۴۴.mp3
36.57M
🔰سلسله نشست های احیای جمهوریت
🎙دین همه دین است
▫️آقای علیرضا بابایی
🗓 ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
🔸نگرانی و آینده نگری امام خمینی در سال پس از تصویب قطعنامه
🔸تقابل اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی
🔸دین ناکامل : دینی که مردم تکلیف و مسولیت ندارند و خلاصه شده است در مناسک
🔸اثرات دین سیاسی و رشد ناشی از آن شامل خارج شدن دین از افیون توده ها
🔸رابطه دین با سیاست در فلسفه ارسال رسل و تعارضات دین سیاسی با طاغوت
🔸تهدیدات یکی بودن دین و سیاست
🔸وضعیت دینداری مردم قبل از انقلاب و پس از انقلاب
⚫️ @armanyazd
🔰سلسله نشست های احیای جمهوریت
📌#خلاصه جلسه "دین همه دین است"
▫️آقای علیرضا بابایی
🗓۲۹ بهمن ۱۴۰۲
🔸انسان دارای،بینش و گرایش و کنش
بعد بینش در محیط های دانشجویی و ترکیب این دو که منجر به کنش میشود
🔸مستند غیر رسمی شش و اشاره و تاکید آقا بر کتاب و مطالعه کتابهای چند جلدی در سفرها
اشاره به فرصتهای خوب موجود در دوران دانشجویی
اشاره به دین و افراط و تفریط هایی که در آن رقم خورده است
اشاره به صحیفه امام و تغییر صحبتهای امام در اواخر عمر ایشان و هشدار و بشارت دادن نسبت به آینده
در جدال دو اسلام->تقابل اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی
🔸تلاش مستشرقین برای محدود کردن جوامع در گذشته و آثار گذشتهشان
اولین پیام در۱۳۲۳ تا آخرین پیام دارای ثبات بود که دیدن همه دین است به مردم داده شد.
🔸باهم بودن جمهوریت و اسلامیت در انقلاب اسلامی و اصل حکومت و گذاشته شدن اصل حکومت به رای مردم
ارزش قائل شدن برای مردم در اسلام ناب محمدی
🔸منطق جمهوریت پیروی از دیگران نیست بلکه ارائه اصول توسط خودمان است
🔸ارائه قرائت جدید از دین توسط امام
دین افیونی ، برای جامعه نیست و ..
شهید آوینی: مقابله با اسلام آمریکایی سختتر از استکبار جهانی است چون چهره دین به خود گرفته است
دین همه دین است قرار است برای مردم نقش قائل شود، امام در کنار آنها شئون آنرا قرار داد.
🔸نگاه سیاستگرایانه به دین ، قرآن و روایات چیزی جز سیاست و حکومت نیست.
عبادت خداوند و اجتناب از حکومت طاغوت
پیامبر آمده تا فاصله طبقاتی را بزند و کرامت و اخلاق و.. پرورش دهد
دین همه دین است ، برای اینکه همه چیز درست ساخته شود و ساختار کاریکاتوری نباشد.
🔸بعد از تشکیل حکومت توسط پیامبر آیات مدنی نازل شد پس دین برای حکومت کردن آمده و برای آن برنامه دارد
برای زندگی کرامت محور، حکومت باید شکل بگیرد.
سوره هایی که رهبری تفسیر کردند سوره هایی اجتماعی بودند.
حکومت دینی و دین زدگی مردم!! نقش جریان نفاق
افراد با ظاهر دینی از زمان پیامبر و امام علی تا زمان حال با جریان نفاق به دین ضربه میزنند.
🔸مبنا دین اگر حکومت باشد درست است و اگر عدالت باشد موجب رفع فاصله طبقاتی بیشتر میشود.
صحبتهای امام در بهشت زهرا هم برای آب و برق مجانی نبود بلکه بحث حکومت دینی بود.
🔸نقد رهبری از عقب افتادگی ها-->در عدالت عقب هستیم، آ.پ دانش آموز باید عدالتخواه تربیت کند.
🔸مشکل ما تاریخی است و چون انقلاب را ندیدیم صحبت میکنیم مثال هایی مانند پیشرفت زن در ۴۰ سال اخیر
اجتماعات دینی در زمان شاه نبود و این اجتماعات دینی ساخته جمهوری اسلامی نیست و در زمان صدر اسلام بوده است.
هجمه به دین آن زمان چقدر بوده و الان چقدر زیاد شده
اول انقلاب همه مردم دیندار نبوده و الان افزایش داشته و فساد هایی که توسط جریان رخ داده مردم را از دین زده کرده ولی مردم باید سطح مبنایی خود را افزایش دهند.
مبنا نداشتن باعث ریزش هاست.
⚫️ @armanyazd
🔷 دومین جلسه از سلسله نشست های "احیای جمهوریت"
🔸جمهوریت؛ مشروعیت بخشی یا مقبولیت
🔘حجت الاسلام محمدمروستی زاده
🗓سه شنبه ۱ اسفند ساعت ۱۲:۳۰
📍محل برگزاری: سالن جنب کتابخانه
📄همراه با صدور گواهی حضور معتبر
🖊جهت ثبت نام وارد لینک زیر شوید:
🌐https://survey.porsline.ir/s/9fvU4t2d
⚫️ @armanyazd
May 11
#اطلاعیه_مهم
#فوری
💢قابل توجه کلیه مخاطبان و اعضاء محترم کانال اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان استان یزد
💠با سلام و تحیت و تبریک ایام
به استحضار تمامی مخاطبان ارجمند این کانال میرساند:
✅بدلیل بروز برخی اشکالات و اختلالات فنی و در جهت بروز رسانی، افزایش سطح کارایی و ضریب ایمنی ، از امروز "کانال رسمی اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان استان یزد" به آدرس:
https://eitaa.com/yazdcfu
منتقل میشود.
🔹لطفاً با عضویت در کانال
https://eitaa.com/yazdcfu
در جریان تمامی برنامه ها و اطلاعات و اخبار پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان یزد قرار بگیرید.
باتشکر و احترام مجدد
مدیریت امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🔰 کانال رسمی اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان یزد :👇🏻
╔═ 🍃💠🍃════╗
💬 Eitaa.com/yazdcfu
╚════════
#پیام_تقدیر
▫️جناب آقای سیدحسن زارع رشکوییه
با سلام و احترام
بدینوسیله از جنابعالی به علت اینکه متعهدانه و متخصصانه در سمت روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد جهت توسعه و پیشرفت آن تلاش نمودهاید و با دقت نظر در کم و کیف امور به نحو احسن، در جهت ترقی و ابقای اهداف شایسته آن همت گماردهاید، نهایت تشکر و تقدیر را به عمل میآوریم.
از خداوند متعال خواهانیم که گامهای بعدیتان را نیز را قرین پویایی و پایایی بدارد.
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد
⚫️ @armanyazd
🔷 سومین جلسه از سلسله نشست های "احیای جمهوریت"
🔸وظایف و اختیارات نماینده مجلس در قانون اساسی (مجازی)
🔘دکتر حامد نیکونهاد
پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی
🗓پنجشنبه ۳ اسفند ساعت ۲۰
🌐 لینک حضور در کلاس:
لینک اصلی https://meet.google.com/qzh-zxhi-coh
لینک کمکی https://gharar.ir/r/05fe5c35
📄همراه با صدور گواهی حضور معتبر
🖊جهت ثبت نام وارد لینک زیر شوید:
🌐https://survey.porsline.ir/s/9fvU4t2d
⚫️ @armanyazd
#گزارش_تصویری
#انتخابات
🔶️دومین جلسه از سلسله نشست های"احیای جمهوریت"
🔻جمهوریت؛ مشروعیت بخشی یا مقبولیت
◽️حجت الاسلام محمد مروستی زاده
▪️۱ اسفند ماه ۱۴۰۲
⚫️ @armanyazd
🔰سلسله نشست های احیای جمهوریت
📌#خلاصه جلسه "جمهوریت،مشروعیت بخشی یا مقبولیت"
▫️حجت الاسلام محمد مروستی زاده
🗓۱ اسفند ۱۴۰۲
🔹آیا رای مردم[ به نظام حاکم] مشروعیت می بخشد؟ مقبولیت ایجاد می کند؟
🔸مشروعیت و مقبولیت یک دوگانه ی غربی است که جریان روشنفکری این را وارد کشور کرده. می گوید مقبولیت یک چیزی است و مشروعیت چیز دیگری است.
🔸مقبولیت این است که مردم شما را قبول داشته باشند و مشروعیت این است که دین پای حکم شما را امضا کند.
🔹آیا رای مردم باعث امضای خداوند می شود یا اینکه رای مردم امضای خداوند را به فعلیت می رساند؟ [نمونه ی از این مورد]: اینکه در جریان انقلاب مردم پای کار امام آمدند به امام قدرت تصمیم گیری در مسائل گوناگون را داد یا اینکه خدا به امام حکمی و ولایتی داده بود (یک ولایت طولی داده بود ) و مردم این ولایت را به فعلیت رساندند و آن را حاکم کردند؟
🔸از امام خمینی (ره) سوال شد: ولایت فقیه چیست ؟ دایره ولایتش تا کجاست؟
امام پاسخ دادند: ولایت در جمیع، شئون دارد اما تولی، مشروط به رای اکثریت آرای مسلمین است.
🔹پس ما یک دوگانه ای داریم. دوگانه ی ولایت و تولی. ولایت همانی است که در وجود انسان است؛ تولی یعنی اعمال آن ولایت.(به نمایش گذاشتن آن ولایت).
🔸آیا اگر کسی ولایت پیدا کند می تواند همین طوری حکومت تشکیل بدهد؟ یا نیاز به رای مردم دارد؟ ( ما در اینجا دو متضاد را در مقابل هم قرار دادیم ؛ از یک طرف می گوییم رای مردم یعنی جمهوری و از یک طرف می گوییم اسلامی یعنی ولایت فقیه)
🔹پاسخ: ولایت یک مفهوم طولی دارد و یک مفهوم عرضی.
ولایت عرضی بیانگر آن است که مردم بر یکدیگر ولایت دارند.( المومنون و المومنات بعضهم اولیا بعض)
🔸اما در بحث ولایت طولی: این ولایت امضایش با شریعت است، یعنی چه مردم پای کار پیامبر بیایند و چه نیایند او پیامبر است. [در این مورد] ولایت وجود دارد اما تولی امور را ندارد؛ یعنی ولی، عهده دار امور نمی شود.
🔹امام خمینی ولایت خود را از چه کسی گرفته؟ از خدا؛ از احادیث مربوط به ولی فقیه گرفته اما تولی امور خود را از کجا گرفته؟ از ۱۲ بهمن! از ۲۲بهمن! ( از رای اکثریت مسلمین)
🔸اینکه ولایت، ولایت مطلقه است یعنی چه؟
آیا ولایت مطلقه همان سلطنت مطلقه است؟
🔹[خیر]، ولایت فقیه بر احکام فردی اسلام ولایت دارد؛ بر قانون اساسی نیز ولایت دارد؛ اما از حقوق اساسی نمی تواند منع کند. مانند حق تعیین سرنوشت. مانند انتخابات!
🔸در شرایطی که مردم نرم افزار اسلام را قبول کردند( در قالب رای به قانون اساسی) ، مجری آن را نیز خود انتخاب کردند( در قالب انتخابات ریاست جمهوری و ...) اما احراز شد که یک حکم از احکام اسلام با مخالفت اکثریت مردم رو به رو شده، در اینجا چه باید کرد؟
🔹شهید بهشتی (رضوان الله علیه) در کتاب امامت و رهبری راهکاری را ارائه می کنند:
حکومت کردن با خواست اکثریت اما رهبری کردن بر اساس مصالح اکثریت. یعنی حاکم شدن ولی فقیه با رای اکثریت است اما برای حکمرانی و جلو بردن جامعه باید مصالح جامعه را در نظر گرفت. ما مکتبی هستیم و نمی توانیم دین را زینت المجالس بگیریم.
⚫️ @armanyazd
جمهوریت _استاد مروستی زاده_۲۰۲۴_۰۲_۲۵_۱۱_۲۲_۴۶_۳۵۴.mp3
38.4M
🔰سلسله نشست های احیای جمهوریت
🎙جمهوريت؛ مشروعیت بخشی یا مقبولیت
▫️حجت الاسلام محمد مروستی زاده
🗓۱ اسفند ۱۴۰۲
🔸ایا رای مردم باعث امضای خداوند میشود یا مردم امضای خداوند را به فعلیت می رسانند؟
🔸ولایت فقیه و دایره شمول آن
🔸تفاوت ولایت و تولی
🔸ولایت مطلقه به چه معناست ؟
🔸در صورت تعارض نظر ولی با مردم چه باید کرد؟
⚫️ @armanyazd
#مناسبتی
🔸 أَنَا اَلْمَهْدِيُّ أَنَا قَائِمُ اَلزَّمَانِ أَنَا اَلَّذِي أَمْلَأُهَا عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً
منم مهدی، و منم قائم دوران. منم آن که دنیا را پر از عدل و داد می کند، آن گونه که پر از ستم شده باشد
(كمال الدين ج2 ص444)
🔸 از اساسیترین و بلکه پرجلوهترین خصوصیت حکومت جهانی، حضرت مهدی (عج) ،برچیدن ظلم و فساد از چهره هستی و برقراری و گسترش عدالت است...
مقام معظم رهبری (۱۳۹۹/۰۱/۲۱)
💐میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، برپاکننده قسط و عدل، حضرت ولیعصر، امام زمان مهدی موعود (عج) مبارک باد.💐
⚫️ @armanyazd
❗️❗️❗️#بسیار_مهم
💢💢💢 #اطلاعیه
بسم الله الرحمن الرحیم
نظر به دخالت افراطی ستاد دانشگاه در ریز جزئیات و اجراییات برنامه دانشجویی مناظره انتخابات مجلس، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد، برنامه مناظره این تشکل را در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۷ لغو اعلام نموده و از مخاطبان دعوت میشود تا در برنامهای که به صورت مشترک با سایر تشکل های دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.
تاریخ برگزاری برنامه متعاقبا اعلام می گردد.
⚫️ @armanyazd
May 11
🔴مناظره انتخاباتى
با حضور كانديداهاى مطرح يزد
🔸اگر بدنبال جواب سوال براى چرا هاى ذهن خود هستيد؛ شركت كنيد.
🔻چرا بايد از صندوق راى به عنوان ميراث مشروطه دفاع كرد؟
در اين برنامه؛ بررسي ميشود؛
🔸نتايج قهر با صندوق راى در انتخابات هاى قبل؟
🔸معيشت دغدغه كدام يك از كانديداهاست؟
🔸خيابان گردى،خانه نشيني،يا اصلاح تدريجي؟ كداميك علاج كار هستند؟
📌پرديس دانشگاه علوم پزشكى يزد،سالن فيض دانشكده بهداشت
🗓 سه شنبه هشتم اسفندماه از ساعت ۱۳
⭕️ورود براى دانشجويان دانشگاه های استان مجاز است.
⚫️ @armanyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞#گزارش_ویدئویی
🔷 سلسله نشست های "احیای جمهوریت"
🔸دین همه دین است
🔘آقای بابایی
🗓۲۹ بهمن
🔸جمهوری؛ مشروعیت بخشی یا مقبولیت
🔘حجت الاسلام محمدمروستی زاده
🗓۱ اسفند
🔸وظایف و اختیارات نماینده مجلس در قانون اساسی
🔘دکتر حامد نیکونهاد
🗓۳ اسفند
⚫️ @armanyazd