eitaa logo
بیت الغزل
317 دنبال‌کننده
551 عکس
57 ویدیو
45 فایل
🌱 بیت الغزل... 🔶️مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد 🌐وبسایت مجمع: Armanyazd.ir کانال تلگرام مجمع: https://t.me/armanyazd صفحه اینستاگرام مجمع: Instagram.com/armanyazd.ir 📝ارتباط با دبير مجمع: @Razmanda
مشاهده در ایتا
دانلود
فکر نکن آدمیزاد. فکر نکن به هرچیزی که شنیده‌ای به زن‌ها گذشته است. روضه‌ی زینب برای عباس است. تو فکر نکن به سبایا. تو فکر نکن به تناقض غریب بیمارستان شفا و هر تعداد مرگی که در آنجا آدمها را در آغوش کشیده است. فکر نکن به وقتی که تو داشتی سحری می‌خوردی و زنی، کتک ... . فکر نکن که جز کتک هم ... فکر نکن به چشم غیرت‌مندِ مردها. خدا حواسش هست که مردها نباید ببینن. که چشم مرد تیر بخورد تا نبیند زنش جلوی چشمانش ... فکر نکنید مسلمانان. فکر نکنید به گرسنگی که می‌کشید. بخوابید تا بگذرد. ماه رمضان است. خوابتان هم عبادت است. غزه شب و روز نداره از تاریکی. مردم در قحطی‌ هستند ولی تو فکر نکن ... همین. ⚫️ @armanyazd
🕯رسیده دگر بر لب غزه، جان کو حقوق بشر؟ کو حقوق زنان؟ عمق رذالت صهیونیست را می توان با کلمات بیان کرد؟ هرچه لازم بود تا رگ غیرت حکام عرب بیرون زند رخ داد. بیمارستان، ناموس باردارِ مسلمان؛ ماه رمضان! گرسنگی و داغ عزیزان امانش را بریده و آتش جنگ سر تا پایش را بی نصیب نگذاشته. هر جلاد و ظالم سنگ دلی به رحم می آید. اما صهیونیست، سگیونیست روی وحوش عالم را سفید کرده! کربلا را به چشم می بینید؟ شیاطین عادت دیرینه ای دارند که به ابلیس ثابت کنند به نهایت کثافت و پستی نائل آمده اند. می گویند جنگ است و جنگ آغشته به ظلم است. می گوییم زنِ رنجور بیمارِ حامله چه نقشی در جنگ دارد؟ پیکرِ پاک بی جان حسین ع چه می خواست بکند که بر او اسب تاختند؟ دختر چهارساله تشنه لب چه صدمه ای به سپاه یزید می زند که به اسارت رود؟ موضوع اصلا جنگ نیست! یک عادت دیرین است... اگر بیمارانِ بیمارستان شفاء نقشی در جنگ داشتند شهادتشان کافی بود؛ بی حرمتی چرا؟ دلمان به همین یک کلام آرام است إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ 🖋ميثم زحمتکش ⚫️ @armanyazd
🔴⚪️🔵 حتی اگر به تنهایی صحبت کنیم سکوت نخواهیم کرد 📃 بیانیه مشترک اتحادیه‌ها و بسیج دانشجویی در راستای محکومیت جنایت‌های مستمر رژیم سفاک صهیونیستی در غزه 🆔 @edalatkhahi
13.pdf
120.1K
📌طرح مطالعاتی خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸جلسه سیزدهم: تاثیرات روانی توحید ▪️اثرات پذیرش توحید در روان انسان چگونه است؟ ▫️آیا این اثرات موجب تغییر در زندگی اجتماعی انسان میشود؟ ⚫️ @armanyazd
💠 حَسَن، آینه حُسن خداوندی است و تصویر زیبایی خداوند است که در صورت خاکی نقش بسته است. ماه دل آرای نیمه رمضان را، پانزده روز است به انتظار نشسته‌ایم و به کرامت و مهربانی‌اش محتاجیم. 💐ولادت امام حسن مجتبی (ع)، امام مهربانی‌ها مبارک.💐 💠 بمناسبت ولادت امام حسن(ع) پیشنهاد میکنیم متن "کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟" را حتما مطالعه فرمایید. ⚫️ @armanyazd
🔶🔷🔶کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟ ⏰مدت تقریبی مطالعه:۳دقیقه 🔶می گویند حسن ع کریم است اما چرا کسی نمی پرسد در جامعه ی پس از انقلابِ ی پیامبر ص چرا باید فقیری وجود داشته باشد تا حسن بخواهد به او ببخشد؟! و حسن ع که خود همزاد همین انقلاب است چه نسبتی با علتِ بودن(و شدن) این جامعه دارد؟ 🔷 با اِغفالی مشمئز کننده می گوید حسن آنقدر کریم بود که دو بار کل زندگیش را بخشید حتی آنقدر کریم که جامعه را هم دو دستی به معاویه بخشید! تا با اِعمال سیاست های ظالمانه، تولید فقر کند و حسن هم شب و روز بسته غدایی و معیشتی به دست فقرا برساند تا از گرسنگی نمیرند و اینگونه بود که پسر علی شد !؛همین! 🔶 اما،می پرسد اگر‌ حسن خلاصه در کرمش آنهم با این تعریف از کرم باشد؛ چرا معاویه باید آنقدر تبلیغ و تطمیع و تهدید و ترور را علیه حسن ع براه بیاندازد؟!مگر یک آدم خیریه بازِ این تیپی چه خطری می تواند برای معاویه داشته باشد؟! اسلام ناب می پرسد مگر حسن میراث دار وصیت علی ع نیست که به او و برادرش حسین ع فرمود:«کونا للظالم خصماً و للظموم عوناً»؟! آیا حسن آنقدر ناخلف! است که «للمظلوم عونا»ی وصیت پدر را از روی تنزه طلبی اجرا و نیمه ی اول و اولیٰ و دشوار وصیت «للظالم خصماً» را رها کند؟! آیا کرم حسن آنقدر سکولار و از عقلانیت فاصله دارد که کنار معلولِ ظلم(فقر) بایستد بی آنکه با علتِ ظلم، کاری داشته باشد؟ آیا این همان امام حسن ع است که یاران کربلاییِ حسین ع برای مقابله با ظلم در دامن او تربیت یافته اند؟! 🔷بیایید این ۴ سکانس سانسور شده از زندگی حسن ع را مرور کنیم: 1.شکل گیری خیریه ی حسنی به مثابه تاکتیک مبارزه، دقیقاً در تقابل با خیریه ی ریاکارانه و ستم پوش معاویه. ۲.لشکرکشی و آمادگی صددرصدی حسن ع بلافاصله بعد از شهادت علی ع به منظور حذف همیشگی معاویه. ۳.رویارویی در جنگ صفین با معاویه ای که بخشی از بلاد اسلامی را تحت استثمار خویش گروگان گرفته. ۴. مصاف رسواگرانه با بدعت های معاویه در بدرقه ی تبعید ابوذر به ربزه؛ وقتی حاکمیت، اعتراض ابوذر را در مبارزه با انحراف،اشرافی گری و کاخ سازی معاویه بر نمی تابد. 🔶 این صحنه ها همه و همه نمایانگر نیست که سالها با علت ظلم درگیر بوده؟! اینکه چرا نتوانسته از بینش ببرد و چه بسا با او به صلح رسیده را باید در نخبگان و مردم جست و جو کرد؛ همان چیزی که مبارزه را در هر مرحله سخت و سخت تر می کند تا جایی که رسماً به بدل می شود و فقر، بدیل عدل؛ آنگاه دیگر کَرَم و حسن ع هم نمی تواند چاره سازش باشد. 🔷جامعه ای را تصور کنید اهل کَرَم شده ی اسلام آمریکایی ولی در مبارزه با علل فقر، غایب؛ در آن جامعه معاویه ی اُموی و فَرَح پهلوی هم که خود بانی این وضع و فقرند موسس می شوند؛رانت خوار،سرمایه دارِ زالوصفت،تصمیم ساز و تصمیم گیر سیاست های فقرآفرین هم. خیریه که چه عرض شود؛ ای که گاهی خود ابزار پولشویی و مهم تر وسیله ی و لعاب مذهبی جهت توجیه سرمایه داری می شود تا دوباره تصاعدی فقر زائیده شود؛ و البته در این میان مبادا بساط کریمانگی اسلام آمریکایی بر هم بخورد‌! راستی امام حسن ما کدام کریم است؟! ✍ _____________ 📚 @reza_afshar ⚫️ @armanyazd
14.pdf
192K
📌طرح مطالعاتی خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸جلسه چهاردهم: فلسفه نبوت ▪️فلسفه ارسال پیامبران چیست؟ ▫️آیا خرد و اندیشه انسانی، کفایت میکند که انسان هدایت شود؟ ⚫️ @armanyazd
15.pdf
186.1K
📌طرح مطالعاتی خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸جلسه پانزدهم: بعثت در نبوت ▪️بعثت یعنی چه؟ ▫️رابطه بعثت و نبوت چیست؟ ⚫️ @armanyazd
16.pdf
181.2K
📌طرح مطالعاتی خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸جلسه شانزدهم: رستاخیز اجتماعی نبوت ▪️علت اینکه زد و خورد و درگیری در انقلابهای انبیا پیش می آید چیست؟ ▫️رابطه انقلاب هر پیامبر با پیامبر قبلی چگونه است؟ ⚫️ @armanyazd
17.pdf
119.6K
📌طرح مطالعاتی خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸جلسه هفدهم: اهداف نبوت ▪️شیوه تربیت انبیا چگونه است؟ ▫️مکاتب مادی در کدام قسمت مبانی لنگ هستند؟ ⚫️ @armanyazd
🔖دستور پیشنهادی شب قدر 🪴قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : مَن قَرَأَ مِأةَ آیةٍ مِنَ‌القُرآنِ مِن أَی القُرآنِ شاءَ ثُمَّ قالَ «یا اللهُ» سَبْعَ مرّاتٍ فَلَو دَعا عَلی صَخرَةٍ لَقَلَعَها إن‌شاءالله. 🌱 امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : هرکس صد آیه از هر جای قرآن بخواند سپس هفت مرتبه بگوید «یا الله» (و حاجت خود را بخواهد) ‌(اثر اجابت) آن چنان است که اگر دعا بر صخره سخت بخواند به یاری خدا آن را از جای برمی‌کند. منابع : 🔶وسائل الشیعة، ج ۴، ص ١١١۴ 🔶ثواب الأعمال و عقاب الأعمال , جلد۱ , صفحه۱۰۳ 🔶مکارم الأخلاق , جلد۱ , صفحه۳۴۳ 🔺آیات پیشنهادی👇حضرت فرمودند ۱۰۰ آیه از هر جای قرآن که دوست دارید 1⃣یک سوره واقعه ۹۶ آیه 2⃣ یک سوره توحید ۴ آیه 3⃣هفت مرتبه یا الله هرچی میخواهید بخواهید امشب.... ⚫️ @armanyazd
18.pdf
117.9K
📌طرح مطالعاتی خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸جلسه هجدهم: نخستین نغمه های دعوت ▪️هدف نهایی و واقعی انبیا چه بود؟ ▫️نقطه شروع کار انبیا چه بود؟ ⚫️ @armanyazd
🔺هذیان‌های نواصولگرایانه: خوارج، عدالت‌خواه بودند! ✍ روح‌الله رشیدی ایام شهادت علی بن ابیطالب(ع) است. ایامی که قرن‌هاست فرصت بازخوانی منشور حیات و حکومت علوی و یادآوری اصل زوال‌ناپذیرِ «عدالت» است. اساساً این ایام جز برای گفتن و شنفتن از نبوده. حالا چند سالی ‌است گروهی از نواصولگرایان، که عداوت با عدالتخواهان، کر و کورشان کرده، بر خود فرض می‌دانند در این ایام، به‌جای شرح عدل علی(ع) و تبیین حکمرانی علوی، در مذمت عدالت‌خواهی بکوشند. آن‌هم در رسانه‌هایی که نام و نانشان از حکومت اسلامی است. آنها در کینه‌ورزی‌شان چنان دچار افراط شده‌اند و عنان تعادل از کف داده‌اند که در روز روشن می‌گویند «خوارج هم عدالت‌خواه بودند»! تا مثلاً با این تطبیق ابلهانه، مردم را نسبت به تحرکات عدالت‌خواهانهٔ امروز بدبین کنند. ابلهانه است، اما اصرار دارند بر تکرار و تداوم این بلاهت. خوارج و عدالتخواهی؟! یعنی خوارج هم دنبال مبارزه با و و بودند؟ یعنی این جماعت خشک‌مغزِ متحجر، دنبال برانداختن و و بودند؟ از مردم و مستضعفان و تاریخ که خجالت نمی‌کشند، لااقل به عنوان شیعهٔ علی(ع) از نام مبارک او شرم کنند و اینقدر پریشان و هذیان نگویند. نواصولگرایان می‌توانند از هر کنش عدالت‌خواهانه‌ای منزجر باشند _حق هم دارند_ و هرکس سودای عدالت داشت، به هر انگ و برچسبی بنوازند، اما عدالت‌خواه جا زدن خوارج، خیانت به تاریخ و اسلام است. در ایام منتسب به امیرالمومنین(ع) به‌جای برانگیختنِ شوق عمومی در جهت عدالت و نزدیک شدن به شاخص‌های جامعهٔ علوی و اصلاح امور، همت گماشته‌اند برای متنفرسازی عمومی از عدالتخواهی؛ که البته آب در هاون کوبیدن است این اراده. اگر بنا بر تطبیق تاریخی هم باشد، قطعاً خوارج را باید مصداق تام و تمامِ تحجر، جمود و عدالت‌ستیزی دانست؛ یعنی دورترین جریان به عدالت‌خواهی و نزدیک‌ترین جریان به تحجر. بیراه نیست که دسته‌ای از تندترین متحجرین، شمشیر را علیه عدالت‌خواهی آخته کرده‌اند. آنها ماهیت خود را فریاد می‌زنند. بارها گفته‌ایم اصولگراها عدالت را امری فرعی می‌دانستند، اما نواصولگراها، رسماً عدالت‌ستیزند. بیانیه‌های جاهلانه و کینه‌توزانهٔ ایام شهادت مولا، گواه روشن این عداوت است. 🆔 @edalatkhahi
🇮🇷هویت یابی مستضعفین🇮🇷 🔸روز جمهوری اسلامی ایران روز طلوع نور امید و روز زنده شدن نقش مردم در حاکمیت و سرنوشت کشور، روز امید افروزی، روز زنده شدن هویت مستضعفین در ایران، روز غروب حاکمیت ستم شاهی و جلوه عظیم استکبار، روز برافراشته شدن پرچم مردم گرامی باد. 🔹جمهوری اسلامی آمال مسلمین در عصر کنونی، راهبرد پیوند جمهوریت با اسلامیت به عنوان کلان ایده و برترین ایده حکومت داری قبل از ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) است . 🔸جمهوری اسلامی حکومتی که همه مستکبرین عالم از غرب تا شرق در آن نوپایی و طفولیتش و البته تا به حال با فتنه ها، جنگ، ترورها، تحریم همه جانبه و فریب و گمراه کردن مردم و بدبینی آنها به این نظام با هر وسیله سعی کردند ولی هنوز که هنوز است این پرچم و این نظام مقدس جمهوری اسلامی پابرجاست. 🔹ارزش این نظام به اندازه یک پهنه تاریخی است که از زمان امیرالمومنین تا کنون که چه خون ها برای تشکیل یک حکومت شیعی ریخته شد و چه زحمت ها کشیده شد و این است ارزش این نظام و حکومت کاش همه برای حفظ این گوهر گرانبها تلاش کنیم. 🖋امیرحسین رحیمی نژاد ⚫️ @armanyazd
19.pdf
121.7K
📌طرح مطالعاتی خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸جلسه نوزدهم: گروه های معارض ▪️معارضین نهضت انبیا چه کسانی هستند و چگونه معارضه میکنند؟ ▫️فرعون و هامان جزو کدام دسته از معارضین انبیا هستند؟ ⚫️ @armanyazd
🔳 عدالت معیار همه چیز 🔘 عدالت در اندیشه و سیره امام علی (ع) مایه قوام هر چیز و معیاری است بی‌جایگزین در خدمت انسان تا همه چیز بدان به درستی برپا گردد، و همه چیز با آن سنجیده شود، به گونه‌ای که در صورت نبودن عدالت، هیچ‌چیز در زندگی انسانی به درستی برپا نباشد، و هیچ امری قابل سنجش صحیح نگردد، که عدالت مایه حیات هر چیز و مبنای راستی، درستی و استواری آن است، و با رخت برداشتن عدالت، برای هیچ چیز حیاتی و قوامی نمی‌ماند: «الْعَدْلُ مِلاَکٌ.» (غررالحکم) عدالت ملاک است. «الْعَدْلُ حَیَاتٌ.» (همان) عدالت حیات است. 🔘«إنَّ الْعَدْلَ مِیزَانُ اللهِ سُبْحَانَهُ الَّذِی وَضَعَهُ فی الْخَلْقِ، وَ نَصَبَهُ لاِِقَامَةِ الْحَقِّ، فَلاَ تُخَالِفْهُ فِی مِیزَانِهِ، وَلاَ تُعَارِضْهُ فِی سُلْطَانِهِ.» (همان) بی‌گمان عدالت، ترازوی خدای سبحان است که آن را در میان خلق خود نهاده و برای برپا داشتن حق، نصب کرده است. پس برخلاف ترازوی او عمل مکن و با قدرتش مخالفت مورز. ◼️شهادت مظلومانه حضرت علی(ع) پیشوای عدالت‌خواهان و عدالت‌ورزان برهمه شیعیان تسلیت باد. ⚫️ @armanyazd
20.pdf
118.8K
📌طرح مطالعاتی خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸جلسه بیستم: فرجام نبوت (۱) ▪️بسیاری از پیامبران تکذیب یا شهید شدند ، آیا کار آن ها بی فایده و بی ثمر بود؟ ▫️هر پیامبر نسبت به پیامبر قبلی چه نسبتی دارد؟ ⚫️ @armanyazd
⭕️ تجمع مردم یزد در محکومیت جنایات امروز رژیم صهیونیستی 🔹 برای محکومیت حمله امروز رژیم‌صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق و شهادت سرداران سپاه پاسداران و مطالبه‌ی اقدام فوری 🔹زمان تجمع: امشب( دوشنبه) ۱۳ فروردین 🔹محل تجمع :چهار راه شهدا، حسینیه امیرچقماق امشب ساعت ۲۲:۳۰ در میدان امیرچقماق ⚫️ @armanyazd