eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
إظهار درد دل به زبان آشنا نشد دل شد ز خون لبالب و این غنچه وا نشد آن جا از آن زمان که جدا از تنم شده است یکدم سر من از سر زانو جدا نشد با آن که دست دشمن دون بازویم شکست دیدی که دامن تو ز دستم رها نشد شرمنده ام، حمایت من بی نتیجه ماند دستم شکست و بند ز دست تو وا نشد بسیار دیده اند که پیران خمیده اند أمّا یکی چو من به جوانی دو تا نشد از ما کسی سراغ ندارد غریب تر در این میانه درد ز پهلو جدا نشد "علی انسانی" @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عُمَرَ الْيَمَانِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: كُلُّ عَيْنٍ بَاكِيَةٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ غَيْرَ ثَلَاثٍ عَيْنٍ سَهِرَتْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ عَيْنٍ فَاضَتْ مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَ عَيْنٍ غُضَّتْ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مِنْ أَشَدِّ مَا فَرَضَ اللَّهُ عَلَى خَلْقِهِ ذِكْرُ اللَّهِ كَثِيراً ثُمَّ قَالَ لَا أَعْنِي سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ وَ إِنْ كَانَ مِنْهُ وَ لَكِنْ ذِكْرَ اللَّهِ عِنْدَ مَا أَحَلَّ وَ حَرَّمَ فَإِنْ كَانَ طَاعَةً عَمِلَ بِهَا وَ إِنْ كَانَ مَعْصِيَةً تَرَكَهَا. الكافي، ج‏2، ص 80 @Arshiv_Gholam
قناعت اسلام به معنی کم به دست آوردن نیست، که کم برداشتن و به همراهان رسیدن است. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 235 @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی کربلایی مجتبی حسن زاده دوشنبـــــه 26 آبان 1399 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
عَلِيٌّ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): مَنْ تَرَكَ مَعْصِيَةً لِلَّهِ مَخَافَةَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَرْضَاهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): اعْمَلْ بِفَرَائِضِ اللَّهِ تَكُنْ أَتْقَى النَّاسِ. الكافي، ج‏2، ص 81 و 82 @Arshiv_Gholam
بی جهت نیست که علی آن گونه إیثار می کند و غذای إفطارش را به مسکین و یتیم و أسیر می سپارد. من یک مقدار فرصت دارم؛ به همسرم برسم یا به دوستم که از تنهایی به خودکشی نزدیک شده و یا شیطان هزار دام برایش گذاشته است؟ کسانی که به أهمیّت ها فکر می کنند، دیگر نمی توانند سر پایین بیندازند و به روایتِ وسعت بر عیال و خوش رفتاری با خانواده نگاه کنند، که باید در هنگام تزاحم، ظرفیّت ها و نیازها و سود و ضررها و جبران ها را در نظر گرفت و خشک و خشن قدم برنداشت. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 236 @Arshiv_Gholam
بعد از اين مسجد برو، راحت برو راحت بيا يك سرِ مويي اگر كم شد ز مويت پايِ من من خودم فكري به حالِ دردهايم مي كنم جانِ زهرا اينقَدَر گريه نكن آقايِ من هرچه كردم سينه ام نگذاشت، پس تا خانه اي چندبار اين بچّه هايم را بغل كن جايِ من "علي اكبر لطيفيان" @Arshiv_Gholam
HAMRAZMAN.pdf
2.1M
📓چکیده گفتار های کتاب همرزمان حسین📓 📝 نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ حَمَّادٍ عَنِ الْحَلَبِيِّ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): إِذَا كَانَ الرَّجُلُ عَلَى عَمَلٍ فَلْيَدُمْ عَلَيْهِ سَنَةً ثُمَّ يَتَحَوَّلُ عَنْهُ إِنْ شَاءَ إِلَى غَيْرِهِ وَ ذَلِكَ أَنَّ لَيْلَةَ الْقَدْرِ يَكُونُ فِيهَا فِي عَامِهِ ذَلِكَ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ يَكُونَ. الكافي، ج‏2، ص 82 @Arshiv_Gholam
زندگیِ تمام، زندگی است که زاینده و سازنده است و دیگران از وجود او بهره مند هستند؛ "مَن حَسُنَ مَعاشُ غَیرِه فِی مَعاشِه. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 254 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ عَمْرِو بْنِ جُمَيْعٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): أَفْضَلُ النَّاسِ مَنْ عَشِقَ الْعِبَادَةَ فَعَانَقَهَا وَ أَحَبَّهَا بِقَلْبِهِ وَ بَاشَرَهَا بِجَسَدِهِ وَ تَفَرَّغَ لَهَا فَهُوَ لَا يُبَالِي عَلَى مَا أَصْبَحَ مِنَ الدُّنْيَا عَلَى عُسْرٍ أَمْ عَلَى يُسْرٍ. الكافي، ج‏2، ص 83 @Arshiv_Gholam
ما به خاطر محدودیّت وقت و إنرژی که داریم نمی توانیم این إنرژی را هر جایی و هر طوری که شد خرج کنیم؛ چه بسا هزاران بشکه بنزین در یک بیابان بسوزد و جز حرارت سودی نداشته باشد ولی جایی که حتی قطره ها در جایگاه خودشان قرار بگیرند، قطره قطره ی آن حرکت می آورد، پس إنرژی خودت را جایی مصرف کن که حرکتي بیاورد، آن را جایی خرج کن که طلب باشد. خرج شدن در دلی که طالب نیست ظلم به دل های طالب و جویای حقّ است. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 256 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السّلام) قَالَ: إِنَّ الْعَبْدَ الْمُؤْمِنَ الْفَقِيرَ لَيَقُولُ يَا رَبِّ ارْزُقْنِي حَتَّى أَفْعَلَ كَذَا وَ كَذَا مِنَ الْبِرِّ وَ وُجُوهِ الْخَيْرِ فَإِذَا عَلِمَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) ذَلِكَ مِنْهُ بِصِدْقِ نِيَّةٍ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلَ مَا يَكْتُبُ لَهُ لَوْ عَمِلَهُ إِنَّ اللَّهَ وَاسِعٌ كَرِيمٌ. الكافي، ج‏2، ص 85 @Arshiv_Gholam
إنتخاب روش تحقیق برای تحلیل و بررسی یک مسئله، أوّلاً، وابسته به نوع موضوع و مسأله است...؛ثانیاً، وابسته به روش شناسی محقّق است. یعنی وابسته به راهبرد و إستراتژی کلّی تحقیق و متأثّر از منطق تحقیقی پژوهشگر است؛ ثالثاً وابسته به پارادایم یا دیدگاه فکری یا جهان بینی محقّق است. دکتر احمد حسین شریفی مبانی علوم انسانی اسلامی، ص 406 @Arshiv_Gholam
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 صبح جمعه پیاده روی جمکران محضر حضرت استاد آقاتهرانی (حفظه اللّه) @Arshiv_Gholam
man250.pdf
3.17M
📓کتاب انسان 250 ساله📓 📝 نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْمِنْقَرِيِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ يُونُسَ عَنْ أَبِي هَاشِمٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ النَّارِ فِي النَّارِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي الدُّنْيَا أَنْ لَوْ خُلِّدُوا فِيهَا أَنْ يَعْصُوا اللَّهَ أَبَداً وَ إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ الْجَنَّةِ فِي الْجَنَّةِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي الدُّنْيَا أَنْ لَوْ بَقُوا فِيهَا أَنْ يُطِيعُوا اللَّهَ أَبَداً فَبِالنِّيَّاتِ خُلِّدَ هَؤُلَاءِ وَ هَؤُلَاءِ، ثُمَّ تَلَا قَوْلَهُ تَعَالَى "قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى‏ شاكِلَتِهِ" قَالَ عَلَى نِيَّتِهِ. الكافي، ج‏2، ص 85 @Arshiv_Gholam
نظام أرزشی پژوهشگر یا به إصطلاح إیدئولوژی او کاملا در نظریه پردازی های علمی او نقش آفرین است. تأثیر أرزش های یک پژوهشگر را می توان در همه مراحل فرآیند تحقیق او به خوبی مشاهده کرد. در إنتخاب مسئله، در هدف گذاری تحقیق، در فرآیند تحقیق و در نتیجه گیری از حاصل تحقیقات. دکتر احمد حسین شریفی مبانی علوم انسانی اسلامی، ص 436 @Arshiv_Gholam
خوبیِ گریه در آن است که در شب باشد گریه خوب است که بر معجر زینب باشد زینب از هر چه مجال است به یک گوشه گریخت شاه عالم مگر این قدر مؤدّب باشد!؟ حدسم این است که در عمر نکرده است تبی شعله داغ است، چه معناست در او تب باشد؟ هر شب از کودکی اش داده سلامی به حسین عشق خوب است که چون عیش مرتّب باشد پنج تن گرد سرش دست فشان می چرخند کعبه دل خوشکُنکی شد که مکعّب باشد مست و مستور ز آبشخور هم می نوشند چه عجب گر به نجف مرقد زینب باشد إحتیاطاً همه باید که بر او سجده بریم روز محشر چه بسازیم گر او ربّ باشد؟ "محمّد سهرابی" @Arshiv_Gholam
چنین می بیند آن که در نجف أهل نظر باشد طلا چسبانده خود را زیر إیوانش که زر باشد علی با حق و حق با او، ولَیْسَ الهادی إلّا هو علی حق حق علی هو هو، از این ها بیشتر باشد!؟ برایش إفتخاری نیست کعبه سینه چاکش شد چرا که خانه ي حق از حضورش مفتخر باشد نفس های غلامش مردگان را زندگی بخشد اگر حتّی غلام او خودش هم محتضر باشد بنازم آسمان خانه اش را که به یک لحظه کنار هم دو تا خورشید و یک قرص قمر باشد هزاران گرگ می لرزد به خود با نام پیغمبر زمانی که میان بیشه ي او شیر نر باشد علی آن شیر بی باکی که خاکی بود و أفلاکی کران تا بیکران حیدر، علی "کیف بشر" باشد به وقت حمله ي دشمن دلش آرام آرام است اگر عبّاس در قلب سپاهش مستقرّ باشد اگر دستار زردش را به پیشانی ببندد او بعید است این که دیگر دشمنش دنبال شرّ باشد بخوان أوصاف خیبر را، تجلّی های حیدر را خدایی هر چه هم گفتند بهرش مختصر باشد رسول اللّه خندید و علی غرّید و در را کند کسی که بود و منکر شد چه بهتر کور و کر باشد در و دربان در را با هم از جا می کَند حیدر که آویزان درب قلعه بیش از صد نفر باشد به جز اون پهلوان ماکو؟ یداللّه است این بازو برای او در قلعه نه، خیبر مثل پر باشد خدا "جانم علی" می گفت و جبرائیل کف می زد چنان او تاخت بر مرحب که مفقود الأثر باشد پس از آن واقعه خیبر پلاکش یکصد و ده شد که نام نامی مولا همیشه روی در باشد به هر ملعون بی جرأت که ترسید و فراری شد بگو حیف است روی پیکر نحس تو سر باشد علی "إبن أبی طالب"، فقط نام پدر کافیست برای دوّمی گفتند که ده ها پدر باشد به روی چشم أمر حضرت اقا، ولی مردم إمام منتقم با یاد کوچه خون جگر باشد کسی که أهل بدعت شد علی را سخت می بیند که وحدت با سپاه عایشه عین ضرر باشد اگر أهل سقیفه از علی فرمان نمی گیرند بَلا نسبت به خر، باید همیشه چوب تر باشد "عماد بهرامی" @Arshiv_Gholam
علوم انسانی اسلامی را می توان از جهت منابع و روش ها، به سه منطقه عمده تقسیم کرد: 1. منطقه حضور باورهای دینی (فلسفه و کلام) 2. منطقه حضور شرع مقدس بالمعنی الأخصّ (فقه و أخلاق) 3. منطقه حضور تجربه (منطقة الفراغ) هر آنچه با دین و شریعت مغایرت داشته باشد خود به خود از دایره علوم انسانی اسلامی خارج است. دکتر رضا غلامی فلسفه تمدن نوین اسلامی، ص 168 و 169 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: إِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) إِذَا أَحَبَّ عَبْداً فَعَمِلَ عَمَلًا قَلِيلًا جَزَاهُ بِالْقَلِيلِ الْكَثِيرَ وَ لَمْ يَتَعَاظَمْهُ أَنْ يَجْزِيَ بِالْقَلِيلِ الْكَثِيرَ لَهُ. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ حَفْصِ بْنِ الْبَخْتَرِيِّ وَ غَيْرِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: اجْتَهَدْتُ فِي الْعِبَادَةِ وَ أَنَا شَابٌّ فَقَالَ لِي أَبِي (علیه السّلام) يَا بُنَيَّ دُونَ مَا أَرَاكَ تَصْنَعُ فَإِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) إِذَا أَحَبَّ عَبْداً رَضِيَ عَنْهُ بِالْيَسِيرِ. الكافي، ج‏2، ص 86 و 87 @Arshiv_Gholam