eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
277 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
1056h14000314.pdf
594K
بررسی انتقادی گزارش های تاریخی در مساله ازدواج حضرت خدیجه (س)
4_13.pdf
406K
یهود در جزیرةالعرب پیش از اسلام: تحلیلی بر تأثیر و تأثرات یهودیت و عرب جاهلی
30414014609.pdf
552.8K
بازتاب تعاملات یهودیان با مسیحیان صدر اسلام در قرآن کریم بر اساس منابع تاریخی
ISMEA04_026.pdf
650.5K
کارشکنی های یهود در قرآن با تاکید بر وقایع تاریخی صدر اسلام
article_4171_d12fbe73a9dd4bef65c4135c0999c521.pdf
646.4K
رویکرد تمدّن‌ساز رسول خدا (ص) در مواجهه با یهودیان صدر اسلام
article_464_578331d3bff20a492b952e1375d5d41b.pdf
230K
نقش يهوديان در انحراف جامع ة عصر خلفا و مقابله با امام علي
4_6.pdf
1.06M
راهبرد پیامبر اکرم (ص) در برابر فتنه هاى یهودیان مدینه
👆👆👆👆👆👆👆👆 در ۲ جلسه اخیر مباحثه تاریخ ما ناظر به بررسی تاریخ نبوی به مناسبت به موارد فوق اشاره شد اگه علاقه داشتید یه نگاهی بندازید
غمت تجلی عشق است و جزو ذات من است در این طریق اگر جان دهم حیات من است قسم به لحظه ی سیر خیالی رویت که من به روی توام مات و خلق مات من است ز من مپرس که در کوی ما چه آوردی تمام هستی من کوه سیّئات من است مرا مرام گدایی نداده اند ولی گدایی در تو اعظم صفات من است چگونه نام تو را بی وضو به لب آرم که یاد تو صلوات من و صلات من است اگر تو وقت وفات از وفا برم آیی تمام زندگی ام لحظه ی وفات من است غم تو را نفروشم به شادی دو جهان که این وصیت آبا و امّهات من است
هدایت شده از مکیال المکارم
🗓رسالت کانال «مکیال المکارم» در هر جمعه: فراگیری آموزه های مهدوی و وظیفه ما در عصر غیبت رِسانش و تبلیغ ولایت و سرپرستی امام عصر عجل الله فرجه بر اساس خوانِش کتاب شریف «مکیال المکارم» به دوستان خود معرفی کنید: 📢https://eitaa.com/mekyalalmakarem زمان بارگذاری: روزهای جمعه زمان آزمون: روزهای سه شنبه اهدای جوایز فرهنگی بر اساس قرعه کشی: ابتدای هر ماه
اينقدر فضائل مولا رو کتمان کرده بودن که طبری از قول برخی راویان حدیث نقل میکنه که نسبت به حضور حضرت امیر (علیه السّلام) در یک واقعه روشنی مثل مباهله اظهار تشکیک میکردن. راوی میگه باتوجه به اینکه هیچ کس حتی شعبی گزارشی از حضور علی در این اتفاق مطرح نکرده، نمیدونم اساسا در این واقعه علی بوده و بنی امیه حذفش کردن یا علی نبوده؟ فَلَمَّا غَدَوْا غَدَا النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مُحْتَضِنًا حَسَنًا آخِذًا بِيَدِ الْحُسَيْنِ وَفَاطِمَةُ تَمْشِي خَلْفَهُ، فَدَعَاهُمْ إِلَى الَّذِي فَارَقُوهُ عَلَيْهِ بِالْأَمْسِ، فَقَالُوا: نَعُوذُ بِاللَّهِ ثُمَّ دَعَاهُمْ، فَقَالُوا: نَعُوذُ بِاللَّهِ مِرَارًا، قَالَ: «فَإِنْ أَبَيْتُمْ فَأَسْلِمُوا وَلَكُمْ مَا لِلْمُسْلِمِينَ وَعَلَيْكُمْ مَا عَلَى الْمُسْلِمِينَ، كَمَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ؛ فَإِنْ أَبَيْتُمْ فَأَعْطُوا الْجِزْيَةَ عَنْ يَدٍ وَأَنْتُمْ صَاغِرُونَ، كَمَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ» ، قَالُوا: مَا نَمْلِكُ إِلَّا أَنْفُسَنَا، قَالَ: «فَإِنْ أَبَيْتُمْ فَإِنِّي أَنْبِذُ إِلَيْكُمْ عَلَى سَوَاءٍ، كَمَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ» ، قَالُوا: مَا لَنَا طَاقَةٌ بِحَرْبِ الْعَرَبِ، وَلَكِنْ نُؤَدِّي الْجِزْيَةَ، قَالَ: فَجَعَلَ عَلَيْهِمْ فِي كُلِّ سَنَةٍ أَلْفَيْ حُلَّةٍ، أَلْفًا فِي رَجَبٍ وَأَلْفًا فِي صَفَرٍ. فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «قَدْ أَتَانِي الْبَشِيرُ بِهَلَكَةِ أَهْلِ نَجْرَانَ حَتَّى الطَّيْرُ عَلَى الشَّجَرِ أَوِ الْعَصَافِيرُ عَلَى الشَّجَرِ، لَوْ تَمُّوا عَلَى الْمُلَاعَنَةِ» حَدَّثَنَا ابْنُ حُمَيْدٍ، قَالَ: ثنا جَرِيرٌ، قَالَ: فَقُلْتُ لِلْمُغِيرَةِ: إِنَّ النَّاسَ يَرَوْنَ فِي حَدِيثِ أَهْلِ نَجْرَانَ أَنَّ عَلِيًّا كَانَ مَعَهُمْ، فَقَالَ: أَمَّا الشَّعْبِيُّ فَلَمْ يَذْكُرْهُ، فَلَا أَدْرِي لِسُوءِ رَأْيِ بَنِي ‌أُمَيَّةَ فِي عَلِيٍّ، أَوْ ‌لَمْ ‌يَكُنْ ‌فِي ‌الْحَدِيثِ؟ تفسير الطبري جامع البيان، ج5، ص469
39913971912.pdf
470.7K
بررسی اعتبار روایت «لیلة الرّغائب» و تحقیق در معنای رغائب
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ الْوَلِيدِ رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَيْهِ قَالَ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ مَتِّيلٍ الدَّقَّاقُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي الْخَطَّابِ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سِنَانٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ سُلَيْمَانَ النَّهْدِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا ثَابِتُ بْنُ دِينَارٍ الثُّمَالِيُّ عَنْ سَيِّدِ الْعَابِدِينَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ ع قَالَ: نَظَرَ رَسُولُ اللَّهِ ص ذَاتَ يَوْمٍ إِلَى عَلِيٍّ ع وَ قَدْ أَقْبَلَ وَ حَوْلَهُ جَمَاعَةٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ مَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى يُوسُفَ فِي جَمَالِهِ وَ إِلَى إِبْرَاهِيمَ فِي سَخَائِهِ وَ إِلَى سُلَيْمَانَ فِي بَهْجَتِهِ وَ إِلَى دَاوُدَ فِي قُوَّتِهِ فَلْيَنْظُرْ إِلَى هَذَا. الأمالي( للصدوق)، ص 659
عمدة عيون صحاح الأخبار في مناقب إمام الأبرار، ص 27 إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ تَشْتَكِي الْمَخَاضَ فَأَخَذَ بِيَدِهِ وَ جَاءَ وَ هِيَ مَعَهُ وَ قُمْنَا مَعَهُ فَجَاءَ بِهَا إِلَى الْكَعْبَةِ فَأَجْلَسَهَا فِي الْكَعْبَةِ ثُمَّ قَالَ اجْلِسِي عَلَى اسْمِ اللَّهِ قَالَ فَطَلِقَتْ طَلْقَةً فَوَلَدَتْ غُلَاماً مَسْرُوراً نَظِيفاً لَمْ أَرَ كَحُسْنِ وَجْهِهِ فَسَمَّاهُ أَبُو طَالِبٍ عَلِيّاً وَ حَمَلَهُ النَّبِيُّ ص حَتَّى أَدَّاهُ إِلَى مَنْزِلِهَا
بطين معاوية و ليس علياً علیه السلام نسخه PDF.pdf
10.36M
«البطین معاویة و لیس علیّا» بررسی روایات مربوط به ویژگی های ظاهری حضرت امیر سلام الله علیه دکتر نجاح الطائی
noormags-نقد_و_بررسی_شمایل_ظاهری_امیرالمومنین_علی_علیه_السلام_در_کتب_اهل_سنت-2141070.pdf
721.5K
نقد و بررسی شمایل ظاهری امیرالمومنین علی علیه السلام در کتب اهل سنّت
👆👆👆👆👆👆برخی از رفقا در مورد یسری از ویژگی های ظاهری حضرت أمیر (صلوات اللّه علیه) سئوال داشتن...این منابع رو یه نگاه بندازید، بازم اگه سئوالی بود درخدمتیم ان شاء اللّه...
تأثيرى كه آنان بر فرهنگ اسلام از خود بر جا نهادند، به صورت احاديث جعلى به نام اسرائيليات پديدار گشت كه بيشترين قسمت اين احاديث دربارۀ تفسير و مراتب و شئون زندگى پيامبران سلف، جعل شده بود. از جمله علماى اسلامى كه اين احاديث را در تأليفات خود وارد كرده، طبرى مفسر معروف است كه بيشترين روايات را بارۀ تفسير قرآن از منابع يهودى - با واسطه يا بى‌واسطه - به دست آورده است. حیات فکری سیاسی امامان شیعه، ص 300 رسول جفریان
حَدَّثَنَا الْعَبَّاسُ بْنُ مَعْرُوفٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ رِبْعِيٍّ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ: كُلَّمَا لَمْ يَخْرُجْ مِنْ هَذَا الْبَيْتِ فَهُوَ بَاطِلٌ. بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج‏1، ص 511 این ور اون ور خبری نیست...هر خبری هست همین جاس...در خونه مولا...محضر باب علم...
اگر تاریخ یك چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت تاریخ را وارد خودش نمی‌كرد. امام خمنه ای (حفظه الله) ۱۳۷۰/۱۱/۰۸، بیانات در دیدار اعضای گروه تاریخ صدای جمهوری اسلامی ایران‌
چرا باید تاریخ بخوانیم؟.pdf
1.48M
چرا باید تاریخ بخوانیم؟ امام خامنه ای (حفظه الله)
noormags-امام_هادی_(علیه_السلام)_در_منابع_معتبر_تاریخی_اهل_سنت_از_امامت_تا_شهادت-1777528.pdf
614.9K
امام هادی (علیه السّلام) در منابع معتبر تاریخی اهل سنّت از امامت تا شهادت
كسانى چنين تصور كرده‌اند كه امام لزوما بايد در صدد تحريك مردم براى قيام بر ضد حاكميت بر مى‌آمد. بايد گفت اين باور و عقيدۀ زيديان بود كه در عين داشتن قيام هاى سخت بر ضد حكومت عباسى، داراى پشتوانۀ فقهى و فرهنگى محكم و ريشه نبودند. چنين امرى در تاريخ شيعه بوده كه مذهب اماميه بيشتر در پى تحكيم بنيادهاى فكرى خود بوده و شايد همين امر موجب شده تا از همان زمان، نام مذهب شيعه از نام امام صادق عليه السّلام كه در اين جهت از ساير امامان ممتاز بودند، به عنوان مذهب جعفرى شناخته شود. حیات فکری سیاسی امامان شیعه، ص 370 رسول جعفریان
هدایت شده از بر ساحل عبقات
اخیرا آقای مهدی مسائلی در کانال خود در ضمن مطلبی با عنوان "خلاصه عقاید شیعه و سنّی" خزعبلاتی را به نقل از افرادی مثلِ خودش سروده و عملاً به عقاید چند صد میلیون شیعه‌ی امیرالمؤمین صلوات‌الله‌علیه در طول تاریخ توهین کرده‌ است. آن بغض و برائتی که ایشان، عملی جاهلانه و عوامانه وانمود می‌کند، سیره‌ی عملی علمای امامیه و عموم جامعه‌ی شیعی در طول تاریخ بوده است و شیعیان این آموزه‌ی حیاتی را از اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام فراگرفته‌اند. هزاران نفر نیز پایِ این عقاید حقّه خونشان به ناحق ریخته شده که در رأس آنان صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها و فرزندش جناب محسن‌بن علی علیهما‌السلام بوده است. اینجانب به عنوان کوچکترین فرد جامعه‌ی شیعی از متولّیان امر و مسئولان حوزه‌ی علمیه مخصوصا حوزه‌ی اصفهان تقاضا دارم با چنین فرد هتاکی برخورد جدی صورت بگیرد تا افرادی آن‌ هم در لباس مقدّس روحانیت تا این اندازه مسلّمات مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام را به سخریه نگیرند! @mir_hamedhoseyn_110
شيعيان كسانى نبودند كه بدون تحقيق، هر كسى را كه داعيۀ وصايت و امامت داشت، بپذيرند بلكه با طرح سؤالات خاصى، دانش او را ارزيابى مى‌كردند و آنگاه كه در امامت وى از ناحيۀ علمى به يقين مى‌رسيدند، او را به وصايت مى‌پذيرفتند. حیات فکری سیاسی امامان شیعه، ص 382 رسول جعفریان
هدایت شده از بر ساحل عبقات
دیشب دیدم که جناب مسائلی سطوری چند در واکنش به نوشته‌ی بنده نگاشته‌اند. علی رغم اینکه بنا ندارم محتوای کانال به رفت و برگشت مجازی مبدّل شود، ناگزیرم به چند نکته اشاره کنم: ۱. ایشان نوشته‌ی بنده را "هماهنگ" با نوشته‌های دیگران و آن نوشته را "دستور از جایی مشخّص" قلمداد کرده‌اند! خُب خدا را شاکریم که ایشان در اثر مجاهدت‌های فراوانشان در این‌ سال‌ها در تنقیص مکتب و تضعیف شعائر و ادخال شبهات در قلوب مؤمنين به فیض داشتن "علم‌الغیب" نائل گشته‌اند که این فوز کبیر و فضل عظیم را به ایشان تبریک می‌گوییم! اما از آنجایی که هنوز مصنّف در قیدِ حیات است عرض می‌کنم که تمامی مطالب بنده در کانال، مستقلّ بوده و هیچ‌گونه هماهنگی یا تأثيرپذیری از هیچ شخص یا ارگانی وجود نداشته و ندارد. عجیب که ایشان در پایانِ مطلبشان باز از آن "علم‌‌الغیب" بهره برده و بنده را به طرفداری از آن مدّاحی که اخیرا به مسجد مکّی تاخته متهم می‌کند! بنده از همین تریبون به مسئولان ذی‌ربط عرض می‌کنم با هر کس که احساسات مذهبی شیعه و اهل‌سنّت را جریحه‌دار می‌کند باید برخورد شود. ۲. ایشان مفهومِ عمیقِ بغض و تبرّی از طاغوت که منطق اصیل قرآنی بوده و آموزه‌ی تمامی انبیاست را در حدّ حکایات عوامانه و خیالی تنزّل داده و بدتر از آنکه عملِ زشتِ خود را چنین توجیه می‌کند: "نقل حکایات طنز به معنای اعتقاد به مضمون آنها نیست!" اگر چنین است، از فردا هر صاحب تریبونی حکایات خوش‌مزه‌ای که در مطاعن خلفا و مادرانشان وجود دارد را به بهانه‌ی "صرف نقل کردن"، بیان کند ! آیا باز هم جناب مسائلی و دوستانش می‌گویند که "نقل حکایات طنز به معنای اعتقاد به مضمون آنها نیست" یا خودشان را "مجرور به تمامیِ حروف جَرّ" ساخته و ندای واوحدتاه و وااسلاماه سر می‌دهند ! چرا زمانی که با نقل حکایاتِ وَهمی، مفهوم عمیقِ تبرّی را سخیف جلوه می‌دهی، آن را "صرف نقلِ حکایت" می‌دانی و اگر کسی در نقد صحابه حکایت و تاریخ و شعر نقل کند، این توجیه را از او نمی‌پذیری؟! بعد گفته: "همین حکایات در کتاب‌های دیگران نیز آمده، مجوز ارشاد هم گرفته است!" اولا: ملاک صحّت و سقم مطالب، مجوّز یا عدم مجوّز ارشاد نیست. ثانیا: گاه مشاهده شده و می‌شود که نوشته‌هایی مجوز گرفته‌اند که ماحَصل آنها ترویج الحاد و گفتمان وهابیت و ... بوده است. (اینجا به دلایلی به همین میزان اشاره کافی است و دردِدل بسیار) بنابراین نباید صرفِ جواز ارشاد را دلیل بر صحّت مطالب داخل کتاب انگاشت! ۳. امّا در مورد این جمله‌‌ی ایشان : "کسانی طریقه‌ لعن و دشنام‌گویی و مجادله مذهبی را روش تبلیغی تشیع می‌دانند، تعریض به اقدامات خودشان را توهین به تشیع قلمداد می‌کنند." باید بگویم: اوّلاً: نگارنده‌ی این سطور مثل جناب مسائلی، سبّ و لعن را "روشِ تبلیغی تشیّع" نمی‌داند. ثانیاً: اگر مقصودشان از لعن و دشنام‌گویی، طریقه‌ی تبلیغِ سلبی _ایجابی است که این شیوه‌ی علمیِ تمام مبلّغان شیعی و در رأس آنان اهل‌بیت علیهم‌السلام در طول تاریخ بوده است. از هشام و فضل بن شاذان گرفته تا شیخ مفید و شریف مرتضی و علّامه حلی و صاحب عبقات و صاحب الغدیر و تا به امروز عموم شیعیان به تَبَع از علما و علما به تبع از حُجج الهی در طول این قرون متمادی برای اثبات حقّ امیرالمؤمنین علیه‌السلام همزمان به دو رویکرد کلّی توجه داشتند: الف: چه کسی شایسته‌ی امامت است؟ ب: چه کسی لیاقت امامت ندارد؟ در مورد اول به بررسی نصوص امامت و افضلیت و در مورد دوم به بیان مطاعن غاصبان می‌پرداختند. (و این مطاعن نه لزوما فحش و ناسزا) امام در اندیشه‌ی امامیه جامع مکارم اخلاقی و غاصبان، فاقد این امور بلکه جامع رذائل بوده‌اند! این طرف علم و آن طرف جهل این طرف شجاعت و استقامت و آن طرف ترس و فرار این طرف مهربانی و عطوفت و آن طرف خشونت این طرف اطاعت و ادبِ محض نسبت به پیغمبر خاتم صلّی‌الله‌علیه وآله‌وسلّم و آن طرف بی‌ادبی و جسارت به آن حضرت و تخلّف از دستورات ایشان و نسبت پریشان‌گویی به کسی که ما ينطق عن الهوى بوده است. این سیره‌ی سلف و خلف صالح در تبلیغِ "صراط مستقیم" و دفاع از آن بوده است. اگر جناب مسائلی و دوستانشان طریقه‌ی بهتری در دفاع از مکتب پیشنهاد دارند، لطفا به جای دائماً نقدِ کتاب، مقاله و کلیپ و ... خودشان دست‌به‌کار شده و در قالب نوشته‌های مکتوب یا سلسله نشست‌های علمی، یک مُدلِ مطلوب از تبلیغِ تشیّع و دفاع از آن در برابر این میزان هجمه ارائه دهند؛ مُدلی که هم دفاع از مکتب باشد هم به وحدت جامعه‌ی اسلامی خدشه وارد نکند. بسم الله... @mir_hamedhoseyn_110
اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا و غیبة ولینا و کثرت عدونا و قلة عددنا و تظاهر الزمان علینا لعنت خداوند به اون کسانی که در مقابل توهین و بی احترامی مولوی عبدالحمید و گرگیج و امثال اینها به اهل بیت پیامبر اسلام و حضرت زهرا سلام الله علیها ،ساکت هستند و مسامحه می‌کنند ولی اگه یک سخنران و یا یک مداح نه به خلفا و بزرگان اهل تسنن بلکه به عبدالحمید و مسجد مکی طعنه ای بزند تمام اطلاعات و نیروی انتظامی و امنیتی بسیج میشن تا دستگیرش کنند و به حکم اقدام علیه امنیت ملی ، محاکمه بشه. برای اونا هر توهین و جسارتی به اولیای الهی مجاز ولی برای ما خیلی کمترش جرم و گناه. فاین تذهبون
شیخ غلامعلي بدرلو
اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا و غیبة ولینا و کثرت عدونا و قلة عددنا و تظاهر الزمان علینا لعنت خداو
کار با درست و غلطی کار اون مداح ندارم...ممکنه شخصا معتقد باشم کار اشتباهی کرده...هم خلاف تقیه حرف زده هم برخی گزاره هاش فی نفسه غلطه...ولی اگه کاری اشتباهه برای همه اشتباهه...شیعه اشتباه کنه دستگیری داره سنّی اشتباه کنه دستگیری نداره...وحدت فقط باید از جانب ما حفظ بشه؟ بقیه وحدت شکنی کنن باز ما متهم میشیم اگه باهاشون برخورد کنیم؟ ما هم قائل به وحدت اجتماعی هستیم...ولی یه جوری برخورد نشه که حس وادادگی رو به جامعه شیعی منتقل کنه...