eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
250 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 می‌میرم برات علیّ🎥 🔰 مرحوم استاد شیخ احمد کافی (رحمه اللّه) 🔻شیعه نگه علیّ، کی بگه علیّ؟ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اسلامی سازی دانشگاه🎥 🔰 نائب المهدی امام خامنه‌ای (حفظه اللّه) 🔹این شد اسلامی کردن دانشگاه؟ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مراسم عقد راهیانی🎥 🔰 راهیان نور ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۲ 📍مراسم عقد دو عاشق، در یادمان شهید تندگویان (منطقه ذوالفقاریه) @Arshiv_Gholam
4_5949633537324879371.mp3
6.51M
🎙کجای دنیایی؟🎙 🔰 کربلایی سیّد حجّت بحرالعلومی طباطبایی 🔻من اگه مانعت نباشم، دلخوشیتم نیستم... @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ز خاک کوی تو پرواز مشکل است مرا که از گرانی جان، کوه بر دل است مرا به صد امید به نخل تو کرده ام پیوند بریدن از تو به ناکام مشکل است مرا هزار پله سبک‌بارتر بود قارون ز تخم های امیدی که در گل است مرا عجب که پای تو را در نگار نگذارد ز انتظار تو خونی که در دل است مرا شود ز آیه رحمت گناهکار دلیر نظر به سبزخطان زهر قاتل است مرا مکش ز دست من آن ساعد نگارین را که خون ز دست تو بسیار در دل است مرا ز نام من، به غلط هم دهن نسازد تلخ همان که یاد لبش نقل محفل است مرا پرست چون جرس از ناله ام بیابان ها اگر چه راه سخن پیش محمل است مرا همان که نقش مرا می زند به تیر از دور به هر طرف که روم در مقابل است مرا گهر به گرد یتیمی نمی رسد صائب در آن محیط که امید ساحل است مرا «صائب تبریزی» 📚دیوان اشعار، غزلیات، غزل 610 @Arshiv_Gholam
🔰عبد اللّه بن حواله ازدى گويد مردم شام چون از صفّين بازگشتند منتظر رأى آن دو حكم بودند. (يعنى أبوموسى أشعرى و عمرو بن العاص). 🔺چون بازآمدند و حكم خود بدادند و از يكديگر جدا شدند، شاميان با معاويه به خلافت بيعت كردند و بر قوّت و توان معاويه افزوده شد. و ميان مردم عراق در مورد على (علیه السّلام) اختلاف افتاد. 💠 همه همّ معاويه مصر بود. معاويه به سبب نزديكى مصر به شام، از مردم مصر بيمناك بود. از سوى ديگر مصريان با طرفداران عثمان سخت مخالف بودند. معاويه فهميده بود كه در آنجا فرقه‏اى هستند كه كشتن عثمان را نكوهش مى‏كنند. و با على سر خلاف دارند. همه اميد معاويه آن بود كه اگر جنگ بر سر مصر ميان او و على (علیه السّلام) درگير شود، اينان به ياريش برخيزند. دلبستگى معاويه به مصر به سبب فراوانى خراج آنجا بود. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 97 @Arshiv_Gholam
🔰در أصناف مغرورين‏: 🔸بعض از مغرورين كفّارند كه نقد دنيوى را به نسيه أخروى نفروشند، از قلّت اعتمادى كه به خدا و رسول دارند. زيرا كه اگر ايمان به خدا بوده، نه چنين بود. 🔺به دليل اينكه قول‏ هر صاحب صنعتى را كه شخص بالنّسبه به او جاهل است مسموع مى‏دارند عقلاً و عمل به قول أنبياء نشده حقيقتاً. ❌ و بعضى از تعبيرات كاذبه وهميه هم پيش خودشان دارند و آن اين است كه مى‏بينند إبتلاء مؤمنين را تارة للفقر و اخرى از جهت ديگر در أمور دنيويه و مى‏بينند حسن حال دنيوى خودشان را. از اينجا مغرور مى‏شوند كه اگر مؤمن را قدرى و حظّى پيش خداوند عالم بود چنين نبود، و اگر خدا ما را دوست نمى‏داشت، آن‏قدر نعمت و احسان به ما روا نمى‏داشت، پس بايد در آخرت هم‏چنين باشد كذب و اللّه العظيم. 🔅چه اينكه نعمت دنيوى دليل بر تقرّب نيست. از فراعنه سابقه معلوم شده حسّا. بل نعمت دنيوى مهلك است و مبعّد عن اللّه جلّ جلاله. و از اينجاست كه آن اطبّاء نفوس پرهيز دادند اولياء خود را از التذاذات دنيويه، همچنان كه پدر مهربان طفل عزيز خود را پرهيز دهد در حين مرض از اطعمه لذيذه به جهت تحصيل صحّت او حبّا للولد. 💠 پس اگر كسى كه دو بنده داشته باشد يكى را به حال‏ خود واگذارد و مهمل، ديگرى را متعرّض شود به انواع رياضات و امورات شاقّه به جهت تحصيل صحّت او از امراض و رفع معايب او، اين دليل بر محبّت مولى است. ⚠️للأخير فقطّ دون العكس و قد كان السّلف يحزنون من اقبال الدّنيا و يقولون ذنب عجّلت عقوبته، و يفرحون بإدبارها و يقولون مرحباً بشعار الصّالحين. و المغرور على العكس يظنّ الاوّل كرامة و الثّانى اهانة و اليه يشير قوله عزّ من قائل: «أَ يَحْسَبُونَ أَنَّما نُمِدُّهُمْ بِهِ مِنْ مالٍ وَ بَنِينَ نُسارِعُ لَهُمْ فِي الْخَيْراتِ بَلْ لا يَشْعُرُونَ. سنستدرجهم من حيث لا يعلمون» «فتحنا عليهم ابواب كلّ شي‏ء حتّى اذا فرحوا بما اوتوا اخذناهم بغتة فاذا هم مبلسون» 📜تذكرة المتقين، ص 73 تا 75 @Arshiv_Gholam
💡بیشتر از آنچه می خوانید، فکر کنید... 🔰استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📚کتاب «نا»، ص 92 @Arshiv_Gholam
📌بر جميع سخنرانان، چه در محيط‌هاى باز و چه بسته، و تمام نويسندگان، تكليف حتمى شرعى است كه حتّى به طور اشاره و كنايه، از گفتار و نوشته‏هاى اختلاف‏انگيز اجتناب نمايند كه امروز اختلاف براى امّت اسلامى، سمّ كشنده است‏. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 253 @Arshiv_Gholam
🔰عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْأَصْبَهَانِيِّ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام): 🔻شِرَارُكُمُ: الْمَشَّاءُونَ بِالنَّمِيمَةِ، الْمُفَرِّقُونَ بَيْنَ الْأَحِبَّةِ، الْمُبْتَغُونَ لِلْبُرَآءِ الْمَعَايِبَ. 📜الكافي، ج‏2، ص 369 @Arshiv_Gholam
161.8K
🔰سئوال⁉️ سلام و رحمت خدا بر شما "إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ" با توجّه به این آیه به امید خدا، کدامیک از حسنات را انجام دهم تا گناهانم پاک شود؟ أجرکم عنداللّه. ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
4_6021755160735255544.mp3
5.75M
🎙کجا گمت کردم؟🎙 🔰 کربلایی امیر کرمانشاهی @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داره می‌سوزه جیگرم ای بابا🎥 🔰 کربلایی وحید حامد مقدّم 🔻حالا من چطور تا حرم برگردم؟ @Arshiv_Gholam
فما رماه اذ رماه حرملة و إنّما رماه من مهّد له سهم أتي من جانب السّقيفة و قوسه علي يد الخليفة و ما أصاب سهمه نحر الصّبيّ بل کبد الدّين و مهجة النبيّ «آیت اللّه محمد حسين الغروي الإصفهاني (رحمه اللّه)» @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌هر کاری برای خداست، در حقیقت برای بندگان اوست... 🔰استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📚کتاب «انسان و عبادت»، ص 51 @Arshiv_Gholam
Untitled 1.mp3
11.63M
🎙أمّ‌المؤمنین عالمه خدیجة🎙 🔰 کربلایی رسول برنا @Arshiv_Gholam
فرشته سوی زمین با شتاب آمده است که باز هم قلمم را خطاب آمده است خطاب آمده در چشم چشمۀ شعبان دوباره ماهی مضمون ناب آمده است خطاب آمده وقت گدایی دل‌هاست چرا که حضرت عالیجناب آمده است اگر قیامتِ امشب نبود بی لبخند یقین می‌آمد یوم الحساب آمده است از این خبر شده شیرین دهان قند امشب که آخرین نمک بوتراب آمده است اگر غلط نکنم جمع سیزده گل سرخ اگر درست بگویم گلاب آمده است از آخرین خُم خود سر گشوده خدا بیاورید پیاله، شراب آمده است برای اهل خدا رحمت خداوندی و بر أهالی شیطان عذاب آمده است کسی که مقصد یا من مجیبُ مضطرّ ماست به یاری دل پر اضطراب آمده است من از فراز «و خُزّانُ العلم» فهمیدم سؤال‌های جهان را جواب آمده است چنین که چشم زمین روشن است معلوم است از آسمان پسر آفتاب آمده است میان کوچه‌مان بوی یار می‌آید گلی رسیده که با او بهار می‌آید خبر رسیده کسی از تبار باران‌ها رسد به داد دل خشکسالی جان‌ها خبر رسیده که طوفان به پا شود وقتی نسیم آمدنش می‌رسد به ایوان‌ها خبر رسیده که وقتی رسید می‌شِکُفد گل از گل همۀ خارهای گلدان‌ها خبر رسیده که روزی ز مشرق کعبه دوباره سر بزند آفتاب ایمان‌ها خبر رسیده که با آیه‌های چشمانش پس از ظهور کنند استخاره قرآن‌ها خبر رسیده ولی ما هنوز هم خوابیم شبیه مرده‌ای افتاده در خیابان‌ها عوض شده است زمانه چنان که مجنون هم به خانه خفته و لیلاست در بیابان‌ها اگر نیاز ببیند بدون ناز آید چنان که آب گوارا به کام عطشان‌ها به جای خوردن نامش به کوچۀ دلمان فقط شده است ولی عصر نام میدان‌ها دعای عهد نرفته ز یادمان أمّا نمانده است کسی روی عهد و پیمان‌ها اگر چه با دل شیعه کنار می‌آید نکردم آن چه ز ما انتظار می‌آید دعا برای ظهورش دعایمان شده است تمام آرزوی ربّنایمان شده است قسم به یابن الأنوار ظاهره نورش میان ظلمت شب روشنایمان شده است برای آشتی با خدا و توبۀ مان چقدر واسطه و آشنایمان شده است بیا به سمت ظهورش کمی قدم بزنیم که انتظار فقط ادّعایمان شده است همیشه در وسط جنگِ کشتی و طوفان به سمت ساحل حق ناخدایمان شده است همیشه آخر خط با نگاه رحمت خود عوض کنندۀ حال و هوایمان شده است همان که باعث خون گریه‌های او هستیم همیشه باعث لبخندهایمان شده است دوباره نیمۀ شعبان و أفضل الأعمال زیارت حرم کربلایمان شده است بیا دوباره برای حسین گریه کنیم بیا که نالۀ او همنوایمان شده است چقدر با من و تو گریه کرده بر جدّش چقدر هم نفس های‌هایمان شده است «محسن عرب خالقی» @Arshiv_Gholam
🔰عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ مُحَمَّدٍ الْخَزَّازِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔻مَنْ أَذَاعَ عَلَيْنَا حَدِيثَنَا فَهُوَ بِمَنْزِلَةِ مَنْ جَحَدَنَا حَقَّنَا. 💠قَالَ وَ قَالَ لِمُعَلَّى بْنِ خُنَيْسٍ: «الْمُذِيعُ حَدِيثَنَا كَالْجَاحِدِ لَهُ». 📜الكافي، ج‏2، ص 370 @Arshiv_Gholam
📌اگر ملّت عراق بخواهند از گرفتارى كه دارند و داشتند و از تحت ستم اين ستمكاران خارج بشوند، چاره ندارند جز آنكه همان نحو كه ايران اجتماع كرد و ملّت متّحد شد و با اتّحاد كلمه و اتّكال به خداى تبارك و تعالى آن حكومت جائر را ساقط كرد، با اينكه آن حكومت قدرتش بسيار بيشتر بود از اين حكومت بعثى صدّام بسيار خبيث، مع ذلك، ملّت ايران توانست، با اينكه سلاح نداشت، اين جرثومه فساد و اين سلسله خبيث سلاطين را كه در طول تاريخ مجرم‌ترين افراد انسان‌ها بودند، منقرض كند و به جاى او جمهورى اسلامى را مستقرّ نمايد؛ عراق هم چاره‏اى جز اين ندارد. 🔹اين ملّت‌ها هستند كه بايد نهضت كنند، قيام كنند و خودشان را از دست اشرار نجات بدهند. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 277 @Arshiv_Gholam
عمرو بن عاص در برابر محمد بن أبی بکر.pdf
50.9K
🔰عمرو بن عاص در مصاف با محمّد بن أبى‌بكر ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 100 تا 103 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی أصناف مغرورین... 🔻و بعضى از مغرورين، فسقه از أهل حقّند: 🔸تارة از جهت حلم الهى و عفو او و فضلش، 🔸و اخرى از جهت مدحى كه در رجاء وارد شده، 🔸و بعضى از آن‌ها به جهت نسبى كه دارد مثل ذريّه علويّه (سلام اللّه عليه) همين قدر كه سيّد است، مغرور به سيادت است. بيچاره ديگر نمى‏داند، كه اگر مسئله رجاء است، رجاء بى‏عمل غلط محض است، زيرا كه اگر فقط رجاء كافى بود حضرات (عليهم السّلام) أبدان مقدّسه خودشان را اين‏قدر به تعب و مشقّت نمى‏انداختند و در عمل نمى‏كوشيدند و استراحت را بر خود حرام نمى‏كردند و شب و روز هى تضرّع و زارى و ابتهال نمى‏نمودند. 📜تذكرة المتقين، ص 75 @Arshiv_Gholam