eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
252 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
این إعتقاد و باور و یا شهود و برهان نیست که کارگشاست، که إضطرار به خدا و حجّت حتّی در ظرف إحتمال و گمان تأثیر گذار است؛ در حالی که یقین و باور بدون این درک از إضطرار و ضرورت تأثیر گذار نیست، که "جَحَدُوا بِها وَ إستَیقَنَتها أَنفُسُهُم". استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص84 @Arshiv_Gholam
آسمان است و خسوف قمرش معلوم است غربت بی حد او از سفرش معلوم است کوله بار سفر آخرتش را بسته از مناجات و نماز سحرش معلوم است موی آشفته و أوضاع به هم ریخته اش با عبایی که کشیده به سرش معلوم است دو قدم راه نرفته چقدر می افتد ناتوان بودنش از زخم پرش معلوم است به زمین خوردن او إرثیه ی مادری است درد پیچیده به پهلوش، أثرش معلوم است وسط حجره ی در بسته به خود می پیچد أثر زهر به روی جگرش معلوم است خواهرش نیست ببیند چه سرش آمده است ولی از حالت بغض پسرش معلوم است لب او سرخ شد أمّا به خدا چوب نخورد مجلس شام به چشمان ترش معلوم است روی خاک است ولی زیر سم اسب نرفت روضه ی عصر دهم در نظرش معلوم است نعل ها بود که محکم روی پیکر می رفت یک نفر در طلب جایزه با سر می رفت "محمّد فردوسی" @Arshiv_Gholam
عَلِيٌّ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنِ الْعَلَاءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَحَدِهِمَا (علیه السّلام) قَالَ: الْإِيمَانُ إِقْرَارٌ وَ عَمَلٌ وَ الْإِسْلَامُ إِقْرَارٌ بِلَا عَمَلٍ. الكافي، ج‏2، ص 24 @Arshiv_Gholam
ketab-islam-taghvim-shie.pdf
2.99M
کتاب "تقویم شیعه" 📝 أثر حجّت الإسلام و المسلمين استاد بندانی نیشابوری @Arshiv_Gholam
مانند مادرت شده‌ای، قد خمیده‌ای! آقا چرا عبا به سرِ خود کشیده‌ای !؟ با درد کهنه‌ای به نظر راه می‌روی!؟ مانند فاطمه چقدر راه می‌روی! خونِ جگر به سینه، به إجبار می‌دهی راهی نرفته! تکیه به دیوار می‌دهی داغ غریبی تو، نمک بر جگر زند خواهر نداشتی که برایت به سر زند اینجا مدینه نیست، چرا دلخوری شما!؟ در کوچه‌های طوس، زمین می‌خوری چرا؟ با "یاعلی" به زانوی خسته توان بده خاک لباس‌های خودت را تکان بده مقداری از عبای شما پاره شد، ولی نیزه نزد کسی به تو از کینه‌ی علی این جا کسی به پیرهن تو نظر نداشت فکر و خیال گندم ری را به سر نداشت این جا کسی به غارت أنگشترت نرفت چشمی به سمت مقنعه‌ی خواهرت نرفت "وحید قاسمی" @Arshiv_Gholam
أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ حَكَمِ بْنِ أَيْمَنَ عَنْ قَاسِمٍ شَرِيكِ الْمُفَضَّلِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: الْإِسْلَامُ يُحْقَنُ بِهِ الدَّمُ وَ تُؤَدَّى بِهِ الْأَمَانَةُ وَ تُسْتَحَلُّ بِهِ الْفُرُوجُ وَ الثَّوَابُ عَلَى الْإِيمَانِ. الكافي، ج‏2، ص 25 @Arshiv_Gholam
من جبر در إختیار دارم و إختیار در عمل دارم؛ یعنی مجبورم مختار باشم و مختارم عمل کنم. این یعنی همان أمر بین الأمرین. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1 ، ص86 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنِ الْأَشْعَثِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ‏ حَفْصِ بْنِ خَارِجَةَ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ وَ سَأَلَهُ رَجُلٌ عَنْ قَوْلِ الْمُرْجِئَةِ فِي الْكُفْرِ وَ الْإِيمَانِ وَ قَالَ إِنَّهُمْ يَحْتَجُّونَ عَلَيْنَا وَ يَقُولُونَ كَمَا أَنَّ الْكَافِرَ عِنْدَنَا هُوَ الْكَافِرُ عِنْدَ اللَّهِ فَكَذَلِكَ نَجِدُ الْمُؤْمِنَ إِذَا أَقَرَّ بِإِيمَانِهِ أَنَّهُ عِنْدَ اللَّهِ مُؤْمِنٌ، فَقَالَ _سُبْحَانَ اللَّهِ_ وَ كَيْفَ يَسْتَوِي هَذَانِ؟ وَ الْكُفْرُ إِقْرَارٌ مِنَ الْعَبْدِ فَلَا يُكَلَّفُ بَعْدَ إِقْرَارِهِ بِبَيِّنَةٍ وَ الْإِيمَانُ دَعْوَى لَا تَجُوزُ إِلَّا بِبَيِّنَةٍ وَ بَيِّنَتُهُ عَمَلُهُ وَ نِيَّتُهُ فَإِذَا اتَّفَقَا فَالْعَبْدُ عِنْدَ اللَّهِ مُؤْمِنٌ وَ الْكُفْرُ مَوْجُودٌ بِكُلِّ جِهَةٍ مِنْ هَذِهِ الْجِهَاتِ الثَّلَاثِ مِنْ نِيَّةٍ أَوْ قَوْلٍ أَوْ عَمَلٍ وَ الْأَحْكَامُ تَجْرِي عَلَى الْقَوْلِ وَ الْعَمَلِ فَمَا أَكْثَرَ مَنْ يَشْهَدُ لَهُ الْمُؤْمِنُونَ بِالْإِيمَانِ وَ يَجْرِي عَلَيْهِ أَحْكَامُ الْمُؤْمِنِينَ وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ كَافِرٌ وَ قَدْ أَصَابَ مَنْ أَجْرَى عَلَيْهِ أَحْكَامَ الْمُؤْمِنِينَ بِظَاهِرِ قَوْلِهِ وَ عَمَلِهِ. الكافي، ج‏2، ص 39 @Arshiv_Gholam
برای تربیت انسان، برای ساختن بشر باید در او عشقی آفرید که از تمام غریزه ها نیرومندتر باشد و باید در او نیرویی گذاشت که تمام زنجیرها را با خود بردارد و تمام نگهبان ها را همراه بکِشد. و مادام که این عشق عظیم و این نیروی بزرگ در انسان نیاید و پا نگیرد، برای انسان حرکتی نخواهد بود و از بند إسارت ها نجاتی نخواهد یافت. قرآن می گوید "وَ الَّذِینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبّاً لِلّهِ". استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص103 @Arshiv_Gholam
990726-06.mp3
4.67M
شور پایانی (یه عالمه گریه به روضه بدهکارم...) بیت الشّهداء (منزل استاد شفیعی کمال آبادی) @Arshiv_Gholam
990726-05.mp3
18.07M
ذکر و روضه بیت الشّهداء (منزل استاد شفیعی کمال آبادی) @Arshiv_Gholam
990726-03.mp3
6.34M
زمینه (یا امام رضا...) بیت الشّهداء (منزل استاد شفیعی کمال آبادی) @Arshiv_Gholam
990726-02.mp3
8M
روضه امام رضا (علیه السّلام) بیت الشّهداء (منزل استاد شفیعی کمال آبادی) @Arshiv_Gholam
990725-04.mp3
11.2M
زمینه (به کرمت خدا چقدر برکت داده...) بیت الشّهداء (منزل استاد شفیعی کمال آبادی) @Arshiv_Gholam
990725-03.mp3
5.71M
زمینه (السّلام ای آفتاب عالم بالا حسن...) بیت الشّهداء (منزل استاد شفیعی کمال آبادی) @Arshiv_Gholam
990724-06.mp3
7.48M
شور پایانی (تو خیلی وقته زندگیمی...) بیت الشّهداء (منزل استاد شفیعی کمال آبادی) @Arshiv_Gholam
990724-04.mp3
11.39M
زمینه (یاعلی من برم در خونت آتیش میگیره...) بیت الشّهداء (منزل استاد شفیعی کمال آبادی) @Arshiv_Gholam
990724-03.mp3
9.9M
روضه حضرت رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) بیت الشّهداء (منزل استاد شفیعی کمال آبادی) @Arshiv_Gholam
طرح کلی خلاصه عالی.pdf
2.05M
کتاب "خلاصه طرح کلّی أندیشه إسلامی" 📝 نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) @Arshiv_Gholam
رفیق خوشبخت ما.pdf
2.26M
کتاب "رفیق خوشبخت ما" ☑️ خاطرات سیّد الشّهدای مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی 📝 به إهتمام سیّد عبدالمجید کریمی @Arshiv_Gholam
قالَ الحُسَینُ (عَلَیهِ السَّلامُ): مَن أَحَبَّنا کَانَ مِنّا أَهلَ البَیتِ. معنای دوستی و مودّت، از خواستن و حاجت داشتن جداست. گاهی کسی را برای خودت می خواهی، برا این که به تو سودی برساند و تو را به خواسته هایت راه بدهد، گاهی کسی را برای خودش می خواهی، چون حساب کرده ای و فهمیده ای که اگر برای او بسوزی و حتّی نیست شوی او تو را می سازد و هستی می دهد. در این مرحله می توانی خودت را فدا کنی و به خاطر خواسته ی او، از خواسته ی خودت چشم بپوشی. به خاطر محبّت او با دشمن و بدخواه خودت دوست باشی و برایش إقدام کنی. این نوع دوست داشتن است که به ولایت و متابعت می انجامد. تو سرپرستی خودت را به او واگذار می کنی و در زندگی و مرگ و دوستی و دشمنی و قطع و وصل ها به او توجّه داری. او مدار و معیار زندگی و هستی توست. این متابعت به وحدت و إتّحاد می رسد و تو را به أهل بیت پیوند می زند. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص115 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَمَّارِ بْنِ أَبِي الْأَحْوَصِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَضَعَ الْإِيمَانَ عَلَى سَبْعَةِ أَسْهُمٍ، عَلَى الْبِرِّ وَ الصِّدْقِ وَ الْيَقِينِ وَ الرِّضَا وَ الْوَفَاءِ وَ الْعِلْمِ وَ الْحِلْمِ، ثُمَّ قَسَمَ ذَلِكَ بَيْنَ النَّاسِ فَمَنْ جَعَلَ فِيهِ هَذِهِ السَّبْعَةَ الْأَسْهُمِ فَهُوَ كَامِلٌ مُحْتَمِلٌ وَ قَسَمَ لِبَعْضِ النَّاسِ السَّهْمَ وَ لِبَعْضٍ السَّهْمَيْنِ وَ لِبَعْضٍ الثَّلَاثَةَ حَتَّى انْتَهَوْا إِلَى السَّبْعَةِ، ثُمَّ قَالَ لَا تَحْمِلُوا عَلَى صَاحِبِ السَّهْمِ سَهْمَيْنِ وَ لَا عَلَى صَاحِبِ السَّهْمَيْنِ ثَلَاثَةً فَتَبْهَضُوهُمْ ثُمَّ قَالَ كَذَلِكَ حَتَّى يَنْتَهِيَ إِلَى السَّبْعَةِ. الكافي، ج‏2، ص 42 @Arshiv_Gholam
دوشنبه شب جلسه هفتگی حرم خواهر سلطان محضر رفقای هیئت یا رقیه (علیها السّلام) @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِ‏ بْنِ أَبِي عُثْمَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حَمَّادٍ الْخَزَّازِ عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ الْقَرَاطِيسِيِّ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): يَا عَبْدَ الْعَزِيزِ إِنَّ الْإِيمَانَ عَشْرُ دَرَجَاتٍ بِمَنْزِلَةِ السُّلَّمِ يُصْعَدُ مِنْهُ مِرْقَاةً بَعْدَ مِرْقَاةٍ فَلَا يَقُولَنَّ صَاحِبُ الِاثْنَيْنِ لِصَاحِبِ الْوَاحِدِ لَسْتَ عَلَى شَيْ‏ءٍ حَتَّى يَنْتَهِيَ إِلَى الْعَاشِرِ فَلَا تُسْقِطْ مَنْ هُوَ دُونَكَ فَيُسْقِطَكَ مَنْ هُوَ فَوْقَكَ وَ إِذَا رَأَيْتَ مَنْ هُوَ أَسْفَلُ مِنْكَ بِدَرَجَةٍ فَارْفَعْهُ إِلَيْكَ بِرِفْقٍ وَ لَا تَحْمِلَنَّ عَلَيْهِ مَا لَا يُطِيقُ فَتَكْسِرَهُ، فَإِنَّ مَنْ كَسَرَ مُؤْمِناً فَعَلَيْهِ جَبْرُهُ. الكافي، ج‏2، ص 44 @Arshiv_Gholam
معرفت و شناخت، عشق را سبز می کند و به وجود می آورد. شناخت خوبی ها در انسان عشق را زنده می کند و شناخت بدی ها نفرت را، و این عشق و نفرت انسان را به حرکت می اندازند، جلو می آورند و یا فراری می دهند. بهتر بگویم، ما عاشق آفریده شده ایم، با سنجش و مقایسه، معشوق و معبود را إنتخاب می کنیم. عشق و نفرت و ترس در ما هست. ما با شناخت ها و مقایسه ها، به این ها جهت می دهیم و آن ها را رهبری می کنیم. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص119 @Arshiv_Gholam