بِسْمِ اللهِ النُّورِ
بِسْمِ اللهِ الَّذي خَلَقَ النُّورَ مِنْ النُّورِ
بِسْمِ اللهِ الَّذي زوَّجَ النُّورَ بالنُّورِ
" که دستِ فاطمه در دستهای مولا بود
به اعتقاد من اصلاً غدیر اینجا بود "
✨حلول ماه ذی الحجه
وسالروز مقدسترین پیوند هستی مبارک.
@arums_ansarolmahdi
✨️آیه ی روز
قرآن براى آفرینش انسان اهدافى را بیان كرده است از جمله:
- عبادت. «و ما خلقت الجنّ والانس الاّ لیعبدون» من جن و انس را نیافریدم جز براى این كه عبادتم كنند (و از این راه تكامل یابند و به من نزدیك شوند).
- آزمایش. «خَلَق الموت والحیاة لیَبلوكم ایّكم احسن عملاً» (خداوند) مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید، كه كدام یك از شما بهتر عمل مى كنید.
- براى دریافت رحمت الهى. «الاّ مَن رحم ربّك و لذلك خلقهم» مگر كسى كه پروردگارت به او رحم كند و(خداوند) براى همین (رحمت) مردم را آفرید.
حضرت على علیه السلام فرمود: «رحم اللّه امرء عرف قدره» خداوند رحمت كند كسى را كه ارزش و اعتبار خود را بشناسد. و بداند از كجا آمده، اكنون در كجاست وسپس به كجا مى رود.
امام حسین علیه السلام فرمود: «انّ اللّه ما خلق العباد الاّ لیعرفوه فاذا عرفوه عبدوه فاذا عبدوه استغنوا بعبادته عن عبادة من سواه» خداوند متعال بندگانش را نیافریده است مگر براى این كه او را بشناسند، آن گاه كه او را شناختند، عبادتش كنند و چون خدا را عبادت كردند، با پرستش و عبادت او از پرستش غیر او بى نیاز شوند.
حضرت على علیه السلام فرمود: «الدّنیا خُلقت لغیرها ولم تخلق لنفسها» دنیا براى دیگرى آفریده شده و براى خود آفریده نشده است. (دنیا وسیله اى است براى رسیدن به آخرت)
آرى، كسانى كه همه ى هدف هاى خود را در درون دنیا جستجو مى كنند، زمین گرا و زمین گیر مى شوند. چنانكه در آیه ى 176 سوره اعراف آمده است: «اخلد الى الارض»
#آیهروز
۲۰ خردادماه ۱۴۰۳
www.zenderoid.ir
@arums_ansarolmahdi
﷽
#اطـلاعیه
" صَلَّیَ اللّهُ عَلَیکْ یا اَباعَبدِاللّهِ الْحُسَینْ "
|مراسم روضه هفتگی
-قاری:
آقای #امیرحسین_بهزاد
- سخنران:
حجـتالـاسـلام #جهانگیری
-بانوای:
کربلایی #نوروزی
🗓️ دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
🕗 راس ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۰۰
🕌 مسجد امام علی علیه السلام
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
#مراسم_هفتگی
#هیئت_دانشجویی
#هیئت_دانشجویی_انصار_المهدی_عج
#دانشگاه_علوم_پزشکی_اردبیل
@arums_ansarolmahdi
پویـش« بانــی وصـال »🌷
با هـدف جمـع آوری کمـکهای نقدی و
غیر نقدی برای تهیه جهـیزیه یک زوج نیـازمـند✨
شما میتوانید با واریز هر مبلغی
بانی شروع یک زندگی عاشقانه باشید.✨
6219 8619 6591 4442
به نام سارا اژدری دیلمقانی
اینجا آنچه میبارد مهر استــ🌧
@bareshe_mehr_arums
@arums_ansarolmahdi
✨️ آیه روز
خداوند جز بر پیامبر اسلام، بر هیچ یك از پیامبران دو نام از نام هاى خویش را اطلاق نكرده است. «رؤف، رحیم»
توجّه به صفات رهبران آسمانى كه در این آیه مطرح است و مقایسه ى آنها با صفات دیگر رهبرانِ بشرى، لطف خدا را به بشر و لزوم اطاعت مطلق از این گونه رهبران را نشان مى دهد.
#آیهروز
۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳
www.zenderoid.ir
@arums_ansarolmahdi
﷽
«وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
برادر ارجمند و هم هیئتی عزیز
جناب آقای احسان وزیری
خبر درگذشت پدر گرامیتان موجب تأثر و تألم خاطرمان گردید. ضمن تسلیت مصیبت وارده به جنابعالی و خانواده محترمتان از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه برای آن مرحوم مغفور و صبر جزیل برای بازماندگان مسألت مینماییم.
رحمت الله به عشاق اباعبدالله
هیئت انصار المهدی (عج) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
هَرکَـسسـورهجُـمعـهرادَرهَرشَـبِجـُمعـه بِخـوانَد
کَـفاره گُـناهان مٰـا بِینِ دو جُـمعـه خواهَـد بود
«امامصادقعلیـهالسلام»
@arums_ansarolmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام باقر علیه السلام فرمودند :
بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند، درباره مردم بگویید.
عالم عزادار امام باقر (ع) شد.🥀
@arums_ansarolmahdi
✨️آیه ی روز
- سحر خیزى ، یكى دیگر از نشانه هاى مؤمنان است. «تتجافى جنوبهم...»
- عبادت هایى كه با نوعى ریاضت و خفا همراه باشد ارزش بیشترى دارد. «تتجافى »
- مؤمن، نه مأیوس است، نه مغرور، هم بیم دارد، هم امید. «یدعون ربّهم خوفاً و طمعاً»
- تواضع، سحرخیزى و انفاق، خصلت دایمى مؤمنان است. «لایستكبرون - یدعون - ینفقون» (همه با صیغه ى مضارع آمده است.)
- رابطه ى شبانه با خداوند، باید با رسیدگى به محرومان همراه باشد. «یدعون - ینفقون»
- مورد انفاق، تنها مال نیست، بلكه شامل علم و آبرو و دیگر سرمایه هاى انسان نیز مى شود. «ممّا رزقناهم ینفقون»
#آیهروز
۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳
www.zenderoid.ir
@arums_ansarolmahdi
✨️ آیه ی روز
مراد از داخل كردن شب در روز ویا روز در شب، یا كم وزیاد شدن طول ساعات شب وروز در فصل هاى مختلف است ویا غروب وطلوع تدریجى. البتّه معناى اوّل روشن تر است.
گاهى از كافران مرده دل، فرزندان مؤمن و زنده دل، و از مؤمنان زنده دل، فرزندانى كافر و مرده دل ظاهر مى شود كه این یكى از مصادیق آیه است.
مراد از رزق بى حساب، رزق فراوان وبى شمار است، نه آنكه حسابش از دست او خارج باشد. و ممكن است مراد آن باشد كه رزق او خارج از محاسبات شماست، و او از راهى كه گمان نمى برید رزق مى دهد.
تفاوت مردم در رزق، یكى از حكمت هاى الهى است، تا مردم به یكدیگر نیازمند بوده و تشكیل زندگى اجتماعى دهند و صفات سخاوت و ایثار و صبر و قناعت در آنان شكوفا شود. زیرا در صورت یكسان بودن، این صفات شكوفا نمى شود. امّا اگر یكى نعمتى داشت و دیگرى كمتر داشت یا نعمتى دیگر داشت، مردم براى جبران كمبودها دور هم جمع مى شوند و صفات تعاون و سخاوت از طرف دارنده نعمت، و صفات قناعت و عفّت و صبر از سوى نادار شكوفا مى شود.
#آیهروز
۲۶ خردادماه ۱۴۰۳
www.zenderoid.ir
@arums_ansarolmahdi
هدایت شده از مفدا اردبیل
✨اللّهُمَّ اجْعَلْ غِناىَ فى نَفْسى
⚡️ مراسم پرفیض #دعای_عرفه
🔺سخنران: حجت الاسلام دکتر معاضدی عالی
🔻مداح: حجت الاسلام کریم پور
✳️ همراه با ضیافت افطاری ساده
✔️ زمان: یکشنبه 27 خردادماه ساعت 17
✔️مکان: مسجد امام علی (ع) دانشگاه
📌 با خانواده مشرف شوید.
🆔 @Mefda_ardabil
✨️آیه ی روز
در روایات آمده است كه خداوند، حساب بندگانش را به اندازه ى دوشیدن شیر یك گوسفند و در زمانى بسیار كوتاه، انجام مى دهد.
از امام على علیه السلام سؤال شد: «كیف یُحاسِبُ اللّه الخلقَ على كثرتهم؟ فقال: كما یَرزقُهم على كثرتهم. فقیل: كیف یُحاسِبهم و لایرونه؟ فقال: كما یَرزقهم و لایرونه» چگونه خداوند با وجود مخلوقین زیاد به حساب آنان رسیدگى مى كند؟ حضرت فرمودند: همان گونه كه آنان را روزى مى دهد. سؤال شد: چگونه حسابرسى مى كند در حالى كه او را نمى بینند؟ فرمودند: همان گونه كه روزى شان مى دهد، ولى او را نمى بینند.
سؤال: با این همه آیات وروایات بر حسابرسى سریع الهى، پس طولانى بودن روز قیامت براى چیست؟
پاسخ: بلندى روز قیامت، نوعى عقوبت است، نه به خاطر فشار كار و ناتوانى از محاسبه ى سریع. (بشر كه مخلوق الهى است، در دنیاى امروز به وسیله ى كامپیوتر، در كمتر از یك دقیقه بزرگ ترین محاسبات را انجام داده و مثلا انبارها و كالاهاى آن و امور مالى مربوط به آن را بررسى و محاسبه مى نماید).
#آیهروز
۲۷خردادماه ۱۴۰۳
www.zenderoid.ir
@arums_ansarolmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أَنْتَ کَهْفِی حِینَ تُعْیِینِی الْمَذاهِبُ
فِی سَعَتِها وَتَضِیقُ بِیَ الْأَرْضُ بِرُحْبِها
#صلاللهعلیکیااباعبدالله
#روز_عرفه
@arums_ansarolmahdi
اللَّهُمَّ اجْعَلْ
غِنَایَ فِی نَفْسِی وَ
الْيَقِينَ فِی قَلْبِی وَ
الْإِخْلاَصَ فِی عَمَلِی
#اعمال_روز_عرفه
@arums_ansarolmahdi
✨️ آیه ی روز
معمولاً ریشه ى ظلم، یا جهل است یا ترس، یا نیاز، یا حرص و... ولى خداوند غنى و دانا و منزّه است، پس ظلم نمى كند. به علاوه خداوند خود به عدل و احسان فرمان داده، چگونه ظلم مى كند؟ البتّه پاداش خداوند، چند برابر (ده برابر تا هفتصد برابر) است واین احسان و لطف اوست.
#آیهروز
۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۳
www.zenderoid.ir
@arums_ansarolmahdi
✨️ آیه ی روز
سؤال: در بعضى آیات آمده است كه در قیامت مردم از یكدیگر سؤال مى كنند، «واَقبل بعضهم على بعض یَتسائلون» و یا اهل بهشت از دوزخیان مى پرسند: چه چیز باعث شد كه شما به دوزخ در آیید؟ «ما سَلكَكم فى سقر» پس چرا در آیه ى مورد بحث مى فرماید: مردم از یكدیگر سؤال نمى كنند «و لا یتسائلون» دلیل این تفاوت چیست؟
پاسخ: این دو مطلب با هم منافاتى ندارند؛ در مورد اوّل كه مى فرماید: «مردم از همدیگر سؤال مى كنند» این مربوط به پس از رسیدگى به حساب و كتاب است و درباره ى اهل بهشت و دوزخ است كه مطالبى از یكدیگر مى پرسند، ولى آیه ى مورد بحث درباره ى آغاز قیامت و زمان حساب و مرحله ى پیش از ورود مردم به بهشت یا دوزخ است كه مى فرماید: از یكدیگر سؤال نمى كنند.
#آیهروز
۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳
www.zenderoid.ir
@arums_ansarolmahdi
✨️آیه ی روز
ایمان، از شرایط درك حقایق هستى است. «انّ فى ذلك لآیة للمؤمنین»
#آیهروز
۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳
www.zenderoid.ir
@arums_ansarolmahdi