eitaa logo
پایگاه اساتید و طلاب بسیجی آیت الله شهید دکتر سید محمد علی آل هاشم
288 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
66 فایل
کانال اطلاع رسانی پایگاه بسیج طلاب آیت الله شهید دکتر سید محمد علی آل هاشم حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) تبریز
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️صلی الله علیک یا فاطمة الزهرا 🔵 سخنرانی نماینده محترم امام خامنه‌ای و امام جمعه محبوب تبریز حضرت آیت الله آل هاشم 🔸زمان: امروز سه‌شنبه بعد از نماز ظهر و عصر 🔸مکان: نماز خانه حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین علیه السلام ⚫️ حضور قاطبه طلاب و کادر و اساتید موجب امتنان و سرافرازی خواهد بود. ╭••┅───••───┅••╮   🆔️ @howzeh_amir 🇮🇷 ╰••┅───••───┅••╯
حضور صمیمانه و سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب تبریز در بین طلاب حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع)تبریز سه شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۴ 🇮🇷کانال رسمی پایگاه مقاومت بسیج اساتید و طلاب حوزه علمیه امیر المومنین(ع)تبریز ╭┅───🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷───┅╮ 🆔@asatid_v_tollab_e_basiji 🌹🌹┈••✾•🌺•✾••┈🌹🌹
باسلام واحترام همه شماعزیزان دعوتید به مراسم گرامیداشت شهداء منتظرقدوم پرخیروبرکتتان هستیم حوزه شهدای محراب بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه عاشورا
هفتمین روز از عزاداری مختص ایام فاطمیه در روز دوشنبه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن زاده از اساتید برجسته علمی و قرآنی حوزه علمیه و مداحی کربلایی بصیر برگزار گردید. 🇮🇷کانال رسمی پایگاه مقاومت بسیج اساتید و طلاب حوزه علمیه امیر المومنین(ع)تبریز ╭┅───🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷───┅╮ 🆔@asatid_v_tollab_e_basiji 🌹🌹┈••✾•🌺•✾••┈🌹🌹
پنجمین روز از عزاداری مختص ایام فاطمیه در روز دوشنبه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مجید زاده از اساتید فاضل حوزه علمیه و مداحی طلاب بسیجی عرفان اصل مهربان و سجاد پناهی برگزار گردید. 🇮🇷کانال رسمی پایگاه مقاومت بسیج اساتید و طلاب حوزه علمیه امیر المومنین(ع)تبریز ╭┅───🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷───┅╮ 🆔@asatid_v_tollab_e_basiji 🌹🌹┈••✾•🌺•✾••┈🌹🌹
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 🚨🚨 | نیرو های سپاه پاسداران در پی انتقام دو مستشار نظامی ایرانی در سوریه بلندی های جولان را با موشک های دارای کلاهک سنگین مورد هدف قرار داد 🔴هدف این حمله یک پادگان نظامی اسرائیل بوده است 🔴تلفات زیادی نیز گزارش شده است 🇮🇷کانال رسمی پایگاه مقاومت بسیج اساتید و طلاب حوزه علمیه امیر المومنین(ع)تبریز ╭┅───🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷───┅╮ 🆔@asatid_v_tollab_e_basiji 🌹🌹┈••✾•🌺•✾••┈🌹🌹
☑️🚨✊|☑️🚨| 📌اسرائیل زیر ضربات سنگین مقاومت 🚀🚀🚀 🇮🇷کانال رسمی پایگاه مقاومت بسیج اساتید و طلاب حوزه علمیه امیر المومنین(ع)تبریز ╭┅───🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷───┅╮ 🆔@asatid_v_tollab_e_basiji 🌹🌹┈••✾•🌺•✾••┈🌹🌹
☑️🚨 📌انفجار در ایلات (اسرائیل) با موشک بالستیک 🚀🔥 📌برای اولین بار در حدود دو هفته: آژیر خطر در شهر ایلات 🇮🇷کانال رسمی پایگاه مقاومت بسیج اساتید و طلاب حوزه علمیه امیر المومنین(ع)تبریز ╭┅───🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷───┅╮ 🆔@asatid_v_tollab_e_basiji 🌹🌹┈••✾•🌺•✾••┈🌹🌹
💠عقوبت هفت گناه در کلام امام صادق(ع)💠 ✍ هر گناهی که انسان انجام می دهد، عقوبتی دارد که شخص گناهکار گرفتار آن می شود. برخی از این گناهان علاوه بر عقوبت اخروی در همین دنیا هم عقوبت دارد و آثار آن متوجه شخص گناهکار می شود. 🌺امام صادق (ع)در مورد عقوبت هفت گناه می فرماید: 1⃣ گناهی كه نعمت ها را تغيير میدهد، تجاوز به حقوق ديگران است. 2⃣ گناهی كه پشيمانی می آورد، قتل است. 3⃣ گناهی كه گرفتاری ايجاد می كند، ظلم است. 4⃣ گناهی كه آبرو می بَرد، شرابخواری است. 5⃣ گناهی كه جلوی روزی را می گيرد، زنا است. 6⃣ گناهی كه مرگ را شتاب می بخشد، قطع رابطه با خويشان است. 7⃣ گناهی كه مانع استجابت دعا می شود و زندگی را تيره و تار می كند، نافرمانی از پدر مادر است. 📚 علل الشرايع، ج ۲، ص ۵۸۴ 🇮🇷کانال رسمی پایگاه مقاومت بسیج اساتید و طلاب حوزه علمیه امیر المومنین(ع)تبریز ╭┅───🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷───┅╮ 🆔@asatid_v_tollab_e_basiji 🌹🌹┈••✾•🌺•✾••┈🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به یاد آن مردان بی ادعا 🇮🇷کانال رسمی پایگاه مقاومت بسیج اساتید و طلاب حوزه علمیه امیر المومنین(ع)تبریز ╭┅───🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷───┅╮ 🆔@asatid_v_tollab_e_basiji 🌹🌹┈••✾•🌺•✾••┈🌹🌹
حقیقت«مصحف» حضرت فاطمه (س): جهادتبیین: روحانی حسینی 📘واژه «صحف» در قرآن به معناى مطلق کتاب آمده است، چنان که مى فرمايد: - {وَ إِذَا الصُّحُفُ نُشِرَت}: «آنگاه که نامه هاى اعمال منتشر گردد».(1) - {إِنَّ هذا لَفِي الصُّحُفِ الْأُولى‏* صُحُفِ إِبْراهِيمَ وَ مُوسى}: «اين، در صحيفه هاى نخستين، در کتاب ابراهيم و موسى است».(2) و همچنين «مصحف» نيز از همين ماده اخذ شده و به معناى دفتر يا کتاب جلد شده به کار مى رفت و در صدر اسلام حتى پس از درگذشت پيامبر، مصحف نام قرآن نبود بلکه هر کتاب مجلّدى را مصحف مى ناميدند. 🟪 ابن ابى داوود سجستانى در باب گردآورى قرآن، در مصحفى از محمد بن سيرين نقل مى کند: وقتى پيامبر درگذشت،امام على (ع) چنين گفت: (اقْسَمَ عَلىٌّ عَلى أَنْ لا يرْتَدى الرِّداءِ إِلّا لِجُمْعة، حَتّى يَجْمَعَ الْقُرآن فِى مُصحَف): «سوگند ياد کرد على که رداء بر دوش نيندازد مگر براى نماز جمعه تا اين که قرآن را در مجلدى جمع کنم». 🌿ونيز ابى العاليه نقل مى کند: (إنَّهُمْ جَمَعُوا القُرآنَ فى مُصْحَف فى خلافَةِ أبى بَکْر): «آنان قرآن را در خلافت ابى بکر در مصحفى جمع کردند». و نيز نقل مى کند: (إنَّ عُمَرَ بنَ الْخَطّابِ أَمَرَ بِجَمْعِ الْقُرآنِ وَکانَ أَوّلَ مَنْ جَمَعَهُ فِى الْمُصْحَفِ): «عمر بن خطاب فرمان به گردآورى قرآن داد و او اول کسى است که قرآن را در مصحف جمع کرد».(3) اين جمله ها حاکى است که در آن روزگار، مصحف به معناى دفتر بزرگ و يا کتابى مجلد بوده که اوراق را از پراکنده شدن حفظ مى کرده، سپس به مرور زمان اختصاص به قرآن يافته است. اتفاقاً روايات پيشوايان ما حاکى است که حتى در زمان آنان، لفظِ مصحف به معناى کتاب و يا دفتر مکتوب بوده است. امام صادق (ع) فرمود: (مَنْ قَرَأَ الْقُرآنَ فِى الْمُصْحَفِ يَتَمَتَع بِبَصَرِهِ): «هر کس قرآن را از روى برگ هاى مجلد بخواند، از چشم خود بهره مى گيرد».(4) و نيز در حديثى ديگر آمده است: (قِراءَةُ الْقُرآنِ فِى الْمُصْحَفِ تُخَفِّفُ الْعَذابَ عَنْ الوالِدَينِ): «خواندن قرآن از روى برگ هاى مجلد، عذاب را از پدر و مادر کم مى کند».(5) مورّخان درباره ترجمه خالد بن معدان مى نويسند: (إنّ خالدَ بنِ مَعْدانِ کانَ عِلمُهُ فى مُصْحَف لَهُ إِزارٌ وَعُرى): «خالد بن معدان دانش خود را در دفترى ضبط کرده بود که براى آن دکمه ها و دستگيره داشت».(6) خالد بن معدان از تابعين بوده و هفتاد صحابى را درک کرده است. و ابن اثير ترجمه او را در ماده کلاعى آورده است.(7) پس تا اينجا روشن شد که تا پايان قرن اول، لفظ «مصحف» به معناى کتاب مجلد و يا دفترچه جلد شده بود که افراد، دانش و آگاهىِ خود را در آن ضبط مى کردند. و اگر بعدها قرآن را مصحف گفته اند، چون از ذهن ها بيرون آمده و بر برگ ها نوشته شد و به صورت مجلّد درآمد. با توجه به اين مسأله، نبايد در شگفت باشيم که دخت گرامى پيامبر (ص)داراى مصحفى باشد و دانش و آگاهى هاى وي در آن‏ نوشته شود و براى فرزندانش، به صورت بهترين ميراث، به يادگار بگذارد. 💐خوشبختانه فرزندان فاطمه (س) حقيقت و واقع اين مصحف را شناسانده وگفته اند: اين مصحف، جز يک رشته آگاهى هايى که حضرت فاطمه (س) از طريق فرشته الهي به دست آورده، چيز ديگرى نيست. امام صادق (ع) در توصيف «مصحف فاطمه» مى گويد: (وَاللّهِ ما فِيهِ مِنْ قُرآنِکُمْ حَرْفٌ واحدٌ. قُلتُ هذا وَاللّهِ العِلْمُ؟ قالَ: إِنَّهُ لَعِلْمٌ وَما هُوَ بِذاک): «به خدا سوگند، کلمه اى از قرآن شما در آن نيست. راوى مى گويد: پرسيدم: آيا در آن دانش است؟ امام در پاسخ مى گويد: بلى ولى نه از اين دانش هاى معمولى».(8) با توجه به آنچه گفته شد، روشن مى گردد که مصحف فاطمه (ع) ارتباطى به قرآن ندارد و کسانى که آن را دستاويزى براى تحريف قرآن قرار داده اند، اگر مغرض نباشند، ناآگاهانه و بدون تحقيق درباره واقعيت آن سخن مى گويند.(9) منابع 1. تکویر: 10. 2. اعلى: 18- 19. 3. کتاب مصاحف، نگارش حافظ ابوبکر عبداللّه بن ابى داوود سجستانى، ص 10- 9. 4. اصول کافى: 2/ 613. 5. اصول کافى: 2/ 613. 6. المصاحف سجستانى، صص 134 و 135. 7. اللباب فى تهذیب الأنساب، ابن اثیر: 3/ 62 و 63. 8. اصول کافى: 2/ 613، حدیث 1. 9. راهنماى حقیقت، شیخ جعفر سبحانی، ص: 261- 266.