eitaa logo
●|اضغاث احلام|●
69 دنبال‌کننده
19 عکس
22 ویدیو
1 فایل
خواب های پریشان ::نقل های پراکنده طلبه - پژوهشگر تاریخ :) فعلا اسلام نقدی نظری: @mostafaeidi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻این سیدبن‌طاووس - که علی‌بن‌طاووس باشد - فقیه است، عارف است، بزرگ است، صدوق است، موثّق است، مورد احترام همه است، استاد فقهای بسیار بزرگی است؛ خودش ادیب و شاعر و شخصیت خیلی برجسته‌ای است. ایشان اوّلین مقتل بسیار معتبر و موجز را نوشت. البته قبل از ایشان مقاتل زیادی است. استادشان - ابن نَما - مقتل دارد، «شیخ طوسی» مقتل دارد، دیگران هم دارند. مقتلهای زیادی قبل از ایشان نوشته شد؛ اما وقتی «لهوف» آمد، تقریباً همه‌ی آن مقاتل، تحت‌الشّعاع قرار گرفت. این مقتلِ بسیار خوبی است؛ چون عبارات، خیلی خوب و دقیق و خلاصه انتخاب شده است ۱۳۷۷/۰۲/۱۸۷ @asghaseahlam
🛑تصاویر باز سازی شده عاشورا توسط هوش مصنوعی @asghaseahlam
2.16M
قسمت اول 🔻جریان های حاکم بر حوادث سال ۶۰ و ۶۱ هجری ۱.جریان اسلام ناب به نمایندگی حسین بن علی علیه السلام ۲.جریان کفر و طاغوت به نمایندگی یزید بن معاویه ۳.جریان تزویر و نفاق به نمایندگی عبدالله بن زبیر ۴.جریان رهبانیت اسلامی افرادی مثل عبد الله بن عمر @asggaseahlam
🛑انتشار مطالب کانال نه تنها مانعی نداره بلکه توصیه هم میشه
1.41M
قسمت دوم وصیت نامه محمد بن حنفیه سید ابن طاووس از کتاب مقتل خوارزمی این نقل رو برداشته است و مقتل خوارزمی هم استناد به کتاب الفتوح کرده. تعبیر احمد بن اعثم کوفی در کتاب الفتوح: أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ، وَ أَسیرُ بِسیرَهِ جَدِّی وَ وَ أَسیرُ بِسیرَهِ جَدِّی سیره الخلفا الراشدین بعدهوا وَ أَبی عَلىِّ بْنِ أِبی طالِب، فَمَنْ قَبِلَنِی بِقَبُولِ الْحَقِّ فَاللّهُ أَوْلى بِالْحَقِّ، وَ مَنْ رَدَّ عَلَىَّ هذا أَصْبِرُ حَتّى یَقْضِىَ اللّهُ بَیْنی وَ بَیْنَ الْقَوْمِ بِالْحَقِّ وَ هُوَ خَیْرُ الْحاکِمینَ تعبیر خلفا راشدین مربوط میشه به زمان احمد بن حنبل( قرن سه) در حالی این وصیت در سال ۶۰ هجری رقم خورده. @asghaseahlam
شماره ۴۰۲ خط حزب‌الله.pdf
2.18M
🔖 شماره جدید نشریه خط حزب الله
امام خمینی(ره): ▪️جوان‌های ما خیال نکنند که مسئله، مسئله «ملّتِ گریه» است! این را دیگران القا کردند به شماها که بگویید «ملّت گریه»! آن‌ها از همین گریه‌ها می‌ترسند، برای اینکه گریه‌ای است که بر است؛ فریاد مقابل است. این‌ها شعائر مذهبی ماست که باید حفظ بشود. این‌ها یک شعائر سیاسی است که باید حفظ بشود. ۳۰ مهر ۱۳۵۸ @asghaseahlam
محمدفؤادالبیاض شهید امروز فلسطین محمد تپسط تروریست‌های صهیونیست در ام‌صفا شمال غرب رام الله به شهادت رسید
هدایت شده از علیرضا پناهیان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چرا میل به رهایی در انسان مقدس است؟ 🔻 اگر کسی میل به رهایی نداشته باشد، دچار چه مصیبت‌هایی می‌شود؟ @Panahian_ir
SaveInsta.App-2910543480971499886.mp3
4.89M
بازنشر از زبان استاد یوسفی غروی خواهید شنید (نسخه صوتی): ⭕️ زیارت عاشورا در کتاب کامل الزیارات که از کهن‌ترین کتاب‌های زیارات و ادعیه مروی از ائمه است آمده است ⭕️ علما پنج راه سندی برای زیارت عاشورا تشخیص داده‌اند ⭕️در صحت سندی زیارت عاشورا و نسبت آن به امام باقر و صادق شکی وجود ندارد ⭕️مرحوم شیخ طوسی در کتاب مصباح المتهجد این زیارت را از کامل الزیارات نقل کرده ولی کتاب شیخ طوسی بیش از کامل الزیارات در دست مردم بوده لذا محدث قمی هم در مفاتیح زیارت عاشورا را در مصباح المتهجد شیخ طوسی نقل کرده است @asghaseahlam
تحلیلی نو از حادثه عاشورا از استاد سید احمد مددی👇👇
تحلیلی جالب از واقعه عاشورا آیت الله سید احمد : بنده تحلیلی از واقعه عاشورا دارم که قرائن تاریخی فراوانی هم برایش دارم و از صدر اسلام تاکنون کسی این تحلیل را بیان نکرده است. حتی یکی از محققان عاشورا ـ در تهران ـ که حدود 20 نظر در مورد عاشورا را جمع کرده است، با من تلفنی صحبت کرد و وقتی بنده تحلیل خودم را گفتم می‌گفت: ما با این همه تحقیق این نظر را تا به حال از کسی نشنیده‌ام. تحلیل بنده این است که امام حسین علیه‌السلام علیه یزید قیام نکرد، بلکه یزید علیه امام قیام کرد. به عبارتی بعد از معاویه از یک سو امام حسین علیه‌السلام، حاکم اسلامی را فردی می‌دانست که به احکام و شریعت عامل و عالم باشد و از سوی دیگر جامعه اسلامی نیز حاکمیت امام حسین علیه السلام را پذیرفته بود و امام حاکم بود. در زمان معاویه با صلحی که امام حسن انجام داد، جامعه اسلامی معاویه را پذیرفت ولی بعد معاویه، یزید به هیچ وجه جایگاه حاکم را نداشت و در همان زمان هم در کوفه بحث‌های زیادی بر سر حاکمیت یزید بعد از معاویه مطرح شد. لذا قصد یزیدیان این بود که علیه امام کودتا و قیام کنند و ایشان را با محاصره ترور کنند و از بین ببرند تا بدون رقیب حاکمیت یزید را اثبات کنند. جو جامعه اسلامی به هیچ وجه یزید را به عنوان حاکم نمی‌پذیرفت و معاویه با ارعاب و پول می‌خواست جا برای یزید باز کند ولی جامعه اسلامی بعد از معاویه، یزید را در حد حاکم اسلامی نمی‌دانست لذا بیعت با او را خیلی‌ها حرام می‌دانند چه برسد به امام حسین علیه‌السلام که خود را حاکم به حق می‌دانست و جامعه اسلامی ایشان را حاکم می‌دانست، لذا ایشان بیعت با مثل یزید را حرام می‌دانست. امکان ندارد امام با چنین حاکمی بیعت کنند چرا که اصلا جامعه اسلامی نیز این بیعت را نمی‌پذیرفت. در ادامه استاد برای این تحلیل خود قرائن متعددی نقل کرد؛ مثلا یزیدیان در عاشورا، راه را بستند و نگذاشتند کسی بیاید و با ارعاب و پول، نیرو جذب کردند تا جلوی حرکت یاران امام حسین علیه‌السلام را به کربلا ببندند. این نشان می‌دهد که امام یارانی داشت و جامعه اسلامی تا آخرین لحظه قصد داشت از حاکم اصلی خودش حمایت کند ولو به شمشیر و جنگ؛ برای مثال در تاریخ داریم که راه‌های کوفه را بستند و به زور از پیوستن به ایشان جلوگیری کردند و بعضی‌ها هم به زور و از راه شط خود را به امام رساندند. یا در تاریخ نقل است فردی که در بعضی‌ نقل‌ها داماد امام هم معرفی شده است، با 12 هزار نفر از بصره به سمت کربلا راه افتاده بود و وقتی رسید که واقعه کربلا رخ داده بود... ادامه @asghaseahlam
🔻فرزدق شامی: قلوبهم معک و سیوفهم مع بنی امیه نفس المهموم ص ۹۳ اضغاث احلام||خواب های پریشان https://eitaa.com/joinchat/2757231069Cab6795b856
476.6K
قسمت سوم سوالی مطرح شده که آیا یزید بن ثبیط یا یزید بن نبیط در روایات اهل بیت عصمت و طهارت اسم ایشون یزید بن ثبیط ضبط شده اما برخی از کتب تاریخی مثل تاریخ طبری از ایشون با عنوان یزید بن نبیط نام بردند @asghaseahlam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت عاشورا: قسمت چهارم بخش اول: تشکیلات ماریه بنت سعد بخش دوم: پاسخ کوفیان @asghaseahlam