eitaa logo
هیئت عاشقان حسینی علیه السلام
332 دنبال‌کننده
813 عکس
40 ویدیو
14 فایل
تارنمای هیات عاشقان حسینی(ع) www.sharieh.com ایتا: eitaa.com/asheghane128 بله: ble.ir/asheghane128 تلگرام: t.me/asheghane128 اینستاگرام: Instagram.com/asheghane128 سروش: sapp.ir/asheghane128
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 السَّلامُ عَلَیْکُمْ یا اَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ محفل عزاداری شهادت ابن الرضا حضرت جوادالائمه (علیه السلام) 🗓 چهارشنبه ۸ تیرماه 🕰 از اذان مغرب 🔸سخنران : 🔸مرثیه سرایی : مادحین اهل بیت علیهم السلام ⬅️ آدرس : میدان قیام، خیابان ری، کوچه شهید رقیب دوست، حسینیه هیئت عاشقان حسینی (ع) 🌐 http://sharieh.com/news/490 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۲۲. آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده فسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ به زودى خدا گروهى [دیگر] را می‌‏آورد که آنان را دوست می‌دارد. حضرت صادق (علیه السّلام) روایت کرده فرمودند آیه (مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ) درباره امیرالمؤمنین و اصحاب با وفایش که در جنگ بصره در رکاب آن حضرت جهاد می‌کردند نازل شده است و این آیه خطاب به اصحاب پیغمبر است آنهایی که غصب نمودند حقوق آل محمد را و از دین اسلام خارج شدند بزودى اصحاب حضرت حجة (علیه السّلام) بیایند و با آنها جهاد کنند و از هیچ چیز ترس و واهمه ندارند. تفسیر جامع، جلد دوم، صفحه 224 ثعلبى مى‏گوید: «آیه در شأن على بن ابیطالب (علیه السّلام) فرود آمده است.» تفسیر الکبیر، جلد 12، صفحه 20 مستدرک الحاکم، جلد سوم، صفحه132 کنزالعمال، جلد 5، صفحه 42 http://sharieh.com/news/392 ۲۲ روز تا 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۲۱. آیه ۶۴ سوره مبارکه انفال یأَیهَّا النَّبىُّ حَسْبُکَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِین‏ اى پیامبر! خداوند و مؤمنانى که از تو پیروى می‌کنند، براى حمایت تو کافى است‏ پیشوایان حدیث و تفسیر و تاریخ گفته‌‏اند: «این آیه در حق على علیه السّلام نازل شده است.» مناقب مرتضوی، صفحه 54 کشف الغمه، صفحه 92 الغدیر، جلد دوم، صفحه 15 📌 آیه 107 سوره مبارکه آل عمران وَأَمَّا الَّذِینَ ابْیَضَّتْ وُجُوهُهُمْ فَفِی رَحْمَةِ اللَّهِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ و اما سپیدرویان همواره در رحمت خداوند جاویدانند. در تفسیر برهان از حضرت پیغمبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) در حدیث طولانى که اجمالش آنکه: روز قیامت پنج عَلَم را با هر یک جماعتى حاضر می‌نمایند: با یک عَلَم گوساله این امت و با دومى فرعون این امت و با سومى سامرى این امت و با چهارمى ذو الثّدیه با اوّلین نفر از خوارج و آخرین آنها. بعد از سؤال و جواب از اعمال آنها و سیاه شدن روی‌هاى آنها به بردن آنها به جهنم امر می‌شود و با علم پنجم حضرت امیر المؤمنین (علیه السّلام) حاضر می‌شوند بعد از سؤال و جواب از آن حضرت، آن بزرگوار با تابعین او با روی‌هاى سفید داخل بهشت می‌شوند. آنگاه حضرت پیغمبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) این آیه را تلاوت نمود: یَوْمَ تَبْیَضُّ وُجُوهٌ وَ تَسْوَدُّ وُجُوهٌ. تفسیر اثنا عشری، جلد دوم، صفحه 206 تفسیر برهان، جلد اوّل، صفحه 308، ذیل آیه 107 آل عمران- ذو الثدیه رهبر خوارج بود که در جنگ نهروان کشته شد. http://sharieh.com/news/392 ۲۱ روز تا 🆔 @asheghane128
🏴 سالروز شهادت مظلومانه شهید دکتر سید محمد حسینی بهشتی و یارانش گرامی باد. 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۲۰. آیه نصر : آیه ۶۲ سوره مبارکه انفال و إِنْ یُریدُوا أَنْ یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللَّهُ هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنینَ. و اگر بخواهند تو را فریب دهند، خدا براى تو کافى است او همان کسى است که تو را، با یارى خود و مؤمنان، تقویت کرد. ابن بابویه از ابى هریره روایت کرده در ذیل این آیه گفت رسول اکرم (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) فرمودند که بر ساق عرش نوشته شده‏ است: «انا الله لا اله الا انا وحدى لا شریک لى محمد عبدى و رسولى و ایدته بعلى‏» نزول آیه دلالت بر آن دارد که خداوند پیغمبر (ص) را به على (ع) نصرت داد و هم آن جناب با سایر مؤمنین شریک در نصرت و یارى نبى مکرم هستند و این روایت را ابن فارسى نیز در کتاب روضه نقل نموده و ابن شهرآشوب این حدیث را از انس بن مالک و او از پیغمبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) نقل کرده است‏. تفسیر جامع، جلد سوم، صفحه 66 http://sharieh.com/news/392 ۲۰ روز تا 🆔 @asheghane128
🏳️ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یا اَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ 📌 جشن پیوند آسمانی حضرت زهرا و حیدر (علیهم السلام) 🗓 جمعه ۱۰ تیرماه 🕰 از اذان مغرب 🔸سخنران : 🔸 مدیحه سرایی : ⬅️ آدرس : میدان قیام، خیابان ری، کوچه شهید رقیب دوست، حسینیه هیئت عاشقان حسینی (ع) 🌐 http://sharieh.com/news/491 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۱۹. سوره هل أتی محدثان و مفسران و تاریخ نویسان روایت کرده‌‏اند که حسن و حسین بیمار شدند، پیامبر خدا (ص) و عموم عرب از آنها عیادت کردند. حضرت على، فاطمه (علیهما السّلام) و خدمتکارشان فضه نذر کردند که در صورت سلامتى یافتن آنها سه روز روزه بدارند. آنان عافیت یافتند و چون نزد آل محمّد کم و بیشى نبود، امیر مؤمنان (ع) سه صاع جو قرض گرفت و فاطمه (علیها السّلام) از یک صاع چند گرده نان پخت و به هر کس یکى رسید. على (علیه السّلام) نماز مغرب گزارد و به منزل بازگشت. نان را براى افطار بر خوان نهاد که تهیدستى بر در آمد. هر یک از ایشان نان خود را بر او ایثار کرد و شب و روز را بدون خوردن چیزى گذراندند. روز دوم روزه بداشتند و فاطمه از صاع دیگرى نان پخت و شامگاه یتیمى آمد و نان بر او ایثار کردند. روز سوم نیز روزه بودند که شبانگاه اسیرى آمد و قوت خود او را بخشیدند و سه روز جز آب ننوشیدند. روز چهارم، پیامبر آنان را چنان دید که از گرسنگى می‌‏لرزیدند و دیدگان فاطمه غبار آلود گشته بود. رسول اللّه فرمودند: واى خدایا! خاندان محمّد از گرسنگى بمیرند؟ جبرئیل فرود آمد و گفت: بگیر آنچه را که خدایت در حق خاندانت، گواراى تو، فرود آورده! فرمودند: چه بگیرم؟ فرشته خواند: «هل اتى» نهج الحق و کشف الصدق، ص: 185 http://sharieh.com/news/392 ✅ بر شیر خدا و نطق قرآن صلوات بر مرحم جمله ی یتیمان صلوات خیر البشر است و شاه میدان نبرد بر جان علی(ع) به جسم و با جان صلوات «اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم» ۱۹ روز تا 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۱۸. آیه ۱۲ سوره مبارکه حاقه لنَجْعَلَها لَکُمْ تَذْکِرَةً وَ تَعِیَها أُذُنٌ واعِیَةٌ. تا آن را وسیله تذکّرى براى شما قرار دهیم و گوش‌هاى شنوا آن را دریابد و بفهمد. محمد بن عباس بسى سند از طرف عامه و خاصه روایت کرده که پیغمبر اکرم (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) به امیر المؤمنین (علیه السّلام) فرمود یا على از خداوند درخواست نمودم که اذن واعیه گوش تو باشد و این حدیث را ثعلبى که از علماء عامه است در تفسیر خود بیان کرده است. تفسیر جامع، جلد‏7، صفحه 231 در کافى ذیل آیه فوق از حضرت امام صادق (علیه السّلام) روایت کرده است که فرمود وقتى آیه مزبور بر پیغمبر اکرم (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) نازل شد به امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود یا على آن گوش شنوا تو هستى. تفسیر جامع، جلد‏7، صفحه 230 http://sharieh.com/news/392 🌺 برلحظه تعیین امامت صلوات بر نقطه جوشش ولایت صلوات بگرفت به دستِ خویشتن دست علی کاین لحظه به تکمیل دیانت صلوات «اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم» ۱۸ روز تا 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۱۷. آیه ۴۵ سوره مبارکه زخرف و سْئَلْ مَنْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِکَ مِنْ رُسُلِنا أَجَعَلْنا مِنْ دُونِ الرَّحْمنِ آلِهَةً یُعْبَدُونَ. و از رسولان ما که پیش از تو گسیل داشتیم جویا شو آیا در برابرِ [خداى‏] رحمان، خدایانى که مورد پرستش قرار گیرند مقرّر داشته‌‏ایم؟ روایت می‌‏کنند که پیامبر در شب معراج با پیامبران دیگر دیدار کرد. خداوند به او فرمود: اى محمّد از آنان بپرس براى چه فرستاده شدند؟ پاسخ دادند: بر شهادت لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ‏، اعتراف به پیامبرى تو و ولایت على بن ابیطالب فرستاده شدیم.» نهج الحق و کشف الصدق، 183 ینابیع الموده، 82 مناقب الخوارزمی، 121 کنزالعمال، جلد ششم، 156 http://sharieh.com/news/392 🌺 بر صاحبِ ذوالفقار و حیدر صلوات آن شیر شجاع و میرِ لشکر صلوات ســـــردارِ نبی؛ وصیِّ پیغمبـــرِ مــا برجمله بشر، امیر و رهبر صلوات «اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم» ۱۷ روز تا 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۱۶. آیه نجوا : آیه ۱۲ سوره مبارکه مجادله یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا ناجَیْتُمُ الرَّسُولَ فَقَدِّمُوا بَیْنَ یَدَیْ نَجْواکُمْ صَدَقَةً ذلِکَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ أَطْهَرُ فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحیمٌ اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید هنگامى که می‌خواهید با رسول خدا نجوا کنید، قبل از آن صدقه‌‏اى (در راه خدا) بدهید این براى شما بهتر و پاکیزه‏‌تر است و اگر توانایى نداشته باشید، خداوند غفور و رحیم است. در جمع بین صحاح سته، بخارى در تاریخ خود، ابن مغازلى از على بن علقمة ثعلبى از مجاهد و موفق بن احمد، حموینى، ابو نعیم الحافظ تمام این جماعت در کتب خود از حضرت امیر المؤمنین (علیه السّلام) نقل کرده‌‏اند که: انّ فى کتاب اللّه لآیة لا عمل بها احد قبلى و لا یعمل بها احد بعدى: امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند : در کتاب خدا آیتى نازل شد که هیچ کس به آن عمل نکرد قبل از من و عمل نمی‌‏کند بعد از من. بعد از آن فرمود: بی خفّف اللّه عن هذه الامّة و لم تنزل فى احد قبلى و لم تنزل فى احد بعدى: به سبب من خداى تعالى تخفیف نمود از این امت و این آیه نه پیش از من در حق کسى نازل شده، و نه در حق کسى بعد از من نازل شود. منهج الصادقین، جلد 9، صفحه 213 تفسیر اثنا عشری، جلد سیزدهم، صفحه 73 ابن عمر می‌گوید: «على سه فضیلت داشت که اگر من داراى یکى از آنها بودم برایم دوست داشتنی‌‏تر بود تا آنکه نعمت‌هاى عظیم می‌‏داشتم: همسرى با فاطمه، پرچمدارى جنگ خیبر و آیه نجوا.» نهج الحق و کشف الصدق، صفحه 183 کفایت الطالب، صفحه 137 http://sharieh.com/news/392 🌺 به علی فاتح خیبر صلوات به علی شافع محشر صلوات به علی همسر والای بتول به علی ساقی کوثر صلوات «اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم» ۱۶ روز تا 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۱۵. آیه صدق : آیه ۳۳ سوره مبارکه زمر وَ الَّذی جاءَ بِالصِّدْقِ وَ صَدَّقَ بِهِ أُولئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ امّا کسى که سخن راست بیاورد و کسى که آن را تصدیق کند، آنان پرهیزگارانند. على بن ابراهیم قمى (رحمه اللّه) از ائمه هدى (علیهم السلام ) روایت کرده است که: مراد از «جاء بالصدق» حضرت پیغمبر (صلّى اللّه علیه و اله) و مراد «صدق به» حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) است. تفسیر اثنا عشری، ج‏11، صفحه 243 تفسیر قمى، جلد دوم، صفحه 249 نورالثقلین، جلد چهارم، صفحه 489 📌 آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل عمران وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ و باید از میان شما، گروهی، [مردم را] به نیکی دعوت کنند و به کار شایسته وادارند و از زشتی بازدارند، و آنان همان رستگارانند. در نهج البلاغه حضرت امیر المؤمنین (علیه السّلام) می‌فرماید: انّ اللّه سبحانه لم یلعن القرن الماضى بین ایدیکم الّا لترکهم الامر بالمعروف و النّهى عن المنکر، فلعن السّفهاء لرکوب المعاصى و الحکماء لترک التّناهى. به تحقیق خداوند سبحان مردمان قرون گذشته را لعن نفرمود مگر به سبب ترک کردن امر به معروف و نهى از منکر. پس سفها را به جهت به جا آوردن معاصى و حکماء را به جهت ترک نهى از مناهى لعن نمود. تفسیر اثنا عشری، جلد دوم، صفحه 201 نهج البلاغه، خطبعه قاصعه (190) علامه مجلسى رضوان اللّه علیه از حضرت پیغمبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) روایت نموده: لا یزال النّاس بخیر ما امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و تعاونوا على البرّ، فاذا لم یفعلوا ذلک نزعت منهم البرکات و سلّط بعضهم على بعض و لم یکن لهم ناصر فى الارض و لا فى السّماء. مردم به خیر هستند مادامى که امر به معروف و نهى از منکر نمایند و در امور خیر یاری نمایند. پس وقتى که این امور را به جای نیاورند از میان ایشان برکات بر کنده شود و بعضى بر بعض دیگر مسلط شوند و نه در آسمان و نه در زمین براى آنها یاورى نباشد. تفسیر اثنا عشری، جلد دوم، صفحه 201 بحار الانوار، جلد 100، صفحه 94، حدیث 95 http://sharieh.com/news/392 🌺 شاهنشه لامکان ، مکان را صلوات آن جان جهان ، جهان را صلوات زیبنده زندگی جاوید علی ع است آن مظهر حی مستعان را صلوات «اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم» ۱۵ روز تا 🆔 @asheghane128
🏴 السَّلامُ عَلَیْکُمْ یا اَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ محفل عزاداری شهادت حضرت باقرالعلوم (علیه السلام) 🗓 چهارشنبه ۱۵ تیرماه 🕰 از اذان مغرب 🔸سخنران : 🔸مرثیه سرایی : مادحین اهل بیت علیهم السلام ⬅️ آدرس : میدان قیام، خیابان ری، کوچه شهید رقیب دوست، حسینیه هیئت عاشقان حسینی (ع) 🌐 http://sharieh.com/news/492 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۱۴. آیه ۱۹ و ۲۰ سوره مبارکه توبه أَجَعَلْتُمْ سِقایَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ لا یَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ*الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ. آیا سیراب ساختن حاجیان و آباد کردن مسجد الحرام را همانند [کار] کسى پنداشته‏‌اید که به خدا و روز بازپسین ایمان آورده و در راه خدا جهاد می‌‏کند؟ [نه، این دو] نزد خدا یکسان نیستند، و خدا بیدادگران را هدایت نخواهد کرد. کسانى که ایمان آورده و هجرت کرده و در راه خدا با مال و جانشان به جهاد پرداخته‏‌اند نزد خدا مقامى هر چه والاتر دارند و اینان همان رستگارانند. پیشوایان حدیث و تفسیر و تاریخ در جمع میان صحاح شش گانه روایت کرده‌‏اند: «این آیه درباره على بن ابیطالب (علیه السّلام) است هنگامى که طلحة بن شیبه و عباس بر هم مفاخرت می‌‏نمودند طلحه گفت: من نسبت به خانه کعبه سزاوارترم زیرا کلیددار هستم. عباس گفت: من شایسته‌‏ترم زیرا سیراب کردن حاجیان با من است. على (علیه السّلام) فرمود. من نخستین مؤمن هستم و از همه بیشتر جهاد کرده‏‌ام. خداوند این آیه را براى بیان برترى على‏ نازل کرد.» 📚 الدرر المنثور، جلد سوم،صفحه 219، 318 📚 تفسیر ابن کثیر، جلد دوم، صفحه 224 📚 تفسیرالکبیر، جلد16، صفحه 10 http://sharieh.com/news/392 🌺 آن ناد علی سینجلی را صلوات آن شیر خدا شاه ولی را صلوات بفرست اگر شیعه ی مخلص هستی پیوسته ز جان و دل علی را صلوات «اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم» ۱۴ روز تا 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۱۳. آیه ۱۰ سوره مبارکه واقعه وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ آنها که سبقت جسته بودند و اینک پیش افتاده‌‏اند، اینان مقربانند. به اتفاق آرای پیشوایان حدیث و تفسیر و تاریخ از ابن عباس روایت کرده‌‏اند که *پیشى و سبقت گرفته این امت، على بن ابیطالب است.* 📚 تفسیر ابن کثیر، جلد چهارم،صفحه 283 📚 دُرَرالمنثور، جلد ششم، صفحه 154 📚 صواعق المحرقه، 123 📚 روح المعانی، جلد 27، صفحه 114 ینابع الموده، 60 http://sharieh.com/news/392 🌺 به نور چهره مولای مؤمنین صلوات به پیشوای خداجوی مسلمین صلوات به شیر بیشه ایمان، علی ولی خدا که بود خصم تمامی مشرکین صلوات «اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم» ۱۳ روز تا 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۱۲. آیه لحن القول ؛ آیه ۳۰ سوره محمد (ص) و لَوْ نَشَاءُ لَأَرَیْنَکَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُم بِسِیمَهُمْ وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ فىِ لَحْنِ الْقَوْلِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ أَعْمَالَکم و اگر ما بخواهیم آنها را به تو نشان می‌‏دهیم تا آنان را با قیافه‌‏هایشان بشناسى، هر چند می‌‏توانى آنها را از طرز لحن آنان بشناسى و خداوند اعمال شما را می‌داند. جابر بن عبد اللّه انصارى روایت نموده است: کنّا نعرف المنافقین على عهد رسول اللّه (صلّى اللّه علیه و آله) ببغضهم علىّ بن أبی طالب (علیه السّلام). یعنی زمان پیغمبر خدا (صلّى اللّه علیه و آله) منافقان را به دشمنى ایشان با على بن ابى طالب علیه السّلام می‌شناختیم. 📚 تفسیر اثنا عشری، جلد دوازدهم، صفحه 128 📚 مجمع البیان، جلد پنجم، صفحه106 در کشاف از انس نقل نموده که بعد از نزول این آیه هیچ منافقى نبود مگر آنکه حضرت او را به سیما و لحن قول می‌شناخت. 📚 کشاف، جلد سوم، صفحه 459 📚 تفسیر اثنا عشری، جلد دوازدهم، صفحه 129 http://sharieh.com/news/392 🌺 بر چهره سرخ فام مولی صلوات برسینه پر زشور غوغا صلوات بر اشک یتیمان فرو خفته به غم بر خوان تهی زِ نان و خرما صلوات «اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم» ۱۲ روز تا 🆔 @asheghane128
📌 مجموعه صوتی محفل عزاداری شهادت حضرت جوادالائمه (علیه السلام) 🗓 چهارشنبه ۸ تیرماه 🔸 قرائت قرآن : 🔸 سخنران : 🔸 مرثیه سرایی : دانلود یا از لینک زیر 👇: 🌐 http://sharieh.com/news/494 🆔 @asheghane128
🏴 السَّلامُ عَلَیْکُمْ یا اَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ محفل عزاداری شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (علیه السلام) 🗓 جمعه ۱۷ تیرماه 🕰 از اذان مغرب 🔸سخنران : 🔸مرثیه سرایی : مادحین اهل بیت علیهم السلام ⬅️ آدرس : میدان قیام، خیابان ری، کوچه شهید رقیب دوست، حسینیه هیئت عاشقان حسینی (ع) 🌐 http://sharieh.com/news/493 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۱۱. آیه سوال : آیه ۲۴ سوره مبارکه صافات و قِفُوهُمْ إِنهُّم مَّسئلُونَ: و نگه داریدشان، باید بازخواست شوند. دیلمى در فردوس الاخبار از ابى سعید الخدرى از حضرت پیغمبر (صلّى اللّه علیه و اله) در این آیه شریفه فرمودند: «انّهم مسئولون عن ولایة على بن أبی طالب». 📚 تفسیر اثنا عشری، جلد یازدهم، صفحه 112 📚 ینابیع المودة، صفحه 112 پیشوایان حدیث و تفسیر و تاریخ از ابن عباس و ابو سعید خدرى، از پیامبر خدا روایت کرده‌‏اند، که ایشان فرمودند: «از ولایت على پرسش می‌شوند.» 📚 نهج الحق و کشف الصدق،ترجمه کهنسال، صفحه 197 📚 الصواعق المحرقه، صفحه 79 📚 شواهد التنزیل، جلد دوم، صفحه 106 📚 کفایت الطالب، صفحه 247 http://sharieh.com/news/392 🌺 بیاد مظهر پر شوکت خدا صلوات برای آنکه نشداز خدا، جدا صلوات به نام پاک علی آن وصیِ ختم رسُل که بود وردِ زبانش، خداخدا صلوات «اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم» ۱۱ روز تا 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۱۰. آیه هادی : آیه ۷ سوره مبارکه رعد و یَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَوْ لَا أُنزِلَ عَلَیْهِ ءَایَةٌ مِّن رَّبِّهِ إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَ لِکلِّ قَوْمٍ هَادٍ. کافران می‌گویند: چرا از جانب پروردگارش معجزه‌‏اى بر او نازل نمی‌شود؟ جز این نیست که تو بیم‏ دهنده‌‏اى هستى و هر قومى را رهبرى است. همان‌طور که خاصه و عامه به اتفاق روایت نموده‌اند «منذر» پیغمبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) و «هاد» حضرت على (علیه السّلام) است. از جمله فخر رازى در تفسیر کبیر از ابن عباس و حافظ ابو نعیم اصفهانى که از مشاهیر محدثان عامه است در کتاب «ما نزّل من القرآن فى حقّ علىّ علیه السّلام» به چندین سند روایت نموده است که حضرت پیغمبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) دست مبارک به سینه خود گذاردند و فرمودند: «انا المنذر» بعد دست به شانه على (علیه السّلام) گذاشتند فرمودند: انت الهادى یا علىّ بک یهتدى المهتدون من بعدى یعنى یا على راهنماى امت تو هستى و راه‏یافتگان بعد از من به تو هدایت یابند. 📚 تفسیر اثنا عشری، جلد ششم، صفحه 34 در کافى از حضرت باقر علیه السّلام روایت شده که فرمود: «منذر» رسول خدا و براى هر زمانى از ما هادى باشد که هدایت نماید مردم را به آنچه پیغمبر خدا آورده و هادیان بعد از رسول الله حضرت على (علیه السّلام) و بعد از ایشان اوصیاء هر یک بعد از دیگرى است. 📚 اصول کافى، جلد اول، صفحه 191 http://sharieh.com/news/392 🌺 به علی فاتح خیبر صلوات به علی شافع محشر صلوات به علی همسر والای بتول به علی ساقی کوثر صلوات «اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم» ۱۰ روز تا 🆔 @asheghane128
مجموعه استدلال‌های قرآنی در امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (علیه السلام) 📌 ۹.آیه ود : آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم إنَّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَاتِ سَیَجْعَلُ لهَمُ الرَّحْمَانُ وُدًّا خداى رحمان کسانى را که ایمان آورده‏‌اند و کارهاى شایسته کرده‏‌اند، محبوب همه گرداند. شیعه و اهل سنّت نقل کرده‌‏اند که این آیه درباره حضرت امیر المؤمنین (علیه السّلام) نازل گردید. در تفسیر برهان حدود ده روایت در این زمینه نقل شده است از جمله از امام صادق (علیه السّلام) روایت شده است: «قال: نزلت فى على علیه السّلام فما من مؤمن الا و فی قلبه حب لعلّى (علیه السّلام)». زمخشرى در کشاف نقل کرده: رسول خدا به على بن أبى طالب فرمودند: یا على بگو «اللهم اجعل لى عندک عهدا و اجعل لى فی صدور المؤمنین مودة» پس خدا این آیه را نازل فرمود. این حدیث در المیزان از «الدُر المنثور» نقل شده است. طبرسى فرموده: درباره آیه اقوالى هست یکى اینکه این آیه مخصوص به على (علیه السّلام) هست هیچ مؤمنى نیست مگر آنکه در قلبش محبت مولا (علیه السّلام) وجود دارد. 📚 تفسیر أحسن الحدیث، جلد ششم، صفحه 36 http://sharieh.com/news/392 🌺 سیمای درخشان ولی را صلوات آن چهره پاک منجلی را صلوات گنجینه علم و حلم و ایمان و شرف مِرات خدانما، علی را صلوات «اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم» ۹ روز تا 🆔 @asheghane128
بهترین تصاویر پروفایل برای بخش اول 🆔 @asheghane128