⁉️چرا حضرت امام، سر به سر رهبری می گذاشتند و ایشان را تحریک می کردند؟
🔰 آیت الله #حائری_شیرازی
💢امام همیشه سعی میکرد دل آقای هاشمی را نگه دارد، اما همیشه آقای خامنهای را #تحریک می کرد! خود آقای خامنهای دوره ریاستجمهوریاش آمده بود شیراز؛ با من نشسته بود دو به دو صحبت میکردیم. ایشان به من گفت: «امام خیلی به آقای هاشمی علاقهمند است. هر وقت آقای هاشمی میرود مسافرت، یک گوسفندی قربانی میکند و برای سلامتی اش میدهد به فقرا؛ وقتی هم که برمیگردد یک گوسفند دیگر قربانی میکند به عنوان شکرانه! اما این کار را برای احدی نمیکند»
💢امام آقای هاشمی را با نوازش حفظ میکرد که از دستش درنیاورند. اما آیت الله خامنه ای را قلقلک میکرد که اگر نفسانیتی در او هست، تا من هستم ظهور پیدا بکند و بعدش گرفتار مشکل نشود.
⁉️اگر شما یک نامهای به یک کسی بنویسید و جواب شما را به جای اینکه بدهد، بگوید ببرید در فلان مسجد و این نامۀ جواب من را بخوانید، شما چقدر ناراحت میشوید؟! میگویید من به تو نامه نوشتم، جواب نامه را بده به من. چرا علنی خوانده شود؟
⬅️رهبری در خطبههای نماز جمعه مسائلی را مطرح کردند. امام گفت: اینطور نیست. به آقای خامنهای گفتند که امام گفته مطلب این نیست. ایشان نامه نوشت به امام که نظرتان در رابطه با خطبهها چیست؟ امام دو صفحه نوشت. گفتند خوب این نامه را چهکار کنیم؟ امام گفت: بدهید صدا و سیما ! نگفت بدهید به ایشان!
💢آیت الله خامنه ای به من گفت: «من پای رادیو بودم، دیدم دارد نامه من را رادیو میخواند!! وقتی نامه را در تلویزیون گوش گرفتم، در جواب، به امام نامه نوشتم. در نامهام نوشتم که نامه حضرتعالی را «استماع» و سپس «زیارت» کردم. معنایش این است که اول از رادیو شنیدم. بعد دیدم این زهر دارد؛ استماعش را خط زدم و نوشتم نامه حضرتعالی را زیارت کردم.
💢این بود که امام هم جواب داد شما «خورشیدی» هستید که اطراف خود را روشن میکنید، یعنی امام لقبی به ایشان داد که تا آن موقع به کسی نداده بود.
💢اینکه امام برای آقای هاشمی گوسفند قربانی میکرده الزاماً به این معنا نیست که آقای هاشمی ولایی تر بوده، بلکه به این معناست که وجودش برای نظام لازم بوده و امام این وزنه را خرج میکرده که ایشان را از او مصادره نکنند، از او ندزدند، بچه ی عزیزش بود، میخواستند سرقت کنند؛ هزینه میکرده برای این که از او سرقت نکنند
💢اما سر به سر رهبری میگذاشت، او را میچلاند که اگر یک ذره #نفسانیتی وجود دارد در زمان حیات امام #ظهور پیدا کند. فشار امام روی رهبری علامت عنایتش برای آیندهاش بود.
🌐 @ashora_karbala
💠 دوای تمام دردها
🍃 مردى خدمت حضرت حسن مجتبى (ع) آمد و از قحطى و گرانى به آن حضرت شکایت نمود، پس حضرت به او فرمود: از خدا طلب آمرزش کن، و مرد دیگرى آمد و به آن حضرت از فقر و تهى دستى شکایت کرد، پس حضرت به او هم فرمود از خداوند (جهت گناهان خود) استغفار و طلب آمرزش نما، و مرد دیگرى آمد و به آن حضرت عرض کرد از خدا بخواه و دعا کن که خداوند پسرى بمن لطف فرماید، پس به او هم فرمود: از خدا طلب آمرزش نما.
🍃 ما (حضار مجلس) به آن حضرت عرض کردیم مردانى چند خدمت شما آمدند و از چیزها و گرفتاریهاى گوناگون شکایت داشتند و تقاضاى مختلفى نمودند و شما همه آنها را به استغفار و طلب آمرزش امر فرمودى،
🍃 پس حضرت فرمود: من این را از پیش خود نگفتم و همانا در این باره از فرموده خداوند (در قرآن) پند گرفتم و استفاده نمودم که فرموده:
"اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفَّاراً یُرْسِل السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْراراً وَ یُمْدِدْکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِینَ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ جَنَّاتٍ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ أَنْهاراً "
از پروردگار خود طلب آمرزش نمائید همانا او بسیار آمرزنده است تا آنکه از آسمان بر شما باران پشت سر هم بفرستد و شما را بمال و ثروتها و پسرها کمک و مدد فرماید، و براى شما باغها و نهرها قرار دهد.
📚 شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج٩، ص ٨۱
🆔 @ashora_karbala
🔰 آرزویی به قدمت سه دهه!!
💠 #امام_خامنه_ای:
💢 من هفده هجده سال قبل به دولتی كه در آن زمان سر كار بود و به مسئولان گفتم كاری كنيد كه ما هر وقت اراده كرديم، بتوانيم درِ چاههای نفت را ببنديم. آقايانِ به قول خودشان "تكنوكرات" لبخند انكار زدند كه مگر ميشود؟! بله، ميشود؛ بايد دنبال كرد، بايد اقدام كرد، بايد برنامهريزی كرد. وقتی برنامهی اقتصادی يك كشور به يك نقطهی خاص متصل و وابسته باشد، دشمنان رویآن نقطه خاص تمرکز پیدا می کنند.
💢 آرزوى واقعى من- که البته ممکن است بهاین زودیها قابل تحقق نباشد- این است که ما درِ چاههاى نفت را ببندیم و اقتصاد خود را براساس کالاها و محصولات غیرنفتى بنیاد نهیم. یعنى فرض کنیم این کشور، کالایى به نام نفت ندارد. البته این کار ممکن است در این سالها و بهاین زودیها عملى نباشد. زیرا دشمنان ایران در دوران رژیم وابسته و فاسد پهلوى، بیش از حدّ تصور خرابکارى کرده اند و چنان ملت و کشور ما را به نفت وابسته نموده اند که نشود بهاین آسانى چنین کارى را کرد. اما روزى باید این کار بشود و آن روز، روزى است که ملت ایران بدون این که سرمایه هاى خود را مفت و مجّانى به دست کسانى بدهد که با کمال خباثت از ثروت ملى کشورها استفاده می کنند، با تکیه بر امکانات ذاتى، روى پاى خودش بایستد.
🎙بیانات در حرم مطهر رضوی ۱۳۹۲/۱/۱
🆔 @ashora_karbala
rahimpoor.mp3
7.2M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی
🔰موضوع: " برای بهتر شدن دنیای ما راهی جز اقتصاد مقاومتی وجود ندارد"
🔹 این توهم وجود دارد که داخل کشور امکانات اقتصادی اندک است و به صفر رسیده است و از خارج باید به این اقتصاد کمک شود./
🔹 آقایان توجه نکردند که به حدی سرمایههای سرگردان، دانشجویان متخصص، نیروهای کار و امکان سرمایهگذاری و پول در این کشور وجود دارد که حتی یک سوم آنها اگر فعال شود میتواند همه مشکلات اقتصادی کشور را حل کرده و ما در بعضی محصولات تبدیل به بزرگترین صادر کنندگان شویم./
🔹 تنبلی در اقتصاد داخلی و التماس در سیاست خارجی همواره وجود داشته است چرا که این کار راحتتر و با مذاق تنبلی سازکارتر است.
⏰ مدت: ٣۰:۰۰ دقیقه
📶 حجم: ۶ مگابایت
🗓 سخنزانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ۲۶ دی ماه ٩٣
🆔 @ashora_karbala
اقتصاد-ما-جلد-اول-محمدکاظم-موسوی.pdf
5.23M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
"اقتصاد ما" (ترجمه کتاب اقتصادنا)
✍ مؤلف:شهید محمد باقر صدر
(مترجم_ محمد کاظم موسوی)
📕 شهید صدر در این کتاب به بررسی و نقد روشن بینانه مکتب های اقتصادی شرق و غرب می پردازد و آنها را بی ارزش و مردود می داند و نظام اقتصاد اسلامی را به طور مفصل طرح می کند. ایشان با بیان چند دلیل به اثبات می رساند که توانایی اسلام در اجرای طرح های توسعه اقتصادی در جهان اسلام و اداره زندگی بشر، بیشتر از دیگر مکتب هاست.
📕 این کتاب پرارج، ساختار اقتصادی اسلام را در طرحی علمی و محققانه ارائه کرده و در سه فصل تنظیم شده است: درفصل اول به بررسی مکتب مارکسیسم و پشتوانه علمی این مکتب در مادی گرایی تاریخی (ماتریالیسم)
می پردازد. ازاین رو، او ابتدا این پشتوانه فکری را بررسی می کند و پس از آن به نقد مکتب مارکسیسم و ویران ساختن پایه های علمی خیالی اش می پردازد.
📕 در فصل دوم، سرمایه داری و نقد پایه های آن و نیز شرح رابطه سرمایه داری با علم اقتصاد را بیان می کند. و در فصل سوم، اقتصاد اسلامی را دقیق و روشن بیان می کند. لذا، ابتدا به بررسی مجموعه اندیشه های بنیادین این اقتصاد و سپس به شرح تفصیلی دیگر اصول می پردازد.
📕 کتاب "اقتصادنا" سالهاست که به عنوان عمیق ترین و قوی ترین کتاب نظریه پردازی در باب نظام اقتصاد اسلامی مطرح است و برای عزیزانی که علاقه مند به بحث های استدلالی و اجتهادی در فضای اقتصاد اسلامی هستند مطالعه اش توصیه می شود
🆔 @ashora_karbala
⚖|وقتی امام علی (ع) در دادگاه حاضر می شود
✍ #امام_خمینی (ره)
💢 ببینید اسلام یک وقتی حکومتی داشته است که حاکمش را قاضیاش میخواهد که «بیا مسیحی علیه تو ادعا کرده، بیا»! میرود آنجا با کمال ادب کنار مسیحی مینشیند. وقتی هم که قاضی میگوید «یا ابَاالْحسن»، میگویند: «نه، به من نگو ابَاالحسن؛ برای اینکه باید با من مساوی صحبت کنی».
💢 شما همچو دمکراسی در دنیا اطلاع دارید که رئیس دولت را قاضیِ منصوب از قِبَل خودش، احضار کند و او حاضر شود و بعد قاضی بر ضدّ او حکم کند و او هم قبول کند و تسلیم بشود؟ -۱
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
🔹 زمان خلافت علی (علیه السلام) در كوفه، زره آن حضرت گم شد. پس از چندی در نزد یك مرد مسیحی پیدا شد.
🔸 علی او را به محضر قاضی برد و اقامه ی دعوی كرد كه: «این زره از آن من است، نه آن را فروخته ام و نه به كسی بخشیده ام و اكنون آن را در نزد این مرد یافته ام»
🔹 قاضی به مسیحی گفت: «خلیفه ادعای خود را اظهار كرد، تو چه می گویی؟ » او گفت: «این زره مال خود من است، و در عین حال گفته ی مقام خلافت را تكذیب نمی كنم (ممكن است خلیفه اشتباه كرده باشد)»
🔹 قاضی رو كرد به علی(ع) و گفت: «تو مدعی هستی و این شخص منكر است، علی هذا بر تو است كه شاهد بر مدعای خود بیاوری»
🔸 علی خندید و فرمود: «قاضی راست می گوید، اكنون می بایست كه من شاهد بیاورم، ولی من شاهد ندارم»
🔹 قاضی روی این اصل كه مدعی شاهد ندارد، به نفع مسیحی حكم كرد و او هم زره را برداشت و روان شد.
💠 ولی مرد مسیحی كه خود بهتر می دانست كه زره مال كیست، پس از آنكه چند گامی پیمود وجدانش مرتعش شد و برگشت، گفت: «این طرز حكومت و رفتار از نوع رفتار های بشر عادی نیست، از نوع حكومت انبیاست» و اقرار كرد كه زره از علی است. طولی نكشید او را دیدند مسلمان شده و با شوق و ایمان در زیر پرچم علی در جنگ نهروان می جنگد-٢
-----------------------------------
📚 ۱- صحیفه امام خمینی ، جلد ۶ صفحه ۴۹۶
📚 ٢- الامام علی، صوت العدالة الانسانیة ، صفحه ی ۶٣
🆔 @ashora_karbala
💠 مراقبت از معنویت، به ویژه در سنین جوانی
🔹 #امام_خامنه_ای
🍃 توصیهی من این است که عزیزان! از خودتان مراقبت کنید. مراد من مراقبت فیزیکی نیست. مراقبت کنید در معنویت، در تهذیب نفس؛ این به شما کمک خواهد کرد. باید بتوانیم چهرهی مقبولی در پیشگاه الهی برای خودمان درست کنیم. شما جوانید؛ دلهاتان پاک است، روحهاتان شفاف است. دست یافتن به رتبهها و مقامات معنوی و روحی در سنینی که شما هستید، شاید بشود گفت ده برابر آسانتر است برای کسی در سنین من
🍃 می توانید توجه پیدا کنید، می توانید توسل پیدا کنید، می توانید با خدا انس پیدا کنید، می توانید خودتان را از گناهان دور نگه دارید؛ یکی ازخصوصیات جوان همین است
🍃 شما مثلاً جسم یک ژیمناست جوان را در تحرکات گوناگونش نگاه کنید، ببینید چقدر عضلات و بندهای بدن او قابل انعطافند؛ که یک آدم مسنّی مثل بنده، بههیچوجه یکصدم آن را هم نمی تواند برای خودش به وجود بیاورد. این قدرت انعطاف، یک توانائی است. عین همین، در روح وجود دارد؛ در جان انسان، در دل انسان وجود دارد. شما می توانید خودتان را متوجه به معانی مترقی و متعالی معنوی کنید؛ این را برای خودتان در نظر بگیرید.
🍃 توجه به نماز، اهتمام به نماز، خیلی تأثیر دارد. نماز را با توجه خواندن، اول وقت خواندن، با حضور قلب خواندن، با تمرکز خواندن، خیلی خیلی اثر دارد. انس با قرآن، خیلی خوب است. هر روزی یک مقدار قرآن بخوانید، ولو نیم صفحه؛ مواظب باشید ترک نشود. قرآن را باز کنید؛ نیم صفحه، دو آیه، با توجه بخوانید. این، آن مراقبت از معنویت و تهذیب نفس است
🎙دیدار با نخبگان جوان ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
🆔 @ashora_karbala
🔰مسافر قلههای فتح نشده اسلام باشید
✍ شهید محمد تقی شرعی
🔹 ما بعد از انقلاب که ضرورت کار هنری را حس کردیم؛ برای یک مدت طولانی و شاید هم الآن؛ فکر میکردیم که تکنیک یک ابزاری است که میخواهد مفهومی را منتقل کند، وقتی ما این مفهوم را عوض کنیم، میتوانیم از این تکنیک استفاده کنیم. اما اگر روابط و ارزشها و مفاهیمی که در اساس هنر هستند، تغییر بدهیم، هنر هم تغییر خواهد کرد
🔹 ما باید این را بپذیریم که انقلاب اسلامی دارای یک پیغام خاص است و خودش را صاحب نظر میداند و معتقد است که یک انقلابی در تمدن بشری ایجاد کرده، هنر هم که یکی از جلوههای این تمدن است، دقیقا به عنوان یک زیر مجوعه باید تابع کل مجموعه تغییر پیدا کند.
🔹 این پیوستگی میان بینش فلسفی الحادی و هنر درغرب و شرق وجود دارد. همین پیوستگی در بینش الهی و هنر اسلامی هم باید وجود داشته باشد که ما هنوز خیلی کم در این زمینه ها کار کردهایم و معمولا کارهایی را هم که ارائه دادهایم، روی همان روحیه حزب اللهی بچه های معتقد و متدین بوده. این قالبهای هنری رایج آن پیامی که جنگ و شهادت دارد را نمیتوانند منتقل کنند.
🔹وقتی میخواهیم شهادت را به تصویر بکشیم میبینیم این واقعیت به عنوان یک مفهوم دگم و عقب افتاده در مجامع هنری مطرح است. یعنی در معادلات هنری جهان هیچ جایگاهی برای این ارزش لحاظ نشده که بخواهد تکنیکهای مناسب برای ارائه این مضامین ایجاد شود. وقتی هم که ما بر میگردیم به اینکه از همان تکنیک های تثبیت شده در جهان هنر برای بیان این واقعیتها استفاده کنیم دستمان بسته است و همیشه کار نامناسب ارائه می دهیم
🆔 @ashora_karbala
استادمیرباقری - مبانی هنر اسلامی.mp3
15.32M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری
🔰موضوع: "هنر و هنرمند آینده"
☑️ هنرمندان داخل کشورمان را طرف مقابل خودتان نبینید؛ طرف مقابل شما جبهه جهانی هنرمندانی هستند که در چارچوب ایدئولوژی مدرن میاندیشند و برهمان اساس هم خلق اثر هنری میکنند و میخواهند جامعه جهانی را به سمت مطلوب خودشان پیش ببرند.
☑️ پیشنهاد میکنم سطح کارتان را سطح توسعه هنر قرار دهید و آینده هنر را راهبری کنید. جهانهای جدیدی که پیش و روی فضای هنر قرار میگیرند را پیش بینی و طراحی کنید و حادثهسازی کنید.
☑️مقیاس کارتان را مقیاس جامعه جهانی برای مقابله با امپراتوریهای هنری جدید جهانی قرار دهید و با آنها درگیر باشید و اصلاً مقیاس درگیری را با دوستان داخلی قرار ندهید چراکه بسیاری از آنها در آینده همکاران خوب شما خواهند بود چرا که در نبود عرصه با هنر غرب همکاری میکنند.
☑️ بسیاری از کسانی که در فضای سینمای غرب زیست میکنند، بخاطر این است که ما فضای جدیدی را خلق نکردیم و بنابراین مقیاس کار خودتان را مقیاس جهانی قرار بدهید و رقبای خودتان را فدراسیونهای بزرگ جهانی که در عرصه هنر مدرن برای جهانی شدن میدانند را بدانید.
⏰ مدت:٨۴:٢۵ دقیقه
📶 حجم: ۱۶ مگابایت
🗓 جشنواره مردمی فیلم عمار
٢۰ دی ماه ۱٣٩٧
🆔 @ashora_karbala
Honar_aslamy_va_bayan.pdf
37.25M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
" هنر اسلامی زبان و بیان"
✍مؤلف: تیتوس بورکهارت
( مترجم: مسعود رجب نیا)
📘 بورکهارت نویسنده کتاب حاضر به تمام جنبه های هنر اسلامی توجه کرده و کوشیده است که زوایایی از زندگی و جامعه اسلامی را در مکان ها و زمان های مختلف نمودار سازد. همچنین گاه گاه به مباحث کلامی و فلسفی و عرفانی که در آن رشته هم تخصصی دارد پرداخته است
📖برشی از کتاب
بیرونی ترین مظهر یک دین یا تمدنی مانند اسلام باید نمودار جهان درونی آن تمدن باشد. جوهر هنر؛ زیبایی است و این امر در اصطلاح اسلامی همانا کیفیتی الهی است و بدین لحاظ دارای دو جنبه است: یکی در طبیعت که پوششی است مانند جامه ای زیبا که وجودها و چیزهای زیبا را پوشانده است؛ اما در وجود خدا یا در ذات هستی، جمال مطلق و خالصی است از میان همه صفات الهی که در این جهان متجّلی شده و بیش از همه یادآور هستی مطلق است. یعنی بررسی هنر اسلامی یا هرگونه هنر مقدس چون با گونه ای اندیشه باز نگریسته شود رو سوی درکی کمابیش ژرف از واقعیات معنوی دارد که در ریشه همه افلاک و جهان بشریت خفته است. چون از این دیدگاه بنگریم " تاریخ هنر" از پهنه تاریخ در می گذرد و در برابر این پرسش قرار می گیرد که :"زیبایی این جهان که هم اکنون از ان یاد کردیم از کجا سرچشمه می گیرد و فقدان آن که امروزه جهان را تهدید می کند از کجا مایه می گیرد؟."
📘 یکی از نکات قابل توجه این است که مترجم کتاب مذکور سعی کرده آیات قرآنی و حتی المقدور احادیث را با اصل مطابقت داده و اصل آن را بیان و ارایه کرده است
🆔 @ashora_karbala
💠 جایگزین پیام بازرگانی
🔹 گاهی میبینید یک نفر پای تلویزیون نشسته و منتظر یک فیلم است. تلویزیون آگهی تبلیغاتی پخش میکند و گاهی پخش تبلیغات بیست دقیقه طول میکشد. یک وقت است کسی به آن تبلیغات احتیاج دارد؛ اما کسی که احتیاج ندارد آگهیهای تبلیغاتی را ببیند، این بیست دقیقه را چرا بیکار بنشیند!؟ یک کتاب دمِ دستش باشد؛ بردارد و بیست دقیقه مطالعه کند. اگر مردم ما عادت کنند که از این وقتهای ضایع شونده برای مطالعهی کتاب استفاده کنند، جامعه خیلی پیش خواهد رفت و فرهنگ کشور، خیلی ترقی خواهد کرد.
🔹 من توقّعم این است که مردم ما کتابخوانی را جدّی بگیرند. البته جمعی از مردم جدّی می گیرند؛ اما همه این طور نیستند. من می خواهم خواهشی از مردم بکنم و آن این است: کسانی که وقت های ضایعشوندهای دارند؛ مثلاً به اتوبوس یا تاکسی سوار می شوند، یا سوار وسیلهی نقلیهی خودشان هستند و دیگری ماشین را می راند، یا در جاهایی مثل مطبّ پزشک در حال انتظار به سر می برند و بههرحال اوقاتی را در حال انتظار به بیکاری می گذرانند، در تمام این ساعات، کتاب بخوانند. کتاب در کیف یا جیب خود داشته باشند و در اتوبوس که نشستند، کتاب را باز کنند و بخوانند. وقتی هم به مقصد رسیدند، نشانهای لای کتاب بگذارند و باز در فرصت یا فرصت های بعدی آن را باز کنند و از همان جا بخوانند. بنده خودم چند جلد قطور از یک عنوان کتاب را در اتوبوس خواندم! آن زمانی که با اتوبوس از مشهد به تهرام می آمدم و برمی گشتم. ۱٣٧۵/٢/٢٢
🆔 @ashora_karbala
🔰ضرورت بهره برداری کامل از دوران تحصیل( پیشنهاد جالب شهید باهنر برای مدارس )
✍ شهید محمد جواد باهنر
✅ بچه ی ما در سال، سه، چهار ماهش را رسماً تعطیل است؛ بعد هم ایام نوروز حدود پانزده روز تعطیل می کنند؛ بعضی جاها پنجشنبه را هم تعطیل می کنند؛ بعضی جاها مدرسه نصفه روزه است و بعضی هم سه نوبته است. بعد هم که مدرسه رفت مرتّب چانه بزند که من از این کتاب این قسمتش را نخواندم، نمره اش را بدهید. بعد از اتمام درس هم فقط یک ورقه دستش بگیرد و نتواند یک سیم کشی بکند، یک لوله کشی خانه اش را انجام بدهد و از عهده ی یک کار ساده برنیاید. یک شاگرد تراشکار معمول ما، در کارگاه آزادش خیلی قوی تر و بهتر از دیپلمه ی ما کار بلد باشد؛ یک شاگرد مکانیک بهتر از محصل ما کار بداند. در قسمت های نظری هم آیا وقتی محصل ما فارغ التحصیل شده، یک نویسنده است؟ یک متفکر، شاعر، ادیب، اقتصاددان، مدیر یا حسابدار است؟
✅ ما دیگر نمی توانیم تحمل کنیم که دوازده سال از بهترین ایام عمر فرزندان و نوجوانان ما تلف شود و حاصل فراوانی نداشته باشد و این همه نیازهای مملکت ما باز هم باقی بماند. این برای ما ضایعه است. باید دست به دست هم بدهیم و یکدیگر را یاری کنیم. در سال، بودجه ی عظیمی به آموزش و پرورش اختصاص می یابد و در طول دوازده سال مبلغ زیادی خرج هر دانش آموز می شود. باید روی این مسئله فکر و کارکرد که این عمرها بیهوده تلف نشود و این درس خواندن ها پر بارتر و شکوفاتر باشد. واقعاً باید نسبت به آموزش و پرورش و فرهنگمان به گونه ی دیگری فکر کنیم؛ بایستی این فرهنگ به سوی خودکفایی پیش برود؛ باید این سویی برویم که خودمان خود را اداره کنیم و دست نیاز به سوی دیگران دراز نکنیم. به خدا، خودِ ما سرمایه داریم، سرچشمه های غنی استعداد داریم؛ آنچنان استعداد های شکوفا و درخشانی در این بچه های عزیز ما هست که نباید اجازه دهیم تلف شود:
✅ در هر یک از این بچه های ما یک جهان بزرگ خلاصه شده است و شخصیت و شرف دارد که باید شکوفا شود و در کنار این شکوفایی استعدادها، باید آن تربیت و فرهنگ پربار و خلّاق اسلامی ترویج و اشاعه گردد. ما الآن در دریای جوّ و تربیت و حرکت اسلامی شنا می کنیم. فرزندان ما باید در این موج عظیم شناور شوند و مدارس ما باید به سوی اسلام و فعالیت شدید و وسیع اسلامی پیش برود. برای اینکه در سایه ی اسلام، علم و تخصص می آید و فرهنگ و مهارت و خودکفایی و همه چیز می آید.
📚 کتاب مباحثی پیرامون فرهنگ انقلاب اسلامی ص ٩٨
🆔 @ashora_karbala