eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
614 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
#شرح_صحیفه_سجادیه 🍃اللّهم ارزقنی عقلًا کاملًا و عزماً ثاقبا و لبّاً راجحاً و قلباً زکیاً و علماً کثیراً و ادباً بارعا.» 🍃خدایا! عقل کامل، اراده‌ی نیرومند، لبّ راجح ؛ دل پاکیزه، دانش بسیار، و ادبی برجسته و درخشانْ به من عنایت کن! 💠این دعا بخشی از دعاهای صحیفه‌ی ثالثه‌ی سجّادیه ؛ در آخر دعایی که خواندن آن ما بین نافله و فریضه‌ی صبح فضیلت دارد . حضرت، شش چیز از خدای متعال خواسته است؛ که من روی این خواسته‌ی سوم می‌خواهم تکیه کنم. 🔹نکته‌ی و خواسته‌ی سوم، «لبّ راجح» است. معنایش این است که «باطن و مغزِ کار من، از ظاهر و شکل کار من، بیشتر باشد.. 💠 ببینید امام سجّاد(علیه‌السّلام) از خدا چه خواسته است! ❇️ ما، دو نوع آدم داریم: ⬅️یک نوع، آدمی است که هرچه هست، در ظاهر اوست. ظاهرش جذّاب و چشمگیر و احیاناً خاشع‌کننده و خاضع‌کننده است. اما باطنش پوک و پوچ است؛ چیزی در او نیست. این، بدترین نوع آدمی است که می‌خواهد منشأ آثار بزرگ باشد. ⬅️ اما یک نوع دیگر، آدمی است که باطن او بر ظاهرش ترجیح دارد. ظاهرش هرچه هست، باطن او بهتر و بیشتر از ظاهر، جذّابیت دارد. امام سجّاد (علیه‌السّلام) به ما درس می‌دهد که از خدا بخواهیم آدمی از نوع دوم باشیم. ✅ اما تربیت اسلامی، غیر از این است. تربیت اسلامی بر این مبناست که ظاهرت را باید حفظ کنی، اما باطنت باید از ظاهرت بهتر باشد. کسانی نگویند «ظاهر هرطور بود، بود. اصل، باطن است.» بله، اصل باطن است. اما ظاهر باید نمودار باطن باشد: «الظاهر عنوان الباطن» ظاهر را هم باید درست کرد. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_350392271050375206.mp3
1.16M
💠حقیقت 🎤 علامه ذوالفنون 🍃این که میفرمائید(وعجِّل فرجهم) یعنی خدایا به ما توفیق عطا کن تا بتوانیم حقیقت قرآن را در اجتماع پیاده کنیم . (فرجهم )یعنی ما دنبال گشایس هستیم ؛ ما الان در تنگنا هستیم ؛چرا از هم میترسیم؟چرا این همه قفل به مالمان میزنیم؟ چون میترسیم چون حقیقت دین پیاده نشده است. 🍃حضرتِ منتَظَر (سرُّاللّه) است؛ انسان کامل واسطه فیض است. 🍃ما الان در فرج نیستیم در گشایش نیستیم. پیاده شدن حقیقت دین و قرآن است که آن وقت در گشایش هستیم. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ✍استاد : 💠تو آنچه دارى، نزد ولىّ‌ مى‌گذارى؛ چون آنچه در نزد تو بماند رفتنى و گم شدنى و ضايع شدنى است، كه «ما عندكم ينفد و ما عند اللّه باق». تو از مهدى توقع ندارى، كه تعلقى ندارى. تو مى‌خواهى آنچه خدا به تو بخشيده در راه او ببخشى و اين‌گونه، دارايى‌ها را از تباهى نجات بدهى و نسيه‌ها را نقد كنى و همراه با خود داشته باشى. 💠فرق است ميان كسى كه مى‌خواهد در قرارداد ريش بگيرد و يا آن كه ريش بگذارد و راه بازگشت را بر خود ببندد، كه مى‌بينيم ياران حسين تمامى پل‌ها را پشت سر خراب كردند و زن‌ها را طلاق دادند كه مبادا باز گردند و يا مشكلى از ناحيۀ آن‌ها بر زن‌هاشان پيش بياورند. در هر حال، پيمان بر ساختن و سوختن و جان باختن و هستى به پاى دوست انداختن، پيمان كسانى است كه پناهى جز مهدى نمى‌بينند و جز قلعۀ توحيد و ولايت، پايگاهى ندارند. 💠آن‌ها كه از ولىّ‌ تمنايى دارند، در واقع ولىّ‌ را نردبان خواسته‌ها و واسطۀ هوس‌هاشان كرده‌اند كه سوختگان عشق مى‌خواندند: ما را از تو به جز تو تمنايى نيست ... 📚 تو مي آيي صفحه 23 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 بر اساس 💢با نگاهی به گفتمان انقلاب اسلامی که بر پایه‌های آموزه‌های قرآن و سنت معصومان(ع) شکل گرفته است می‌توان به یکی دیگر از این موارد که بودن است ؛ اشاره کرد. 💢 از مهم‌ترین اصول گفتمان انقلاب اسلامی، ایجاد امت وسط یا است؛ امت وسط، امتی است که با محوریت و بر آن است تا مردمانی از نژادها و اقوام با تفاوت‌های فرهنگی و جغرافیایی و زمانی را در مسیری به دور از هر گونه افراط و تفریط و برای تحقق هدف یا اهداف معین گرد آورد. (نگاه کنید: مفردات الفاظ قرآن کریم، راغب اصفهانی، ذیل واژه «ام») 💢 مهم‌ترین وجه مشترک امت را می‌توان اموری چون و روش دانست؛ چنانکه امت اسلام همه کسانی را شامل می‌شود که برای تحقق اهداف متعالی اسلام با بهره‌گیری از عقل و نقل یعنی شریعت مبتنی بر و عمل می‌کنند و روشی خاص از شیوه و سبک زندگی را در پیش می‌گیرند. 💢بنابراین، هدف اسلام تحقق امت به معنای خاص است که به و اراده نه به شکل می‌گیرد. آن‌چه هدف قرآن از تحقق امت بیان شده است، امت وسط است؛ چنانکه خدا می‌فرماید: ♦️ خدا هر کسی را بخواهد به سوی صراط مستقیم هدایت می‌کند؛ و بدین گونه شما را امتى وسط و میانه قرار دادیم تا بر مردم گواه باشید و پیامبر بر شما گواه باشد.(بقره، آیات ۱۴۲ و ۱۴۳) ♦️از مصادیقی که در همین آیات و مانند آن بیان می‌شود، معلوم می‌شود که امت وسط و میانه دارای در باطن و ظاهر همچون وحدت در کتاب، قبله، پیامبر و مانند آنها است. ♦️این امت همیشه دنبال اهداف ظاهری و باطنی خواهد بود که در آیات و روایات به عنوان شریعت نقلی از یک سو و عقلانیت فطری به عنوان شریعت عقلی از سوی دیگر بیان شده است؛ زیرا نقل و عقل فطری است که به عنوان دو حجت ظاهری و باطنی، اسلام را می‌سازد. (روم، آیه ۳۰) @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰شهید مظلوم آیت الله بهشتی: باید با صراحت عرض کنم که یکی از آفتهای حیات اجتماعی ما ؛رواج دعوت زبانی و قلمی و کساد دعوت عملی است. برادران و خواهران من در زندگی دنبال کسانی حرکت کنید که هر چه به جنبه های خصوصی تر زندگی ایشان نزدیک شوید تجلی ایمان را بیشتر می بینید. #شهید_بهشتی @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠غزل زیبایی دروصف امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشّریف) از علامه ذوالفنون 🍂محبوب من که دائم هستم به گفتگویت معشوق من که دائم هستم به جستجویت 🍂آیا شود که روزی، روزی شود حسن را احسان گونه گون و الطاف نو به نویت؟ 🍂بشنیده ام که خویت چون روی تست دلکش ای من فدای رویت ای من فدای خویت 🍂آیا شود که روزی با چشم خویش بینم آن قامت رسا و رخسارۀ نکویت؟ 🍂ای که به لیله القدر کرّوبیانِ بالا اسرار هر دو عالم گویند مو به مویت 🍂آیا شود که روزی تفتیده جان ما را از تشنگی رهایی زآب زلال جویت؟ 🍂ای آستان قدست دارالسلام جانها بس کاروان که بسته بار سفر به سویت 🍂آیا شود که روزی این زارِ ناتوان را باری دهی ز لطفت، پایی نهد به کویَت؟ 🍂ای شاهد دل آرا در بزم آفرینش و ای شاهدان عالم مشتاق دید رویت 🍂آیا شود که روزی این عاشق وصالت دستی رساند اندر دامانِ مُشکبویت؟ 🍂ای کعبه امید خوبان درگه عشق چون تو خدیو باشی خود آبرو خدویت 🍂آیا شود که روزی اندر بَرَت حسن را گویی چه خوش رسیدی اینک به آرزویت؟ 📕دیوان اشعار علامه حسن زاده آملی @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا