eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
617 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نزدیکترین راه رسیدن به خدا... ✍ آیت الله #جوادی_آملی 🔸 این از غُرر بیانات امام عسکری(ع) است که "إِنَّ الْوُصُولَ إِلَی اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لَا یدْرَكُ إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّیلِ‏" یعنی همه کارهای ما باید "قربةً الی الله" باشد؛ و حضرت جریان "قربةً الی الله" را تبیین می‌کند که انسان می‌تواند به خدا نزدیک بشود و اگر نزدیک شد، جزء مقرّبان خواهد بود و اگر جزء مقرّبان بود بسیاری از اسرار عالَم برای آنها روشن می‌شود 🔸 #امام_عسکری(ع) فرمود: راه رسیدن و "قُرب الی الله" فراوان است، ولی بهترین، نزدیک‎ترین و آسان‌ترینش نماز شب است؛ یک مسافر به هر حال ره‌توشه می‌خواهد، ره‌توشه‌اش را قرآن مشخص کرد: ﴿تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیرَ الزَّادِ التَّقْوَی﴾ مگر می‌شود مسافر بدون زادراه حرکت کند؟! فرمود: تقوا زاد راه است، اما هر مسافری سواره نیست، زادِ راه دارد، هر انسان پارسایی سواره نیست، بعضی‌ها باتقوا هستند ولی پیاده‌اند، لنگان لنگان می‌روند، بعضی‌ها باتقوا هستند سواره می‌روند. 🔸 حضرت فرمود این راه را بخواهید لنگان لنگان بروی به مقصد رسیدن شما بسیار سخت است، یک مَرکَب خوب تهیه کن که تو را سریع برساند. فرمود وصول به خدا بدون مرکَبِ "نماز شب" ممکن نیست؛ برای اینکه زودتر و بهتر به این سفر خاتمه دهی و به مقصد برسی، تنها راه آن نماز شب است. 🔸 البته كسی كه جوان است یا سالمند است سحرخیزی برای او دشوار است مقداری از نماز شب را می‌تواند قبل از نصف شب بخواند و برخی‌ها هم می‌توانند همه نماز شب را قبل از نصف شب بخوانند؛ ولی این مركب را باید تهیه كرد. 🔻 درس اخلاق ٩۵/٩/۱٨ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰آيا كلوخ ‌انداز را پاداش سنگ است؟ ✍آیت الله شهید #دستغیب 🔹آنچه در ضرب المثل عاميانه است كه جواب فحش، فحش است، يا كلوخ ‌انداز را پاداش سنگ است؛ به هيچ وجه صحيح نيست. پاسخ درّندگى، درّندگى نيست، اگر تو هم فحش دادى، مثل او مى شوى، پس فرق آدم و حيوان چيست؟ او به مقتضاى حيوانيتش فحش داد، تو هم به مقتضاى انسانيت خوددارى كن تا اينكه او را ادب نمايى. 🔹در كتاب معراج السعاده مرحوم نراقى گويد: اگر كسى به ديگرى فحش ‍ داد، حق ندارد در مقام پاسخ، او نيز فحش دهد وگرنه مصداق اين كلام خواهد شد كه: "المتسابان فى النار"؛ دو نفرى كه يكديگر را سب كردند و دشنام دادند، هر دو در آتشند. هر دو فحش دهنده، جهنمى هستند هر چند: "البادى منهما اظلم" كسى كه شروع كرده، ستمگرتر است، ولى طرف هم كه پاسخش را مى دهد، ستمگر مى باشد. 🔸 فحش ناشى از جهت خشم و حيوانيت است؛ از هر طرف كه باشد. آنگاه مى فرمايد: (يا در برابر فحش سكوت باشد يا اگر مى خواهد پاسخ دهد، بايد خيلى مواظب باشد دروغ و تهمت و قذف نباشد. و اگر بخواهى كلمه اى بگويى كه از اين آفات محفوظ باشد، بگو (اى جاهل یا ای احمق !) چون عين واقع است، هم پاسخ داده اى و هم دروغ نگفته اى و درّندگى هم نكرده اى، كيست كه جاهل نباشد و از حماقت خالی باشد؟! 🔸 حلم و بردبارى ، كار انسان است، حيوان از حلم خبر ندارد، چه مى فهمد كه حلم چيست. آيا من و تو آن را مى فهميم؟ اگر تنها خشم داشته باشيم با حيوان چه فرقى داريم؟ اما اگر حلم ورزيديم، صفت انسانيت را به كار برديم، مى خواهيم راه آدميت و نجات از خويهاى حيوانى را پياده كنيم. 📚 اخلاق اسلامی؛ ص ۱٣۴ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰قرن؛ قرن اسلام است و کانون اصلی اش هم این جاست. آینده از آن شماست 🎬 #امام_خامنه_ای 🔻 عزیزان من؛ استقامت یعنی ایستادگی کردن. ادامه دادن؛ راه را دنبال کردن؛ متوقف نشدن! این رمز کار است. بابد پیش برویم. این حرکت، حرکت موفقی است؛ چون آفاق روشنی دارد؛ و این ملت ایستاده است. 🔻این قرن، قرن اسلام است. این قرن، قرن معنویت است. اسلام؛ عقلانیت را و معنویت را و عدالت را مجد و شکوه امت مسلمان را به ملتها هدیه می دهد؛ اسلامِ عقلانیت، اسلامِ تدبر و تفکر، اسلامِ معنویت، اسلامِ توجه و توکل به خدای متعال، اسلامِ جهاد، اسلامِ کار، اسلامِ اقدام؛ اینها تعالیم خدای متعال و تعالیم اسلامی است به ما. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.mp3
10.63M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی" تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی/ جریان اختلاط حق و باطل و تفکیک آنها بوسیله رسولان الهی ☑️ فلسفه تاریخ نگاه کلی به جریان عالم دارد و ابتدا و انتهای آن را روشن کرده و مسیری که عالم طی می کند را روشن می کند. این نگاه در ادبیات دینی گاهی با ادبیات تفکیک بیان شده است که جریان حق و باطل اختلاطی پیدا کرده اند و در مسیری که درگیری و ابتلائات است تفکیک رخ خواهد داد. ☑️این مسیر به ظهور و اظهار دین و اتمام نور ختم می شود و مسیر آن هم تلاوت حضرت بر کتب قیمه است و انتهای این تفکیک هم در عوالم بعدی به خلوص محض و بهشت و جهنم ختم می شود.... 7⃣ جلسه هفتم ⏰ مدت: ٧٨:۵۴ دقیقه 📶 حجم: ٩ مگابایت 🗓 جمع نخبگان استان البرز در تاریخ ٢٩ مهر ماه ٩۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدحاشیه بر گام دوم.pdf
3.39M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "جهاد تمدنی جوانان" صد حاشیه بر بیانیه گام دوم انقلاب؛ با ترسیم هندسه بیانیه و تحلیل آن؛ برگرفته از بیانات #امام_خامنه_ای ✍مؤلف: حسین بغدادی 📘 قصد بر این بوده تا این نسخه فشرده به شکل یک "درسنامه بیانیه" در آورده شود. لذا شرح و بسط بیشتر و دقیقتر محتوای بیانیه با گزینش و استفاده از متون کلیدی رهبر انقلاب تا پیش از صدور بیانیه می باشد. یعنی متن بیانیه؛ از زبان مقام معظم رهبری شرح و تفسیر می شود؛ تا کسی در دام تحلیل های تحمیلی و یا ابهام های متنی گرفتار نشود. به همین دلیل تمرکز کار در این نسخه روی گزینش نقاط حساس و مهم و یا پر ابهام بیانیه بود تا به کمک دیگر بیانات مقام معظم رهبری آن ابهام ها رفع گردد. 📘 بنابر این برای درک بهتر روح حاکم بر بیانیه در ابتدای آن به کمک یک نمودار و چند توضیح کوتاه به ترسیم «هندسه بیانیه» اقدام نموده و در انتها نیز طی ده گام به «تحلیل بیانیه» پرداخته‌ است. از حیث محتوا نیز حاشیه‌های بیانیه به سه دسته تقسیم می‌شوند، یک دسته تکرار متن، یک دسته تشریح متن و دسته سوم نیز مکمل متن هستند. و هدف آن بوده که با حاشیه‌های دسته اول نشان داده شود که اندیشه‌های بیانیه گام دوم به طور مکرر در گام اول نیز توسط مقام معظم رهبری بیان شده که در واقع محکمات انقلاب و اندیشه‌های مستمر و لا یتغیر ایشان می‌باشد. 📘 نکته دیگر اینکه؛ تمرکز بر تحلیل بیانیه در بستر نظام فکری ایشان می باشد و پرداختن تفصیلی به راهبردها و راهکارهای عملیاتی و تحقق توصیه ها کاملا مد نظر قرار گرفته است. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#دلتنگ_شهدا_هستم 🍂ای شقایق های در خون تپیده خمینی؛دستی برآرید و ما را از منجلاب گناه بر کشید که شما یَدُاللّه هستید. 🍂ای مرغان خوش الحان ملکوت، نغمه ای بسرائید، که دلهایمان سخت مدهوش الحان شماست. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰انتظار چیست؟ ✍ #امام_موسی_صدر 🔸 عقیدۀ به ‌مهدویت، مؤ‌منان ‌را واداشته‌ است ‌تا همواره‌ در آمادگی‌ کامل به‌سر برند. ما به ‌انتظار ایمان ‌داریم. انتظار چیست؟ انتظار به معنای ‌آمادگی ‌است. اگر اکنون ‌شما با ‌کسی قراری‌ داشته ‌باشید و موعد شما ساعت نُه ‌صبح ‌باشد، و به ‌خانه‌اش‌ بروید و ببینید که ‌وی ‌هنوز روی ‌تختش ‌دراز کشیده ‌و برنخاسته ‌است‌ و لباسش ‌را نپوشیده ‌و آمادۀ ‌بیرون ‌رفتن ‌نشده‌ است، آیا چنین ‌شخصی ‌می‌تواند بگوید که‌ من ‌منتظر شما بودم؟ این‌ انتظار نیست. 🔸 انتظار یعنی‌ اینکه ‌شخص ‌در لحظۀ ‌مشخص ‌آماده ‌باشد و نه‌ اینکه شما در را بزنید تا او آماده ‌شود. این‌ مفهوم‌ درست ‌انتظار است. در ادعیه‌ای ‌که‌ دربارۀ ‌مهدی ‌وارد شده ‌و از جمله ‌در دعای ‌عهد این ‌امر واضح ‌و روشن ‌است، چندان‌که ‌گویی ‌وی ‌شمشیرش ‌را کشیده ‌است. شخص ‌منتظر باید آمادۀ‌ خروج‌ باشد. 🔸 به ‌یاد می‌آورم ‌که ‌در زمان ‌کودکی‌ام ‌در شهر مشهد خراسان ‌ساکن‌ بودیم. پدرم‌ که‌ از علمای ‌بزرگ‌ بود، شمشیری ‌بلند داشت -در آن ‌زمان ‌کلاشینکف ‌وجود نداشت- اکنون ‌باید کلاشینکف ‌داشته ‌باشیم. مؤ‌منان‌ همواره ‌آمادۀ ‌قیام ‌بوده‌اند. مفهوم ‌انتظار همین ‌است، نه‌ آنکه‌ ما کاری‌ نکنیم و منتظر بمانیم ‌تا امام ‌زمان ‌بیاید و همه‌ چیز را اصلاح‌ کند. این‌ انتظار نیست. چنین ‌فهمی ‌از انتظار همانند تحریفی ‌است ‌که‌ در مفاهیم ‌اسلامی ‌دیگر رخ داده‌ است. عقیدۀ‌ مهدویت ‌مبتنی ‌بر امید و آمادگی ‌است. عقیدۀ‌ درست ‌مهدویت ‌این ‌است. 📚 مسیره الامام السید موسی الصدر؛ ترجمه مجید مرادی صفحه ۴٩۶ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 هیچ کس به من نگفت... 🔹 شکایت از نوجوانیم را به چه کسی عرضه کنم؟ چه کسی حاضر است این شکایت را از من بشنود؟ خدای مهربان در قرآن و پیشوایان دین در کلمات نورانی شان همه آنچه را که زمینه پرواز انسان را فراهم کند گفته اند. اما گاهی این گفته های نورانی، به گوش من و شما نمی رسد. مقصر کیست؟! کاری نداریم، اما این را باید دانست که نوجوانی همان دورانی است که قلب، تشنه نور است و در تب و تاب آن می سوزد، اگر نور نیامد و انتظار نوجوان بی پاسخ ماند، ظلمت قدم زنان وارد می شود، چرا که خانه قلب از مهمان خالی نیست. 🔹 من از کسانی هستم که از نوجوانی شان شکایت دارند، چرا که به من نگفتند. دنبال مقصر نمی گردم و گناه را بر گردن کسی نمی اندازم اما... 🔹 هیچ کس به من نگفت که... غیبت شما، به معناي نبودن نیست، بلکه به معناي ندیدن هم نیست، چرا که تو روي فرش مجالس ما، قدم می گذاري، در بین مائی، ما را می بینی و میشناسی؛ ما هم تو را می بینیم، ولی نمی شناسیم. مگر نه این است که شما را تشبیه کرده اند به یوسف (ع) که برادران را دید و شناخت، ولی برادران، او را با اینکه دیدند نشناختند. 🔹مگر نه این است که در دعای ندبه می خوانیم، اي غایبی که غایب از ما نیستی؛ فدایت شوم، ای دور از مایی که از ما دور نیستی. مگر نه این است که وقتی می آیی، خلایق انگشت به دهان می مانند که ما این آقا را نه یک بار، بلکه بارها دیده ایم، پس تو این جایی در بین ما، ولی غایبی، یعنی ناشناخته ای، نشناختن هم گناه ماست، مشکل تو نیست، تو براي من غایبی که نمی شناسمت. 📚 کتاب هیچ کس به من نگفت؛ حسن محمودی ص ۱۱ و ۱٢ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4443-fa-shivehaye-yari-resandan-be-ghaeme-ale-mohamad.pdf
2.1M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "شیوه های یاری قائم آل محمد" [علیهم السلام]   ✍مولف: محمد باقر فقیه ایمانی 📘 از بزرگترین نوع نصرت ائمه (علیهم السلام) احیاء و ابقاء امر آنها و تحبیب قلوب دوستان، وهدایت آنان به سوی اهل بیت (علیهم السلام) است و این عنوان با نوشتن و تألیف فرمایشات آنها؛ خصوصا آنچه مربوط به فضائل و مناقب و شئونات و خصائص آنهاست؛ حاصل می شود. و در کتاب شیوه های یاری قائم آل محمد (علیهم السلام) سه فصل به طور کامل شیوه های یاری و نصرت صاحب الامر علیه السلام را بیان کرده است 📘 در بیان کیفیّت حصول نصرت الهی؛ که بنده مؤمن باید در امر دین نسبت به وجود مبارک حضرت صاحب الأمر (عج) نصرت ویاری نماید. در بیان احادیث وارده در فضل نصرت و یاری ائمّه أطهار (ع). بیان روشهای نصرت ویاری امام زمان (عج) در امر دین. بیان طریقه های نصرت ویاری حضرت صاحب الأمر (عج) در آن جهت که راجع به خود ایشان است. 📘 بدیهی است که ادای فرض نصرت الهی بر وجه مزبور و نیز ادای حقّ رسالت نبوی به عنوان مسطور مهمتر و بزرگتر از آن است که بتوان بر آن وجهی که سزاوار است از عهده آن بر آمد. اما به مضمون حدیث شریف:«ما لا یدرک کلّه لایترک کلّه» لازم و مهم است هر کس بر حسب امکانات خود ــ در حالی که اقرار و اعتراف به قصور و تقصیر خود دارد ــ در اداء آن حق؛ّ سعی و کوشش لازم را بنماید، و هر چند سعی و کوشش او بزرگ جلوه کند، ولی باید بداند که در کنار حقّ عظیم الهی جلّ شأنه؛ و حقّ جلیل نبوی (ص) بسی حقیر و اندک است. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.mp3
11.45M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی" تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی/ تبیین پایگاه حسن و قبح و مسئله اخلاق در حدیث عقل و جهل ☑️ از مسائل جدّی تمدنی؛ مسئله اخلاق و مبنا و فلسفه آن است که حسن و قبح از کجا متولد می شود و چه تحلیلی از اخلاق و فعل اخلاقی در عالم باید داشت. ☑️ مسئله عقل و جهل؛ بحث بر سر طاعت و استکبار؛ در مقابل خداوند می باشد. که اخلاق قوای این دو موجود برای طاعت یا عصیان بوده است و با تولّی و تبرّیِ نسبت به این دو موجود است که؛ بقیه سیر در درجات اخلاق؛ برایشان اتفاق می افتد. این دو جریان با تمام قوا در مقابل هم قرار می گیرند و قوای خود را می خواهند در عالم سرایت دهند. ☑️ مسئله حسن و قبح هم در اخلاق با همین دید باید تحلیل شود که حسن تناسبات پرستش و طاعت است و ذاتی ورای این مسئله در افعال نیست. در خطبه قاصعه نیز امیرالمومنین(علیه السلام) این مسئله را بیان کرده اند که جریان الوهیت و عزت الهی است که باید انسان در مقابل آن خاضع باشد و استکبار قبح و بدی این عالم است و بقیه هم از فروع همین جریان است. 8⃣ جلسه هشتم ⏰ مدت: ٨۵:٢۱ دقیقه 📶 حجم: ۱۰ مگابایت 🗓 جمع نخبگان استان البرز در تاریخ ٢۵ آذرماه ٩۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ راهی بیت‌النور... ▪️و به همراه همان ابر که باران آورد مهربانی خدا در زد و مهمان آورد ▪️باد یک نامهٔ بی‌واژه به کنعان آورد بوی پیراهنی از سوی خراسان آورد ▪️به سر شعر هوای غزلی زیبا زد دختر حضرت موسی به دل دریا زد ▪️ چادرش دست نوازش به سر دشت کشید دشت هم از نفس چادر او گل می‌چید ▪️چه بگویم که بیابان به بیابان چه کشید من به وصف سفرش هیچ به ذهنم نرسید ▪️باور این سفر از درک من و ما دور است شاعرانه غزلی راهی «بیت‌النور» است ▪️ آمد این‌گونه ولی هر چه که آمد نرسید عشق همواره به مقصود، به مقصد نرسید ▪️که اویس قرنی هم به محمد نرسید عاقبت حضرت معصومه به مشهد نرسید ▪️ماند تا آینهٔ مادر دنیا باشد حرم او حرم حضرت زهرا باشد ▪️ صبح شب می‌شد و شب نیز سحر، هفده روز چشم او چشمه‌ای از خون جگر هفده روز ▪️ بین سجاده، ولی چشم به در هفده روز چشم در راه برادر شد اگر هفده روز ▪️روز و شب پلک ترش روضه مرتب می‌خواند شک ندارم که فقط روضهٔ زینب می‌خواند ✍ (س) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 آن که با یاد خدا همدم نیست؛ آدم نیست! ✍علامه ذوالفنون #حسن_زاده_آملی 🔹 آن که برای خدا یک چله کشیک نفس کشد، چشمه های دانش از دلش بر زبانش آشکار گردد. چنانکه خواجه عالم ( ص) فرموده است: "من أخلص لله اربعین صباحاً ظهرت ینابیع الحکمة من قلبه علی لسانه" آن که در گوهر نفس خود، ساعتی به فکرت بنشیند دریابد که اگر خود او آن را به تباهی نکشاند، هیچ کس نتواند آن را تباه کند. و آنچه که او را از تباهی باز می دارد، دانش بایسته و کردار شایسته است که دانش؛ آب حیات ارواح است، چنانکه آب؛ مایه حیات اشباح است. 🔹 آن که از خواب غفلت بیدار شده است از نامحرمان؛ اعنی از خفتگان و مردگان؛ دوری گزیند و حیات ابد آرزو کند، چنان که گرفتار به درد چشم در یافتن چشم پزشک برآید، او دو صد چندان در جستن زنده کننده. 🔹 در اصحاح هشتم انجیل متی آمده است که: یکی از شاگردان حضرت مسیح (ع) بدو گفت: ای آقا! اجازه بده که ابتدا بروم پدرم را به خاک بسپارم و برگردم. بدو فرمود: پیرو من باش، مردگان را بگذار مردگان به خاک بسپارند! و در شریعت خاتم (ص) مردی انصاری از رسول خدا(ص) پرسید: هر گاه جنازه و مجلس عالمی پیش آید کدام یک در نزد تو محبوب تر است تا حاضر شوم؟ فرمود: اگر برای تجهیز و دفن جنازه کسی هست، همانا که حضور مجلس عالم برتر از حضور هزار جنازه است. 📚 پندهای حکیمانه؛ ج ۱؛ صد دانه در یک دانه ص ۱۴٣ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مراحل سه‌گانه‌ی غرب‌زدگی ✍استاد 🔻 در تاریخ غرب و غرب‌زدگی، سه مرحله قابل توجه است، مرحله‌ای که انسان نظر به دین دارد و سخن دین را از زبان کشیش و یا روحانی می‌گیرد. مرحله‌ی بعدی که به بهانه‌ی رجوع به علم، به دین پشت کرد و پیرو آن به مقابله باروحانیت پرداخت. به طوری که در کشور ما بعد از مشروطه، روشنفکران غرب‌زده به بهانه‌ی آن که شیخ فضل‌الله نوری حرف‌هایی که می‌زند علمی نیست، جوّ جامعه‌ را آنچنان مسموم کردند که با شهادت او عده‌ای جشن گرفتند که دیگر مانع بزرگ علمی شدن کشور برطرف شد. 🔻 چون در این مرحله علم را جای حق نشانده بودند؛ لذا هرکس سخنی مطابق سخن غربیان نگوید، ضد علم سخن گفته، و چون به گمان آن‌ها علم همان حق است، پس ضد حق موضع‌گیری کرده است. مرحله‌ی سوم، مرحله‌ای است که نظر مردم را به جای حق نشاندند. 🔻 فعلاً روح کلی مردم دنیا در مرحله‌ی سوم است و سخن عمومی را بدون هیچ قیدی، ملاک حق و باطل می‌داند، بدون آن که سخن مردم را با حقیقتی به نام وَحی ارزیابی کنند. در مکتب لیبرال دموکراسی حق آن چیزی است که مردم بگویند، و در همین راستا بد آن است که مردم نخواهند. آری، مردم عموماً با توجه به فطرتی که دارند اگر غرضی در میان نباشد، درست تشخیص می‌دهند ولی آنچنان نیست که بدون مقیاسی مطمئن بتوان نظر مردم را حجت کامل جهت تشخیص حق و باطل دانست. و طبیعی است که با چنین ملاکی جامعه گرفتار آشفتگی می‌شود. 📚 انقلاب اسلامی بازگشت به عهد قدسی؛ ص ٨٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.mp3
12.19M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی" تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی/ مرجع صفات انسانی در محیط ولایت؛ و بهجت به صفات اولیاء ☑️ محوری ترین فعلی که متصف به حسن اخلاقی می شود، پرستش خدای متعال و خضوع و تواضع در مقابل خدای متعال است؛ و محوری ترین فعلی که متصف به قبح اخلاقی می شود، استکبار در مقابل خدای متعال است. اخلاق کریمه و اخلاق رذیله، دو جریان هستند که به دو نظام گسترده تبدیل می شوند و بر محور این دو نظام و این دو دستگاه اراده، یک حیات اجتماعی و تاریخی شکل می گیرد. ☑️ ما اگر بتوانیم تحمل ولایت امام (علیه السلام) را بکنیم، از طریق جریان ولایت امام در ما، همه صفات نورانی در ما محقق خواهد شد. معرفت امام و نسبت به جهل درک پیدا کردن، مدار هدایت انسان است. معرفت النفس، نقش جدّی ای در معرفت الهی دارد اما امام، مدار توحید در عالم هست و با امام، توحید در عالم بسط پیدا می کند. اگر حقیقت امام در قلب انسان ظهور پیدا کرد، انسان به معرفت الله می رسد... 9⃣ جلسه نهم ⏰ مدت: ۶٧:٢۴ دقیقه 📶 حجم: ۱۱ مگابایت 🗓 جمع نخبگان استان البرز در تاریخ ٩ دی ماه ٩۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13565-fa-tanzha-va-latayef-akhlaghi-dar-adabe-farsi.pdf
2.23M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "طنزها و لطایف اخلاقی در ادب فارسی" ✍ مؤلف: فاطمه عسگری 📘در این روزگار پرتمطراق که افسردگی و دلتنگی؛ افراد جامعه را فراگرفته و زندگی ماشینی روز به روز رونق بیشتری پیدا کرده و ارزش هاي اخلاقی ازجامعه رخت بربسته است و تنبلی وسستی ره آوردش شده؛ باید کاري کرد تا نشاط و سر زندگی به زندگی باز آید و مردم را به کوشش و تلاش و همت وا داشت و این با طنز میسر می شود. به ویژه اگر طنز اخلاقی باشد. 📘 بی گمان، یکی از مقوله هاي هنري اثرگذار در اندیشه، رفتار وشخصیت آدمی، طنز است. در محیطی که به هر دلیلی نمیتوان واقعیت هـاي تلخ را به صورت جدّی بیان کرد، طنزهایی که دارای پیام اخلاقی مثبتند، با ظرافت و لطافت خاص خود، نقشی ارزنده ایفا میکنند. ناگفته پیداست برخی معارف بلند و پر محتوا تنها در قالب لطایف وحکایات طنزگونه براي مردم، قابل درك است. گاهی طنزهایی که داراي پیامی سودمند و اخلاقی هستند، با چاشنی منطق و برهان، نتیجه اي مطلوب می دهند و بر اندیشه هاي غلط، آداب و رسوم نادرست و بديها وکژيها خط بطلان می کشند. 📘 یکی از ویژگیهاي مجموعه پیشرو، بهره گیري از ظرافت هاي فکری مثبت در زمینه اخلاقی، فردي و اجتماعی؛ در متن و ادب فارسی است و همه افراد جامعه در سطح هاس گوناگون می توانند از آن استفاده کنند. افزون بر این، تلاش شـده است با مثبت اندیشی، پاسخگوي بخشی از اوقات فراغت مخاطبان باشـد. همچنین نوشتارحاضر کوشیده است با بهره گیري از مطالب اخلاقی وحکمی در جامه طنز، از تلخی پند و نصیحت بکاهد 🆔 @ashora_karbala