eitaa logo
حسام سالاری
307 دنبال‌کننده
1هزار عکس
503 ویدیو
9 فایل
نویسنده کتاب اظهر من الشمس (روشن تر از خورشید) محقق و پژوهشگر خادم الثقلین قال الرضا علیه السلام: رَحِمَ اللّه عَبداً احْیا امْرَنا رحمت خدا بر بنده ای که امر ما را احیا کند. عیون الاخبار الرضا ج1ص307 ارتباط با ما👇👇👇 @hesamsalariasi110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اومد و رفت توفیق حاصل نشد روز عید غدیر از حدیث غدیر صحبت کنیم،دلیلش هم این بود درگیر مراسمات بودیم که در نوع خودش تبلیغ غدیر بود. ان شاالله در پست های آتی در مورد این حدیث مطالبی ارائه خواهد شد که قابل استفاده هست. در کتاب هم مبسوط درباره حدیث غدیر و دلالت آن بر امامت امیر المؤمنین علیه السلام بحث کردم ،مراجعه کنید. فایل کتاب هم در کانال سنجاق شده . 👇👇👇👇👇
💥 ⏺فی الجمله حدیث غدیر از احادیث متواتر بین مسلمین،اعم از شیعه و سنّی است. 🔼حدیث متواتر یعنی حدیث قطعی،صحیح و غیر قابل انکار ◀️در اصل وقوع ماجرای غدیر و حدیث غدیر مسلمین تردید ندارند. 📚بنابر تحقیق علامه امینی «رضوان الله علیه» در کتاب الغدیر: 🔄۱۱۰نفر از صحابه و‌ یاران رسول خدا «صلی الله علیه و آله وسلم» 🔄۸۳نفر از تابعین (کسانی که یاران پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم را دیده و درک کرده اند) 🔄۳۶۰ نفر از بزرگان اهل سنت از صدر اسلام تا دوران معاصر 🔼همگی حدیث غدیر را نقل کرده و در کتاب های حدیث ،تاریخ ،تفسیر ،سیره و....ثبت نموده اند. ⏺در تمام منابع اسلامی که اکنون در دست ما است،جز حدیث غدیر حدیث دیگری وجود ندارد که از زبان ۱۱۰ نفر از یاران رسول خدا «صلی الله علیه و آله وسلم» نقل شده باشد. 🔴البته بسیاری از سند های این حدیث در طول تاریخ از بین رفته و به دست ما نرسیده است ،اما همین مقدار هم که نقل شده در مورد هیچ‌ کدام از احکام اسلامی یا مسائل تاریخی دیگر وجود ندارد. ⚠️آنچه باعث اختلاف شده ،معنای حدیث غدیر است.این اختلاف از کجا نشأت گرفته است؟ ⤴️همان طور که عرض کردیم حدیث غدیر را کسی نمی تواند انکار کند،چون سندهای متعدد و صحیح زیادی دارد،اما از آنجا که مخالفین نتوانستد اصل حدیث را انکار کنند،معنی آن را تحریف و یا انکار کردند،به این معنا که در غدیر خم دوستی و محبت امیر المؤمنین«علیه السلام» اعلام شده است. ⤴️این تحریف به دلایل متعددی قابل اثبات است‌،چرا که حتی از ظاهر بسیاری روایاتِ حدیث غدیر قابل دریافت است که پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله وسلم» امیر المؤمنین «علیه السلام» را به عنوان صاحب و سرپرست مؤمنان معرفی کردند و اعلام دوستی سنخیتی با جملات پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله وسلم» در صدر حدیث غدیر ندارد. ادامه دارد..... حسام سالاری ۲۰ذی حجه ۱۴۴۴هجری ۱۸تیر ۱۴۰۲شمشی @asi110132 برای نشر معارف اسلامی به ما بپیوندید 👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ولایت امیر المومنین«علیه السلام» میثاق همه انبیاء در بیان امام کاظم «علیه السلام» ✍ثقة الاسلام شیخ کلینی رضوان الله علیه از محمد بن فضیل نقل کرده است که امام کاظم «علیه السلام» فرمودند: 💠وِلايَةُ عَلِىٍّ «عليه السلام» مَكْتُوبَةٌ فى صُحُفِ جَميعِ الاَْنْبياءِ وَلَنْ يَبْعَثَ اللّه ُ رَسُولاً اِلاّ بِنُبُوَّةِ مُحَمَّدٍ وَ وَصِيَّةِ عَلىٍّ «عليه السلام» ❇️ولايت على «عليه السلام» در كتابهاى همه پيامبران ثبت شده است و هيچ پيامبرى مبعوث نشد، مگر با ميثاق نبوت محمد «صلي الله عليه و آله» و امامت على «عليه السلام» 📚 کافی ج ۱ ،ص۴۳۷ @asi110132 برای نشر معارف اسلامی به ما بپیوندید 👆👆
حسام سالاری
➖ولایت امیر المومنین«علیه السلام» میثاق همه انبیاء در بیان امام کاظم «علیه السلام» ✍ثقة الاسلام شی
✍شیخ کلینی این حدیث را به این سند نقل کرده که همه راویان آن از جزء افراد مورد اعتماد هستند👇👇 مُحَمَّدٌ: محمد بن یحیی عطار امامی ثقه عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ: احمد بن محمد بن عیسی قمی امامی ثقه عَنِ اِبْنِ مَحْبُوبٍ :حسن بن محبوب امامی ثقه عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْفُضَيْلِ امامی ثقه 👈در نتیجه حدیث صحیح است 👉 📚رجال شیخ طوسی و نجاشی و... اشخاص فوق را توثیق نموده اند نبوت رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم و ولایت امیر المومنین علیه السلام توسط تمام انبیاء علیهم‌السلام بشارت داده شده است،با وجود اینکه کتاب هایی مثل تورات یا انجیل تحریف و دستکاری شده اند،حتی امروز هم می شود نامی از اهل بیت علیهم السلام در آن ها به دست آورد،محققیق در این باره تحقیقاتی هم داشته اند.
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 استدلال امیرالمومنین«علیه السلام» به حدیث شریف غدیر خم و حدیث ثقلین در شورای شش نفره @asi110132 برای نشر معارف اسلامی به ما بپیوندید 👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺۲۱ تیرماه، در مسجد گوهرشاد چه گذشت؟ تیرماه سال ۱۳۱۴، مردم مشهد در اعتراض به سیاست‌های ضد اسلامی رضاشاه در مسجد گوهرشاد تجمع کردند. صبح روز بیست و یکم نیروهای نظامیِ حکومت پهلوی با حمله به مسجد، مردم را به رگبار بستند. سیدمحمدعلی شوشتری، نماینده‌ی مخصوص رضاشاه در آستان قدس که خود شاهد این واقعه بوده در خاطراتش می‌نویسد: شوفر سردار ساعد می‌گوید: آنچه کشته بود را ما حمل کردیم و بردیم زیر باغ خونی؛ بالغ بر یک هزار و ششصد و هفتاد نفر بودند. مسئولین شهرداری نیز می‌گویند: کامیون و اتومبیل‌هایی که جنازه‌ها را حمل می‌کرد، شمرده یاداشت کردیم، تعداد ۵۶ کامیون بود که در اغلب این کامیون‌ها صدای ناله‌های زخمی‌ها هم شنیده می‌شد که التماس می‌نمودند: برای رضای خدا، ما زنده‌ایم! منبع: خاطرات سیاسی سیدمحمدعلی شوشتری (خفیه‌نویس رضاشاه)، ص ۸۰ تا ۸۵ 🖊️عماد داوری دولت‌آبادی