eitaa logo
[ اصیلا ]
143 دنبال‌کننده
29 عکس
2 ویدیو
2 فایل
اصیلا ؟ بانوی با اصالت ✨ حجاب خاکریز اول است . ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست :) استفاده از مطالب با حفظ لوگو ؛ بلامانع
مشاهده در ایتا
دانلود
🤎 . . عروسک اهریمن ها شدن شایسته مقام اهورایی تو نیست :)) @asillaa_ir '
نامه ی یک زن مسیحی به زنان مسلمان.pdf
588.6K
بهترین نامه ای بود که خوندم :)) 💕
💌 زن های ایرانی حجاب نداشتن و حجاب واسه عرب هاست ؟ بریم جواب شو ببینیم ؛
کنت گوبینو در کتاب سه سال در ایران معتقد است که حجاب شدید دوره ساسانی در میان ایرانیان باقی ماند او معتقد است که آنچه در ایران ساسانی بوده تنها پوشیدگی زن نبوده بلکه مخفی نگه داشتن زن بوده است ! مدعی است که خود سری موبدان و شاهزادگان آن دوره به قدری بود که اگر کسی زن خوشگلی در خانه داشت نمی‏‌گذاشت کسی از وجودش آگاه گردد و حتی الامکان او را پنهان می‌کرد زیرا اگر معلوم می‌شد که چنین خانم خوشگلی در خانه‌اش هست دیگر مالک او و احیاناً مالک جان خودش هم نبود ! «جواهر لعل نهرو» نخست وزیر فقید هند نیز معتقد است که حجاب از ملل غیرمسلمان روم و ایران به جهان اسلام وارد شد در کتاب نگاهی به تاریخ جهان ضمن ستایش از تمدن اسلامی به تغییراتی که بعدها پیدا شد اشاره می‌کند و از آن جمله می‌گوید: یک تغییر بزرگ و تأسف‌‏آور نیز تدریجاً روی نمود و آن در وضع زنان بود در میان زنان عرب رسم حجاب و پرده وجود نداشت عرب جدا از مردان و پنهان از ایشان زندگی نمی‌کردند بلکه در اماکن عمومی حضور می‌یافتند به مسجدها و مجالس وعظ و خطابه می‌رفتند و حتی خودشان به وعظ و خطابه می‏پرداختند اما عرب ها نیز بر اثر موفقیت ها تدریجاً بیش از پیش رسمی را که در دو امپراطوری مجاورشان یعنی امپراطوری روم شرقی و امپراطوری ایران وجود داشت اقتباس کردند . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از پرستاران آمد سراغم گفت : بیمار فلان اتاق می خواهد شما را ببیند رفتم دیدم همان دختری است که از زیر آوار نجاتش دادیم پاهایم سست شد فکر کردم سراغ خانواده اش را از من بگیرد خانواده اش شهید شده بودند :) با صدای گرفته و خسته ای گفت : از هر کسی پرسیدم چه کسی مرا از زیر آوار درآورده است شما را نشانم داد با خود گفتم الان است که بپرسد مادرم کجاست ؟ پدرم کجاست ؟ در حال کلنجار رفتن با پرسش های احتمالی اش بودم که پرسید اگر یک سوال بپرسم راستش را می گویید؟ گفتم اگر جواب سوالت را بدانم حتما او مثل من فکر نمی کرد پرسید : فقط می خواهم بدانم وقتی داشتید من را از زیر آوار در می آوردید دست نامحرم که به من نخورد ؟ هاج و واج مانده بودم ! دختر شانزده ساله تمام کس و کارش را از دست داده ؛ دست و پایش شکسته و هنوز معلوم نیست چه بر سر نخاعش آمده اما تنها چیزی که براش مهم می آید آبرویش است :) 📚 دختر تبریز ؛
هدایت شده از  ایشیق‌آی
kam-kam-dare.mp3
6.35M
خبر داری که از دوری دارم دق می کنم ؟ هر شب با عکس کربلا یه گوشه هق هق می کنم ؟ ❤️‍🩹
یکی از دلایل اقبال زنان ایرانی به اسلام حرمت گذاری زنان در اسلام و آزار باید‌های جسم زنان در زرتشت بود در قوانین زرتشتی، زنان در ایام عادت ماهانه، محدودیت‌های طاقت‌فرسایی داشتند و از زندگی عادی محروم می‌شدند.[۱]زنان حق نداشتند در آن ایام، به آب و آتش نزدیک شوند. یعنی در تابستان، نباید به آب نزدیک شوند و در زمستان سرد هم باید حداقل ۱۵ گام از آتش دور بمانند. در تعالیم زرتشتی آمده اگر زن حائض به آب و آتش نزدیک شود، پس از مرگ، وارد جهنم شده و مدفوع اهل جهنم را در دهان او خواهند ریخت.[۲] زن حائض حق ندارد به آسمان و ماه و خورشید نگاه کند.[۳]یا به آتش نگاه کند.[۴]و نباید به گیاهان نزدیک شوند. باید روی زمین خاک خشک ریخت و زن روی آن بنشیند.[۵] به دستور اهورامزدا باید زنان در آن ایام، گرسنه نگاه دارند و غذای بسیار اندک به آن‌ها داده شود.[۶] در پایان حیض، باید ۲ مرتبه با ادرار گاو و یک بار با آب غسل کنند و سپس ۲۰۰ مورچه دانه‌کش را له کنند تا پاک شوند.[۷]طبق اسناد تاریخی، در دین زرتشتی، زنان و دختران حائض را در زیرزمین خانه‌ها و یا اصطبل و طویله زندانی می‌کردند تا دیگران را آلوده نکند.[۸] در اسلام: اما در اسلام، خبری از این محدویت‌های طاقت‌فرسا نیست. زنان در آن ایام از برخی عبادات، معاف هستند. در پایان آن روزها، با آب پاک، غسل می‌کنند و تمام! به همین دلیل، دکتر جمشید کرشاسپ چوکسی، استاد زرتشتی دانشگاه ایندیانای امریکا می‌نویسد: پس از ورود اسلام به ایران، زنان زرتشتی بیشتر دوست می‌داشتند با مردان مسلمان ازدواج کنند. چون در دین زرتشتی، احکام مربوط به زنان (عادت ماهیانه و... بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود. اما در اسلام، احکام ساده بود و به عبارتی، زنان در اسلام، آزادی بیشتری داشتند.[۹] منابع: ۱_مری بویس، زرتشتیان، باورها و آداب دینی آن‌ها، ترجمه عسکر بهرامی، تهران: نشر ققنوس، ۱۳۹۱، ص ۷۱. ۲_ارداویراف‌نامه، ترجمه رشید یاسمی، بند ۲۰. اوستا، وندیداد، فرگرد ۱۶، بند ۴ ۳_ارداویراف‌نامه، ترجمه رشید یاسمی، بند ۷۲. ۴،۵،۷_اوستا، وندیداد، فرگرد ۱۶، بند های۲، ۷. ۱۲. ۸_مری بویس، زرتشتیان، باورها و آداب دینی آن‌ها، ترجمه عسکر بهرامی، تهران: نشر ققنوس، ۱۳۹۱، ص ۲۱۴. ۹_جمشید گرشاسب چوکسی، ستیز و سازش، ترجمه نادر میرسعیدی، تهران: انتشارات ققنوس، ۱۳۸۱. ص ۱۵۳. ۱۰_کافه تاریخ ✍عالیه سادات | @mo_ttasel | متصل |