eitaa logo
کانال تخصصی احکام بانوان
7.7هزار دنبال‌کننده
48 عکس
67 ویدیو
0 فایل
﷽ پاسخ به سوالات اختصاصی بانوان درباره: حیض نفاس استحاضه جنابت عده و.. تبلیغ و تبادل: eitaa.com/joinchat/271056896Cd610d948e9 سوپر گروه(ورود آقا ممنوع): eitaa.com/joinchat/2078474251Cc50c9e5a43 سایت: askbanoo.ir حمایت مالی از کانال:idpay.ir/askbanoo
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺حکم یقین حایض بعد از اذن صبح به پاکی قبل از آن در ماه رمضان 🌺 📥پرسش کاربر در گروه: سلام فردی فکر نمی کرده قبل اذان صبح پاک از حیض پاک شود و غسل نکرده است و بعد از اذان صبح متوجه شده که قبل از اذان صبح پاک شده بوده، آیا می تواند بعد از اذان صبح غسل کند و روزه ی آن روز ماه مبارک رمضان را بگیرد؟ مرجع: آیه الله خامنه ای. 📤پاسخ: سلام علیکم از نظر رهبری، اگر تا قبل از اذان نیت روزه نکرده بوده، بنابر احتیاط واجب باید نیت روزه کند و روزه را بگیرد و بعدا هم قضای را بجا آورد. نظر مراجع نسبت به روزه در هنگام یقین حایض بعد از اذن صبح به پاکی قبل از آن و غسل حیض نکردن تا اذان صبح : 🔸آیات عظام: امام خمینی، بهجت، سیستانی، صافی فاضل لنکرانی: روزه صحیح است. [1] 🔸آیه الله زنجانی: در روزه رمضان اگر نسبت به ترک غسل معذور نبوده یا بعد از ظهر متوجه شده، روزه باطل است و در غیر اینصورت آن روز را روزه بگیرد و قضای آن را بجا آورد.[2] 🔸آیه الله وحید خراسانی: اگر قبل از طلوع فجر نیت روزه نداشته در ماه رمضان روزه صحیح نیست و باید امساک کند یعنی از خوردن و آشامیدن بپرهیزد و اگر کوتاهی در امساک کند، علاوه بر قضا، کفاره هم دارد.[3] 📚 منابع: ۱. توضیح المسائل امام، ص ۲۱۶، م ۱۶۳۹. توضیح المسائل بهجت، ص ۲۵۹، م ۱۳۱۹. منهاج الصالحین، ج ۱، ص ۳۰۱، م ۹۹۹. احکام الواضحه، ص ۲۵۳، م ۱۰۳۳. توضیح المسائل نوری همدانی، ص ۳۱۸، م ۱۶۳۶. ۲. دفتر، بخش استفتائات. ۳. استفتائات موجود در اداره پاسخ به سوالات. 💠کانال احکام تخصصی بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
🌺🌺 📤پرسش کاربر در گروه: سلام برخی مواقع اگر بلافاصله بعد از نزدیکی غسل جنابت انجام شود، بعد از نزدیکی ترشحاتی خارج می شود که شک داریم که منی شوهر است یا ترشحات طبیعی زنانه، آیا باید دوباره غسل کنیم؟ آیا بلافاصله غسل کردن در این مواقع اشکال دارد؟ 📤پاسخ: سلام علیکم غسل کردن بلافاصله بعد از نزدیکی هیچ اشکال شرعی ندارد. از طرفی چون شک دارید در اینکه ترشحات طبیعی است یا منی، حکم کنید به اینکه ترشحات طبیعی زنانه است و پاک هستید و غسل لازم نیست. اما اگر یقین پیدا کردید که منی همسر است، باز هم غسل مجدد لازم نیست و فقط با توجه به نجس بودن منی، باید خود را پاک کنید. توضیحات بیشتر:👇 ترشحاتی که بعد از غسل جنابت از زنان خارج می شود، چند صورت دارد: ۱. یقین دارید ترشح خارج شده، منی همسر است: غسل واجب نیست، اما باید خود را تطهیر کرد. ۲. یقین دارید ترشح خارج شده،ترشحات عادی زنانه است: پاک است و غسل ندارد. ۳. شک دارید که ترشحات، منی همسر است یا ترشحات عادی زنانه: پاک است و غسل هم ندارد. ۴. یقین دارید که ترشح خارج شده، منی خودتان است: غسل واجب است. 📚منبع: توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج1، ص211. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
💦 صحت غسل جنابت در حال حیض 💦 ❓سؤال : 👩🏻 خانمی که بعد از جنب شدن حائض شود آیا میتواند غسل کند؟ 🍁 پاسخ: ✅ زن در حال حيض مي‏تواند غسل‏هاي مستحب را به جاي آورد و صحيح است. 🍁 ودر مورد غسلهاي واجب مانند غسل جنابت ويا غسل مس ميت نيز نظر مراجع از اين قراراست که: 💯 لازم نیست غسل جنابت را در حال حیض انجام دهد ولی اگر انجام داد نظر مراجع تقلید به شرح ذیل است: 👇🏻   ✍🏼 همه مراجع (به جز امام خمينى و آيت الله خامنه ‏اى): آرى، غسل جنابت در حال حيض، صحيح است و از جنابت پاك مى‏شود.   ✍🏼 امام خمينى (ره) و آيت الله خامنه ‏اى: بنابر احتياط واجب غسل جنابت در حال حيض صحيح نيست. ⚠️ نکته: 🍁🍁🍁چون امام و رهبری در این مسأله احتیاط واجب دارند مقلدینشان میتوانند در این مساله به فتوای باقی مراجع رجوع کنند. --------- 💻 استفتا از سایت مراجع عظام تقلید ✅ کانال احکام تخصصی بانوان 🆔 @askbanoo
👩👧روزه زن باردار یا شیرده👩👧 📤پرسش کاربر در گروه: یک ماه رمضان باردار بودم و یک ماه رمضان هم بچه شیر می دادم و نتوانستم روزه بگیرم، الان سه سال می گذرد، میخواستم بدانم چه تعداد کفاره باید بدهم؟ مرجع: رهبری. 📤پاسخ: اگر در زمان بارداری و شیرده ای روزه را خوردید، بخاطر اینکه روزه برای بچه ضرر داشته است؛ باید علاوه بر قضا برای هر روز یک مد طعام بدهید و چون تا سال بعد نگرفتید، برای هر روز دو مد طعام بدهید. ولی اگر روزه خوردن شما بخاطر این بوده است؛ که روزه برای خود شما ضرر داشته است، فقط قضا دارد و چون تا سال بعد نگرفتید، برای هر روز یک مد طعام باید بدهید. نظر مراجع عظام نسبت به حکم کفاره روزه زن باردار و شیرده:👇 همه مراجع عظام می گویند: اگر زن باردار یا شیرده روزه برای خودش یا بچه ضرر دارد، روزه نگیرد. اما نظر مراجع عظام نسبت به کفاره روزه زنی که وقت زایمانش نزدیک است یا به بچه شیر می دهد، به شرح زیر است: گاهی روزه برای بچه ضرر دارد؛ که در این صورت نظر مراجع عبارت است از: ✍آیه الله فاضل: فدیه ندارد. ✍آیات عظام: امام خمینی، صافی، گلپایگانی: برای هر روز بنابر احتیاط واجب یک مد طعام بدهد. ✍بقیه مراجع عظام: باید برای هر روز یک مد طعام بدهد. اما اگر روزه برای مادر ضرر داشته باشد؛ که در این صورت نظر مراجع عبارت است از: ✍آیات عظام: امام خمینی، سیستانی، نوری، بهجت، فاضل، اراکی: برای هر روز یک مد طعام بدهد. ✍آیات عظام: رهبری، وحید، زنجانی، مکارم: دادن فدیه لازم نیست. ✍آیات عظام: گلپایگانی، صافی: بنابر احتیاط واجب برای هر روز یک مد طعام بدهد. 📚منبع: توضیح المسائل ۱۶ مرجع، ج ۱، م ۱۷۲۸. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
🌺🌺 📤پرسش کاربر در گروه: آيا می توان به فقیر به عنوان کفاره روزه، چیزهای دیگری غیر از گندم و جو، مثل برنج یا حبوبات یا گوشت داد؟ مرجع: رهبری 📤 پاسخ: از نظر مقام معظم رهبری آیه الله خامنه ای دادن خوراكي هايي كه عنوان طعام دارد، مانند گندم، جو ، برنج، کشمش، خرما ، نان و ماکارونی منعی ندارد؛ ولی خوراكی هايی مانند گوشت كفايت نمي كند. نظر مراجع نسبت به جنس کفاره: 👇 ✍ آیات عظام: امام خمینی، بهجت، سیستانی، وحید، نوری، فاضل : هرچه مصداق طعام باشد، كفايت می کند. ✍آیه الله شبیری زنجانی : دادن مواد خوراکی از هرچیزی که معمولا بالفعل یا بعد از طبخ، سیر کننده باشد کفایت می کند؛ هرچند احتیاط مستحب آن است که تنها گندم یا آرد گندم داده شود.( از نظر ایشان یک مدّ، به حساب گندم، حدود 900 گرم می شود) ✍ آیه الله صافي گلپايگاني : لوبيا و گوشت و امثال اينها خورشت محسوب مي شود بنابراين اگر بخواهد در كفّاره تسليم را اختيار كند (نه اشباع را) احتياط اين است گندم يا جو يا آرد و يا خرما باشد. ✍ آیه الله مكارم شيرازي : گوشت به تنهایی اشکال دارد، ولی بقیه موارد کفایت می کند. 📚 منابع: تحریر الوسیلة، ج3، کتاب الکفارات، القول فی احکام الکفارات، ص226، م13 / منهاج الصالحین، ج3، کتاب الکفارات، م 1576/ احکام روزه مقام معظم رهبری (احکام موضوعی 1) ، ص134، س375 / استفتائات روزه آیت الله شبیری زنجانی، ص146 و 147، س247 تا 251 / استفتائات آیه الله مکارم شیرازی، ج2، ص151، س435 / احکام روزه، ویژه استادان پاسخگویی به سوالات شرعی (رهیافت 6)، ص194 و 195 / موسوعه فقهی تحقیقات و استفتائات واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهرا (سلام الله علیها)، قم، مجموعه احکام 3، قسمت روزه، ص114. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
🔹🔸حکم افطار روزه با قصد سفر🔹🔸 📥 پرسش کاربر در گروه: سلام در ماه مبارک رمضان اگر قصد سفر داشته باشیم، آیا می توانیم صبح که بلند می شویم صبحانه بخوریم؟ 📤پاسخ: سلام علیکم از نظر همه مراجع عظام، روزه ‏دارى که پیش از ظهر مسافرت مى‏ کند، تا به حد ترخص نرسیده، نمى‏ تواند روزه را بخورد، و اگر پیش از آن روزه را باطل کند، باید روزه را قضا کند و کفاره هم بدهد. توضیح بیشتر:👇 محدوده ترخُّص محدوده‌ای است که از آخرین نقطه عرفی شهر یا روستا شروع می‌شود و حد نهایی آن محلی است که از آنجا دیوار شهر یا دیوار آخرین خانه‌های شهر دیده نمی‌شود و اذان شهر شنیده نمی‌شود؛ البته به شرطی که مانعی برای دیدن و شنیدن وجود نداشته باشد و اذان نیز بدون بلندگو گفته شود برخی بر اثر عدم اطلاع از این مسأله صبح روزی که قصد مسافرت به بیش از مسافت شرعی را دارند در خانه خود صبحانه مفصلی خورده و بعد راهی سفر می‌شوند که این با توجه به حکمی که بیان شد شرعا حرام و موجب کفاره می‌شود. این افراد تا زمانی که به حد ترخص نرسیده اند باید به مانند سایر روزه داران، هم نیت روزه کنند و هم به مانند آن‌ها کاری نکنند که روزه شان باطل شود. این عده باید صبر کنند تا به حد ترخص برسند از آنجا به بعد است که آن‌ها مجاز به خوردن و آشامیدن می‌شوند. 📚 منبع: توضیح المسائل، نورى، م. ۱۷۱۸، ۱۷۲۱؛ سیستانى، م. ۱۶۹۱؛ مکارم، م. ۱۴۴۷؛ صافى، م. ۱۷۳۰؛ امام، م. ۱۷۲۱. 💠کانال احکام تخصصی بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
🔵فقیر کیست؟🔵 📤پرسش کاربر در گروه: منظور از فقیر چه کسی است؟ آیا به کسی که خانه و ماشین دارد، اما حقوقش کم است و تا اواسط ماه حقوقش تمام می شود، می توان فقیر گفت و به او فطریه داد؟ 📤پاسخ: اگر کسی نتواند مخارج سال خود و خانواده اش را تامین کند، فقیر است و می توان به او فطریه داد. ماشین و خانه داشتن دلیل بر این نیست، که فرد بتواند مخارج سالانه خود و خانواده اش را تامین کند و از طرفی خودتان می گویید حقوقش کم و تا پایان ماه کفاف زندگیش را نمی دهد، پس ایشان فقیر است و می توان به او فطریه داد. توضیحات بیشتر:👇 از نظر همه ی مراجع عظام کسی که مخارج سال خود و عیالاتش را ندارد و کسب و کاری هم ندارد که بتواند مخارج سال خود و عیالاتش را بگذراند فقیر است و دادن زکات فطره بر او واجب نیست و می توان به او فطریه داد. 📚منابع: توضيح المسائل مراجع،م1992؛ وحيد، توضيح المسائل، م2009؛ خامنه اى،استفتاء، س865. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
🌺 🌺 📤پرسش کاربر در گروه: سلام. آیا می توان فطریه را به اعضای خانواده مثل مادر یا پدر یا خواهر و برادر بدهیم؟ 📤پاسخ: سلام علیکم طبق نظر همه مراجع عظام نمی توان زکات فطره را به پدر و مادر داد، زیرا پدر و مادر از جمله افرادی هستند، که واجب النفقه انسان هستند. اما زکات فطره را می توانید به خواهر و برادرتان بدهید، زیرا واجب النفقه شما نیستند. تبصره: واجب النفقه به افرادی گفته می شود، که مخارج آن ها شرعا بر شخص واجب است، مانند پدر، مادر، فرزندان، زن دائم، اجداد پدری، اجداد مادری، نوه ها، نتیجه ها.[1] 📚منابع: امام، تحریرالوسیله، زکات، مستحقین زکات، سوم. بهجت، استفتائات، ج ۲، س۳۳۰۱. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
🌺فطریه مهمان در شب عید فطر🌺 📥پرسش کاربر در گروه: اگر فردی در شب عید فطر مهمان باشد، زکات فطره اش به عهده صاحب خانه است؟ 📤پاسخ: سلام علیکم از نظر مراجع عظام ، اگر فردی در شب عید فطر نان‌خور صاحب‌خانه باشد، فطریه‌اش بر عهده صاحب‌خانه است. اما درمورد اینکه نان‌خور به چه کسی گفته می‌شود بین مراجع عظام اختلاف نظر است. اکثریت مراجع عظام و همچنین رهبری می گویند شخص میهمان اگر یک شب عید فطر در خانه صاحبخانه باشد، نانخور صاحبخانه محسوب نمی‌شود، اما برخی از مراجع، میهمانی که یک شب عید فطر در خانه صاحبخانه باشد، را   هم نانخور محسوب می کنند و می گویند اگر قبل از غروب، وارد منزل صاحبخانه شده باشد، زکات فطره اش را بر عهده صاحب‌خانه است. نظر مراجع عظام در مورد زکات فطره میهمان:👇 📝 آیه الله خامنه‌ای: میهمان اگر نانخور صاحب‌خانه محسوب شود فطریه او به عهده‌ی میزبان است مگر اینکه _میهمان_فطریه را به وکالت از طرف او پرداخت نماید. البته میهمان با یک شب نانخور محسوب نمی‌شود و فطریه به عهده خودش می‌باشد. 📝 آیه الله مکارم شیرازی: فطره میهمان بر عهده صاحبخانه نیست، مگر اینکه برای چند شب میهمان او باشد، به طوری که نان خور او محسوب شود. 📝 آیه الله العظمی سیستانی : کسی که تنها براى افطار شب عید دعوت شده نان خور محسوب نمی شود، و فطره‌اش بر صاحبخانه نیست. 📝 آیه الله نوری همدانی، صافی گلپایگانی: چنانچه میهمان قبل از غروب  وارد بر صاحبخانه شود و آن شب نانخور وی باشد زکات فطره اش بر عهدۀ میزبان است. 📚 منبع: استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه‌ای، سیستانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی (مد ظلهم العالی) توسط سایت اسلام کوئست. 💠کانال احکام تخصصی بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
📸مبلغ فطریه رمضان ۱۴۰۲ اعلام شد👆🏼👆🏼 🔹دفاتر مراجع عظام تقلید، مقدار و مبلغ فطریه رمضان سال ۱۴۰۲ را اعلام کردند. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 شهید غیرت و ناموس🌹🌹 🔹 قانون را اجرا کنید 🔹 وضعیتمون جوری شده که دخترای بی حجاب و بی حیا تو خیابونا جولان میدن، اونوقت جوونای با غیرتمون برای جلوگیری از هتک حرمت این دخترای بی حیا باید خونشون به زمین ریخته بشه. 🔹 همینقدر تلخ و دردناک 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational
🌹 🌹 📤پرسش کاربر در گروه: چند مرتبه شستن اعضا در وضو جایز است؟ 📤پاسخ: در وضو شستن مرتبه اول جایز و درمورد مرتبه دوم نظر مراجع مختلف است، برخی شستن بار دوم را جایز و برخی مستحب و برخی بنابر احتیاط واجب حرام می دانند و مرتبه سوم به بعد هم حرام است. توضیحات بیشتر: در بین مردم شایع است که شستن اعضای وضو بار اول را واجب و بار دوم را مستحب و بار سوم را حرام می دانند، در حالی که شستن بار دوم از نظر اکثریت مراجع عظام جایز است نه مستحب. نظر مراجع در مورد شستن مرتبه دوم به شرح زیر است: ✍آیات عظام: صافی، سیستانی، بهجت: شستن مرتبه دوم مستحب است. ✍آیه الله مکارم شیرازی: بنابر احتیاط واجب شستن مرتبه دوم حرام است. ✍بقیه مراجع عظام: شستن مرتبه دوم جایز است. 📚منبع: رساله مراجع، جلد ۱، صفحه ۱۶۵ و ۱۶۶، مساله ۲۴۸. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 در بول🌺 📥پرسش کاربر در گروه: سلام با عرض پوزش،بسیاری از مواقع حس می کنم که ادرار از من خارج می شود، اما بعد از معاینه خیسی در خود نمی بینم و گاهی هم که خیس هستم، شک دارم که آن خیسی ادرار است یا ترشحات زنانه. وظیفه من چیست؟ 📤پاسخ: سلام علیکم خودتان می گویید حس می کنم یا شک دارم، همین کافی است برای اینکه شما پاک باشید و ادرار از شما خارج نشده باشد، همیشه پاک هستید مگر زمانی که یقین کنید ادرار خارج شده است. توضیحات بیشتر:👇 متاسفانه امروزه این قبیل سوالات بسیار پرسیده می شود و در جواب همه آنها باید گفته شود که خداوند مهربان اصلی در دین قرار داده که حل کننده ی تمامی این سوالات است: اصل طهارت در اسلام📢📢📢 کل شی طاهر حتی تعلم انه قذر. (هر چیزی پاک است تا آنکه به نجس بودن آن یقین کنی.) 🤔 یقین یعنی 100 درصد علم پیدا کنی به صورتی که بتوانی قسم بخوری.🤔 پس با شک ❌❌ احتمال❌❌ نمی دونم ❌❌ شاید ❌❌ حس می کنم❌❌ و امثال این ها به هیچ عنوان چیز پاک نجس نمی شود و چون یقین نیست شی پاک همچنان پاک است و اعتنا لازم نیست. راه درمان این شک ها و وسوسه ها:👌 📢📢📢 بی اعتنایی به شک ها و وسوسه هاست📢📢📢 📚منابع: توضیح المسائل، ص۱۱۱. فروع کافی، ج 7، ص 176.188. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
🌺حکم 🌺 📤پرسش کاربر در گروه: سلام، درمحل ما نمازجمعه خوانده می شود، اگر به نمازجمعه نرفتیم و خواستم در خانه نماز بخوانیم، باید صبر کنیم نمازجمعه تمام شود یا اول وقت بخوانیم؟ مرجع:رهبری. 📤پاسخ: سلام علیکم از نظر اکثریت مراجع، همچنین رهبری صبر کردن و تاخیر انداختن نماز ظهر برای تمام شدن نماز جمعه لازم نیست. البته برخی مراجع احتیاط واجب داده اند، که تا پایان وقت نماز جمعه، باید نماز ظهر و عصر را به تاخیر انداخت. نظر مراجع به خواندن :👇 ✍آیات عظام: امام خمینی، رهبری، سیستانی، صافی، نوری، فاضل، وحید: لازم نیست صبر کرد و در اول وقت هم می توان نماز خواند. ✍آیات عظام: مکارم شیرازی، زنجانی: احتیاط آن است که تا پایان وقت نماز جمعه، نماز ظهر و عصر به صورت جماعت یا فرادی ترک شود. 📚منابع: امام: استفتائات، جلد ۱، سوال ۴۵۹؛ رهبری: اجوبه الاستفتائات، سوال ۶۳۱، سیستانی، نوری، مکارم: استفتاء از دفتر معظم له؛ صافی: جامع الاحکام، ج ۱، س ۳۵۷؛ بهجت: استفتائات، جلد ۲، سوال ۲۵۰۸؛ فاضل: جامع المسائل، جلد ۱، سوال ۴۳۶. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
هموطن بی حجاب من شاید خیلی از مردها به تو نگویند اما من می گویم در دل همه ی ما مردها زن بی حجاب ، هرگز « زن نجیب » نیست ، « زن قابل احترام » نیست ، « زن باشرف » نیست ، « زن باحیا » نیست ، حتی اگر هزار سال بگذرد نیز این طبیعت ما مردهاست. در چشم ما زن بی حجاب ، « زن ارزان » است ، « زن مفت » است ، « زن بی ارزش » که فقط ابزار جنسی است و بس. آنقدر بی ارزش که به جای مغزش باید موهایش و یا برخی از اندامهای بدنش را نشان دهد تا جلب توجه کند. در نظر همه ی ما مردها ، زن فقط و فقط به خاطر « حیا » و « پاکی » اش جذابیت حقیقی دارد. نه به خاطر لخت و برهنه بودنش. امروز که روسری برداشتی شاید ندانی آخرش به کجا ختم می شود. 🔥 👀 اما بنشین و ببین❗️ روزی که شوهرت به همین ارزانی و مفتی 🔨 💍 تو را در اختیار دیگران می گذارد 😳 زنهای دیگر را هم میتواند به خانه و حریم تو بیاورد. هموطن بی حجاب من ! اگر امروز آمار طلاق و خیانت و اعتیاد و بزهکاری ۱۰‌ از ۱۰۰ است بنشین و ببین که نتیجه ی « آزادی » تو یا درست تر بگویم توهم آنچه که به اشتباه از « آزادی در ذهنت فرو کرده اند » ۱۰ سال دیگر ، ۲۰ سال دیگر در ایرانِ نجیب من ، در ایرانِ مسلمان من بیرون خواهد زد و روزی خواهد آمد ... که آمار هولناک طلاق و خیانت و اعتیاد و افسردگی و قتل های خانگی به همان آمریکا و انگلیس خواهد رسید. 😞 ( هر ۲۰ ثانیه تجاوز به یک کودک ، هر ۲ ثانیه تجاوز به یک زن ) و آن وقت ، دیگر برگشتن به جامعه ی سالم ، جامعه ی امن و خانواده محور ، محال است. 👀 بنشین و ببین عاقبت دروغ مسخره ای که : ❌ « در خارج ، زن و مرد مثل چوب خشک از کنار هم رد می شوند »❗️ و دروغ مضحک « بی حجابی عادی می شود » چطور باعث عادی شدن = تجاوز و خیانت و قتل های خانگی و طلاق و زن بازی های روزانه خواهد شد. آخر این راه همین است و بس 🔴 و اما هموطن باحجاب من 🧕 ممنونم از فداکاری ات برای حفظ خانواده ی ایرانی. ممنونم که با زحمت خود را می پوشانی تا چشم من ، تا قلب من و تا آرامش همسر من حفظ شود. ممنونم که در روزگار برخی بی عفتی ها ، هنوز حیا و شرف و پاکی در وجودتان هست و پرچمدار هویت و اصالت و نجابتی. سر تعظیم در برابر انسانیت و پاکیزگی ات خم می کنم. 🧕 خواهر باحیای من ، در دنیا از حضرت زهرا (س) تقلید می کنی و در آخرت هم حضرت زهرا (س) پشت و پناهت باشد‌ ان شاءالله. 🤲 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
کانال تخصصی احکام بانوان, [۰۹.۰۴.۱۸ ۱۴:۴۴] 🌺 و 🌺 پرسش🍂🍂🍂🍂 دوران نامزدی که دختر در خانه پدری زندگی می‌کند، آیا برای اموری مثل بیرون رفتن از خانه، مسافرت و .. نیاز به اجازه از همسرش دارد؟ پاسخ 👇 امام خمینی، بهجت و صافی گلپایگانی: اجازه شوهر لازم است آیت الله خامنه‌ای,مکارم شیرازی و نوری همدانی: در این دوران اجازه گرفتن دخترعقدی از شوهرش لازم نیست. آیت الله سیستانی : اگرمتعارف چنین باشد که مرد نباید قبل از عروسی نزدیکی کند این در واقع یک شرط ضمن عقد به حساب می‌آید و مرد باید به آن پایبند باشد و به همین دلیل بیرون رفتن زن از خانه در این مدت نیازی به اجازه شوهر ندارد و از سوی دیگر نفقه زن نیز در این مدت بر مرد واجب نیست. 📚العروة الوثقی، ج ۲، ص ۶۹۲(الثانیة) – استفتائات مرحوم امام، ج۳، ص ۱۴۶، س ۴,استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه‌ای، سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی (مد ظلهم العالی) توسط سایت اسلام کوئست. ✅ کانال احکام تخصصی بانوان 🆔 @askbanoo
🍂 رقصیدن زن براي زنان 🍂 پرسش رقصیدن زن برای زنان در صورتي که حرامي در کار نباشه چه حکمي دارد ؟ پاسخ آيت الله خامنه اي : رقص زن براى زنان اگر لهوی باشد، مثل اين‌كه مجلس زنانه به مجلس رقص مبدل گردد، احتياط واجب در ترك آن است؛ و اگر موجب تحريك شهوت و يا مفسده اى شود، و يا با حرامی مانند موسيقى همراه گردد حرام است. و فرقى بين مجلس عروسى و غير آن نيست. ولي رقص زن براى شوهرش يا برعكس، بدون آلات لهو اشكالى ندارد آيت الله مکارم شيرازي : رقصیدن زن براى شوهرش فقط جایز است. آيت الله سيستاني : فقط رقصيدن زن براي همسرش و بر عکس آنهم بدون حضور افراد دیگر بنابر احتیاط واجب جايز است، پس رقص زن براي زن ها يا رقص مرد براي مرد ها بنابر احتیاط واجب جایز نیست. آيت الله فاضل لنکراني : به احتياط واجب رقص زن براي زن ها يا رقص مرد براي مرد هاجايز نيست و تنها رقص زن براي شوهرش انهم بدون الات لهو وبدون حضور ديگران ؛ اشکال ندارد. آیت الله وحید خراسانی : رقص زن برای زنان اگر حرام دیگری نباشد بنابراحتیاط واجب ، حرام است. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📚استفتاء‌ از سایت مراجع عظام ✅ کانال احکام تخصصی بانوان 🆔 @askbanoo
🌺حکم شستن موهای بلند در غسل🌺 پرسش کاربر در ربات: دیشب حمام رفته بودم ولی امشب هم باید انجام دهم .حالا اگر موهایم که بلند است را خیس نکنم ،می توان غسل کرد؟؟؟ پاسخ : همه مراجع می گویند:در غسل باید موهاى کوتاهى را که جزء بدن حساب می شود، حتما بشویید اما در مورد موهای بلند نظر مراجع عبارت است از: امام خمینی ، رهبر ، اراکی و مکارم شیرازی: بنابراحتیاط واجب لازم است موهای بلند شسته شوند. همه مراجع دیگر : شستن موهاى بلند واجب نیست، بلکه اگر آب را طورى به پوست برساند که آنها تر نشود، غسل صحیح است ولى اگر رساندن آب به پوست بدون شستن آنها ممکن نباشد، باید آن ها را بشوید که آب به بدن برسد. تبصره👌 مقلدین چهار مرجعی که احتیاط واجب دادند، می توانند در این مسئله به یکی از مراجع دیگر رجوع کرده و به فتوای او عمل کنند. 📚 توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏1، ص222 ، مسأله 379. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
لاک ناخن و غسل جنابت پرسش: بنده خدایی قبل از ماه رمضان پارسال انگشتای شصت پاهای خود را زده وبعد از تموم شدن ماه رمضان فهمیده که باید برای انجام های واجب لاک ها رو پاک میکرده الان تکلیف عبادات سال قبل ایشان چیست؟ 👈 پاسخ : 📝 آیت الله خامنه ای:‌ در هر صورت اگر جرمی داشته باشد که مانع رسیدن آب به محل وضو و غسل گردد، وضو و غسل صحیح نیست و نمازهایی را که با وضو و غسل باطل خواندید، باید قضا نمایید و نسبت به روزه ها، اگر اعتقاد به صحت غسل داشتید، روزه ها صحیح است. 📝آیت الله مکارم شیرازی: در فرض سوال چنانچه یقین دارید بدون برطرف کردن مانع غسل کرده اید، باید نمازها را قضا کنید ولی روزه ها قضا ندارد. 📝آیت الله سیستانی: نماز های آن مدت که لاک بر روی انگشت بوده و غسل کامل نشده بوده را قضا کنید. 📝آیت الله وحید خراسانی: نمازهایتان باطل است و واجب است نمازها را قضاء نمایید و همچنین بنابر احتیاطِ واجب اگر در یادگیری مسأله کوتاهی نموده اید باید روزه ها را هم قضاء نمایید. 📝آیت الله شبیری زنجانی: از جهت روزه های ماه رمضان که در حال جنابت گرفته اید مانعی برای صحت نیست همچنین روزه های ماه رمضان که نیاز به غسل حیض داشته و در یادگیری مسأله کوتاهی نکرده باشد. 📝آیت الله فاضل: اگر بابودن لاک روی ناخن ها غسل واجب را انجام داده باطل است، و نمازهایی که با آن غسل خوانده نیز باطل است. نسبت به روزه ماه رمضان، اگر نمی دانسته که غسل کردن با لاک ناخن ها باطل است و احتمال بطلان غسل هم نمی داده و اطمینان به صحت غسل خود داشته است، روزه هایی که گرفته صحیح است. 📚استفتا از سایت مراجع عظام 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
🌺حکم در صورت لاک زدن به انگشتان پا جز انگشت کوچک🌺 پرسش کاربر در گروه: اگر به همه انگشتان پا جز انگشت کوچک لاک بزنیم، آیا مسح درست است؟ پاسخ اجمالی: همه مراجع به جز آیت الله مکارم شیرازی می گویند: مسح در این صورت صحیح است. پاسخ تفصیلی: همه مراجع (بجز آيت الله مكارم شيرازي): مقدار واجب مسح، تنها از سر يكى از انگشتان پا (هرچند انگشت كوچك پا) است.۱ آيت الله مكارم شيرازي:‌ در انگشتان پا اگر يك انگشت (جز انگشت كوچك) خالى از لاك باشد و بر روى آن مسح بكشند، صحيح است.  ۲ 📚منبع ۱. توضيح المسائل مراجع، م ۲۵۲. ۲.احکام ویژه ( ۶۰۰ مسئله كثير الابتلاء- رساله آيت الله مكارم شيرازي)(احكام وضو، غسل و تيمم-پرسمان). ✅ کانال احکام تخصصی بانوان 🆔 @askbanoo
38.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبری کیست؟ پاسخهایی زیبا به شبهاتی درباره رهبر معظم انقلاب
فلسفه گرفتن خانم ناشزه، یا دارای فساد اخلاقی(مثلاً رابطه نامشروع) چیست؟ ✍🏻پاسخ: در مورد فلسفه مهریه گفته شده است که مهریه جنبه جبران خسارت دارد و پشتوانه‌‌ای براى احترام به است. علاوه بر این، مهریه(صداق)، نشانی از راستگویی مرد در پیمان خود در تشکیل خانواده و زندگی زناشویی است. البته باید توجه داشت که فلسفه‌ و حکمتی که برای احکام و حقوق بیان می‌شود، علت تامه برای حکم نیست تا احکام دائر مدار و تابع آن باشد؛ بلکه ناظر به موارد غالب و اکثریت است، و در موارد استثنا نمی‌توان به دلیل عدم وجود فلسفه و حکمت، از اجرای احکام سر باز زد؛ مانند این‌که فلسفه و حکمت ممنوعیت عبور از چراغ قرمز، احتمال تصادف و ایجاد هرج و مرج و بی‌نظمی در رانندگی است؛ اما با این وجود حتی در صورت خلوت‌بودن خیابان و فقدان فلسفه و حکمت یاد شده نیز نمی‌توان از چراغ قرمز عبور کرد! بنابر این، بر اساس قوانین شرع و فقه و بر اساس ملاک‌هایی که بیشتر افراد جامعه را در برمی‌گیرد، تمام زنان به مجرد عقد ازدواج مالک مهریه می‌شوند، و مواردی مانند یا نیز موجب سلب مالکیت آنان بر مهریه نخواهد شد. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝
با چه فرقی دارد؟ ✍🏻پاسخ اجمالی واجب عینى: «واجب عینى» در مقابل واجب کفایى است. و آن واجبى است که انجام آن‌را از تمام مکلّفین خواسته باشند، به گونه‌ای که با انجام دادن عده‌ای تکلیف از دیگران برداشته نمی‌شود؛ مانند نماز و روزه که بر فرد فرد مکلفین واجب است. واجب کفایى‏: مقصود از «واجب کفایى» آن حکم وجوبى است که متوجّه تمام مکلّفین می‌‏شود به گونه‌‏اى که اگر به آن واجب عمل نشود، تمام مکلّفین مؤاخذه خواهند شد، ولى اگر برخى هم آن‌را انجام دهند، کفایت می‌کند، و تکلیف از عهده‌ی دیگران ساقط می‌شود؛ مانند غسل، کفن و دفن میّت مسلمان که بر همه‌ی مکلّفین واجب است؛ اما اگر هیچ‌کدام به این تکلیف اقدام نکنند، همگی دارای مسئولیت شرعی می‌شوند و مورد بازخواست قرار می‌گیرند، ولى اگر افرادی اقدام به غسل، کفن و دفن میّت مسلمان کنند، تکلیف از عهده‌ی دیگران برداشته می‌شود. جهاد، اجتهاد، تعلّم و یادگیری علومی که کشور به آنها نیازمند است، همگی از اقسام واجب کفایی‌اند.[1] [1]. ر. ک: ملکى اصفهانى، مجتبى، مقدمه، سبحانی تبریزی، جعفر، فرهنگ اصطلاحات اصول، ج ‏2، ص 207- 208، قم، عالمه، چاپ اول، 1379ش؛ ولایی، عیسی، فرهنگ تشریحی اصطلاحات اصول، ص 368، تهران، نشر نی، چاپ اول، 1374ش. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔 @askbanoo 🚺 ╚═══🌿🌼🌿══╝