eitaa logo
دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
373 دنبال‌کننده
670 عکس
370 ویدیو
40 فایل
کانال دکتر فیروز اصلانی #حقوقدان، دانشیار و مدیر اسبق و فعلی گروه حقوق عمومی دانشگاه تهران، فعال سیاسی و مطبوعاتی، وکیل پایه یک دادگستری ⭕️ علیکم انفسکم... ⭕️ خودسازی، مقدمه جامعه سازی و تمدن سازی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
37.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️نقش زن در نهضت حسینی 📌چگونه زهیر بن قین به امام حسین علیه‌السلام‌‍‍‍‌‍‍ پیوست؟ پشت هر مرد موفق و فداکار یک زن فداکار است. ⭕️اگر سخنان همسر زهیر نبود آیا زهیر دعوت حسینی را لبیک می گفت؟
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️وفاداری در مکتب حسینی السلام علیک یا ابالفضل العباس یا علمدار کربلا صد بار اگر علقمه را فتح کنم هر بار دوباره تشنه‌ بر‌می‌گردم 💔🥀
✳️ولایتمداری در مکتب حسینی السلام علیک یا ابالفضل العباس یا علمدار کربلا صد بار اگر علقمه را فتح کنم هر بار دوباره تشنه‌ بر‌می‌گردم 💔🥀 ✅آموخته ایم از تو را خون تو نوشت معنی یاری را ای کاش که آب کربلا می آموخت آن روز ز چشمت را ❇️نثار شهدای کربلا و تجسم وفا و ولایتمداری حضرت ابالفضل العباس صلوات
37.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️نقش زن در نهضت حسینی 📌چگونه زهیر بن قین به امام حسین علیه‌السلام‌‍‍‍‌‍‍ پیوست؟ پشت هر مرد موفق و فداکار یک زن فداکار است. ⭕️اگر سخنان همسر زهیر نبود آیا زهیر دعوت حسینی را لبیک می گفت؟
هدایت شده از مجتبی مصباح
11.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید - روضه حضرت علی اصغر علیه السلام 🔰 حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجتبی مصباح در جمع دانشجویان طرح ولایت 🔸شب هفتم محرم 📌 مشهد - اردوگاه شهید کاوه 🗓 پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۵/۱۳ @mojtabamesbah_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نکات زندگی ساز ❇️سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی . ✅بزرگان اسلام اینگونه سلوک کردند ☑️حسینیه آیت الله حق شناس ۱۲ محرم ۱۴۰۱ روز شهادت امام سجاد علیه‌السلام
...! 💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام 🔔 یا نباشیم ❇️ اهمیت و امیرالمومنین(علیه السلام): فَمِنْهُمُ الْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ، فَذَلِكَ الْمُسْتَكْمِلُ لِخِصَالِ الْخَيْرِ؛ وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ، فَذَلِكَ مُتَمَسِّكٌ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ الْخَيْرِ وَ مُضَيِّعٌ خَصْلَةً؛ وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِقَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ، فَذَلِكَ الَّذِي ضَيَّعَ أَشْرَفَ الْخَصْلَتَيْنِ مِنَ الثَّلَاثِ وَ تَمَسَّكَ بِوَاحِدَةٍ؛ وَ مِنْهُمْ تَارِكٌ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ يَدِهِ، فَذَلِكَ . وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ، إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ؛ وَ إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ، لَا يُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ وَ لَا يَنْقُصَانِ مِنْ رِزْقٍ؛ وَ أَفْضَلُ مِنْ ذَلِكَ كُلِّهِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ. 🔴كسى است كه منکر و كار زشت را نكوهيده دارد و به خود از آن اعراض مى كند. چنين كسى را به كمال رسانيده است. ✅و كسى است كه منکر را به انكارش مى كند نه به دست. چنين كسى را دو خصلت از خصال نيكوست او . ❇️و كسى كه منکر را انكار كند، نه به دست و زبان، چنين كسى را كه شريفترند، ✅و كسى كه را نه با زبان انكار كند و نه با دست و نه با دل، چنين كسى . 💐 و در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر، همانند نَفْثَةٍ یا است بر و مواج، 🎋امر به معروف و نهى از منكر نه مرگ كسى را نزديك مى سازد و نه از روزى كسى مى كاهد. از همه اينها برتر، سخن از دادگرى گفتن است، رو در روى حاكمى ستمكار. 📚حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه، نسخه صبحی صالح ⭕️ لطفاً با احساس مسئولیت نباشید. ....!
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴ترویج اباحه‌گری با توسل به مغالطه! ✅ اصل عقلی خودسامانی و تحدید اراده، لازمه حیات و زندگی اجتماعی بشر است و بر اساس آن، در همه مدنیت‌ها و جوامع و نظام‌های سیاسی، آزادی مطلق وجود ندارد و‌ نمی‌تواند وجود داشته باشد و آزادی افراد دارای چارچوب و حد و مرز مشخصی است؛ چرا که آزادی اگرچه ارزش مقدسی است لکن با ارزش‌های فرا آزادی مانند بهداشت، امنیت، اخلاق، دین، قانون و...مقید و محدود می‌شود. ✅وضع و تصویب قوانین و مقررات در سطوح مختلف که پایه مدنیت‌ها را‌ می‌سازد و وجه ممیز توحش و تمدن است مصداق این اصل عقلی است. بدون قانون جامعه روی خوش به خود نخواهد دید و در معرض فروپاشی و اضمحلال قرار‌ می‌گیرد و هرج و مرج و بلبشو و ولنگاری و کشمکش و کشمکش (به ضم کاف) جایگزین نظم و سامان سیاسی و صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز خواهد شد. ✅در قاموس کدام نظام حقوقی و سیاسی‌، اگر بر اساس قانون و با استفاده از مجوز و اختیارات قانونی، مجرم و هنجارشکن را محدود یا دستگیر و زندانی کنند‌، پذیرفتنی است که فریاد برآورند آزادی به خطر افتاد؟! ... 📌تا به حال توجه کرده‌اید چرا طرفداران ولنگاری و بی‌بندوباری زنان‌، اکثرا مردان هستند و این هنجارشکنی و لاقیدی زنان را در زرورقی به نام آزادی زنان به جامعه تحمیل‌ می‌کنند؟  آیا به این علت نیست که لاقیدی و ولنگاری زنان در پوشش و لعاب آزادی زن‌، در واقع آزادی مردان در هوس‌بازی‌، چشم‌چرانی و استفاده رایگان و بدون هزینه از زنان است؟ سود آزادی زن به کام چه کسانی جز مردان هوسباز و چشم‌های هوس‌آلود آنان می‌ریزد؟... ⭕️دستگاه قضایی هم‌ می‌تواند و هم باید مرجفون‌فی‌المدینه و ناقضان امنیت روانی را مورد تعقیب قرار دهد و با ترک فعل و خدای ناکرده اهمال در اعمال اقتدار قانونی، اجازه جسارت بیشتر به آنان ندهد..... ⭕️متن کامل در زیر: https://kayhan.ir/fa/news/247044
13.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 سبب راستین ▫️ ما وقتی در جهان، زندگی و خواهیم داشت كه 1️⃣ نظام هستی را بشناسیم 2️⃣ جایگاه انسان را در نظام هستی بشناسیم 3️⃣ پیوند انسان و جهان را هم خوب ارزیابی كنیم و با سامان یافتن این مثلث، خود را بشناسیم... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 سبب راستین ▫️ ما وقتی در جهان، زندگی و خواهیم داشت كه 1️⃣ نظام هستی را بشناسیم 2️⃣ جایگاه انسان را در نظام هستی بشناسیم 3️⃣ پیوند انسان و جهان را هم خوب ارزیابی كنیم و با سامان یافتن این مثلث، خود را بشناسیم. ▫️ عدّه زیادی بر این باورند كه این نظام هستی به وسیله سلسله علل و معلول می ‌گردد و هر كاری علّتی دارد و خدای سبحان این علل است، سلسله جنبان این علل است، اوّلین علّت اوست بقیه علل و اسباب بعدی‌ اند و همان تفكر جهان ‌بینی، در مسائل اخلاقی و سیاسی و اجتماعی اینها اثرگذار بوده و می باشد؛ یعنی گاهی كار را به دیگری واگذار می ‌كنند، او را به عنوان علّت قریب می ‌شناسند؛ گاهی نیازی دارند به كسی مراجعه می‌ كنند و از او به عنوان واسطه در فیض یا سبب قریب كمك می ‌طلبند یعنی او را سبب می ‌دانند گرچه خداست. این تقریباً یك است که از نظر موحّدان جهان‌ بین، یك نگاه میانی است؛ ولی وجود مبارك مانند سایر ائمه (علیهم السلام) را مظاهر و آیات الهی می ‌دانند و اگر از غیر خدا به عنوان سبب یاد می‌ شود بازگشتش به این است كه به نظر ما اینها سبب ‌اند؛ ولی همان خدای سبحان است كه ﴿وَمَا بِكُم مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾. ▫️ ما لازم نیست راه های طولانی را طی بكنیم و بگوییم این شیء مسبَّب از آن سبب قریب است، آن مسبَّب از سبب دیگر است و چون تسلسل باطل است به رأس سلسله برسیم؛ آیا ما باید تسلسل را باطل كنیم و به نقطه آغازین برسیم یا در همین قدم اوّل می ‌توانیم خدا را ثابت كنیم؟ یعنی این مجاری واقعاً اسباب ‌اند واقعاً علل‌ اند منتها خدای سبحان رأس علل است كه تا این سلسله را طی نكنیم به خدا نمی ‌رسیم یا همه اینها مجاری فیض ‌اند و در عین حال كه خدای سبحان اینها را وسیله قرار داد، خدای سبحان به هر كدام از اینها، از كسی یا چیزی كه سبب قریب اینهاست نزدیك تر است؟ اهل‌بیت (علیهم السلام) این راه دوم را كه است نه راه فلسفه و كلام به ما آموختند و در دعاهای نورانی امام سجاد این مطلب شكوفاتر است. لازم نیست ما سلسله را طی كنیم و بگوییم چون تسلسل باطل است در رأس سلسله خداست، بلكه خدا را در همین قدم اول باید بكنیم و بیابیم. آپارات: https://aparat.com/v/Yy0Sa 📚 دیدار اعضای برگزار کننده همایش حضرت امام سجاد علیه السلام با آیت الله العظمی جوادی آملی تاریخ: 1390/09/02 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra