eitaa logo
کانال بزرگ آسمانیان
404 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
895 ویدیو
386 فایل
#کانال_بزرگ_آسمانیان #آسمانیان را بهتر بشناسیم. #عاشقانه_آسمانیان #محبت_آسمانیان #زندگی_آسمانیان #شهادت 👈 #زندگی_جاویدان Support ; 📡 http://assemanian.blog.ir Admin 🆔 @Moqiseh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ دفن (ع) و یارانش به دو صورت، گزارش شده است : ▪️ 1️⃣ اوّل : ایشان به صورت خارق العاده توسط امام زین العابدین (ع) و با حضور پیامبر خدا (ص)، امام علی (ع)، امام حسن (ع) و فرشتگان الهی دفن شده است. چنان‌که اعتقاد شیعیان بر این است که بر بدن مطهر یک معصوم، جز معصومی دیگر نمی‌تواند نماز خوانده و آن‌را کفن کرده و به خاک بسپارد. ▪️ این گزارش و اعتقاد؛ با روایاتی هماهنگ است که دلالت دارند امور مربوط به تجهیز و دفن امامان معصوم (ع)، فقط توسّط امام بعدی انجام می‌شود؛ مانند روایاتی که می‌گویند: «لا یَلِی الوَصِیَّ إلَا الوَصِیُّ»؛ کفن و دفن نمی‌کند وصی را مگر وصی. یا «إنَّ الإمامَ لا یَلِی أمرَهُ إلَا إمامٌ مِثلُهُ»؛ کارهای [دفن]امام را تنها امامی همانند او به عهده می‌گیرد. ▪️ علامه مجلسی پس از نقل مطالبی درباره دفن (ع) می‌نویسد : به حسب ظاهر چنین بود [که بنی‌اسد خود بدن امام را دفن کردند]، اما در واقع امام را به غیر از امام دفن نمی‌کند. حضرت امام زین العابدین (ع) به اعجاز امامت آمد و جسد مطهر آن‌حضرت و بلکه سایر شهدا را دفن کرد. ▪️ 2️⃣ دوم: اهل غاضریه از طایفه بنی‌اسد، اجساد مطهّر شهدا را دفن کرده‌اند. ▪️ به هر حال؛ نمی‌توان یک دسته از روایات را پذیرفت و دیگری را کنار نهاد؛ چون هرکدام دارای دلایل متقن و قوی هستند؛ پس جمع میان این دو گزارش مناسب‌ترین راه است؛ لذا در جمع این‌ها می‌توان گفت: ▪️ 1️⃣ یک. با عنایت به خارق العاده بودن حضور امام زین العابدین (ع) - چرا که ایشان در آن زمان در بند اسارت دشمنان به سر می‌برد -؛ ساکنان غاضریه، متوجّه حضور ایشان نشده‌اند، چنان‌که حضور پیامبر (ص) و فرشتگان نیز برای آنان مشخّص نبوده است، و یا این‌که آنان، امام زین العابدین (ع) را دیده‌اند؛ ولی نشناخته‌اند. چنان‌که نقل ابن شهر آشوب مازندرانی نیز این جمع را تأیید می‌کند؛ چون در این نقل سخن از قبرهای آماده شده و پرندگان سفید است که هماهنگ با روایات بخش اول (الف) می‌باشد. ▪️ 2️⃣ دو. هیچ منافاتی وجود ندارد که امام سجاد (ع) با کمک قبیله بنی‌اسد اقدام به دفن شهدا کرده باشد. ▪️ چراکه دفن شهدا برای بنی‌اسد به تنهایی امکان‌پذیر نبود؛ زیرا آنان اهل روستاهایی بودند که در میدان نبرد شرکت نداشتند و بدون راهنمایی کسی که از همه آن شهیدان شناخت کامل داشته باشد قادر به شناسایی و دفن آنان نبودند بویژه آن‌که سرهای شهدا را بریده بودند؛ از این‌رو دفن دقیق و همراه با شناخت شهدا بدون وجود راهنمایی آگاه، امکان‌پذیر نبود و از سوی دیگر با توجه به این باور که کار دفن امام (ع) را کسی جز امام (ع) نمی‌تواند بر عهده گیرد، ناگزیر ما را به این مطلب می‌رساند که این راهنما باید امام سجاد (ع) بوده باشد. ❣️ ❣️ 🆔 @Assemanian 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ را همیشه به یاد داشته باش و هرچه نیاز داشتی فقط همین را در گوگل سرچ کن 👌 👈 رفاه لیمان 👉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ روز پنجم ‌الحرام سال ۶۱ هجری قمری ⭕️ در این روز حصین بن نمیر به دستور عبیدالله بن زیاد با چهار هزار سواره وارد کربلا شدند. ▪️ البته براساس نظر برخی از مورخان تعداد تمامی افرادی که در برابر سپاه (ع) صف آرایی کردند حدود ۳۸۰۰ نفر بوده است. ▪️ همچنین در برخی از منابع تاریخی نیز در مورد وقایع این روز آمده است که در این روز “عبیداللّه‏ بن زیاد”، شخصی بنام “شبث بن ربعی” را به همراه یک هزار نفر به طرف کربلا گسیل داد. ▪️ عبیداللّه‏ بن زیاد همچنین در این روز دستور داد تا شخصی بنام “زجر بن قیس” بر سر راه صحرای کربلا بایستد و هر کسی را که قصد یاری (ع) داشته و بخواهد به سپاه آن حضرت ملحق شود، به قتل برساند. همراهان این مرد ۵۰۰ نفر بودند. ▪️ در روز پنجم ماه با توجه به تمام محدودیت‌هایی که برای نپیوستن افراد به سپاه (ع) صورت می‌گرفت، مردی به نام “عامر بن ابی سلامه” خود را به سپاه آن حضرت رساند و سرانجام در روز عاشورا به شهادت رسید. ✍️ : (تقویم شیعه، عبدالحسین نیشابوری، انتشارات دلیل ما، ۱۳۸۷) ❣️ 🆔 @Assemanian 🇮🇷
NaSazeshNaTaslim.mp3
756.6K
🚩 سلام بر ❣️ 💚 مامیگذریم ازجان | زنگ تلفن همراه ☎️ ❣️ یا (ع) ❣️ 🆔 @Assemanian 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
NavaZang[11].mp3
1.05M
🚩 سلام بر ❣️ 💚 دعای ندبه | زنگ موبایل ☎️ ❣️ یا (ع) ❣️ 🆔 @Assemanian 🇮🇷