eitaa logo
آستان وصال ( اشعار آئینی؛ مقتل، آموزش مداحی)
2.7هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
9 ویدیو
46 فایل
👈 آدرس اینترنتی سایت جامع آستان وصال https://www.astanevesal.ir/ 👈 برای بهرمندی بهتر و بیشتر از قسمت های 18 گانه سایت اصلی آستان وصال و حجم بسیار بالای مطالب سایت؛ لطفا همزمان با این کانال به سایت اصلی آستان وصال هم مراجعه نمائید
مشاهده در ایتا
دانلود
یا رب رضای من بود انـدر رضای تو کـایـنـسان اسیـر بـنـدِ گـرانـم بـرای تـو روز و شـبـم به ظلمت زندان یکی بُوَد هر چند روشن است دلـم از ضیـای تو از بی کسی و ظلمت زندان مرا چه باک چون مـونـسـم تـویی؛ و منـم مبتلای تو سخت است درد غربت و هجران و انتظار اما چه غم؛ که سهـل شود در هوای تو از سوز زهر، جان به لب آمد مرا ولی شـادم که می‌رسـم به وصـال لـقـای تو دیگر ز عمر سیرم و از زنـدگی بـری خـواهم که جـان خویش نـمایم فـدای تو آن کـنـج خـلـوتی کــه بـرای عـبـادتـت می‌خواستم، نـصیب شدم از عـطای تو ای حـجـت خـدای که باب الـحـوائـجـی دارد امــیـد بـر تـو "مـؤیـد" گــدای تـو ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
گـره کـور که در کـار پـیـمـبـر افـتـاد باز هم قـرعـه به نـام یل صفـدر افتاد وقتی از دور در قـلعـه تجـلّی می‌کرد یـاد آن دسـت یـدالـلـهـی حـیـدر افـتـاد با خودش گفت که‌ این کار فقط کار علی‌ست ناگهـان دلـهـره‌ از سیـنۀ مضطـر افتاد مثل خواری شد و در چشم فراری‌ها رفت تا عـلـم دسـت عـلـمـدار پـیـمبـر افـتاد طرف قلعه که می‌رفت خدا پشتش بود جـبـرئیل آمـد و زیر قـدمـش پَـر افتاد مرحـب آمد که شود سد ره خـیر ولی «هٰا عـلیٌ بَـشرٌ کـیفَ بَشر» شر افتاد تیغ ابروی علی خم شد و مرحب جان داد ده قدم مانده به شمشیر دو سر، سر افتاد با خدا رفت و دم «نَصرُ مِنَ اللّٰه» گرفت سـورۀ فـتـح به جـان در خـیـبـر افـتاد موقع کندن در بود که « یازهرا» گفت ناگهـان ترس عجـیـبی به دل در افتاد صاحب روز جزا داشت قیامت می‌کرد حَسَبُ الاَمرِ عـلی پرده ز محشر افتاد چاره‌ای جز به درک رفتن و تسلیم نداشت هر که با خـشـم الـهـی عـلـی در افتاد ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسین علیه‌السلام در شب 28 رجب برای دومین شب متوالی به کنار مرقد نورانی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم رفتند[1]و تا صبح به مناجات و راز و نیاز پرداختند و نزدیک صبح کنار قبر آن حضرت خوابشان برد و رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم درعالم رؤیا به امام علیه‌السلام خبر شهادتشان را با لب تشنه در صحراي كربلا اعلام کردند و فرمودند: يَا بُنَيَّ إِنَّكَ قَادِمٌ عَلَى أَبِيكَ وَ أُمِّكَ وَ أَخِيكَ وَ هُمْ مُشْتَاقُونَ إِلَيْكَ وَ إِنَّ لَكَ فِي الْجَنَّةِ دَرَجَاتٍ لَا تَنَالُهَا إِلَّا بِالشَّهَادَة ...؛ اي پسرم! همانا پدر و مادر و برادر تو پيش آمدند و مشتاق ديدار تو هستند، برايت در بهشت درجاتي است كه فقط با شهادت به آن مي‌رسي.... بعد از این خواب امام علیه‌السلام به کنار مرقد مادرشان حضرت زهرا(سلام الله علیها) و برادرشان امام حسن[2] علیه‌السلام رفته و با آن‌ها نیز وداع کردند.[3] وداع اباعبدالله علیه‌السلام با زنان بنی‌هاشم و امّ‌السلمه از امام محمّد باقر علیه‌السلام نقل شده که بعد از محمّد حنفیّه عدّه‌اي از زنان خويشاوند بني‌هاشم خدمت امام رسيدند و گريه و زاري آغازكردند و امام علیه‌السلام هم آن‌ها را به آرامش دعوت كردند. پس از آن امّ السلمه همسر گرامي رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم خدمت امام حسين علیه‌السلام رسيد. [اين زن آن قدر مقام دارد و بزرگوار است كه سیّدالشهدا علیه‌السلام او را مادر خطاب مي‌كنند] وی جلو آمد و گفت: اي پسرم! چگونه محزون نباشم؛ وقتي مي‌بينم تو به سمت عراق مي‌روي. خودم از جدّت پيغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم شنيدم كه فرمودند حسينم در سرزمين عراق -كه به آن كربلا مي‌گويند -كشته مي‌شود. امام علیه‌السلام پاسخ دادند: يَا أُمَّاهْ وَ أَنَا وَ اللَّهِ أَعْلَمُ ذَلِكَ وَ إِنِّي مَقْتُولٌ لَا مَحَالَةَ وَ لَيْسَ لِي مِنْ هَذَا بُدٌّ وَ إِنِّي وَ اللَّهِ لَأَعْرِفُ الْيَوْمَ الَّذِي أُقْتَلُ فِيهِ وَ أَعْرِفُ مَنْ يَقْتُلُنِي وَ أَعْرِفُ الْبُقْعَةَ الَّتِي أُدْفَنُ فِيهَا وَ إِنِّي أَعْرِفُ مَنْ يُقْتَلُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِي وَ قَرَابَتِي وَ شِيعَتِي وَ إِنْ أَرَدْتِ يَا أُمَّاهْ أُرِيكِ حُفْرَتِي وَ مَضْجَعِي! اي مادر! به خدا قسم من هم از اين موضوع خبر دارم و مي‌دانم و مي‌شناسم چه كسي من را به قتل مي‌رساند؛ مي‌دانم در چه روزي كشته مي‌شوم و بقعه‌ای را كه در آن دفن مي‌شوم مي‌شناسم. مي‌دانم چه کسی اهل بيت، نزدیکان و شیعیانم را خواهد کشت؛ اباعبدالله علیه‌السلام در ادامه فرمودند: مادر! مي‌خواهي جايي را كه در آن دفن مي‌شوم به تو نشان دهم. آن گاه [به اذن خداوند و با استفاده از ولايت تكويني كه خداوند به ایشان عطا کرده ] محـلّ شهـادت و دفنشان را به امّ السلمه نشان مي‌دهند و امّ‌السلمه ‌با دیدن این منظره نالان تر می‌شود. امّ السلمه عرض مي‌کند، جدّت پيغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم مقداري خاك به من داده كه از خاك كربلاست، سپس امام علیه‌السلام مشتی خاك به امّ‌السلمه مي‌دهند[4]و مي‌فرمايند اين خاك هم از همان خاك است؛ هر دو خاك را نگهدار و هر روز كه ديدي رنگ اين دو خاك تغييركرد و سرخ رنگ شد يا رنگ خون گرفت، بدان، آن روز من را شهيد كرده‌اند.[5] از امّ السلمه نقل شده: من هر روز به این خاک نگاه می‌کردم؛ تا اینکه روز دهم مُحرّم، هنگام صبح این خاک حالت طبیعی داشت؛ امّا عصرآن روز خاک به خون صاف و تازه بدل شد، از این‌رو فهمیدم که حسینم به شهادت رسیده و شروع کردم به گریه و عزاداری.[6] خروج امام علیه‌السلام از مدینه امام علیه‌السلام در شب یکشنبه مصادف با بیست و هشتم رجب[7] سال ۶۰ (هـ ق) در نیمه شب[8] به همراه ۲۱ نفر[9] از اصحاب و اهل بیت‌شان از مدینه خارج شدند، درحالی‌که این آیه را تلاوت می‌کردند: « فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً يَتَرَقَّبُ قالَ رَبِّ نَجِّني‏ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمين[10]»؛ موسى از شهر خارج شد، در حالى كه ترسان بود و هر لحظه در انتظار حادثه ‏اى؛ عرض كرد: پروردگارا ! مرا از اين قوم ظالم رهايى بخش![11] [1]. در الفُتـوح ( ۵/۱۹) فُصُولُ المُهِمَّۀ (۲/۷۸۴) و ناسخ التّواریخ(۲۶۴) حضور دیگری هم در کنار مرقد پیامبر در هنگام حرکت ذکر شده است. [2]. در أمالی صدوق و مقتل مقرّم وداع با قبر مادر و برادرشان نیامده است. [3].أمالی صدوق۳۰/۱۵۲؛ الفُتوح ۵/۱۸؛ مُثیرُالأحْزان ۱۰۱؛ فُصُولُ المُهِمَّۀ ۲/۷۸۴؛ بحارالأنوار۴۴/۳۲۸؛ جلاءالعیون ۵۱۳؛ نفس المهموم ۶۸؛ قمقام ۲۶۳؛ مهیج الأحزان ۸۶؛ دمعة الساکبه ۲۴۹؛ ناسخ التّواریخ ۲۵۸؛ مقتل مقرّم ۴۲. توضیحات: متن کـامل سخنـان امام در بعضی از مآخذ موجود است ضمناً در فُصُولُ المُهِمَّۀ کاملاً به اختصار آمده است. [4]. سپردن خاک به امّ‌السلمه در دمعة الساکبه نیامده است. در مناقب الطاهرین و مقتل جامع نیز جمله بندی کمی متفاوت است.
[5]. إثْباتُ الوَصیّة ۳۰۴؛ منـاقب الطاهرین۲/۵۸۵؛ الخرائج و الجرائح ۲/۲۵۴؛ الثّاقِب فِی الْمَناقِب۳۳۰؛ إثْباتُ الهداة ۴/۴۶؛ بحـارالأنوار۴۴/۳۳۱؛ جلاءالعیـون۵۱۶؛ منتهی الآمال ۳۵۹؛ نفس المهموم ۷۱؛ مقتل امام حسین ۵۸ ؛ قمقام ۲۶۷؛ مقتل مقرّم ۴۸؛ ناسخ التّواریخ ۲۶۲؛ مهیج الأحزان ۹۶؛ دمعة الساکبه ۲۵۲؛ مقتل جامع ۱/۴۶۷. توضیحات: این روایت در الثّاقِب فِی الْمَناقِب، إثْباتُ الوَصیّة، الْخَرائج وَالْجَرائح ، إثْباتُ الهداة، بطور خلاصه و با جملات مترادف آمده است. [6]. تاریخ یعقوبی۲/۲۴۶؛ الکامل فی‌التّاریخ ۱۱/۲۱۰؛ کَشف الغُمَّة ۲/۱۷۷؛ روضة الواعظین ۳۱۷؛ مناقب الطاهرین ۲/۵۷۲؛ إثْباتُ الهداة ۴/۴۶؛ بحارالأنوار ۴۵/۸۹؛ خصایص الحسینیه ۱۶۹؛ قمقام ۴۷۹؛ مهیج الأحزان۵۵۱ ؛ دمعة الساکبه ۴۸۶؛ مقتل جامع ۱/۴۶۷. [7]. در لهوف، مقتل خوارزمی، مَناقِبِ آلِ ابیطالب و الفُتوح سوّم شعبان ذکر شده و در الکامل فی‌التّاریخ و فُصُولُ المُهِمَّۀ هم تاریخی ذکر نشده است. در بحارالأنوار هم شب بیست هشتم ذکر شده؛ اختلافات دیگری نیز در کتب قدیمی‌تر هست؛ که ما به جهت اختصار به آن نمی‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ۱/۴۶۰ مقتل جامع مراجعه فرمایید. [8]. در بحارالأنوار روز آمده و در اعلام الوری، جلاءالعیون، و نفس المهموم هم تصریح نشده که شب یا روز بوده است. [9]. تعداد افراد فقط در جلاءالعیون تصریح شده است؛ در مابقی کتب نوشته شده به همراه فرزندان، برادران و نزدیکانش. [10]. سوره قصص، آیه ۲۱. در اللهوف و اَلْمُنْتَظَمْ آیه قرآن ذکر نشده است. [11]. تـاریخ الامم والملوک ۵/۳۴۳ و۳۸۱؛ الفـُتوح ۵/۲۲؛ الارشـاد ۲/۴۶؛ الکامل فی‌التّاریخ ۱۱/۱۰۸؛ مَناقِبِ آلِ ابیطالب۴/۸۹؛ مَقْتَل خوارزمی ۱/۲۷۳؛ إعْلام الوَری ۳۱۸؛ اللهوف ۳۴؛ فُصُولُ المُهِمَّۀ ۲/۷۸۴؛ مناقب الطاهرین ۲/۵۷۵؛ روضة الواعظین ۲۸۳؛ اَلْمُنْتَظَمْ ۵/۳۲۴؛ بحارالأنوار۴۴/۳۳۲؛ منتهی الآمال ۳۵۸؛ نفس المهموم۷۳؛ قمـقام ۲۷۱؛ مقتل امام حسین ۵۹؛ جلاءالعیون ۵۱۷؛ منتخب التّواریخ ۲۵۷؛ مقتل مقرّم ۵۲ ؛ ناسخ التّواریخ ۲۶۱ و۲۶۵؛ مهیج الأحزان ۹۶؛ دمعة الساکبه ۲۵۳؛ مقتل جامع ۱/۴۷۰. لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در تعیین سال ولادت سیدالشهدا علیه‌السلام نیز همچون ائمه دیگر اختلاف نظر وجود دارد عده ای از مورخین سال ولادت را سوم هجرت و عده ای سال چهارم هجرت اعلام کرده‌اند. در تعیین روز ولادت نیز سه روایت مختلف وجود دارد؛ 1️⃣ اولین و مشهورترین روایت آن است که ولادت آن حضرت در سوم ماه شعبان سال چهارم یا پنجم هجرت و در شهر مدينه بوده است، (شیخ مفید، مسار الشیعه ص ۶۱، شیخ طوسی، مصباح المتهجد ج ۲ ص۸۲۶، علامه طبرسی، اعلام الوری ج۱ ص۴۲۰، شیخ کفعمی، المصباح ص ۵۱۳، ابوریحان بیرونی آثارالباقیه ص ۵۳۱، سیدبن طاوس، اقبال الاعمال ج ۲ ص ۶۸۹، علامه مجلسی جلاءالعیون ص ۴۷۵، شیخ عباس قمی منتهی الآمال ص ۶۵۹) . همچنین در توقيع حضرت صاحب الامر (عج) كه به قاسم بن علاء همدانى نوشته است آمده است كه ولادت آن حضرت در روز پنجشنبه سيّم ماه شعبان بوده « مصباح المتهجّد،ص ۷۵۸» 2️⃣ در روایت دومی ولادت آن حضرت در پنجم ماه شعبان ذکر شده است. ( شیخ مفید، الارشاد ج۱ ص ۲۷، علامه طبرسی، اعلام الوری ج۱ ص۴۲۰، شیخ طوسی، مصباح المتهجد ج ۲ ص۸۵۲، ابن شهرآشوب، مناقب آل ابیطالب ج ۴ ص ۷۶، محدث اربلی، کشف الغمه ج ۲ ص ۳، سیدبن طاوس، الهوف ص ۱۳،یوسف شامی، الدر النظیم ص ۵۲۵، علامه مجلسی، بحارالأنوار ج ۴۳ ص ۲۶۰، علامه مجلسی جلاءالعیون ص ۴۷۵، شیخ عباس قمی منتهی الآمال ص ۶۵۹) 3️⃣ شیخ مفید، شيخ طوسى سید بن طاوس و دیگر مورخین در گزارش سومی نوشته‌اند كه: ولادت آن حضرت در آخر ماه ربيع الاوّل در سال سوم هجرت‏ بوده است ( شیخ مفید، المقنعه ص ۴۶۷، علامه طبرسی، اعلام الوری ج۱ ص۴۲۰، شیخ طوسی، التهذیب ج۶ ص ۴۱، سیدبن طاوس، الهوف ص ۱۳، علامه مجلسی، بحارالأنوار ج ۴۴ ص ۲۰۰، علامه مجلسی جلاءالعیون ص ۴۷۵، شیخ عباس قمی منتهی الآمال ص ۶۵۹ و فیض العلام ص ۲۸۸ ) ***** كلينى به سند معتبراز امام صادق علیه‌السلام روايت كرده است كه امام حسين علیه‌السلام از فاطمه سلام الله علیها وهيچ زن ديگر هم شير نخورد، او را به خدمت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم آوردند، حضرت انگشت ابهام خود را در دهان او می‌گذاشت، از ابهام آن حضرت آن قدر می‌مكيد كه دو روزو سه روز او را كافى بود، پس گوشت و خون آن حضرت از گوشت و خون رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم روئيد، و هيچ فرزندى شش ماه متولّد نشد كه بماند به غير از عيسى بن مريم و حسين بن على « شیخ کلینی، الكافى ج ۱ ص ۶۵» ابن بابويه به سند معتبر می‌نویسد: صفيّه دختر عبد المطّلب گفت: من قابله امام حسين علیه‌السلام بودم، چون آن حضرت متولد شد، حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود كه: اى عمّه بياور فرزند مرا، گفتم: يا رسول اللّه هنوز او را پاكيزه نكرده ‏ام، پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود: تو او را پاكيزه می‌كنى؟! خدا او را پاكيزه و مطهّر گردانيده است چون به خدمت آن حضرت بردم، او را در دامن گذاشت و زبان مبارك خود را دردهان او داخل كرد و او می‌مكيد، چنان می‌دانم كه شير و عسل از زبان آن حضرت در دهان او جارى شد، پس ميان دو ديده او را بوسيد و به من داد، گریه کردند و ‏فرمودند كه: خدا لعنت كند گروهى را كه تو را شهيد كنند، سه مرتبه اين را فرمودند، گفتم: پدر و مادرم فداى تو باد كه او را خواهد كشت؟ فرمود: باقيمانده گروه ستم ‏كننده از بنى اميّه.« امالى شيخ صدوق، ص ۱۱۷، بحار الانوار ج ۴۳ ص ۲۴۳» لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal
شيخ صدوق و ديگران به سندهاى معتبر از امام رضاعلیه‌السلام روايت كرده ‏اند که اسماء بنت عميس نقل كرده است كه چون فاطمه زهرا سلام الله علیها به حضرت حسن ابن على عليه السّلام حامله شد او از آن معصومه تولد يافت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم آمد و فرمود اى اسماء بياور فرزندم را من حسن علیه‌السلام را به آن حضرت دادم در حالتى كه او را به خرقۀ زردى پيچيده بودم پس آن بزرگوار آن خرقه را انداخت و اذان در گوش راستش خواند و اقامه در گوش چپش خواند بعد از آن به على علیه‌السلام فرمود فرزندم را چه نامی گذاشته ای علی عليه السّلام عرض كرد يا رسول اللَّه من در ناميدن اسم او بر شما سبقت نمی‌گيرم و ليكن من دوست می‌داشتم كه نام نامى و اسم گرامى او حرب باشد. پيغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود من نيز در ناميدن اسم او بر خدا پيشى نمی‌گيرم پس از آن جبرئيل علیه‌السلام نازل شد و عرض كرد يا محمد!! خداوند على اعلا سلامت می‌رساند و مي فرمايد على نسبت به تو به منزلۀ هارون است نسبت به موسى وليكن بعد از تو پيغمبرى نمی‌آید؛ اسم اين فرزند دلبندت را به اسم پسر هارون بگذار؛ پيغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود كه اسم پسر هارون چيست؟ جبرئيل عرض كرد شبر و پيغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود زبان من زبان عربى است جبرئيل عرض كرد نام نامى او را حسن بگذار اسماء گويد كه نام آن مولود مسعود را حسن گذاشت و چون روز هفتم شد پيغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم از براى او بره سياه و سفيدى قربانی کرد به قابلۀ او يك ران بره و دينارى عطا فرمود و سر مبارك او را تراشيد و به وزن موهاى سرش نقره صدقه داد و سر مباركش را خلوق كه قسمى از بوى خوش است ماليد فرمود اى اسماء خون از كردار جاهليت است اسماء گويد كه چون يك سال از اين واقعه گذشت حضرت حسين علیه‌السلام تولد يافت حضرت پيغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم آمد و فرمود: اى اسماء بياور فرزندم را و من قنداقۀ آن مولود مسعود را تسليم آن حضرت نمودم در حالتى كه در خرقه سفيدى پيچيده شده بود؛ پس آن حضرت اذان در گوش راست و اقامه در گوش چپش خواند و سیدالشهدا را در كنار خود گذاشته و شروع كرد به گريه كردن اسماء گويد عرض كردم پدر و مادرم به فداىتان؛ گريه شما برای چيست؟ حضرت فرمود گريۀ من برای اين فرزند است. عرض كردم يا رسول اللَّه اين فرزند مسعود در اين ساعت متولد شده است گریه برای چه؟ حضرت فرمود طائفه ستم ‏كننده بعد از من او را شهید خواهند کرد؛ خداوند آنها را به شفاعت من نرساند پس از آن فرمود: اى اسماء اين خبر شهادت را به فاطمه سلام الله علیها نگوئی زیرا تازه اين طفل به دنیا آورده يعنى هنوز از صدمه ولادت نيارميده و اين خبر برای سلامت او مضر است. پس از آن به على علیه‌السلام فرمود فرزند مرا به چه اسمى نام‏ نهاده ای؟ علی علیه‌السلام عرض كرد يا رسول اللَّه من بر شما سبقت نمی‌گيرم؛ پيغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود: كه من نيز در اسم او بر پروردگار خود پيشى نمی‌گيرم پس از آن جبرئيل نازل شد و عرض كرد يا محمد! خداوند على اعلا تو را سلام می‌رساند و مي فرمايد كه على نسبت به تو به منزلۀ هارون است نسبت به موسى و نام اين فرزند تو را به نام فرزند هارون قرار ده. پيغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود كه اسم فرزند هارون چيست؟ جبرئیل عرض كرد شبير حضرت فرمود: زبان من عربى است جبرئيل عرض كرد كه نام نامى او را حسين بگذار؛ پس یامبر نام آن مولود را حسين گذاشت چون روز هفتم شد حضرت ختمى مآب گوسفندی قربانی نمود و به قابله يك ران گوسفند با يك دينار عطا فرمود و سر آن نوزاد مولود را تراشيد و به وزن موهاى سر مباركش نقره صدقه داد و سر او را خلوق ماليده و فرمود خون ماليدن كردار جاهليت است.« عيون أخبار الرضا ج ۲ ص ۲۸، بحار الانوار ج ۱۰۱ ص ۱۱۱، وسائل الشیعه ج ۲۱ ص ۴۰۸» لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹