eitaa logo
آستان وصال ( اشعار آئینی؛ مقتل، آموزش مداحی)
2.8هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
12 ویدیو
52 فایل
👈 آدرس اینترنتی سایت جامع آستان وصال https://www.astanevesal.ir/ 👈 برای بهرمندی بهتر و بیشتر از قسمت های 18 گانه سایت اصلی آستان وصال و حجم بسیار بالای مطالب سایت؛ لطفا همزمان با این کانال به سایت اصلی آستان وصال هم مراجعه نمائید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای زُهْـرَةُ الـزَّهـرای عـالم! کَلِّمِینِی بـنـت رسـول الله خـاتـم! کَـلِّـمِـیـنِـی یک بار دیگر باز کن چشمان خود را من حـیدرم - مظلـوم عـالم – کَلِّمِینِی «هذا فِـراقٌ بِینیُ و بِینکْ » نخـوانی دق می‌کـنم از فـرط مـاتـم، کَـلِّمِینِی چشمان پُر اشک تو اشکم را در آورد هـمـراه این بـاران نـم نـم کَـلِّـمِـینِی خانه خـرابـم می‌کـنی با رفـتن خود من هـستم و دنیـایی از غـم کَـلِّمِینِی غیر از شفـایت حاجتی دیگر ندارم ای مـظـهـر فـیـض دمـادم! کَـلِّمِینِی غیر از تو زهرا جان کسی فکرعلی نیست درد مـرا هـمـواره مـرهم! کَـلِّـمِینِی ای چاره سازم!خواهشت بیچاره‌ام کرد تـابـوت هم که شد فـراهم، کَـلِّـمِینِی من چه دهم آخر جواب دخترت را؟ محض رضای زینبت هم… کَلِّمِینِی خورشید رویت کوثر من در کسوف است از این کـبـودی مـجـسـم کَـلِّـمِـیـنِـی ای سـرو من دارد غـم قـد کـمانـت قـد مرا هـم می‌کـنـد خـم، کَـلِّـمِـینِی امروز در مسجـد جـوابـم را ندادند جـز تو کـسی را که نـدارم کَـلِّمِینِی حـرفـی بزن شـایـد دلـم آرام گـیـرد ای زُهْـرَهُ الزَّهرای عـالم! کَـلِّـمِینِی ✅ لطفا شما هم مبلغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹 یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة 🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در جلسات و بخش های قبلی با شش قالب شعری مفردات، دوبیتی، رباعی، مثنوی، قصیده و غزل از قالب های شعر کلاسیک آشنا شدیم در این بخش به معرفی قالب شعری قطعه می پردازیم قطعه : «قِطعه» در لغت به‌معنی پاره و تکه‌ای از هر چیزی است. طبق آنچه در دکتر منصور رستگار فسایی در کتاب «انواع شعر فارسی» نقل کرده‌اند، ایرانیان جمع آن، یعنی «قطع» را می‌گفته‌اند و به همین دلیل، امروزه برخی به آن «قَطعه» می‌گویند. در اصطلاح ادبی، قطعه به شعری موزون گفته می‌شود که داری قافیۀ مشترک در مصرع های دوم است و غالبا در موضوع های اخلاقی؛ پندیات سروده می شود. شعر قطعه داری بیت مصرع مردف نیست یعنی اینکه مصرع اول بیت اول شعر دارای قافیه نیست و فقط رعایت قافیه در مصرع های دوم الزام دارد به همین دلیل بعضی شعر قطعه را غزل بی سر می‌نامند. ❇️ اما ویژگی‌های قالب قطعه چیست؟ از ویژگی‌های جالب قالب قطعه این است که شاعر محدود به ویژگی‌های قالب‌هایی مانند غزل و قصیده نمی‌ماند، در طرف مقابل، ملزم به رعایت نظم و کوتاهی در کلام می‌شود. اگر شاعر بخواهد در قالب قطعه مقصودش را در مؤثرترین شکل خود بیان کند، از زبان محدود غزل و ادیبانه قصیده دور می‌شود و به زبان محاوره نزدیک. چنین است که می‌توان گفت زبان اکثر قطعه‌های زبان فارسی محاوره‌ای‌ است. بهترین راه بررسی این موضوع، مقایسه زبان مقطعات و قصاید یک شاعر است اما در مورد تعداد ابیات قطعه در منابع مختلف، تعداد ابیات مختلفی بیان شده است. در کتاب فنون بلاغت و صناعات ادبی جلال‌الدین همایی، چنین بیان شده که .......
❇️ اما در مورد تعداد ابیات قطعه در منابع مختلف، تعداد ابیات مختلفی بیان شده است. در کتاب فنون بلاغت و صناعات ادبی جلال‌الدین همایی، چنین بیان شده که قطعه شعری است با حداقل دو بیت و حداکثر شانزده بیت که البته گاهی، در صورت ضرورت، تا چهل بیت نیز می‌رسد ❇️ موضوع شعر قطعه: شاعران در قالب قطعه معمولاً به بیان موضوعات تعلیمی و اخلاقی می‌پردازند و در این قالب به مناظره، نامه‌نگاری و شکایت و خواسته و از این دست موضوعات می‌پردازند. از دیگر موضوعات قالب قطعه در شعر فارسی می‌توان به این موارد اشاره کرد: تهیدید و تقاضا، موضوعات شخصی، موضوعات ادبی، مفاهیم عرفانی، مقام مادر، ستایش زن، فقر، مفاهیم اجتماعی، مفاهیم سیاسی-انتقادی، مفاهیم اخلاقی و پند و اندرز، لغز، اخوانیات، اشتیاق اما امروزه در اشعار آئینی و مذهبی نیز از این قالب شعری به خوبی بهره می برند که ما در پایان بحث نمونه هایی را تقدیم شما خواهیم کرد. بنابر آنچه گفته شد، قطعه تدارای تفاوت های با قالب های غزل و قصیده به شرح زیر است. 1️⃣ از نظر قافیه: در تعریف قطعه گفته شد که هم­ قافیه بودن مصراع اول با آخر ابیات، شرط لازم و ضروری نیست، بنابراین در اکثر موارد، به آسانی می­ توان اختلاف قطعه را با قصیده و غزل تشخیص داد؛ زیرا بیش از هشتاد درصد قطعه­ ها، مَطلع غیر مُصَرَّع دارند. 2️⃣ از نظر محتوا و مضمون: در قطعه بیشتر مضمامین اخلاقی، اجتماعی، انتقادی و سیاسی به چشم می‌خورد، در صورتی که در قصیده، اغلب مضمامین وصفی، مدحی و رثایی و در غزل، اکثر مفاهیم عشق و عاشقی دیده می‌شود هر چند امروزه کمتر به این تقسیم بندی ها و مرز بندی ها توجه می‌شود 3️⃣ از نظر شیوۀ بیان: معمولاْ برای بیان مفاهیم قطعه، بیشتر از حکایت و تمثیل و محاوره استفاده می‌شود، اما تقریباً هیچ­ گاه برای بیان مفاهیم قصیده و غزل، از این گونه قالب­ ها بهره­ گیری نمی­ شود. ❇️ قدیمی ­ترین شاعر ایرانی قطعه سرا محمد بن وصیف سگزی (سیستانی) است. وی در قرن سوم هجری، معاصر با یعقوب لیث و امیر اسماعیل سامانی می‌زیسته، که نخستین شعر او در مدح یعقوب لیث است که در اواسط قرن سوم، از عربی به فارسی برگردانیده شد. نمودار د قرار گرفتن قافیه در شعر قطعه: #---------------- ---------------- #---------------- ---------------- #---------------- ---------------- #---------------- ---------------- #---------------- ---------------- در زیر سه نمونه شعر در قالب قطعه تقدیم می‌گردد جانمازت را ملائک بوسه باران می‌کنند ای که از عطرِ خدایی روز و شب آکنده‌ای دلشکسته، باز بر همسایه‌ها کردی دعا با همین چـشمان نیـمه‌باز هم بخشنده‌ای روشناییِ بخش چشمان علی هستی هنوز گرچه ابری گشته رویت بهر من تابنده‌ای چشم بر من دوختی، حرفی بزن، دلواپسم لااقـل پـلـکی بـزن تا که بـدانم زنـده‌ای شاعر : حامد آقایی بازهـم معـصیـتم من را ز آقـایم گـرفت بازهم تنها شدم خیلی دلم را غـم گرفت هر زمانی دور ماندم از هوای روضه‌ها زندگی‌ام را سراسر غصه و ماتم گرفت بهـر دیـدار جـمال یـار بی‌هـمّـت شـدیـم یوسف زهرا دلش از عالم و آدم گرفت وای بر آنکه سرِ این سفره نان خورده ولی با غریبه رفت و آن را مونس و همدم گرفت راه ظلمت رفـتم و در بین راه آقا رسید داشتم گم میشدم دست مرا محکم گرفت خوش بر احوال گدایی که دم جان دادنش یک نفس ذکر حسین بن علی را دم گرفت از همان روزی که آمد مادرم در روضه‌ها با دلی محزون به دستانش دو تا پرچم گرفت پـرچـمِ نـام حـسیـن و پـرچـمِ نـام حـسن آه با نام حسن جـان گـونه‌هایم نم گرفت زخمیِ یک کوچه بود و ناله میزد زیر لب مادرم را ضربه‌ای سیلی از این عالم گرفت شاعر : روح الله پیدایی مـبــادا بــاغــبـــانى در بــهـاران خــزانِ نــخــل بــارآور بـبـیـنــد مـبــــادا در بــهــــار زنــدگــانى که نخلى، چیـده برگ و بر ببیـند چــه حـالى مى کند پـیـدا خـدایـا! اگراین صحنه را، حـیـدر ببیند؟ چه سان مولاازین پس خانۀ خویش تهـى از دخـت پـیــغـمـبر ببـیـند؟ نهان کـن چادر و سجّــاده اش را مـــبــادا زیـنب مـضـطر بـبـیـنـد بــرو دیوار و در را شستشو کن مگـر ایـن صحنه را کمـتر ببیند شاعر : محمد علی مجاهدی ✅ لطفا شما هم مبلغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹 یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة 🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه امروز: در محضر کلام الله مجید👆👆 ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیث امروز: در محضر اهل بیت علیهم السلام « قرآن ناطق »👆👆 ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 السَّلامُ عَلَیْکَ یا داعِیَ اللَّهِ وَ رَبّانِیَّ آیاتِهِ ✅ سلام بر تو ای دعوت کننده به خدا و عارف به آیاتش هستی 📚 فرازی از زیارت آل یاسین ۱ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به عشق حضرت خیبرشکن آن شافعِ محشر رسیدی! زینتِ بابا تـو را نامید پیغـمبر ملائک بوسه بر قنداقه‌ات دادند و جبرائیل گشوده بر فراز ساحتِ گهواره بال و پر پدر؛ سرمایهٔ رأفت؛ قـسیم ٱلنار وٱلجـنّه خدا هم حیفش آمد که نباشد صاحبِ دختر تمام آیه‌ها در گوشِ هم یک عمر می‌خوانند علی قرآن ناطق بود و زینب؛ کوثرِ حیدر تو بنت ٱلفاطـمه نور دلِ إنـسیة ٱلحـورا برایت نیست هرگز غیر زهرا مادری بهتر اگر نازل شدی بر خانهٔ ارکانِ خلقت حکمتش این بود که باشد جمع روحِ پنج تن در جانِ یک پیکر شدی ناموس اهل ٱلبیت! دُرّ نابِ نایابی تو زینت بخشِ اصحاب کسایی؛ بالأخص مادر یقولُ إنّما…خواندی و در پاکیِ اهل ٱلبیت ندارد آیهٔ تطهیر حرفی غیر از این دیگر کلامت وارث نهج ٱلبلاغه! مطقن و گیرا چه برّنده ست لحن خطبه‌هایت! گوش شیطان کر صلابت از حیا و از وقارت میشود جاری شکوهِ چادرت یادآورِ کعبه ست پا تا سر ✅ لطفا شما هم مبلغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹 یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة 🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نشستم عشق را معنا کنم دل گفت یا زینب
نشستم عشق را معنا کنم دل گفت یا زینب نشستم دیده را دریا کنم دل گفت یا زینب نشستم یادی از زهرا کنم دل گفت یا زینب قیامت خواستم برپا کنم دل گفت یا زینب زنی عاشق که زهرا گونه معنا شد قیامت را و معصومانه بر دوشش کشد بار امامت را همینکه لحظۀ از او نوشتن شد قلم لرزید از او خواندم هوا در دم نفس در بازدم لرزید به خود گفتم به سویش گام بردارم قدم لرزید حریمی محترم کز حرمتش صدها حرم لرزید خداوندا حریمی اینچنین را کیست سلطانش هزاران جان فدای او هزاران تن به قربانش نخوانش زینت بابا بگو جان علی زینب نگو دختر بخوانش مرد میدان علی زینب سر و سامان مولا روح و ریحان علی زینب علی دستان الله است و دستان علی زینب علی را آنچنان در پوست و در خون خود دارد که گویا جسم زینب یک علی در کالبد دارد سلام ای روز میلادت هم اشک چشم‌ها جاری سلام آمـوزگار عـشق در آئـین دلـداری تلاطم داشت بین چشم‌هایت شوق دیداری و این یعنی حسینت را تو خیلی دوست می‌داری هنوز ای خواهر عاشق نخوردی شیر مادر را که می‌خواند طپش‌های دلت نام برادر را کجا وصف کسی همچون تو در قاموس من باشد که مداح مـقـامـات تو بـاید پـنج تن باشد نگهبانان اجلالت حسین است و حسن باشد کدامین زن شبیه تو چنین مردانه زن باشد کدامین خشم در خود این‌همه احساس را دارد و در پای رکابش اکبر و عباس را دارد اگر در چشمت اقیانوسی از امواج غم داری اگر حال پریشان، دست بسته، قد خم داری همان دست کریمی که حسن دارد تو هم داری و این یعنی برای دوست و دشمن کرم داری به زیر دین الطاف تو و آلت همه سرهاست کرامت کمترین کار شما خواهر برادرهاست چنانکه جز علی نام پس از احمد روی لب نیست پس از نام حسین اسمی به غیر از اسم زینب نیست مثال عشق تو در هیچ دین و هیچ مذهب نیست دلی غیر از تو از عشق حسین اینسان لبالب نیست میان سینه‌ام شوری ز شعر منزوی برپاست که این آقا یک عاشق دارد آن هم زینب کبراست الا ای عقل مبهوتت الا ای عشق حیرانت چگونه از تو بنویسم نگویم از شهیدانت شهیدانی که گردیدند بی‌پروا به قـربانت که نگذارند بنشیند خطی بر کنج ایوانت و ای‌کاش این شهیدان کربلا دور و برت بودند در آن بی‌محرمی سربازهای لشگرت بودند* مبین که کاغذ شعر من از این بند نم دارد که مدح تو بدون روضه‌ات یک چیز کم دارد چنان نام حسین بن علی نام تو غم دارد دگر بر عهدهٔ من نیست، از اینجا قلم دارد… دلـم را می‌برد گـویا دم دروازهٔ ساعات میان خنده‌ها می‌ریخت اشک عمهٔ سادات ❇️ بررسی و نقد شعر: بیت زیر سروده اصلی شاعر محترم است اما با توجه به وجود ایراد محتوایی در عدم رعایت شأن اهل بیت؛ پیشنهاد می‌کنیم به منظور رفع ایراد موجود و حفظ بیشتر حرمت و شأن اهل بیت که مهمترین وظیفه هر مداح است؛ بیت اصلاح شده که در متن شعر آمده را جایگزین بیت زیر کنید. و ای‌کاش این شهیدان کربلا دور و برت بودند در آن بی‌محرمی سربازهای معجرت بودند ✅ لطفا شما هم مبلغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹 یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة 🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گـفـتم از کــوه بگـویم قـدمم می لرزد از تو دم می زنـم اما قـلـمم می لـرزد هیبت نام تو یک عمر تکانم داده ست رسم مردانگی ات راه نشانم داده ست پی نـبـردیم به یکـتـایی نـامت زیـنب کار ما نیست شـناسـایی نـامت زینب من در ادراک شکوه تو سرم می سوزد جبـرئـیـلم همـۀ بال و پـرم می سوزد من در اعماق خیالم ... چه بگویم از تو من در این مرحله لالم چه بگویم از تو چه بگویم؟ به خدا از تو سرودن سخت است هم علی بودن وهم فاطمه بودن سخت است چه بگویم که خـداوند روایتـگـر توست تار و پود همه افلاک نخ معجر توست روبـروی تو که قـرآن خدا وا می شد لب آیـات به تـفـسیـر شـما وا می شـد آمـدی تا که فقـط زینـت مـولا بـاشی تا پس ازفاطمه صدیقه صغری باشی آمدی شمس و قمر پیش تو سوسو بزنند تا که مردان جهان پیش تو زانو بزنند چشم وا کردی و دنیای عـلی زیبا شد باز تکرار همان سورۀ" اعطینا " شد عشق عالم به تو از بوسه مکرر میگفت به گمانـم به تو آرام پیـمـبر می گفت: بی تو دنیای من از شور و شرر خالی بود جای تو زیر عبایـم چقـدر خالی بود ✅ لطفا شما هم مبلغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹 یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة 🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تا باب فـیـض، رو به دلـم باز می‌شود
تا باب فـیـض، رو به دلـم باز می‌شود شعرم به شـوق مـدح تو آغاز می‌شود همچون کـلیـم کار من اعجـاز می‌شود احـسـاس قـلـبی‌ام به تو ابـراز می‌شود تا با توأم به مردم دنیا چه حاجت است خلوت گزیده را به تماشا چه حاجت است؟ خاتون مشـرقـین سـلام عرض می‌کنم ای عینِ نور عین سلام عرض می‌کنم بانـیِ عـالـمـین سـلام عـرض می‌کـنـم آرامـش حـسـیـن سلام عـرض می‌کـنم این جمله، حرف قلبی هرچه برادر است روزی که آمدی به زمین روز خواهر است چشم و چراغ عترت طاها خوش آمدی آئـیـنـه‌دارِ هـیـبـت مـولا خـوش آمـدی ای امتداد حضرت زهـرا خوش آمدی سـوّم امــام زادۀ دنــیــا خــوش آمــدی آنسان که شرح عاشقی تو شنیدنی‌ست لـبخـند تو به چهـرۀ اربـاب دیـدنی‌ست چون در قفای عشق خودت با سر آمدی بر هر چه عاشق است در عالم ( سرآمدی ) ای افـتخـار کـرده به تو ذات سرمـدی الحـق کـه تـو ( عـقـیـلـۀ آل محـمّدی ) درد از دل رسول به سرعت عبور کرد با تو خـدیجه باز در عالم ظهـور کرد در تو صفـات ذات خُـدا جلـوه‌گـر شده در خاک با تو مهر و وفا جلوه‌گر شده اوج مقـام صبـر و رضا جلـوه‌گر شده کرب‌ و بلا به شـام بـلا جـلـوه‌گـر شده تـو آمـدی که زخـم مـدیـنـه رفـو شـود با خطبه‌ات بساط سـتم زیر و رو شود از شان تو خُداست که سر در می‌آورد سلطـان انبـیـاست که سـر در می‌آورد زهراست، مرتضاست که سر در می‌آورد مظلـوم کـربلاست که سر در می‌آورد چون در خُـور مقـام تو جز این نداشته اسـم‌ تو را خـدای تو( زینب ) گـذاشته بـا دیـده، دیـدن تـو مُـیّـسـر نـمـی‌شـود نـوری و خـاطـر تـو مُـکـدّر نمی‌شـود بی‌تو حـسـین زنـدگی‌اش سر نمی‌شود جز تو کسی که زینت حـیدر نمی‌شـود با احـتـساب اینـکـه تـویی زیـنت عـلی قـطعاً یکی‌ست خَلق تو با خلقـت عـلی اسـتاد تـو خـداست، خُـدایی عـلـیـمه‌ای صـدّیـقـه و مُـطـهّـره‌ای و فـهــیـمـه‌ای شخصاً شبیه فـاطمه حـق را نـدیـمه‌ای اُخت الکـریم، بنت کـریم و کـریـمه‌ای از بس که مثل شیـرخدایی تو شیـرزن بـا دیـدن تـو یـاد پـدر مـی‌کـنـد حـسـن کـوریِ چــشـم جُـمـلـگـیِ بـد نـهـادهــا هـیـچ انـد در بـرابــرت، ابـن زیــادهـا مـا نـیـسـتـیـم پـیــرو کـج اعـتـقــادهــا عـین نـفـهـمـی اسـت اگـر بـی‌سـوادهـا گفتند شام و کـوفـه تو را بی‌نـقـاب دید بالله؛ حجـاب نیز تو را در حجـاب دید داغی که پـیـر کرد تو را درد شام بود با اینکه دورتـان هـمه جـا ازدحـام بود با تـو وقـار اهـل حــرم مـســتـدام بـود آنجا که حُبّ حـیدر و زهـرا حرام بود با بـودن تـو شعـبـه‌ای از کـربـلا شـده در زیـنـبـیّـه‌اش نـجـف از نو بـنـا شده اندازۀ تو هـیـچ کـسی غـم نـدیـده است داغی که دیده‌ای تو مُحـرّم ندیـده است نسل بشر که هیچ مَلَک هم ندیـده است با اینکه درد و داغ، دلت کم ندیده است جز حمد کردگار دمی بر لب تو نیست جز یا حسین زمزمۀ هر شب تو نیست در قـتـلگاه پـیـر شـدی خـاک بر سـرم از جان خویش سیر شدی خاک بر سرم گفتـند که اسیـر شـدی، خـاک بر سـرم با شمر هم مسـیر شدی خاک بـر سرم خاکم به سر که هـمسـفـر اشـقـیـا شدی از یــادگـار مــادرت آخـر جــدا شـدی شد مثـل مـادر تـو نصیب تو سـوخـتن بستند هر دو دست تو را چون ابوالحسن نه یوسـفی برای تو مانـد و نه پـیـرُهن گـفـتـی دم وداع بـه ســالار بـی‌کــفــن «چون چاره نیست می‌روم و می‌گذارمت» «ای پاره پاره تن به خدا می‌سپارمت» ✅ لطفا شما هم مبلغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹 یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة 🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانۀ مولاست امشب جـنّة الاعلای دیگر