04 Porsesh Va Pasokh Mosianade Soti Shonood (1401-04-28).mp3
18.49M
🔈#مستند_صوتی_شنود
📣 پرسش وپاسخ_بخش چهارم
🔻 محک و راستی آزمایی تجربه چگونه ممکن است؟
🔻 آیا بین سادات و غیر سادات در عملکرد شیاطین، تفاوت وجود دارد؟
🔻 فرق مثال متصل و منفصل
🔻 ارتباط بسیار شدید مثال متصل و منفصل
🔻 نگاه درست به خواب
🔻 خود ابلیس سر صراط ایستاده است.
🔻 شیاطین چگونه تمثل پیدا کردند؟
🔻 القای شیطان چگونه درک می شود؟
🔻 جلوات مختلف شیطان
🔻 شیطان از کجا وارد میشود؟
🔻 چرا برای بیان حقایق، از داستان استفاده می شود.
🔻 چرا شیطان را باور نمی کنیم؟
🔻 القائات شیاطین در تجربیات ملموس می شود.
🔻 رسالت آقا صادق؟
🔻 تعابیر مختلف و جذاب از القائات شیاطین در قرآن کریم.
🔻 هرکس از هرچه می ترسید، شیطان از آنجا وارد می شد.
🔻 شیطان چگونه افراد را هک می کند.
🔻 سرانجام وضعیت موجود
⏰مدت زمان:۴۵:۰۰
📆1401/04/28
#عالم_مثال
#تمثل
#خواب
#شیطان
❗️برای دریافت مجموع جلسات مستند صوتی شنود از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
🌐 https://aminikhaah.ir/?p=6561
🔔@atash_bandegi
🌺🍃🍃🌺
نگاهی به شهر بیندازیم...
چه غریبانه و مظلومانه
از کنار ما می گذرید،
و نظاره گرید که
چگونه شما را فراموش کرده
و از بهار عبور کرده و به تابستان رسیده ایم...
فصل ها بی معنی اند بی شما پدر مهربانم.
السَّلاَمُ عَلَى مُحْيِي الْمُؤْمِنِينَ
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@atash_bandegi🍃🌺
#تفسیر_آیه_۱۱
#سوره_نساء 🕊
🍃 *يُوصِيكُمُ اللّهُ فِي أَوْلاَدِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الأُنثَيَيْنِ فَإِن كُنَّ نِسَاء فَوْقَ اثْنَتَيْنِ فَلَهُنَّ ثُلُثَا مَا تَرَكَ وَإِن كَانَتْ وَاحِدَةً فَلَهَا النِّصْفُ وَلأَبَوَيْهِ لِكُلِّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا السُّدُسُ مِمَّا تَرَكَ إِن كَانَ لَهُ وَلَدٌ فَإِن لَّمْ يَكُن لَّهُ وَلَدٌ وَوَرِثَهُ أَبَوَاهُ فَلأُمِّهِ الثُّلُثُ فَإِن كَانَ لَهُ إِخْوَةٌ فَلأُمِّهِ السُّدُسُ مِن بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصِي بِهَا أَوْ دَيْنٍ آبَآؤُكُمْ وَأَبناؤُكُمْ لاَ تَدْرُونَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ لَكُمْ نَفْعاً فَرِيضَةً مِّنَ اللّهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيما حَكِيماً*🍃
*ترجمه :*
🍃 *خداوند درباره (ارث) فرزندانتان به شما سفارش مى كند، براى پسر مانند سهم دو دختر است، پس اگر وارثان از جنس زن و بيش از دو نفر باشند، دوسوّم ميراث، سهم آنان است و اگر يكى باشد، نصف ميراث از آنِ اوست. و براى هر يك از پدر و مادرِ (ميّت)، يك ششم ميراث است، اگر ميّت، فرزندى داشته باشد. امّا اگر فرزندى نداشته و پدر ومادر، تنها وارث او باشند، مادر يك سوّم مى برد (و باقى براى پدر است) و اگر متوفّى برادرانى داشته باشد، مادرش يك ششم مى برد. (البتّه تقسيم ارث) پس از عمل به وصيّتى است كه او (متوفّى) سفارش كرده يا پرداخت بدهى اوست. شما نمى دانيد پدران و پسرانتان، كداميك برايتان سودمندترند. اين احكام، از سوى خدا واجب شده است، همانا خداوند دانا و حكيم است.*🍃
گرچه دريافتى ارث زن نصف مرد است، ولى بهره گيرى اش دو برابر مرد است. فرض كنيد مقدار موجودى 30 باشد كه دختر 10 و پسر 20 مى برد، ولى دختر به خاطر آنكه تعهّدى ندارد، سهم خود را پس انداز مى كند و براى مخارج زندگى از سهم پسر كه 20 بود بهره مند مى شود. پس نياز خود را از سهم مرد تأمين كرده و سهم خود را ذخيره دارد. بنابراين دختر در گرفتن نصف مى گيرد، ولى در بهره گيرى كاملاً تأمين است.
در حديثى از امام جوادعليه السلام آمده است: هيچگونه هزينه فردى واجتماعى بر عهده زن نيست، علاوه بر آنكه هنگام ازدواج مهريه مى گيرد، ولى مرد هم مهريه مى دهد، هم خرج زن را عهده دار است. زن بى هيچ مسئوليّتى سهم ارث دريافت مى كند وحقّ پس انداز دارد ولى در بهره گيرى، از همان سهم مرد بهره مى گيرد.
*احكام ارث، در تورات نيز بيان شده و در انجيل آمده است كه مسيح گفت:* من نيامده ام تا احكام تورات را تغيير دهم.
عرب جاهلى، زنان و كودكان را از ارث محروم مى كرد، ولى اسلام براى هريك از فرزند و همسر، متناسب با نيازهاى آنان سهم الارث قرار داد.
رسيدن ارث به فرزند، انگيزه ى فعّاليت بيشتر است. اگر انسان بداند كه اموالش به فرزندش نمى رسد، چندان تحرّك از خود نشان نمى دهد. در فرانسه، هنگامى كه قانون ارث لغو شد، فعّاليت هاى اقتصادى ضعيف شد.
بيشتر بودن سهم فرزندان متوفّى از والدين او، شايد براى آن است كه والدين، سال هاى پايانى عمر را مى گذرانند و نياز كمترى دارند. اگر متوفّى برادر نداشت، سهم مادر يك سوّم، و اگر داشت يك ششم، و باقى براى پدر است. شايد بدان جهت كه مخارج برادران متوفّى معمولاً به عهده ى پدر است، نه مادر.
*امام صادق (عليه السلام) فرمود:* پرداخت بدهى ميّت برانجام وصيّت او مقدّم است چنانكه اگر وصيّت او خلاف شرع باشد نبايد عملى شود.
شخصى از اينكه زنش دختر زاييده بود، نگران بود. امام صادق عليه السلام اين قسمت از آيه را براى او تلاوت فرمود كه: «لاتدرون ايّهم اقرب لكم نفعاً»
📌 *پیام ها*
🌿 اسلام، آيين فطرت است. آن گونه كه وجود فرزند، تداوم وجود والدين است و خصوصيّات و صفات جسمى و روحى آنان به فرزند منتقل مى شود، اموال هم بايد به فرزندان منتقل گردد. «يوصيكم اللّه فى اولادكم»
🌿 وصيّت كه حقّ خود انسان است، بر حقوق وارثان مقدّم است. «من بعد وصيّة»
🌿 حقوق مردم، بر حقوق وارثان و بستگان مقدّم است. «من بعد... دين»
🌿 در تفاوت سهم ارثِ بستگان، حكمت هايى نهفته است كه ما نمى دانيم. سهم ارث، بر اساس مصالح واقعى بشر استوار است، هرچند خود انسان بى توجّه باشد. «لاتدرون ايهم اقرب لكم نفعاً»
🌿 علم و حكمت، دو شرط ضرورى براى قانونگذارى است. احكام ارث، بر علم و حكمت الهى استوار است. «فريضة من اللّه ...حكيماً عليما»
🕊️🍃🕊️🍃🕊️
💠@atash_bandegi💠
#حکمت_114
💠و درود خدا بر او فرمود: هرگاه نيكوكاری بر روزگار و مردم آن غالب آيد، اگر كسی به ديگری گمان بد برد در حالی كه از او عمل زشتی سرنزده، ستمكار است، و اگر بدی بر زمانه و مردم آن غالب شود، و كسی به ديگری خوش گمان باشد، خود را فريب داد.
📒 #نهج_البلاغه
📜📜📜🌿🌹🌿🌹🌿📜📜📜
#پرسش و پاسخ #حکمت114
1⃣:جایگاه و معیار خوش بینی وبدبینی درجامعه توضیح داده شود.
#جواب:
در جامعه ای اکثرا درصدد خوبی کردن و نیکی و نیکوکاری هستند حتی اگر برخی زشتیها هم وجود داشته باشد، باید نگاه کلی مومن به جامعه و مردم نگاه خوشبینانه باشد. ببینید رهبر معظم انقلاب اسلامی چقدر به مردم خود و خصوصا جوانان این میهن خوشبین اند و بارها فرموده اند که نسل جدید اگر از نسل دفاع مقدس بهتر نباشند، کمتر نیستند! زیرا جوّ غالب در جوانا جو تحصیل، تحقیق، فعالیت و صلاحیت است ولی انسان ظاهربین انبوه جوانانی که در دانشگاهها، حوزه ها، صنایع، کارگاهها، بازار و... مشغول فعالیت برای رونق جامعه شان هستند را نمی بینند بلکه تعداد محدودی جوان فریب خورده و خوشگذران را فقط می بینند و گمان می کنند که جوانان ما همگی منحرف و پوچ گرا هستند.
2⃣:آیا #حکمت114 یعنی باید جو و اوضاع زمانه را بشناسیم و ببینیم امروز در چه زمانه یی زندگی میکنیم تا بتونیم درست با مردم زمان برخورد کنیم؟
#جواب:
بله
🖊حجت الاسلام مهدوی ارفع
📜🌹🕊@atash_bandegi
📜🌿🌹
📜📜📜📜
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#جامانده_ام_از#زیارت_اربعین😭😭
نمی دانم گناهم چیست، اما کم گناهی نیست
که امسال اربعین ما را به آن درگاه، راهی نیست
همیشه کاسه خیل گدایان پرنخواهد شد
چه باید کرد؟ باید ساخت، چون گاهی، نگاهی نیست
برایم "بُعد منزل نیست..." می خوانند و می دانم
نصیب و قسمت جاماندگان جز روسیاهی نیست
اگر چه بال و پر دارم، ندارم رخصت پرواز
که حالم بهتر از حال کبوتر های چاهی نیست
به یاد خاطرات سالهای پیشم و با من
به جز حسرت متاعی نیست، جز گریه سلاحی نیست
عمود یک هزار و سیصد و هشتاد و چندم بود؟
که دیدم گریه کردن یا نکردن، دلبخواهی نیست
به دور از کربلا هم زائرت هستیم، آقا جان
به غیر از سایه لطف تو ما را سرپناهی نیست
شاعر: #عباس_احمدی
🔹@atash_bandegi🔷
05 Porsesh Va Pasokh Mosianade Soti Shonood (1401-04-28).mp3
18.6M
🔈#مستند_صوتی_شنود
📣 پرسش وپاسخ_بخش پنجم
🔻 آیا همه مشکلات ما، اقتصادی است؟
🔻 در مسیریم یا در مقصد؟
🔻 در مورد دشمنان هم انصاف داشته باشید.
🔻 سنگین ترین تهدید قرآن خطاب به کیست؟
🔻 مبنای کار ما حجت است.
🔻 اقسام صدقه
🔻 بلاهای معلق و بلاهایی که برای ما نوشتند.
🔻 همه اتفاقاتی که برایم افتاد، تفسیر آیات قرآن بود.
🔻 ادراکاتی که پیوست دیدن ها می شود.
🔻 تنوع فهم یک حقیقیت
🔻 صورت ها، رهزن نباشد.
🔻 جز خدا نباید چشمت را پر کند
🔻 عامل چشم زخم؟
🔻 نعماتی را که خدا داده در چشم دیگران فرو نکن.
🔻 اثرات حج حتی برای دشمنان اهل بیت
⏰مدت زمان : ۴۵:۰۱
📆1401/04/28
#صدقه
#چشم_زخم
❗️برای دریافت مجموع جلسات مستند صوتی شنود از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
🌐 https://aminikhaah.ir/?p=6561
🔔@atash_bandegi