eitaa logo
کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت
125 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.5هزار ویدیو
802 فایل
آتش به اختیار یعنی جشن ترفیع رتبه‌ی افسران جنگ نرم. وقتی فرمانده علَم را دست جوانان و جناح مؤمن انقلابی می‌دهد، یعنی این جوان لیاقت علَم‌داری دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️ پنهان شیطان 🔶مقدمه: (ره) به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی، دارای اندیشه و آرمان هایی هستند که بدلیل گسترش روزافزون این اندیشه اسلامی نو و بی بدیل در جهان، حساسیت مخالفان این تفکر را بر آن داشت تا با براندازی نظام تشکیل یافته به مقابله با آن در آیند، اما زمانی که پروژه براندازی بصورت پی در پی با شکست مواجه میشد،   کلید خورد. یعنی بگونه ای که «انقلاب را کنند؛ یعنى صورت انقلاب باقى بماند، اما باطن انقلاب، سیرت انقلاب، روح انقلاب از بین برود.»[۱]و در مرحله بعد با ناکارآمد جلوه دادن این تفکر در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همراه با آن، پایه های نظام را از درون سست کنند و ریشه این مکتب اسلامی را بخشکانند. 💠نفوذ 🔷اولین قدم دشمن در مورد نفوذ، تحریف شخصیت امام خمینی به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی است، به این معنا «که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود»[۲]و قطعا تحریف شخصیتی که به عنوان رهبر و الگوی جامعه اسلامی است، منجر به تغییر و شبهه در افکار یک ملت خواهد شد و زیان بزرگی در پی خواهد داشت، رهبری دراین باره میفرمایند:«بعضی این‌جور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است، در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش میکنیم، نامش را با تجلیل می‌آوریم، صرفاً همین؛ بعضی میخواهند امام را این‌جور بشناسند و بشناسانند و این‌جور تلقّی کنند؛ این غلط است»[۳] در صورتی که ایشان با داشتن زمینه‌های برجسته‌ی علمی و اخلاقی  با اصول و مبانی فکری انقلابی، وارد میدان مجاهدت فی‌سبیل‌الله شد و سلطنت ظالمانه و موروثی چند هزار ساله را در ایران براندازی کرده و با ایجاد و تشکیل یک نظام جمهوری اسلامی، کار را به دست مردم سپرد، «که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کلّ اسلام بی‌سابقه بود» که قطعا مصداق بارز این فرمایش خداوند میباشد که: «وَ جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ»[حج،۷۸] و در (راه) خدا به گونه ای که شایسته اوست جهاد کنید» 🔷امروزه بحث به عنوان  در و عقاید مردم یک ملت و با هدف همسو کردن آنها با اهداف شوم خود بوده که در زمینه های سیاسی و فرهنگی پررنگ تر میباشد. نباید گذاشت این فکر و این در دل پا بگیرد زیرا خداوند متعال سرنوشت نفوذ دشمن را از دست رفتن دین و دنیا دانسته و در مورد یهودیان و مسیحیان به این نکته اشاره میکند که تا جامعه مسلمانان، دست از اسلامشان بر ندارند، اینها راضی نمیشوند: «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل ، تسلیم خواسته های آنها شوی»[ترجمه آیه ۱۲۰ بقره]، همچنین در جای دیگر در مورد شرارت یهودیان حتی در حالت قرابت و دوستی میفرماید: «آنها از هر گونه شرّ و فسادی در باره شما کوتاهی نمیکنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه های) دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده»[ترجمه آیه ۱۱۸ آل عمران]. 🔺در مورد شان نزول این آیه از ابن عباس نقل شده: اين آيات هنگامى نازل شده كه عده‏ اى از مسلمانان با يهوديان، به سبب قرابت، يا همسايگى، يا حق رضاع، و يا پيمانى كه پيش از اسلام بسته بودند، دوستى داشتند و بقدرى با آنها صميمى بودند كه اسرار مسلمانان را به آنان میگفتند، بدينوسيله قوم يهود كه دشمن سرسخت اسلام و مسلمين بودند و به ظاهر خود را دوست مسلمانان قلمداد میكردند، از اسرار مسلمانان مطلع میشدند. آيه نازل شد و به آن عده از مسلمانان هشدار داد كه چون آنان در دين شما نيستند، نبايد آنها را محرم اسرار خود قرار دهيد، زيرا آنان درباره شما از هيچ شر و فسادى كوتاهى نمیكنند، آنان میخواهند شما هميشه در رنج و عذاب باشيد. [۴]                                   🔷نتیجه: بی شک دفاع از این در صورتی امکان پذیر است که معرفت و لازم نسبت به این تفکر اسلامی و بنیانگذار آن حاصل شود و طبق فرمایش امام علی(ع) علمداران این عرصه کسانی هستند که و با معرفت باشند یعنی حق از باطل را داشته باشند:«ِاین پرچم را تنها کسانی میتوانند بر دوش بگیرند که ، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند.»[۵]و تنها راه کسب بصیرت طبق فرمایش در و انجام عمل برای خداست: «اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان میبخشد»[ترجمه آیه ۲۹ انفال] یعنی دیده میدهد تا به نور باطن، حق را از باطل فرق گذارید» پی نوشت ۱. مقام معظم رهبری۸۹/۱۱/۱۵ ۲. مقام معظم رهبری۹۴/۳/۱۴ ۳. همان ۴. مجمع البیان، ذیل آیه۱۱۸همین سوره ۵. بحار،ج۶۹، ص۴۷
✊ طنین فریاد "لبیک یا حسین" در شب عاشورا ♦️ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: فریاد حماسی و نجات بخش "لبیک یا حسین" ملت عاشورایی ایران در ساعت ۲۱ شب عاشورای حسینی از سراسر ایران اسلامی بلند خواهد شد..
قابل توجه اهل منبر و روضه پویش ذکر خیر از شهید سپهبد در شب اجازه نمی‌دهیم یاد و خاطره این شهید نورانی در جامعه و منطقه کم رنگ شود. از همه سخنرانان معزز و مداحان گرامی بخواهید که موضوع سخنرانی و ابیات و اشعار خود در شب تاسوعا را به این شهید عزیز اختصاص بدهند. پویش جهانی و مردمی
پنجشنبه است و یاد درگذشتگان اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَهِ الفَاتِحهِ مَعَ الصَّلَوَاتِ… 🍃🥀🍃@madahanpirbakran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*آیا شفاعت یک نوع پارتی‌بازی است؟* شهید مطهری می‌نویسد: نوع نادرست شفاعت که به دلایل عقلی و نقلی مردود شناخته شده است این است که گناه‌کار بتواند وسیله‌ای برانگیزد و به توسط آن از نفوذ حکم الهی جلوگیری کند، درست همان طوری که در پارتی‌بازی‌های اجتماعات منحطّ بشری تحقق دارد. بسیاری از عوام مردم شفاعت انبیا و ائمه (ع) را چنین می‌پندارند؛ می‌پندارند که پیغمبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار، خصوصاً امام حسین (ع)، متنفّذهایی هستند که در دستگاه خدا اعمال نفوذ می‌کنند، اراده خدا را تغییر می‌دهند و قانون را نقض می‌کنند. اعراب زمان جاهلیت نیز درباره بت‌هایی که شریک خداوند قرار می‌دادند همین تصور را داشتند؛ آنان می‌گفتند که آفرینش منحصراً در دست خداست و کسی با او در این کار شریک نیست، ولی در اداره جهان بت‌ها با او شرکت دارند. شرک اعراب جاهلیت شرک در ”خالق“ نبود، شرک در ”رب“ بود. اگر در میان مسلمانان هم کسی چنین معتقد شود که در کنار دستگاه سلطنت ربوبی سلطنتی دیگر هم وجود دارد و در مقابل آن دست‌درکار است، چیزی جز شرک نخواهد بود. اگر کسی گمان کند که تحصیل رضا و خشنودی خدای متعال راهی دارد و تحصیل رضا و خشنودی فرضاً امام حسین (ع) راهی دیگر دارد و هریک از این دو جداگانه ممکن است سعادت انسان را تأمین کند دچار ضلالت بزرگی شده است. در این پندار غلط چنین گفته می‌شود که خدا با چیزهایی راضی می‌شود و امام حسین (ع) با چیزهایی دیگر؛ خدا با انجام دادن واجبات مانند نماز، روزه، حج، جهاد، زکات، راستی، درستی، خدمت به خلق، برّ [نیکی] به والدین و امثال اینها و با ترک گناهان از قبیل دروغ، ظلم، غیبت، شراب‌خواری و زنا راضی می‌گردد، ولی امام حسین (ع) با این کارها کاری ندارد، رضای او در این است که مثلاً برای فرزند جوانش علی اکبر (ع) گریه و یا لااقل تباکی [تظاهر به گریه] کنیم؛ حساب امام حسین (ع) از حساب خدا جداست. به دنبال این تقسیم چنین نتیجه گرفته می‌شود که تحصیل رضای خدا دشوار است، زیرا باید کارهای زیادی را انجام داد تا او راضی گردد، ولی تحصیل خشنودی امام حسین (ع) سهل است، فقط گریه و سینه زدن؛ و زمانی که خشنودی امام حسین (ع) حاصل گردد، او در دستگاه خدا نفوذ دارد، شفاعت می‌کند و کارها را درست می‌کند، حساب نماز و روزه و حج و جهاد و انفاق فی سبیل الله که انجام نداده‌ایم همه تصفیه می‌شود و گناهان هرچه باشد با یک فوت از بین می‌رود! این‌چنین تصویری از شفاعت نه تنها باطل و نادرست است، بلکه شرک در ربوبیت است و به ساحت پاک امام حسین (ع) که بزرگ‌ترین افتخارش ”عبودیت“ و بندگی خداست نیز اهانت است امام حسین (ع) کشته نشد برای اینکه العیاذ بالله دستگاهی در مقابل دستگاه خدا یا شریعت جدش رسول خدا به وجود آورد، راه فراری از قانون خدا نشان دهد. « شفاعت امام حسین (ع) به این صورت نیست که برخلاف رضای خدا و اراده او چیزی را از خدا بخواهد. امام حسین (ع) شفیع کسانی است که از مکتب او هدایت یافته‌اند؛ او شفیع کسانی نیست که مکتبش را وسیله گمراهی ساخته‌اند. از این نکته نباید غفلت ورزید که همان‌طوری که از قرآن کریم گروهی هدایت یافته‌اند و گروهی گمراه شده‌اند، از مکتب امام حسین (ع) نیز گروهی هدایت شده و گروهی گمراه گشته‌اند و این مربوط به خود مردم است.» 📚 مطهری، مرتضی (۱۳۵۲).عدل الهی
⚫️ تفاوت منطق امام حسین(ع) با منطق سیاسیون و احزاب سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ انقلاب اسلامی متاثراز قیام سالار شهیدان:  امام خمینی (ره) فرهنگ عاشورا را گنجینه عظیم سیاسی دینی و پشتوانه فرهنگ غنی و انسان‏ ساز تشیع می‏ دانست و با بهره‏ گیری از آموزه ‏های عاشورایی به احیای دین پرداخت ‏و حماسه حسینی را اساس قیام و مبارزه و تحول و بیداری قرار داد. نگرش امام ‏به ‏سیاست و اندیشه سیاسی ایشان باعث شد تا نوع نگاه به مفهوم و کارکرد سیاست ‏در میان مردم مسلمان و حتی اندیشمندان اسلامی تغییر کند و شعائر دینی و مذهبی ‏را آمیزه‏ای از دین و سیاست بدانند. امام با تفسیری جدید از مؤلفه ‏های فرهنگ عاشورا غبار بدعت و تحریف را از فرهنگ شیعه زدود و به برخی از نظریه‏ های ناصواب خط بطلان کشید. همچنین، حدیث «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را استمرار نهضت حسینی در گستره تاریخ تشیع می دانست و آن را سرلوحه زندگی شیعیان معرفی می ‏کرد که در هر زمان و مکانی باید حسینیان به مصاف یزیدیان بروند. امام رویدادهای انقلاب و دفاع مقدس را مصداقی از این حدیث می‏دانست و حوادث آن را مکرر عاشورا و مخالفان و دشمنان انقلاب اسلامی را مکرر یزیدیان تفسیر می‏ کرد. به بیانی دیگر این حدیث را تصویرگر صحنه مقابله اسلام و کفر و رویارویی عدل و ظلم می ‏دانست که یعنی باید روح حماسه همواره در جامعه شیعه زنده بماند. تأکید ائمه معصومین علیهم السلام بر اقامه عزای امام حسین(ع) و احیای عاشورا در جامعه بر همین نکات اشاره دارد.  بخش عظیم و مهم نگرش احیاگرانه امام‏ خمینی (ره) به نهضت عاشورای حسینی در سیره سیاسی ایشان در قیام و مبارزه علیه ظلم و تشکل بخشی به جامعه شیعه تبلور می‏ یابد. امام نهضت خود را به پیروی از قیام خونین امام‏ حسین(ع) و بر پایه تجربه تاریخی و عبرت ‏آموزی از نقاط ضعف و قوت قیام‏ های شیعیان در طول تاریخ، خصوصاً مبارزات عالمان شیعی در سده‏ های اخیر استوار کرد و مسیر مبارزه و اهداف و آینده انقلاب اسلامی را مشخص نمود. سیره عملی ایشان قبل از قیام و پس از آن مبیّن این حقیقت است که امام بر پایه فرهنگ انسان ‏ساز و عزت آفرین عاشورا، راه‏کارهایی را بستر تشکل‏ بخشی به شیعه قرار داده است. عاشورا سمبل تجلی و تبلور ارزش ‏های ناب اسلامی در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن است که نقش مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه شیعه داشته است؛ از همین روی امام در باره مهم‏ترین عامل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی می‏ فرماید:  «اگر قیام حضرت سیدالشهدا سلام الله علیه نبود، امروز هم ما نمی توانستیم پیروز شویم».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"کربلا محور اراده انقلابی" شمر در جنگ صفین حاضر بود و در شمار شیعیان لشكریان امام علی علیه السلام، شجاعت از خود نشان داد. او در این جنگ به دلیل درگیری با «ادهم بن محرز باهلی»، به سختی مجروح شد(تاریخ الطبری، ج 5، ص 28؛ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 5، ص 213)او 16 بار با پای پیاده به مکه رفت و شب ها به تهجد و شب زنده داری معروف بود با تمام اینها عاقبت شد جلاد دشت کربلا. ☑️ فراموش نکنیم که شمر بن ذی الجوشن، نخستین و آخرین بدطینت جهان نبوده و نیست. زمین، هیچگاه خالی از شمرها نبوده و نیست و نخواهد بود، چونان كه هیچ زمانی، زمین خالی از حجت و نیك نامان نبوده است. ممكن است در جهان پر از اضطراب، حسین بن علی ها كم باشند، اما رسوایی و نفرین حق طلبان همواره عاقبت بد اندیشی و بد خواهی امثال شمر است. ☑️ با علی در بدر بودن شرط نیست؛ ای برادر نهروان در پیش روست. اگر قرار است جمهوری اسلامی ایران ،حضور مقتدرانه و عزتمند در عرصه و صحنه داخلی و بین‌الملل داشته باشد، جز با اراده انقلابی امکان پذیر نیست. اراده انقلابی ، مقطعی و تابع زمان خاص نیست . به عبارتی در اراده انقلابی نگاه منفعتی حمل نمی شود. تاریخ صدر اسلام وتاریخ انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون از این کج رفته ها کم ندیده است؛ چه اصحاب حضرت رسول(ص) که در جنگ صفین در مقابل امام زمان خویش شمشیر کشیدند و چه برخی جا ماندگان انقلابی ،که فکر کردند چون برای انقلاب زحمت کشیده اند و زندان رفته اند پس طلبکار انقلاب‌اند. ☑️رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: «وسوسه‌ی مال و مقام و ریاست، حتّی در عَلَوی‌ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت خود حضرت امیر‌‌المؤمنین (علیه‌السّلام) کسانی را لغزاند، پس خطر بُروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه‌ی زهد انقلابی و ساده‌زیستی میدادند، هرگز بعید نبوده و نیست.»
روزمان را با آغاز کنیم ❎🔰 تابلو بن علی علیه السلام از مدینه تا کربلا سوره يوسف (12): آيه 108] قُلْ هذِهِ سَبِيلِي أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى‏ بَصِيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنِي وَ سُبْحانَ اللَّهِ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ (108) (اى پيامبر! تو نيز) بگو: اين راه من است. من و هر كس پيروى‏ام كرد، با بينايى به سوى خدا دعوت مى‏كنيم و خداوند (از هر شريكى) منزه است و من از مشركان نيستم. تفسیر نور ✅🔰پيام‏ها 1- راه انبيا، روشن و در معرض شناخت و ديد همگان است. «هذِهِ سَبِيلِي» 2- پيمايندگان راه حقّ بايد مواضع خود را با صراحت و بدون ترس بيان و اعلام كنند. «هذِهِ سَبِيلِي» 3- دعوت رهبر بايد به سوى خدا باشد، نه به سوى خود. «أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ» 4- مردم را چشم بسته و بدون آگاهى نبايد به انجام كارى ترغيب كرد. «عَلى‏ بَصِيرَةٍ» 5- مبلّغان دينى بايد افرادى خالص و مخلص باشند. «ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ» 6- توحيد و نفى شرك، اساس دين اسلام مى‏باشد. «أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ، ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ»
"کربلا محور پرهیز از خطای محاسباتی" در جریان کربلا حدود 1200 نفر با امام حسین (علیه السلام) عازم کربلا شدند اما روز عاشورا حداکثری که با امام حسین علیه السلام ماندند حدود 120 نفر بوده است. نه آنهایی که رفتند بی دین بودند بلکه اعتقاد و باور به سید الشهدا داشتند ونه آنهایی که بودند بی عقل بودند ویا عقلانیت نمی دانستند بلکه اشکال کار در بحث محاسبات بود (اشتباه محاسباتی) بعبارتی 180 نفر محاسبه کردند لشکر 1200 نفری در برابر لشکری دهها هزار نفری حتما شکست نتیجه آن است در مقابل 120 نفر محاسبه معنوی کردند که این شکست نیست بلکه یک پرواز میان بُری است به سوی لقاءا.... بارها و بارها مقام معظم رهبری در باب اشتباه محاسباتی هشدارهای لازم را داده اند ☑️-«محاسبه‌ی غلط، یکی از بزرگ‌ترین خطرها است؛ گاهی حیات انسان را تهدید میکند؛ گاهی سرنوشت انسان را تهدید میکند؛ چون توان انسان، نیروی انسان، توانایی‌های انسان، تحت سرپنجه‌ی اراده‌ی او است، و اراده‌ی انسان تحت تأثیر دستگاه محاسباتی او است: اگر دستگاه محاسباتی بد کار کرد، اراده‌ی انسان تصمیمی میگیرد و در جهتی میرود که خطا است؛ آن‌وقت نیروهای انسان، همه‌ی توانایی‌های انسان در این جهتِ خطا به کار می‌افتد.» ۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ☑️- «دستگاه محاسباتى وقتى دچار اختلال شد، از داده‌‌هاى درست، خروجى‌‌هاى غلط به‌‌دست خواهد آورد؛ یعنى تجربه‌‌ها هم دیگر به درد او نخواهد خورد. وقتى دستگاه محاسباتى خوب کار نکرد، درست کار نکرد و محاسبه درست انجام نگرفت، تجربه‌‌ها هم دیگر به کار نمى‌‌آید.» ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ بدیهی است که دشمن به‌دنبال اختلال در نظام محاسباتی مسئولین کشور است ودلیل ان نیز عدم توانایی پیشبرد برنامه های پیش بینی شده خود در میدان واقعی و در مقابل سعی مضاعف و شبانه روزی با عملیات روانی جهت زیر سوال بردن مقاومت و ایستادگی ملت ایران است. در این باب هوشیاری ، هوشمندی و بصیرت بالای مسئولین ، لازمه مقابله با این ترفند دشمن است. رهبر معظم انقلاب اخیرا در همین باب فلسفه همراه باهشدار خطای محاسباتی را گوشزد فرموده اند که حسن ختام این یادداشت ها می باشد: ☑️«خطای محاسباتی در هر قضیّه‌ای ناشی از این است که ما عوامل گوناگون این قضیّه را درست نبینیم. آنجایی که بحث بر سر یک مقابله است، بر سر یک برخوردِ دو جبهه با یکدیگر است، خطای محاسباتی از اینجا ناشی میشود که ما جبهه‌ی خودمان را هم درست نشناسیم، جبهه‌ی مقابل را هم درست نشناسیم؛ وقتی نشناختیم، در محاسبه اشتباه میکنیم؛ اگر درست شناختیم، محاسبه‌ی ما جور دیگری خواهد بود.» ۱۳۹۸/۰۳/۱۴ والسلام
🚩 🔰عوامل تشکیل دهنده نهضت امام حسین علیه‌السلام 1⃣ تقاضای با امام علیه السلام برای خلافت یزید 🔸این عامل ماهیت دفاعی دارد... _به ایشان می‌گویند: بیعت کن... می‌گوید: بیعت نمیکنم؛ از خودش دفاع می‌کند. 2⃣ مردم کوفه از امام علیه السلام برای خلافت 🔸این عامل ماهیت تعاونی دارد... _از امام دعوت به همکاری شده و ایشان جواب مثبت داده اند. 3⃣ امر به و نهی از 💎 باارزش ترین عامل 🔸این عامل ماهیت انقلابی دارد... _به حسب این عامل، امام حسین یک مرد انقلابی است، یک ثائر است، می‌خواهد انقلاب کند. ❎ مسئله این نبود که چون از من بیعت میخواهند و من نمی پذیرم، قیام می کنم، بلکه این بود که اگر بیعت هم نخواهند، من به حکم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر باید قیام کنم... ❎ و نیز مسئله این نبود که چون از من دعوت کرده‌اند قیام می کنم( هنوز دو ماه مانده بود که مردم کوفه دعوت کنند)... ✅ بلکه مسئله این بود که دنیای اسلام را منکرات فرا گرفته است من به حکم وظیفه دینی، به حکم مسئولیت شرعی و الهی خود قیام می کنم. 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️ 🔶در فرهنگ عرب، اينگونه رسم بوده و هست كه معمولا هر شخص داراي يك و يك يا چند ٫لقب ميباشد؛ عليهم السّلام نيز اينگونه رسمی داشتند و هنگام نامگذاری فرزندان خود، لقب و کنیه نیز برای آنان انتخاب میکردند؛ 💠امام باقر (ع) درباره اينكه چرا هر يك از فرزندان اهل بيت داراي كنيه اي خاص بوده اند ميفرمايند: انّا لَنُكَنّي اُولادَنا في صِغَرِهِم مَخافَةَ النَبزَ اَن يُلحَقَ بهم.[۱] یعنی ما براي فرزندانمان در كودكي كنيه قرار ميدهيم، از ترس اينكه مبادا در بزرگي دچار لقب های ناخوشايند گردند. 🔷درباره اينكه چرا به عنوان كنيه براي (ع) انتخاب شده، در روايتي آمده است كه اين كنيه را روز هفتم ولادت امام حسين (ع)، (ص)، براي ایشان انتخاب کردند، به اين صورت كه پيامبر او را در دامان خود نهادند و فرمودند: ای چه بسيار گران است بر من كشته شدن تو.[۲] 🔷در کتب تاریخ نيز آمده است كه (ع) بعداً نام يكي از فرزندان خود را عبدالله گذاشتند كه ظاهراً همان حضرت علي اصغر(ع) ميباشند كه در كربلا به شهادت رسيدند.[۳] 🔷البته براي علت نام گذاري (ع) به وجوهي ديگر ذكر كرده اند كه به دو نمونه از آن اشاره ميشود: 🔺الف: در فرهنگ عرب مرسوم است كه هر كس داراي صفات خاص باشد، در مقام مبالغه، وي را پدر آن صفت مينامند؛ مثلا كسي كه داراي صفت بخشش باشد او را «ابوجواد» ميگويند. (ع) نيز به دليل اينكه در مقام بندگي خدا امتيازي خاص داشته و در مرتبه اعلي و مافوق انسانهاي ديگر قرار داشته اند، او را خوانده اند، چنانكه خود آن بزرگوار هنگامي كه از اسب بر روي زمين افتادند، فرمودند: «رضاً بقضائِك، تسليماً لِاَمرِك...»[۴] 🔺ب. اگر حضرت (ع) در كربلا آنگونه جان نثاري نكرده بود و در ميدان سربازي حق تعالي ثابت قدم نمي بود، آئين محمدي از روي زمين رخت بربسته و مردم به زندگي جاهليت كفار برميگشتند، لذا هر كسي بعد از آن حضرت خداوند را پرستش نمايد و پيروي از پيامبر اکرم(ص) و امامان عليهم السّلام را سيره خود قرار دهد، همه به بركت وجود مقدس (ع) و ايثار اوست «لولاه ماعُبِدَالله و لولاهُ ماعُرِفَ الله» بنابراين ايشان در حقيقت پدر همه بندگان خداست، زيرا پدر به معناي مربي است و او بر اساس آنچه گفتيم بهترين و عالي ترين مربي است.[۵] 🔷 (ع) علاوه بر كنيه داراي القاب متعددي نيز بوده اند از جمله: الرشيد ـ الطيب‌ ـ الوفي ـ السيد ـ الزكي ـ المبارك ـ التابع لمرضاة الله‌ ـ سيد الشهداء.[۶] پی نوشت: [۱] زندگاني امام حسن مجتبي(ع) سيد هاشم رسولي محلاتي، ص۸، حياة امام الحسن، ج۱، ص۶۵ [۲] منتهي الامال، ج۱، ص۵۲۳ [۳] الارشاد، شيخ مفيد، ج۲، ص۱۳۵ [۴] مقتل الحسين، مقرم، ص۳۵۷ [۵] شرح زيارت عاشورا، علي اصغر عزيزي تهراني، ص۳۴ [۶] بحار الانوار، ج۴۳، ص۲۳۷
✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨ ⚡️ ⭕️ و قوی 🔷 : تصميم عبارت است از قضاوت يا انتخاب ميان دو يا چند راه حل مختلف به اشکال نامحدود (از حل يک مشکل گرفته تا انجام يکسري اقدامات) که در شرايط مختلف انجام ميگيرد. 🔷 : اتخاذ يک تصميم خوب يعنی آينده را ديدن و پی بردن به آنچه که پيش خواهد آمد. 🔷 عبارتند از: اطلاعات، رسانه ها، تحقيق و تفکر، آرزوها، دوستان، احساسات، زمان، مذهب، دقت، بحث و گفتگو (مشاوره)، ارزشها، تفاهم، پيامد، فرهنگ، مطلوب بودن شرايط 🔷به طور مثال و نادرستي که ممکن است يک جوان در زندگي اتخاذ کند و پيامدهای نامطلوبي را برای هميشه بر جای بگذارد عبارتند از: قانون شکني، استعمال دخانيات و مواد مخدر، ترک تحصيل، رانندگی بدون گواهينامه، افراط در برخوردها و.... 🔷از آنجا که يک و است و با افزايش سن، جوانان با آن مواجه ميشوند، که و با زندگي کند. اما قبل از گرفتن هر تصميم بهتر است، ابتدا پيامدهای آن را بررسی کند و در مواردی نيز پيش از تصميم گرفتن، نظر و عقيده سايرين را در مورد آن جويا شود. 💠در اتخاذ يک تصميم رعايت اين نکات ضروري است: 🔶 دارد که به فرد اخطار ميدهد بلافاصله انتخاب خود را تغيير دهد و به اصطلاح تصميم خود را عوض کند. مهم ترين اين پيامدها ممکن است به خطر افتادن سلامت زندگی خود يا ديگران، مثل: خطر دستگيري و زنداني شدن، خطر از دست دادن کار و فرصت موجود، خطر از دست دادن دوستان خوب و... را در برداشته باشد. 🔶 را که به احساسات، ارزش هاي انساني، اجتماعي و اسلامي مربوط است، بشناسيم و در تصميم ها قرار دهيم؛ مثلاً احساس گناه براي انتخاب رفتاري خلاف ارزش هاي خود؛ احساس ناخوشايند به دليل انجام عملي که اجتماع، مذهب، والدين و دوستان آن را تأييد نميکنند؛ مثل: احساس مورد سوء استفاده قرار دادن ديگران و يا مورد سوء استفاده قرار گرفتن. 🔶هنگام رويارويي با دشواري هاي پيچيده و برانگيزنده جدي در انتخاب، ميتوان از مناسب ترين افراد، همانند مشاور و افراد اهل فن، معلم، رهبر مذهبي، پدر، مادر يا هر بزرگسال مورد اعتماد و يا دوست گرفت. 🔶تمام هر انتخاب را مد نظر قرار داده، با کساني که ميتوانند به ما کمک کنند کنيم. 🔶يک بخش مهم در تصميم گيري خوب آن است که را در مورد عواقب احتمالي تصميم مد نظر قرار دهيم. 🔶عواملي را که موجب امر تصميم گيري ميشوند بررسي کنيم. اين عوامل ميتواند آگاهی از ايستادگی در برابر فشار، اطمينان داشتن از ارزش ها و اهداف باشد. 🔶اگر يکي از تصميمات ما عواقب منفي به بار آورد، بهتر است خود را کنيم و از اشتباه خود درس بگيريم. 🔶در اهميت دادن به عواقب تصميم گيري، شايان توجه است که «اتخاذ يک تصميم خوب يعني آينده را ديدن و پي بردن به آنچه پيش خواهد آمد». هر جواني بايد قادر باشد عواقب احتمالي را با درجه مشخصي از صحت پيش بيني کند. 🔶در نظر داشتن ؛ يعني (تصميم + تأثيرات ديگران = رفتار) در توضيح اين معادله بايد گفت: گاهي برخي عوامل بر فرد تأثير گذاشته و موجب ميشوند که تصميم او عوض شود، در نتيجه باعث بروز رفتاري در شخص شود که قبلاً قصد آن را نداشته است. 🔶افراد بزرگسال، اغلب، از تصميم گيري جوانان انتقاد دارند؛ در حالي که بايد آن ها را تشويق کنند تا تصميمات خوب بگيرند. 🔶تصميم گيري، معمولاً قسمت آسان کار است. ، بسيار دشوارتر از تصميم گيري است. نویسنده: راهنماي آموزشي مهارت هاي اساسي زندگي (جمعي از نويسندگان)، ص۵۳ |منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️چرا ؟ 🔶اهداف و آثار عزاداري براي اهل بيت عليهم السلام 💠در بيان بايد گفت اگر در ميان شيعيان عزاداري يك سنت رايج شده است دارد كه به طور اختصار عبارت است از: 👈 كه سراسر زندگي آنان براي جامعه اسلامي و سرمشق است، خواه در مبارزه با طاغوتيان يا مسايل اخلاقي و روحي و...؛ 👈 افزايش عشق و كه پاداش رسالت پيامبر اکرم(ص) است؛ 👈 كمال‌خواهي و فضيلت‌طلبي؛ 👈 دعوت به دين و آگاه شدن از حقايق آن و فراخواني مردم به صلاح و اصلاح و دوري از انحراف و فساد؛ 👈 بر ضد طاغوتيان و آشنا كردن مردم با ويژگي‌هاي (ع)؛ 👈 اطعام عده‌اي از گرسنگان در پرتو مجالس عزا كه از دستورات مؤكد قرآن و اسلام است؛ 👈 ياد مصيبت اهل‌بيت ـ عليهم السّلام ـ كه موجب آسان شدن مصايب و سختي‌هاي دوستداران آنان است؛ 👈 همدردي با رسول خدا(ص) و حضرت زهرا(س) و ساير ائمه عليهم السّلام؛ 👈 فراموش نشدن حادثه ؛ چرا كه اگر اين عزاداري‌ها نبود نسل‌هاي آينده نمي‌دانستند (ع) را يزيد كشته است. 👈 بويژه بني‌اميه و بني‌عباس؛ و 👈رشد فضايل و كرامت‌هاي انساني و الهي و پروش روحيه شهادت طلبي؛ هر قطره اشك كلامي است كه شهادت را چون پيامي به مردم ابلاغ مي‌كند و گريه نشانه آن است كه فاجعه‌اي روي داده و ظلمي صورت گرفته است. نه يك روز، نه ده روز، نه يك ماه بلكه در تمام سال براي اين است كه ملتي كه در شهادت زندگي مي‌كند بايد عزادار باشد و در مجالس عزا با بيان فلسفه شهادت و با يادآوري از شهيدانش، را همچنان تازه نگه دارد. بي‌شك به خاطر نشر فلسفه شهادت و ايثار و كرامت‌هاي انساني است كه به بهانه مرگ برادر، عمو، دايي و... جلسه برگزار مي‌كند و يك‌باره به گريز مي‌زند و از حسين سخن مي‌گويد. و 👈 با استفاده از . عزاداري اسلام را زنده كرد و اگر (ع) قيام نمي‌كرد اثري از اسلام باقي نمي‌ماند. اساس شكل‌گيري انقلاب اسلامي نيز نهضت امام حسين(ع) است. 🔺امام خميني درباره تجديد و تكرار عزاداري‌ها مي‌فرمايند: «... اصلاً نمي‌فهمند (ع) چه بوده و نمي‌دانند اين منبرها، ‌گريه‌ها سينه‌زني‌ها حدود ۱۴۰۰ سال است كه ما و را حفظ كرده و تا حالا اسلام را آورده، اين عده از جوان‌ها اينطور نيست كه سوءنيت داشته باشند؛ آنها خيال مي‌كنند كه ما بايد حرف روز بزنيم. حرف سيدالشهدا(ع) حرف روز، و هميشه حرف روز است؛ اصلاً حرف روز را سيدالشهدا(ع) آورده است و دست ما داده است و سيدالشهدا(ع) را اين گريه‌ها و مكتب وي را اين مصيبت‌ها و داد و قال‌ها و اين سينه‌زني‌ها و اين دستجات حفظ كرده است. اگر فقط مقدسي بوده و توي اتاق و توي خانه مي‌نشست و براي خودش هي زيارت عاشورا مي‌خواند و تسبيح مي‌گرداند چيزي نمانده بود... همينهاست كه اين نهضت را پيش برده، اگر (ع) نبود اين نهضت را كسي پيش نمي‌برد».[۱] 💢بنابراين (ع) يك حركت است، يك موج است، يك مبارزه اجتماعي است.[۲] عزاداري‌ها سبب مي‌شود كه شور و عاطفه از شعور و شناخت برخوردار گردد و ايمان را در ذهن جامعه هوادار، زنده نگهدارد و به عنوان و ، همواره تأثير خود را حفظ كند. عزاداري و شهادت و رساندن به گوش تاريخ است... هم بر مظلوميت امام گريه مي‌شود و هم در سايه آن، (ع) از نهضت و حركت، ، روضه‌هاي خانگي و دسته‌هاي عزاداري و هيأت‌هاي زنجيرزني، پوشيدن لباس مشكي و پرچم به دست گرفتن و شربت و آب دادن و تلاش در برپايي مجالس و نوحه‌خواني و سينه‌زني و... هر يك به نوعي است و اين پيوند قلبي را عمق و غنا مي‌بخشد.[۳] اين موارد، انگيزه‌هاي برگزاري مجالس سوگواري و عزاداري است و آنچه در اين ميان وجود ندارد گريه ضعف و ذلت است. پی نوشت: [۱] قيام عاشورا در كلام و پيام امام، ‌ص ۱۶ [۲] نهضت‌هاي اسلامي صد ساله اخير، مرتضي مطهري، ص ۸۹ [۳] فرهنگ عاشورا، ص ۳۱۴ نویسنده : حسين رجبي- پاسخ به شبهات عزاداري منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات