فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سیل ویرانگر در آلمان/ ۵۰ کشته و ۹۰ مفقودی در سیل آلمان
🔹از مرگ انسان ها در هیچ کجای کره زمین خوشحال نیستیم اما مگه غربگراهای ایران نمی گفتند که در کشورهای پیشرفته مثل آلمان سیستم ها و تکنولوژی هایی وجود دارد که جلوی سیل و کشته شدن انسان ها را میگیرد. پس کو؟
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یه مانور ۱۵ دقیقهای صرفهجویی برق تو برنامه تلویزیونی برگزار کردن که ۴۰۰ مگاوات تو مصرف برق صرفهجویی شده!
🔸این میزان معادل مصرف تعدادی از استانهای کشور مثل خراسان شمالی یا خراسان جنوبی ایلام اردبیل و ... هست.
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قبض برق علیکریمی بماند، چرا دهکهای بالای کشور که درآمد میلیونی دارند باید شامل یارانه برق بشند که اینطور حق مردم بخورند؟
صحبتهای آقای دلاوری را از دست ندهید!
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چقدر ساده میشه خوب بود ؟؟
🔰مهربانی اصل انسانیت است و خداوند شاه و ناظر بر اعمال ما ... پس مهربان باشیم ...
#من_ماسک_میزنم
📲 به #خط_شکنان بپیوندید
👈🏼در پیام رسانهای ایتا، بله، سروش، تلگرام و اینستاگرام
🆔 @khatshekanan_1400
•┈┈••••✾•🌿🌹🌿•✾•••┈┈•
دکتر حسینی:
پیغام گلایه آمیز عراقچی به روحانی.
❗❗❗❗❗
عراقچی در جلسه ای که دکتر صالحی ، واعظی، تخت روانچی ،ربیعی و ظریف وچند نفر دیگر در دفتر عراقچی برای دلجویی از عراقچی حضور یافتند ، میگوید :
به آقای روحانی بگویید ، از قول من وعده ندهد ، این چاه (مذاکرات وین )آب ندارد.
واعظی می گوید ؛ شما حالا می گید ؟ چرا قبلاً نگفتید؟
صالحی می گوید : آقای عراقچی همیشه طبع شوخ دارند ، مزاح می کنند.
عراقچی می گوید آقای واعظی ؛ به کی می گفتم ؟ ما آقای روحانی را می بینیم ؟ فقط شما وآقای ظریف هم را می بینید.
ظریف می گوید :نه اینبار گویی جدی می گوید ، خسته شده [و می خندد]
عراقچی با حالت عصبی می گوید ، جدی یا شوخی ندارد واقعیت است به شما هم قبل از وین گفتم ، این رفتن نتیجه ندارد، به شما نگفتم؟....
ما باید همان وقت که دیدیم اوباما تحریمهای جدید وضع کرد ، خارج می شدیم ، نشدیم.
خارج شدن ترامپ از برجام نهایت فرصت ما بود ، که خارج بشیم ، باز آقای روحانی اصرار کرد و آقای ظریف هم فلسفه چید ، ما در مسیری افتادیم که هی مرتب پشت سر هم باید دروغ بگوییم وسر همه را شیره بمالیم ، که اصلاً هم این را نمی خواستم.
حالا پنج سال گذشته ، هیچ نتیجه ای هم نداشته و نتیجه ای هم نخواهد داشت.
حالا هر وقت نگاه می کنیم می بینیم باز آقای روحانی افاضات جدیدی کرده:《به عراقچی اختیار بدیم برود کار را تمام کند!!》، چی را تمام کند؟ من اگر قبول کردم دوباره به وین بروم قصدم این بود راه نجات وخلاص وتوجیهی برای عملکرد سیاست خارجی دولت درست کنم ، هیچ وقت قصدم نبود و نیست بروم توافق کنم. توافق بر سرچی؟!
توافق امکان ندارد ، مگر می شود یک کشور را با ماست مالی کردن وخریدن آبرو برای چند نفر در دولت ، فروخت.
همین حالا بگید ،... من مرخص بشوم بروم دنبال زندگیم ، خسته شدم، حداقل بگید آقای روحانی این چند روز راجع به برجام و وین حرف نزند ، تحویل بدیم ، تمام بشود ، من اگر در دولت آقای رئیسی هم بودم ،توافق امضا نمی کردم، از عذاب وجدان و عقوبت اخروی هم بگذرید ، آینده جواب ملت ودادگاه وتاریخ را چه بدهم، فردا مثل تقی زاده و وثوق الدوله توی تاریخ برامون فحش می نویسند ، بسه دیگه بگید ، چیزی نگویند ، این چند روز تمام بشود ، به آقای رئیسی هم بگیم دُم این قضیه را بچیند ،به مذاکره نروند.
من که دیگر نیستم .
اگر شما ادامه بدید، ناچارم علنی کنم و همه چیز را بگویم.
خود آقای ظریف اگر هنوز حاضر به اعتراف نیست برود در دولت رئیسی قبول کند برود توافق کند، من در هرحال دیگه فداکاری نمی کنم ، توانش را ندارم .
سکوت هم نمی کنم....
عراقچی خطاب به صالحی می گوید ، شما هم اعتبارت را پای آقای روحانی گذاشتی.
واعظی : من همه ی حرف شما را به آقای رئیس جمهور می گویم ، شما حالا دیگه جوش نزنید ، ارام باشید ، صبر هم داشته باشید، راهش راپیدا می کنیم ، من خودم با آقای روحانی صحبت می کنم ، قضیه به خیر تموم میشه. ماخودمان هم زیاد حوصله نداریم ، آقای روحانی هم داغون شده.ما همه مون مسئولیت داریم ، نمیشه گردن یک نفر انداخت.
آقای ظریف گفت :من زودتر از همه کنار کشیدم ، من در وین دخالتی نکردم ، چون این وضع را پیشبینی می کردم ، چه لزومی داشت ، شما قبول کنی.
برجام تمام شده بود ، امریکا اگر می خواست برگردد به تعهداتش عمل می کرد، دیگه ادامه نداشت ، رفت وآمد نداشت ، شما امید دادید ، این دیگه چانه نداشت ، برو بیا نداشت ، قصه را کش دار کردید.
ظریف قبل از همه جلسه را ترک کرد.
🔴واکنش «شرق» به خبرسازیها پیرامون آزادسازی پولهای مسدودشده ایران در کرهجنوبی: هیچ انتقال پولی به ایران در کار نخواهد بود
این روزنامه بزک کننده برجام نوشت:
🔹مشخص نیست چگونه اجازه انتقال یک مبلغ مشخص در خارج از ایران از نقطهای به نقطهای دیگر، معافیت تحریم خوانده میشود؟
🔹خبر مذکور در حالی از امضای وزیر خارجه آمریکا پای معافیت تحریم میگفت که اساسا اجرا و پیگیری تحریمها در اختیار وزارت خارجه نیست؛ مسئله تحریمها در حوزه اختیارات وزارت خزانهداری قرار میگیرد
🔹در فضای شبکههای اجتماعی، برخی خبرنگاران در کنار چهرههای سیاسی حتی متن خبر را نیز ندیدهاند و شاهد واکنشهایی هستیم به پولی که قرار است به دست ایران برسد و اینکه حال، دولت با آن پول چه کار خواهد کرد! درحالیکه حتی متن همین خبر سستبنیان نیز بهصراحت تأکید میکند هیچ انتقال پولی به ایران در کار نخواهد بود.
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
صراط:
صراط:
        
شخصیت حضرت علی(ع) از نگاه شهید مطهری
منابع مقاله: www.bashgah.net، افشار، اسدالله ؛
فیلسوف شهیر و حکیم فرزانه، علامه شهید مطهری(ره) کتابی دارد به نام “جاذبه و دافعه علی(ع) “ این کتاب مشتمل است بر یک مقدمه و دو بخش، در مقدمه، کلیاتی درباره جذب و دفع به طور عموم و جاذبه و دافعه انسان هابه طور خصوص بحث شده است. در بخش اول جاذبه علی(ع) که همواره دل هایی را به سوی خود کشیده و می کشد و فلسفه آن و فایده و اثر آن، موضوع بحث قرار گرفته است. در بخش دوم، دافعه نیرومند آن حضرت که چگونه عناصری را به سختی طرد می کرد توضیح و تشریح شده است. استاد شهید در این کتاب ثابت نموده که علی(ع) دو نیرویی بوده است و هرکس که بخواهد در مکتب او پرورش یابد باید دو نیرویی باشد. با این مقدمه کوتاه اینک فرازهایی از دیدگاه آن شهید بزرگوار را پیرامون شناخت وی از شخصیت ملکوتی حضرت علی(ع) به صورت اختصار خواهیم آورد ؛
1. تاثیر علی(ع) بر روی انسان ها: یکی ازجوانب و نواحی وجود این شخصیت عظیم، ناحیه تاثیر او بر روی انسان ها به شکل مثبت یا منفی است و به عبارت دیگر “جاذبه و دافعه” نیرومند اوست که هنوز هم نقش فعال خود را ایفا می نماید.
2. امتیاز اساسی علی(ع:) امتیاز اساسی علی(ع) و سایر مردانی که از پرتو حق روشن بوده اند این است که علاوه بر مشغول داشتن خاطرها، به دل ها و روح ها نور و حرارت و عشق و نشاط و ایمان و استحکام می بخشند.
3. خاصیت و مکتب علی(ع:) در علی(ع) هم خاصیت فیلسوف است و هم خاصیت رهبر انقلابی و هم خاصیت پیر طریقت و هم خاصیتی از نوع خاصیت پیامبران مکتب او هم مکتب عقل و اندیشه است و هم مکتب شور و انقلاب و هم مکتب تسلیم و انضباط و هم مکتب حسن و زیبایی و جذبه و حرکت.
4. بیان اوصاف علی(ع:) پیش از آنکه امام عادل برای دیگران باشد و درباره دیگران به عدل رفتار کند خود شخصا موجودی متعادل و متوازن بود. کمالات انسانیت را باهم جمع کرده بود. هم اندیشه ای عمیق و دور رس داشت و هم عواطفی رقیق و سرشار، کمال جسم و کمال روح را توام داشت. شب هنگام عبادت از ماسوی می برید و روز در متن اجتماع فعالیت می کرد. روزها چشم انسان ها مواسات و از خودگذشتگی های او را می دید و گوش هایشان پند و اندرزها و گفتارهای حکیمانه اش را می شنید و شب چشم ستارگان اشک های عابدانه اش را می دید و به گوش آسمان مناجات های عاشقانه اش را می شنید. هم مفتی بود وهم حکیم، هم عارف بود و هم رهبر اجتماعی، هم زاهد بود و هم سرباز، هم قاضی بود و هم کارگر، هم خطیب بود و هم نویسنده، بالاخره به تمام معنی یک انسان کامل بود با همه زیبایی هایش.
5. علی(ع) شخصیت دو نیرویی: علی(ع) از مردانی است که هم جاذبه دارد و هم دافعه و جاذبه و دافعه او سخت نیرومند است. شاید در تمام قرون و اعصار، جاذبه و دافعه ای به نیرومندی جاذبه و دافعه علی(ع) پیدا نکنیم. دوستانی دارد عجیب، تاریخی، فداکار، با گذشت، از عشق او همچون شعله هایی از خرمنی آتش سوزان و پرفروغ اند جان دادن در راه او را آرمان و افتخار می شمارند ودر دوستی او همه چیز را فراموش کرده اند. از مرگ علی(ع) سالیان، بلکه قرونی گذشت اما این جاذبه همچنان پرتو می افکند و چشم ها را به سوی خویش خیره می سازد. در دوران زندگیش عناصر شریف و نجیب، خداپرستانی فداکار و بی طمع، مردمی با گذشت و مهربان، عادل و خدمتگزار خلق کرد و حول محور وجودش چرخیدند که هرکدام تاریخچه ای آموزنده دارند و پس از مرگش در دوران خلافت معاویه و امویان، جمعیت های زیادی به جرم دوستی او در سخت ترین شکنجه ها قرار گرفتند اما قدمی را در دوستی و عشق علی(ع) کوتاه نیامدند و تا پای جان ایستادند.
6. جاودانه ماندن علی(ع:) علی(ع) اگر رنگ خدا نمی داشت و مردی الهی نمی بود فراموش شده بود. تاریخ بشر قهرمان های بسیار سراغ دارد قهرمان های سخن، قهرمان های علم و فلسفه، قهرمان های قدرت و سلطنت، قهرمان میدان جنگ ولی همه را بشر از یاد برده و یا اصلا نشناخته است اما علی(ع) نه تنها با کشته شدنش نمرد بلکه زنده تر شد خود می گوید: “گردآورندگان دارایی ها در همان حال که زنده اند مرده اند و دانشمندان (علمای ربانی) پایدارند تا روزگار پایدار است جسم های آنها گمشده است اما نقش های آنها بر صفحه دل ها موجود است. ”(1) درباره شخص خودش می فرماید: “فردا روزهای مرا می بینید و خصایص شناخته نشده من برایتان آشکار می گردد و پس از تمام شدن جان من و ایستادن دیگری به جای من مرا خواهید شناخت”(2)
در حقیقت علی(ع) همچون قوانین فطرت است که جاودانه می مانند. او منبع فیاضی است که تمام نمی گردد بلکه روز به روز زیادتر می شود و به قول “جبران خلیل جبران” از شخصیت هایی است که در عصر پیش از عصر خود به دنیا آمده اند.
بعضی از مردم فقط در زمان خودشان رهبرند و بعضی اندکی بعد از زمان خویش نیز رهبرند و به تدریج رهبریشان رو به
فراموش
ی می ر
ود. اما حضرت علی(ع) و معدودی از انسان ها با خصایص بیان شده همیشه هادی و رهبرند.
7. علی(ع) تجسم حقیقت: علی(ع) مقیاس میزانی است برای سنجش فطرت ها و سرشت ها، آن که فطرتی سالم و سرشتی پاک دارد از وی نمی رنجد ولو اینکه شمشیرش بر او فرود آید و آن که فطرتی آلوده دارد به او علاقه مند نگردد ولو اینکه احسانش کند. چون علی(ع) جز تجسم حقیقت چیزی نیست او خود می فرماید: “اگر با این شمشیرم بینی مومن را بزنم که با من دشمن شود هرگز دشمنی نخواهد کرد و اگر همه دنیا را بر سر منافق بریزم که مرا دوست بدارد هرگز مرا دوست نخواهد داشت. زیرا که این سخن بر زبان پیغمبر امی جاری گشته که گفت: “یا علی! مومن تو را دشمن ندارد و منافق تو را دوست نمی دارد. ”(3)
8. سبب دوستی و محبت علی(ع) در د ل ها: فوق العادگی علی(ع) در چیست که عشق ها را برانگیخته و دل ها را به خود شیفته ساخته و رنگ حیات جاودانی گرفته و برای همیشه زنده است؟ چرا دل ها همه خود را با او آشنا می بینند و اصلا او را مرده احساس نمی کنند بلکه زنده می یابند؟ مسلما ملاک دوستی او جسم او نیست زیرا جسم او اکنون در بین ما نیست و ما آن را احساس نکرده ایم، و با محبت علی(ع) از نوع قهرمان دوستی که در همه ملت ها وجود دارد نیست. هم اشتباه است که بگوییم محبت علی(ع) از راه محبت نیست هم اشتباه است که بگوییم محبت علی(ع) از راه محبت فضیلت های اخلاقی و انسانی است و حب علی(ع) حب انسانیت است. درست است علی(ع) مظهر انسان کامل بوده و درست است که انسان نمونه های عالی انسانیت را دوست می دارد اما اگر علی(ع) همه این فضایل انسانی را که داشت می داشت آن حکمت و آن علم، آن فداکاری ها و از خود گذشتگی ها، آن تواضع و فروتنی ، آن ادب، آن مهربانی و عطوفت، آن ضعیف پروری، آن عدالت، آن آزادگی و آزادیخواهی، آن احترام به انسان، آن ایثار، آن شجاعت، آن مروت و مردانگی نسبت به دشمن، آن سخا و جود و کرم و... اگر علی(ع) همه اینها را داشت می داشت اما رنگ الهی نمی داشت مسلما این قدر که امروز عاطفه انگیز و محبت خیز است نبود. علی(ع) از آن نظر محبوب است که پیوند الهی دارد، دل های ما به طور ناخودآگاه در اعماق خویش با حق سرو سر و پیوستگی دارد و چون علی(ع) را آیت بزرگ حق و مظهر صفات حق می یابند به او عشق می ورزند. درحقیقت پشتوانه عشق علی(ع) پیوند جان ها با حضرت حق است که برای همیشه در فطرت ها نهاده شده و چون فطرت ها جاودانی است مهر علی(ع) نیز جاودان است. نقطه های روشن در وجود علی(ع) بسیار زیاد است اما آنچه برای همیشه او را درخشنده و تابان قرار داده ایمان و اخلاص اوست و آن است که به وی جذبه الهی داده است.
9. علی(ع) مردی دشمن ساز و ناراضی ساز: علی(ع) مردی دشمن ساز و ناراضی ساز بود، این یکی دیگر از افتخارات بزرگ اوست. هر آدم هدفدار و مبارز و مخصوصا انقلابی که در پی عملی ساختن هدف های مقدس خویش است مصداق قول خداست که “یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومه لائم: در راه خدا می کوشند و از سرزنش، سرزنشگری بیم نمی کنند. ” (4)
اگر شخصیت علی (ع)، امروز تحریف نمی شد و همچنان که بوده ارائه داده می شد، بسیاری از مدعیان دوستیش در ردیف دشمنانش قرار می گرفتند! علی(ع) در راه خدا از کسی ملاحظه نداشت بلکه اگر به کسی عنایت می ورزید و از کسی ملاحظه می کرد به خاطر خدا بود. قهرا این حالت، دشمن ساز است و روح های پر طمع و پر آرزو را رنجیده می کند و به درد می آورد. در میان اصحاب پیغمبر (ص) هیچ کس مانند علی(ع) دوستانی فداکار نداشت، همچنانکه هیچ کس مانند او دشمنانی این چنین جسور و خطرناک نداشت. مردی بود که حتی بعد از مرگ، جنازه اش مورد هجوم دشمنان واقع گشت. او خود از این جریان آگاه بود و آن را پیش بینی می کرد و لذا وصیت کرد که قبرش مخفی باشد و جز فرزندانش دیگران ندانند، تا آنکه حدود یک قرن گذشت و دولت امویان منقرض گشت، خوارج نیز منقرض شدند و یا سخت ناتوان گشتند، کینه ها و کینه توزی ها کم شد و به دست امام صادق (ع) تربت مقدسش اعلان گشت.
10. علی(ع) مظهر جامعیت و انسان کامل: یکی از مظاهر جامعیت و انسان کامل بودن علی(ع) این است که در مقام اثبات و عمل با فرقه های گوناگون و انحرافات مختلف روبرو شده و با همه مبارزه کرده است. گاهی او را در صحنه مبارزه با پول پرست ها و دنیا پرستان متجمل می بینیم، گاهی هم در صحنه مبارزه با سیاست پیشه های ده رو و صدرو، گاهی با مقدس نماهای جاهل و منحرف. لذا وجود مقدس حضرت علی(ع) در دوران خلافتش سه دسته را از خود طرد کرد و با آنان به پیکار برخاست؛ اصحاب جمل که خود آنان را ناکثین نامید و اصحاب صفین که آنها را قاسطین خواند و اصحاب نهروان یعنی خوارج که خود آنها را مارقین می خواند. (5)
11. مبارزه علی(ع) با دو طبقه: سراسر وجود علی (ع)، تاریخ و سیرت علی (ع)، خلق و خوی علی (ع)، رنگ و بوی علی (ع)، سخن و گفتگوی علی(ع) درس و سرمشق
و تعلیم
و رهبری
است. همچنان که جذب های علی(ع) برای ما آمرزنده و درست است، دفع های او نیز چنین است، ما معمولا در زیارت های علی(ع) و سایر اظهار ادب ها مدعی می شویم که ما دوست دوست تو، و دشمن دشمن تو هستیم. تعبیر دیگر این جمله این است که به سوی آن نقطه می رویم که در جو جاذبه تو قرار دارد و تو جذب می کنی و از آن نقاط دوری می گزینم که تو آنها را دفع می کنی.
علی(ع) دو طبقه را سخت دفع کرده است1؛ - منافقان زیرک. -2 زاهدان احمق.
همین دو درس، برای مدعیان تشییع او کافی است که چشم باز کنند و فریب منافقان را نخورند، تیزبین باشند و ظاهربینی را رها نمایند. [1]
پی نوشتها:
1. نهج البلاغه، حکمت 139
2. نهج البلاغه، خطبه 149
3. نهج البلاغه، حکمت 42
4. سوره مائده، 54
5. و قبل از آن حضرت، پیغمبر (ص) آنان را به این نام ها نامید که به وی گفت: “ستقاتل بعدی الناکثین و القاسطین و المارقین” پس از من با ناکثین و قاسطین و مارقین مقاتله خواهی کرد. این روایت را ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه، ج 1، ص 201 نقل می کند و می گوید این روایت یکی از دلایل نبوت حضرت ختمی مرتب است، زیرا که اخباری صریح است از آینده و غیب که هیچ گونه تاویل و اجمالی در آن راه ندارد.
- روزنامه - رسالت - تاریخ شمسی نشر 18/07/1387 [1]
صراط:
درود وصلوات فراوان بر یگانه مرد بزرگ تاریخ بشریت مولی امام علی ع که بحق جاودانه ویگانه می باشد ونه تنها مسلمانان بوجود ان افتخار میکنند بلکه غیرمسلمانان بوجود این بزرگمرد می نازند وقدرانرا بهتر ازما میدانند ورفتار وسلوک انرا درزندگی خود الگو وسرمشق قرار میدهند ولی متاسفانه ما مسلمانان وبخصوص شیعیان فقط درکلام وشعار سخنان انرا مهم می دانیم ود عمل وسلوک ازان پیروی نمیکنیم امیدوارم نسل جدید کشورمان بیشتر از گذشتگان قدر ومنزلت این بزرگمردرا بدانند ودرتمامی زمینه ها ازان پیروی کنند
حامدسبزی پور ۱۴۰۰/۴۲۶
🔴 موسوی سفیر ایران در آذربایجان:
رئیسجمهور آذربایجان پشت فرمان خزر تولید مشترک ایرانخودرو و آذرماش؛ تولید اتوبوس و تراکتور نیز در دستور کار دو کشور همسایه و مسلمان 🇮🇷 و 🇦🇿 قرار دارد. (بهزودی)
✍️ قطعا دیدن این دست از تصاویر و اخبار برای برخی پانترکها که درباره پیشرفتهای ایران سیاهنمایی و برای آن طرف مرزها ذوق میکنند دردآور است.
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️ کنایه هومن برق نورد در سریال دودکش به کلید روحانی
♨️ بریم که کلیپ تبلیغاتی همین سلبریتی رو برای روحانی ببینیم
خیلی از سلبریتیهایی که حامی دولت تزویر بودن حالا با تموم شدن کار این دولت منتقد شدن😄
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
پنتاگون: ایران بزرگترین چالش در خاورمیانه است
🔹معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت تهران بزرگترین چالش برای اهداف واشنگتن در منطقه است.
🔹دانا استرول حزبالله را نیز بسیار قوی توصیف کرد و مدعی شد: حزبالله بهدلیل حمایت مستمر ایران موفق شده لبنان را به چالش بکشد.
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
🔴دختر جواد طباطبایی واعظ نظریه "مرگ اسلام" و پیوستنش به تیم جو بایدن
جالب اینکه پروژه «ایرانشهری» که اساس استراتژی دولت روحانی بود، تز جواد طباطبایی بود که در جشنواره فارابی عالیترین جایزه علمی را از دست رئیسجمهور گرفت و حالا دخترش در جایگاه وندی شرمن رو به روی تیم ایرانی قرار گرفته!
✍️رقیه پروینی
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس کرهای:
📍مذاکره بر پایه اعتماد دوطرفه است/آمریکا یک طرفه از توافق خارج شد و ژنرال سليمانی را به قتل رساند/اعتماد دوباره به آمریکا برای ایران سخت است.
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
📌دهقان دهنوی: «رییسی» کدهای لازم برای حمایت از بورس را به بازار داد
رئیس سازمان بورس:
🔹 صحبتهای آقای رییسی همواره درباره حمایت از بازار بوده و هم اینکه ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت که این نشان از توجه رییس جمهور آینده به بازار سرمایه دارد.
🔹بنابراین، بازار سرمایه در کنار گزارشهای شرکتها از میزان سوددهیها، از جانب حمایت رییس جمهور آینده هم دلگرمی پیدا کردهاست و مجموع این عوامل باعث ایجاد اطمینان در بازار سرمایه شده است.
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
صراط:
صراط:
زیادهطلبی اروپاییها در خصوص برنامه هستهای ایران
«والاستریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه:
🔹با توجه به پیشرفتهای ایران در حوزه سانتریفیوژها، مقامات اروپایی یک رویکرد سهوجهی را برای طولانی کردن زمان گریز (زمان مورد نیاز برای ساخت یک بمب هستهای) ایران پیشنهاد کردهاند.
🔹آنها علاوه بر درخواست نگهداری سانتریفیوژهای پیشرفته در انبار بهصورت پلمپ شده، از ایران میخواهند که ممنوعیت استفاده از زیرساختهای الکترونیکی را تحت توافق نهایی بپذیرد.
🔹آنها میخواهند ظرفیتهای ایران برای تولید سانتریفیوژهای جدید کاهش یابد.
🔸ایران مصرّانه میگوید که اجازه نمیدهد هیچیک از سانتریفیوژهای اضافی که پس از خروج آمریکا از برجام راهاندازی شدهاند تخریب شود
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
قابل توجه دوستانی که فکر میکنند فقط کوتاه امدن وسازش با کشورهای غربی کشورایران ازهرجهت پیشرفته میکند ولی نمی دانندطرح اصلی قدرتهای بزرگ و استکبار جهانی ایجاد موانع بر سر راه استقلال وپیشرفت ملت ایران است درنتیجه میتوان به این نتیجه رسید که پیش بینهای رهبرمعظم انقلاب یعنی عدم اعتماد به دول غربی کاملا درست ومنطقی می باشد ولی متاسفانه عده ای درایران به نیتهای شوم ابرقدرتهاودشمنان قسم خورده این ملت توجهی ننموده اند وحتی انرا توهم توطئه تلقی میکنند ، درصورتی که این رفتارهای دشمنان ملت ایران نه تنها توهم توطئه نیست بلکه خود توطئه می باشد
امیدوارم این دوستان داخلی که خودرا به خواب زده اند روزی ازخواب غفلت بیدار شوند ومرز دوست ودشمن واقعی راازهم تشخیص دهند وبه جمع دوستان واقعی ملت ایران بپیوندند
به امیدانروز حامد سبزی پور ۱۴۰۰/۴/۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عصبانیت استاندار خوزستان از سوالات مجری شبکه خبر پیرامون بی آبی برخی روستاها در این استان
🔺تا قبل از تنش آبی حدود 700 روستا با تانکر آب آبرسانی میشدند!
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
نقش امام باقر علیه السلام در حفاظت از تمدن اسلامی:
نقش امام باقر علیه السلام در حفاظت از تمدن اسلامی
امام باقر ـ عليه السلام ـ از اخبار گذشتگان و پيامبران روايت فرموده و شيعه و سني از آن حضرت اخبار فراوان روايت فرا گرفته اند ؛ سن انبیا وسیره آنان توسط امام بازگوئی می شد واین عمل خود در مقابل انحرافات ایجاد شده با ورود اطلاعات مغلوط واسرائیلیات سدی محکم بود ، و با اهل مذاهب و آراء كه بر حضرت وارد مي شدند مناظره مي كرد و عده زيادي از مردم، علم كلام را از حضرت آموخته اند.
بازدید : 767 منبع : مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه) , نویسنده : امیرعلی حسنلو
از مهمترین عناصر شکوفایی تمدن اسلامی تلاشهای علمی وتربیت نسلی عالم برای حفظ ورونق تمدن اسلامی می باشد؛ اگر تلاش های علمی ائمه بویژه امام باقر(ع) از بعد علمی تمدن اسلامی جدا شود، قطعا این تمدن با چالش بزرگی مواجه می گردد؛ ابعاد تاثیر گذاری علمی اهل بیت(ع) ودانش آنان در رونق وشکوفایی تمدن اسلامی بسیار مهم وقابل توجه است؛ یکی از این وجوه مهم وکارکرد مهم آن در راستای حفظ تمدن اسلامی، تربیت شاگردان وترویج دهندگان وحافظان ومیراث داران این علوم می باشد؛ امام باقر علیه السلام در این زمینه تلاشهای سترگ وقابل توجهی داشت که این مهم نیازمند تحقیق وتدقیق بیشتر است که در این نوشتار به گوشه ای از آن اشاره میکنیم.
امام باقر (ع)در سال 57 هجرت در مدينه متولّد شد،.[1] شرايط سياسي و اجتماعي كه براي امام محمّد باقر ـ عليه السّلام ـ و امام صادق ـ عليه السّلام ـ به وجود آمد، براي هيچ يك از ائمه به وجود نيامد، زيرا سالهاي امامت امام محمّد باقر ـ عليه السّلام ـ با نشانههايي از خشم و نفرت همگاني عليه سياست امويها و حركتهاي رهايي از ايشان در نقاط مختلف همزمان شده بود و رفتار زشت و ناپسند اويان نسبت به علويها، از جمله قويترين سلاحي بود كه دشمنان و رقيبان آنها از آن استفاده ميكردند، كه اين مسئله آنان را واداشته بود تا رفتار معتدلانهتري نسبت به گذشته با ائمة شيعه ـ عليهم السّلام ـ و خود شيعيان، در پيش گيرند، و در هنگامي كه زمان امامت امام صادق ـ عليه السّلام ـ رسيد، حكومت اموي نفسهاي آخر حيات خود را ميكشيد و شاهد پيروزيهاي عباسيها در نقاط مختلف بود و در چنين شرايط ويژهاي بود كه امام محمّد باقر ـ عليه السّلام ـ و امام صادق ـ عليه السّلام ـ به ايفاي رسالت خود پرداختند. اين شرايط ميان دو دورهاي پديد آمد كه سرشار از بدبختي و شكستها (براي امويان) و نويد بخش پيروزي و دستيابي به قدرت براي (عباسيها) بود، دانشگاه اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ به هنگامي تأسيس شد، كه حكومت اموي از همه سو، دچار خطر شده بود، اين دانشگاه چهار هزار تن دانشجو را دربر ميگرفت كه در مدّتي محدود، در امن و امان به كار خود مشغول شد.[2]
اقدامات علمي امام باقر ـ عليه السّلام ـ و امام صادق ـ عليه السّلام ـ سبب پيدايش مكتبي با فرهنگي غني گرديد كه بعدها به مكتب جعفري شهرت يافت. چون عملاً در زمان امام صادق ـ عليه السّلام ـ به بار نشست. اين مكتب فكري كه در تمام زمينهها، علوم اهل بيت را به طور منظم ارائه ميدهد نتيجة بيش از نيم قرن (از سال 94 ـ 148) تلاشهاي پيگيرانة اين دو امام شيعه ميباشد.
انتخاب چنين موضعي در جامعة سياسي آن روز، كه امويها و بعد از آن عباسيها براي بقاي حكومت خويش هر مخالف و مخالفتي را به شدّت سركوب ميكردند، طبعاً نميتوانست همراه با شركت در اقدامات سياسي مهم باشد، موضع اصلي امام در اين برهه بيان معارف اسلام و تدوين فرهنگ دینی بود و در عين حال امام خلافت را حق خود و پدرانش ميدانست كه قريش آن را به زور غصب كرده بودند، و مخالفت با حكّام جور و دعوت به عدم همكاري و مبارزة منفي با آنها از مواضع، روشن و مشخص امام بود.[3]
امام در اين برهه از زمان از تقيه به عنوان سپري براي حفاظت تشيع استفاده مينمودند، چنانكه از پدر بزرگوارشان نقل فرمودهاند: «تقيه دين من و دين پدران من است، كسي كه تقيه ندارد دين ندارد.»[4] در دوران امام باقر ـ عليه السّلام ـ حكّام اموي نسبت به اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ سختگيري ميكردند و اين سختگيري به جهت ادّعاي امامت و زعامت ديني آنها بود كه در دوران اموي بيشترين فشارها از ناحية هشام بن عبدالملك به اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ وارد ميشد، و بنا به گزارش تاريخ كه صحت و سقم آن روشن نيست، از خلفاي اموي تنها عمر بن عبد العزيز رفتار نسبتاً ملايمي با اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ داشت.[5]
در دوران امامت خود حضرت مجبور به رعايت تقيه بود، و بسياري از شيعيان عراق در اثر فشار و اختناق موجود، انتظار داشتند كه امام به عراق آمده و بر عليه حاكم جور دست به شمشير ببرد، امام نسبت به استواري و ايمان آنها چندان اعتمادي نداشت. اگر چه آنان در برخي موارد به شدت اظهار علاقه مي كردند، اما اين اظهار وفاداري نمي
توانست قطعي تلقي شود به دلايلي كه پاره اي از آنها مسبوق به سوابق تاريخي مردم كوفه و عراق بود.
گروهي از شيعيان كه اطلاعات كافي به آنها نمي رسيد، در ميان امام و برادرش زيد مردد شدند و اين امر موجب پيدايش انشعاباتي در شيعه شد و در زمان امام ريشه هاي گرايش به زيد بوجود آمد. [6]
در اين دوره شيعيان تحت فشار بودند و امام آنها را به خويشتن داري فرا مي خواند روايت مفصلي از امام باقر ـ عليه السّلام ـ دربارة تحليل اوضاع سياسي شيعه و فشار خلفا از آغاز تا زمان آن حضرت نقل شده كه ديدگاههاي امام در اين زمينه را تبيين مي كند آن حضرت مي فرمايند: «ما اهل بيت ، از سقم قريش و صف بندي آنان در مقابلمان چه ها كشيديم و شيعيان و دوستان ما از مردم چه ها كشيدند... و پس از آن، ما بطور مداوم مورد تحقير و قهر و ستم قرار گرفتيم و از شهر و خانه مان رانده و از حقوقمان محروم شديم و مورد قتل و تهديد قرار گرفتيم، ... عرصه بر پيروان ما چنان تنگ شد و كار به جايي رسيد كه اگر كسي را با صفت زنديق يا كافر وصف مي كردند برايش بهتر از آن بود كه او را شيعه «اميرالمؤمنين» ـ عليه السّلام ـ بخوانند....»[7]
در زمان امام محمّد باقر ـ عليه السّلام ـ از جمله گروههاي خطرناكي كه در جامعه آنروز حضور داشتند، يهوديان بودند كه شماري از احبار يهود به ظاهر مسلمان شده بودند، و گروهي از آنها مرجعيّت علمي قشري از سادهلوحان را به عهده داشتند. تأثيري كه آنها برجاي گذاشتند به صورت احاديث جعلي به نام اسرائيليات پديدار گشت، و يكي از افرادي كه بيشترين روايات را از يهود در تأليفات خود وارد كرده است، طبري است. مبارزة با يهود القائات سوء آنها در فرهنگ اسلامي، بخش مهمّي از برنامة ائمه طاهرين ـ عليهم السّلام ـ بود.
زراره نقل ميكند: در خدمت امام باقر ـ عليه السّلام ـ نشسته بودم و امام در حالي كه در مقابل كعبه نشسته بود فرمود: نگاه كردن به خانة خدا عبادت است. در همان حال عاصم بن عمر از قبيلة بجيله نزد امام آمد و گفت: كعب الاحبار ميگويد: كعبه هر صبحگاهان برابر بيت المقدس سجده ميكند، امام فرمود: نظر تو در مورد گفتة كعب الاحبار چيست؟ آن مرد گفت: گفته كعب صحيح است، امام فرمودند: تو و كعب الاحبار هر دو دروغ ميگوييد. آنگاه در حالي كه به شدّت ناراحت بود، فرمود: خداوند بقعهاي محبوبتر از كعبه روي زمين نيافريده است، ميبينيم يهود ميكوشيدند بيت المقدس را با جعل حديث بر مسلمانان بقبولانند و امامان شيعه با تعابيري نظير لا تشبهوا باليهود ميكوشيدند اين رابطة فرهنگي نامطلوب را كه ميان مسلمانان و يهود به وجود آمده بود قطع كنند، و اين در حالي بود كه راويان ديگر فرق اسلامي از اين احاديث استقبال ميكردند، و آنها را در كتب خودشان نقل نموده و فرهنگ خود را با آن آلوده كردند.[8]
مسئلهاي كه در اين زمان براي امام و شيعيان وي پيدا شده بود، مشكل غاليان بود كه شمار آنها در آن روزگار رو به فزوني گذاشته بود، آنها با سوء استفاده از روايات امام و نسبت دادن احاديث جعلي به آن حضرت ميكوشيدند از حيثيت امامان و شيعيان برخوردار شده و با كشاندن شيعة سادهلوح به دنبال خود، به اهداف خود برسند. زماني كه امام در مدينه بود، اين فرصت طلبيها هر چه بيشتر شدّت گرفت. وقتي كه امام آنها را از خود طرد كردند، اصحاب آن حضرت نيز غلات را از جمع خود بيرون راندند، مغيرة بن سعيد و بيان بن سمعان كه از رهبران غاليان بودند، توسط اصحاب امام باقر ـ عليه السّلام ـ تكفير شدند. غلات با توسّل به اطاعت امام ـ عليه السّلام ـ خود را از عمل به وظايف اسلامي معاف دانسته و شناخت و معرفت امام را براي فلاح و رسيدن به اهداف عاليه اسلامي كافي ميشمردند و در مقابل، امام باقر ـ عليه السّلام ـ مكرّر به لزوم تكيه بر عمل صالح تأكيد ميفرمودند و تأكيد امام بر عمگرايي شيعيان، به طور غير مستقيم در برابر تمامي فرقههايي بود كه به عمل صالح اعتنايي نداشتند.
امام باقر ـ عليه السلام ـ از اخبار گذشتگان و پيامبران روايت فرموده و شيعه و سني از آن حضرت اخبار فراوان روايت فرا گرفته اند ؛ سن انبیا وسیره آنان توسط امام بازگوئی می شد واین عمل خود در مقابل انحرافات ایجاد شده با ورود اطلاعات مغلوط واسرائیلیات سدی محکم بود ، و با اهل مذاهب و آراء كه بر حضرت وارد مي شدند مناظره مي كرد و عده زيادي از مردم، علم كلام را از حضرت آموخته اند.[9] در علوم دیگر نیز دیگران از امام بسیار آموختند واین علوم به نسلهای بعدی منتقل گردید وسبب استحکام پایه های علمی وعقاید اسلامی گردید .
عبدالله ابن عطاء مكّي گفت: در نزد هيچكس دانشمندان را حقيرتر و كوچكتر نديديم همچنانكه در نزد امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ هستند (و در برابر احدي اين اندازه فروتني نمي كنند، و جابر ابن يزيد جعفي با آن علم و دانشي كه داشت هرگاه چيزي از آن حضرت روايت مي كرد، مي گفت: «براي من حديث كرد، وصيّ اوصياء، و وارث علوم انب
يا
ء محمد ابن علي ابن الحسين ـ عليهم السلام ـ» و بازماندگان از صحابه رسول خدا و بزرگان از تابعين و فقهاء مسلمين همگي معالم و احكام دين را از آن بزرگوار روايت كرده اند، و در فضل و دانش سرآمد دانشمندان و ضرب المثل همگان بود.[10]
جلسات درس امام همواره صدها تن از نقاط مختلف را براي فراگيري فقه و حديث و تفسير و لغت و ديگر علوم در بر مي گرفت، كوفه، بصره، واسط و حجاز افرادي را به دانشگاه اهل بيت گسيل مي داشتند، و علماء و راويان بزرگي از دانشگاه اهل بيت فارغ التحصيل شدند، حسن ابن علي الوشا خود نهصد شيخ را درك كرد كه در مسجد كوفه به درس و بحث اشتغال داشتند و همگي از جعفر ابن محمد ـ عليهما السلام ـ و پدرش امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ نقل حديث مي كردند، حسن ابن علي الوشا باامام رضا ـ عليه السلام ـ معاصر بود و با زمان مدرسه امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ و امام صادق سي سال فاصله بود كه تأليفات فارغ التحصيلان اين جامعه را شمارش كرده به شش هزار كتاب بالغ شده است و چه بسا بيشتر كتابهاي كافي،من لايحضره الفقيه، الوافي، الاستبصار از آنها برگرفته شده است، دانشگاه اهل بيت چهارهزار دانشجو را در بر مي گرفت.[11]
و شيخ مفيد در ارشاد مي نويسند: «اصحاب حديث كه نام راويان ثقات آن بزرگوار را (امام صادق) جمع كرده اند با اختلاف در عقيده و گفتار شماره آنان به چهار هزار نفر مي رسد.»[12]
از ميان اصحاب و شاگردان امام محمدباقر و امام جعفر صادق ـ عليهما السلام ـ برخي ايراني بوده اند از جمله آنها عبدالله ابن سعد اشعري و برادرش عيسي ابن عبدالله هستند كه هر دو از اجلاء اهل قم و از محبوبين آن حضرت (امام صادق) بوده اند.[13] در كتاب امام باقر ـ عليه السلام ـ جلوه امامت در افق دانش نام 461 نفر از اصحاب و شاگردان امام باقر ـ عليه السلام ـ را ذكر كرده است از جمله اسحاق القمي كه ايراني بوده است.[14]
مي توان نتيجه گيري كرد كه در مدينه عده زيادي از محضر امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ كسب علم مي كردند و در كربلا بدن سيدالشهداء و اصحابش سه روز غيرمدفون بر روي زمين ماند و پس از خروج لشكر يزيد اهالي غاضريّه بدن امام و يارانش را دفن كردند.
[1] . مفيد، محمد، الارشاد، ترجمة هاشم رسولي محلاتي، تهران، انتشارات علميه اسلاميه، چاپ دوم، بيتا، ص 155 و 156.
[2] . معروف الحسيني، هاشم، سيرة الائمه اثني عشر، ترجمة محمّد رخشنده، تهران، انتشارات اميركبير، چاپ دوم، 1373، ج2، ص 208.
[3] . جعفريان، رسول، حيات فكري و سياسي امامان شيعه، قم، انصاريان، چاپ ششم، 1381، ص 317 ـ 316.
[4] . مفيد، الاختصاص، قم، انتشارات اسلامي، بيتا، ص 261.
[5] . جعفريان، پيشين، ص 320.
[6] . همان، ص 310.
[7] . همان، ص 212 و 213.
[8] . همان، ص 300 الي 302.
[9] . مفيد، الارشاد، ترجمه سيدهاشم رسولي محلاتي، تهران، انتشارات علميه اسلاميه، چاپ دوم، 1346، ج 2، ص 161.
[10] . همان، ص 155 و 158.
[11] . معروف الحسيني، هاشم، سيرة الأئمة اثني عشر، ترجمة محمد درخشنده، تهران، انتشارات اميركبير، چاپ دوم، 1373، ج2، ص207.
[12] . مفيد، پيشين، ج2، ص173.
[13] . قمي، عباس، منتهي الامال، قم، انتشارات هجرت، چاپ يازدهم، بي تا، ج2، ص318.
[14] . ترابي، احمد، امام باقر ـ عليه السلام ـ ، مشهد، آستان قدس رضوي، چاپ اول، 1373، ص64.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اعتراف سردبیر و تهیه کننده اینترنشنال سعودی؛ هر کجا بیشتر پول بدهد می روم؛ حتی به دشمن ایران هم باید خدمات بدهم و منافع ایران برایم اهمیتی ندارد!!
🔹 فرداد فرحزاد، تهیه کننده اینترنشنال در ادعایی خنده دار در حالی ادعای مستقل بودن می کند که در برنامه های گذشته خود اعتراف به دولتی بودن منابع شبکه های ماهواره ای کرده و صراحتا گفته بود:
🔹چیزی به اسم نهار مجانی وجود ندارد!
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 27 تیر سال 1367 برای انقلابیها روز تلخی بود.
روزی که امام عزیز با پذیرش #قطعنامه598 جام زهر را نوشید!
سعید قاسمی: در 8 سال جنگ تحمیلی 12000 اسیر دادیم، در چند روز بعد از پذیرش قطعنامه 598 (جام زهر) هم 12000 اسیر!
اما اینها را در تاریخ سانسور کرده اند!
✍️ محَمّد نُصوحی
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
بیانیه آیتالله احمدی شاهرودی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری
👤 آیتالله احمدی شاهرودی:
🔺باید مسئولانی که به خاطر سوء مدیریت و بیتدبیری باعث بروز فاجعه زیست محیطی در استان خوزستان شدند به دست عدالت سپرده شوند.
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21