eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
49.9هزار عکس
39.2هزار ویدیو
851 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«بزرگداشت پروین اعتصامی»* 🍃 *شعر پروین، از جهت فکر و معنا بسیار متین است،* گویا اندیش‌وری توانا، ثمرۀ تفکّرات خود را دربارۀ انسان و جنبه‌های گوناگون زندگی و نکته‌های اخلاقی و اجتماعی، به قلم آورده است. ✳️ *به تعبیر پدر سخن‌شناس وی، شعر پروین، شعر اوقات و احوال و اشخاص نیست، شعر تربیت و تهذیب و همگانی کردن اخلاق است، ترانه روح‌فزای مهر و عاطفت و فضیلت و نغمۀ جذّاب سعی و عمل و همّت و اقدام است.* 🍃 آنچه شعر پروین را برگزیده کرده، مضمون‌ها و معناها، در اشعار اوست. دیوان پروین، سرشار از حقیقت‌های الهی و معنوی و مفهوم‌های عالی انسانی و پند و اندرز است. ✳️رنگ ملایمی که از *تابش نور عرفان و فلسفه* به مفهوم‌های مورد نظر شاعر افتاده، چنان نیست که چشم خوانندگان را بیازارد؛ اما در عوض به شعر او جلا بخشیده است. 🍃 آشکارترین ویژگی پروین، *روحیۀ ظلم‌ستیزی و پشتیبانی از محرومان* و یتیمان جامعه است، چنان که در شعرهای او نیز تجلی یافته و به اشعار ایشان رنگ سیاسی، اجتماعی داده است. ✳️ *روحیۀ نوع‌دوستی ایشان،* دربارۀ وضعیت دردمندان جامعه سبب شده بود که در اشعار خود کوبنده‌ترین انتقادها را از شاهان و حکومت وقت بیان کند. 📚 «حوزه.نت»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سخنرانی تکان دهنده شهید باکری فرمانده لشکر عاشورا به زبان ترکی شهید باکری: شاپور برزگر یکی از رزمندگانی بود که یک دستش قطع شده بود. من به فرمانده اون گفتم با یک دست که نمیشه جنگید شما مانع حضور ایشون شوید. فرمانده در بیسیم گفت بیا و ببین چطور تک دستی جنگ میکنه. رزمنده گفت مگر حضرت ابوالفضل با یک دست نتونست جنگ کنه که منم نتونم.
▫️وَالْعِصْمَةُ لِلْمُتَمَسِّکِ، وَالنَّجَاةُ لِلْمُتَعَلِّقِ 🟤قرآن، حافظ تمسّک جويان و سبب نجات کسانى است که به دامنش چنگ مى زنند. ✍انسان در مسير خود به سوى سعادت جاويدان، گاه لغزش هايى دارد و بايد چيزى باشد که او را در لغزش ها حفظ کند تا سقوط نکند و پرتگاه هايى در پيش دارد که براى نجات از خطرها آن ها بايد به جايى وابسته باشد. 📘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔍ردپای خبرساز اینترنشنال در مستند تولیدی این شبکه در ماجرای درگیری درمانگاه قم 🔺یک سال پیش بود که سردبیر یک سایت محلی در قم به جرم خبرسازی برای اینترنشنال و تشویش اذهان عمومی بازداشت شد. خبرنگاری که سابقه اش مملو از حاشیه‌سازی‌ برای مردم قم و تخریب نهاد دین است. 🔺بازداشت ع_پ در بحبوحه‌ی بدحالی دانش‌آموزان در قم و به علت اتهام‌زنی به مردم مومن قم و القاء دروغ دست داشتن گروه های مذهبی در موضوع مسمومیت دانش‌آموزان مدارس بود. 🔺خبرسازی که تولیدات وی به سرعت به عنوان تیتر رسانه‌های ضدانقلاب مورد استفاده قرار می گرفت و در اتفاقات مختلف با تصویرسازی تحریف شده از دینداری در قم به هر‌بهانه‌ای موجب اسلام‌هراسی و قم‌هراسی می‌شد. 🔺بازداشت ع_پ برای رسانه های ضدانقلاب بسیار سنگین تمام شد و حمایت ها شروع شد و حتی ندپرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در نشست خبری خود به صورت علنی به دفاع از این عنصر بدنام می پردازد. 🔺فرقی نمی‌کرد که موضوع کرونا باشد یا اربعین، آبله میمونی باشد یا مسمومیت دانش‌آموزان، این فرد در هر اتفاقی انگشت اتهام را به سمت مردم متدین قم نشانه می‌گرفت. 🔺 اما علی‌رغم گذشت یک سال از بازداشت و برخورد با وی متاسفانه همچنان در حال فعالیت است و در موضوع اخیر درمانگاه قرآن و عترت قم نیز با دادن خط خبری به رسانه تروریستی اینترنشنال همچنان به حاشیه سازی خود مشغول است. 🔺"قم‌نیوز" در این اتفاق، با معرفی یک کانال مجهول به نام "الفرقان" به روایت این اتفاق می‌پردازد. رفرنسی که سریعاً مورد توجه رسانه های معاند قرار می‌گیرد و به محور گزارش خبری شبکه اینترنشنال تبدیل می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 آیت الله بهجت (ره) نگاه کردن به قرآن، معادل نگاه کردن به امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) است. 🔹 در ماه رمضان هر روز مقداری از قرآن مجید را به نیت رسیدن فرج حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) تلاوت کنیم.
🌹ناصرالدین شاه در ماه رمضان نامه ای به مرجع عام شیعیان میرزای شیرازی (ره) نوشت که : «من وقتی روزه میگیرم از شدت گرسنگی و تشنگی عصبانی میشوم و ناخودآگاه دستور به قتل افراد بی گناه میدهم لذا جواز روزه نگرفتن مرا صادر فرمایید»! میرزای شیرازی (ره) در پاسخ نوشتند: حكم خدا قابل تغییر نیست ولی حاکم قابل تغییر است! اگر نمیتوانی بر اعصابت مسلط شوی از مسند حکومت پایین بیا تا شخص با ایمانی در جایگاه تو قرار گیرد و خون بیگناهان بیهوده ریخته نشود.
🌸پیامبر اعظم(ص) میفرمایند: 🌺 اِنَّ البَيتَ اِذا كَثُرَ فيهِ تِلاوَةُ القُرآنِ كَثُرَ خَيرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ كَما تُضى ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنيا 🌹براستی خانه اى كه در آن؛ قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانيان بدرخشد چنان كه ستارگان آسمان براى زمينيان مى درخشند. 📚(كافی ج۲، ص۶۱۰)
🌸پیامبر مکرّم اسلام(ص) میفرمایند: 🌺 خِيارُكُمْ مَنْ تَعَلَّمَ القُرآنَ وَ عَلَّمَهُ. 🌹بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و آموزش دهد.   📚(نهج الفصاحه ص۴۷۳)
🌹پیامبر اسلام(ص) میفرمایند: 🌺 يا بُنَىَّ لاتَغفُل عَن قِراءَةِ القُرآنِ- إذا أصبحت، و إذا أمسيت- فَاِنَّ القُرآنَ يُحيِى القَلبَ المیت وَ يَنهى عَنِ الفَحشاءِ و َالمُنكَرِ 🌹فرزندم از خواندن قرآن در صبح و شبی که بر تو فرود می آید غافل مباش، زيرا كه قرآن دل  مرده را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى  باز مى دارد. 📚(البرهان ج1،ص19)
🌸حضرت ختمی مرتبت(ص) میفرمایند: 🌹 اَصدَقُ القَولِ و َاَبلَغُ المَوعِظَةِ و َاَحسَنُ القَصَصِ كِتابُ اللّه. 🌺راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت ها، كتاب الله (قرآن) است. 📚(من لایحضر الفقیه ج۴، ص۴۰۲)
♨️✌️حمایت فوری طوفانی 📌امام‌خامنه‌ای درباره حمله‌ حماسی حماس فرمودند: ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‌بوسیم۱۴۰۲/۷/۱۸ 🤲امروز بر تک‌تک ما وظیفه است، حمایت معنوی و مادی از مظلومان غزه 🤝بسم‌الله؛ باید با کمک‌های کم‌وزیاد، دست نائب امام‌زمان(عج) را بازتر و پُرتر کنیم برای حمایت بیشتر از مجاهدانی که شجاعانه دل را به خط مبارزه با جنود شیطان زده‌اند! 👌رجوع کنید به سایت رهبری leader.ir/fa/monies انتخاب وجوهات 》کمک‌ها
3.5M
🔹 با توجه به مظلومیت بزرگ ملت فلسطین و شرایط غیر قابل تحمل غزه و قتل عام کودکان و زنان توسط آمریکا و اسرائیل.... وظیفه ما چیست ؟
🔴 آمار شوکه‌کننده از تعداد شهدای کودک در غزه!! ⛔️ بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، تا کنون نزدیک به ۱۳ هزار و ۵۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند. ➕ این در حالی است که طی تمام درگیری‌های ۴ سال اخیر در سراسر جهان، ۱۲ هزار و ۱۹۳ کودک قربانی شده است.
🔵 اهل تجزیه و تحلیل سیاسی درست و جامع الاطراف باشیم. هر چقدر سواد سیاسی ما بالا برود کمتر و بلکه اصلا فریب نخواهیم خورد ، دشمنان اسلام دنبال انداختن عمامه علماء و چادر بانوان فاطمی هستند. ✅ عمامه عالمان ربانی و چادر بانوان فاطمی و زینبی ، انسانهای با غیرت و با وجدان در تراز دین الهی و انقلاب اسلامی تربیت خواهد کرد. ✍ موسی آقایاری
🌸مولی المُوحّدین(ع) میفرمایند: 🌹 عَلَيكُم بِكِتابِ اللّه ... مَن عَمِلَ بِهِ سَبَقَ. 🌺بر شما باد رجوع به كتاب الله (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه(در کمال)پيشى مى گيرد. 📚(نهج البلاغه، خطبه ۱۵۶)  
🌸امام علی(علیه‌السلام) میفرمایند: 🌹 اَلا اِنَّ فيهِ عِلمَ ما يَأتى و َالحَديثَ عَنِ المَاضى و َدَواءَ دائِكُم و نَظمِ ما بَينَكُم. 🌺آگاه باشيد كه همانا دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظامند شدن امور ميان شما، در قرآن است. 📚(نهج البلاغه، خطبه۱۵۸) 👌تنها با ایجاد نظام سیاسی مبتنی بر قرآن، میتوان امورات دنیوی و اخروی بشریت را سامان و استعدادهای خدادادی را به منصه ظهور رسانید.
safat04.mp3
7.55M
💠 شرح دعای روز چهارم ماه 🔸 مرحوم استاد مجتهدی تهرانی
💠 دعای روز چهارم ماه رمضان💫 آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان درباره «اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ» می‌گوید: خدایا به من قوه بده تا در ماه رمضان بتوانم به خوبی عبادت و امر تو را اطاعت کنم، عبادت قوه می‌خواهد و قوه عبادت غیر از قوه جسمانی است. وی ادامه داد: امام علی (ع) نمی‌توانست نان خشک را بشکند؛ اما قلعه خیبر را فتح کرد، پرسیدند که یا علی (ع) تو شجاعی و قلعه خیبر را فتح کردی، چگونه است که نمی‌توانی نان خشک را بشکنی؟ و در پاسخ فرمود: «فتح قلعه خیبر به قوه روحانی بود که متفاوت از قوه جسمانی است. قوه ولایت و قوه روحانی و قوه ولایتی با قوه بدن فرق دارد و من قوه بدن ندارم.» ممکن است شخصی ۶۰ سال سن داشته باشد؛ اما قوه عبادتش از جوانان بیشتر باشد. آیت‌الله مجتهدی تهرانی در ادامه افزود: باید دعا کنیم که در ماه رمضان خدا به ما قوه عبادت عطا کند، در دعای کمیل هم آمده که خدایا قوه بده به من با جوارحم در خدمت تو باشیم. وی بی‌توجهی به عبادت را باعث بی‌برکتی زندگی عنوان می‌کند و می‌گوید: در این دعا می‌خوانیم «واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ» یعنی خدایا شیرینی عبادت را به ذائقه ما بچشان تا قرائت دعاهای افتتاح و کمیل و توسل و روزه و نماز به ما مزه کند. آیت‌الله مجتهدی تهرانی درباره ذکر «وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ» می‌گوید: خدایا به کرمت کاری کن که من ادای شکرت را بکنم، شکر خدا، تنها گفتن الهی شکر نیست، اگر من از نعمت‌های خدا به جا استفاده کنم، خدا را شکر کرده‌ام، اگر چشمم نامحرم را نبیند و گوشم آواز حرام نشود، نعمت چشم و گوش را به جا آورده‌ام. وی همچنین درباره «واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ» می‌گوید: خدایا در این ماه رمضان من را از انجام گناه حفظ کن، مردم این را می‌خوانند، اما معنی‌اش را نمی‌دانند، باید این دعا برای مردم معنا شوند. روایت است که اگر گناه بو داشت، دو نفر پیش هم نمی‌نشستند و اگر مردم از عیب هم با خبر بودند، کسی مرده‌ای را دفن نمی‌کرد. آیت‌الله مجتهدی تهرانی در ادامه می‌گوید: ایمان هم «بو» دارد. پیامبر اسلام (ص) وارد خانه شد و گفت: «من بوی اویس را می‌شنوم»، اویس چون مادرش اجازه نداده بود، منتظر نماند تا پیامبر (ص) به مدینه باز گردد؛ اما بوی خوشش در منزل پیامبر (ص) مانده بود. آیت‌الله مجتهدی تهرانی در ادامه می‌گوید: قدیم همه مردم زیبا بودند، چون همه اهل نماز شب بودند و چهره‌ای نورانی داشتند، اما الآن چون نماز شب نمی‌خوانند، چهره‌ها به زیبایی گذشته نیست. این استاد اخلاق در پایان سخنان خود درباره «یا أبْصَرَ النّاظرین» می‌گوید: ای خدا که از همه کسانی که نظر می‌کنند، تو بصیرتر و بیناتری، ای خدایی که تو بینا به همه اعمال ما هستی، به ما توفیق بده که در ماه رمضان گناه نکنیم، به حفظ و ستر خودت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا