eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.5هزار عکس
41.7هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
✅پنج شاخص مهم #انقلابی بودن
❓ پایه گذار چه کسی است؟! 🔶 برخی گمان میکنند امام (ره) یا حتی آیت الله ، مبدع و بنیانگذار و هستند. (با توجه به اقدامات متعدد و برجسته شان) اما سابقه وحدت شیعه و سنی نه تنها در بین علمای سابق وجود داشته که اولین اسوه ، شخص امیرالمومنین (ع) است. ✅ امام علی(ع) در دوره سه خلیفه، بهترین نمودهای عینی و عملی وحدت مسلمانان را در تاریخ اسلام ثبت کردند. در اولین گام وحدت، امیرالمومنین از حق شخصی خویش به خاطر حفظ وحدت مسلمین گذشتند و سالها مصیبت ها و رنجهای زمانه را هم بدان سبب تحمل نمودند. در اولین بزنگاه تفرقه پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، در ، که شم سیاسی نیرومندی داشت و زمینه اختلاف را فراهم می دید، مستقیما به درب خانه علی(ع) رفته و به وی پیشنهاد کرد که «دستت را بده تا من با تو بیعت کنم که اگر من با تو بیعت کنم، همه فرزندان عبد مناف و بعد قریش و سرانجام همه عرب تو را به فرمانروایی می پذیرند.» و امام علی(ع) که از هدف فتنه انگیزانه ابوسفیان در ایجاد تفرقه و آشوب برای خشکاندن نهال نوپای اسلام و بازگرداندن جاهلیت به خوبی آگاه بود، ضمن رد این پیشنهاد به وی فرمود: «تو به جز فتنه و آشوب، هدف دیگری نداری. تو مدتها بدخواه اسلام بوده ای. مرا به نصیحت و سپاهیان تو نیازی نیست.» 🔶 امام علی(ع) با مشورت، همکاری و همفکری با خلفا تمام توان خویش را برای جلوگیری از انحراف پس از رسول خدا(ص) به کار بستند. ✔️ در بزنگاههای مختلف (جنگ با مرتدین، در نبرد با رومیان، در مناظره با علمای یهود و نصاری و...) خود را مدیون مشورت ها و علم امیرالمومنین(ع) میدانست. ✔️ این از سانسورهای تاریخ اسلام است که علاوه بر مشاوره های علمی، نظامی، سیاسی، در طول خلافت بن خطاب، حضرت علی(ع) سه بار (به هنگام عزیمت خلیفه دوم به شام، در ابتدای جنگ قادسیه و عزیمت او به بیت المقدس) جانشینی عُمر در مدینه و اداره این شهر را می پذیرد. صرفا برای حفظ اسلام. وحدت از این بالاتر؟! ✔️ حضرت علی در عصر خلیفه سوم، افزون بر مشاوره های معمول، در برابر ناراضیان خلیفه نیز نقش میانجی گری را به عهده داشت و هنگام محاصره خانه و بستن آب بر وی، به خلیفه آب رساند و فرزندان جگرگوشه اش حسنین(ع) را برای حفاظت از او به درِ خانه اش فرستاد. 🔶 این از بزرگترین ظلمها در حق حضرت علی(ع) است که این شیعه و سنی که حضرت برای ایجاد آن تلاش بسیار زیادی کردند، به بدل شود. 🌹چه خوب است که شیعه درست پا بر جای پای اهلبیت(ع) گذارد و نه پیش و نه پس از آن، در عمل و نه در حرف.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قسمتی از جنایات وحشتناک آمریکا؛ کشتن بیش از ۲۰۰ میلیون انسان بیگناه!
⚠️با روش های بالا 👆 #امنیت و حریم خصوصی #کودکان خود را در شبکه های اجتماعی حفظ کنیم. #سواد_رسانه_ای
#جهاد_ادامه_دارد ... 🌷 امام خامنه ای: هركس در راه #روشنگرى فكر مردم تلاش كند، از يك انحرافى جلوگيرى كند و از يك سوء فهمى مانع شود، چون در مقابل دشمن است، #جهاد است.
🌱🌹🍂🌷🍁🌼🍂🌺🍁🌻🍂 🌷🍂🌺 🌻🍁 🌸 💍 ویژگی‌ها و پیام‌های ازدواج پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س): 1️⃣ شناخت و آگاهی: پیامبر اسلام(ص) و خدیجه (س) با آگاهی و شناخت کامل از اخلاق، رفتار و خانواده همدیگر، ازدواج کردند، آنان، رشد یافته، بزرگ منش، خردمند، بصیر و مستقل در اندیشه و عمل بودند و با متانت، وقار و درایت تصمیم سنجیده‌ای گرفتند. چیزی که امروزه کمتر در ازدواج‌ها به آن توجه می‌شود، رشد جسمانی، عقلانی و عاطفی جوانان را در نظر نمی‌گیرند و بدون داشتن این معیارها اقدام به تشکیل خانواده می‌کنند که آسیب‌های زیادی را متوجه زندگی مشترک می‌کند. 2️⃣ مشورت: پیامبر در این باره با عموی خود، ابوطالب مشورت کردند و او را واسطه قرار دادند، خدیجه نیز با عموی خود، ورقه بن نوفل، صحبت کردند آنان در مراسمی و با حضور بزرگان دو خانواده عقد ازدواج خود را برگزار کردند. جوانان امروز تا چه اندازه در انتخاب و گزینش همسران، با والدین و افراد آگاه و دلسوز مشورت می‌کنند؟ از تجارب دیگران چه میزان بهره می‌برند؟ آیا با یک نگاه و علاقه سطحی و یا داشتن شناخت چند روزه، برای انتخاب کافی است. 3️⃣ تجملات و ریخت و پاش‌های افراطی: یکی از بزرگترین موانع و مشکلات جوانان برای ازدواج،‌ تجملات و چشم و هم چشمی‌ها، توقعات و انتظارات بی حد و اندازه اطرافیان است، در حالی‌که سادگی و بی آلایشی در ازدواج اسلامی توصیه شده است. 4️⃣ مهریه‌های سنگین: حضرت خدیجه(س) مهریه ازدواجش را از مال خودش قرار داد و ضامن مهر خود شد. عدّه‌ای به این امر اعتراض کردند، ‌ابوطالب(ع) جواب داد: «اگر شوهران دیگر مانند فرزند برادر من باشند، زنان به گران‌ترین قیمت‌ها و بیشترین مهریه آنان را طلب خواهند کرد و اگر مانند شما باشند مهر گران از ایشان طلب خواهند نمود» حال مقایسه کنید مهریه این ازدواج را با مهریه‌های سنگین و غیر معقول امروز که اغلب مردان توان پرداخت آن را ندارند و قرار دادن چنین مهریه‌هایی که خارج از توان اقتصادی مردان است عقد را دچار مشکل می‌کند. 5️⃣ زندگی بعد از ازدواج: بعد از ازدواج نیز، زندگی مشترک پیامبر (ص) و خدیجه (س)، الگوی کاملی از زندگی زناشویی برای مردان و زنان مسلمان است، با یک زندگی درخشان و اخلاق و رفتار خیره کننده، همه را بهت زده کردند. خدیجه(س) در برابر فرستاده خداوند همواره فروتن و خاضع بود خود را کنیز خدمتگزار و یا همراه و همدم پیامبر (ص)می‌دانست از هیچ کوششی در خدمت رسانی به رسول خدا دریغ نمی‌کرد. تمام اموال و دارایی خود را با افتخار، در راه گسترش ندای توحید، در اختیار همسرش قرار داد، او به حق می‌دانست که خوب شوهر داری کردن، جهاد در راه خداوند است و سراسر زندگی مشترکش را اینگونه سپری کرد. دختران و زنان و نیز مردان جامعه اسلامی باید در راه کسب نجابت، پاکی و درایت،‌ شهامت و شجاعت و وقار و متانت، خردمندی و نواندیشی، صداقت و راستگویی، سخاوت و کرامت، امانت داری و خدمتگزاری، زندگی این زوج نمونه تاریخ را الگوی عملی خود قرار دهند. ✅با توجه به این سخنان، می‌توان گفت: برای رسیدن به معیارهای صحیح ازدواج اسلامی باید جوانان در راه کسب تجربه و شناخت و آگاهی بیشتر، با افراد آگاه مشورت کنند و کتب مفیدی که در این زمینه نوشته شده است را بخوانند، بین ملاک‌های واقعی و غیر واقعی تمایز قائل شوند و خود را اسیر معیارهای خیالی و خود ساخته و خرافی نکنند. تجملّات و توقعات بیش از اندازه را کنار بگذارند و واقعیات را آنگونه که هست بپذیرند. مهریه‌های سنگین را قبول نکنند. به اخلاق و رفتارهای مطلوب و ارزشی بهای بیشتری بدهند و زندگی مشترک خود را بر پایه‌های صداقت، صمیمیت، احترام و محبت بنا گذاری کنند. آری اغلب طلاق‌ها، برخی از جرم‌ها و رواج فحشا، اسراف، تأخیر ازدواج، نابسامانی روابط همسران همه و همه ناشی از فاصله گرفتن از الگوهای دینی است. 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴خواب مادر یکی از درباره رهبری به حضرت آقا بگویید نزدیک است ان‌شاءالله😳😱 یکی از محافظهای رهبر انقلاب میگفت:آقا معمولا سرزده میروند سرکشی خانواده شهدا.نظر آقا اینست نگوید که ما می‌آییم که به زحمت نیافتند.یکبار رفتیم خانه دو شهید .دیدم درب باز است و آب و جارو کرده‌اند😨مادرشهید آمدند و گفتند:آقا کو‼️گفتم کدام آقا؟گفت مقام معظم رهبری❗️گفتم از کجا میدانید؟ همان موقع آقا هم آمدند. با گریه گفت دیشب خواب بچه‌هایم را دیدم😭 آنها به من گفتند ایشان می‌آید یک مطلبی هم امام فرمودند و پیغام دادند که من به آقا بگویم حضرت آقا فرمودند چه پیغامی؟ مادرشهید گفتند😭😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببينيد| خاطره رهبر انقلاب از دوران تبعيد در ايرانشهر و برگزاری #هفته_وحدت 💻 @Khamenei_ir
🔍 | «هفته وحدت چگونه نامگذاری شد؟» 🔻 شاید جالب باشد که بدانیم ایده‌ی نام‌گذاری هفته‌ای به‌نام «وحدت»، مربوط به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیست. این نام‌گذاری پیش از انقلاب نیز در سیستان و بلوچستان اجرا شده است؛ زمانی‌که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایرانشهر روزگار تبعید خود را سپری می‌کردند. روایت این نام‌گذاری را از سخنان رهبر انقلاب اسلامی بخوانیم. 🔍 بخوانید و نظر بدهید: http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=22080
🔴 فائزه هاشمی : اگر تعدد زوجات خوب است و مردها مجاز اند که چند زن بگیرند چرا به زن ها هم اجازه نمیدن که چند شوهر داشته باشند ؟؟😐😐😳😳 🔺حالا یه سوال من دارم. اگر اینجا جمهوری اسلامی است و حتی تبلیغ علیه نظامش هم جرم است پس چرا تبلیغ علیه احکام اسلامش جرم نیست؟ از چنین ایت اللهی یک چنین دختری اصلا عجیب نیست😬
✨﷽✨ 🔰سوال: شما گفتيد اگر قرآن را فارسے بخوانيم از آهنگ قرآن لذت نمے بريم. حالا ما معنے آنرا بفهميم بهتر است يا از آهنگ آن لذت ببريم؟ 🔸🔸🔸 💬پاسخ - گفتند: هندوانه مي‌خواهے يا خربزه؟ گفت: هردوانه. هم از ترجمه ے قرآن و هم از آهنگ قرآن لذت ببريم. هركسے سطحے از علميت را دارد. ممكن است كسے بگويد كه من اصلا عربے بلد نيستم. توانش را هم ندارم و قرآن هم بلد نيستم كه بخوانم، پس قرآن را كنار بگذارم. خير اين دوست عزيز ترجيحاً معنے فارسے قرآن را بخواند. من اعجاز قرآن را گفتم كه مبارزه طلبے كرده و گفته اگر مے توانيد سوره اے مثل اين بياوريد. اين اعجاز روے متن عربے قرآن است نه روے ترجمه ے فارسے آن. من مي‌خواستم با اين بحث، تنبلے را از آنهايے دور كنم كه مي‌گويند خوب حالا ترجمه ے فارسے شده و ديگر نمے خواهد قرآن خواندن را يايد بگيريم. شما اين ترجمه را مے خوانے كه كسانيكه ايمان به غيب آوردند و نماز را بپا داشتند، يا ايها الذين امنوا يقيمون الصلاة...، خوب شما خود كلام فصيح را از گوينده كلام بخوانے بهتر است يا آنرا تفسير كنے . ما حرفمان اين است كه اگر كسے عربے بلد نيست ترجمه ے فارسے را بخواند ولے اين بهانه اے نشود كه نروند قرآن ياد بگيرند و قرآن را به فارسے بخواند.
⛔️ چگونه مهار شد؟ 1️⃣ از ‎فتنه ۹۸ سوال می‌کنند که آیا اتفاق می‌افتد؟ آیا کشور همچون سال۸۸ دچار اغتشاش خواهد شد؟ آیا دشمنان بیرونی و دنباله‌های درونی آنها می‌توانند کشور را دچار چالش کنند؟ هوشیاری در برابر خطرات احتمالی برای نظام سیاسی و تمامیت ارضی کشور و امنیت ملت، از عقلانیت و تدبیر است. امتحان، ابتلا و فتنه در همه دوران‌ها وجود دارد و منوط به این سال و آن سال نبوده و نیست. دولت آمریکا چنددهه است تلاش کرده به انحاءمختلف، موتور جمهوری اسلامی را متوقف کند.‏ 2️⃣ سه هدف اصلی دشمن از تحریم ها بصورت پلکانی: الف) مهار رشد خارجی ایران. ب) تغییر رفتار خارجی نظام. ج) فروپاشی از درون. پیش‌بینی این بود که تحریم باعث فشار به ملت می‌شود، ملت به خیابان می‌ریزند و پشت نظام را خالی می‌کنند، نظام مجبور می‌شود قدم به قدم عقب‌نشینی کند.‏ 3️⃣ در کنار تحریم‌ها، عملیات روانی برای این دو هدف طراحی شد: الف) تغییر محاسبات مردم: مردم تنها راه‌حل مشکلات را کوتاه آمدن و مذاکره بدانند. ب) تغییر محاسبات مسئولین: مسئولین برای حل مشکلات به مذاکره اقدام کنند.‏ پس مذاکره صورت گرفت؛ آمریکایی ها یک هدف میانی از مذاکرات در نظر داشتند: «نفوذ و پیدا کردن ‎ برای شبکه‌سازی و اقدام در وقت نیاز». 4️⃣ مذاکره اگرچه قدرت هسته‌ای ایران را مهار کرد اما رشد اقتدار خارجی را مهار نکرد و موجب تغییر رفتار خارجی نظام هم نشد.‏ علت اصلی اختلاف بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها همین بود که ‎برجام، رفتار خارجی نظام را مهار و تغییر نمیدهد. پس باید فشارها ادامه پیدا کند تا نظام مجبور شود از منطقه عقب‌نشینی کند. دموکرات‌ها می‌گفتند: امکان ادامه تحریم‌ها را نداریم. جمهوری‌خواهان می‌گفتند: توان ادامه وجود دارد. 5️⃣ برجام اگرچه باعث شکل‌گیری نفوذ در کشور شد برای برهم زدن کشور در موقع نیاز؛ اما نتوانست ایران را از عراق و سوریه بیرون کند. عصبانیت ترامپ هم همین بود که رهبر ایران، هوشمندانه، با موافقت با ‎برجام، لیبرال‌های ایران و دموکرات‌های آمریکا را فریب داد.‏ 6️⃣ ترامپ چهار پلن مهم اجرا کرد برای مهار و تغییر رفتار ایران: الف) خروج از ‎برجام ب) افزایش تحریم‌ نفت و بانکی ج) منع همکاری ارزی امارات، ترکیه، هند، ژاپن و ... با ایران د) تصمیم‌سازی برای مسئولین اجرایی دولت ایران از طریق ‎«شبکه نفوذ»؛ به این معنا که مسئولین اجرایی کشور راه حل مشکلات را در چندبرابر کردن ارز و سکه بجویند! بعدها احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی در دادگاه از این تصمیم گفت. 7️⃣ ترامپ طی دوسال اخیر امیدوار و منتظر بود که مردم ایران مقابل نظام سیاسی بایستند! خاصه بعداز فتنه۹۶ که یکجور تمرین و مانور برای ‎«شبکه نفوذ» بود. طرح تابستان داغ۹۷، زمستان سرد۹۷ و ... . اما بعد از عدم نتیجه‌گیری در سال۹۷ به طراحی ‎ - همان ‎فتنه ۹۸ - رسید.‏ 8️⃣ ناکارآمدی دولت تدبیر، تصمیمات خطرناک ارزی دولت، فساد اقتصادی مسئولین، اشرافیت دولتی وزرای مولتی میلیاردر، اختلافات سیاسی احزاب، شکاف‌های اجتماعی، آزادی‌های اجتماعی، زنان، جوانان، حجاب، ورزشگاه و دوقطبی سازی مذهبی بعنوان کاتالیزور (شتابدهنده) این جریان بوده و هستند.‏ 9️⃣ ایران اما با دو تدبیر ویژه، فتنه 98 را مهار کرد: الف) انتصاب آیت‌الله رئیسی به دستگاه قضا؛ رئیسی با اقدامات فوری مبارزه با فساد و اصلاح دستگاه قضا، روح امید را در جامعه ملتهب و آماده گُرگرفتن دمید. ب) اقدام ویژه اطلاعات سپاه دردستگیری ‎ که موجب مهار ‎«آشوب هوشمند» شد. که عرض کردیم قرار بود همزمان با عراق و لبنان در ایران هم شکل بگیرد اما قبل از شکل گیری در ایران، زم دستگیر شد. 🔟 اگرچه این پروژه مهم مهار شد اما جامعه همواره باید هوشیار باشد. متأسفانه حاکمیت جریان غربزده با این عملکرد فجیع در حوزه مدیریت و اقتصاد یکجور فتنه است. این جریان بارها نشان داده که آرامش مردم و کشور برایش اهمیتی ندارد لذا می بینید که با دامن زدن به هر شایعه و اختلاف و مسئله ای قصد دوقطبی کردن جامعه را دارد. خاصه دم انتخابات که کارنامه قابل قبولی ندارد. ۹۸
✔️✔️✔️حسن رحیم‌پورازغدی عصر امروز (یکشنبه) در همایش «پایان هژمونی آمریکا» که در لانه جاسوسی سابق برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوبی که امسال رخ داد این بود که، دیگر صحبت رابطه و مذاکره با آمریکا کنار گذاشته شد؛ البته ما با آن‌ها رابطه تجاری در حد واردات و صادرات داریم. ♦️وی با بیان اینکه منافع ملی در تمام جهان تعریف ایدئولوژیک دارد، منافع ملی فقط چرتکه و حساب کتاب بانکی نیست، افزود: متأسفانه هم اکنون که بیشترین امتیازات را در برجام داده و کمترین‌ها را گرفتیم، اما شاهدیم حجم تهدیدها، تحریم و توهین‌هایشان بی سابقه است. این بود منافع ملی؟! ♦️این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: عده‌ای ۴٠سال است بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند، در قالب برجام مذاکره شد و کل متحدان غرب نیز پای میز مذاکره آمدند؛ اما خروجی آن چه شد؟ برجام تجربه بزرگی بود. ♦️رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند که آن‌ها به همه تعهداتی که دادند، عمل نمی‌کنند، اما بهتر که این مذاکرات پیش آمد، زیرا در ذهن برخی این نکته بود که چرا ۴٠سال است مرگ بر آمریکا می‌گوییم؟ ♦️عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شاید اگر مذاکرات برجام صورت نمی‌گرفت عده‌ای می‌گفتند شما کینه‌ای هستید، شما شعار مرگ بر آمریکا می‌گویید. ♦️وی تاکید کرد: از وقتی برجام امضا شده است آن‌ها تحریم هایشان علیه ایران سنگین‌تر شده است، زیرا نزد خود گفته اند ایران ضعیف شده پس حالا وقت زدن تیر خلاص است. ♦️این استاد دانشگاه با اشاره به سالگرد تسخیر لانه جاسوسی بیان کرد: برای نخستین بار این اتفاق در دنیا رخ داد که سفارتخانه یک رژیم استکباری، فتح شود و اسناد هزاران صفحه‌ای توطئه، غارت، استثمار و جنایت دوباره رشته، رشته شده و‌ بازسازی و منتشر شود؛ این اسناد هنوز در آمریکا غیر قابل انتشار است. ♦️رحیم پور ازغدی تاکید کرد: هنوز افکار عمومی و نخبگان شان نباید بدانند وزارت خارجه شان با پوشش سفارت چه می‌کرده زیراهم اکنون نیز همین کار‌ها را می‌کند. ♦️رحیم پور تصریح کرد: دو‌سال پیش بود که افشای مقامات اروپایی که یا متحد و‌ وابسته به خودشان هستند را آمریکایی‌ها شنود و رصد می‌کنند، یعنی سفارتخانه‌های آمریکا در هر کشور دنیا لانه جاسوسی است و فقط در ایران‌ نبوده است. انگلیس و فرانسه هم اینگونه هستند و لانه جاسوسی بوده هستند و خواهند بود فقط کار آمریکا افشاشد.
♦️وی گفت: در باب ارتباط ایران و آمریکا چند سوال مطرح کرده و به این پرسش‌ها پاسخ منطقی خواهیم داد؛ در طول این سال‌ها خیلی راجع به این بحث شده که شعار مرگ برآمریکا و مبارزه با آن‌ها یک کلیشه و تابو است و هیچ استدلالی پشت آن نیست. ♦️و گویا یک عده‌ای بخاطر آن، نان می‌خورند و منافع اقلیتی بخصوص در حاکمیت مثلا، به دعوای دائمی با آمریکا گره خورده است و منافع ملی و مبانی ایدئولوژیک و اسلامی و نه هیچ منطقی در عرف بین الملل نیز پشت آن نیست. ♦️این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: البته یک اتفاق مهمی پس از انقلاب درکشور رخ داد که بی سابقه بود و آن هم مذاکره با آمریکا وهمپیمانانش بود. ♦️رحیم پور ازغدی افزود: وظیفه شرعی در مبارزه با ظلم، تاریخ استعمار آمریکا و انگلیس را کار نداریم فقط از دریچه مادی و منافع ملی بحث کنیم، منافع مادی در تمام جهان تعریف ایدئولوژیک دارد؛ ♦️در هیچ نقطه‌ای از جهان در روابط بین الملل، اساسا منافع ملی که غیر ایدئولوژیک نداریم، منافع ملی فقط حساب بانکی و چرتکه اندازی نیست و باید مبانی تصوری و تصدیقی منافع ملی تعریف شود و در همین تعریف است که مکانب مختلف در تعریف منافع ملی در بحث سکولار باهم اختلاف دارند. ♦️عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اقتصاد و روابط بین الملل غیر ایدئولوژیک اصلا معنا ندارد؛ سیاست خارجی آمریکا کاملا ایدئولوژیک است و منافع ملی هم که‌می گوید منافع مردم آمریکا نیست چه برسد به منافع ملی مردم ایران و عراق و سوریه؟! مراد منافع سرمایه داری و عمدتا کمپانی‌های یهودی و صهیونیستی در دنیا است. ♦️رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: ملت همان ۹۹درصدی بودند که در آمریکا سرکوب شده و می‌شوند این‌ها دنبال منافع آن یک درصد هستند؛ لذا تفکیک منافع ملی از ایدئولوژی کاری غیر علمی است. ♦️وی بیان کرد: حال سوالاتی مطرح می‌شود که چرا با آمریکا مذاکزه نمی‌کنیم، چرا با آمریکا رابطه برقرار نمی‌کنیم؟ همه این‌کار‌ها را کردیم‌ و‌ کار نمانده نداریم، بمب هسته‌ای را تعطیل کرده و خیلی جا‌ها فیتیله را پایین کشیدیم و تقریبا آنچه آن‌ها خواستند کردیم و همه آنچه آن‌ها خواسته بودند را همان اول یکجا دادیم، ♦️در این راستا قرار بود پایا‌پای جلو‌برویم و‌ یک امتیازاتی بدهیم و یکی بگیریم و کلش را ما دادیم و آن‌ها هیچ ندادند؛ معامله یکطرفه شد و کاش برد-برد بود ما به برد برد راضی بودیم. ♦️این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ضمن اینکه هیچگاه در نبرد عدل و ظلم، جای برد برد نیست. برد برد بین دو طرفی است که می‌خواهند عادلانه باهم مذاکره کنند، ♦️الآن هر معامله‌ای که در هر بخشی می‌شود باید برد برد باشد و سود کسی در ضرر دیگری نباشد. اما شما دارید در بین مظلوم و ظالم از برد برد حرف می‌زنید؛ معنایش چیست؟ برد برد در رابطه ظالم و‌مظلوم تنها در جایی اثر دارد که ظالم دست از ظلم خود بردارد. کجا چنین چیزی بوده است. ♦️وی خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و دیگر همپیمانانشان در صد سال اخیر چه زمانی معادله برد برد داشته اند؟ که دومی آن ما باشیم این‌ها برتری یک طرفه می‌خواهند.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا آیت‌الله بهجت گفتند که حتی پیرمردها هم ظهور را می بینند؟ استاد رحیم پور ازغدی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل جاسوسان سیا از شخصیت امام خمینی(ره) (بر اساس اسناد لانه جاسوسی) استاد رحیم پور ازغدی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش بینی احمقانه جاسوسان لانه از سرنوشت انقلاب! (بر اساس اسناد لانه جاسوسی) استاد رحیم پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد حجت الاسلام سیدحمید روحانی از اقدامات ضددینی رئیس جمهور و سکوت حوزه های علمیه 🔴کانال بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی در آخرین پست خود بخشی از انتقادات حجت الاسلام سید حمید روحانی از رئیس جمهور را منتشر کرده است که می گوید: اگر راه علی علیه السلام را شناخته بودیم نباید امروز حوزه ما در سکوت مرگبار فرو می رفت⁉️ چه فرقی است بین این به عنوان رئیس جمهور با شاه؟ ⁉️چگونه این حوزه پیروی علی ساکت است؟
اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اظهارات امروز رئیس جمهور در جمع مردم استان یزد : از آنجا که برای ما به عنوان دستگاه قضا مایه بود که چگونه یک مقام مسئول ، آن هم مسئولی دارای تحصیلات حقوقی اگر چنانچه از بروز مفسده‌ای در بخش‌های مختلف دولت مطلع شد ، برابر ضوابط و مقررات قانونی، موضوع را به انضمام اسناد و مدارک به مراجع قضایی اعلام و منعکس نماید، در یک سخنرانی عمومی با ادعای لزوم شفافیت و پاسخگویی بخش‌های مختلف موضوعاتی را مطرح کرد .... ..... قریب به ده ماه بعد از بازداشت بابک ، وزارت نفت ( دولت یازدهم ) علیه او طرح شکایت کرد ! .... .....در پرونده زنجانی برای برخی از وزرا و مدیران دولت قبل کیفرخواست صادر شده که برخی از این افراد در دولت جدید ارتقای سمت هم پیدا کردند !! .... .....حدود ۷۰۰ میلیون از بدهی بابک زنجانی قبل از بازداشت به دولت برگشت داده شده است .... ......بابک زنجانی برای مدتی در اختیار وزارت اطلاعات و قرار گرفت؛ گرچه توفیق چندانی در شناسایی اموال بدست نیاوردند .... .....بعد از آنکه حکم دادگاه صادر شد ، بابک زنجانی وکالتی به وزارت نفت و شرکت واسطه‌ای معرفی شده از ناحیه اعطا کرد که بر اساس وکالت محکوم علیه، تمامی اموال شناسایی شده و توقیف شده‌ی متعلق به بابک زنجانی به وزارت نفت و دولت انتقال پیدا کند..... ....در فهرست این اموال، ۱۸ شرکت بزرگ شناسایی شد و مجموعه این شرکت‌ها بر اساس وکالت در اختیار وزارت نفت و دولت قرار گرفت. شرکت هلدینگ توسعه که شرکتی دارای سرمایه گذاری و فعالیت‌های بازرگانی و تجاری و تولیدی و دارای پروژه‌های متعدد در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بود، در سال ۱۳۹۳ بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال تخمین و ارزشیابی شد که این شرکت، در اختیار دولت و وزارت نفت قرار گرفت. شرکت هواپیمایی در حالی که دارای ۲۲ فروند هواپیمای فعال در کشور و ۵ دستگاه موتور هواپیما بود و ۱۰۲ خلبان در آن مشغول به فعالیت بودند با ارزشی بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۳، بر اساس وکالت، تحویل دولت و وزارت نفت شد. فهرست ۱۶ شرکت دیگر در اختیار جامعه خبری قرار خواهد گرفت. علاوه بر این‌، چند دستگاه خودروی خارجی مدل بالا شامل بنز، بی ام و و پورشه، هفت واحد مسکونی در تهران، کیش و شمال، سه باب واحد اداری در میدان ونک، ساختمان ده واحدی در خیابان کارگر تهران، ساختمان ۱۱ واحدی در منطقه ازگل تهران، سه فقره فاقد ابنیه در پاسداران، ازگل و مرزداران با مساحتی بیش از ۳ هزار متر مربع، ۱۴۰ واحد مسکونی از مجموعه دهکده ساحلی کیش ، املاکی بود که توسط قوه قضاییه از اموال بابک زنجانی شناسایی شد و بر اساس وکالت در اختیار دولت و وزارت نفت قرار گرفت. علاوه بر آن هشت شرکت در کشور تاجیکستان، سه شرکت در کشور ترکیه و اموالی در دبی و مالزی نیز شناسایی شد..... ارزش این املاک و اموال اگر به نرخ روز مورد محاسبه قرار گیرد، کمااینکه وقتی که ما صحبت از یورو می‌کنیم بلافاصله مردم ما یورو را امروز با نرخ امروز محاسبه می‌کنند و رقم ریالی آن را حساب می‌کنند، اگر این املاک را امروز بخواهیم تقویم کرده و به نرخ روز محاسبه کنیم، تومان اموالی است که شده و در اختیار دولت و وزارت نفت قرار گرفته است. ما تعجب می‌کنیم که آیا رئیس جمهور محترم از پیگیری‌های دستگاه قضا در این پرونده بی اطلاع است؛ آیا وزارت نفت گزارش اموالی را که قوه قضاییه در اختیار او قرارداده به رئیس جمهور و دولت محترم ارائه نکرده است؟ و چرا باید این قبیل از مسائل در تریبون عمومی و در جمع مردم بیان شود و موجبات یاس و ناامیدی مردم را فراهم کند.... ....با گذشت بیش از ٦ سال از استقرار این دولت ، چرا اگر فسادی رخ داده تازه باید اعلام کنند ؟؟!! ....
🔴 روحانی با چه رویی قصد سفر به یزد کرده است؟ / دانشجویان یزدی: دیگر دوران بگو و در رو تمام شد 🔸 امروز پس از گذشت ۲ سال و چند ماه از سفر روحانی به استان یزد و مشکلات مختلفی که مردم در حال دست و پنجه نرم کردن با ان‌ها هستند بار دیگر روحانی قصد عزیمت به این شهر را که اصطلاحا شهر اصلاحات نامیده شده را دارد. 🔸 این اولین سفر روحانی نیست، آخرین سفر او هم نخواهد بود، اما چیزی که اینبار سفر‌های روحانی را با بار‌ها و دفعات گذشته متمایز کرده، عدم رضایت مردم و شعار‌های اعتراضی آن‌ها حتی چند روز پیش از حضور او به آن استان است. 🔸 روز جمعه ۱۷ آبان ماه ۹۸ مردم و دانشجویان یزدی پس از اقامه نماز جمعه و در آستانه ورود روحانی به این استان با پلاکار‌دهایی در دست صدای مشکلات استان یزد شدند و گویی با این عمل خواستار پاسخگویی روحانی پس از ورودش به این استان شدند.
💢احمد بصری شخصاً به مقام معظم رهبری نامه نوشته که من امام زمان هستم ✔️گفتگوی شبکه اجتهاد با حجت‌الاسلام نصرت‌الله آیتی، پژوهشگر مباحث مهدویت؛ جریان انحرافی احمد الحسن: 🔹استاد کورانی می‌فرمودند که طبق برآوردی که کردم سالیانه ۱ میلیارد دلار هزینه این جریان است. الآن که شبکه ماهواره‌ای دارند، رادیو دارند. این‌ها خیلی هزینه‌بر است. 🔹احمد بصری شخصاً به مقام معظم رهبری نامه نوشته که من امام زمان هستم و حکومت را باید به من تحویل بدهی و اگر ندهی غاصب هستی. 🔹می‌گویند اگر دستور برسد، مراجع را سر می‌بریم. الآن برایشان زمینه فراهم نیست و الا حتماً وارد فاز نظامی هم می‌شوند.
پژوهشگر مهدویت حوزه علمیه قم در گفتگوی اختصاصی با شبکه اجتهاد مطرح کرد: از «امامی که تفاوت بین اصول و منطق را نمی‌داند!» تا «پیروانی که او را نفهمیدند ولی «باور» کردند»! ۱۳۹۸-۰۸-۱۶ اختصاصی شبکه اجتهاد: جریان‌های انحرافی در طول تاریخ فراوان بوده‌اند. مخصوصاً در مورد مهدویت که اطلاع از آن کم است و نصوص ضعیف در آن فراوان است و از طرفی مردم ناآگاه دلبسته به این انحرافات می‌شوند تا خلأ منجی را در اعتقادات خود پر کنند. ازجمله این جریانات، احمد الحسن یا احمد اسماعیل است. حجت‌الاسلام نصرت‌الله آیتی، پژوهشگر مباحث مهدویت از گفتگو درباره وی بسیار اکراه داشت. او که سه جلد کتاب در خصوص نقد این جریان انحرافی به نام‌های «از تبار دجال»، «راه و بی‌راهه» و «ناقوس گمراهی» منتشر کرده است، می‌ترسد مبادا نقدهایش سبب ترویج این فرقه شود. صحبت‌های این متخصص مباحث مهدویت در رابطه با احمد الحسن که در گفتگوی اختصاصی با شبکه اجتهاد مطرح شده است از نگاه شما می‌گذرد: اجتهاد: «احمد الحسن» چه ادعاهایی دارد و دلیل ایجاد این پدیده را چه می‌دانید؟ آیا ساخته و پرداخته استکبار است یا آن‌که پای منحرفان در مهدویت در میان است؟ آیتی: احمد الحسن یا احمد اسماعیل خیلی ادعا دارد. از مقام الوهیت که پایین بیایید تمام مقامات و جایگاه‌های معنوی که متصور است را ادعا می‌کند. از فرزندی امام زمان تا یمانی بودن و وصی امام زمان بودن و جانشین امام زمان بودن و مقام ولایت و مقام رسالت و درنهایت، ما اعتقاد داریم مقام امامت از همه این‌ها بالاتر است ایشان خودش را صریحاً امام سیزدهم می‌داند. فقط همان مقام الوهیت را کم دارد که بعید نیست اگر زنده باشد و خداوند عمر طولانی به او بدهد، ادعای الوهیت هم بکند این‌که عرض کردم اگر زنده باشد به این دلیل است که ما پشت پرده را نمی‌دانیم چون‌ اصل این مطلب که چنین شخصیتی وجود داشته قابل اثبات است اما اینکه الآن ایشان زنده است یا مرده خبر نداریم. چون در انظار عموم نیست و یک سری آدم‌هایی از طرف او حرف می‌زنند. خدا می‌داند که خودش به چه سرنوشتی دچار شده است. اما در مورد منشأ شکل‌گیری این جریان باید گفت به حسب آنچه ما می‌دانیم دلیل متقنی نسبت به این‌که این جریان توسط سرویس‌های جاسوسی تأسیس شده باشد نداریم؛ اما این مطلب را یقین داریم که حتماً این جریان انحرافی توسط سرویس‌های جاسوسی پشتیبانی می‌شود این را یقین داریم ولو هیچ دلیلی نداشته باشیم چون هر جا یک جریانی شکل بگیرد که حرف‌های انحرافی می‌زند و موجب ایجاد انشقاق در امت اسلام و خصوصاً جامعه شیعه می‌شود یقیناً چنین جریانی از طرف سرویس‌های استعماری حمایت می‌شود. اگر من هم جای دشمن بودم و چنین کسی می‌آمد در صف مخالفین من انشقاق ایجاد می‌کرد، از او حمایت می‌کردم. حجم سرمایه‌ای که در اینجا صرف می‌شود خیلی بالاست. تقریباً ۳، ۴ سال پیش قبل از این شبکه ماهواره‌ای تأسیس کنند استاد کورانی می‌فرمودند که طبق برآوردی که کردم سالیانه ۱ میلیارد دلار هزینه این جریان است. الآن که شبکه ماهواره‌ای دارند، رادیو دارند. این‌ها خیلی هزینه‌بر است. تبلیغات که در فضای مجازی دارند هزینه‌بر است و طبیعتاً این حجم هزینه باید از جایی تأمین شود. البته بنده ادعا نمی‌کنم که مستقیماً سی آی ای به حساب بانکی این آقا پول واریز می‌کند. نه، با ده تا واسطه به عنوان وجوهات و نذورات و امثال آن پول می‌رسانند. اجتهاد: چگونه احمد الحسن توانسته است این حجم وسیع از ارادتمندان را ایجاد کند، به‌طوری‌که حتی در راهپیمایی اربعین نیز برای وی موکب ایجاد کنند؟ آیتی: واقعیتش این است که ما آمار دقیقی از پیروان این جریان نداریم. البته آن‌ها دوست دارند خودشان را زیاد جلوه بدهند و در فضای مجازی خیلی هیاهو می‌کنند. هیاهو در فضای مجازی کردن خیلی آدم نمی‌خواهد. اگر ۱۰، ۲۰ نفر آدم داشته باشند که آشنا با کار رسانه‌ای باشند می‌توانند همه‌جا را پر از هیاهو کنند. این تلقی که ما داریم و گاهی فکر می‌کنیم این جریان پیروان فراوانی دارند این ادعای ثابت نشده است. در عراق هم که بنده از اهل اطلاع شنیدم این جریان به‌شدت محدود و منفور است و به عنوان یک جریان بی‌نام‌ونشان و مطرودی که کسی به آن‌ها اهمیت نمی‌دهد شناخته می‌شوند. از کسانی که آنجا حضور دارند و دستی بر آتش دارند شنیدم که پیرو و طرفدار زیادی ندارند. در ایران خیلی دوست دارند که خودشان را زیاد جلوه بدهند و گاهی امر را بر ما هم مشتبه می‌کنند و ما فکر می‌کنیم که طرفدار زیادی دارند و خیلی گرایش در سطح وسیعی بوده، اما این‌چنین
نیست. بهاییت هم این تبلیغات را دارند. تبلیغ می‌کنند و دوست دارند خودشان را زیاد نشان بدهند و کثرت پیروانشان را به رخ بکشند. این‌ها در دهلی‌نو یک مرکزی به نام نیلوفر آبی دارند که مرکز مهمی است و سالیانه میلیون‌ها نفر آنجا می‌روند. کسی که این را می‌شنود گمان می‌کند واقعاً همین‌طور است بنده در سفری که به هند داشتم به این مرکز سر زدم. بله، هرروزه تعداد زیادی توریست می‌آید برای دیدن ساختمان و آن‌ها هم موسیقی می‌نوازند و مردم را جند دقیقه نگه می‌دارند اما اکثر قریب به اتفاقشان اصلاً نمی‌دانند بهاییت چیست بلکه فقط می‌آیند برای دیدن ساختمان زیبایی که ساخته‌اند؛ اما درکسی که این تبلیغات را از بیرون می‌شنود این تلقی به وجود می‌آید که بله واقعاً جمعیت کثیری از پیروانشان در این مرکز آموزش می‌بینند. بنده خودم سری زدم به طبقه پایین ساختمان که کلاس‌های آشنایی با بهاییت بود. دیدم ۴، ۵ نفر جوان ‌نشسته‌اند و با هم بحث می‌کنند. حالا آن‌ها چه می‌گفتند خدا عالم است. غرض این‌که جریان‌های انحرافی معمولاً این‌جوری هستند و دوست دارند خودشان را مهم و قابل‌توجه و پیروانشان را زیاد جلوه بدهند. پیروان احمد بصری هم موکب می‌زنند، پارسال موکبشان را جمع کردند. امسال موفق نشدم سر بزنم ببینم موکبشان بوده یا نه، اما موکب زدن هم برای این‌ها دلیل بر چیزی نیست، دولت عراق چون خیلی تسلط بر اوضاع ندارد. به این‌ها اهمیت نمی‌دهد این‌قدر مشکل دارد که این‌ها برایش مشکل نیست. موکب زدن هم خیلی علامت این نیست که این‌ها خیلی فعال هستند چون پول و امکانات که باشد می‌شود یک موکب سرپا کرد. البته همه این‌ها به معنی این نیست که این جریان را بی‌اهمیت تلقی کنیم. باید به میزان قد و قواره واقعی‌شان به آن‌ها بپردازیم و مواظب باشیم در میدان آن‌ها بازی نکنیم. بنده از این مصاحبه‌ها و گفت‌وگوها گاهی اکراه دارم و دوست ندارم درباره این‌ها خیلی حرف بزنم. با اینکه در نقدشان کتاب نوشتم چون کتاب را خواص می‌خوانند، اما گفتگو با رسانه‌ها گاهی برایم سخت است چون این ترس را دارم که نکند من بوق این‌ها بشوم. اجتهاد: چرا در این عصر و قرن تمدن و پیشرفت باید عده‌ای به دنبال این ادعاها بروند و گول بخورند؟ آیتی: ما حدیث داریم که هیچ دجالی در آخرالزمان پرچم بلند نمی‌کند مگر اینکه یک سری دورش جمع می‌شوند. البته اگر حدیث هم نمی‌داشتیم، با تجربه تاریخی خودمان این برایمان اثبات شده است که بالاخره هر حرفی و لو باطل باشد خریدارانی دارد. به هر تقدیر مردم ممکن است دچار ضعف بنیان‌های اعتقادی باشند، کما اینکه طلاب هم به این مشکل دچارند. ما خیلی به فقه اهمیت می‌دهیم اما به بحث‌های کلامی و عقیدتی خیلی بهایی داده نمی‌شود. انعکاس آن جریانی که در حوزه وجود دارد بین مردم است. وقتی‌که در حوزه‌ها آن‌جوری که باید به مسائل اعتقادی بها داده بشود بها داده نمی‌شود، این انعکاسش در مردم چنین می‌شود. مردم هم نسبت به مسائل عقیدتی اهتمام لازم را نخواهند داشت؛ بنابراین یک وجهش ضعف بنیان اعتقادی است. نکته بعد این است که این‌ها از مسئله خواب و خواب‌سازی استفاده می‌کنند. بخش قابل‌توجهی از این معتقدان به این جریان از راه خواب به این مسئله ایمان آوردند. این در حالی است که حتی اگر خواب رؤیای صادقه باشد در فقه به‌هیچ‌عنوان حجت نیست. در اعتقادات هم که اهمیتش بیشتر است به‌طریق‌اولی حجت نیست. یکی از دلایل اینکه مردم به سراغ خواب می‌روند می‌تواند این باشد که اهل علم در منبرها زیاد از خواب و رؤیا استفاده می‌کنند بدون این‌که حدود و ثغورش را برای مردم توضیح بدهند و توجهی به پیامدهای منفی آن داشته باشند. یکی از انگیزه‌های گرایش به این جریان، انگیزه‌های سیاسی است؛ چون این‌ها بر این عقیده‌اند که حکومتی که مبتنی بر رأی مردم باشد باطل است و به همین دلیل این‌ها نظام جمهوری اسلامی را باطل می‌دانند لذا برخی از کسانی که دل‌خوشی از نظام ندارند به این جریان گرایش پیدا می‌کنند. احمد بصری شخصاً به مقام معظم رهبری نامه نوشته که من امام زمان هستم و حکومت را باید به من تحویل بدهی و اگر ندهی غاصب هستی. روشن است که وقتی بنیان‌گذار جریانی چنین نگرشی به نظام و رهبر معظم داشته باشد برخی از آدم‌های مریض دورش جمع می‌شوند. بخشی از پیروان آن‌ها به جهت مخالفت با نهاد روحانیت و مرجعیت به سراغ این جریان انحرافی می‌روند، این‌ها مانند وهابیت به رهبران شیعه و مراجع تقلید ناسزا و دشنام می‌دهند و علما و مراجع را تخطئه می‌کنند؛ بنابراین طبیعی است که برخی از کسانی که با این نهاد مشکل دارند به سمت این جریان گرایش پیدا کنند. بخشی دیگر از پیروان این جریان انحرافی به انگیزه اباحه گری که سرانجام همه فِرَق انحرافی است به سمت این‌ها متمایل شده‌اند. بنده شنیدم که مبلغین این جریان در برخی از محافل خصوصی گفته‌اند احمد الحسن حکم حجاب را برداشته است و لذا لازم نیست زن‌ها حجاب را رعایت کنند
یا احمد بصری فتوا داده چون‌که لیلة القدر خیر من الف شهر پس اگر در شب قدر یک رکعت نماز قضا خوانده شود جای هزار رکعت نماز قضا را پر می‌کند. آیا کسی که عمری نماز نخوانده است و اهل نماز نبوده نباید از این فتوا خوشش بیاید؟ این نظرها برای آدم‌های لاابالی خیلی جذاب است حتی از منبعی موثق شنیده‌ام که اخیراً برای جذب حداکثری به برخی از زنانی که به احمد بصری ایمان آورده‌اند دستور داده شده است تن به فحشا دهند. این رذالت‌ها برای عده‌ای که هم می‌خواهند پوسته‌ای از دین داشته باشد و هم راحت باشند جذاب است. انگیزه دیگری که برخی دیگر را برای ایمان به این جریان تحریک می‌کند پول است یک عده‌ای را می‌خرند و پول می‌دهند. یکی از این مستبصرین را تقریباً ۶، ۷ سال پیش در قم وعده خانة ۳۰۰ میلیونی دادند. گفتند شما اگر ایمان بیاورید، ۳۰۰ میلیون خانه می‌خریم. ۶، ۷ سال پیش با ۳۰۰ میلیون می‌شد خانة مناسبی خریداری کرد. بعضی هم از روی سادگی گرفتار می‌شوند، آدم‌های نادان و ساده‌دل که واقعاً مشتاق حضرت حجت هستند، می‌افتند در تور آدمی شیاد که بر آیه و حدیث هم مسلط است و می‌تواند حدیث بخواند و خودش تأویل و تفسیر کند. نکته قابل‌توجه در مورد پیروان احمد الحسن این است که آن‌ها او را نفهمیده‌اند بلکه باور کرده‌اند. قبل از آن‌که بفهمند او کیست و چه می‌گوید، باورش کرده‌اند، باوری از روی نفهمی و مبتنی بر ادله غلط؛ لذا بحث با خیلی از آن‌ها فایده ندارد. تندروی را به حدی می‌رسانند که اگر حکم جهاد و قتل برسد حتماً انجام می‌دهند و مانند داعش در تصلب و تعصب و خشونت، در حد اعلی رفتار می‌کنند. لذا می‌گویند اگر دستور برسد، مراجع را سر می‌بریم. الآن برایشان زمینه فراهم نیست و الا حتماً وارد فاز نظامی هم می‌شوند. اجتهاد: دلیل گرایش برخی از طلاب حوزه‌های علمیه به وی چیست؟ آیتی: بنده مجدداً تأکید می‌کنم که این بزرگ‌نمایی‌هایی که در خصوص گرایش طلبه‌ها به این جریان وجود دارد را قبول ندارم و بیشتر از طرف خود آن‌هاست. یکی از دلایل جذب شدن برخی از طلاب کم‌سواد، بمباران حدیثی است. این‌ها یک مجموعه بلندبالای حدیثی تهیه کرده‌اند و همه مبلغینشان آن را در اختیار دارند با هر کسی مواجه می‌شوند مثل مسلسل برایش می‌خوانند و اجازه تأمل و تفکر هم نمی‌دهند. این احادیث را هم به صورتی که خودشان می‌خواهند تأویل و تفسیر می‌کنند. طبیعی است که کسی که قدرت درک حدیث و ارزیابی آن را نداشته باشد زود به دام می‌افتد. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل گرفتار شدن برخی از طلاب، نداشتن آگاهی کافی در خصوص مسائل اعتقادی و حدیثی است. بنده تأکید می‌کنم که طلابی که به این جریان متمایل شده‌اند طلاب کم‌سواد هستند و در میان آن‌ها شما یک نفر را پیدا نمی‌کنید که پیش از گرایش به این جریان در حوزه به عنوان اهل فضل معروف باشد. همه آخوندهای این جریان بعد از ایمان به احمد بزرگ شده‌اند و برای خودشان اسم‌ورسمی به هم زده‌اند. بزرگ آن‌ها حسن حمامی است که از او با عنوان آیت‌الله حمامی یاد می‌کنند درحالی‌که راننده تاکسی بوده است و وقتی ایمان آورد عمامه سرش گذاشتند و عنوان آیت‌الله برایش درست کردند و چون جدش از مراجع تقلید بوده و پدرش امام جماعت حرم امیرمومنان، مردم هم خیال می‌کند او هم کسی است و از فضل پدرانش حظ و بهره‌ای برده است درحالی‌که اصلاً درس طلبگی نخوانده است. اجتهاد: راه صحیح مقابله با وی چیست؟ به دیگر سخن، برای مقابله با وی، باید بر روی چه نقاط ضعفی در دعوت وی تمرکز کرد؟ آیتی: به نظر بنده نردیک ترین مسیر برای نقد این جریان، نقد شخصیت احمد بصری است. این مسیر کوتاه‌ترین راه‌ها و زودبازده‌ترین نقدهاست. حدود ۵۰ جلد کتاب منتسب به احمد بصری است. نقد شخصیت یعنی این‌که ما از بین کتاب‌هایش و اظهار نظراتش تناقضات و تعارضاتش را جمع‌آوری کنیم و اظهارنظرهای بی‌پایه و اساسی که کرده و نشان‌دهنده بی‌بهره بودن از دانش است را استقصا بکنیم. اگر از این منظر ورود کنیم به‌راحتی می‌توانیم مشت او را باز کنیم و اثبات کنیم او کلاه‌بردار و شیاد است؛ چون کسی که خود را صاحب مقام ولایت و رسالت می‌داند و از معصوم بودن و واجب الاطاعه بودن خودش دم می‌زند نباید مرتکب غلط‌های فاحش شود و از فهم کوچک‌ترین مسائل علمی عاجز باشد. بنده در کتاب ناقوس گمراهی از این منظر وارد شده‌ام و نمونه‌های متعددی از این موارد را جمع‌آوری کرده‌ام، مواردی که نشان می‌دهد احمد بصری اطلاعات تاریخی، حدیثی فقهی و اصولی کلامی و …ندارد. به عنوان نمونه او فرق بین علم اصول و منطق را نمی‌داند. در یکی از مکتوباتش نوشته است که علم اصول‌فقه را یونانیان کافر بنیان‌گذاری کرده‌اند او گمان کرده علم اصول‌فقه همان علم منطق است که بنیان‌گذارانش فلاسفه یونان بوده‌اند. در جایی دیگر، یک مطلب تاریخی را از مروج الذهب مسعودی نقل می‌کند درحالی‌که اصلاً در این کتاب چنین مطلبی وجود ندارد. اگر احمد بصری می‌توانست ب