eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
51.9هزار عکس
40.7هزار ویدیو
861 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 قرآن باید قاعده زندگی باشد 🔹 تبیین بیانات رهبرانقلاب در محفل اخیر انس با قرآن کریم در گفتگو با حجت‌الاسلام قرائتی: 🍁 ما باید قرآن را جدی بگیریم. و به استفاده‌های دکوری مثل: 🔹 استخاره 🔸قرآن به سر گرفتن در شب احیاء 🔹 مهریه‌ی همسر 🔸بالای سر مسافر گرفتن 🔹خانه‌ی نو 🔸و قسم خوردن قانع نباشیم، بلکه از همه‌ی آیات قرآن استفاده‌ کنیم. ما برای ثوابش قرآن می‌خوانیم، و توجه نمی‌کنیم که خدا در قرآن دارد با ما حرف می‌زند و به ما چه می‌گوید. باید با قرآن زندگی کنیم، و با قرآن نفس بکشیم. 🔹 گفتگوی کامل حجت الاسلام قرائتی با KHAMENEI.IR را از اینجا بخوانید: https://bit.ly/3daESkI
💠 نصوح مردى بود شبیه زنها ،صدایش نازک بود صورتش مو نداشت و اندامی زنانه داشت او با سوءاستفاده از وضع ظاهرش در حمام زنانه کار دلاکی مى کرد و کسى از وضع او خبر نداشت او از این راه هم امرارمعاش می کرد و برایش لذت بخش نیز بود. گرچه چندین بار به حکم وجدان توبه کرده بود اما هر بار توبه اش را می شکست. روزی دختر شاه به حمام رفت و مشغول استحمام شد.از قضا گوهر گرانبهاىش همانجا مفقود شد ، دختر پادشاه در غضب شد و دستور داد که همه را تفتیش کنند. وقتی نوبت به نصوح رسید او از ترس رسوایی خود را در خزینه حمام پنهان کرد. وقتی دید مأمورین براى گرفتن اوبه خزینه آمدند به خداى تعالی رو آورد و از روى اخلاص و بصورت قلبی همانجا توبه کرد. ناگهان از بیرون حمام آوازى بلند شد که دست از این بیچاره بردارید که گوهر پیدا شد. پس از او دست برداشتند و نصوح خسته و نالان٬ شکر خدا به جا آورده و از خدمت دختر شاه مرخص شد وبه خانه خود رفت.او عنایت پرودگار را مشاهده کرد. این بود که بر توبه اش ثابت قدم ماند و فوراً از آن کار کناره گرفت. چند روزی از غیبت او در حمام سپری نشده بود که دختر شاه او را به کار در حمام زنانه دعوت کرد ولی نصوح جواب داد که دستم علیل شده و قادر به دلاکی و مشت و مال نیستم و دیگر هم نرفت. هر مقدار مالى که از راه گناه کسب کرده بود در راه خدا به فقرا داد و از شهر خارج شد و در کوهى که در چندفرسنگی آن شهر بود، سکونت اختیار نمود و به عبادت خدا مشغول گردید. در یکى از روزها همانطورکه مشغول کار بود، چشمش به میشى افتاد که در آن کوه چرا می کرد. از این امر به فکر فرو رفت که این میش از کجا آمده و از کیست؟ عاقبت با خود اندیشید که این میش قطعاً از شبانى فرار کرده و به اینجا آمده است، بایستى من از آن نگهدارى کنم تا صاحبش پیدا شود . لذا آن میش را گرفت و نگهدارى نمود خلاصه میش زاد و ولد کرد و نصوح از شیر آن بهره مند مى شد. روزی کاروانى راه را گم کرده بود و مردمش از تشنگى مشرف به هلاکت بودند عبورشان به آنجا افتاد، همین که نصوح را دیدند از او آب خواستند و او به جاى آب به آنها شیر داد به طورى که همگى سیر شده و راه شهر را از او پرسیدند.وى راهى نزدیک را به آنها نشان داده و آنها موقع حرکت هر کدام به نصوح احسانى کردند و او در آنجا قلعه اى بنا کرده و چاه آبى حفر نمود و کم کم در آنجا منازلى ساخته و شهرکى بنا نمود و مردم از هر جا به آنجا آمده و در آن محل سکونت اختیار کردند، همگى به چشم بزرگى به او مى نگریستند.رفته رفته، آوازه خوبى و حسن تدبیر او به گوش پادشاه آن عصر رسید که پدر آن دختر بود. از شنیدن این خبر مشتاق دیدار او شده، دستور داد تا وى را از طرف او به دربار دعوت کنند. همین که دعوت شاه به نصوح رسید،نپذیرفت و گفت: من کارى و نیازى به دربار شاه ندارم و از رفتن نزد سلطان عذر خواست.مامورین چون این سخن را به شاه رساندند شاه بسیار تعجب کرد و اظهار داشت حال که او نزد ما نمی آید ما مى رویم او را ببینیم.پس با درباریانش به سوى نصوح حرکت کرد، همین که به آن محل رسید به عزرائیل امر شد که جان پادشاه را بگیرد. بنا به رسم آن روزگار و بخاطر از بین رفتن شاه در اقبال دیدار نصوح، نصوح را به تخت سلطنت بنشانند. نصوح چون به پادشاهى رسید، بساط عدالت را در تمام قلمرو مملکتش گسترانیده و بعد با همان دختر پادشاه، ازدواج کرد. روزی دربارگاهش نشسته بود٬شخصى بر او وارد شد و گفت چند سال قبل، میش من گم شده بود و اکنون آن را از عدالت تو طالبم. نصوح گفت میش تو پیش من است و هرچه دارم از آن میش توست می دستور داد تا تمام اموال منقول و غیر منقول را با او نصف کنند. آن شخص به دستور خدا گفت: بدان اى نصوح، نه من شبانم و نه آن یک میش بوده است بلکه ما دو فرشته براى آزمایش تو آمده ایم. تمام این ملک و نعمت٬ اجر توبه راستین و صادقانه ات بود که بر تو حلال و گوارا باد، و از نظر غایب شدند. به همین دلیل به توبه واقعی و راستین، "توبه نصوح" گویند. 🔹نشر_صدقه_جاریست🔹
27.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️در پی مطالبه حوزویان سراسر کشور از رئیس قوه قضائیه جهت محاکمه عاملان ولنگاری فضای مجازی مطرح شد 🎥 دکترمحمد صادق کوشکی: سال ۲۰۱۸ به دستور دادگاه عالی روسیه فعالیت تلگرام دراین کشور ممنوع شد و بیش از ۱۸ میلیون کاربرتلگرام آی پی هایشان بسته شد. این دادگاه دلیل این تصمیم را دفاع از امنیت ملی روسیه اعلام کرد. در چین نیز سالهاست عمده ی فعالیت های اینترنتی توسط اینترنت بومی و موتورهای جستجوگر بومی اداره شده و نیازهای جامعه اشان تامین میشود چین دلیل این اقدام را جلوگیری ازتسلط رقبای آمریکایی واروپایی براقتصاد وسیاست و عرصه های فرهنگیش عنوان کرد. ازدیدگاه قرآنی، قرآن هرگونه فعالیتی که موجب سلطه کفار بر مومنین بشود را جایز ندانسته است. 🔻 متاسفانه امروزفضای مجازی ما به گونه‌ای است که عملا دشمنان وکفار مسلطند برجامعه ی ما اینستاگرام سبک زندگی ما را به طورجدی تهدید میکند. 🔻 ابزارهای به ظاهر ارتباطی همچون تلگرام و واتس اپ نیز انتقال دهنده اطلاعات جامعه ما به دشمنان ما هستند. آن چه درفضای مجازی غیربومی میگذرد به تعبیر رهبرانقلاب یک ولنگاری است؛ ناشی از بی اعتنایی، غفلت، تساحل و یا خدایی ناکرده نفوذ دشمن در عرصه های اجرایی ما در وزارت ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی و شاید مافوق آن از قوه قضائیه توقع میرود که برای مقابله ی با این ولنگاری فرهنگی تلاش بکند و بیش از این سکوت نکند‌. 🔻از منتخبین مجلس آینده توقع می رود که نگرانی رهبری درخصوص ولنگاری فضای مجازی را جدی بگیرند وبا تصویب قوانین قاطع،تلاش کنند فضای مجازی درکشور بومی بشود.
📉ویروسی مرگبارتر از کرونا در ایام قرنطینه نمونه‌هایی از این دست را پیش‌تر دیده‌ایم، نموداری نزولی که اولش با بی‌حجابی شروع شده کم‌کم به‌سمت لایوهای زیاده از حد صمیمانه می‌رود، با سرعت به برهنگی فرهنگی و فرهنگ برهنگی مبدل شده؛ در نهایت با یک تیرخلاص تو را در خلسه کامل هویتی و فروپاشی روحی، الی الابد سرگردان و متحیر خواهد کرد. 🕳در این باتلاق مکنده فرقی ندارد برصیصای زاهد باشی یا بلعم باعورا، حواست نباشد و به تمنای نفس‌اماره دل سپاری تو را ذره ذره در ژرفای اقیانوس بی‌انتهای شهوات مستغرق ساخته، گنجینه حیا و کرامت نفسانیت تو را به یغما خواهد برد. 📱در این ایام قرنطینه و خانه‌نشینی، برخی سلبریتی‌ها هیجان‌زده از سیر صعودی بازدید‌کنندگانشان در فضای مجازی، هر آنچه را که نباید، هر آن‌طور که نباید در صفحاتشان به اشتراک گذاشتند. از چالش‌های کپی شده، تجویز دارو، غر زدن‌های مکرر تا چشم‌مان روشن؛ لایوهای جهت‌دار با پوشش‌های غیر متعارف! ❗️مواجه شدیم با شکل جدیدی از حجاب، تفاسیر جدیدی از مصادیق دین، خواستگاری از زن شوهردار و کامنت‌های شرم‌آور! این لایوها، محتوا و حواشی متعفن پیرامونش ادامه دارد و بیننده آن جوانان و فرزندان ما... ❄️″وزیر جوان‌مان″ هم در راستای تحقق تعهداتش ترافیک رایگان اینترنت هدیه می‌دهد، توئیت بازی می‌کند و ″سرش را تا گردن″ در برف فرو می‌کند تا جهانش سپید باقی بماند... «حیا و ایمان در یک رشته و هم‌دوش یکدیگرند، و هروقت یکی از آن دو برود، دیگری هم در پی آن می‌رود» امام‌صادق(‌ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تفسیر آیات قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان 📹 جنگ احد و تأثیر گناه 💠 آیه١۵۵ سوره مبارکه آل‌عمران ✅ سی‌روز؛ سی‌تفسیر
استاد پناهیان من خواهش می‌کنم بیایید ما همه از اسلام خارج بشویم، عبادت و ایمان و این حرف‌‌ها را هم ببوسیم بگذاریم کنار، یک مدتی اهل تقوا بشویم، اهل مراقبت. هر کاری دلمان می‌خواهد نکنیم. اهل مراقبه باش   مراقبت کردن نقطۀ مقابلش چیست؟ دلم می‌خواهد. خسته شدم. مثلاً به شما برنامه می‌دهند، بعد از یک مدتی خسته‌ات می‌کند این برنامه. از آن‌موقع آدم شدن شروع می‌شود. آ! خسته شدم امروز حالش را ندارم. هر روز این ساعت من این برنامه را اجرا می‌کردم امروز حالش را ندارم. همین امروز که حالش را نداری از اینجا معلوم می‌شود اهل مراقبه هستی یا نه. یا هوای نفس زد بالا؟ هوا نخواهد غلبه کند، باید طبق میل خودت رفتار نکنی. پس طبق چی رفتار کنی؟ طبق برنامه. بخواهی طبق برنامه رفتار بکنی، برنامه یک مقدار پیچیده و سنگین باشد تو می‌رسی به مفهومی به نام مراقبت. مردمی که توی خیابان رانندگی می‌کنند همه مراقب هستند تصادف نکنند. اصلاً بدون مراقبت خدا نمی‌گذارد زندگی بکند کسی. مراقبت یکی از کارهایی که انجام می‌دهد نظم ایجاد می‌کند. این در صدر وصیّت امیرالمؤمنین است! علی بن ابی‌طالب. آدم‌های معمولی وصیت‌نامه‌هایشان مهم‌ترین حرف‌هایشان است. ایشان که فرد معمولی نبود. ایشان همۀ عمرش هم همۀ حرف‌هایش مهم‌ترین حرف‌های عالم خلقت بود. «أُوصِیکُمَا بِتَقْوَى اللهِ وَ نَظْمِ‏ أَمْرِکُمْ»؛ نظم ناشی از تقواست.   یک نوه‌ای دارد آیت الله شریعتمداری که هم‌حجره‌ای حضرت امام بود. تعبیر آن پیرمرد این بود که ما امام را همیشه گِت کرده دیدیم. سحر بلند می‌شد می‌رفت وضو می‌گرفت می‌آمد وقتی ایستاده بود به عبادت توی حجره ها! قبل از ازدواج، یک‌جوری انگار می‌خواهد برود مهمانی. مرتب! هیچ‌وقت ما امام را شل و ول ندیدیم. حالا من نمی‌خواهم آداب برای شما تعیین کنم ها! مهم این است که آدم ول نباشد. اهل مراقبت. اهل دقت. مراقب خودت باش خودت را جمع کن. خودت را جمع نکنی، خودت را پهن کنی، بعد هر چی خوبی داشته باشد ببین، «إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ»؛ خودش را پهن کرده، حالا دلش هم برای نمی‌دانم امام زمان تنگ شده یک دفعه‌ای می‌خواهد دعای ندبه هم راه بیندازد. ببین اول خودت را جمع کن. خودش را پهن کرده، کارهای خوب هم گاهی هوس می‌کند بکند. سر کی را شیره می‌خواهی بمالی؟ اهل مراقبت باشید. ببینید چقدر طاقت دارید کم‌کم شروع کنید. من می‌خواهم طبق برنامه عمل کنم، طبق مراقبت. طبق مراقبت عمل نکنی طبق چی عمل کردی؟ دلت. با دلت عمل نکن.   تقوا یعنی مراقبت. یک مدتی اهل تقوا بشوید. اهل مراقبت. هر کاری دلمان می‌خواهد نکنیم. اصلاً بدون مراقبت خدا نمی‌گذارد زندگی بکند کسی. طبق برنامه باید عمل کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر آیات قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب آیه ۷۶ سوره مبارکه نساء (جنگ ممدوح )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 چرا شخصیت حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها غریب مانده است؟
🏅 🌹✨«اللّهمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ الذِّهْنَ وَالتَّنْبِیهَ وَأَبْعِدْنِی فِیهِ عَنِ السَّفَاهَهِ وَالتَّمْوِیهِ»✨🌹 ▫️«بار خدایا در این روز هوشیاری و بیداری را بهره ام فرما و از سفاهت و نادانی دورم گردان». ❣️از پیامبر اکرم(ص) روایت است که فرمود: «ألا أنبّئکم بأکیس الکیّسین و احمق الحمقاء؟ قالوا: بلی یا رسول اللّه! قال: أکیس الکیّسین من حاسب نفسه، و عمل لما بعد الموت، وأحمق الحمقاء من أتبع نفسه هواه، و تمنی علی اللّه»، «آیا شما را آگاه نسازم از زیرک ترینِ زیرک ها و کودن ترینِ کودن ها؟ گفتند: آری، ای فرستاده ی خدا. فرمود: زیرک ترینِ زیرک ها کسی است که نفس خود را حسابرسی کند و برای پس از مرگش کارهای نیک انجام دهد و کودن ترینِ کودن ها کسی است که از هوای نفسش پیروی کرده و برای انجام نافرمانی خدا آرزوی امنیت کند». ❣️خداوند فرمود: چشمان یعقوب در فراق یوسف، سفید شد و نفرمود: کور شد؛ زیرا کوری در حقیقت نابینایی است که دل ها را کور می کند نه دیده ها را، که در عالم عشق، چشم عاشق از دیدن جز معشوق در حجاب باید، که در مذهب دوستی دیگری را دیدن عین شرک است و نفاق. که گفته اند: «رسم عاشق نیست با یک دل دو دل برداشتن» #️⃣ #️⃣ #️⃣ #️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ روزی که هاشمی رفسنجانی مسیر انقلاب را بسمت لیبرالیسم کشاند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کلیپ کامل هشدارهای امام خامنه ای به مسئولین در خصوص فضای مجازی رها شده و بدون کنترل که در اختیار دشمن است. پ.ن: هر چقدر هشدارهای صریح رهبر عزیزمان را بیشتر نادیده بگیریم بیشتر لطمه می خوریم. بزرگترین جهادها آزادی فضای مجازی کشور از چنگ دشمن است.
ممنون ماما 🌸 رهبرانقلاب: جمعیت مامایی کشور با صبر، دانش و تجربه، وظیفه‌شناسی و احساس مسئولیت حرفه‌ای، مهمترین نقش را در حفظ سلامت مادر و کودک ایفا می‌کنند. تمام مردان و زنان مرهون منت ماماها هستند. ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ 📅 به مناسبت روز گرامیداشت ماما
دعاي مشلول☝ در اين لحظه هاى معنوى در حق هم خيلى دعا كنيم خصوصًا شفاى عاجل همه ء بيماران و منظورين و سفارش شده ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠❌ انقلابی منحرف 🎥ببینید کلیپ بسیار زیبا 👌 🎙 حجت الاسلام محرابیان
یازدهمین روز ماه مبارک رمضان مراقبت از دل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر آیات قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب آیه ۱۳۹ سوره مبارکه آل عمران (توکل به خدا)
‏🔷 رهبر انقلاب: هر انسانی در شبانه‌روز مشکلاتی دارد و با پیش‌آمدهایی مواجه است. این حوادث اعصاب را می‌کوبد و خسته می‌کند. انسان‌ها را دچار نا آرامی و سردرگمی می‌کند. وقتی وارد محیط ‎ شد، این محیط امن و امان به او تجدید قوا می‌بخشد؛ او را آماده‌ یک روز دیگر می‌کند. ۱۳۷۷/۱۰/۲۹‌ ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجاب در قرآن اگر حجاب برای این است که خانم در جامعه حضور نداشته باشد، یک روایت دینی، یک سند، یک آیه قرآن بیاورید که گفته باشد: خانمها در منزل و جلوی محارم خود حجاب داشته باشند. اسلام حجاب را مطرح کرد چون می خواهد زن در جامعه حضور داشته باشد. اما به چه صورت؟ حجاب برای این است که... 👤 دکتر شاهین فرهنگ
💢علت تفاوت برخورد پیغمبر اسلام ص با یهودیان و منافقین💢 🔹در کتاب انسان 250 ساله، مقام معظم رهبری برای حضرت رسول صلّی الله علیه و آله، ذکر می‌کند: 1️⃣ «شالوده‌ریزی نظام اسلامی»، 2️⃣«حراست از نظام اسلامی»، 3️⃣ «تکمیل و سازندگی نظام اسلامی». 🔹در مرحله دوم یا همان مرحله از نظام اسلامی ایشان، برای امت اسلامی نوپای مدینه بر می‌شمرد: 1️⃣ قبائل نیمه وحشی اطراف مدینه 2️⃣دشمنان متنفذ و اشراف متکبر با مرکزیت مکه 3️⃣یهودی‌ها (چهار قبیله قینقاع، قبیله بنی‌قریظه، قبیله بنی‌نظیر، یهودیان خیبر) 4️⃣منافقین 5️⃣دشمن درونی هر مسلمان؛ هوای نفس 🔹ایشان برای یهودیان مدینه نام می برد: ➖ اول اینکه ثروت اصلی مدینه دست آنها بود و بهترین مزارع، سودآورترین تجارت‌ها، سودآورترین صنایع (طلاسازی و اسلحه‌سازی) را در اختیار داشتند. ➖ دوم اینکه بر مردم عامی مدینه، برتری فرهنگی داشتند و نسبت به آنها فرهیخته و روشنفکر محسوب می شدند و لذا مردم مدینه را تحقیر و تمسخر می‌کردند. ➖ سوم اینکه ارتباطات خوبی با سایر شهرها و بلاد داشتند. ◀️ همه اینها را می‌توان در این عبارت تجمیع کرد؛ . 🔹 تاریخ گواهی می‌دهد که ابتدا پیغمبر در ابتدا با یهود پیمان بست و هیچگاه نقض پیمان نکرد، ولی وقتی یهودیان خیانت کردند و در شرایط حساس سال‌های اولیه شکل‌گیری نظام اسلامی توطئه‌چینی کردند، پیغمبر با آنها کرد و بعد از مجازات عده‌ای از جنگجویان، بقیه را کرد و از مدینه دور نمود. (ر.ک حلقه دوم انسان 250 ساله، ص43 تا 57) 🔹مقام معظم رهبری، تفاوت اصلی با را بر می شمرد. لذا در خصوص رفتار حکومتی پیامبر صلی الله علیه و آله با این دو دسته می گوید: ⬇️ "با اینکه منافقین در داخل مدینه بودند، پیغمبر با آنها کاری نداشت. با دسته سوم {یهودیان}، ؛ با دسته چهارم {منافقین}، برخورد همراه با ملایمت؛ چون نداشتند؛ خطرشان، خطر فردی بود. غالباً هم اینها را پیغمبر شرمنده می کرد با رفتار خودش." (همان، 55) "عبداله بن ابیّ یک از دشمن‌ترین دشمنان پیغمبر بود. تقریبا تا سال آخر زندگی پیغمبر هم زنده بود؛ پیغمبر که می‌دانست هیچ، مسلمان‌ها هم می‌دانستند. اما پیغمبر با او مماشات کرد؛ مثل بقیه‌ی مسلمان‌ها با او رفتار کرد؛ سهمش را از بیت‌المال داد، امنیتش را حفظ کرد، رعایت حرمتش را کرد." (همان، 54) 🔹بر اساس همین مفهوم ایشان، رفتار پیغمبر با منافقین در خصوص را نیز توضیح می‌دهد: ⬇️ "آن‌وقتی که جمعی از این منافقین کارهای سازمان‌یافته کردند، پیغمبر رفت سراغشان. در قضیه مسجد ضرار، اینها رفتند یک مرکزی درست کردند؛ با خارج از نظام اسلامی ـ یعنی با کسی که در منطقه روم بود ـ و عرض کنم ابوعامر راهب، با او ارتباط برقرار کردند، مقدمه‌سازی کردند که از روم لشکر بکشند علیه پیغمبر، اینجا پیغمبر رفت سراغشان، مسجدی را که ساخته بودند ویران کرد، سوزاند. فرمود که این مسجد، مسجد نیست؛ اینجا محل توطئه است علیه مسجد؛ علیه نام خدا؛ علیه مردم." (همان، 55) ❇️تاریخ نگارش:1399/2/16