eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
55.1هزار عکس
43هزار ویدیو
884 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نفس آدمی مانند شتر مرغ است 🔺️بیانات آیت‌الله مصباح یزدی قدس سره حسینیه امام خمینی(بیت رهبری، قم) ۲۲ تیر، ۱۳۹۳ 🌙 @mesbahyazdi_ir
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
نفس آدمی مانند شتر مرغ است 🔸️ خدا در شب معراج برای پیغمبرش مثال می زند. می گوید مثل نفس، مثل شتر مرغ است؛ زیاد می خورد اما اگر بار روی دوشش بگذاری پرواز نمی کند، پر دارد اما پرواز نمی کند. نفس هم اگر خواسته هایش را به او بدهی، غذا و لباسش مرتب باشد، دیگر حرفت را گوش نمی دهد، سرکشی می کند، چموشی می کند. «مَثَلُ النَّفْسِ كَمَثَلِ النَّعَامَةِ تَأْكُلُ الْكَثِيرَ وَ إِذَا حُمِلَ عَلَيْهَا لَا تَطِيرُ» اگر بار بگذاری روی دوشش بار نمی کشد. ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ 🌙 @mesbahyazdi_ir
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
جنگ نرم و فرقه‌ها ✍️امروز، یکی از مقوله‌های مهم مرتبط با امنیت در ابعاد مختلف آن، مقوله جنگ نرم است. به روشی برای تحمیل اراده و تأمین منافع اطلاق می‌گردد که با غلبه بر طرف مقابل، بدون استفاده از قدرت نظامی و روش‌های خشونت‌آمیز اعمال می‌شود. ابزار اصلی این جنگ، قدرت نرم، به‌ویژه قدرت اقناع و همراه‌سازی است که اغلب با استفاده از ابزارهای ارتباطی، رسانه‌ها و دانش تلاش برای ایجاد تردید در هویت‌های فکری و فرهنگی محقق می‌گردد. ↙️حوزه عمل این جنگ، افکار، عقاید، باورها، ارزش‌ها، علایق و گرایش‌های جامعه هدف است که مهاجم برای آن برنامه‌ریزی می‌کند. در نهایت، با تصرف ذهن و قلوب مردم کشور هدف، تغییر در ساختارها محقق می‌شود. ⚠️مهم‌ترین هدف جنگ نرم دنیای غرب در سایر کشورها، تغییر حاکم، کاهش مشارکت سیاسی مردم، القای ناکارآمدی حکومت، تغییر هویت دینی و ملی شهروندان با تخریب پیشینه تاریخی آنان، ایجاد استحاله فرهنگی و... برشمرده شده‌است. 💢جنگ نرم در عین تأثیرگذاری و کارآمدی، کم‌هزینه‌ترین نوع جنگ است که یک جامعه و امنیت ملی یک کشور را تهدید می‌کند. در بررسی جنگ نرم، کارکرد جریان‌های فرقه‌‌ای، کاملاً خودنمایی کرده و اساساً مهم‌ترین اهداف فرقه‌ها در این نوع تهدید، تحقق می‌یابند. جریان‌های فرقه‌ای عمدتاً با رویکرد روانشناختی و ابزارهای تبلیغی، باورهای مردم و جامعه را نشانه رفته و دال‌های گفتمانی ارزشی و دینی را مخدوش می‌سازند. ☫ 🇮🇷 ««« دکتر شیرودی»»» 🇮🇷 ☫ 🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
💢قدرت هوشمند: جوزف نای عقیده دارد موفقیت در این جهان دگرگون شده، به فهمی عمیق از ماهیت قدرت، نقش قدرت نرم و اجرای یک توازن بهتر از قدرت سخت و نرم (چماق و هویج) در سیاست خارجی وابسته خواهد بود. از نظر وی، قدرت هوشمند نه قدرت نرم و نه قدرت سخت است بلکه هر دوی آنها می‌­باشد. در واقع تئوری قدرت هوشمند به این امر می‌پردازد که در فضای جدید جهانی و عصر تصویرسازی و با توجه به امکانات جدید به وجود آمده و چالش­ ها و تهدیدهای پیش رو چگونه می­ توان تصویری با هیبت و هیمنه و جذاب از خود ارایه نمود تا با استفاده از آن در رفتارهای کنشگران مورد نظر در این فضا تغییراتی مطلوب ایجاد شده و زمینه برای تعامل سازنده و پویا فراهم گردد. 🇮🇷« دکتر محمد سجاد شیرودی »🇮🇷 🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
💢جنگ نرم به دلیل پیچیدگی و اتکاء به قدرت نرم از ویژگی‌های متنوعی برخوردار است که مهمترین آن‌ها عبارتند از: 🔸جنگ نرم در پی تغییر قالب‌های ماهوی جامعه و ساختار سیاسی آن است. 🔸آرام، تدریجی و زیرسطحی است. 🔸ارائه تصویری شکست خورده از حریف 🔸در جنگ نرم تصویری شکست خورده، ناامید و مأیوس از حریف ارائه می‌شود و در مقابل، مهاجم با نمادسازی و تصویرسازی و خود را پیروز و موفق نشان می‌دهد و در اینجاست که عملیات روانی با توانی فوق العاده صورت می‌گیرد. 🔸پایدار و بادوام است یعنی نتایج جنگ نرم در صورت موفق بودن، پایدار و با دوام خواهد بود. قابل ذکر است که هدف جنگ نرم تغییر باور‌ها و اعتقادات است و چنانچه این تغییر صورت پذیرد، یا گذشت به حالت اولیه به راحتی امکانپذیر نخواهد بود. جنگ نرم با تحرک و جاذبه دار است. 🔸جنگ نرم به تدریج و آرام شروع می‌شود و در نقطه‌ی به دلیل ایجاد جاذبه‌های کاذب و با گذشت زمان، بسیاری از بازیگران و حتی بازیگردانان آن به صورت خواست و ناخواست از درون جامعه مورد هدف با استخدام کارگذاران به این جنگ در می‌آیند. 🔸جنگ نرم با خلق از ارزش‌های جدید، اسطوره سازی و نماد سازی، هیجان ساز است. این نوع جنگ از احساسات جامعه، نهایت استفاده را می‌برد به طوریکه از ارکان مهندسی جنگ نرم مدیریت احساسات است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🇮🇷 «دکتر محمد سجاد شیرودی» 🇮🇷 🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
♨️قابل توجهه جوانان در فضای مجازی دو توصیه مهم امشب رهبر انقلاب خطاب به جوانان دانشجو: ۱- قصدتان دیده شدن نباشد ۲- شما فکر و خبر و تحلیل به فضای مجازی بدهید نه به عکس 🔹قصد دانشجو دیده شدن نباشد؛ ــ ببینید این را من تأکید میکنم ــ نه شخص دانشجو نه تشکل دانشجویی اینجور نباشد که یک حرفی را بزند برای اینکه دیده بشود. این بی‌برکت میکند کار را، حرف را بی‌برکت میکند، بی‌اثر میکند و ضرر هم دارد. 🔹در فضای مجازی غرق نشوند؛ خب حالا فضای مجازی با همه‌ی حرفهایی که گفته میشود در کشور وجود دارد. شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. 🔹بعضی‌ها نشسته‌اند که از طرف فضای مجازی سیل‌وار، تحلیل و خبر و مطلب و مبنا به اینها داده بشود این غلط است. شما روی فضای مجازی سوار شوید، شما فضای مجازی را هدایت کنید، شما فکر و خبر و تحلیل به فضای مجازی بدهید نه به عکس. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🇮🇷 «دکتر محمد سجاد شیرودی» 🇮🇷 🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
منابع موّلد قدرت نرم جوزف نای از سه عامل به عنوان منابع مولّد قدرت نرم نام می­ برد که عبارتنداز:  فرهنگ، ارزش­ها و سیاست­ خارجی. البته نای هیچ­ یک از این سه مؤلفه را به صورت مطلق مطرح نمی­ کند بلکه برای آن­ها شروطی قائل می­ شود. به زعم وی فرهنگ در صورتی که برای دیگران جذاب باشد. ارزش­ها در صورتی که در داخل و خارج مورد توجه قرار گیرند و البته توسط اقدامات و رویه­ های ناهمخوان تضعیف نگردند. سیاست خارجی در صورتی که مشروع، درون­ گذارنده و دارای اقتدار اخلاقی به نظر آید، در زمره­ منابع قدرت نرم محسوب می­ شوند . 🇮🇷« دکتر محمد سجاد شیرودی »🇮🇷 🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران با استفاده از نظریه­ قدرت نرم جوزف نای منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سه سطح فرهنگ، ارزش­ها و سیاست خارجی شناسایی و احصا است. در سطح فرهنگ ایرانی تنها آن بخش از ذخایر فرهنگی و تمدنی ما به عنوان منبع قدرت نرم قابل بهره­ برداری است که برای مردمان جوامع خارجی جذابیت داشته باشد. با ملاحظه­ این نکته­ کلیدی، زبان و ادبیات فارسی، رسوم و آیین­ هایی مانند جشن نوروز، هنرهایی مانند صنایع دستی، موسیقی و سینما و نیز آثار باستانی ایرانی به عنوان منابع فرهنگی مولد قدرت نرم شناسایی شدند زیرا هم در نظر مخاطبان خارجی در جوامع مختلف جاذبه­ های فراوانی دارند و هم نمایانگر هویت و پیشینه­ تاریخی ملت ایران و حامل پیام­ های فرهنگی آن هستند. در سطح فرهنگ اسلامی به سختی می­ شود عنصری را در فرهنگ اسلامی عام سراغ گرفت که جمهوری اسلامی ایران بتواند به اتکای آن بر دیگر جوامع دنیای اسلام اعمال قدرت نرم کند. لذا منابع قدرت نرم ایران صرفاً در بستر فرهنگ اسلامی شیعی قابل ردیابی هستند که در این میان، مواردی مانند نفوذ مرجعیت شیعه و یا فرهنگ شهادت و فرهنگ انتظار از قابلیت قدرت­ زایی بسیار زیادی برخوردارند و البته تنها در ارتباط با جوامع شیعه کاربرد دارند. 🇮🇷« دکتر محمد سجاد شیرودی »🇮🇷 🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
در سطح سیاست خارجی هم سیاست­ هایی که در نظر مردم جهان جذابیت داشته باشند و نیز فعالیت­ های برون­ مرزیِ غیرمنفعت­ محور با انگیزه­ های اخلاقی و بشردوستانه و بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و اقتصادی می­ توانند در نقش منبع قدرت نرم عمل کرده و سبب ترفیع جایگاه کشور عامل در جامعه­ هدف شوند. لذا راهبرد ضدیت با نظام سلطه و حمایت از نهضت­ های آزادی­ بخش و همچنین اقدامات بشردوستانه در کشورهای نیازمندِ کمک به عنوان منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران معرفی گردید. راهبرد ضدیت با نظام سلطه در میان تمامی ملت­های ضد امپریالیست در سراسر جهان، راهبرد حمایت از نهضت­های آزادی­بخش در منطقه­ خاورمیانه و اقدامات بشردوستانه در سراسر جهان قابل ارائه است.    🇮🇷« دکتر محمد سجاد شیرودی »🇮🇷 🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷« دکتر محمد سجاد شیرودی »🇮🇷 🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
۳۰ فروردین ۱۴۰۲