eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.6هزار عکس
41.8هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
⚜پاستیل و ژله های خوکی(1) ✅در تهیه خوراکی هایی مثل بستنی، ماست، پنیر خامه ای، مارگارین و… از ژلاتین به عنوان تثبیت کننده، غلیظ کننده و یا ترکیب کننده استفاده می کنند. ✅معمولاً در غذاهای کم چرب برای ایجاد حالت چربی در دهان و حجم دادن به غذا بدون زیاد شدن کالری آن، ژلاتین به کار می برند. از ژلاتین برای شفاف نمودن آب میوه ها و سرکه استفاده می شود ✅ژلاتین، در ساخت پوشش کپسول های خوراکی به کار می رود. ژلاتین به چسب استخوان معروف است و در ساخت ورقه های شنی، عاملی برای اتصال اجزا محسوب می شود. در تهیه کاغذ چاپ براق و کارت های بازی و همچنین برای ساخت فیلم و کاغذ عکاسی از ژلاتین استفاده می کنند. ✅ژلاتین معمولاً به‌عنوان عامل ژله ای کننده در صنایع غذایی، داروسازی، عکاسی و لوازم آرایشی و بهداشتی به‌کار می‌رود. ❌به گزارش یزدرسا، طبق آمار کمرگ در ۱۰ ماهه نخست سال۹۵ بیش از ۳۲۰۰ تن ژلاتین به کشور وارد شده است!! واردات این حجم از ژلاتین به کشور در حالی است که حلال بودن آن‌ها مشخص نیست 📜طب سنتی. ✅ادامه دارد 👈
13780926_2369_64k.mp3
1.77M
🆘 #یادآوری_ویژه 🎧 بخشی از بیانات #امام_خامنه‌ای با موضوع ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب نباید خیال کرد اگر چهار نفر آدمی که سابقه انقلابی دارند از کاروان #انقلاب کنار رفتند، پس انقلاب غریب ماند... نه آقا... همه‌ی انقلاب‌ها و جریان‌های فکری عالم، هم #ریزش دارند هم #رویش...
💠 امام خامنه ای حفظه الله: بعضی‌‌ها در فضای فتنه، این جمله «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را بد می‌فهمند و خیال می‌کنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار.. حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستی روشنگری کنند. کلاس نهج البلاغه و زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد شجاعی کلیپ بسیار تاثیرگذار از غریبی امام زمان در روز قیامت از من و شما سوال خواهند کرد: امام زمان شما که آواره و تنها و طردشده بود شما چه کردید؟ #کلیپ_تصویری
📌 خطرناک‌ترین مطلب در بیان تواریخ، نقل از غیرثقه بدون قرینه بر صحت است.
☀️ بشارت وقوع انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی از زبان پیامبر اسلام(ص) ، امام صادق(ع) و امام کاظم در ۱۴۰۰ سال پیش 🔸یکروز عمر و ابابکر و زبیر در منزل رسول خدا(ص) دور پیامبر جمع بودند در حالیکه علی (ع) داشت نعلین پیامبر را وصله می کرد. پیامبر(ص) فرمودند: گروهی از [شیعیان] ما در طرف راست عرش خدا بر منبرهایی از نور قرار دارند که صورت‌هایشان و لباس‌هایشان نورانیست و نور چهره‌شان چشم بینندگان را خیره میکند. امیرالمومنین علی (ع) سوال نمودند: یا رسول الله آنها چه کسانی هستند؟ پیامبر(ص)فرمودند: آنان کسانی هستند که بوسیله روح الله دوست هم می شوند و متحد می شوند بدون اغراض شخصی یا خویشاوندی که با هم داشته باشند و آنان شیعیان تو هستند و تو یا علی امام آنهایی. توضیح: بزرگان معتقدند که تا زمان روح الله الموسوی الخمینی چنین روح الله بوجود نیامده است. 📚منابع این حدیث: -آینده و آینده سازان محمد دشتی ص 69- 68 -الزام الناصب ص جلد 2 -بحار الانوار جلد 68 ص 139 ___________________ 🌷امام صادق (ع) : مردی از قم خارج شده مردم را بسوی حق دعوت می کند. گروهی که دل‌هایشان چون قطعات آهن سخت است، در اطراف او گرد می آیند، حوادث آنها را مضطرب نسازد، ملول نشوند و دچار وحشت نگردند و بر خداوند توکل کنند و عاقبت از آن پرهیزگاران است. توضیح : امام خمینی (ره) از قم قیام نمودند و نتیجه قیام ایشان منجر به براندازی حکومت طاغوت و تاسیس انقلاب اسلامی ایران شد. 📚منابع این حدیث: -روزگار رهائی ص 785 -عصر ظهور علی کورانی ص 237 و 32 -الملاحم و الفتن ص 38 -سفینه البحار جلد 2 -آینده و آینده سازان محمد دشتی ص 70 -بحار الانوار ج 60، 57 ص 216 -مهدی منتظر جواد خراسانی ص 113 از کتاب تاریخ قم ____________________ 🌷امام موسي کاظم(ع) میفرمایند: مردي از قم مردم را به حق دعوت کند، افرادي پيرامون او گرد آيند که قلب هايشان همچون پاره هاي آهن استوار است. بادهاي تند حوادث آنان را نلغزاند، از جنگ خسته نشده و نترسند، اعتمادشان بر خدا است و سرانجام کار از آن پرهيزکاران است.» 📚منبع: بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۱۵ _____________________ 🌸 حضرت رسول(ص) میفرمایند: «مردمي از شرق قيام ميکنند و زمينه را براي حرکت جهاني مهدي(عج) فراهم ميسازند.» 📚منبع: الزام الناصب، ج۲، ص۱۴
🌷 امام خامنه ای : انقلاب پرچم عزت این ملت است و ملت این پرچم را در دست استوار خود محكم نگه خواهد داشت و به فضل پروردگار، تسلیم امام زمان (ارواحنا فداه و عجل الله فرجه) خواهد کرد. 1381/11/28
غربگرایی، ریشهٔ بحران‌ها .MP3
9.28M
🎧بشنوید | قطعه صوتی 🎙آیت الله سیدمحمدمهدی 🔰موضوع: "نقشِ الگوهای غربی در ایجاد بحران‌های اقتصادی در کشور" ☑️ بعضی انقلابیون حرف‌های ناامیدانه نزنند. در دام جنگ روانیِ دشمن نیفتیم. انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی به ارمغان آورده است. عده‌ای الآن هم حرفشان همان «یٰا لَيْتَ لَنَا مِثْلَ مَا أُوتِيَ قَارُون» است؛ شیفتهٔ توسعهٔ غربی‌اند. اگر نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی تردید و یأس گسترش پیدا کند و حاکم شود، ممکن است جامعه را قرن‌ها از مسیر درست عقب بیندازد. ☑️ دنیای غرب و غربگراها و مرتجعین می‌خواهند ریشه مشکلات را به اسلام و ولایت برگردانند. به نظر حقیر، سهم عمدهٔ بحران‌های اجتماعی بر دوش علمِ مدرن و تکنوکرات‌ها و غرب‌گراهاست که با تئوری‌های غربی‌شان (و ناهماهنگ با سیاست‌های نظام)، در این چند دهه برای کشور برنامه‌ریزی علمی کرده‌اند و کشور را به‌سمتِ لیبرالیسم اقتصادی و سیاسی و فرهنگی برده‌اند و همیشه بحران‌های بزرگی ایجاد کرده‌اند که آخرینِ آن، بحرانِ تورمِ فعلی است. ☑️ مردم باید بدانند که پایهٔ اصلیِ بحران‌های که در مسیرِ انقلاب پیش می‌آید، علم مدرن است و تکنوکرات‌هایی که همیشه ژست اپوزیسیون می‌گیرند. با گفت‌وگوهای علمی ریشهٔ مشکلات را نشان دهید. اگر آنها درشت‌نمایی می‌کنند و می‌خواهند جُرم خودشان را بر دوش نظام بیندازند، شما واقع‌نمایی کنید و ریشه اصلیِ مشکلات را به مردم نشان دهید. اگر آنها انقلاب را نقد می‌کنند، پاتکش این است الگوهای مدرن را نقد کنید.
ملت زیر بار مشکلات معیشتی‌شون دارن له میشن، تهرانی‌ها با آلودگی هرروز هوا خفه میشن، خوزستانی‌ها و آبادانی‌ها در عرض یک روز باران با آب گرفتگی در منازل دست و پنجه نرم میکنن، زاهدانی‌ها در صف کپسول منتظر گاز اند! اونوقت روزنامه دولتی از موتورسواری بانوان میگه! ننگ بر شما که بالاشهر و بهترین جاهای ایران نشستید و تیتر روزنامه میزنید البته انتخابات رو هم اینجوری رای آوردند! بیچاره مردم...😢
علی ربیعی هستند در حال گزارش به مردم(کدخدا)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزودی صدور قبض اکسیژن در سراسر کشور! #تا_1400_با_روحانی ×خادم‌الشریعه
تعزیه اشرافی برای عدالت و جمهوریت قسمت اول: تصویر هیجان‌انگیزی است آن هنگام که مردم برای بیعت، به خانه امیر مومنان(ع) هجوم برده‌اند. مردم و بزرگان قوم التماس می‌کنند اما امام امتناع می‌ورزد. درت با همه دل ربایی، به پای تو افتد و تو بی‌اعتنا، رو برگردانی و بگویی من وزیر امیر شما باشم، بهتر است که امیر شما باشم. اصرار کنند و تو افقی انباشته از تلاطم حوادث را یادآور شوی و بگویی من اگر بپذیرم، شما را چون دیگ جوشان، زیر و رو می‌کنم تا شایستگان فراز آیند و بی‌صلاحیت‌ها پایین کشیده شوند؛ شما را غربال می‌کنم و بیت‌المال را ولو کابین زنان شده باشد، پس می‌گیرم. آخر سر هم که تسلیم خواست عامه شدی، تعهدی بزرگ را یاد همه بیاوری. «به خدايى كه دانه را شکافت و جان را آفريد، اگر حضور حاضران نبود، و ياریگران، حجت بر من تمام نمى کردند، و خدا از عالمان پیمان نگرفته بود تا بر سیری ستمگر و گرسنگی ستمديدگان تاب و قرار نداشته باشند، رشته اين كار را از دست مى‌گذاشتم و مى‌ديديد كه دنياى شما را به چيزى نمى‌شمارم و حكومت را پشيزى ارزش نمى‌گذارم». تصاویر هیجان‌انگیزی است عطش و شیدایی مردمی که به بیعت آمده‌اند: «دستم را برای بیعت گشوديد، بازش داشتم، و آن را كشيديد، نگاهش داشتم. سپس بر من هجوم آورديد؛ همچون شتران تشنه كه روز آب خوردن به آبگيرهاى خود درآيند -و دوش و بر هم را بسايند- چندان كه از هجوم مردمان، بند پاى افزار بريد، و ردا افتاد، و ناتوان پامال گرديد و خشنودى مردم در بيعت بدانجا رسيد كه خردسال، شادمان بود و سالخورده، لرزان بدانجا روان، و بيمار -براى بيعت- خود را برپا مىداشت، و دختران جوان، سر برهنه دوان». (خطبه 229 نهج‌البلاغه) اما به چند ماه نکشید که تصاویر پرهیجان دیگری خلق شد؛ این بار به غایت تلخ. از یک سو اردوگاه شام وعوامل آنها در پایتخت (مروانیان) و از طرف دیگر برخی صحابی پیامبر(ص) که با امیر مومنان(ع) بیعت کرده بودند، و بعدها سران خوارج، از چند جبهه، طلبکار «عدالت» شدند! امام را متهم کردند و گروه‌هایی از مردم را در کوران فتنه‌ها فریفتند.‌ اشرافیت اموی، هنگامی که توانست اصحاب‌اشرافیت‌زده پیامبر(ص) را به صف کند و سپس، سران فاسد خوارج -اشعث بن قیس و دیگران- را بخرد، کار برای امیر مومنان دشوار شد. سربازگیری شدگان، خود را عدالت‌خواه جا می‌زدند و امام را نقطه مقابل عدالت معرفی می‌کردند؛ بنابراین ولایتش را هم زیر سؤال می‌بردند. اصلا آن تشکیک، برای کند کردن شمشیر ولیّ خدا بود... ادامه دارد....
فرزندم در حضور من نماز نمی خواند ، چه کنم؟.mp3
2.1M
فرزندم در حضور من نماز نمی خواند ، چه کنم؟ #استاد_دیانت •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ماجرای شایعه سنی شدن محمدحسین از زبان خودش ✅ در این کلیپ ایشان به شایعه بودن برخی مطالب نسبت به خودشان اشاره میکنند و صراحتا میگویند که بحث سنی شدنشان شایعه ای بیش نیست.
بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام وادب خدمت همه همراهان گرامی ، با کنفرانس ولایت فقیه در خدمت شما هستیم.
✅ ۲- معنای فقیه : واژه فقیه از «فقه»گرفته شده وفقه در لغت به معنی فهم چیزی یا علم به چیزی گفته می شود.لکن نه هر نوع فهمیدن ودانستن بلکه به معنی فهم دقیق ، عمیق ، با هوشیاری وحذاقت است. در اصطلاح فقه به معنی دانش احکام است که همان اجتهاد واستنباط احکام وفروع دین از متون ومنابع معتبر می باشد‌. بنابراین انچه از معنی لغوی واصطلاحی فقه بدست می آید این است که فقه به معنای فهم دقیق ، پنهان ودشوار است که برای تحصیل ان مهارت خاصی لازم است. پس فقیه کسی است که توان ونیروی استخراج احکام شرعی از ادله ومنابع معتبر را داشته باشد واز خصوصیات و ویژگیهای او فهم دقیق وعمیق ومستند ومعتبر است. مقصود از ولایت فقیه : تسلط وسرپرستی وزعامت شخص مجتهد جامع الشرایط بر اموری است که جنبه حکومتی وحاکمیت دارد. ۲
✅ مقدمه : براساس جهان بینی توحیدی حق حاکمیت تنها از آن خداست وفقط باید از خداوند فرمانبرداری کنیم .از این رو حاکمیت وولایت مخصوص ذات باری تعالی ست که حاکمیت بالذات داردوتدبیر امور همه هستی وانسان از ان اوست وهیچ کس حق حاکمیت و ولایت بر انسان را ندارد مگر ان کسانی که برگزیده خداوند هستند وخداوند به اذن خود ولایت وحاکمیت بر مردم را به انها واگذار میکند.به این ترتیب میشود: ۱- ولایت الله ۲- ولایت رسول الله صل الله علیه وآله وسلم ۳- ولایت امامان معصوم علیهم السلام ۴-ولایت فقیهان که؛ « ولایت فقیه» در این نوشته مورد بحث است.
✅اصطلاح‌ ولایت فقیه مرکب از دو واژه « ولایت»و«فقیه » است . ۱- معنای ولایت: برای ولایت معانی متعددی بیان شده که الف: قرب ونزدیکی ب:نصرت ویاری ج:محبت ودوستی د:تسلط وسرپرستی هریک از اهل لغت برای معنای مورد نظر خود دلایل خاص خود را باتوجه به اشعار ، ایات ، روایات تمسک جسته اند ، لکن انچه بر همگان روشن است اینستکه ، این معانی با ملاحظات جهات وخصوصیاتی است که در هنگام استعمال واستفاده مد نظر قرار می گیرد.از این رو تردیدی نیست که واژه ولایت در مباحث اعتقادی وحاکمیتی به معنای تصدی ، سرپرستی وتسلط بر امور اجتماع است وحقیقت ان متولی شدن بر امر است . بنابراین ولایت عبارتست از صاحب اختیار بودن ، داشتن حق تدبیر وتصرف عملی در امور اجتماعی مردم. ۱
✅اقسام ولایت ۱- ولایت تکوینی ، یعنی سرپرستی وتسلط بر موجودات جهان وعالم خارج وتصرف عینی داشتن در انها ، مانند ولایت نفس انسان بر قوای درونی خویش ، این نوع ولایت ، یم نوع ولایت حقیقی است وهیچ گاه تخلف بردار نیست، همچنانکه در قران امده «انما امره اذا اراد شیئاان یقول له کن فیکون »فرمان او تنها این است که هرگاه چیزی را اراده کند ، به او می گوید موجودباش ان بلافاصله موجود می شود. ۳
✅ ۲-لایت تشریعی: همان ولایت بر قانون گذاری وتشریع احکام است ، یعنی اینکه کسی مسئول جعل قانون ووضع کننده اصول ومواد قانونی باشد . این ولایت که در حیطه قوانین است ونه در دایره موجودات واقعی وتکوینی ، اگر چه نسبت به وضع قانون تخلف پذیر نیست ، یعنی با اراده مبدأ جعل قانون ، بدون فاصله اصل قانون جعل می شود ، لکن در مقام امتثال واطاعت قابل تخلف وعصیان است یعنی افراد بشر ، قانون قانونگذار را اطاعت نکنند، از این رو گفته اند ولایت تشریعی ولایت وضعی واعتباری است، واین ولایت دو قسم است یکی ولایت بر محجوران ودیگری ولایت بر جامعه خردمندان. ولایت فقیه از نوع ولایت تشریعی است و ولایت تشریعی هم منصبی است که از طرف خداوند متعال به خاطر اداره شئون اجتماعی به فردی از افراد داده می شود همچنانکه پیامبراسلام صل الله علیه واله وسلم وائمه هدی علیهم السلام از ولایت تشریعی برخوردارند. ۴
✅ مراتب ولایت :در اندیشه سیاسی اسلام ولایت مراتبی دارد. ۱- مرحله اول تمام اقسام ومراحل ولایت مخصوص خداوند متعال است، خداوند خالق همه افراد بشر ومالک حقیقی ومربی واقعی انان است وهر گونه تصمیم گیری مربوط به زندگی فردی واجتماعی انسان از آن اوست لذا در قران امده است : «ان الحکم الا الله » حکم وفرمان تنها از ان خداست .(مائده ۵۷) «الا له الحکم» بدانید داوری از آن خداست.(انعام ایه ۶۲) مرحله دوم:خداوند مراتبی از ولایت را به پیامبران از جمله نبی خاتم صل الله علیه واله وسلم‌داده وفرموده «النبی اولی بالمومنین من انفسهم »پیامبر از خود مومنان برایشان سزاوارتر است .براساس این آیه ودلایل دیگر پیامبر صل الله علیه واله وسلم در کلیه امور مربوط به اداره جامعه مسلمین ولایت داشته است وبر مسلمانان واجب بوده که در این امور از دستورات آن حضرت پیروی نمایند. ۳- در مرحله سوم: بر طبق ایات وروایات نبی صل الله علیه واله وسلم در حال حیات خود به امر الهی اعلام نمود که پس از رحلت وی ولایت مسلمین از آن حضرت علی علیه السلام است وپس از او نیز یازده فرزندمعصوم او علیهم السلام امام و ولی امر مسلمین خواهند بود.وجوب پیروی مردم از ائمه علیهم السلام از همین باب است که خداوند می فرماید:«یا ایها الذین امنوا اطیعو الله واطیعوا الرسول واولی الامر منکم» ای کسانی که ایمان اورده اید اطاعت کنید از خدا واطاعت کنید از رسول واولی الامری که شما هستید..تکرار اطیعوا وعطف اولی الامر بر رسول گویای ان است که‌ولایت اولی الامر از سنخ ولایت رسول است. مرحله چهارم: شعاعی از ولایت معصومین علیهم السلام از طریق انان به فقهای جامع الشرایط واگذار گردیده است. ۵
✅ مناصب و ویژگیهای ولی فقیه: براساس اعتقاد مسلمانان نبی گرامی صل الله علیه واله وسلم افزون بر ابلاغ وحی که همان منصب رسالت است دارای منصب قضاوت ، مرجعیت دینی، وولایت نیز بوده است یعنی نوعی صاحب اختیاری وتسلط وسرپرستی داشت بنابر نص ایه شریفه النبی اولی المومنین من انفسهم ، پیامبر (ص ) نسبت به مومنان از اولویت وتقدم برخوردار است وبرانان از خودشان سزاوارتر است ونسبت به انان ولایت دارد. براساس اعتقاد شیعه پس از نبی صل الله علیه وآله وسلم «به غیر منصب نبوت ورسالت » بقیه مناصب را ائمه علیهم السلام دارابودند .یعنی منصب قضاوت _ ، مرجعیت دینی وتفسیر معصومانه از دین ومنصب ولایت استمرار داشته وهر یک از امامان صاحب ولایت ومرجعیت بوده اند زیرا تفسیر حقیقی ومعصومانه دین پس از پیامبر ص بر عهده انان بوده واناناز طرف خدا دارای ولایت می باشند وامر تدبیر مردم به انان واگذار شده است. دوران ائمه به دو قسمت حضور وغیبت تقسیم می گردد: تفسیر معصومانه از دین ومنصب ولایت در دوران حضور امامان یکی پس از دیگری ادامه داشت اما در دوران غیبت قضاوت ومرجعیت دینی و ولایت به نائبان عام وعالمان دینی واگذار شده است. بنابر این در دوران غیبت دیگر تفسیر معصومانه از دین وجود ندارد بلکه عالمان دین از طریق اجتهاد وفقاهت دین را تبیین وتفسیر می کنند . شیخ انصاری در کتاب مکاسب می فرماید فقیه جامع الشرایط سه منصب دارد: ۱- منصب افتاء : فتوا دادن به انچه مردم در مقابل عمل به مسائل فرعی واحکام شرعی بدان نیازمندند. ۲-منصب حکومت وقضاوت ۳-منصب ولاء ۶
✅ شرایط حاکم‌ دینی؛ (رهبر) چون در حکومت اسلامی اداره جامعه بر اساس قوانین اسلامی است ، کسی که در رأس قدرت قرار گیرد باید اگاهی کافی به قوانین اسلامی داشته باشد ، تا در جریان اداره اجتماع از این قوانین سرپیچی نشود .این آشنایی باید در حد «اجتهاد» باشد.بنابراین اولین شرط حاکم دینی ۱-اجتهاد در فقه است ، روشن است کسی که مجری قانون شد باید کاملا از ان اگاهی داشته باشد ودر میان مسلمانان ،فقها بیشترین اطلاع واگاهی را از قوانین شرعی ودینی دارند. ۲-تقوا وصلاحیت اخلاقی است زیرا اگر حاکم از تقوا برخوردار نباشد قدرت او را تباه می کند وممکن است منافع شخصی یا گروهی را بر منافع اجتماعی وملی مقدم دارد .برای حاکم -در هر نظام-درستکاری وامانت داری شرط است تا شهروندان با اطمینان واعتماد زمام امور را بدو بسپارند ، ولی برای حاکم‌دینی تقوا ودرسنکاری در حد اعلا ضروری است. ۳-اگاهی واهتمام به مصالح اجتماعی ، یعنی کسی که حاکم مردم است باید بداند که در چه اوضاعی جامعه را اداره میکند او باید روابط بین المللی را بداند ودشمنان ودوستان داخلی وخارجی را تشخیص دهد .اینها مهارتهایی است که برای هر حاکم لازم است وگرنه او در تدبیر جامعه با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد. ۷
✅ دلیل نقلی برای اثبات ولایت فقیه فقها برای اثبات ولابت فقیه افزون بر دلیل عقلی به احادیث فراوانی استناد کرده اند از جمله حدیثی از امام صادق علیه السلام نقل شده وبه مقبوله عمر بن حنظله معروف است : امام صادق علیه السلام فرمودند : هر کس. از شما حدیث ما را نقل می کند ودر حلال وحرام ما نظر دارد واحکام ما را می شناسد به حکومت او رضایت د هید همانا من اورا حاکم شما قرار دادم پس وقتی او به حکم ما حکم کرد اگر قبول نشود سبک شمردن حکم خدا ورد بر ماست ورد ما رد خداست وان در حد شرک است. فقیه در اصطلاح امروز همان شخصی است که در حدیث با تعبیر عارف به حلال وحرام معرفی شده است. شیوه استدلال به این حدیث چنین است وقتی در زمان حضور معصوم علیهم السلام ودر صورت دسترسی نداشتن به معصوم وحاکمیت نداشتن او وظیفه مردم مراجعه به فقیهان جامع الشرایط است در زمان غیبت که اصلا معصوم حضور ندارد به طریق اولی وظیفه مردم مراجعه به فقیهان جامع الشرایط است. به‌دلیل طولانی بودن بحث ولایت فقیه ادامه مطالب در جلسه اینده ان شاءالله ارائه خواهد شد. ۱۰
ممکن است سایر شرایط مذکور در غیر فقیه موجود باشد ولی شرط فقاهت ما را ملزم می دارد حاکم شرعی فقیه جامع الشر ایط باشد .شرایط مذکور برای حاکم دینی مورد تاکید پیشوایان دینی است.حضرت علی علیه السلام می فرماید: «ایها الناس ان احق. الناس بهذا الامر اقواهم علیه واعلمهم باامر الله فیه » ای مردم ! شایسته. ترین مردم برای حکومت کسی است که از دیگران تواناتر وبه دستور خدا در امرحکومت دانا تر باشد. پس حکومت مشروع. در عص. غیبت ولایت وحکومت فقیه است. ۸
✅ دلایل اثبات ولی فقیه : دلیل عقلی : دلیل عقلی محض همان برهان ضرورت نظم در جامعه اسلامی است که انسان موجودی اجتماعی است که حیات اجتماعی ونیز کمال فردی ومعنوی او نیازمند قانون الهی در ابعاد فردی واجتماعی است که مصون ومحفوظ از ضعف ونقص وخطا ونسیان باشد از سوی دیگر انسان نیازمند حکومت دینی وحاکمی عادل وعالم است که برای اجراو تحقق ان قانون کامل تلاش نمایند .بدون این دو قانون (حاکم الهی وحاکم عادل وعالم) جامعه دچار هرج ومرج وفساد وتباهی می شود که هیچ انسان خردمندی به ان رضایت نمی دهد .این دلیل مختص به زمان خاصی نیست بلکه شامل انبیاءعلیهم السلام می شود که نتیجه اش ضرورت نبوت است ر م شامل زمان پس از نبوت رسول ص که ضرورت امامت را نتیجه می دهد وهم ناظر به عصر غیبت امام معصوم علیهم السلام که حاصلش ضرورت ولایت فقیه می باشد. ۹
❌چرا رهبر کاری نمیکنه؟ 🔸میگن چرا رهبر که یه دکمه قرمز زیر میزش داره،اگه اونو بزنه همه چیز گل و بلبل میشه،چرا اونو نمیزنه! چرا کاری نمیکنه! چرا فلانی و فلانی و فلانی و رد صلاحیت نمیکنه؟ آخه مگه یکی دوتا اند که بزاره رو ریپید،تپ تپ تپ رد صلاحیت کنه بره جلو؟ ۲۴میلیون نفرن،تازه اونایی که رای دادن،نداده هاش بماند،هر یه دونشون هم که یه بار ترکیه رفته،ازسینما تا نجوم اندازه دهتا اسپیلبرگ و هاوکینگ ادعا مدیریت استراتژیک داره از این اتوبان همت به بالا فقط قیافه و تیپ های دختر۱۴ساله ها رو ببینی هرکدوم اندازه یه جی جی حدید فقط میکاپ و آرایش رو صورت هاشونه و اندازه دوتا لیدی گاگا لباس برند بهشون آویزونه و از اتوبان همت به پایین بقیه تو کف اینا، بعد هم زمان که داره جنگ نرم و ناتوی فرهنگی و مسخره میکنه،دهن و باز میکنه رهبر چراکاری نمیکنه؟ 🔸خب چکار کنه با این حجم از جهل جماعت که تو کوران عجیب ترین و مخوف ترین جنگ هیبریدی اقتصادی سیاسی امنیتی فرهنگی که ابعاد شو رصد که میکنی کلاه از سرت میوفته،چجوری داره از آبرو مایه میزاره و در عوض دولت و ملت با هم دنبال استراماچونی اند! خب رهبر چکار کنه؟ سوریه رو بگیره تکفیریها مردم شو رنده نکنن؟عراق و بگیره تجزیه نشه،یمن و بگیره نسل کشی نکنن ایران و بگیره که هم خائن ها نیان، هم دموکراسی باشه هم دیکتاتوری نباشه، تو سنگین ترین تحریم هایی که بشر به خودش دیده،آدم هاش پدافند هوایی باور۳۷۳و سوم خرداد بسازن که پرنده نامرئی دشمن و بزنه! یا حواسش به ابتکار و زنگنه و آشنا و آقامیری و تاج زاده باشه؟یه جوری هم تا کنه مردم سرخورده نشن و به بلوغ فکری برسن! بابا اگه یه جایزه ای بود نوبل نابغه ترین سیاستمدار عالم باید دو دستی تقدیم این آدم میکردن که شما چجوری۴۰سال قدرتمند ترین و مسلح ترین و پولدار ترین و در عین حال سفاک ترین حکومت تاریخ خلقت که زرق و برقش چشم ها رو کور کرده یعنی آمریکا!که از قطب جنوب تا مریخ تا زحل و رفته، رو پشت دروازه های مملکتت نگه داشتی؟اونم تو شرایطی که استوانه نظام هاشمی میگفت باز شدن سفارت آمریکا دور از ذهن نیست!رئیس جمهور مملکت میگفت آمریکاکدخداست!وزیر خارجه اش میگفت یه بمب بزنه هممون سوت شدیم! 🔸آخه چجوری؟ الله وکیلی چجوری؟کشور و تو این ژوراسیک پارک جهانی وسط خاورمیانه با امنیتی در تراز سوئیس،با گوشت و پوست وخون شهدای مدافع حرم نگه داشتید،در حالی که همین عوامی که برای نوید محمد زاده که یه فقره۷میلیارد گرفته تا آخر سال فیلم بازی نکنه تا فیلم قبلیش بیشتر بفروشه،سوت و کف میزدن و فیلم ترازشون مطرب بود به مدافع حرم میرسیدن می گفتن برای پول میجنگه! آخه بی انصاف،تو دنیایی که برای یه استوری۲۰ میلیون میدن آدم برای پول تن به تن با النصره میجنگه؟ فقط اینو میدونم در همیشه رو یه لنگه نمیچرخه.
به روان پاک شهدای انقلاب اسلامی وشهدای مدافع حرم صلوات میفرستیم وامیدواریم که ادامه دهنده راه انها باشیم .🌷 اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ مقدس نمای عصر حجری 🔻 انجمن حجتيه از بدو تأسيس خود به هيچ‌وجه داعيه مبارزه با طاغوت را نداشت، به همين دليل حکومتِ وقت، مانعی برای تشکيل چنين انجمنی نمی‌ديد و بلکه از جهاتی هم به نظر می‌رسيد مايل به تشکيل چنين سازمان‌هايی باشد؛ زيرا بسياری از نيروها، توان خود را در جايی به غير از مبارزه با حکومت صرف می‌کردند و اين امر مطلوب حکومت بود. 🔴 نگاهی به اساسنامه انجمن می‌تواند مؤيد اين موضوع باشد. از مهمترين نکات اساس‌نامه، تأکيد بر عدم دخالت انجمن در امور سياسی بود به گونه‌ای که قيد شده بود: « انجمن به هيچ‌وجه در امور سياسی مداخله نخواهد داشت و نيز مسئوليت هر نوع دخالتی را كه در زمينه‌های سياسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد، بر عهده نخواهد داشت.» 🔺 مواضع سياسی انجمن حجتيه از بحث‌انگيزترين مواردی است که مخالفان بسياری را عليه انجمن، برانگيخته است. شيخ محمود حلبی که خود از مبارزان جريان نهضت ملی بود، پس از شکست نهضت ملی، ظاهراً به اين نتيجه می‌رسد که بايد از سياست کناره‌گيری کرد. پس از آن يکسره تمام توان خود را صرف مبارزه با بهاييت می‌کند، اما در اين راه هم در مواقع بسياری مجبور به سياسی‌کاری می‌شود./حيدر معصومی