12.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استاد_تقوی
آقا فرمودند: نهی ازمنکرحوزه های مختلفی دارد ومهمترینش حوزه ی مسئولان است!
اگر ملوک وعلما درست بشن، جامعه درست میشه...
🌹
#فروش_بلیط_سینما
🎦 روایت تلخیها و شیرینیهای اسارت ۲۳ نوجوان
در فیلم فوقالعاده «۲۳ نفر»
🎁 هزینه هر بلیط آزاد، 15000 تومان است، اما با تخفیف نذر فرهنگی، فقط ،5000 تومان😃
🗓 یکشنبه ۸ دی ساعت ۱۵
سینما هویزه
برای رزرو هر فیلم، «فقط پیامکِ»
نام فیلم، تعداد، نام خانوادگی، به شماره
۰۹۱۵۹۲۷۰۹۷۳
💥 نیز برای رزرو فیلمهای: نیمروز رد خون، منطقه پرواز ممنوع، ۲۳ نفر در نوبت صبح ویژه مدارس😍
با شماره زیر از چهار روز قبل باید هماهنگ شود.
✅ قابل رزرو برای مجموعههای فرهنگی!
0915122199
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نقشه دشمن برای انتخابات مجلس
بشنوید سخنان #امام_خامنه_ای که مانند چراغ هدایت راه را بر ما مشخص می کند ....
#درست_انتخاب_کنیم
🗓سالروز ولادت ناصر المهدی
🏳دشمنیهودونصارایانحرافی
🏳پیامبرمجاهد،حضرت مسیح/۸
💠رهبرانقلاب
‼️همه پیغمبران که مبعوث شدند، در مقابلشان مستکبرینی داشتند. قرآن را ملاحظه کنید؛ یکی از بخشهای بسیار جالب و پرجاذبهی قرآن، بخش مبارزهی پیغمبران با مستکبرین است. زمان آنان بدون استثنا، با پیروزی پیغمبران تمام میشود - بدون استثنا، نگاه کنید - البته ممکن است آن پیغمبر، در وسط راه شهید شود، یا از دنیا برود؛ ولی جبههی پیغمبر، بر جبههی دشمنان پیغمبر، بدون استثنا پیروز شده است. هر چه تاریخ را نگاه میکنید، این گونه است. قرآن را نگاه کنید، «انا لننصر رسلنا»؛ اصلاً نصرت، متعلّق به پیغمبران است. اوّل کاری که مستکبران کردند اینبودکه پیامبران را مسخره کردند. خداوند به پیغمبر ما میفرماید ای پیامبر ما، اگر میبینی تو را استهزا، مسخره و توهین میکنند، سعی دارند که روحیه پیروان تو را با این توهینها تضعیف کنند، تعجّب نکن؛ همه پیغمبران بزرگ همچون حضرت عیسی، حضرت موسی، حضرت ابراهیم و حضرت نوح مورد استهزا قرار میگرفتند؛ تعجّبی ندارد؛ منتها همهی استهزاکنندگان هم، همان چیزی که آن را استهزا میکردند یعنی دین خدا به سراغشان آمد و آنها را نابود کرد و از بین برد. عین همین قضیه امروز در انقلاب اتفاق افتاده است. این حرکت هم، حرکت انبیاست. حرکتی که امام بزرگوار در این کشور به وجود آورد، حرکت انبیاست. ۷۵/۱۱/۱۲
📖 قـرآن کریـم میفرماید ڪه
حضـرت عیسی در گهواره گفت:
《إِنِّی عَبْدُ الله، جَعَلَنِی نَبِیًّا
وَ جَعَلَنِی مُبَارَکًا أَیْنَ مَا کُنت》
📖 سوره مریم، آیات ۳۰ و ۳۱
️💢 من بنده خدا هستم
💢 او مرا پیامبر قرار داده است
💢 و مرا هر جا که باشم
وجودی پر برکت قرار داده است.
《جَعَلَنِی مُبَارَکًا أَیْنَ مَا کُنت》
◽️⇦ یعنی من هر جا ڪه باشم
مایهٔ خیـر و برڪت هستم
همهٔ این خیر و برڪت هم برمیگردد
به جمله اوّل:
إِنِّی عَبْدُ الله... ⇦ یعنی بندگی خـدا
◽️⇦ چون من بنده خـدا هستم
و عبدِ خوب خـدا هستم
بنابراین هر جا ڪه باشم
مایهٔ خیـر و برڪت هستم
⇦ یعنی بندهٔ خوب خـدا
وجودش مایهٔ خیر و برڪت هست.
احتمالاً خیلی از ماها دیدیم این آدمهایی رو ڪه هرجا میرن، خیرشون به بقیه میرسه
اینها از اثرات #بندگی خـداست
✔ هر چقدر بنده، بیشتر بندگی خـدا رو بکنه، بیشتر مایهٔ خیر و برڪت هست
حتّی ممکنه خودش هم از دنیا رفته باشه، امّا هنوز خیر و برڪتش به دیگران میرسه
⇦ مثل #شهـداء و ...
♻️ برعکس این قضیه هم هست
همونطور ڪه بعضی آدمها هر جا ڪه باشند مبارکند و مایهٔ خیر و برڪت هستند
مثل حضرت عیسی علیهالسلام
بعضیها درست برعکساند ↯
❌ نه تنها خیرشون به هیچکس نمیرسه، بلکه مایهٔ شرّ و عذاب و سختی هم هستند برای دیگران
↫◄ پس همیشه دعا کنیم ڪه خدایا ما را از بندگان خوب خودت قرار بده ڪه وجود ما در همه جا مایهٔ خیر و برڪت باشد.
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بمناسبت مرگ نورعلی تابنده رئیس فرقه گنابادی
🔴 صوفیه، فرقه نعمت اللهیه، انشعاب گنابادیه! ریستارت! و آتش زدن مساجد!
✍محمدعبدالهی
🔰#دراويش و صوفيها از قرن دوم ه.ق با افراط در #زهد و رياضتهای طاقت فرسا به سبک مرتاضان هندی و بودایی و راهبان مسیحی و.. پایه #تصوف را در جامعه اسلامی گذاشتند. (از لحاظ لغوی: صوف یعنی #پشم و صوفیه یعنی پشمینه پوش) صوفیه در طول سالها به فرقه های متعدد #سنی (قادریه، نقشبنديه، چشتيه، سهرورديه، رفاعيه) و منسوب به #شیعه (نعمت اللهيه، ذهبيه، گناباديه، خاكساريه، اويسيه شاه مقصوديه، نوربخشيه) انشقاق یافتند. هيچ يك از فرقه هاي تصوف بدلیل بدعتها و انحرافات متعدد در دین، مورد تاييد #تشيع نیستند و احادیث متعددی از امام صادق(ع)، امام رضا(ع) در رد و انکار صوفیه و فساد عقیده آنها و حتی بدتر بودن آنان از کفّار وجود دارد.
🔰از معروفترین فرقه های دراویش در ایران کنونی، سلسله #نعمت_اللهی منسوب به #شاه_نعمت_الله_ولی، از عرفای قرن هشتم است. صوفی اصالتا سوری که بعدها به ایران (کرمان-ماهان) می آید و در همانجا میمیرد. شاه نعمت الله ولی با یکی از قصاید خود درباره #پیشگویی اوضاع ایران و جهان معروف است؛ قصایدی که به مرور زمان دستخوش تغییر و تحریفات زیادی شده است.
🔰اقطاب نعمت اللهیه در اوایل دوره قاجار از هند به ایران آمدند و #میرزاآغاسی عامل تابلودار #انگلستان و مسئول قتل قائم مقام فراهانی از شیوخ این فرقه بود. سلسله شاه نعمت الله همچون دیگر سلسله های تصوّف بخاطر اختلاف عقیدتی یا قدرت طلبی و ریاست خواهی دچار انشعابات گوناگون شده است. کوثریه، شمسیه، انجمن اخوت، نوربخشیه و بالاخره #گنابادیه، این انشعابات هستند. سلسله گنابادیه از زمان تأسیس تاکنون هفت قطب داشته که قطب (سرکرده) فعلی آن، #نورعلی_تابنده (مجذوب علیشاه) است. وی از اعضای #جبهه_ملی است و پس از انقلاب، مسئولیتهایی چون معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر سازمان حج و زیارت و معاون وزارت دادگستری داشته است‼️
🔰اعتقادات فرقه گنابادیه:
👈اجتماع در #خانقاه و دشمنی با #مسجد! (مسجد را خانه ضرار میدانند!)؛
👈 اعتقاد به #قطب در حد خدا و #سجده کردن به او!
👈 #وحدت_وجود و ادعای الوهیت و ربوبیت: آنها بر این باورند حتی کسانیکه بت و جن و گاو و آلات تناسلی را میپرستند، در واقع پرستش خدا میکنند!
👈جدایی طریقت و شریعت: بی مبالاتی به نماز و خمس و زکات و غسل و حجاب و..؛
👈نفی مذهب و یکسان دانستن همه ادیان (اعم از الهی و غیرالهی)؛
👈نفی انتظار فرج و قبول نداشتن حضرت #مهدی(عج)؛ +ادعای جانشینی امام زمان (نیابت خاصه)!
👈 اعتقاد به جدایی دین از #سیاست؛
👈شارب ( #سبیل بلند) گذاشتن؛
👈 #طلسم بازی، #مریدپروری، #ثروت اندوزی (درست برعکس نام درویش!).
👈تعرض اقطاب و افراد صوفیه به #زنان در چند سال اخیر همواره خبرساز بوده است.
🔰فعالیت های سیاسی فرقه گنابادیه:
فرقه دراویش #گنابادی علیرغم ادعای عدم دخالت در سیاست، همواره بعنوان ابزار #سیاسی بیگانگان بکار گرفته شده اند. استراتژیست های غربی برای مبارزه با اسلام شیعی و شیعه انقلابی، حساب ویژه ای بر روی دراویش همچون دیگر فرقه های غیرانقلابی باز کرده اند. نمونه بارز دخالتهای سیاسی دراویش:
👈حمایت کامل آنها از حکومت #پهلوی و حتی برقراری پیوندهای خویشاوندی با مقامات طاغوت (اقبال، نصیری و..) است. طبق آمار سال 1337، از شانزده نفر فرماندار استان خراسان، هشت نفرشان صوفی بودند.
👈حضور میدانی بسیاری از دراویش در اغتشاشات سال 88 و حتی نقش مدیریتی آشوبها
👈اعلام حمایت از برخی کاندیداها
👈پروندهسازیهای حقوق بشری با رویکرد گسترش تحریمها
👈جدیدترین اقدام این فرقه، #آتش زدن مساجد در اغتشاشات دی ماه 96 است.
نورعلی تابنده به حمایت تلویحی از آتشزدن حسینیهها توسط جنبش ریاستارت پرداخته و آنرا انتقامگیری از تخریب حسینیه (خانقاه) دراویش در سالهای قبل دانسته است. همچنین لیدر گروهک تروریستی #ریستارت (محمد حسینی که خود و ظاهرا خانواده اش از اعضای این فرقه هستند) با تلفیقی از عقاید #درویش مسلکی و #باستانگرایی لائیک و با شبکه سازی از اعضای این فرقه خصوصا گروهک #مجذوبان_نور تاکنون به شکل وحشیانه ای اقدام به آتش زدن چندین #مسجد و #حسینیه در کشور کرده است. لیدر این گروهک با تمسک به دعاوی صوفیانه مدعی حکومت تصوف در ایران است و با دستاویز کردن پیشگویی های شاه نعمت الله مدعی است جمهوری اسلامی در چهلمین سال حکومت خود سقوط خواهد کرد و جنگ جهانی سوم رخ خواهد داد! البته این جماعت حتی قطب خود را هم سانسور میکنند؛ چرا که شاه ولی با احترام و تجلیل از جمهوری اسلامی و حضرت امام یاد کرده و چهلمین سال انقلاب را مصادف با #ظهور امام زمان(عج) دانسته است! نه حکومت #شیاطین بر ایران!
🖊آتش به اختیار
16.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنگ رواني دشمن، تازه ترين پرده از پروژه آشوب و اغتشاش در کشور
در روزهاي اخير بمباران شايعه ها در رسانه هاي معاند کليد خورده است
رسانه باشید
⁉️ سوال: 👇👇👇
🔰آیا حضرت مسیح(ع) و حضرت خضر(ع) زنده هستند؟
✍️پاسخ:
✅درباره زنده بودن حضرت عیسى قرآن مى فرماید:
»وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِیحَ عِیسَى ابْنَ مَرْیمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَكٍّ مِنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ یقِینًا[نساء/۱۵۷]
و گفتارشان که: «ما، مسیح عیسی بن مریم، پیامبر خدا را کشتیم!» در حالی که نه او را کشتند، و نه بر دار آویختند؛ لکن امر بر آنها مشتبه شد. و کسانی که در مورد (قتل) او اختلاف کردند، از آن در شک هستند و علم به آن ندارند و تنها از گمان پیروی میکنند؛ و قطعا او را نکشتند!»
«بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَیهِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَكِیمًا[نساء/۱۵۸] بلکه خدا او را به سوی خود، بالا برد. و خداوند، توانا و حکیم است.»
قسمت اولیه این آیات دلالت بر بالا بردن حضرت به سوى آسمان دارد و قسمت اخیر طبق این تفسیر كه ضمیر «موته» (قبل از مرگ) راجع به حضرت عیسى باشد دلالت بر زنده بودن آن حضرت مى كند.
البته قسمت اخیر آیه، دو معنا شده است:
۱. قبل از مرگ اهل كتاب، پرده ها از جلوى چشمان آنان كنار مى رود و حقایق را مى بینند پس منكران حضرت عیسى به او ایمان مى آورند و مسیحیانى كه او را خدا مى پنداشتند، به اشتباه خود پى مى برند.
۲. اهل كتاب به حضرت مسیح(ع) ایمان مى آورند و منكران او، نبوتش را قبول مى كنند و مسیحیان دست از ادعاى الوهیت مسیح و انكار پیامبر آخرالزمان برمى دارند و این هنگامى است كه مسیح، طبق روایات اسلامى در موقع ظهور حضرت مهدى(عج) از آسمان فرود مى آید و پشت سر حضرت مهدى(عج) نماز مى گزارد. یهود و نصارا نیز او را مى بینند و به حضرت مهدى (عج) ایمان مى آورند. روایاتى در علایم ظهور حضرت آمده كه این موضوع را تأیید مى كنند.[۱]
اهل سنت هم روایتى نقل كرده اند كه معناى آن این است چگونه خواهید بود هنگامى كه فرزند مریم در میان شما نازل گردد در حالى كه امام شما از خود شما است.[۲]
همچنین از برخى روایات كه در مجامع روایى شیعه و سنى آمده زنده بودن حضرت عیسى استفاده مى شود از جمله امام باقر(ع) مى فرماید: در صاحب این امر (امام زمان) چهار سنت پیامبر هست و اما سنتى كه از عیسى دارد، این كه گفته مى شود او مرده است در حالى كه نمرده و زنده است.[۳]
زنده بودن حضرت خضر، از روایات استفاده مى شود گر چه پیامبر بودن ایشان مسلم نیست و محل خلاف است.[۴]
در برخی روایات آمده است كه امام صادق(ع) فرمودند:
خداوند به حضرت خضر علیه السلام عمر طولانی عطا فرمود زیرا خدا می خواست به قائم ما(حضرت مهدی(عج) عمر طولانی بدهد و می دانست) كه بندگانش بر طول عمر او اشكال خواهند كرد، به همین جهت عمر بنده اش حضرت خضر را طولانی گردانید كه عمر طولانی حضرت قائم به آن تشبیه شود.»[۵]
در برخی روایات از طرق شیعه و سنی نقل شده كه حضرت خضر(ع) از آب حیات نوشیده است، مرحوم علامه طباطبایی(ره) در این روایت تردید و تشكیك می فرمایند و می گویند: « این روایات و امثال آن روایات آحادی(خبر واحدی است) كه قطع به صدورش نداریم و از قرآن كریم و سنت قطعی و عقل هم دلیل بر توجیه و تصحیح آنها نداریم.[۶]
📚منابع:
[۱]. بحارالانوار، ج ۲، صص ۱۸۱ و ۱۹۱ و ۱۹۲.
[۲]. مسند احمد، صحیح بخارى و مسلم و سنن بیهقى طبق نقل تفسیر نمونه، ج ۴، ص ۲۰۵.
[۳]. بحارالانوار، ج ۱۴، ص ۲۳۸.
[۴]. همان، ج ۵۱، ص ۲۹۱.
[۵]. كتاب هزار و یك چرا؟ نویسنده علی سالك، نشر جمال، قم، ص۲۲۴.
[۶]. ترجمه تفسیر المیزان، ج۱۳، ص۴۸۹، ذیل آیات ۶۰ تا ۸۲ سوره كهف.