eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
51.9هزار عکس
40.7هزار ویدیو
861 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
📽 گزارش تصویری | ارتباط تصویری رهبر انقلاب با مردم قم 🎞 تصاویر به مرور در حال تکمیل است👇🏻 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=49357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روحانیت؛ سرمنشاء حرکت‌های مردمی ۱۵۰ سال اخیر تاریخ ایران 🔺 گزیده بیانات امروز رهبر انقلاب در ارتباط تصویری مردم قم 💻 @Khamenei_ir
کتاب «سحر و کلید رهایی از آن» اثری ارزشمند از استاد سعید صدری است که با قلمی زیبا و البته بسیار متقن و مستدل و مستند به آیات و روایات به رشته تحریر در آمده است. با مطالعه این کتاب، راه رهایی از سحر و طلسم و دعاهای مشکل آفرین را خواهید دانست. 📜مطالعه این کتاب را به شما توصیه میکنم. 🏠محل تهیه کتاب: کتاب فروشی های مسجد مقدس جمکران 09192552030 https://eitaa.com/antihalghe
♦️ نقد و بررسی : 🔷 یکی از براهین متقن و خلل ناپذیر که در قرآن نیز آمده است و بر وحدانیت خداوند عالم تأکید دارد، برهان تمانع است که از آیه‌ی «لَوْ كَانَ فِيهِمَا آلِهَةٌ إِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتَا ۚ فَسُبْحَانَ اللَّهِ رَبِّ الْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ.[انبیاء/22] اگر در آسمان و زمین، جز «اللّه» خدایان دیگری بود، فاسد می‌شدند (و نظام جهان به هم می‌خورد)! منزه است خداوند پروردگار عرش، از توصیفی که آنها می‌کنند!» استفاده می‌شود. در این‌جا دو نکته حایز اهمیت است: 🔶 نکته اول: باید توجه داشت که غرض اصلی این برهان، اثبات توحید ربوبی خدا و یگانه بودن مدبّر عالم است، نه اثبات یکتایی و یگانگی در توحید خالقیت خداوند متعال. 🔷 نکته دوم: مقصود از «آلِهَةٌ» در آیه، «معبودان مدبّر» است؛ زیرا الوهیت فرع بر ربوبیت و خالقیت است. مانند «إله» در آیه «وَقَالَ فِرْعَوْنُ يَا أَيُّهَا الْمَلَأُ مَا عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَيْرِي.[قصص/38]فرعون گفت: «ای جمعیت اشراف! من خدایی جز خودم برای شما سراغ ندارم.» زیرا فرعون خود را یگانه معبود مدبّر قوم خویش می‌دانست؛ نه واجب الوجود و خالق عالم.[3] 🔶 با توجه به هماهنگی و انسجام غیر قابل انکاری که بر آحاد پدیده‌های جهان هستی حاکم است، اگر فرض شود پروردگار آسمان و زمین بیش از یکی است و چندین مدبّر، جهان و انسان و ارتباط این دو را تدبیر می‌کنند، حتما باید خدایانِ مدبّر و ارباب مدیر در ذات و وجود خود مستقل از یکدیگر باشند، وگرنه با خدا بودن آنان ناسازگار خواهد بود. 🔷 همچنین باید در حقیقت و جوهر ذات و حقیقت وجود از هم متمایز باشند، باید صفات ذاتی آنان نیز متفاوت باشد؛ چون صفات ذاتی خداوند عین ذات اوست. در نتیجه، علم و اراده‌ی هریک از خدایان غیر از علم و اراده‌ی دیگری است و نظام علمی و مقام تدبیر هرکدام غیر از آن یکی. 🔶 بنابراین، باید به تعداد خدایان مفروض، نظام‌های عینی جدای از هم و جهانیان پراکنده و متباین و جوامع بشری ناهماهنگ در خارج موجود باشند؛ زیرا از چند خدای مستقل و متفاوت، با علم و اراده‌ی متمایز، جز چند نظام عینی ناهماهنگ انتظار نمی‌رود. 🔷 در حالی که قرآن کریم در توصیف نظم جهان و نداشتن ناهماهنگی و تباین می‌فرماید: «الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا ۖ مَا تَرَىٰ فِي خَلْقِ الرَّحْمَٰنِ مِنْ تَفَاوُتٍ ۖ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَىٰ مِنْ فُطُورٍ.[ملک/3] همان کسی که هفت آسمان را بر فراز یکدیگر آفرید؛ در آفرینش خداوند رحمان هیچ تضادّ و عیبی نمی‌بینی! بار دیگر نگاه کن، آیا هیچ شکاف و خللی مشاهده می‌کنی؟!» ♦️ با این بیان، روشن می‌شود که فرض تعدد مدبر و کارگردان در مقام الوهیت، مساوی است با فرو ریختن نظام هستی و فساد در آن.[4] 🔻پی‌نوشت: [1]. شریعت کی سوگماد، پال توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌تا، بی‌جا، ص 390. [2]. نقد و بررسی جریان‌های مدعی معنویت، علی محمدی، نشر ذکری، 1396، قم، ص 186. [3]. توحید در قرآن، عبدالله جوادی آملی، انتشارات اسراء، ص 74. [4]. نقد و بررسی جریان‌های مدعی معنویت، علی محمدی، ذکری، قم، ص 188. https://eitaa.com/antihalghe
⛔️فرقه « اکنکار » چند خدا را می پرستند⁉️ ♦️ از جمله فرقه‌های فعال در ایران، اکنکار است. یکی از انحرافات فرقه اکنکار چندخدایی است. 🔷 آن‌ها برای هستی نظام‌های متعددی قائلند و برای هر کدام از این نظام‌ها وجود خدایی متفاوت معتقد هستند. 🔶 آن‌ها هستی را متشکل از 12 نظام می‌دانند و 12 خدا بر هر یک از این نظام‌ها خدایی می‌کند. تمام این خدایان تحت سیطره‌ی سوگماد است. سوگماد خدای دوازدهم و دارای اهمیت ویژه‌ای است. 🔷 اکنکار، به ظاهر از بینش سکولاریسم دوری جسته و معتقد به وجود خدای آفریننده و گرداننده‌ی امور است؛ اما پال توئیچل از مسیر یکتاپرستی خارج شده و معتقد است که در جهان هستی دوازده خدا وجود دارد. 🔶 او جهان هستی را مشتمل بر دوازده عالم می‌داند که در هر جهان یک خدا به عنوان حاکم و فرمان‌روای آن طبقه وجود دارد. طبقه‌ی اول، همین جهانی است که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند. این طبقه پست‌ترین طبقه است و خدای حاکم بر آن نیز ضعیف‌ترین خداها می‌باشد. 🔻 در مقابل، طبقه‌ی دوازدهم بهترین جهان است و خدای آن کامل‌ترین خدایان. اسامی خدایان اکنکار که همگی دارای نقش ویژه‌ای در ادراه‌ی جهان هستند، به ترتیب زیر است: 1️⃣ کل لیرانجان؛ 2️⃣ آنامی پوروشا؛ 3️⃣ آگام پوروشا؛ 4️⃣ حوکیکات پوروشا؛ 5️⃣ آلا یا پوروشا؛ 6️⃣ الخ پوروشا؛ 7️⃣ سات پوروشا؛ 8️⃣ ساگونا براهم؛ 9️⃣ پارا براهم؛ 🔟 براهم؛ 1️⃣1️⃣ توریا پادلوک؛ 2️⃣1️⃣ سوگماد.[1] 🔶 مهم‌ترین عامل گرایش به مسئله چندخدایی، مشاهده‌ی پدیده‌های متنوع آسمانی و زمینی بوده است که هر نوع از آن‌ها تحت تدبیر خدای خاصی قرار دارند. همچنین، برخی از انسان‌ها به این پندار رسیده‌اند که خوبی‌ها مستند به خدای خیر و بدی‌ها به خدای شر است و بدین ترتیب قائل به دو یا چند مبدا برای جهان شده‌اند. 🔷 البته در این میان، افراد و مکاتبی همانند اکنکار، معتقد به یگانگی آفریننده‌ی کل جهان‌اند و در واقع، توحید در خالقیت را پذیرفته‌اند؛ ولی در مرتبه‌ی نازل‌تر و گاهی هم مرتبه‌ای عالی‌تر از خدای خالق را برای جهان به تصویر کشیده‌اند که هر کدام در تدبیر عالم، دارای وظیفه و کارکرد ویژه‌ای می‌باشند. 🔶 اکنکار در بحث خداشناسی، تمام خدایان را تحت سیطره‌ی سوگماد می‌داند و برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل است و همان‌طور که گفته شد، مرتبه خالقیت را به «کل لیرانجان» داده است! 🔷 لازمه فرض چندخدایی برای جهان، وجود نظام‌های متعدد، متفاوت و جداگانه از یکدیگر است، در حالی که جهان دارای نظام واحدی بوده، تمامی پدیده‌های آن با یکدیگر مرتبط هستند. ♦️ البته بنا بر فرضیه‌ی اکنکار که سوگماد آفریننده‌ی همه‌ی خدایان است نیز چنین فرضی صحیح نمی‌باشد؛ زیرا معنای حقیقی «ربّ» این است که بتواند در مربوب خود تصرف استقلالی انجام دهد و حال آن‌که این‌گونه تصرفات و تاثیرات، بین خدایان اکنکار استقلالی نمی‌باشد. بنابراین، هیچ‌کدام از آن‌ها «ربّ» حقیقی نخواهند بود.[2]
فرقه ها در همسایگی ما.mp3
4.02M
⚠️تهاجم فرقه ای‼️ ⛔️فرقه ها در همسایگی ما https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰چند خبر کوتاه از عراق به مناسبت افتتاحیه پارلمان عراق👇👇 ✅ ⭕️ منابع امنیتی عراق از ترور یکی از اعضای گردان های صلح مقتدی صدر در استان میسان عراق خبر دادند.‌‌ ✅بین جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعی اختلاف شدیدی رخ داد که‌ کدوم جریان، بزرگترین گروه پارلمانی عراق هست ؛ زیرا طرف های دیگر یعنی احزاب دیگر از کردستان و سنی ها‌ با بزرگترین گروه‌ پارلمانی توافق خواهند کرد. ✅جریان صدر هم وقتی جو مجلس رو برخلاف امیال خودشون دیدن ، مجلس رو به صحنه زد و خورد فیزیکی کشاندند .دعوا از آنجایی شروع شد که‌ جریان صدر احساس کرد که میل نمایندگان مستقل به سمت جریان هماهنگی شیعه است. ✅ پس از تهدیدات اوباش صدری، عامر فایز از پذیرفتن ریاست موقت پارلمان عراق خودداری کرد! سپس خالد حسن الدراجی ریاست موقت پارلمان را بعد از وخامت حال مشهدانی برعهده خواهد گرفت. ✅با توجه به رفتار جریان صدر در اولین جلسه مجلس عراق؛ نمایندگان چارچوب هماهنگی شیعه ، نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان و حزب جیل الجدید جلسه پارلمان را ترک کردند. ✅ ✨نمایندگان مجلس جریان صدر با کفن و بعضا با لباس نظامی جلوی مجلس عراق نشستن . 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
پاسخ به تمام شبهات فاطمیه ( ) ✍حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔻اخیرا در ایام کلیپی از یک فرد ظاهراً وهابی منتشر می‌شود که با طرح سوالاتی، سعی در ایجاد تردید در شهادت حضرت زهرا دارد. در این کلیپ تمام شبهات وی پاسخ داده می‌شود. 4⃣ خانه حضرت از چوب نخل بوده و در صورت وجود آتش کل خانه باید آتش گرفته و افراد داخل آن از بین رفته باشند! ✅ پاسخ این ادعایی بی دلیل است و معلوم نیست گوینده بر اساس کدام مستندی می گوید خانه چوبی بوده است!! گویا شبهه افکن گمان کرده است اهل بیت مثلاً در عهد حجر زندگی می کرده اند. 5⃣حضرت زهرا از کجا می دانسته که فرزند داخل شکم پسر است که نام او را محسن گذاشته است؟ ✅ پاسخ از آنجا که شبهه افکن فقط دنبال بهانه گیری است توجه ندارد که یک دقیقه قبل با استناد به علم غیب اهل بیت، شبهه افکنی کرده است. اگر علم غیب آنها را قبول داری که پس این چه سوالی است و اگر قبول نداری شبهه دوم را خودت پاسخ گفته ای. از اینها گذشته اساسا انتخاب اسم فرزندان حضرت زهرا از جمله امام حسن و امام حسین علیه السلام با پیامبر بوده است. طبق روایتهای متعدد، پیامبر نام فرزندان جانشین خود یعنی امیرالمومنین را معادل نام فرزندان جانشین حضرت موسی پیاپیش انتخاب کرده است: حسن معاد شبّر، حسین معادل شبیر و محسن معادل مشبّر 6⃣ چطور یک طرف فاطمه با تن مجروح امیرالمومنین را می کشیده و یک طرف چندین مرد تنومند و با این حال حضرت زهرا غلبه داشته است تا اینکه مجبور شدند با تازیانه دست حضرت را هدف قرار دهند؟ ✅ پاسخ وقتی حضرت علی را دست بسته به مسجد می بردند، حضرت زهرا با گرفتن کمربند امیرالمومنین مانع شدند، مهاجمان نیز برای از بین بردن مانع، بر دستان ایشان تازیانه زده اند. کجای این گزاره جای تعجب و استبعاد دارد؟ مگر اینکه مانند شبهه افکن پیاز داغ آن را زیاد و اینگونه القاء کند که مثلاً به مدت ده دقیقه حضرت زهرا، علی علیه السلام را از یک طرف و ده مرد تنومند از طرف دیگر می کشیده اند تا اینکه بالاخره ناچار شده اند با یک ضربه بر نیروی حضرت زهرا غلبه کنند. حالت خوشبینانه این است شبهه افکن در اثر زیاد فیلم دیدن، این صحنه عادی را با یک صحنه تخیلی در فیلمی اشتباه گرفته و سپس به تخیلات خودش اعتراض می کند. 7⃣ پس بقیه یاران امیرالمومنین در این صحنه چکار می کردند؟ ✅ پاسخ ابتدا یادآور می شود که طبق منابع متعدد، هجوم به خانه حضرت زهرا بیش از یک مرتبه بوده است (حداقل سه مرتبه). و همانطور که در پاسخ به سوال اول گذشت، بر خلاف تصوری که شبهه افکن القاء می کند، اینگونه نبوده که تنها حضرت زهرا به هجوم مخالفان واکنش داده اند. خود امیرالمومنین علیه السلام، زبیر بن عوام و دیگران به نوبه خود با مهاجمان درگیر شده اند و همین اقدامات مهاجمان را پس زده است. اما در هجوم سوم که هجوم نهایی و گستاخانه همراه با به آتش زدن خانه بوده و حدود پنجاه روز پس از رحلت پیامبر اعظم ص بوده است، حکومت توانسته بود با ایجاد نوعی حکومت نظامی اطرافیان امیرالمومنین را دستگیر و از گرد ایشان دور کردند. لذا در هجوم سوم که منجر به آسیب دیدن حضرت زهرا و شهادت فرزند شش ماهه ایشان می شود، کسی داخل خانه نبوده است. (شهرستانی می نویسد: در آن روز غیر از علی(ع) و فاطمه(س) و حسنین(ع) کسی در خانه نبود الملل و النحل ج 1 ص 71) 8⃣ حضرت زهرا س چطور با حال آسیب دیده سوار بر مرکب شده و برای جمع آوری کمک به خانه اصحاب می رفته است؟ ✅ پاسخ با توضیحات قبل معلوم شد که هجوم اصلی که منجر به مجروحیت حضرت زهرا شده است، حدود پنجاه روز پس از رحلت پیامبر بوده است. لذا اقدامات حضرت زهرا س برای یادآوری وظایف اصحاب در قبال حق اهل بیت، مربوط به بره های قبل از آن می باشد. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
پاسخ به تمام شبهات فاطمیه ( ) ✍حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔻اخیرا در ایام کلیپی از یک فرد ظاهراً وهابی منتشر می‌شود که با طرح سوالاتی، سعی در ایجاد تردید در شهادت حضرت زهرا دارد. در این کلیپ تمام شبهات وی پاسخ داده می‌شود. پیش از بررسی تک تک سوالات، متذکر می شود در علوم نقلی مانند تاریخ برای پی بردن به وقایع، به جای تکیه بر تحلیل های ذهنی باید به گزارش های مستند تاریخی مراجعه کرد. مثلاً اینکه آیا نادرشاه به هند لشکرکشی کرده یا خیر، را نمی شود با تحلیل ذهنی و به ظاهر عقلی پی برد، بلکه باید به تاریخ معتبر و قابل قبول مراجعه کرد. باید توجه داشت که یک چند وچون دقیق یک واقعه تاریخی، به دلیل عدم نقل تمام جزئیات و شواهد و قرائن برای ما قابل فهم نباشد، لذا اینکه کسی با بیان نکات تعجب برانگیز، به دنبال اثبات یا رد یک واقعه تاریخی باشد، اصلاً روش صحیحی نیست. بلکه باید منبع تاریخی مورد قبول را شناسایی و بر اساس آن نتیجه گیری کرد. خوشبختانه (یا متاسفانه!) درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و اتفاقات پس از رحلت پیامبر اعظم ص، منابع و مستندات چنان به وفور وجود دارد که جای شک و شبهه ای در اصل وقوع این حادثه تلخ باقی نمی گذارد. این در حالی است که به دلیل ناسازگاری این واقعه با منافع حکومت وقت، طبیعتاً مورد سانسور شدید واقع شده است. حتی علیرغم ممانعت از انتشار حقایق، علاوه بر کتب تاریخی، این واقعه (که ما نیز آرزو می کنیم ای کاش افسانه بود!) در کتب اصلی اهل سنت مانند صحیحین نیز بازتاب داشته و روایات صریحی درباره ناراحتی حضرت زهرا س از اقدامات خلفا وجود دارد (برای نمونه بنگرید به: صحیح بخاری، جلد 5، ص177، ‌چاپ بیروت و صحیح مسلم، جلد 3، ص1380،‌ چاپ مصر) با این وجود، ابهامات و شبهات مطرح شده را مورد بررسی قرار می دهیم تا معلوم شود، اشکالات وارد شده به هیچ عنوان نمی تواند در این خصوص تردید ایجاد کند: 1⃣ غیرت امیرالمومنین اجازه نمی دهد همسرش برای باز کردن در رفته باشد! ✅ پاسخ اولاً پشت در حاضر شدن حضرت زهرا چه منع و مشکلی دارد که با غیرت امیرالمومنین سازگار نباشد؟ وقتی حجاب کافی وجود داشته و مخصوصاً وقتی شرایط بحرانی است، چرا نباید حضرت زهرا به انجام تکلیف خود دراین راستا بپردازد. ثانیاً شبهه افکن به دلیل بی اطلاعی از وقایع (یا تغافل از وقایع) گمان می کند امیرالمومنین گوشه ای نشسته یا خوابیده و حضرت زهرا به دنبال رتق و فتق امور بوده است! خیر خود امیرالمومنین هم در وسط کارزار بوده و حتی درگیری هایی جزئی با مهاجمان داشته است (کتاب سلیم بن قیس، ج2، ص586 و روح المعانی، آلوسی، ج3، ص124) این نیز قابل ذکر است که علت دخالت حضرت زهرا این بوده که شاید مهاجمان از تنها یادگار پیامبر خجالت کشیده و دست از جسارت و جنایت بردارند. 2⃣ مگه اهل بیت علم غیب نداشته اند؟ پس چرا از علم غیب استفاده نکرده و از حادثه دور نشده اند تا از آسیب در امان بمانند؟!! ✅ پاسخ اولاً اهل سنت و کسانی که علم غیب اهل بیت را قبول ندارند نمی توانند به آن استناد کنند و بگویند چرا از آن استفاده نشده است. اما با این حال از آنها سوال می شود که خدا هم که علم غیب دارد چرا از هجوم کفار به مسلمانان در حوادث مختلف مثلاً جنگ بدر و احد و ... جلوگیری نکرد؟ یا اساسا خدا که علم غیب دارد چرا ما را آفرید و ما را مورد امتحان و آزمایش قرار داد؟ پاسخ همه سوالات این است که داشتن علم غیب هیچگاه جایگزین رفتار طبیعی و عادی بشر نیست. پیامبر عظیم الشان هم با وجود تصریح قرآن کریم به داشتن علم غیب، از رفتار عادی برخوردار بود و مثلاً در مسافرت ها از راهنمایی افراد آگاه استفاده می کرد. خدای متعال انسان را آفرید تا آنها با استفاده از عقل، شعور و اختیار خود راه صحیح را انتخاب کنند. استفاده پی در پی از علم غیب توسط اولیاء خدا نقض این منظور می شود. 3⃣ چرا امیرالمومنین از روی تقیة بیعت نکرد تا از این حوادث جلوگیری کند؟ ✅ پاسخ تقیه مربوط به جایی است که آسیب و ضرر فردی وجود داشته باشد اما وقتی اساس حق و حقیقت در خطر باشد جای تقیه نیست، وگرنه پیامبر هم باید تقیه می کرد و به دلیل خطرات جانی و مالی که برای خود و اصحاب خود وجود داشت (مثلاً برخی یارانش مانند یاسر و سمیه به نحو جانکاهی به شهادت رسیدند) باید دست از مبارزه علیه شرک و بت پرستی بر می داشت. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
پاسخ به تمام شبهات فاطمیه () ✍حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔻اخیرا در ایام کلیپی از یک فرد ظاهراً وهابی منتشر می‌شود که با طرح سوالاتی، سعی در ایجاد تردید در شهادت حضرت زهرا دارد. در این کلیپ تمام شبهات وی پاسخ داده می‌شود. 9⃣ اگر خلیفه دوم این جنایت ها را مرتکب شده، پس چطور امیرالمومنین دختر خود ام کلثوم را به ازدواج با او در آورده است؟ ✅ پاسخ ابتدا باید دانست که در وجود دختر دومی به نام ام کلثوم برای حضرت زهرا و امیرالمومنین علیهما السلام تردید وجود دارد. بسیاری معتقدند ام کلثوم کنیه حضرت زینب بوده است و اگر این نظر صحیح باشد، ادعای فوق از اساس مردود است. اما بر فرض که علاوه بر حضرت زینب، دختر دیگری با نام ام کلثوم برای حضرت علی وجود داشته باشد، اولاً روایات مربوط به ازدواج ام کلثوم با خلیفه دوم اشکال سندی دارد و خود اهل سنت، آن روایات را صحیح نمی دانند. ثانیاً بر فرض اینکه صحیح باشد، آن ام کلثومی که با عمربن خطاب ازدواج کرده دختر امیرالومنین نبوده بلکه دختر خلیفه اول بوده است که د دامن حضرت علی بزرگ شده است، زیرا حضرت علی با اسماء بنت عمیس که قبلاً همسر خلیفه اول بوده ازدواج کردند. (خاطرنشان می شود که اسماء ابتدا همسر برادر امیرالمومنین یعنی جعفر طیار بود و از طرفداران اهل بیت به شمار می رود.) طبق برخی نقل ها این ازدواج همراه با تهدید و نهایتاً وساطت عباس بن عبدالمطلب بوده و لذا هیچ گونه دلالتی بر رفاقت میان امیرالمومنین و عمربن خطاب ندارد. (برای مشاهده مستندات مراجعه کنید به تهذیب الاسماء نووی شارح صحیح مسلم ج 2 ص 630 و شرح مرحوم مرعشی بر احقاق الحق ج 30 ص 315) 0⃣1⃣ خانه های آن زمان اصلاً چوبی نبوده است که بتوان آن را آتش زد! ✅ پاسخ من نمی دانم شبهه افکن طبق چه دلیل و مستندی این ادعا را مطرح می کند، اما کافی است قرآن را که هیچ مسلمانی در آن شک ندارد، ملاک قرار دهیم. در سوره نور آیه 61 آمده است: (.... اگر کلید خانه ای در اختیارتان بود، می توانید از آن خانه بخورید....) پر واضح است که کلید مربوط به خانه ای است که درب آن چوبی باشد نه پرده. مضافا اینکه در گزارشات متعدد تاریخی از جمله منابع اهل سنت، به وجود درهایی از جنس چوب اشاره دارد که نشان می دهد، خانه های مردم مدینه در آن زمان درب هایی شبیه دربهای کنونی داشته است (بنگرید به صحیح مسلم ج 7 ص 118، صحیح مسلم، ج 2 ص 187 و ...) 1⃣1⃣ طبق قانون اول نیوتن، قرار گرفتن حضرت زهرا بین در و دیوار غیر ممکن است! ✅ پاسخ هرکس چنین ادعایی دارد من حاضرم این آزمایش را بر وی امتحان کنم و اگر ادعای شبهه افکن صحیح بود، از تمام سخنان قبل عقب نشینی می کنم و شبهه های او را عین حقیقت می دانم. اما اگر پس از ضربه بین در و دیوار قرار گرفت، دست از شبهه افکنی بردارد و در برابر این همه پاسخ و دلیل دست از لجاجت بردارد و حقایق را پذیرفته و بر اشتباه خود اقرار کند. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
💠هنگام فتنه چون شتر دو ساله باش نه پشتى دارد تا سوارش شوند و نه پستانى تا شيرش دوشند. 📚نهج البلاغه حکمت 1 🔰رهبر معظم انقلاب: بعضی‌‌ها در فضای فتنه، این جمله‌‌ی «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را بد میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». این معنایش این است که به هیچ وجه فتنه‌‌گر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود... گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستی روشنگری کنند؛ همه بایستی بصیرت داشته باشند. ۱۳۸۸/۰۷/۰۲
پرسش و پاسخ پیرامون : انجمن حجتیه سوگواره نگین شکسته هیئت آل یاسین "قسمت اول" 1⃣چرا این مجموعه خدوم را متهم به انجمنی میکنید؟ ✅ج: متهم نکردیم ،گفتیم کسانی که ادعای انقلابی گری دارند با توجه به سابقه خنثی وبعضا جهت دار و حضور فعال برخی عناصر انجمنی در 17 سال گذشته ،الان باید اعتماد سازی کرده و فعالیتهای نرم افزاری خود را افزایش دهند 2⃣ این مجموعه با مدیریت آیت الله شرعی که یک فرد اقلابی ،پدر شهید و ...است مدیریت میشود چگونه میتواند انحراف داشته باشد؟ ✅ج :اگر واقعا یک فردی با این سطح از همراهی با انقلاب این مجموعه را مدیریت میکرده توقع داریم که هم در مناسبات انقلاب ،هم درانتخاب سخنران ومداح ،هم در برگزاری جلسات معرفتی برای جوانان یکی از پایگاههای انقلاب در مشهد باشد در حالی که اصلا اینچنین تصوری نسبت به این مجموعه حتی دربین مستمعین آن نیست و در یک مقایسه با مجموعه ای مانند مهدیه مهر آباد که بدون بودجه های میلیاردی ،اسپانسرهای متمول و متولیی چون آیت الله شرعی انقلابی ، در حاشیه شهر توسط عده ای جوان کارگر اقدامات فوق العاده ای داشته که هیئت مذکور یک درصد از آن اقدامات را هم در پرونده خود ندارد اما برای تبلیغات آنچنانی و ارتباط با مسئولین بضاعتی ندارند . لازم به ذکره که مدیریت حسینیه در اختیار فرزند آیت الله شرعی بوده نه خود ایشون . 3⃣این مجموعه برای امام وانقلاب دعا میکند وعکس آنها را هم نصب میکند دیگر از انقلابی گری چه میخواهید ؟ ✅ج :حرکات نمایشی و سخت افزاری میتواند مصلحتی و تقیه ای باشد اتفاقا اگر انقلابیگری را در این اقدامات خلاصه کردیم منافق پروری رونق میگیرد و هر کسی تحت لوای این اقدامات نمایشی میتوانند خطرناک ترین تفکرات را پرورش داده و تحت امنیت عکس و دعا و... در امان بمانند .بلکه شاخص انقلابیگری در نرم افزار و تفکرات ترویج شده در آن مجموعه است 4⃣شما از هیئت اهل بیت انتظار دارید مثل نماز جمعه سیاسی باشد ؟ ✅ج :خیر ،اگر چه سیاست و دیانت قابل تفکیک از یکدیگر نیستند لیکن کمترین توقع از هیئتی که ادعای انقلابیگری دارد این است که سخنرانها و مداحان مشتهر به انقلابی گری و موضوعاتی که لا اقل مبانی انقلاب از قرآن و حدیث را تبیین میکند در جلسات مطرح کند در حالی که اینگونه نیست کافی است که با شفافیت لیستی از سخنرانان ،مداحان، موضوعات مطرح شده را در این 17 سال منتشر نماید 5⃣شما از افرادی مانند آیت الله صدیقی و شب زنده دار و ... انقلابی تر هستید ؟ آنها این هیئت را تائید کرده اند ✅ج: اولا باید از این بزرگان سوال کرد با اینهمه ابهامات چگونه با حضور خود مخاطبین را به اشتباه می اندازند ثانیا احتمال هم دارد برای این عزیزان این ابهامات برطرف شده باشد ولی دلیل نمیشود برای افکار عمومی شفاف سازی نشود . این عزیزان هیچ کدام نه مرجع تقلید دیگران هستند ،نه سیره آنها برای دیگران حجت است . ثالثا حضور در یک مراسم روضه دلیل برای تائید تمامی حرکت یک جریان نیست .
✅پرسش و پاسخ پیرامون انجمن حجتیه سوگواره نگین شکسته هیئت آل یاسین "قسمت دوم" 6⃣سوگواره نگین شکسته خیلی هم محتوای خوبی داره و بسیار قابل استفاده است ✅ج: اولا باید تفکیک کرد بین محتوا ،مجریان و منطق تولید یک اثر بلاتشبیه فیلم یوم العذاب(بانوی بهشت) محتوای فوق العاده ای داره و از نظرتاریخی هم مستند وهم مطلوبه اما به سفارش یاسر الحبیب (شیعه انگلیسی)و توسط کارگردان هالیوودی (ضد اسلام )ساخته شده ویقینا آتش تفرقه بین مذاهب را شعله ور خواهد کرد ثانیا این نمایش از نظر محتوائی صرفا یک روضه مصور است با دیالوگهای ضعیف ،شخصیت پردازی ضعیف ، واژه پردازیهای تنش زا ،روایت بدون تحلیل ،با کمترین اثر گذاری بصیرتی و رفتاری در مخاطب وجز تحریک احساسات مثل همان مجالسی که در حسینیه آل یاسین برگزار میشود آورده ای برای مخاطب ندارد . ثالثا منطق تولید این نمایش قبل از هر چیز تنزیه آل یاسین و تبلیغ آن است ،این نمایش محملی برای راضی کردن مسولین شهراست تا ظرفیتهای تبلیغی اعم از شهری و رسانه ای ،سرویس پیامکها و... را در اختیار یک هیئت بگذارند و اگر واقعا هدفشان ترویج معارف بود نیازی به اینهمه بولد کردن نام هیئت نبود و میتوانستند با اخلاص تمام ،بدون تمرکز بر تبلیغ هیئت چه در مقدمه نمایش در هر سیانس و چه در تبلیغات خیابانی این خدمت را به مومنین ارائه کنند . 7⃣چرا حوزه علمیه ،مدارس علمیه و بسیج طلاب این مراسم را تبلیغ کردند ؟ ✅ج : با استفسار از مسئولین متوجه شدیم که نه رسانه های رسمی حوزه ونه بسیج طلاب ،نه سازمان تبلیغات و...هیچ گونه تبلیغ رسمی نداشته اند ،ممکن است برخی از افراد به صورت خود جوش اقدام به تبلیغ کرده باشند 8⃣چرا این حساسیت برای هیئات دیگر نیست؟ ✅ج: برخی از هیئات مدعی انقلابیگری نیستند برخی هیئات کنشگر و فعالیت اینچنینی ندارند و برخی هیئات مشهور به برخی شائبه ها نیستند تا لازم باشد حساسیت به خرج داده بشه این هیئت هم مدعی است و هم فعالیت زیاد داره و هم مشهور به برخی شائبه هاست که چنانچه تغییر رویه داده ،مدیریتش عوض شده یا... لازم است شفاف سازی کنند 9⃣چرا میخواهید کم کاری مجموعه های حاکمیتی و انقلابی را با تخریب این مجموعه فعال تبرئه کنید ؟ ✅ج: اولا کم کاری مجموعه ها به نوع مدیریت برمیگردد و ممکن است نسبت به برخی مجموعه ها صادق باشد ولی بسیاری از مجموعه ها بر اساس وظایف و رسالتهای خود فعالیتهای صدها برابری دارد لیکن چون گستره عملیاتی آن کل استان خراسان است ممکن است به چشم نیاید ،مانند اعزام هزاران مبلغ به کل استان، ساماندهی هزاران هیئت مذهبی ،تربیت صدا سخنران ،مداح،قاری ،راه اندازی صدها دارالقرآن ،برگزاری بیش از 600 جشن محوری فقط در دهه ولایت ،راه اندازی راه پیمائیها و تجمعات چندین هزار نفری در اعیاد و شهادات اهل بیت علیهم السلام و... 0⃣1⃣آیا این انتقادات به یک مجموعه با جذب حداکثری منافات ندارد؟ ✅ج: انتقاد برای رفع عیوب مجموعه جهت تنویر افکار عمومی است و با عمل به راهکارهای ارائه شده این مجموعه میتواند خود را به عنوان یک مجموعه ارزشی تثبیت نماید ، جذب حداکثری به معنای جذب فرقه های انحرافی نیست
رهبر فرمودند امریکا سنگیترین شکست تاریخ را در برابر تحریم ایران خواهد خورد (آمریکا در برابر تحریم ایران شکست سختی خواهد خورد ) امریکا در برابر ایران زانو خواهد زد امریکا از درون ( مانند شوروی) بدون شلیک یک گلوله از هم فرو میپاشد و شهید ابو مهدی هم فرموده بودند امریکا بدست ترامپ نابود میشود امام ره فرمودند که ایران ابهت ابرقدرتها را در هم خواهد شکست ✅ ایران قله های عظیم دنیا را فتح خواهد کرد 🇮🇷امام خميني(ره) : انقلاب ما آغاز نهضت جهاني اسلام به پرچمداري حضرت حجت است. 🇮🇷امام خامنه اي(مدظله) :   ما به ظهور امام زمان(عج) این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده ایم ۸۷ نیمه شعبان 🇮🇷نسل کنونی فلسطین شکست قطعی اسرائیل را خواهد دید.(عید فطر 87) 🇮🇷دولت اسرائيل در سراشيبي تند سقوط است.(اسفند 88) 🇮🇷من با اطمينان كامل مي گويم : تحقق كامل وعده الهي(ظهور) براي تمدن نوين اسلامي در راه  است. (امام خامنه اي(مدظله) -پيام حج87) 🇮🇷آیت الله العظمی بهجت: نقل قول از ايت الله تو بشارت می دادیم که منتظر باشید ظهور امام زمان(عج) را خواهید( ظهور آنقدر نزدیک است که) به سالخوردگان نیز بشارت مي دهیم که  منتظر باشید ، ظهور آقا را خواهید دید . 🇮🇷ظهور بسيار بسيار نزديك است. (نقل قول از حجت الاسلام حاجتي امام جمعه موقت اهواز) شما جوانان بزودی خود را در قله های شرف خواهید دید اینده از آن شما جوانهاست بزودی در قدس نماز میخوانیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هشدار!! 🔻خطر نفوذ انجمن حجتیه در تمام لایه‌های مردمی و حتی دولتی جدی است. باید فکری کرد. دیدن این فیلم را توصیه می‌کنم.نکنه خدای ناکرده در غفلت باشیم
خلاصه‌ی چهارچوب کلی بیانات رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی [الف]. غیرتِ دینی: [1]. انقلاب ایران، یک «انقلابِ دینی» بود، نه «انقلابِ سکولار». [2]. «عالِم دینی» می‌تواند مردم را بسیج کند، نه «روشنفکر غربی». [3]. دشمن با «اسلام سیاسی»، مخالف است، نه «اسلام سکولار». [4]. «عامل نجات کشور» در بزنگاه‌های مختلف، غیرت دینیِ مردم بوده است. [5]. «غیرت دینی»، به معنی «خشونت نامعقول» نیست. [6]. آیت‌الله مصباح هم در «غیرت دینی» و هم در «عقلانیّت»، در اوج بود. [7]. اهل فکر و قلم باید در مقابل «حسّاسیّت/ حمیّت/ غیرت‌زدایی از مردم نسبت به اصول/ مبانی/ بیّناتِ انقلاب» بایستند. [8]. پایبندی به «اصول انقلاب»، موجب «پیشرفت» می‌شود. [9]. «حقیقت/ هویّت/ باطنِ مردم ایران» در «زیر تابوت شهید سلیمانی» آشکار شد، نه در «نظرسنجی‌ها». ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، [ب]. جنگِ نرم: [1]. یک «جنگِ نرمِ وسیع و متنوّع» در جریان است. [2]. دشمن، افراد «بی‌ارزش» و «کم‌مایه» و «پُرمدّعا» را که اصول انقلاب را زیرسئوال می‌برند، برجسته می‌کند. [3]. در این جنگ، بیّنات انقلاب از قبیلِ «حاکمیّت دین»، «تسلیم‌نشدن در برابر دشمن مستکبر»، «استقلال»، «مبارزه با فساد و بی‌عدالتی» و ... نفی می‌شود. [4]. نباید موفقیّت‌های جمهوری اسلامی، «مکتوم» بماند. [5]. کارهای عقب‌افتاده ناشی از «فساد»، «اشرافی‌گری» و «نگاه غیرانقلابی» است. [6]. باید «امید نسبت به آینده» را در جوانان تقویّت کرد. ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، [ج]. وحدت: [1]. نباید «اختلاف سلیقه‌ها/ روش‌ها/ منش‌ها»، موجب «جبهه‌گیریِ تقابلی» شود. [2]. در مقابل کسانی‌که مقابل انقلاب می‌ایستند، انقلاب «چاره‌ای جز ایستادن» ندارد. [3]. برای حفظ وحدت، نباید مسأله‌های اختلافی را «کِش/ ادامه» ‌داد. ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
حرف روز 🔰پیش قیامی در حد انقلاب! امروز 43 سال از قیام خونین مردم قم در 19 دی 1356 می‌گذرد؛ تجمع و راهپیمایی مردم و طلابِ شهر قم در اعتراض به انتشار مقاله توهین‌آمیز «ایران و استعمار سرخ و سیاه» در روزنامه اطلاعات که در بخشی از آن مطالبی علیه امام خمینی بیان شده بود. مقاله مذکور به مناسبت روز کشف حجاب و نزدیکی سالگرد انقلاب به‌اصطلاح سفید شاه در ۱۷ دی ۱۳۵۶ به چاپ رسید. نام نویسنده احمد رشیدی مطلق بود که آن را مستعار دانسته‌اند. به گفته «آنتونی پارسونز»، سفیر وقت انگلیس در ایران، با توجه به سلسله‌مراتب تصمیم‌گیری در حکومت پهلوی، تصمیم به نگارش و انتشار این مقاله از طرف شخص محمدرضا پهلوی یا ساواک (سازمان اطلاعات و امنیت کشور) یا هیئت دولت بوده است. در این مقاله که زمینه اصلی قیام بود، امام خمینی عامل ارتجاع (پسرفت) و مسئول خون‌های ریخته شده در واقعه پانزده خرداد شمرده شد. هدف از انتشار این مقاله تخریب چهره امام خمینی بود. رژیم هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد که این قیام سلسله‌جنبان قیام‌ها و اعتراضات دومینو واری باشد که در انتها طومار سلطنت پهلوی را به هم بپیچد. این قیام آثار و پیامدهایی داشت که مرور آن‌ها برای نسل جدید که در معرض جنگ روایت‌ها و جنگ تغییر ادراک‌ها و تحریف باورها قرار گرفته است، واجد درس‌ها و نکات عبرت‌آموز است: 1️⃣- سرعت بخشیدن به روند انقلاب اسلامی؛ به‌طورکلی این قیام به چند دلیل در سرعت بخشیدن به روند انقلاب اسلامی تأثیر شگرف و عظیمی داشت: یکی اینکه سکوت را در هم شکست؛ دوم، باعث بسیج مردم شد؛ سوم، جرئت و شجاعت مبارزه علنی را دوچندان کرد و چهارم اینکه تسلسل قیام‌ها را ایجاد کرد. 2️⃣- جهت دادن به هویت اصلی انقلاب اسلامی؛ قیام ۱۹ دی بر همگان آشکار ساخت که هویت نهضت و قیام، «اسلامی» است. ۱۹ دی ۵۶ ظرفی است برای ظهور و بروز اعتقاد و باورهای اسلامی مردم. مردم در این واقعه نشان دادند پیوند ارزشی و اعتقادی مردم و ولایت ناگسستنی است. ✅وحشت رژیم از انقلاب رو به گسترش اسلامی، آشکار شدن دروغین بودن شعارهای حقوق بشر کارتر و فضای باز سیاسی رژیم که در آن مقطع زیاد بر آن مانور داده می‌شد، بسط نفوذ و محبوبیت امام خمینی، شکست متحجرین و مروجان نظریه جدایی دین از سیاست، مردمی و فراگیر شدن نهضت اسلامی، آشکار ساختن ماهیت ضد مردمی رژیم پهلوی، سازمان‌دهی نیروهای انقلابی از دیگر آثار مبارک این قیام بود که پیروزی مردم را در 1357 تضمین و قطعی کرد. ✍️ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi