فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«حسینی راستین» کسی است که «حسین زمان» خود را بشناسد و لحظهای از یاری و فرمانبرداری او غفلت نکند.
#ولایت_فقیه
#غزه
■حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمیداشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی میآید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمده ای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو .
▪️من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (1)؛ «ای کسانی که ایمان آوردهاید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین .
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»
یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصه ای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن .
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن .
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم میشود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم میشود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است !!؟؟و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان میگفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده میکردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند:
مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که:
«یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمه ای را که دشمن از آن سوء استفاده میکند به کار نبرید .!!
▪️بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه میزنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را میکنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده میکند
■ این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده میکرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار میدهد که:
■ از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده میکنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگر قمه نمی زنیم.!
📚مجله مبلغان،شماره 39 🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸
- ناشناس.mp3
1.68M
❗️❗️❗️❗️❗️⛔️⛔️⛔️❌❌❌
اگر میخواهی ثواب شهدای کربلا را داشته باشید😳 این جمله را هر روز بخوانید👇
▪️يا لَيتَني کُنتُ مَعَهُم فَاَفُوزَ فَوزًا عَظيماً
👈حجت الاسلام رفیعی
✅✅✅✅✅✅❇️❇️❇️❇️
💠رهبر انقلاب: هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقهمند به امام حسین است، یعنی علاقهمند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
🏴 من میگویم حرکت کرد تا #وظیفه را انجام بدهد؛
🔹بعضی میگویند امام حسین (علیه السّلام) حرکت کرد که قدرت را بگیرد -از مردمان مؤمن هم این حرف را میزنند،
اشتباه میکنند؛
بعضی [هم] میگویند حرکت کرد تا شهید بشود.
🔹من میگویم حرکت کرد تا وظیفه را انجام بدهد؛
منتها در راه انجام وظیفه، یک احتمال این است که آدم به قدرت برسد،
چه عیب دارد؟
یک احتمال این است که انسان شهید بشود،
چه عیب دارد؟
🔹مقصود این است که ما بتوانیم این عمل را انجام بدهیم، این وظیفه را انجام بدهیم؛ مسئله این است؛
🔹علّت اینکه ما در مقابلهی با آمریکا کوتاه نمیآییم این است. اینکه ما در مقابل فشار تبلیغاتی دشمنان، کم نمیآوریم به توفیق الهی، به خاطر این است؛
چون یک وظیفه است؛
🔹اگر چنانچه نکردیم، کان حقّاً على الله ان یدخلنا مدخله.
(رهبری1398/07/21)
▪️شاید فکر کنیم تحت تاثیر رسانه ها قرار گرفتن مخصوص غیرانقلابی هاست در حالیکه اصلا اینچنین نیست؛ برخی انقلابیون نیز متاثر از جو ایجادی توسط رسانه هایند که در نهایت ناامید گشته و حتی آن ذهنیت خود را به عنوان واقعیت جامعه تصور کرده و همه جا بیان میکنند و طبق این ذهنیت خود به پیش بینی آینده میپردازند در حالیکه حقیقت چیز دیگری است. حقیقت و واقعیت آن چیزی است که رهبری (با آن دید جامع و کامل خود به دور از تاثیر پذیری از چیزی) میفرمایند؛ همانا در نگاه به آینده حضرت ایشان، امید موج میزند.
پ.ن: برخی رفقا با وجود این تصورات اشتباه، بالاخره سخن رهبری را میپذیرند اما هستند از دوستانی که به تزریق ناامیدی اصرار دارند و این خطرناک است و با ولایت مداری واقعی هم خوانی ندارد. ولایت مداری حقیقی را باید در یاران امام حسین علیه السلام را یافت.
⬛️ امام خامنهای (مدظلهالعالی):
🏴 انسان احساس میکند که نهضت حسینی در واقع با دو نگاه قابل ملاحظه است، که هر دو هم درست است؛ اما مجموع دو نگاه، نشان دهندهی ابعاد عظیم این نهضت است. یک نگاه، حرکت ظاهری حسینبنعلی است؛ که حرکت علیه یک حکومت فاسد و منحرف و ظالم و سرکوبگر -یعنی حکومت یزید- است؛ اما باطن این قضیه، حرکت بزرگتری است که نگاه دوم، انسان را به آن میرساند؛ و آن حرکت علیه جهل و زبونی انسان است. در حقیقت، امام حسین اگرچه با یزید مبارزه میکند، اما مبارزه گسترده تاریخی وی با یزیدِ کوتهعمرِ بیارزش نیست؛ بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است. امام حسین با اینها مبارزه میکند.
۱۳۷۹/۰۱/۲۶
▪️بیانات در خطبههای نماز جمعه تهران
انجمن حجتیه چیست؟ چه زمانی به وجود آمد؟موسس آن چه کسی است؟نظر آیت الله خامنه درمورد این افراد چه میباشد؟
👇👇👇👇👇👇👇
پاسخ:
انجمن حجتیه به عنوان یکی از جریانهای ایستای مذهبی در خنثی سازی و سیاست گریز نمودن قشر مذهبی، خصوصاً نسل جوان، نقش موثری را ایفا نموده است.
انجمن حجتیه پس از رکود چندساله، از سال 1376 فعال شده،تشکیلات خود را دنبال نموده و عناصر وابسته به این فرقه در تهران و شهرستانها با پوشش هیأت های مذهبی و جلسات تفسیر قرآن مشغول فعالیت شده و توانسته اند افرادی از قشر جوان را جذب نمایند.
‼️تاریخچه
الف) قبل ازانقلاب :
این انجمن بانام "انجمن خیریه حجتیه مهدویه" پس از کودتای 28 مرداد 1332 با رهبری محمد ذاکر تولایی(معروف به حلبی) با هدف مقابله با بهائیت تأسیس شد. لیکن در مبارزه با بهائیت، هیچ گاه اساس بهائیت (صهیونیسم) و رؤوس آن در ایران(هویداها، هژبر یزدانی ها و رژیم بهائی پرور شاهنشاهی) را مد نظر قرار نداده، بلکه در محیط اختناق رژیم شاهنشاهی در کمال آزادی، جلسات منظمی را در ییلاقها و باغهای بزرگ با صرف هزینه های سنگین برگزار میکردند. از افتخارات این انجمن در قبل از انقلاب عدم شرکت اعضایش در قضایای 15 خرداد بود.
ب) پس از انقلاب :
در ابتدای انقلاب با سوء استفاده از فضای باز به وجود آمده و با پوشش دفاع از اسلام فقاهتی، به جنگ با ولایت فقیه برخاستند. پس از سخنرانی امام راحل درسال 1362 عده ای از اعضا جریان متوجه انحرافات خود شده و از انجمن جدا شدند .
‼️حضرت امام خمینی (ره) درخصوص انجمن حجتیه فرمود :
یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید مصیبت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید.حضرت صاحب مگر برای چی می آید...این اعوجاجات را بردارید، این دسته بندیها را برای خاطر خدا اگر مسلمونید ،بردارید و برای خاطر کشورتان اگر ملی هستید، این دسته بندیها را بردارید. در این موجی که الان ملت را به پیش می برد، در این موج خودتان را وارد کنید و برخلاف این موج حرکت نکنید که دست و پای تان خواهد شکست.(1)
‼️مواضع انجمن حجتیه
الف )مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی:
از مواضع انجمن، میتوان به مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی خصوصاً بعد از انقلاب اشاره نمود.
👈امام خمینی(ره) در باب حکومت میفرمایند:
لازم است که فقها اجتماعاً یا انفراداً برای اجرای حدود وثغور نظام، حکومت شرعی تشکیل دهند. این امر اگر برای کسی امکان داشته باشد ، واجب عینی است و گرنه واجب کفائی است.
‼️انجمن معتقد است که استرداد حق مظلوم را باید به ظهور امام زمان (عج) واگذار نمود. طبیعی است که بر اساس این عقیده، امر تشکیل حکومت به خودی خود منتفی میگردد. برپایی حکومت به منظور استرداد حق بی مورد شناخته میشود.
‼️ب) عدم اعتقاد به ولایت فقیه:
ولایت فقیه جزء حکومت ا سلامی است. مشروعیت حکومت بسته به حضور فقیه جامع الشرایط در رأس امور است، تا ناظر بر اجرای احکام اسلام به طرز صحیح باشد. با ظهور انقلاب و برقراری نظام اسلامی درایران اصل ولایت فقیه به عنوان یکی از ارکان نظام به تصویب مجلس خبرگان قانون اساسی رسید. اما انجمن حجتیه قائل به ولایت عامه مراجع در مقابل ولایت فقیه است.
با تعمیم ولایت میخواهند که همه مجتهدان ولایت داشته باشند. بین آنها یک نفر به عنوان فقیه اعلم شناخته شود، ولی جایگاه فقیه اعلم در راس کلیه قوای حکومتی نیست. انجمن با جدا کردن رهبریت از مرجعیت که ناشی از جدا کردن دین از سیاست است، تقلید خویش از مراجع خاص و عملکرد خود را توجیه مینماید.
‼️ج) مهدویت وانتظار :
رهبر و مؤسس انجمن حجتیه درجلسه درس و سخنرانی خود گفته است:
الان هم میگویی حکومت اسلامی خوب است. شما آن مصداق حاکم اسلامی را نشان بدهید. آنی که معصوم از خطا باشد را نشان بدهید. آنی که هوی و هوس و حب ریاست و شهرت و غضب و تمایلات نفسی به هیچ وجه در او اثرنکند، نشان بدهید. او بیاید توی میدان جلو بیافتد. ملت می افتد به خاک پایش، تمام مردم قربان خاک پایش میشوند .
بدین ترتیب اعضای انجمن برای توجیه رخوت و سازشکاری و تنبلی خود، قیام برای تشکیل حکومت شرعی را نفی می نمایند. نگرش انجمن در باب انتظار مبتنی است برنگرش عامه (باید امام زمان بیاید اشکالات رابرطرف کند و تا حضرت نیاید، هیچ کاری انجام نمیگیرد...)میباشد.سعی کرده اند این مسئله را به شکل استدلالی مدون نمایند .
‼️د) جدایی دیانت از سیاست:
در اساسنامه ای که مبنای خط مشی انجمن میباشد، آمده است که، انجمن به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت. مسئولیت هر نوع دخالت در مسائل سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن، بر عهده خود آنان خواهد بود.
حضرت امام(ره) در بیانی شیوا فرمود:
جدا کردن سیاست ا ز دین قیام برضد اسلام است.
‼️همچنین امام در جای دیگر فرمود :
ما مکلفیم به این که در امور دخالت کنیم. ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم، همانطور که پیغمبر(ص) دخالت میکرد.(2)
زمینه_سازی_ظهور
✅ قوانین پوشش در چند دانشگاه
🔸۱_ لباسی که بطور نامناسب اندام ها را نشان دهد مجاز نمی باشد
🔸۲_ رنگ کردن مو مجاز نمی باشد
🔸۳_ آرایش کردن مجاز نیست
🔸۴_ مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید وجوراب استفاده کنند
🔸۵_ موها رنگ طبیعی باید داشته باشد
🔸۶_ ریش بزی ممنوع
🔸۷_ سوئیت شرت ممنوع است
🔸۸_ دکمه های پیراهن بسته باشد
🔸۹_ هرگونه جواهرآلات به جز ساعت و یک جفت گوشواره برای بانوان مجازنمی باشد
🔸۱۰_ پوشش دانشجویان باید طوری باشد که باعث حواس پرتی خود و دیگران و مانع تمرکز بر روی درس نشود
🔸۱۱_ پوشیدن لباس لی برای بانوان ممنوع
🔸۱۲_ پوشیدن هرگونه تی شرت، لباس ورزشی، شلوارتنگ ممنوع
🔸۱۳_ لباس رسمی برای آقایان: پیراهن یقه دار و آستین دار، بدون کروات بهمراه جوراب
🔸۱۴_ لباس پاره و تنگ ممنوع
🔸۱۵_ لباس هایی که ترغیب به مصرف مشروبات الکلی بکند ممنوع است
🔸۱۶_ لباس ها باید داخل شلوار باشد و انقدر بلند باشد که درموقع نشستن و بلند کردن دست ها قسمت های توزده لباس بیرون نیاید
🔸۱۷_ اگر دانشجو نتواند پوشش خود را اصلاح کند با اولیاء او تماس خواهند گرفت تا برای او لباس مناسب بیاورند و او بیرون از کلاس خواهد ماند و غیبت خواهد خورد
حدس میزنید این قوانین برای کدوم دانشگاه هاست؟
🔻دانشگاه آزاد اسلامی؟
🔻دانشگاه های دولتی؟
🔻دانشگاه امام صادق؟
🔻 دانشگاه الزهرا؟
🔻حوزه علمیه قم؟
خیر..!
👇 این قوانین مربوط به این دانشگاه هاست:
موارد ۱، ۲، ۳ 👈 دانشگاه گرین ویل آمریکای شمالی
موارد ۴، ۵، ۶ 👈 دانشگاه آکسفورد انگلیس
موارد ۷ تا ۱۰👈 کالج رابرت ترکیه
موارد ۱۱، ۱۲، ۱۳👈 هاردین لیمونز آمریکا
موارد ۱۴ تا ۱۷👈 دانشگاه ایالتی کالیفرنیا
📚منبع: کتاب "نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان"
🔹پس غربی ها هم اعتقاد دارن که پوشش میتونه باعث حواس پرتی دیگران بشه
🔹مشروبات الکلی مگه تو این کشورها بده که میگن رو لباس نباید تبلیغ بشه؟ مگه فقط تو اسلام این چیزا ممنوع نیست!
🔹چرا فقط تو دانشگاه ها این قوانین سخت پوشش رو لحاظ کردن؟ یعنی تو خیابون اگه باعث حواس پرتی و دل مشغولی دیگران بشن و رو کانون خانواده ها، جوان ها و نوجوان ها تاثیر منفی بذارن اشکالی نداره؟
🔻راستی دانشجویان اعتراضی نمیکنن به این قوانین سخت اونم تو اون کشورها که مهد آزادی هست؟
■حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمیداشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی میآید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمده ای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو .
▪️من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (1)؛ «ای کسانی که ایمان آوردهاید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین .
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»
یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصه ای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن .
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن .
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم میشود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم میشود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است !!؟؟و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان میگفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده میکردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند:
مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که:
«یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمه ای را که دشمن از آن سوء استفاده میکند به کار نبرید .!!
▪️بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه میزنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را میکنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده میکند
■ این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده میکرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار میدهد که:
■ از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده میکنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگر قمه نمی زنیم.!
📚مجله مبلغان،شماره 39 🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸
🔰 کان عمنا العباس نافذ البصیره
⬛️ بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟
⬛️ همه یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد.
⬛️ در روز تاسوعا، مثل امروز عصری، وقتی که فرصتی پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنی آمدند به او پیشنهاد تسلیم و اماننامه کردند و گفتند ما تو را امان میدهیم؛ چنان بر خورد جوانمردانهای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم!؟ وای بر شما! اف بر شما و اماننامه شما!
⬛️ نمونه دیگرِ بصیرت او این بود که به سه نفر از برادرانش هم که با او بودند، دستور داد که قبل از او به میدان بروند و مجاهدت کنند؛ تا اینکه به شهادت رسیدند. میدانید که آنها چهار برادر از یک مادر بودند: اباالفضل العبّاس -برادر بزرگتر- جعفر، عبدالله و عثمان.
⬛️ انسان برادرانش را در مقابل چشم خود برای حسینبنعلی قربانی کند؛ به فکر مادر داغدارش هم نباشد که بگوید یکی از برادران برود تا اینکه مادرم دلخوش باشد؛ به فکر سرپرستی فرزندان صغیر خودش هم نباشد که در مدینه هستند؛ این همان بصیرت است.
🎙 امام خامنه ای
⛔️مسئولین هیئات هوشیار باشید!
📣 جريان انحرافی شيرازی اخيراً نمايندگانی را با هدف جذب افراد و ارتباط با هيئات عزاداریِ سطح شهرها انتخاب كرده كه ضمن حضور در برخی هيئات، برای جلب اعتماد، اقدام به انجام كمك های مالی به مسئولين هيئات نیز می كنند!
لذا جا دارد همه ی مسئولین و برپاکنندگان هیئات عزای سیدالشهداء علیهالسلام، نسبت به برقراری ارتباط و پذیرفتن این افراد، که با هدف #نفوذ، سوءاستفاده و حاشیهسازی در هیئات و مجالس عزا صورت می گیرد، هوشیار و آگاه باشند.
🚀شلیک ۱۳۰ راکت و موشک در ۱۰ دقیقه به سمت اراضی اشغالی
رسانههای صهیونیستی:
🔺مقاومت فلسطین در فاصله ۱۰ دقیقه بیش از ۱۳۰ موشک و راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده که برخی از آنها تا بئرالسبع و تلآویو رسیدهاند.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ افشاگری نماینده مجلس از جنایت های پشت پرده طرح کنترل جمعیت
🔺روش های اجرایی سیاست تعدیل جمعیت #جنایت بود!!
🔺ثابت میکنم نسل کشی در کشور رخ داد!
🔺بدون رضایت خانمها، آنها را مقطوع النسل کردند!
🔺#وزیر_بهداشت ۲ ماه پیش دستور جمع آوری آنها را داد!
🔺عقیم سازی هایی کردند بدون رضایت مردم!
🔺به مراجع تقلید دروغ گفتند!
👤 دکتر بانکی پور (نماینده مجلس)
«اللهم عجل لولیک الفرج»
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
🔰حرف روز
🔻خونی که سرد نمیشود!
پس از قیام عاشورا، دشمنان اهلبیت علیهمالسلام تلاش بسیاری برای زدودن معارف حسینی و قیام عاشورا از اذهان و قلوب مردم کردند؛ در برهههای مختلف مانند دوره منصور دوانیقی، هارونالرشید، متوکل عباسی و ... برای فراموش شدن قیام حسینی، اقدام به تخریب فیزیکی قبر و بنای موجود بر آن شد. ساختار خلافت در دوره اموی و مروانی تلاش کردند تا با تغییر و تحریف عاشورا این روز را روزی برای شادی و روزهداری مردم قرار دهند، چنانکه این شادی در زیارت عاشورا و عبارت «و هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان بقتلهم الحسین علیهالسلام» منعکس گردیده است؛ فراتر از آن در برهههایی از تاریخ از سوی دشمنان اهلبیت تلاش گردید که مناسک مذهبی و مراسماتی شبیه عزاداری تشیع در روز عاشورا راهاندازی شود، چنانکه برخی روز کشته شدن مصعب ابن زبیر را تکریم نموده و به عزاداری میپرداختند. نمونههای مشابه اینچنینی در مواجهه با عاشورا و مکتب حسینی را میتوان متعدد نام برد و مثال زد؛ لذا سؤالی که پدید میآید این است که چگونه با همه این تلاشها، عاشورا و مکتب امام حسین علیهالسلام تداوم یافت ولی دیگر مناسک شبیهسازیشده باقی نماندند؟ به نظر ۳ موضوع در ماندگاری عاشورا و مکتب سیدالشهدا تأثیرگذار بوده است.
1️⃣فطری و الهی بودن قیام عاشورا؛ قیام عاشورا صرفاً با هدف کسب قدرت نبود، بلکه فراتر از آن تلاشی الهی برای زدودن غبار تحریف از معارف الهی بود. قیام حسینی در برابر یزید را باید قیام خیر مطلق در برابر شرورترین خلقت موجود دانست و همین موضوع باعث گردید که ماهیت این قیام در راستای فطرت مردم بوده و هیچوقت رنگ کهنگی به خود نگیرد.
2️⃣منسک فرقهای یا تعظیم شعائر الهی؛ هرچند آنگونه که گفته شد، دشمن با شبیهسازیهایی مانند قتل ابن زبیر تلاش کرد عاشورا را به فراموشی ببرد؛ اما آنچه مغفول ماند این بود که عاشورا صرفاً یک منسک مذهبی و یا عزاداری برای فقدان یک فرد نبود، بلکه محل و موعدی برای تعظیم شعائر الهی گردید و همین بر ماندگاری قیام عاشورا تأثیرگذار بود.
3️⃣مردم پایه بودن گرامیداشت عاشورا؛ باوجود تلاش بسیاری از حکام جور از حجاج بن یوسف ثقفی تا رضاشاه پهلوی برای زدودن عاشورا، اما یکی از مهمترین مؤلفهها در ماندگاری عاشورا، مردم پایه بودن آن و خیزش مردم برای تکریم آن در طول تاریخ است.
نکته پایانی اینکه قیام حسینی هرسال جلوهای مردمیتر و رنگ و بویی تازهتر مییابد که اثباتی بر الهی بودن آن است.
✍ #یعقوب_ربیعی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🔰گزارش روز
⚫️شمر زمانهات را چقدر میشناسی؟!
در روزهای اخیر بیانات منتشرنشده مقام معظم رهبری در دیدار شوراى مرکزى هیئتهاى عزاداری استان تهران (در 12 مردادماه ۱۳۷۳) توسط سایت معظمله منتشر شد که در آن تأکید کردهاند که «دیدید که در سال ۵۷، همین هیئات مذهبى شما در روشن کردن حقایق براى مردم چه نقش بزرگى ایفا کرد. مردم در خیابانها راه میرفتند و نغمه هیئتهای عزادارى براى آنها بهترین تحلیلکننده سیاسى و انقلابى آن روز بود که حقایق را بیان میکرد؛ در سال ۴۲ هم همینجور بود، در دوران جنگ هم همینجور بود. امروز هم همینجور است».
🔸️گزارههایخبری:
اگرچه امروزه فرد سفاک و خونریزی مثل یزید وجود ندارد؛ اما دهها انسان فاسد و ظالم وجود دارند که خون میلیونها انسان بیگناه را مباح کردهاند و شبانهروز در حال تخریب، آتش زدن سرپناهها و اسارت آنها هستند و لازم است که هیئتهای عزاداری رابطه دقیق و ظریف این جنایتها را با افرادی مثل یزید روایت کنند؛
1️⃣ از سال ۱۳۹۴ تاکنون عربستان سعودی به نمایندگی از آمریکا، از دریا، زمین و آسمان حمله علیه مردم مظلوم یمن را آغاز کرد که طبق آمار رسمی، در این فاصله قریب به ۱۸ هزار نفر بهصورت مستقیم به شهادت رسیدهاند که ۴ هزار کودک بودهاند. این عملیات اگرچه در شرایط فعلی با پیروزی مردم مظلوم یمن در حال پایان یافتن است؛ اما شمر زمانه آن را فراموش نکن که گناه این کودکان هم این بود که پدرانشان در مقابل جنایات یزید صفتهایی مانند حاکمان سعودی ایستادگی کردند.
2️⃣ از سال ۲۰۱۱ عربستان سعودی به همراه جبههای عظیم از تروریستها خون، جان و مال مردم بیگناه سوریه را مباح کردند و در طول ۱۰ سال قریب ۴۹۴ هزار نفر از مردم را به شهادت رساندند که بیش از ۳۰ هزار نفر از آنان کودک و ۳۰ هزار نفر هم زن بودهاند. گناه مردم سوریه آن بود که بین تسلیم در مقابل ائتلاف سعودی و مقاومت، گزینه مقاومت را انتخاب کرد.
3️⃣ در این روزها شاهد حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه هستیم؛ تخریب خانهها، اسارت و شهادت بهای دفاع رزمندگان غزه از قبله اول مسلمین است. در حملات رژیم صهیونیستی به غزه همواره 80 تا 90 درصد از کشتهشدگان؛ غیرنظامی و یکچهارم آنها کودک هستند.
آمار جنایتهای آمریکایی- صهیونیستی و مزدوران آن به این میزان خلاصه نمیشود و در جای جای دنیا قابل رصد و مشاهده است.
نکته پایانی: اگر شمر اکنون زنده بود، همین جنایتها را مرتکب میشد ولی اکنون اگرچه هویت متفاوت شده؛ اما ماهیت جنایتکاران همان است. امروز هم سفیدی گلوی کودکان را با موشک نشانه میگیرند، خانههای مظلومان را بمبهای مخرب به آتش میکشند، زنان و دختران مسلمان را بهعنوان کنیز خریدوفروش میکنند، مردم مسلمان را تحریم میکنند و در زمین، هوا و دریا مراقبت میکنند که به آنها غذا و دارو نرسد. آری، مردم اگر شمر و یزید زمانه را نشناسند، نمیتوانند به امام زمان (عج) کمک کنند و در حسرت لبیک به «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» خواهند ماند؛ زیرا اکنون جنگ شناختی دشمن بهگونهای است که تشخیص جبهه باطل و حق بسیار دشوارتر از گذشته است و جهاد تبیین در هیئتهای عزاداری، قدرت تحلیل و مبارزه در رکاب امام حق را به ما میآموزد که آری شمر و یزید زمانه هم با زر، زور و فریب در حال جنگ دائمی هستند.
✍ #فرهاد_مهدوی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🔰 متن نامه #حجت_الاسلام_راجی در خصوص انتقاد یکی از فعالان #عدالتخواه از ایشان در مدل #جهاد_تبیین
دوست عزیزِعدالتخواهم، جناب آقای داود مدرسییان
سلام علیکم
با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان
بنده عادت به نامه نوشتن و توئیت زدن و... درباره دیگران ندارم و اگر انتقادی به شخصی داشته باشم گوشی را برداشته و با او تماس میگیرم و یا پیام میدهم . دیروز هم همین اتفاق افتاد، مطلبی در نقد حقیر در کانالتان منتشر شد که در همان دقایق ابتداییِ انتشار، به شما پیام داده و از شما تشکر کردم، اما بعد از دریافت پیامهای انتقادیِ پیاپی، و دقت بیشتر در کانال شما متوجه #تقطیع کلیپ شده و به شخصه به شما پیام دادم که کاش فیلم، تقطیع نمیشد که شما در پاسخ نوشتید:
"تقطیع همیشه به معنای تحریف نیست"
اما این تقطیع یک #تحریف_کامل و کاری غلط بود.
اما از آنجا که امروز تاسوعا است و وقت اینگونه کارها نیست به اصل نامه در یک جمله اشاره می کنم.
خلاصه بحث شما این است که اگر عدالت محقق شود، مردم دلگرم شده و نیازی به دادن آمارها، از پیشرفتها نیست.
اما حرف روشن حقیر:
مسئولین باید عدالت را محقق کرده و ما نیز باید اقدامات نظام را به گوش مخاطبین برسانیم. اگر فقر به پایینترین حد خود برسد ( که درسال 92 به عدد 8.1 رسید) و تبیین صورت نگیرد، #روحانی ها با شعار تغییر رای خواهند آورد و #جلیلی ها با برچسب ناکارآمدی کنار گذاشته خواهند شد.
البته مناسب است، کتب #معجزه_تولید و انتخابات، تکرار یا تغییر ؛ که به ریشه مشکلات کشور در حوزه #عدالت و #اقتصاد میپردازد، نیز مطالعه شود.
ان شاء الله در این شبهای عزیز این حقیر را از دعای خیر بی نصیب نگذارید.
سید محمد حسین راجی
تاسوعای حسینی۱۴۴۴
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir