eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
54.1هزار عکس
42.2هزار ویدیو
877 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
این بیانات ایت الله جوادی در تفسیر آیات اولیه سوره بنی اسرائیل است که حرف از دو بار فساد بنی اسرائیل می زند و برخی سخنرانان معروف به روایت ذیل آن آیه در برخی تفاسیر که میگوید این کار توسط اهل قم صورت میگیرد اشاره می کنند و بر همان اساس میگویند اسرائیل توسط ایران در زمان قبل ظهور از بین می رود !!! 🔰 طبق نظر اقای جوادی در تفسیر تسنیم ج ۴۸ ص۲۰۲ الی ۲۰۴ ، هر دو مرتبه فساد بنی اسرائیل و سپس تنبیه و عذاب آنان گذشته است و وعده خدا عملی شده پس آیه ربطی ب قبل یا بعد ظهور ندارد و مربوط به زمان گذشته است . نظر علامه طباطبایی در تفسیر المیزان هم همین است. 💠 در ضمن همان روایت قم هم خبر واحد است و ضعیف و در چنین بحث های مهمی نمی شود قاطعانه با یک روایت نظر داد ! ✅ اظهار نظر قطعی ای که نشان دهد اسرائیل قبل یا بعد ظهور از بین می رود ، کمی محل تامل و تردید است. قطعا اسرائیل از بین می رود و ما به وعده رهبری خوش بینیم ، اما اینکه قبل ظهور است یا بعد ظهور ، معلوم نیست. پاسخ به سخنان بدون پشنوانه علمی پناهیان
🔴آشوب‌گران آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل کجا می‌روند؟ ♦️برای بسیاری سوال شده که چرا اغتشاشگران در روزهای تعطیل و آخر هفته در خیابان‌ها حضور ندارند؟ کسانی که مدعی حمایت مردم هستند آیا نباید از تعطیلی کاری مردم برای دعوت آنها به تجمعات خیابانی استفاده بهتری کنند و جمعیت خود را به رخ بکشند؟ پس چرا فراخوان‌های خود را همزمان با اوج کار و مشغله‌های مردم قرار می‌دهند و در روزهایی مثل چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه هفته گذشته اساسا خبری از حضور آنها در خیابان‌ها نبود؟ ♦️بررسی‌های میدانی، پاسخ این سوال را به خوبی نشان می‌دهد. گروه‌های چند نفره که در نقاط مختلف تهران مسئولیت اصلی ایجاد التهاب را برعهده دارند یک شگرد یکسان برای متشنج نشان دادن خیابان‌ها را پیاده می‌کنند. ♦️این گروه‌ها در هر خیابان با کشاندن یک یا چند سطل آشغال به میانه مسیر حرکت خودروها و آتش زدن آنها و همچنین شکاندن حفاظ‌های مربوط به خط ویژه و اتوبوس‌رانی ابتدا ترافیکی ساختگی را ایجاد می‌کنند و سپس شعارهای هنجارشکنانه‌ می‌دهند‌. خشونت بالای این گروه‌ها باعث می‌شود مردم برای در امان ماندن از آنها کمتر به صورت مستقیم به رفتار آنها اعتراض کرده و بخواهند مسیرها را بدون حضور نیروهای انتظامی و بسیج باز کنند. بنابراین مردم صرفا و اغلب تماشاگر این صحنه می‌شوند. فیلم‌های منتشر شده همین واقعیت را تأیید می‌کند که این گروه‌های کوچک پس از اولین حضور نیروهای امنیتی از شلوغی ساخته شده در خیابان‌ها برای مخفی شدن و متواری گشتن استفاده می‌کنند. ♦️آشوب‌گران به درستی متوجه شده‌اند که عدم استقبال مردم از فرخوان‌های ضدانقلاب خود را به صورت واضح‌تری در روزهای تعطیل نشان می‌دهد و اساسا در این روزها هیچ امکان مانوری نخواهند داشت. چرا که فضای مورد علاقه اغتشاشگران خیابان‌های شلوغ و پر رفت و آمد است تا نه تنها عده ناچیز آنها کمتر به چشم بیاید بلکه خبر شلوغی خیابان‌ها به لطف ترافیک ساختگی و رفت‌وآمد پرتعداد همیشگی مردم بیشتر رسانه‌ای شود. ♦️همچنین در چنین فضایی لیدرهای اغتشاشات راحت‌تر می‌توانند متواری شده یا اقداماتی مانند کشته‌سازی و تخریب‌گری را پیش ببرند. همه این مسائل نشان می‌دهد آنها علاقه‌ای به فعالیت در روزهای تعطیل و خلوت ندارند. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🔰 جمهوری اسلامی اگر واقعا اسلامی است، چرا به اقلیت‌های دینی نمی‌دهد؟ 🔴 نمایندگان مجلس اقلیت‌ها در ایران حدوداً به ازای هر 280000 نفر، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی وجود دارد. از طرف دیگر، اقلیت‌های دینی در ایران حدود 2/0 درصد، یعنی حدود 160000 نفر می‌باشند. یعنی به طور طبیعی اقلیت‌ها نباید حتی یک نماینده داشته باشند؛ در حالی که از 290 نماینده مجلس، پنج نفر مربوط به اقلیت‌‌های دینی است. اما در آمریکا مسئله کاملاً متفاوت است. مسلمانان بیش از 2 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند و یهودیان کمتر از 2 درصد اما تعداد نمایندگان مسلمان در مجلس دو نفر است که همان نیز به دلیل مخالفت سیاست‌مداران تندرو با حضور آنها در رأس ساختار سیاسی کشور، همواره با چالش‌‌های خاصی همراه بوده است؛ اما یهودیان که کمتر از مسلمانان جمعیت دارند 38 نماینده در مجلس آمریکا دارند! این مقایسه، گوشه‌ای از توجه جمهوری اسلامی به اقلیت‌ها در مقابل ظلم آمریکا را نشان می‌دهد. 🔴 مکان عبادی اقلیت ها اقلیت‌های دینی، نزدیک به دو برابر مسلمانان به نسبت جمعیت، فضای عبادی دارند. مسیحیان بیش از ۲۵۰ کلیسا در سطح کشور در اختیار دارند و تقریباً به ازای جمعیتی کمتر از ۵۰۰ نفر، یک کلیسا برای آنان وجود دارد؛ در حالی که به ازای هر 1100 مسلمان یک زیارتگاه وجود دارد. اماکن مذهبی اقلیت‌ها ‌‌‌هم‌چنین به طور پیوسته از سوی دولت و با هزینۀ عمومی ترمیم و بازسازی می‌شود؛ برای نمونه: کلیسای تاریخی «سنت هوانس» مراغه که قدمتی هشت‌صدساله دارد و تنها کلیسای جنوب استان آذربایجان شرقی است، توسط ادارۀ میراث فرهنگی و گردشگری در حال بازسازی است. در نقطه مقابل فرانسه که مهد آزادی نامگذاری شده است حدود 8میلیون مسلمان دارد که یک هشتم جمعیت فرانسه را شامل می شود در حالی که فقط 8 مسجد جامع دارد و حدود 100 مکان عبادی کوچک. یعنی به ازای هر 80 هزار نفر یک مکان عبادی 🔸 برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آغاز هفته وحدت بر همه مسلمانان مبارک
📙 《جلسه سوم》 درادامه بحث نبوت : 🔺چراخداوند متعال پیامبران را برگزید؟ هنگامی که بسیاری از خلق خدا ، عهد خدا را تبدیل کردند(جایگزین کردند) وعهد روز اَلَست را پشت گوش انداختند و پیمان شکنی کردند ، برای خداوند شریک قرار داده وبا شیطان هم پیمان شدند.شیطان مردم را از معرفت خدا دور کرد وآنها را از عبادت خدا جدا کرد.پس خداوند از میان فرزندان آدم ، کسانی را به عنوان انبیاء برگزید ، از اینها در تحمل وحی میثاق گرفت .انبیاء امتحانات سختی را گذراندند سپس خداوند ایشان را امین شمارد بر تبلیغ رسالت . 《واصطفی من وَلَده أنبیاء أخذ عَلَی الوَحی میثاقهم وعلَی تبلیغ الرّسالة أمانتهم.》 ( فرازی از خطبه اول) 🍀🍀🍀 🔴 مراتب دوری از فطرت : 🔻جایگزین کردن عهد خداوند 🔻از معرفت خدا دور ماندند 🔻وقتی جهالت آمد شرک قائل شدند. 🔻دورشدن از معرفت خداوند 🔻 کنار زدن عبادت 🔶در چنین شرایطی که آدمی از فطرت خود فاصله گرفت ، خداوند نیروی کمکی فرستاد که انبیاء الهی بودند. 🌷🌷🌷
📚《جلسه سوم ، بخش سوم درس استاد._نبوت وامامت》 🔻یکی دیگر سنت های الهی است . 《اِرحم تُرحم 》 یک قانون تجربی است . (رحم کن تا رحم شوی ) تو نیکی می کن و در دجله انداز ... اینهایی که گفتیم محدودیت دارند . تجربه دستش به ماوراء حس نمی رسد . عقل هم به امور کلی می رسد و به معنویات دست نمی یابد . شهود هم که به معنویات می رسد اما جنبه شخصی و فردی دارد . کسی که خوابی می بیند مخصوص خودش است . مسائل عقلی قابل انتقال است ولی مسائل شهودی قابل انتقال نیست. تازه معلوم نیست که در آن شیطان دخالت کرده یا نه ! زیرا گاهی شیطان هم وارد خوابها می شود . خوابها برگرفته از اوهام بشر است . پس هم معرفتی است و هم عملیاتی . (یکی از موارد نا شناخته برای ما) آیا دنیا همین است که ما می دانیم ؟ درپاسخ باید گفت دنیا همین ظاهری که ما می بینیم نیست . دنیا بطن دارد. وامیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: انبیاء آمده اند که باطن دنیا را به ما نشان بدهند. 🌷🌷🌷 ادامه خطبه : 《بعث الی الجن والاِنس》خداوند پیامبران را به سوی جن واِنس فرستاد. دنیا یک ظاهر دارد ویک باطن .وانبیاء آمدند تا این باطن دنیا را به ما نشان دهند تا مردم را از زیانهای دنیا باز دارند . 《لیکشفوا لهم عن غطائها ولیُحَذِّروهم من ضَرّائها》 تا پرده از رخسار دنیا از برابر دیدگانشان بردارند،وآنان را از زیانهای دنیا بترسانند. 《ولیضربوا لهم امثالها 》 تا برای مردم مثالهای دنیا را بیاورند. 《ولِیُبَصِّروهم عیوبها 》 تا عیوب دنیا را به آنها بنمایانند. 《ولیهجُموا علیهم بمُعتبر من تصرّف مصاحِّها واَسقامها، وحلالها وحرامها 》 برای اینکه بیان کنند برای آنها که عبرت بگیرند از چرخش و گردش موارد صحّت و مرض و حرام وحلال 《وما اعدَّ الله سبحانه للمطیعین منهم والعُصاةِ 》 وآنچه خداوند برای افراد مطیع و افراد گناهکار فراهم کردند.
📚《جلسه سوم ، بخش دوم درس استاد _ نبوت وامامت》 💠 در ادامه بحث : با وجودبرخورداری بشر ازعقل چه نیازی به ارسال انبیاء است ⁉ این بحث از اهمیت بالایی برخوردار است که آیا عقل بشر ، اورا از انبیاء کفایت نمی کند⁉ عقل بشر با علم و تجربه رشد کرد به خصوص اینکه بعد از رنسانس یک جهش بزرگ علمی رخ داد . با افزایش علم و تجربه عقل بشر هم رشد کرده وتوانست خیلی چیزها را بفهمد وپاسخ بسیاری از سوالاتش را دریابد .پس دیگر چه نیازی به وحی است ؟! دیگر چه نیازی به فتوا است ؟! یک زمان نمی دانستیم ازدواج با محارم چه مضراتی دارد ؟ولی حالا می دانیم .حتی بعضی ازدواجهای غیر محارم هم با آزمایش مضراتش مشخص می شود . اگر گفته شود حوزه کار وحی همان اموری است که با عقل می توان به آن رسید بالآخره روزی از وحی بی نیاز خواهیم شد ، زیرا سرانجام روزی به آنچه نمی دانیم هم خواهیم رسید. ولی اگر گفتیم حوزه وحی اموری است که با عقل وعلم هرگز به او نمی توان رسید ، در نتیجه بشر هیچگاه از وحی بی نیاز نخواهد شد. 🌷🌷🌷 🔸 راههای اطلاعاتی انسان : ۱_تجربه حسّی (چشیدن ، بوئیدن ، لمس کردن ، خوردن ، شنیدن ، دیدن) ۲_عقل (اندیشیدن ، مطالعه کردن) مثال : آتش سبب به جوش آمدن آب می شود (رابطه عِلّی ومعلولی) امّا اینکه ما به این نتیجه می رسیم که این علت سبب به وجود آمدن معلول است ، همین کار عقل است. قواعد کلی هیچ وقت از راه تجربه بدست نمی آید. عقل همیشه می تواند تعمیم دهد وکلیات را به ما برساند. تازه عقل ، خود مبتنی بر تجربه است. فلسفه و ریاضیات از دسته ی علوم عقلی هستند. ۳_ شهود: ما بعضی چیزها را نه با چشم می بینیم ونه با عقل در می یابیم . یا در عالم خواب یا راههای دیگر با آن مواجه می شویم (نه مواجهه حسی) در این رابطه می توان به عرفان اشاره نمود . مثلا اینکه ما از حال کسی که دوراز ماست خبر داریم (حس می کنیم) ویا گاهی حس می کنیم اتفاقی در حال وقوع است و آن اتفاق واقع می شود .اینها همه از راه شهود است. لکن همه این راهها عیوب وضعفهایی دارند .یعنی وقتی همه سرمایه بشر را که از راه تجربه وعقل وشهود بدست آمده را می سنجیم ، می بینیم همه اینها ضعفهایی دارند .ولی آیا می توان گفت حقایق عالم محدود است به همین چیزهایی که بشر از طریق (عقل ، تجربه ، شهود) بدست آورده ؟خیر همه چیز در علمِ محدود بشر نمی گنجد. مثلا چگونه بشر بفهمد جن وجود دارد یا ندارد؟ این مسائل فراتر از علم است . در فلسفه که اصلا چنین بحثی وجود ندارد ( نه فلسفه یونانی ، نه اسلامی ، نه قدیمی ونه جدید ) هیچ فیلسوفی نتوانسته جن را ثابت کند . هیچ علم تجربی ای هم نمی تواند آنرا ثابت کند چون سروکار علوم تجربی با میکروسکوپ است و تلسکوپ و اطلاعات الکترو مغناطیس . فرشته را نیز نمی توان شناخت . به حقیقت روح نیز نمی توان پی برد . واینکه در روان شناسی بررسی می شود روان است که با روح متفاوت است . عالم پس از مرگ و یا حتی خود حقیقت مرگ برما مکشوف نیست . تا کسی نمیرد نمی داند اصل مرگ چیست . علوم بشر در این موارد برای خود تعابیری اندیشیده که راه به جایی نمی برد و پرده از بسیاری از حقایق برنداشته است. مثلا در فلسفه می گویند فرشته‌ همان عقل مجسم است ولی دین این را نمی پذیرد .این مسائل سِبقه معرفتی دارد . اما مسائلی هم هست که امور عملی محسوب می شود. مثلا اینکه می شود بر موجودات ولایت پیدا کرد .آیا ممکن است ؟ آیا می شود موجودات دیگر به فرمان ما دربیایند؟ در میدان مغناطیس ولایت از راه جذب است .مثل آهن ربا اما آیا می شود باد و باران وسنگها وگیاهان و حیوانات به فرمان ما باشند؟ هیچکدام این موارد را علم و تجربه نمی تواند پاسخ دهد . (ادامه دارد...)
💠 حضور انبیاء اهدافی را به دنبال داشته است : 🔹 خداوند به دنبال دورشدن آدمها از فطرت ، در میان بنی آدم رسولانش را قرار داد. همه نیروی کمکی عقل و فطرت بودند.چون هجمه شیطان شدید شد خدا هم انبیاء را تقویت می کرد .لذا ادیان اولیه خیلی ساده بود، شیطان هم ساده بود ودور شدن از فطرت هم کم بود . اینها باید میثاق وعهد را اداء می کردند . همان عهدی را که فراموش کرده بودند (عهد روز اَلَست) 🔹هدف دیگر انبیاء این بود که نعمتهای فراموش شده را برای مردم یادآوری کنند (چه مادی وچه معنوی) 🔹وظیفه دیگر انبیاء این بوده است که احتجاج کنند وبا تبلیغ دین خدا اتمام حجت کنند (حجت بیاورند) 🔹از دیگر وظایف انبیاء شکوفا نمودن استعدادهای فطری بشر بود .(رشد دادن عقل بشر/ ویثیروا لهم دفائن العقول) 🔹 وهدف آخر اینکه آیات و نشانه های قدرت الهی را به مردم نشان بدهند. 🌷🌷🌷 💠آیات قدرت الهی : 🍃 سقفی که برفراز آنها برافراشته شده (آسمان) 🍃 گهواره ای زیر پای آنان(زمین) 🍃 معیشتهایی که آنها را زنده بدارد(وسایل عیش و زندگی) 🍃 اَجَلهایی که آنها را بمیراند . 🍃 مصیبت هایی که آنها را پیر می کند .
🔻ترجمه خطبه ۱۹۲ فراز۸ پس همانا خداوند سبحان بندگان متكبّر را با دوستان خود كه در چشم آنها ناتوانند مى ‏آزمايد، وقتى كه موسى بن عمران و برادرش هارون عليهم السّلام بر فرعون وارد شدند، و جامه‏ هاى پشمين بتن، و چوب دستى در دست داشتند، و با فرعون شرط كردند كه اگر تسليم پروردگار شود، حكومت و ملكش جاودانه بماند و عزّتش برقرار باشد، فرعون گفت: «آيا از اين دو نفر تعجّب نمى ‏كنيد كه دوام عزّت و جاودانگى حكومتم را به خواسته‏ هاى خود ربط مى‏ دهند در حالى كه در فقر و بيچارگى به سر مى‏ برند اگر چنين است چرا دستبندهاى طلا به همراه ندارند» اين سخن را فرعون براى بزرگ شمردن طلا و تحقير پوشش لباسى از پشم گفت، در حالى كه اگر خداى سبحان اراده مى‏ فرمود، به هنگام بعثت پيامبران، درهاى گنج‏ ها، و معدن‏ هاى جواهرات، و باغات سرسبز را به روى پيامبران مى‏ گشود، و پرندگان آسمان و حيوانات وحشى زمين را همراه آنان به حركت در مى‏ آورد. امّا اگر اين كار را مى‏ كرد، آزمايش از ميان مى‏ رفت، و پاداش و عذاب بى ‏اثر مى ‏شد، و بشارت‏ ها و هشدارهاى الهى بى ‏فايده مى‏ بود، و بر مؤمنان اجر و پاداش امتحان شدگان واجب نمى ‏شد، و ايمان آورندگان ثواب نيكوكاران را نمى ‏يافتند، و واژه‏ ها، معانى خود را از دست مى ‏داد. در صورتى كه خداوند پيامبران را با عزم و اراده قوى، گرچه با ظاهرى ساده و فقير مبعوث كرد، با قناعتى كه دل‏ها و چشم‏ها را پر سازد، هر چند فقر و ندارى ظاهرى آنان چشم و گوش‏ها را خيره سازد. اگر پيامبران الهى، داراى چنان قدرتى بودند كه مخالفت با آنان امكان نمى‏ داشت، و توانايى و عزّتى مى‏ داشتند كه هرگز مغلوب نمى‏ شدند، و سلطنت و حكومتى مى ‏داشتند كه همه چشم‏ ها به سوى آنان بود، از راه‏ هاى دور بار سفر به سوى آنان مى‏  بستند، اعتبار و ارزششان در ميان مردم اندك بود، و متكبّران در برابرشان سر فرود مى ‏آوردند، و تظاهر به ايمان مى ‏كردند، از روى ترس يا علاقه ‏اى كه به مادّيات داشتند. در آن صورت نيّت‏ هاى خالص يافت نمى ‏شد، و اهداف غير الهى در ايمانشان راه مى‏ يافت، و با انگيزه‏ هاى گوناگون به سوى نيكى ‏ها مى ‏شتافتند. امّا خداى سبحان اراده فرمود كه پيروى از پيامبران، و تصديق كتب آسمانى، و فروتنى در عبادت، و تسليم در برابر فرمان خدا، و اطاعت محض فرمانبردارى، با نيّت خالص تنها براى خدا صورت پذيرد، و اهداف غير خدايى در آن راه نيابد، كه هر مقدار آزمايش و مشكلات بزرگتر باشد ثواب و پاداش نيز بزرگتر خواهد بود.