بسم الله الرحمن الرحیم. موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق. سه شنبه ۱۶،اسفند ۱۴۰۱ میباشد. درشهر قم هستم ضمن تبریک وتهنیت ایام شعبانیه ونیمه شعبان که متعلق به مهدی موعود است دعا میکنیم که ظهورش به همین زودیها فرا رسد.
در- مسجد جمکران افرادی که شب نیمه شعبان را مهیا کردند تا در عرصه ترویج مکتب اهل بیت و فرهنگ انتظار را به نمایش درآورند امسال خیلی با شکوه تر وبا شرکت انبوهی از مردم شیفته امام زمان عجج الله بر گزار شد جای همگی خالی
مسجد مقدس جمکران که اقدامی برای تکریم و تقدیر از زائران را عهده دار بودند و بیشترین خدمت حقیقی و واقعی به فرهنگ انتظار و ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه) را داشتندایران اسلامی را در عرصه بین المللی در شب نیمه شعبان بعنوان الحمد الله معرفی کردند خداوند جزای غیر به همه زحمت کشان وشرکت کنندگان این جشن بزرگ را بدهد.ارادتمند حسینی
هدایت شده از علی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆👆
باسلام و ادب وافر :
امت مسلمان و انقلابی و ولایتمدار
توجه فرمایید :
شنیدها حاکی از آن است که مزدوران اجیر شده سازمان منافقین (( مثلث خطر - چهارشنبه سوری را همراه مسمومیت هدف قرار داده و این آخرین ترفند برای ناامنی و رعب و وحشت و نارضایتی مردم از حکومت مردمی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار قرار داده اند !
لذا خواهشمندیم نیرنگ و حیله کثیف و غیر انسانی دشمن مردم را جدی بگیرید و به هیچ وجهی تجمع و آتش بازی ایجاد نکنید و حدالامقدور در خانهی خود بمانید و بیرون نیایید !
/چهارشنبه سوری
/ خطر مسمومیت
/ خطر آتش سوزی
/ نا امن کردن محله ها و امثالهم
/ آخرین حربه برای ضربه زدن به مملکت و حکومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این بی غیرتان خدانشناس و منافقین را با درایت و مدیریت شما ملت عزیز و جوانان فرهیخته بیاری خداوند مهار و نقشه شوم آنها را خنثی فرمایید .۶
/خواهشمندیم از خانه های خود در حد امکان خارج نشوید
/ مواظب بچه ها و سالخوردگان و ضعیفان جسمی باشید.
/با تمام توان از تصمیم نابخردانه و ناجوانمردانهی منافقین جلوگیری و آن را در نطفه خفه کنید .
/اغتشاشگران که عوامل سعودی و اینترنشنال و اسرائیل و آمریکا و منافقین کور دل هستند ناامن کردن چهارشنبه سوری را بهانه دارندو می خواهند از آب گلالود ماهی بگیرند .
لذا به کمپین نه به چهارشنبه سوری بپیوندید و از سلامتی خود و خانواده خود مواظبت کنید !!
خطر جدی است ولی در مقابل واکنش سریع مردم عزیز جای نگرانی نیست!!! بهوش باشید و طعمهی معاندین نشوید .(شاهی )
http://eitaa.com/joinchat/2741829840C9774522cb1
دوستان ورفقا ازهرصنف
واقعیت وقدمت حفظ حجاب درنظرادیان توحیدی و فرقه های غیرتوحیدی.
بسم الله الرحمن الرحیم. موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق. درعصری بسر میبریم که با بحران معنویت روبرویهم از یک سو جوامع بشریت با بزرگترین بلایی درگیر است که درعصرهای وقرنهای گذشته باان روبرو بوده.وانسانها دراین شرایط فقط از طریق انبیاء الهی قابل رفع بوده درعصر حاضر که این مشکل در تاروپود جوامع انسانی رسوخ کرده هنوز هم بشریت متوجه نيست به جای دست زدن به دامن دين تا از بحران نجات یابد پای دين را گرفته وپایین می کشد واین شده که مسیر دين الهی را مادی نشان میدهدکه با مادی شدن دين آن دریچه هایی که خداوند تاکید کرده بشریت بجای آنکه از طریق انبیاء واولیای الهی به روی خود بگشاید تا می تواند امیال دنیایی را به پای دين ومسیر الهی سوق میدهد.واین شده که میبینیم خیلی از دینداران درعمل صفر وفقط ظاهر سازی میکنند واین شده که حتی فرق اجتهاد بردین که حرکتهای مادی است با اجتهاد در دین که دینداری را هموار میکندرامختل کرده. وسقوط تمدنها از نظر قرآن به مباحث مادی شدن دين تاکید کرده
همچنین از دلايل لزوم تقليد مي تواند اين آيه شريفه است که می فرماید: «فَسْئَلُوا اَهْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ»(سوره نحل/آیه 43)؛ «بپرسيد از اهل دانش و علم اگر خودتان به آنها عالم نيستيد» و بدون شک هزاران مسئله شرعي را کسي بدون مراجعه به اهل علم نمي داند و تقليد هم چيزي جز پرسيدن مسائل از اهل دانش نيست.
تاريخ اجتهاد
تاريخ اجتهاد را به 3 عصر مىتوان تقسيم كرد: عصر تشريع، عصرحضور امامان معصوم عليهم السلام و عصر غيبت.
1. اجتهاد در عصر تشريع:
مقصود از عصر تشريع، زمان حيات پيغمبر صلى الله عليه و آله و هنگام دريافت وحى است. در اين عصر، احكام الهى به وسيله قرآن و سنت بيان شده است.
آيه 122 سوره توبه/9 «لِيَتفقَّهوا فِى الدّينِ ولِيُنذِروا قَومَهُم» بر جواز و وجود اجتهاد در اين عصر دلالت دارد؛[۳] هر چند برخى با استدلال به امكان تحصيل يقين به احكام از طريق وحى، اجتهاد در اين عصر را جايز نمىدانند.[۴]
2. اجتهاد در عصر حضور امامان معصوم:
عصمت امامان عليهم السلام تبعيت از سنت آنان را واجب مىكند و بر اساس اين اعتقاد، فقه شيعه پويا و غنى است. در اين عصر، چنانكه در برخى از روايات نيز آمده، شيعيان با تشويق امامان عليهم السلام به اجتهاد صحيح روى آوردند[۵] و امامان معصوم عليهم السلام براى حفظ مواريث فقهى و كلامى، ضمن تأكيد بر اجتهاد پيروان خود را از خلط آراى شخصى با احاديث بازداشتند و بر حفظ، كتابت و نقل صحيح آن ترغيب كرده،[۶] همزمان، اجتهادات فقيهان اهلسنت را كه بر اساس قياس و استحسان و اجتهاد به رأى بوده، مردود دانستهاند.[۷]
3. اجتهاد در عصر غيبت:
در حديثى، امامزمان عليه السلام مرجع دستيابى اهل دين به احكام، در عصر غيبت را فقيهان مىداند. با توجه به اين بيان، رهبرى فكرى و مرجعيت دينى در عصر غيبت از امامان معصوم عليهم السلام به فقيهان جامع شرايط سپرده شده است.
در عصر غيبت، اجتهاد فراز و نشيبها و تطوراتى را پشت سر گذاشته است:
الف. مرحله جمعآورى و تنظيم احاديث و تأليف كتابهاى فقهى به صورت روايى با حذف سند؛ كتابهايى نظير مقنع صدوق و مقنعه مفيد و نهايه شيخ به همين شكل تأليف شد.
ب. مرحله كمال اجتهاد و تدوين مستقل كتابهاى فقهى نظير مبسوط شيخ طوسى.
ج. ركود اجتهاد در فقه شيعه. در اين مرحله، اجتهاد شيعه از پويايى و حركت بازايستاد و با اثرپذيرى غالب فقيهان از آراى شيخ طوسى، اجتهاد در عمل تعطيل شد.
د. مرحله حركت و رشد مجدد اجتهاد.
هـ. پيدايش اخبارىگرى كه انزواى اجتهاد مبتنى بر اصول را سبب شد.
و. مرحله احياى دوباره اجتهاد و افول تفكّر اخبارىگرى.
مقدمات اجتهاد
اجتهاد در عصر حضور، بر استفاده حكم از كلام پيامبر و امامان معصوم عليهم السلام اطلاق مىشد؛ از اين رو بر فراگيرى علوم پيشنياز متوقف نبود؛ ولى در عصر غيبت، بر شناخت مجموعهاى از علوم، مانند: صرف، نحو، لغت، منطق، رجال، اصول و آشنايى با كتاب و سنت و محاورات عرفى و... موقوف است.
در مقدار لازم هر يك از اين علوم پيشنياز بحث است؛ ولى در حقيقت اجتهاد كه همان رد فرع به اصل است، تفاوتى ميان عصر حضور و عصر غيبت نيست.
اجتهاد در روایات
همچنین از حضرت رسول صلی الله علیه و آله روايت است كه فرمود: «چون والى اجتهاد كند و به حق اصابت كند، دو اجر دارد و اگر خطا كند يك اجر دارد».
امام رضا علیه السلام به اصحاب خود فرمود: بر ما است كه اصول را به شما القاء كنيم و بر شما است كه شاخه ها را از آن منشعب سازيد.
ممنوعیت اجتهاد به رای
اجتهاد به معنای اینکه مجتهد حكمی را كه در كتاب و سنت نیست با فكر خودش و رأی خودش وضع كند، که به آن در اصطلاح «اجتهاد رأی» می گویند، از نظر شیعه ممنوع است ولی اهل تسنن آن را جایز می دانند. اهل سنت منابع تشریع را كتاب و سنت و اجتهاد می دانند.گرچه احکام دین وسیله ایست
تاراهایی از جان انسانها به سوی آسمان معنویت گشوده شود وانسانها باشوق فراوان از ظلمات دنیا بسوی نور ابدی سیر کنند.متاسفانه چون حرکتها مادی شده هیچ افقی درمقابل انسانها گشوده نمی شود تا انسانها بتوانند جان را به جانان برسانند وجان بگیرند بنابراین دینداری وقتی نتیجه بخش است که رویکرد انسان در عمل به احکام الهی به شکلی باشد که حجاب بین خود وحقیقت معنوی را برطرف کند این مسیر در صورتی تحقق میابد که دين خدا گرفتار بینش مادی نشود وگرنه انسانها مرده اند ومرده هم می میرند چون در طول عمر بامنبع حیات مرتبط نشدند. ارادتمند حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام-حاج قاسم سوگندجلاله یاد می کند.
🎥 رهبر انقلاب: شهادت میدهم مسئولان دولتی با همه وجود درحال کار و تلاش هستند
🔹البته باید جهتگیریها و اقدامات را بهگونهای مراقبت کنند که نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.
📡 #ناب_جهادی
@nabjahadiii
هدایت شده از احمد نوایی / سعیدیسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌آقای شهاب حسینی طاقت دیدن یه زخم رو نداره👇
😡بعد پا میشه میره رضایت بگیره از پدر و مادری که جگرگوشه شون به وحشیانه ترین شکل ممکن به شهادت رسید.
کانال سرباز جنگ رسانه#احمد_نوایی👇
https://eitaa.com/joinchat/235667643Ca0c45b43ad