آوند
🔅 از مصادیق «مردمیبودن» مسئولان، جهاد تبیین برای مردم
✅ مردمیبودن یعنی چه؟
مردمیبودن یعنی با مردم عادی معمولی مخلوط شدن، نشست و برخاست کردن، هم گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم داشتن، هم زبان گویا برای روشن کردن ذهن مردم داشتن. اینکه ما برویم در یک جمعی از مردم، یک داعیهای دارند، یک خواستهای دارند، حرفشان را بشنویم و بعد هم بگوییم «بله، صد درصد حق با شما است و این کسانی که گوش نمیکنند، عمل نمیکنند، چنین و چنان هستند»، نه، [کافی نیست]؛ یک وقتهایی هست یک گرهی در ذهن مردم هست، شماها باید این گره را باز کنید؛ این «جهاد تبیین» که ما عرض کردیم. شامل این موارد میشود. مشکلاتی وجود دارد؛ فرض کنید فلان قشر یک مطالبهای دارد، خب شما نمایندۀ مجلساید، از مصرف کشور و درآمد کشور مطّلعاید، میدانید که این عملی نیست؛ وقتی میدانید عملی نیست، منتظر نمانید که مثلاً فلان نمایندۀ اجرائی یا قضائی بیاید بگوید نمیتوانیم؛ نه، شما بگویید نمیشود؛ یعنی هم گوش برای شنیدن حرف مردم، هم زبان برای روشن کردن ذهن مردم داشته باشید. ممکن است در آن جمعی که مقابل شما هستند، دو نفر، سه نفر، ده نفر جماعتی هم بگویند «برو بابا! این هم [کاری نکرد]»! بگویند؛ شماها بایست [به وظیفۀ خودتان عمل کنید]. مردمیبودن یعنی این؛ اینکه میگوییم «مردمی»، مردمی، فقط این نیست که ما مثلاً فرض کنید که همینور مدام شعار طرفداری از مردم بدهیم؛ نه، باید به مردم کمک کنیم؛ «کمک»، هم شنیدن حرف آنها است، هم اجرا کردن خواستۀ آنها است در صورت امکان، هم روشن کردن ذهن آنها است در صورت وجود اشکال و عدم امکان.
🗓 مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی | ۴ خردادماه ۱۴۰۱
#مردمی_بودن
#مردمی_سازی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
طرح | شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔘 امام صادق (ع) مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود؛
▪️ اما مرد علم و دانش بودنش را همه بسيار شنيدهايد؛ محفل درس امام صادق و ميدان آموزشى كه آن بزرگوار به وجود آورد هم قبل از او و هم بعد از او در تاريخ زندگى امامان شيعه بینظير بود، همۀ حرفهاى درست اسلام و مفاهيم اصيل قرآن كه در طول یک قرن و اندى تحریفشده بود بهوسیلۀ مغرضان و مفسدان يا جاهلان، همۀ آنها را امام صادق به شكل درست بيان كرد و همين موجب شد كه دشمن از او احساس خطر كند؛
▪️ اما مرد مبارزه بودنش را كمتر شنيدهايد. امام صادق (ع) مشغول یک مبارزۀ دامنهدار و پيگير بود؛ مبارزه براى قبضه كردنِ حكومت و قدرت و بهوجود آوردنِ حكومت اسلامی و علوى؛ يعنى امام صادق (ع) زمينه را آماده میکرد تا بنیاميه را از ميان ببرد و بهجاى آنها حكومت علوى را، كه همان حكومت راستين اسلامى است، بر سر كار بياورد. اين در زندگى امام صادق براى كسى كه دقت كند و مطالعه كند آشكار است.
▪️ اما آن بُعد سوم را اصلاً بسيارى نشنيدهاند، مرد تشکیلات. امام صادق (ع) یک تشکیلات عظیمی از مؤمنانِ به خود و از طرفداران جريان حكومت علوى در سراسر عالم اسلام، از اقصاى خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفريقا، بهوجود آورده بود. تشکیلات يعنى چه؟ يعنى اينكه وقتى امام صادق اراده میکند آنچه را كه او میخواهد بدانند، نمايندگان او در سراسر آفاقِ عالم اسلام، به مردم میگويند تا بدانند. يعنى از همهجا وجوهات و بودجه براى ادارۀ مبارزۀ سیاسىِ عظيمِ آل على جمع كنند. يعنى وکلا و نمايندگان او در همۀ شهرها باشند، كه مردم پيروان امام صادق به آنها مراجعه كنند و تكليف دينى و همچنين تكليف سياسى خود را از آن حضرت بپرسند. تكليف سياسى هم مثل تكليف دينى واجبالاجرا است. آنکسی كه براى ما واجبالاطاعة و ولیّامر است، فتواى مذهبى و اسلامیاش در باب نماز، زكات، روزه، بقيۀ واجبات، با فتواى سياسیاش و فرمان سياسیاش در زمينۀ جهاد، روابط سياسى، روابط داخل كشور و همۀ مسائل، یکسان است؛ همه واجبالاطاعة است. امام صادق یکچنين تشکیلات عظيمى را بهوجود آوردهبود و با اين تشکیلات و به كمک مردمى كه در اين تشکیلات بودند با دستگاه بنیاميّه مبارزه میکرد.
➕ کتاب انسان ۲۵۰ ساله، صفحات ۲۶۲ و ۲۶۳ ؛ تاریخ ۱۳۵۹/۶/۱۴
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📚 یادداشت گفتگومحور | «اِعداد استطاعت»های به چشمنیامده
🔹 گفتگویی پیرامون چیستی حلقههای میانی
🎙 در گفتگو با وحید جلیلی
📥 دانلود نسخه پیدیاف از طریق لینک زیر:
🔗 https://b2n.ir/f13066
#جریان_های_حلقه_های_میانی
#مردمی_بودن
#مردمی_سازی
#میدان_داری_مردم
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
📚 پنجمین شماره نشریه حکمرانی متعالی | ویژهنامه دولتپژوهی
🔹 فصلنامه تخصصی مدرسۀ حکمرانی شهید بهشتی
➕ عنوان مقالات:
🔺 ارائه الگوی حکمرانی متعالی اسلامی- ایرانی بر اساس اندیشههای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی)
🔺 مبانی دولت اسلامی - ایرانی در اندیشه امام خامنهای(مدظلهالعالی)
🔺 ارکان دولت اسلامی در منظومه فکری مقام معظم رهبری(حفظهالله)
🔺 ویژگیهای حکمرا تراز دولت اسلامی از منظر امام خامنهای(مدظلهالعالی)
🔺 ارائه مؤلفههای راهبردی حکمرانی محلی فرهنگی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
🔺 حکمرانی فرهنگی در نظام اسلامی
🔸 لینک مشاهده و دانلود مقالات:
🔗 https://b2n.ir/d33791
#جریان_های_حلقه_های_میانی
#به_سوی_حکمرانی_مردمی
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران
▫️ بازخوانی دیدگاهها و اندیشههای حضرت امام خمینی(ره) درباره جایگاهِ مردم
#مردمی_بودن
#مردمی_سازی
#میدان_داری_مردم
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاهها
8.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیلم | مردم ولی نعمت ما هستند
▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران
▫️ بازخوانی دیدگاهها و اندیشههای حضرت امام خمینی(ره) درباره جایگاهِ مردم
#مردمی_بودن
#مردمی_سازی
#میدان_داری_مردم
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاهها
13.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیلم | مردم را دعوت کنید به اینکه در صحنه باشند
[ و مردم دنبال این باشند که
مشکلاتی که برای دولت یا برای مجلس
یا برای ارتش پیش میآید،
ننشینند و نگاه کنند و ناظر باشند؛
در صحنه باشند و فعالیت کنند. ]
▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران
▫️ بازخوانی دیدگاهها و اندیشههای حضرت امام خمینی(ره) درباره جایگاهِ مردم
#مردمی_بودن
#مردمی_سازی
#میدان_داری_مردم
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔅 طرح | هم معنویت دینی، هم رأی مردم؛ امام اینها را کنار هم قرار داد
🔹 یکی از خصوصیّات مهمّ امام، اعتماد به مردم بود از روز اوّل. بودند کسانی که دلشان میخواست مبارزه کنند، لکن میگفتند مردم دنبال ما نمیآیند؛ [اما] امام نه، امام از روز اوّل معتقد بود که اگر ما وارد میدان بشویم، مردم خواهند آمد.
🔸 و امّا در دوران اثبات، دوران ایجاد جمهوری اسلامی ــ که بسیار مهم است حرکت امام در دوران ایجاد جمهوری اسلامی ــ سعی امام این بود، نقشهی راه امام این بود که طرح جدید را از گذشتۀ منحطّ کشور جدا کند، آینده را از گذشته بهکلّی جدا کند؛ سعی امام این بود. این آینده را چه جوری میتوانست جدا کند؟ به این صورت که طرحی که ارائه میکرد و پیشنهاد میکرد برای ادارهی کشور، در ذیل فرهنگ و تمدّن و قاموس غربی قرار نگیرد. امام اصرار داشت که این طرح، طرح جمهوری اسلامی، در ذیل آنچه در غرب به آن میگویند «جمهوری» یا «مردمسالاری» قرار نگیرد. لذا من بیان کردم، سال گذشته در صحبتِ همین روز تبیین کردم که «جمهوری» مال اسلام است، «جمهوری» وامگرفتۀ از غرب نیست، مربوط به خود اسلام است. اینکه امام روی رأی مردم این همه تأکید میکند، این ناشی است از معرفتی که به مسئلهی اسلام داشت. لذا امام [مصمّم بود] از آن دو مکتبی که آن روز در دنیا رایج بود، یعنی لیبرالدموکراسیِ سرمایهمحور تا رژیمِ کمونیستیِ دیکتاتوریمحور، از هر دوی اینها جمهوری اسلامی را جدا کند؛ لذا یکی از شعارهای اصولی امام شعار «نه شرقی، نه غربی» بود؛ نه کمونیسم، نه لیبرالیسم؛ نه آن نظام سرمایهداری در اقتصاد و آن آزادیهای بیبندوبار و بیبرنامه در غرب، نه آن اختناق و استبدادی که در نظامهای شرقی وجود داشت؛ هیچکدام از این دو را امام قبول نداشت؛ نه شرقی و نه غربی؛ یک الگوی تازهای را امام مطرح کردند برای نظام جمهوری اسلامی، بهکلّی متفاوت با آنها.
🔹 در الگوی امام، دوگانههایی با همدیگر هماهنگ و همساز شدند؛ این دوگانههایی که سعی میشده همیشه در مقابل هم قرار بگیرند، در الگوی امام با هم، همساز شدهاند؛ هم معنویّت ــ معنویّت دینی ــ هم رأی مردم؛ هم معنویّت، هم رأی مردم؛ همیشه سعی میشده که این دو در مقابل هم باشند، امّا در مقابل هم قرار نگرفتند؛ امام اینها را در کنار هم قرار داد.
🗓 مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سیوسومین سالگرد رحلت امام خمینی(رحمهالله) | ۱۴ خردادماه ۱۴۰۱
#مردمی_بودن
#مردمی_سازی
#میدان_داری_مردم
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
▪️ یادداشت | إِلاَّ بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَ حَبْلٍ مِنَ النَّاس
📝 نویسنده: حجتالاسلام علیرضا شاکری
🔹 یکی از آیاتی که به ضرورت حضور مردم در جامعه میپردازد، آیه ۱۱۲ سوره آل عمران است.
🔸 آیه، بحثی در مورد برخی از اهل کتاب، خطاب به امت اسلامی دارد و میفرماید که اینها هر جا که باشند، بر آنان مهر ذلت زده میشود مگر به دو شرط: خدا و مردم؛
«ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ ما ثُقِفُوا إِلاَّ بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَ حَبْلٍ مِنَ النَّاسِ» تنها راه خروج از ذلت این است که از یکسو به حبل و ریسمان الهی متوسل بشوند و از یکسو به حبل مردمی؛ هم باید موحد بشوند و هم مردمی بشوند.
🔺 اصل مطلب آیه این است که رمز عزت دو چيز است: ايمان به قدرت الهى و همزمان ارتباطات حسنهاى با امتها و ملتها؛ «بحبل من الله و حبل من الناس». هر دوی اینها در کنار هم آمدهاند و از هم جدا نیستند و با تطبیق امروزی، تعبیر جمهوری اسلامی یا مردم سالاری دینی، دقیقترین تعبیری است که از این نکته قرآنی به دست میآید.
🔸 در واقع ایدئولوژی انقلاب نه لیبرال دموکراسی بود نه سوسیال کمونیسم. حرف انقلاب حرف جدیدی برای تاریخی جدید بود و هنر امام این بود که توانست حبل الهی را با حبل مردمی جمع کند و همین نکته است که برای ما، عزت آور است.
🔹 حالا با اشاره به این نکته، بیان امروز رهبری را بازخوانی کنیم: امام از آن دو مکتبی که آن روز در دنیا رایج بود، یعنی لیبرال دمکراسی سرمایهمحور تا رژیم کمونیستی دیکتاتوریمحور، از هردوی اینها جمهوری اسلامی را جدا کرد. یک الگوی تازه ای را به کلی متفاوت با آنها برای نظام جمهوری اسلامی مطرح کردند در الگوی امام دوگانههایی با همدیگر هماهنگ و همساز شدند که سعی میشده همیشه در مقابل هم قرار بگیرند. هم معنویت دینی هم رأیِ مردم؛ این دوتا همیشه سعی میشده در مقابل هم باشند اما امام اینها را در کنار هم قرار داد.
#مردمی_بودن
#مردمی_سازی
#میدان_داری_مردم
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir