eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
876 عکس
327 ویدیو
91 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۵) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 زیبایی غیبت: 🔺 امتحانات در عصر غیبت حضرت، بستر آمادگی عالم برای ظهور و رشد شیعه است و با وقوع این ظهور اولا حضرت بین مؤمنین بر می‌گردند و رابطه مؤمنین با حضرت برقرار می‌شود. این یک امر بسیار مهمی است که این قدم اول در ظهور است. 💠 راز ظهور: 🔺در دعای حضرت می خوانیم «اظهر به دین نبیک» حقیقتاً آن دینی که در حجاب رفته با ظهور حضرت ظاهر می شود؛ اصلاً معنی ظهور هم همین است. در ظهور حضرت سه اتفاق می افتد؛ یک ظهور، ظهور جسمانیست دوم رفع حجب از باطن ولایت است و سوم ظهور باطن ولایت در عالم هست که از او تعبیر می شود به «اشراق و احیاء ارض»؛ زمین احیاء و نورانی می‌شود. 💠 نصرت سید الشهداء: 🔺 امام زمان سیدالشهداء را نصرت می‌کند و وقتی حضرت می‌آید این غیب در عالم ظاهر می‌شود این خیلی مهم است؛ بدین معنا که عالم ما متصل به عالم غیب می‌شود انوار غیب و حقیقت ولایت که غیب است و امام که غیب است، آن غیب در عالم ظاهر می شود؛ این مهمترین معنی ظهور است. «اشرقت الارض بنور ربها»، یعنی آن حقیقت غیبی امام، در عالم ظهور پیدا می‌کند. لذا عالم ما عالم شهود می‌شود. همه آن کسانی که آن دوران هستند مشاهده و مکاشفه می‌کنند و این کارها دیگر آسان می‌شود. این آن چیزی است که اتفاق می‌افتد و این نصرت سیدالشهداست. 💠 مقدمه رجعت: 🔺ظهور مقدمه رجعت سیداشهداست حضرت آن موقع بر می‌گردند و دعوتشان به وسیله خودشان در عالم اعلام و علنی می‌شود. 💠 همه ساحت ها: 🔺دوره ظهور است که همه ساحت‌هاي زندگي انسان را تحت تأثير قرار مي‌دهد. 💠 رویکرد جمعی: 🔺انتظار يک رويکرد جمعي است و حقيقت جمعي ما بايد يک حقيقت منتظر باشد. بايد اجتماع قلوب بر مطالبه ظهور واقع شود؛ نه اينکه افراد منتزع از هم منتظر باشند. انتظار، يک پرستش و عبادت مشاع تاريخي است که همه ما بايد در آن نقش ايفا کنيم. 💠 ارتقای مطالبات: 🔺اگر سطح مطالبات جامعۀ جهاني از وعده‌هاي شيطاني عبور کند، تحمل عصر ظهور پديد مي آيد؛ در غير اين صورت مادام که مطالبات انساني در حد نازل است ظرفيت عصر ظهور ايجاد نخواهد شد. انتظار به معناي ارتقاي وجدان و تعالي انتظارات است كه منجر به بصيرت، بيداري، و بلوغ مطالبه در بشر مي‌شود و به ظهور غيب در عالم شهود و تحقق ولايت و خلافت مي‌انجامد. 💠 خلافت جزییه: 🔺در آن عصر، خلافت کليه از آنِ امام (ع) است (إِنّ الْإِمَامَةَ خِلَافَةُ اللّهِ)، و همه مؤمنين، حول امام (ع) به خلافت جزئيه مي‌رسند. 💠 رویکرد: 🔺رويکرد انتظار (به عنوان يک عمل شامل)، در مراحل مختلف تاريخ جامعه شيعه به گونه‌هاي مختلفي تلقي و تفسير شده است که عبارتند از: «احتراز» و «اعتراض» و «سازندگي». اين سه تلقي مي تواند سه مرتبه از رويکرد انتظار باشد و هر کدام در جاي خود معنا شود. 💠 کمال جامعه دینی: 🔺رويکرد همه دوران‌ها، رويکرد انتظار بوده است که در نگرش فلسفه تاريخ الهي، مراتب رشد و کمال جامعه ديني را نشان مي‌دهد. مهمترين رويکرد تاريخي شيعه در عصر غيبت، رويکرد عبور از فتنه تجدد است. تجدد، بزرگترين حجاب پيش روي عصر ظهور است که شايد تجميع همه شيطنت‌ها و ملعنت‌هاي فراعنه تاريخ است. ۵ @avand98
💠 پاجوش، فرصتی برای رشد تازه 🌳درخت‌های تنومند چشم به راه پاجوش‌های تازه‌اند که هر کدامشان تنومندی دیگری را خواهند آزمود. 🌿پاجوش، شاخه فرعی است که از بُن درخت می‌روید و با ریشه‌ها رابطه‌ای میانبُر دارد. اصلا همه امیدواری درخت تنومند به زایش‌های تازه است. می توان پاجوش‌ها را جدا کرد و جای دیگری کاشت. ❇️ این تداوم انقلاب رویش است. ✨برای درخت های تنومند، پاجوش‌ها تهدید نیستند. بلکه فرصت‌اند. پاجوش‌های تازه سرکش‌تر از درختان تنومند ریشه می‌دوانند، تشنه‌تر از آن‌هایند و به سفره‌های آب زیرزمینی کشف ناشده سفر خواهند کرد. ✳️پاجوش‌ها، زندگی را تجربه می‌کنند، اما تکرار نه! هر پاجوش نسخه جدیدی از آفرینش است و مشق‌های نانوشته تنومندی‌های گذشته را خواهد نوشت. 🚶‍♂ جوان، پاجوش خداداده نسلی است که انقلاب را تا به امروز همراهی کرده‌اند. 🧐این جمله ها را مرور کنیم: "انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود." 🌐جوان اکنون، رسالت فرایندهای بزرگ را دارد. انقلاب قد کشیده است و باید بر این قامت ردایی جهانی پوشاند. و: "بی‌شک در آینده، با حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد." ♨️حضور جوان در همه عرصه‌ها نه یک مصلحت، بلکه یک الزام تاریخی است، زیرا جوان موتور پیش‌ران کشور است: "...در کانون مدیریّت کشور وارد کرد؛ آنگاه جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و وارد عرصه‌ی مدیریّت کرد؛ روحیه‌ و باور «ما میتوانیم» را به همگان منتقل کرد؛" 🔸و بی‌شک جوان، محتاج استفاده از تجربه‌های گرانسنگ سنگ‌های آسیاب است. تجربه‌هایی که با خون دل به دست آمده است: "عزیزان! نادانسته‌ها را جز با تجربه‌ی خود یا گوش سپردن به تجربه‌ی دیگران نمیتوان دانست." ✅تاکنون آمده ایم و: "راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود." 🌀بی شک هزاران راه نرفته است و جنگاورانی تازه نفس باید این همه را تجربه کنند. 🌺روز جوان را که مزین به نام فرزند برومند حضرت ارباب، حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه السلام) است، بر همه پیش‌ران‌های پرشور و شعور تبریک می گوییم. به آنان که: "ثروت عظیمی برای کشوراند که هیچ اندوخته‌ی مادّی با آن مقایسه نمیتواند شد."بی‌شک ایرانِ جوان، بهشتی خواهد شد، چرا که بهشتیان، جوانند. @avand98
💢 🔹«آرزو‌های دست‌ساز» اولین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی پیشرفت است که به ماجرای شکل‌گیری یک شرکت توسط چند دانشجوی پُرتلاش می‌پردازد. 🔹این کتاب، روایتی داستانی از جریان شکل‌گیری شرکتی دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های و رایانه‌ای است که مسیر سختی را برای رسیدن به موفقیت و اثبات توانمندی‌اش طی می‌کند. قصه‌ای که در حین خواندنش، ایده‌های خلاقانه‌ زیادی به ذهن می‌رسد و مثل یک کتاب راهنما، تشکیل یک شرکت یا به ثمر رساندن یک را گام‌به‌گام توضیح می‌دهد... ♦️کتاب پیشنهاد ما به‌مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز است. ♦️این کتاب را با این روزها می‌توانید از عماریار تهیه کنید: b2n.ir/raheyar 🔶 25درصد: raheyarpub @raheyarpub @avand98
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۶) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 فتنه تجدد: 🔺مهمترين رويکرد تاريخي شيعه در عصر غيبت، رويکرد عبور از فتنه تجدد است. تجدد، بزرگترين حجاب پيش روي عصر ظهور است که شايد تجميع همه شيطنت‌ها و ملعنت‌هاي فراعنه تاريخ است. 💠 رفع حجاب: 🔺آنچه براي رسيدن به ظهور مهم و جزو مأموريت‌هاي ماست، از ميان برداشتن حجاب مدرنيته است. ما بايد معبري در اين حجاب باز کنيم و سپس آن را از ميان برداريم. درک عصر ظهور با اين حجاب ممکن نيست؛ چون اين حجاب، حجاب فهم ظهور و امامت است. در اين راه، ما به يک تفقه عميق و همه جانبه نياز داريم که بتواند جامعه مؤمنين را از اين حجاب (حجاب مدرنيته) عبور دهد. 💠 حاکمیت اراده و مشیت خدا: 🔺فلسفه تاريخ اسلامي براساس اعتقاد به حاكميت اراده و مشيت حق بر كل تاريخ بنا شده است. خداي متعال هم خالق كل هستي، از جمله بشريت و جريان تكامل تاريخي اوست و هم براساس ربوبيت خود عهده‌دار سرپرستي و تكامل تاريخ بشري است؛ چنانكه قرآن مي فرمايد: «ربنّا الذي أعطي كلّ شي ء خلقه ثمّ هدي»(طور/۵۰) ربوبيت الهي عهده‌دار تكامل و هدايت انسان به سمت كمال است. بنابراين، نه تاريخ جلوه‌اي از جلوات ماده و برآمده از ذات ماده است و نه جبر تاريخي بر پيشرفت و تكامل تاريخ حاكم مي باشد، بلكه خلقت عالم و تاريخ ناشي از خالقيت حضرت حق و تكامل آن ناشي از ربوبيت الهي است. 💠 حرکت رو به کمال: 🔺حركت عالم رو به سوي كمال است. اگر ما پذيرفتيم كه حكمت و ربوبيت حضرت حق بر حركت تاريخ حاكم است بايد بپذيريم كه حركت كل تاريخ بايد به سوي تكامل باشد. يعني نمي‌شود كه برآيند حركت كل عالم، حركت نزولي باشد، بلكه بايد حركت رو به كمال باشد تا با حكمت سازگار باشد. 💠 هماهنگی اراده‌ها: 🔺خداوند متعال به انسانها اراده داده و به ميزاني كه مشيت او اجازه دهد و به ميزاني كه امداد كند، اراده هاي انساني در تحقق حوادث عالم به ايفاي نقش مي‌پردازند. از همين جاست كه حركت تاريخ دو سمت پيدا كرده و به دو جبهه تقسيم مي‌شود: در يك جبهه، اراده‌هايي عمل مي‌كنند كه بر محور عبوديت خداوند متعال و خضوع و خشوع و تذلل در برابر او قرار دارند. يعني اين اراده‌ها در برابر اراده حضرت حق، تسليم و خاضع و خاشع‌اند؛ يعني با اين كه حركت ارادي است امّا هماهنگ با ربوبيت تشريعي خداوند متعال واقع مي شود و چون ربوبيت تشريعي با ربوبيت تكويني هماهنگ مي باشد، هماهنگي بين مشيت بالغه و فعل عباد در اين منزلت اتفاق مي‌افتد. 💠 تمدن اسلامی: 🔺 تمدن الهي بر محور عبوديت و ولايت ولي‌اللّه‌الاعظم (صلوات‌اللّه‌وسلامه‌عليه) است. پس در پايان همين دنيا هم غلبه با عبوديت است و در كل خلقت هم حركت عالم بر محور ولايت نبي‌اكرم(صلي‌الله‌عليه‌وآله) و اميرمؤمنان و اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام) شكل مي‌گيرد، نه بر محور ولايت ابليس. 💠 انحلال تدريجي اراده‌هاي منفي در اراده‌هاي مثبت: 🔺هر چند حركت عالم در همين دار دنيا به سمت عصر ظهور است و در اين حركت، كه اراده‌هاي انساني هم ايفاي نقش مي‌كنند ولي نه بدان معنا كه اراده‌هاي انسانهاي متعارف، اراده‌هايي محوري در حركت تاريخ به سمت صلاح باشند، بلكه محور كل در جبهه حق، ربوبيت خداوند متعال است و در درون اين جبهه هم، اراده ولي‌اللّه محور اصلاح كل مي‌باشد و ولايت و هدايت و سرپرستي آنهاست كه تاريخ را به نقطه مطلوب خودش مي‌رساند. 💠 محور بندگی: 🔺ما شخصيت امام‌عصر (عجل‌الله‌ تعالي‌فرجه‌الشريف) را يك شخصيت اسطوره‌اي نمي‌دانيم بلكه ايشان شخصيتي واقعي و محور حركت بندگي در عصر ما هستند و حركت كل ملكوت و ملك عالم با عبادت ايشان تنظيم مي شود و غلبه پاياني بر جبهه باطل هم به همين گونه واقع مي‌گردد. 💠 ختم ولایت ابلیس: 🔺عصر ظهور، به معناي سده پايان تاريخ نيست، بلكه به اين معنا است كه ظهور ولايت الهيه در عالم و ختم ولايت ابليس و پايان غلبه ظاهري دولت باطل در اين عصر روي مي‌دهد و بندگي خدا در همه عرصه‌هاي حيات بشر جاري و متجلي گردد. 💠 انسان دوران ظهور: 🔺انسان عصر ظهور، انساني است كه ويژگيهاي انسان مطلوب انبياء را پيدا مي‌كند و لطيف‌تر اين كه اين ويژگيها در همه ابعاد حيات اجتماعي ظهور پيدا مي كند. ۶ @avand98
🔰 خلاصه و جمع‌بندی اولیه واکاوی ویژگی مردمی‌بودن 🔹 قسمت دوم ❇️ ده: اذعان به میدان‌داری 🔺تجربه نشان داده و رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) همواره تاکید داشته‌اند که مردم همواره میدان‌دار پا به رکاب انقلاب‌اسلامی بوده‌اند. بیعت‌های مکرر مردم در عرصه‌های خطیر نشانه این میدان‌داری است. ❇️ یازده: رسالت جبهه‌دار 🔺امام راحل (ره) جلب نظر مردم را از امور لازم می‌دانند. ایشان تاکید می‌کنند که پیامبر نیز همواره به این مهم می‌اندیشید. انجام این رسالت مهم است که در بند بعد ذکر خواهد شد. ❇️ دوازده: چرایی رسالت جذب 🔺مهم انجام رسالت جذب نیست، بلکه مهم هدف آن است. امام راحل(ره) تاکید دارند که این رسالت باید برای توجه مردم به حق باشد. رسولان هیچگاه مردمان را به خود دعوت نمی‌کنند، بلکه آنان را متوجه خداوند می‌سازند. ❇️ سیزده: چهار گام اساسی 🔺رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) بر چهار گام تاکید می‌کنند: الف:مردمی باشید. ب: مردم‌دوست باشید. ج: مردم‌پذیر باشید. د: مردمی رفتار کنید. تبیین این چهار گام بسیار مهم است که در این بسته بدان پرداخته شده و البته همچنان جای کار دارد. ❇️ چهارده: محوریت مردم 🔺رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) در گفتاری محوریت مردم را مورد تاکید قرار می‌دهند. در نگاه ایشان جمهوری‌اسلامی به معنی مردم‌محوری است. هدف‌ها و منافع متعلق به مردم است. ❇️ پانزده: افق‌ما 🔺رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) افق ایجاد یک جبهه مردمی را برایمان تعیین می‌کنند. در نگاه ایشان جبهه‌سازی به معنای سازمان‌سازی نیست. ❇️ شانزده: مقام افاده 🔺رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) تاکید دارند که باید مردم وارد میدان افاده بشوند. درباره مقام افاده باید بسیار عمیق‌تر از اکنون نگریست. انتظار می رود که مبانی، فرصت‌ها، تهدیدها و الزامات مقام افاده مردم در مقالات محققانه تبیین شود. ❇️ هفده: فاصله ذهنی 🔺حجةالاسلام مهدیان معتقدند که بین حزب‌اللهی‌ها و مکتب امام راحل(ره) فاصله ذهنی وجود دارد. ❇️ هجده: ضرورت ابزارسازی 🔺دکتر ساسان زارع معتقدند که نقطه زمین‌گیر شدن همه مدعیان تمدن‌سازی ابزارسازی است و باید به صورت جدی به این مهم پرداخت. ❇️ نوزده: چرایی بیگانگی با مردم 🔺آقای میثم یاوری در فرآیند یک تحقیق معتقد است که بازبینی در سه ساحت سبک‌زندگی، ساختارهای اجتماعی و ساحت فکری و عقیدتی ما را به مردم نزدیک می‌کند. ❇️ بیست: جایگاه اصلاحی جبهه 🔺در نوشتار تحلیل خطای مردم در نظام مردمسالاری دینی تاکید می‌شود که رهبران و خواص جبهه حق، نقش مهمی در بصیرت افزایی و روشنگری جامعه را دارند. به عبارت دیگر جبهه در عین همراهی با مردم تابع نیست، بلکه افق ساز و مصلح است. حجةالاسلام مهدیان در نوشتار "طرح‌ استراتژی حرکت انقلاب‌اسلامی بر محور سوره ناس" تاکید دارد که اندیشه توحیدی است که اسلام را در نقطه حکومت می‌نشاند. حکومتی که غایتش همان حرکت کثرت به سمت وحدت است. این نقش کلیدی و هدایتگر جبهه انقلاب برای انسجام معنوی است. نویسنده در فرازی دیگر تاکید دارد که مردم آن زمان که قیام می‌کنند، مظهر توحید می‌شوند و وحدت می‌یابند. ♨️ ادامه دارد... @avand98
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۷) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 حیات اجتماعی: 🔺همه در عصر ظهور و در جامعه بزرگ شيعي به مقامي مي‌رسند كه همه رفتارشان براساس تبعيت از ولي خدا شكل مي‌گيرد و حيات اجتماعي‌شان، شعاع اراده ولي اللّه و شعاع شمس ولايت مي گردد. 💠 تنعم دوران ظهور: 🔺تنعم مؤمنان در عصر ظهور مرتبه‌اي از مراتب بهشت است كه در دنيا تجلي پيدا مي كند. 💠 نیازها بر محوریت عبودیت: 🔺در عصر ظهور، نعم مادي در دار دنيا گسترش پيدا مي‌كنند، ولي اصلي ترين مسئله اين است كه مفهوم نياز و ارضاء در اين عصر تغيير مي‌يابد. گاهي گسترش نياز و ارضاء بر محور استكبار و شيطنت صورت مي‌گيرد، كه در اينجا نياز و ارضاء به مفهوم بهره‌مند شدن از ابتهاجات مادي و غرق شدن در خود است، و گاهي توسعه نياز و ارضاء بر محور عبوديت صورت مي‌گيرد كه در اينجا گسترش نياز و ارضاء به مفهوم ميل به قرب و عبوديت است. 💠 ابتهاج به ولی: 🔺 التذاذ از ولايت الهيه است؛ يعني باطن لذت چيزي جز ابتهاج به ولايت نيست. انسان اهل گناه، مبتهج به ولايت ابليس است و ولايت ابليس در ابتهاج او جاري مي‌شود. ابتهاج انسانهاي گناهكار متناسب با گسترش ولايت ابليس بوده و ابتهاج ظلماني، تاريك، و پست است، اما ابتهاج مؤمنين متناسب با گسترش ولايت ولي‌اللّه‌الاعظم است كه همان ولايت اللّه است. ابتهاج اينها نوراني است و ابتهاج به رحمت است. 💠 مفهومی متفاوت: 🔺انساني كه در دنيا پايش روي زمين است و قلبش در بهشت است، ابتهاجاتش هم ابتهاجات ملكوتي است و سنخ ابتهاجاتش از اين سنخ نيست. انسان مؤمن، حتي خوردنش هم با كافر متفاوت است، لذتش از نكاح هم ملكوتي است. البته براي انساني كه به اين درجات نرسيده اينها خيالبافي است ولي در تعاليم انبياء لذت انسان مؤمن در درجات ايماني خودش به تبع ايمانش واقع مي‌شود، بنابراين در عصر ظهور، مفهوم لذت، مفهوم نياز، مفهوم كمال، و مفهوم ابتهاج تغيير مي‌كند و بسترهايش هم متفاوت مي شود. 💠 هماهنگی: 🔺وقتي ولايت ولي خدا ظهور و تجلي پيدا كرد هماهنگي بين اراده‌هاي انساني و ذات طبيعت هم واقع مي شود. انسانها براساس اين علوم باطني به لايه هاي عميق‌تري از عالم مسلط مي‌شوند، نفوذ اراده آنها تا اعماق طبيعت پيش مي‌رود و امكان تنعم و دسترسي به نعم باطني هستي در همين عالم برايشان فراهم مي شود. آنها در ابتهاج و تنعم، اساساً غرق در ولي خدا هستند، و متناسب با مشيت، عمل مي‌كنند، تخلف نمي‌كنند تا بخواهند به لذتهاي شهواني برسند؛ حتي لذت حلالشان متفاوت با لذت حلال ديگران است. 💠 اصلی ترین خصیصه: 🔺اصلي‌ترين خصيصه عصر ظهور، ظهور ولايت ولي‌اللّه است كه اين ولايت، عروه محكم عبوديت است. در عصر ظهور هم استحكام عبوديت در عالم واقع مي‌شود و هم صراطي كه همه سبل، حتي سبل انبياء به آن ختم مي‌شود كه همان حقيقت ولايت ولي‌اللّه الاعظم(عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) است محقق مي‌گردد و نور حق، هدايت حق، حيات و... در حيات عمومي بشر تجلي پيدا مي‌كند و بشر به منزلت جديدي از حيات و نور مي رسد. 💠 بر گِرد ولی: 🔺انسانهايي در عصر ظهور بر گِرد ولي خدا جمع مي شوند كه قلبشان به نور محبت روشن شده و شعله هاي محبت در دلشان زبانه كشيده است. آنها انسانهايي هستند كه محبوب اصلي‌شان ولي خداست و به تعبيري محبوب حقيقي شان خداوند متعال است و در كنار خداوند متعال، ولي خدا را دوست مي‌دارند و همه لذتها و ابتهاجاتشان، تنعم بيشتر از ولايت ولي اللّه است؛ البته طبيعي است كه همه عالم در اختيار چنين انسانهايي قرار مي‌گيرد؛ كما اينكه در بهشت هم همينگونه است. 💠 جامعه آرمانی: 🔺 جامعه آرماني وجود مقدس امام زمان(عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) جامعه آرماني انبيا و اوصيا آنهاست، جامعه به اصطلاح آرماني تمدنهاي مادي نيست، بلكه جامعه‌اي است كه در آن عبوديت به مفهوم خودش واقع مي‌شود و همه بشر رو به خداوند متعال مي‌آورند و مبتهج به عبوديت او مي‌شوند. بشر به منزلتي مي‌رسد كه به اصطلاح محبت رب و اشتياق به لقاء در وجود او زنده مي‌شود و همه آن شوقهاي كودكانه، از قلب او بيرون مي رود! 💠 تصرف: 🔺اصلي‌ترين كاري كه ولي خدا مي كند، تصرف در ارواح انساني است. او انسانهايي را كه براي پذيرش ولايت قابليت پيدا كرده‌اند و بستر پذيرش در آنها ايجاد شده است، موضوع تصرف قرار مي‌دهد، ارواح ديگري در آنها مي‌دمد و آنها را به منزلت ديگري از حيات مي‌رساند. وقتي منزلت حيات انسان متفاوت شد، منزلت نيازهايش، اراده‌هايش و انگيزه‌هايش كاملاً متفاوت مي‌شود و همه آنها از نوع حيات طيبه‌اي مي‌گردند كه همه‌اش نورانيت است و معارف ولي خدا در آن جاري مي‌باشد. ۷ @avand98
🔸ارسالی از سوی برادر علی یزدان‌پرست فعال فرهنگی اجتماعی استان تهران 🔺سلام‌علیکم خدمت همه عزیزان خداقوت عرض می‌کنم. قطعا قبل از هر کاری باید خوب درباره آن فکر و تأمل کرد؛ و حتما نباید به بهانه روی زمین ماندن کارها بی‌گدار به آب زد و پیش از طراحی وارد اقدام شد... اما نباید هم در این زمینه دچار افراط و تفریط بشویم... تصور کنید حضرت امام (رحمة‌الله) قبل از انقلاب کردن می‌نشستند و انواع و اقسام راهبرد‌ها و الگوهای حکمرانی مطلوب را طراحی میکردند؛ به نظر شما تا امروز انقلابی صورت میگرفت؟؟؟ عزیزان! می‌شود با اندیشه عمیق پیرامون مسائل، همزمان دل به دریا زد و اقدام هم نمود. و اساساً زمانی راهبردها دقیق می‌شوند که ما در وسط میدان و در حین عملیات نقاط ضعف‌ و قوت‌ را لمس کنیم... در غیر این صورت و با تکیه صرف به هر کدام از گزینه‌های بالا ره به ترکستان خواهیم برد... ۲ @avand98
💠 پویش رسالت اندیشی 🚨ارسال نظرات در ارتباط با بیانات رهبر‌معظم‌انقلاب (دامت‌برکاته) در تاریخ ۱۳۹۲/۲/۲ درباره رسالت جبهه‌سازی در قالب‌های: 🎞 فیلم 🔈 صوت 🗒 آثار مکتوب 📍 محورهای ارائه نظرات: 🔸 توفیقات حاصل شده 🔸 تکالیف بر زمین مانده 🔸 راهکارهای تحقق کامل رسالت ▪️ (تقویت توفیقات انجام تکالیف بر زمین مانده) ♨️ مهلت ارسال 🗓 ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ 🔺بازتاب نظرات ارزشمند شما در هفته رسالت اندیشی (از تاریخ ۱۳۹۲/۲/۲ به مدت یک هفته) 🎁 همراه با اعطای جوایز به برترین نظرات و آثار 📮 ارسال آثار از طریق: 🔹اینستاگرام: 🆔 https://www.instagram.com/@avand_98 🔹بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 🔹ایتا: 🆔 https://eitaa.com/avand98 👤 @avand_admin 📞 ۰۹۱۲۸۱۱۸۳۶۶
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۸) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 معارف ربانی: 🔺در عصر ظهور معارف رباني و ملكوتي ولي‌خدا در قلوب جاري مي‌شود و اين معرفتها مراتب جديدي از روح حيات و نورانيت را ايجاد مي‌كند. اين عصر حركتها در عالم نور و در عالم معارف است؛ سنخ ديگري از حركت و مطلوبيت است. 💠 اساس ولایت امام: 🔺اساس ولايت ولي اللّه هم همين است كه انسان را به مرزي برساند كه بتواند نعمتهاي خدا را درك و دريافت كند. نعمتهاي خدا خيلي فراوانتر از آن چيزي است كه ما در عالم حس مي‌بينيم. حتي در همين دنيا، درك و دريافت اين نعمتها منوط به كمال انسان است. انساني كه به درجات قرب مي‌رسد، انساني كه درجاتي از حيات طيبه در او دميده مي‌شود، ظرفيت درك و دريافت ولايت ولي‌اللّه، ظرفيت درك و دريافت امر و رحمت خدا را پيدا مي‌كند. 💠 مفهومی غیر قابل وصف: 🔺اصلي‌ترين تحولي است كه در عصر ظهور اتفاق مي‌افتد؛ در آن عصر، انسانها، رباني شده و شعاع ولي خدا هستند و نور ولايت در آنها دميده شده است؛ به عبارت ديگر، ماءمعين و آب گواراي ولايت ولي اللّه بر قلوبشان جاري شده است و التذاذ، ابتهاج، نشاط، حركت و راحتي چنين انسانهايي مفهوم ديگري دارد. 💠 تهذیب جمعی: 🔺در اين عصر نه فقط افراد و آحاد جامعه تهذيب مي‌شوند، بلكه روابط اجتماعي و ارتباطاتهاي آنها هم تهذيب مي‌شود. يعني اخلاق اجتماعي‌شان هم ملكوتي مي‌شود و همه مناسبات بر محور تقوا و در بستر رشد و تقرب قرار مي‌گيرد. 💠 مناسبات اجتماعی: 🔺در جامعه ولي خدا «حب في اللّه» و «بغض في اللّه» در همه مناسبات اجتماعي جاري مي شود؛ يعني همه ارتباطات بر بستر محبت به خدا شكل مي گيرد و همه روابط اجتماعي به بستر قرب تبديل مي‌شود. 💠 استکمال: 🔺لذا شيعه اتصال به ولي خودش دارد و بر گِرد او مي‌چرخد و براساس اراده او حركت مي‌نمايد. عصر ظهور عصر جلوه تشيع است. ابتدا انسانها در درجه تشيع استكمال پيدا مي‌كنند و بعد از آنكه شعاع سرچشمه حيات و نور شدند، حيات و نور در آنها دميده مي شود و غرق در جذبه‌هاي آن سرور و نور حيات مي‌گردند. 💠 تغییر شاخص ها: 🔺اگر ترازوي ما جائرانه شد و شاغول ما، شاغول غلطي باشد، پيداست با اين ترازو و با اين شاغول، عدل محقق نخواهد شد. ابليس، درون انسان‌ها و مناسبات اجتماعي را متحول مي‌كند و ترازوي باطني انسان را واژگونه مي‌كند و لذا انسان در تشخيص و سنجش خوبيها و بديها اشتباه مي‌كند و جائرانه تشخيص مي‌دهد. پس شرّ آخرالزمان شرّي است كه منشأ آن، واژگوني ترازوي انسان و ترازوهاي اجتماعي است. حضرت مهدي(عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) هم كه براي تحقق عدل مي‌آيند ابتدا، ترازوها را اصلاح مي كنند، تا مفهوم درست عدل، مشخص شود؛ نه اينكه با همان ترازوي جائرانه وزن كنند و عدل را محقق سازند. تا هنگامي كه ترازوي باطني انسانها عوض نشود، شاخصها عوض نمي‌شوند. تغيير شاخصها در بيرون براي تحقق عدل كافي نيست. 💠 ظهور ما: 🔺اگر همه ما غرق در ولايت اللّه شديم و تسليم حق گشتيم به ميزاني كه اخلاص در ما محقق مي‌شود و نور ولايت الهي در همه ابعاد حيات ما جاري مي‌گردد، عدل در درون ما و سپس در مناسبات بيروني ما محقق مي‌شود. وقتي جريان اراده‌ها در يك جامعه بر محور اراده خداوند بود همه ارتباطات عادلانه مي‌شود. پس عدل وقتي محقق مي‌شود كه ما همه تسليم ولايت خداوند شويم و اراده‌هايمان، مجاري فرمان و مشيت حق شوند. 💠 عصر عدل: 🔺اگر عصر ظهور، عصر عدل است، يعني عصر عبوديت است. آنچه از عدل در عصر ظهور فهميده مي‌شود اين مفهوم مادي عدل نيست؛ حتي در جلوه اقتصادي‌اش هم عدل مادي نيست. تناسبات عادلانه اقتصادي، تناسباتي است كه همه تنعمات بشر در عرصه حيات اقتصادي، بر محور ولايت ولي اللّه است. 💠 عدل فطری: 🔺در عصر ظهور آن عدلي كه محقق مي‌شود همان عدل فطري است، نه عدالت‌خواهي كه در انسان تحريف شده و شيطان توانسته است با تغيير زيبايي شناسي انسانها معادلات جائرانه را به جاي معادلات عادلانه بگذارد. ۸ @avand98
🔰 خلاصه و جمع‌بندی اولیه واکاوی ویژگی مردمی‌بودن 🔹 قسمت سوم و آخر ❇️ بیست و یک:وضعیت عملکرد 🔺در نشست به میدان آوردن مردم در مقام افاده و استفاده، گزارش پژوهشی که بیانگر وضعیت عملکرد جبهه در نسبت با آحاد مردم بود ارائه گردید. بر اساس این گزارش که به واسطه احصا و بررسی بیش از ۱۲۰۰ اقدام مجامع استانی و تخصصی انجام گردیده بود. چنان چه اقدامات ایشان را در سه دسته مشتمل بر: ▪️ ۱. عامل و مخاطب اقدام: فعالان و مؤسسات فرهنگی مردمی ▪️ ۲. عامل: فعالان و مؤسسات و مخاطب: اقشار و آحاد مردم ▪️ ۳. عامل و مخاطب: اقشار مردم به واسطه حمایت و هدایت فعالان و مؤسسات فرهنگی مردمی تعریف نماییم؛ درصد هریک از این اقدامات به صورت حدودی و به ترتیب ۳۹درصد، ۴۶درصد و ۱۵درصد می‌باشد. ❇️ بیست و دو: سیر تطور 🔺دکتر ساسان زارع معتقد است که در سیر تطور فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شاهد حرکت از فعالیت‌های دسته اول به دسته‌های دوم و سوم هستیم. ❇️ بیست و سه: پیش به سوی حکومت علوی 🔺رهبر معظم انقلاب (حفظه‌الله) هدف انقلاب اسلامی را نزدیک شدن به حکومت علوی دانسته و مردمی‌بودن را یکی از شاخص‌های آن معرفی می‌کنند. ❇️ بیست و چهار:ابزار کار امام 🔺حجت‌الاسلام مهدیان در نوشتار "طرح استراتژی حرکت انقلاب‌اسلامی بر محور سوره ناس" تأکید دارد که حرکت مردم و رهبری دین شناس واقعی، ابزار کار امام بود. امام در بیانی صریح و موجز می گویند: ما متکی به خدا و نیروی لایزال مردم هستیم. ❇️ بیست و پنج:مفهوم اصلی حکومت 🔺حجت‌الاسلام مهدیان در نوشتار "طرح استراتژی حرکت انقلاب اسلامی بر محور سوره ناس" مفهوم اصلی حکومت از نگاه رهبر معظم انقلاب (حفظه‌الله) را اینگونه معرفی می‌کنند: حکومت، فقط فرمانروایی نیست. حکومت نفوذ در دل‌ها و مقبولیت در ذهن‌هاست. 💠آنچه به اختصار ارائه شد، نشان از یک حرکت ارزشمند و محققانه بود و نشان می‌داد که اهالی نفیس جبهه در حوزه بینشی حرف‌های جدی دارند، همانگونه که در حیطه عمل درخشانند. 🔸بی‌تردید در تداوم راه باید بارها و بارها و البته با عمقی بیشتر به واکاوی ویژگی مردمی بودن پرداخت. در تحقیقات مبنایی این حوزه؛ آیات شریف قرآن و سیره اهل‌بیت علیهم صلوات الله رازهای نهفته‌ای دارد. 🌐نگاه اهالی جبهه فرهنگی انقلاب‌اسلامی در این حوزه، نگاهی مکتبی است و بیم آن می‌رود که عدم اهتمام کافی به قرآن و عترت، مردم نگاری غرب را آرام آرام در باور ما جای دهد. آنچه که اقبال لاهوری سرود: من درون شیشه‌های عصر حاضر دیده‌ام آنچنان زهری که از وی مارها در پیچ و تاب انقلاب انقلاب ای انقلاب با ضعیفان گاه نیروی پلنگان می‌دهند شعله‌ای شاید برون آید ز فانوس حباب انقلاب انقلاب ای انقلاب... 🌀پایان این نوشتار قطعه‌ای است نفیس از حضرت روح الله (ره) که امید است با دقت مطالعه شود: انسان، لاحد است در همه چیز. گمان نکند انسان که اگر یک جایی دارد زندگی می‌کند، یک جای بهتر پیدا کند آنجا وقتی رفت راحت است. آنجا تازه اول این است که یک جای بالاتر داشته باشد. (سیزدهم شهریور شصت و چهار). انسان در فطرت خود هر کمالی را به طور مطلق می‌خواهد. شما خوب می‌دانید که انسان می‌خواهد قدرت مطلق جهان باشد... انسان می‌خواهد به "حق مطلق" برسد تا فانی در خدا شود.( یازدهم دی شصت و هفت) 💎 اهالی نفیس جبهه فرهنگی انقلاب! آنچه تاکنون آمده‌ایم، پیش‌نیاز نخست راه‌های فراخ آینده است. به راه آمده ننگریم، قبله، افق‌های بلند است... @avand98
-1562960127_-211922.pdf
2.07M
🔺 متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا( عج) و فعالان جبهه فرهنگی‌ انقلاب اسلامی 🗓۱۳۹۲/۰۲/۰۲ 💠 برای مطالعه و شرکت در . @avand98
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۹) 🔺 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 اصلاح بینش‌ها: 🔺آن حضرت ابتدا ترازوها را اصلاح مي‌كنند تا عدل بيروني نمودار شود. منظور اين است كه اصلاح بينشها بر محور ولايت، اصلي‌ترين تحولي است كه در عصر ظهور اتفاق مي افتد. حضرت ترازوها، ميزانها و شاغولها را اصلاح مي‌كند. به تعبيري، ميزان عدل خود ولي خداست. 💠 حقیقت ظهور: 🔺حقيقت عصر ظهور مرتبه‌اي از عبادت حضرت حجت(عجل الله تعالي فرجه الشريف) است كه اثرش تحقق جامعه توحيدي است. 💠 نابودی گمراهی: 🔺آن نور است كه مي‌تواند جريان ظلمت را بردارد. آن هدايتي كه ضلال را نابود مي‌كند نور و هدايت حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) است. آن حيات كه موت و مردگي را مي برد ـ يعني حيات طيبه ـ نيز حيات آن حضرت است؛ حضرت در عصر ظهور مأذون به تجلي آن ولايت و رحمتهاي الهي مي شوند. 💠 محور ظهور: 🔺محور همه تحولات عصر ظهور، ولي خداست و تجلي ولايت آنهاست كه بقيه را مي‌گيرد و بقيه، شعاع وجود آنها هستند. پس، معناي ظهور چيزي جز ظهور ولايت نيست. 💠 بقیةالنور: 🔺ايشان كه يك فرد نيست. ايشان وارث همه انبيا و اوصيا است. در زيارت آن حضرت مي خوانيم: «السلام علي وارث الانبياء و خاتم الاوصياء، ... المنتهي إليه مواريث الانبياء و لديه موجود آثار الاصفياء» همه رحمت و كمالي كه خدا بر خواصش نازل كرد در حال حاضر در دست ايشان است. 💠 اذن ظهور: 🔺اتفاقي كه در عصر ظهور مي افتد، اين است كه ولايت، اذن به ظهور پيدا مي كند. نازله ظهور او همين بركات عصر ظهور است. مگر غير از اين است كه بندگان خدا مي‌خواهند به مقام عبوديت برسند و رحمت را در مرتبه عبوديت، درك و دريافت كنند؛ نه در مرتبه شيطنت، كه به تعبيري فقط ظرفيت درك و دريافت رحمت عامه خدا را دارند، و رحمت رحيميه خدا را نمي توانند درك و دريافت كنند. مگر غير از اين است كه عصر ظهور، عصر درك و دريافت رحمت رحيميه در جلوات مختلفش است. واسطه اين رحمتها نسبت به همه عوالم، ولي خداست. 💠 حیات دوباره: 🔺خصيصه ظهور اين است كه جهان حيات مجدد پيدا مي‌كند چنانكه در تفسير اين آيه قرآن كه مي فرمايد: «إعلموا أنّ اللّه يحيي الارض بعد موتها»(حدید/۱۷) روايات مي‌فرمايند با ظهور حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) اهل ارض به حيات مي رسند. حضرت فرمود: «والكافر ميتٌ» در واقع، بساط كفر جمع مي شود و همه مؤمن مي شوند. وقتي مؤمن شدند و به حيات رسيدند، اين انسان زنده مي تواند رحمت را درك و دريافت كند، مي تواند كلام حق را بشنود، متعظ بشود، راه بيفتد و درك از نعمتها پيدا كند. 💠 میثاق: 🔺همه چيز به ولي خدا برمي‌گردد؛ چون آنها خليفه مطلق خدا هستند و ولايت آنها طريق وصول رحمت خداوند متعال حتي بر انبياي اولوالعزم (عليهم‌السلام) است، لذا ميثاق ولايت آنها براساس روايات متعددي از انبياي اولوالعزم (عليهم السلام) هم گرفته شده است و اصلا درجات اين انبيا به خاطر آن است كه در ميثاق ولايت، صاحب عزم بودند؛ ميثاق داده اند، پاي آن ايستاده اند، در دنيا هم عمل كرده اند و امّت خودشان را زير پرچم اميرالمؤمنين(عليه السلام) حاضر كرده اند. 💠 تحقق ولایت: 🔺 جريان مهدويّت، جريان تحقق ولايت و حکومت حقّه به نحو تام و تمام است و تقرب کائنات عالم به سوی خداوند متعال از بستر آن اتفاق می افتد. 💠 رابطه عاشورا و ظهور: 🔺تاریخ نیز بستر زمانی بروز و ظهور مراتب تهذیب نفوس و اراده های انسانی جهت آمادگی تدریجی برای حضور در عصر ظهور بوده است. یکی از نقطه عطف‌های تاریخی این مسیر دشوار و پر پیچ وخم، عاشوراست؛ به واسطه‌ی عاشورا، وجدان جامعه‌ی بشری از ماهیت خیر و شر ارتقاء یافته، و روح جدیدی در کل حیات بشری دمیده شده است. ۹ @avand98
💬 آغاز به کار صفحه رسمی توییتر آوند؛ همزمان با میلاد با برکت حضرت ولیعصر (ارواحنا‌فداه) ♨️ ما را با پیوند زیر، در توییتر دنبال کنید: 🆔twitter.com/avand98 @avand98
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۱۰) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 🌺 میلاد فرخنده نگین انگشتری هستی، حضرت بقیةالله‌الاعظم (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را تبریک می‌گوییم. 💠 نقطه بروز کمال: 🔺جریان کلی هدایت و سیر عوالم از هبوط تا عصر ظهور است. عالم شمسی دارد و قمری نور آن خورشید عالم‌تاب را منعکس می کند؛ سیر نورانیت عالم و جدال با تاریکی تا آن‌جا ادامه خواهد داشت که با تجلی نهار، اثری از ظلمت در پهنه‌ی کائنات باقی نماند و مخلوقات با ظهور نور دین نبی‌اکرم (صلی الله علیه وآله) به کمال حقیقی و عبودیت حضرت حق برسند. نقطه‌ی بروز این کمال و تجلی نهار، ظهور وجود مقدس حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. 💠 حقیقت عصر ظهور: 🔺حقیقت عصر ظهور، تجلی کلمه‌ی تامه‌ی الهی در پهنه‌ی عالم است. وجود مقدس نبی‌اکرم (صلی الله علیه وآله) از مسیر و مجرای خلیفه‌ی تام ایشان تجلی می کند و به عمر دولت باطل خاتمه می‌بخشد. 💠 کلمه نور: 🔺در واقع، مقیاس تحولاتی که در مباحث مهدویت باید در نظر گرفته شده و حوادث در نسبت با آن تنظیم شوند، ظهور «کلمه‌ی نور» در سرتاسر عالم است؛ هرگاه در تحلیل‌های خود از این مقیاس افول کنیم، دچار خُردنگری در مساله‌ی کلانی چون ظهور حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهیم شد و از ابعاد وسیع آن غافل خواهیم ماند. 💠 مصداق غیب: 🔺طبق معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) يكي از مصادیق غيب، وجود مقدّس امام‌زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. ارتزاق از مراتب عالی هدايت قرآن، متکی بر ايمان به ایشان می‌باشد؛ و لذا اسرار والای قرآن جز با ايمان به آن حضرت براي انسان گشوده نمي‌شود. 💠 تحول: 🔺در عصر ظهور، از جانب عالم غیب، دستی بر عالم دنیا و اراده‌های انسان‌ها بُرده می‌شود و این عوالم را متحول می‌کند. محور این تحول هم وجود مبارک و مقدس امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؛ این ید مبارک، مدیر و سرپرست تحولات و تغییرات عصر ظهور است. نقش اصلی ظهور را ایشان به عهده دارند؛ ایفای نقش‌های کلیدی در تحقق عصر ظهور، در ظرف وجودی ما نمی‌گنجد؛ ما هم دخیلیم، هم هیچ کاره! 💠 فراتر از تحول تمدنی: 🔺عصر ظهور، عصر برپا شدن «مدرنيته‌ي اخلاقي» و يا حتي تحقق «تمدّن اسلامي» نيست! چيزي فراتر از يك تحول تمدني اتفاق مي‌افتد؛ مقیاس تحولات عصر ظهور، از مقیاس تحولات تمدنی نیز فراتر است. نشئه‌اي از عالم به نشئه‌ي ديگر، و عالم دنيا به عالم ديگري تبديل مي شود. به بیان دیگر می‌توان گفت با ظهور حضرت، درجاتی از جنت در عالم جاری می‌شود و انسانی که به عالم دنیا هبوط كرده بود، زندگی تازه‌ای از سر می گیرد و طعم حقیقی بندگی را در ملکی که آن حضرت به پا می‌کنند، می‌چشد. 💠 تجلی امام: 🔺گاه ممکن است تصور ما از عصر ظهور این باشد که حضرت، فاعل معدّ تحولات هستند؛ یعنی در ظرف عالم، استعدادهایی هم چون حیات، نور و عدل وجود دارد، و حضرت با ظهورشان کمک می‌کنند تا این ظرفیت‌ها به شکوفایی برسند. اما حقیقت چیز دیگری است؛ همه‌ی این تحولات، تجلیات وجود خود حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند. در واقع، آن چه در عصر ظهور محقق می شود، ظهور خود حضرت در عالم است. 💠 اکنون...: 🔺اکنون که در دوره‌ی احتجاب و غیبت ظاهری امام (علیه‌السلام) به سر می‌بریم، معارف بلندی از اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) پیش روی ماست که تکلیف و الزامات حرکت به سوی عصر ظهور را برای ما روشن می‌کند. 💠 فقیه: 🔺فقها نه تنها حافظان شریعت و حقیقت بوده‌اند، بلکه واسطه‌ی فیض حضرت در دوره‌ی غیبت نیز بوده‌اند؛ و جامعه‌ی شیعه را هدایت کرده‌اند. دست هدایت حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از آستین فقها بیرون آمده و هدایت ظاهری و باطنی و سازمان دهی شیعیان را سرپرستی کرده است. 💠 فرآیند مبارک: 🔺یکی از الزامات دوره‌ی ما برای قدم برداشتن در اندیشه‌ی مهدویت و حرکت به سمت عصر ظهور، امتداد بخشیدن به همین حرکت تکاملی است. اگر جامعه‌ی شیعه از دوره‌ی مرجعیت به نظام ولایت فقیه رسیده، محصول فراز و نشیب‌های تاریخی فراوانی بوده است. ۱۰ @avand98
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 مروری بر الگو شبکه‌سازی و عملیات مقابله با ویروس کرونا با اتکا به ظرفیت نیرو‌های جهادی 💠 توسط حجت‌الاسلام ، دبیر ستاد جبهه فرهنگی اجتماعی شهر تهران 📍 کاری از گروه جهاد دفتر رسانه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی @avand98
💠 پویش رسالت اندیشی 🚨ارسال نظرات در ارتباط با بیانات رهبر‌معظم‌انقلاب (دامت‌برکاته) در تاریخ ۱۳۹۲/۲/۲ درباره رسالت جبهه‌سازی در قالب‌های: 🎞 فیلم 🔈 صوت 🗒 آثار مکتوب 📍 محورهای ارائه نظرات: 🔸 توفیقات حاصل شده 🔸 تکالیف بر زمین مانده 🔸 راهکارهای تحقق کامل رسالت ▪️ (تقویت توفیقات انجام تکالیف بر زمین مانده) ♨️ مهلت ارسال 🗓 ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ 🔺بازتاب نظرات ارزشمند شما در هفته رسالت اندیشی (از تاریخ ۱۳۹۲/۲/۲ به مدت یک هفته) 🎁 همراه با اعطای جوایز به برترین نظرات و آثار 📮 ارسال آثار از طریق: 🔹اینستاگرام: 🆔 https://www.instagram.com/@avand_98 🔹بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 🔹ایتا: 🆔 https://eitaa.com/avand98 👤 @avand_admin 📞 ۰۹۱۲۸۱۱۸۳۶۶
♨️ 💠 همسنگر عزیز؛ 🎞 لطفا فیلم و یا صوت خود را ضبط کنید، و یا متن مدنظرتان را بنویسید و از این طریق نظرات ارزشمندتان درباره بیانات رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) در تاریخ ۹۲/۲/۲ را بر اساس محورهای مذکور ارسال فرمایید. 👌اگر اثر مکتوبی هم در این خصوص داشتید چه بهتر... @avand98
💠 🔰 به دنبال آن هستیم که: 🔸به بهانه پویش، اوامر و منویات رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) در تاریخ ۹۲/۲/۲ را به صورت فردی و جمعی مرور و بازخوانی کنیم. 🔹فضایی را برای نقدونظر در خصوص عملکرد جبهه فرهنگی‌اجتماعی انقلاب‌اسلامی فراهم نماییم. به عبارت دیگر به صورت جمعی مرور کنیم طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) در تاریخ ۹۲/۲/۲ قرار بود به چه نقطه ای برسیم؟ و اکنون کجا هستیم؟ و چه راه هایی پیش رو داریم؟ 🔸بر اساس این فرمایشات مروری داشته باشیم بر توفیقات جبهه از سال ۹۲ تاکنون. 🔹مبتنی بر این منویات، مروری داشته باشیم بر کارهای عقب مانده و یا بر زمین مانده. 🔸بررسی کنیم چه راهکارهایی برای تحقق کامل رسالت جبهه سازی( حفظ و تقویت توفیقات، انجام تکالیف بر زمین مانده) لازم است؟ @avand98
💠۱۰ پیشنهاد برای رزمایش عزیزی نوشته بود خیلی دوست دارم در این رزمایش مومنانه شرکت کنم اما حقیقتا شرایط مالی ام مساعد نیست. ✅بهانه شد برای چندپیشنهاد رزمایشی: 1⃣یکم. حلقه بسازید با رفقا و همکاران و اهل فامیل و یا هم محله ای حلقه درست کنید و برای رزمایش فکر کنید و ایده دهید. این گام اول را دست کم نگیرد. شروع پربرکتی است. 2⃣دوم. هم عهد شوید هم عهدی بسازید. مثل یک قرار فامیلی تا هزینه مهمانی و عیدی را خرج رزمایش کنید. یا همین عهد سر شام هیات. یا حتا با خانواده مان؛ مثلا یک وعده گوشت در ماه کمتر مصرف کنیم و به نیازمند برسانیم. 3⃣سوم. بانک درست کنید شناسایی کنید. یکی از مشکلات خیریه ها و گروه های جهادی شناسایی است. بانک اطلاعات دقیق از افراد و نیازمندی های آنها تهیه کنید و در اختیار نهادهای خیریه ای قرار دهید. لیستی هم از افراد خیر و دستگیر تهیه کنید. 4⃣چهارم. بدون پول هم می شود لیست ایده و طرح دستگیری غیر مالی درست کنید. مثلا خرید کردن برای سالمندان یک محل. یا شاد کردن بچه های یک پرورشگاه. درس دادن به بچه های کار.  گروه درست کنید و صاحبان مغازه و خانه ها و طلبکارها را راضی کنید مراعات کنند. 5⃣پنجم. آبروی تان را خرج کنید پول ندارید؛ آبرو که دارید. آبروی تان را خرج کنید. هرکس شما را می شناسد و اعتماد دارد و برایش اعتبار دارید سراغش روید. حالا فامیل یا محل کار یا کانال تلگرامی تان. 6⃣ششم. رابط شوید خیرین را شناسایی کنید و برای شان وعده دیدار فراهم کنید. دستشان را بگیرید و با آنها به نیازمندان سر بزنید. 7⃣هفتم.  قاشق زنی راه بندازید برای پول جمع کردن هم ایده درست کنید. به یک پیامک و استوری اکتفا نکنید. یکی از راه های پول جمع کردن دقیق گزارش دادن است. یک تیم رسانه ای قوی بسازید برای گزارش به مردم و خیرین. 8⃣هشتم. تکراری نباشید کمک فقط سبد کالا نیست. مثلا به بقالی و نانوایی محله یا شهر بروید و لیست بدهکاران را پاک کنید. یخچال و کولر و شیر آب دستشویی نیازمند محل را درست کنید. برای دست فروش های خانه نشین مشتری پیدا کنید. 9⃣نهم. به خودتان نگاه کنید در هر صنف و حرفه ای که هستید رزمایش را برای خودتان بومی کنید. پزشک ببیند چه کاری از او ساخته است. کارگر و مکانیک هم. روزنامه نگار هم بگوید در فصل رزمایش مشکل یک خانوار و یا بیشتر را رسانه ای حل می کند و غیره. 🔟دهم. جلوی پای تان را ببینید ببینید چه چیز جلوی پایتان قرار می دهند. غفلت نکنید از نسیم و خنکا و جذبه خیررسانی. خیلی وقت ها پیش روی مان ضیافت می چینند تا ببینیم. الان مهمترین چیزی که جلوی پای تان است همین اصل رزمایش است. تلاش کنید هرکس با هرگرایشی، انقلابی و غیرانقلابی را دعوت کنید به این رزمایش مومنانه. هرکس هرجا بود بلند شود و گارد مردم دوستی بگیرد. ✍محسن مهدیان @avand98
🚨 نامه مهم ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی به هیئت‌ها وتشکل‌ها و نیروهای مردمی 🔰برای دریافت متن نامه بر روی پیوند زیر ضربه بزنید: 🆔 https://b2n.ir/510069 @avand98
💠 ⁉️ آیا توانستیم؟؟؟ ۱. معنای فرهنگ را درک کنیم؟ ۲. جبهه فرهنگی سیاسی غرب را بشناسیم؟ ۳. معنای جبهه‌سازی را متوجه بشویم؟ و با هم نیز به برداشت مشترکی برسیم؟ ۴. جبهه وسیع مردمی را شکل دهیم؟ یا رفتیم به سوی سازمان‌سازی ؟ @avand98
💠 ⁉️ آیا؟؟؟ ۵. فعالان و مجموعه‌های فرهنگی مردمی به خوبی شناسایی، تشویق، متشکل و در حدود ممکن پشتیبانی شدند؟ ۶. جوشش‌ها و ابتکارات فعالان به تولید محصولات و انجام اقدامات فرهنگی اجتماعی منجر شد؟ ۷. در پی شناسایی و رفع آفت‌های کارهایمان بودیم؟ ۸. آیا از وجود پشتوانه‌های فکری و نظری بهره‌مند شدیم؟ @avand98
💠 ⁉️ آیا؟؟؟ ۹. توانستیم از ابتلاء به آفت‌های سطحی‌نگری، رکود، ارتجاع و انحراف در تشکیلات و در بخش‌های مختلف و سطوح ستادی و صفی جبهه جلوگیری نماییم؟ ۱۰. کارهای قوی و عمیق نظری و نرم افزاری انجام دادیم؟ ۱۱. به اولویت‌ها و کارهای بر زمین مانده پرداختیم؟ و به دنبال پر کردن *خلأها* برآمدیم؟ آیا مفهوم این جمله آقا را که فرمودند: «این هم مسئله مهمی است که سرخودتان را خیلی شلوغ نکنید» درست فهمیدیم؟ ۱۲. نگاه تکمیلی به کارهایی که توسط سایرین انجام می‌شود داشتیم یا صرفا دنبال کارهای تأسیسی بودیم؟ @avand98
💠 ⁉️ آیا؟؟؟ ۱۳. توانستیم بین موازی کاری‌ها و دوباره‌ کاری‌های بی‌منطق با جاهایی که ظرفیت خالیست و می‌بایست وارد صحنه شد تفکیک قائل شویم؟ ۱۴. بنیاد خاتم‌الاوصیا (عجل الله تعالی فرجه) و سایر ارکان ستادی جبهه توانستند مزیتِ نداشتن تشریفات و گرفت و گیری‌های تشکیلاتی و بروکراسی را حفظ نمایند؟ ۱۵. **بنیاد خاتم‌الاوصیا (عجل الله تعالی فرجه) و سایر ارکان ستادی جبهه** توانستند زمینهٔ روی پاخود ایستادن عناصر و مجموعه‌ها را فراهم نمایند؟ یا منجر به وابستگی مالی آن‌ها شدند؟ ۱۶. **بنیاد خاتم‌الاوصیا (عجل الله تعالی فرجه) و سایر ارکان ستادی جبهه** توانستند جایگاه ستادی خود راحفظ نمایند و وارد تصدی‌گری نشوند؟ و صف را به مجموعه‌های مردمی واگذار نمایند؟ @avand98
💠 ⁉️ آیا؟؟؟ ۱۷. توانستیم به خودسازی بپردازیم؟ امری که ظاهرا بعداً آقا فرمودند به بچه‌ها بگویید این توصیه نیست؛ بلکه تکلیفشان هست؟ ۱۸. بنیاد خاتم‌الاوصیا (عجل الله تعالی فرجه) و سایر ارکان ستادی جبهه توانستند نظارت مؤمنانه و نه دیوان سالارانه را حاکم کنند و طوری عمل نکنند که بی‌حساب و کتابی‌های مالی تلقی شود؟ ۱۹. توانستیم الزامات روحی و معنوی و الزامات مدیریتی و تدبیری را رعایت نماییم؟ ۲۰. توانستیم کار فرهنگی را وسیله‌ای برای گسترش نفوذ کلمه در سطح کشور در مسائل زودبازده مثل انتخابات قرار ندهیم؟ @avand98