eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
875 عکس
326 ویدیو
91 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 میلاد حضرت زینب سلام الله علیها را خدمت فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تبریک عرض می نماییم. 🔰 از حب تا تبعیت برخی دوست داشتن را زمینه ساز تبعیت می دانند و برخی دیگر تبعیت را نتیجه حب، این ایه را بنیوش: قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله ( ال عمران سی و یک) با این نقشه راه حب دو منزل دارد نخست ، انتخابی آگاهانه و از روی شعف از جانب ما و دوم بارشی کریمانه از جانب حضرت دوست... و تبعیت میانه این دو، نماد تجلی بین الحرمین است. حصرت لسان الغیب ، سرود: محمود بود عاقبت کار در این راه گر سر برود بر سر سودای ایازم بگذار در منزل نخست کمی تنفس کنیم. حب، روندی آگاهانه، از روی شعور و شهود و هدف محور است و محب، نماد شعورمندی آفرینش. محب، راه را نه با چشم سر، که با چشم دل می بیند و می پوید: بارها گفته ام و بار دگر می گویم که منِ دلشده این ره نه به خود می پویم و از این رو حب ، تجلی تفویض امور به خداوند است. حالا یادت بیاورم این رجز عاشقانه را که: حب الحسین اجننی؟ و حصرت لسان الغیب سرود: لاف عشق و گره از یار زهی لاف دروغ عشقبازان چنین مستحق هجرانند و نتیجه حب، اگر تبعیت نشود، بیراهه ای مدرن! است. این آیه را بنیوش: قل اطیعوا الله و الرسول فان تولوا فان الله لا یحب الکافرین( آل عمران سی و دو) اگر حب در مسیر رشد به تبعیت نرسد، همه اش کفر است. کافر، خاکستری است که آتش درون را استتار می کند، و چه رازهای نهفته ای در همین گام نخست حب است که بماند برای وقتی دیگر تبعیت و اطاعت پذیری اگاهانه و نه از روی احساس و تقلید،بزرگراه ماست تا کهکشان راه هدایت. ... و شهیدان از آغاز تا انجام همه کوشیدند که خود را به همین راه برسانند و کوچ کنند. کریدورهای ملکوت از این راه آغاز می شود. حال به عقیله بنی هاشم، زینب کبری سلام الله علیها دخیل می بندم. با یک قرائت، خط سیر این قهرمان سترگ هستی همان آیه سی و یکم سوره آل عمران است که آمد ... حی ، تبعیت، حب گویی این سروده حضرت لسان الغیب، راز نگاه اوست با برادر: مراد دل ز تماشای باغ عالم چیست؟ به دست مردمِ چشم از رخ تو گل چیدن و شاید بتوان گفت که از سوی برادر نیز او تجلی رزق خداوند است: کلما دخل علیها زکریا المحراب وجد عندها رزقا ( آل عمران سی و هفت) در قرائتی دیگر ، محب، استمرار جریان حب است و پاک نگاهداری آن از هرگونه آلایش و پیرایه این ، همانست که در دوران ما در قالب "تحریف "بیان شده است. محب، راوی صادق محبوب است ... و حب، جریانی از آغاز عالم تا انجام آن حکمت الهی است که هرجایی سرچشمه حب است، دوستدارانی با تمام وجود و تا پای جان برای پاک نهادی اش می ایستند : انظروا للی ثمره اذا اثمر و ینعه(انعام ۹۹) جریان جناب موسی علیه السلام، در معرض تحریف سامری ای قرار می گیرد که خود رازدار اوست، همچنان که قارون به توجیه تولید ثروت به هر قیمت ریشه های مبارک این جریان پر اصالت را تحریف می کند. جریان بیکرانه هدایت الهی که با ظهور حضرت خاتم ، صلوات الله علیه تا پایان عالم بر پرده نشست، توسط همانانی تحریف می شود که خود را "منا" می دانند. آگاهان راز ! امامت را به خلافت تبدیل می کنند. چه رازناک است که در کنار رسول خدا امام علی علیهما السلام ، فاطمه زهرا سلام الله علیها تجلی می کند تا با خطبه فدکیه نشانه های انحراف و تحریف را بشناساند.... چه رازناک است که در کنار وجود نفیس ابا عبد الله الحسین علیه السلام ،زینِ اَب و فاطمه ثانی می درخشد و با قرائت" و ما رایت الا جمیلا" عرفانی ترین حماسه تاریخ را خلق می کند: فاتونا بسلطان مبین(ابراهیم ده) عالن از شور و شر عشق خبر هیچ نداشت فتنه انگیز جهان غمزه جادوی تو بود و اکنون سر بر سجده می نهیم که: المنه لله که در میکده باز است زان رو که مرا در برِ او روی نیاز است حال ماییم و انقلابی برآمده از آتشفشان ترین آه! حال ماییم و یک امانت بزرگ به تعداد هر سروِ شهید که می ایستد، یک تبر تیز می شود یادمان باشد ناقهرمانان تحریف یاران غارند، و رازدارِ روزهای سخت پیشین. جنگجویانی که ویوُها سمتِ دریا کرخشان کرده است. کوچنده هایی که حالا در بن بست ترین خانه های مصادره ای تسبیح می چرخانند و رسانه دارند. یادمان باشد، پدآفند تحریف، فریاد است و نه سکوت یادمان باشد بسیاری از یاران دیروز گرفتار " تسویل" می شوند: و کذلک سولت لی نفسی( طه ۹۶) یادمان باشد تحریف ، موریانه ای است که ستون خیمه انقلاب را از درون پوک می کند. یادمان باشد : چو عاشق می شدم، گفتم که بُردم گوهر مقصود ندانستم که این دریاچه موجِ خون فشان دارد و مژده دادند که: سرو بالایِ من آنگه که درآید به سماع چه محل جامه جان را که قبا نتوان کرد عزتتان زیاد 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98
🔰 به اضافه مردم 💠 اصل مردم محوری 🔹 1. مرحله طراحی و ایده پردازی: کار فرهنگی ما باید مردم را روایت کند، انعکاس حرف و مسئله مردم باشد. 🔸 ۲. مرحله تولید یا اجرا: | مردم در اجرای برنامه و انجام کار، «نقش» داشته باشند. 🔹 3. عرضه و توزيع: باید شبکه مردمی توزیع محصولات و اطلاع رسانی برنامه ها را راه انداخت. 🔸 ۴. مرحله مصرف: ما ابتدا دنبال مخاطب مردمی هستیم وسپس ارتقای مخاطب به مشتری. 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظام جهانی غربی با نظام اسلامی ✅شماره چهارم،گفتاری از حضرت آیت الله اراکی 🔷«این تمدنی که این ها ساخته‌اند بشر را وارونه کرده است.» 🌐 @shenakhte_sahne 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
جلد سوم.مجموعه مقالات.همایش ملی حکمرانی اسلامی.pdf
4.82M
💠 مجموعه مقالات برگزیده اولین همایش ملی حکمرانی اسلامی 🔺 فایل pdf جلد سوم 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
#
نظام جهانی غربی با نظام اسلامی ✅شماره پنجم، مطلبی از دکتر موسی نجفی 🔷«از تاریخ اندیشه ای که از ریشه بر روی خون و جنگ و ناامنی دائمی بنا شده است ،انتظار پایبند بودن به قراردادها و ارزشها نوعی خوش خیالی و ساده لوحی است» 🔹از پایه گذاران اصلی جدید در غرب در هر چهار شاخه و و و نام دو نفر مهمتر است: نیکولو و توماس . 🔹ماکیاولی پایه گذار علم سیاست جدید و هابز متفکر اولیه نظریه قرارداد اجتماعی است. در قرارداد اجتماعی در نظر هابز جمله معروفی وجود دارد که رمز خشونت و جنگ طلبی غربیها و حل معمای آنها را بخوبی نشان می دهد ؛ هابز میگوید : هومو هومینی لوپوس (به لاتین: Homo homini lupus)، به معنی انسان، است، ریشه این مطلب از جمله‌ای است که در نمایشنامه آسیناریا نوشته‌ی پلوتوس، نویسنده‌ی روم باستان آمده است و توماس هابز از آن استفاده کرده و الهام گرفته است. 🔹بازتاب سیاسی این نگاه به انسان در تاریخ سیاسی غرب جنگ دائمی و همیشگی بین انسانهاست. از تاریخ اندیشه ای که از ریشه بر روی خون و جنگ و ناامنی دائمی بنا شده است ، انتظار پایبند بودن به قراردادها و ارزشها نوعی خوش خیالی وساده لوحی است.در مثل مناقشه نیست ولی وقتی مجبوری با یک دزد سابقه دار سر یک میز بنشینی ،بهتراست اول مواظب جیب هایت باشی! 🌐 @shenakhte_sahne 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
📔 🔰 *اصل دوم: مشارکت پذیری حداکثری* آیا همه کارهای فرهنگی، مشارکت پذیرند؟ هر کاری که به جامعه / جمع مربوط باشد، حتما مشارکت پذیر است. کار فرهنگی ما اگر اجتماعی هم باشد این قابلیت را دارد که با بیش از یک نفر انجام شود. پس این همه کار که تنها توسط یک نفر انجام می شود چیست؟ بله؛ ممکن است یک نفر بتواند خیلی از کارها را به تنهایی پیش ببرد. گاهی حتی ممکن است نتیجه ای هم بگیرد، اما این کارهای دیگر کار فرهنگی مطلوب نیست. آن فرد درواقع یک «گنتراتچی» است که صرفا به یک نتیجه نقطه ای» می اندیشد! او نمی خواهد دست افراد دیگری توی کار باشد. او نمیداند که مشارکت دیگران، چه برکاتی دارد. 🔸 وقتی میگوییم موذن و مکبر و ... لازم داریم، بعضی ها میگویند «آخه ما کسی رو نداریم که بلد باشه...» اینجاست که باز هم پای «آموزش» وسط می آید؛ «آموزش واقعی». آموزش واقعی باید نیاز ما را رفع کند. اگر مؤذن نداریم باید آموزش دهیم، اگر مکبر نداریم باید . تربیت کنیم. در همین فرآیند آموزش، یک تعداد دیگر از افراد را صاحب نقش میکنیم؛ مثلا اسمشان را می گذاریم «مربی اذان و‌تکبیر» مگر ما دنبال چیزی جز این هستیم؟ 🔹 مشارکت چه برکاتی دارد؟ ١. تجربه اندوزی ۲. تربیت افراد دردل کار ٣. تقویت همبستگی جمعی ۴. تقویت احساس مسئولیت ۵. رشد قوه ابتکار و خلاقیت ۶. کاهش هزینه ها ۷. ماندگاری و تداوم کار در غیاب تعدادی از اعضا ۸. ظرفیت سازی برای آینده ۹. افزایش همت ها با انرژی جمعی ۱۰. جلوگیری از محفلی شدن کارها 🔹 در مشارکت دادن و تقسیم کار، چه نکاتی را رعایت کنیم؟ . ١. تقسیم کار باید مبتنی بر نیاز واقعی و ضرورت های اصلی باشد. مقصود اصلی ما از تقسیم کار، واقعا باید تسریع و تعمیق کار باشد. ۲. تقسیم کار نباید نمایشی و تشریفاتی باشد. نباید صرفا برای سرگرم کردن افراد، عنوانی ظاهری به آنها بدهیم که در میدانی واقعی، هیچ کارو نقش مشخصی برایش تعریف نشده است. . . . ٣. در تقسیم کار باید به استعداد، قابلیت و علاقه افراد توجه کنیم. اگر به این نکته بی توجه باشیم، هم کارمان پیش نمی رود و هم افراد را دچار فرسودگی میکنیم. ۴. برای نقش هایی که به افراد می سپاریم، «طرح رشد داشته باشیم. یعنی در آن نقش، امکان پیشرفت و تحرک وجود داشته باشد. فرد باید بداند که اگر در مرحله ای از کار، موفق بود، در آن نقش پیشرفت می کند. نمی شود یک فرد را چند سال فقط در یک نقش تکراری نگه داشت. ۵. از خود افراد برای بهتر کردن نقش آفرینی اش نظر بخواهیم. تجربه عملی او را ارزشمند بدانیم. 🌐 *www.avand98.ir* 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔺 به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها؛ حاج قاسم سلیمانی 🔰 مباد که... 💠 قرن ها پیش ، منصور حلاج سرود: رضا دادم به عشق او اگر غارت کند جانم که جان صد چو من بادا فدای عشق جانانم به زخم ِ عشق او سازم که زخمش مرهم جان است به داغِ درد او سازم که درد اوست درمانم غمی کز عشقِ یار آید به شادی بر سرش گیرم به هر چه دوست فرماید غلامِ بنده فرمانم مرا گویند کارامِ دل از دیدارِ دیگر شو معاذ الله که در عالم دلارامی دگر دارم و قرن ها گذشت ، تا شاید روزگار بیابد گمشده اش را فراوانی از مردم دنیا را برگزیدند و مرگ برایشان انجامی دهشتناک بود : قل ان الموت الذی تفرون منه فانه ملاقیکم . جمعه/۸ حتی فراوانی از مومنان ، چون به پیروزی رسیدند ، یا خود بت شدند و یا خانه دلشان ، بتخانه شد: و جاوزها ببنی اسراییل البحر فاتوا علی قوم یعکفون علی اصنام لهم قالوا یا موسی اجعل لنا الها کنا لهم الهه. اعراف/ ۱۳۸ در این میانه گمشده اش را یافت . مردی از جنس باور ، که مرگ را به سخره گرفت ، مرزها را در نوردید ، تیغِ بی باکی اش شب را درید ، نه به افق ها ، که به آفاق هم بسنده نکرد و نگاهش دور دست ها را تسخیر کرد او می فهمید که براده های انسانی ، مغناطیسی از جنس یقین می خواهد ... و فهمید که یقین را نمی توان در شرک آباد و شک آباد یافت. برای همین شال و کلاه کرد برای کوچ: فالذین هاجروا و اخرجوا من دیارهم و اوذوا فی سبیلی و قاتلوا و قتلوا . آل عمران/۱۹۵ از خدا پنهان نیست ، از شما چه پنهان که بعضی زیر ستاره هایی که بر دوششان نشست، نشستند ، اما شهید مغناطیسِ ما ستاره ها را هم به آسمان بازگرداند. مگر می توان شیعه مقتدر بود و دل به کوچه و پس کوچه های دنیا داد؟ مگر برایمان این آیت نازل نشد که: و فی السماء رزقکم افسوس که ما حتی شهیدان را که مقصد راهند ، ایستگاهی کرده ایم. سالگرد عروجشان که می رسد ، تازه یادمان می افتد که باید کاری کنیم. سردار بی قرینه را باید شناخت ، هماره و همیشه ... و هر چه بنویسیم و بخوانیم، کم است. اکنون برای شما که از کهیعص به کربلا می روید ، به چند راز بسنده می کنم. یک: شهید سلیمانی، خود یک امت بود ، قلبش اوردگاه خون فطری همه مردمان بود ، از این رو روز شهادتش ، رستنگاه یک امت شد . او شناسه یک امت بود ، با هویتی هوشمند، خلاق ، جسور ، فعال ، متدین ، منحصر به فرد و مقتدر خیلی ها همین که جذب در امت شوند، کافیست ، اما شهید مقتدر ما خط شکن امت شد تا در عرصه های جدید حضور یابد. دو: شهید سلیمانی را شهید معرکه دانستند و پیکر مبارکش را بدون غسل و کفن در مزار شهدای کرمان کاشتند . راز اینجاست که نه او شهید معرکه ، که خود ، معرکه بود. هر جا بود ، معرکه آنجا بود . و شاید بهتر این که هر جا معرکه ای بود ، او را می شد دید. اینجا تکرار ، تذکر است. مگر می توان شیعه مقتدر بود و دل به کوچه و پس کوچه های دنیا داد؟ مگر برایمان این آیت نازل نشد که: و فی السماء رزقکم سه : شهید سلیمانی ، یک جبهه سازِ جبهه دار ِ جبهه پیشه بود. مغناطیس او براده های بالقوه مردمان را بالفعل کرد... و اگر مغناطیس نباشد ، براده ها گرد هم نمی آیند در زمهریر ِ بهمنِ آن سال گل کاشت پا به پای بهاران چهار: شهید سلیمانی ، در پس لحظه های کال ، پختگی ها را می دید ، از این رو هیچگاه نا امید نشد: آن سوی قلمرو چشم هامان درختانی ایستاده اند هزار بار سبزتر از جنگل کال مومن مقتدر تنها جبهه ساز نیست، پیشه او جبهه سازی است. این جبهه پیشگی ، رسالت محور است: و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا پنج: شهید سلیمانی حجاب های تفاخر و شهرت را از هم گسیخت ، همچنان که داعش را. این ها قبل از داعش قربانی اراده اش شدند. در این باره آنقدر تلخی ها دیده ایم که بماند. شش: شهید سلیمانی ، نماد یک تابعِ هوشمند بود . تابع بود ، چرا که هماره به قبله انقلاب دل بست و با اذان امام انقلاب نماز گذارد ، اما از خود تحلیل داشت. و افسوس که بسیاری از این تحلیل های شخصی و شخصیتی اش را همچنان محرمانه تلقی کرده ایم و حالا او به رسم " و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء " زنده تر از قبل است : برتر از آفتاب می تابی چون نظر می کنیم بالا را و ماییم و بغض فراق: تو نیستی و عکس تو در قاب، لبخند می زند به تماشای تصویر او می ایستم آنگاه در ذهن من یک آبی یک زرد به هم می آیند آیا تو در آینده یک درخت خواهی شد؟ و حالا اوست در رکاب بالا بلندِ حضرت امام مهدی موعود موجود ، عجل الله تعالی فرجه الشریف است: هر شب از چشم هات می شنوم نفسِ پاکِ صبح فردا را مباد که حجم مرگبار سیاست پیشگان دیپلمات! بر چهره اش غبار بنشاند. مباد که دل به دنیا داده ها برایش شناسنامه صادر کنند مباد که اهل تزویر برایش سردیس و تندیس بسازند. مباد که قیچی تحریف ، شاهین پرندهِ جلدِ خدایمان را بچیند
ادامه👇 مباد که نفاق پنهان شده را مجال بدهیم که شهید مقتدرمان را در قاب های بسته محصور کند شهید ما ایستاده است ، به قول سلمان هراتی او خداگونه زیست در عصر جسارت شیطان 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔘 عروج ملکوتی فقیه انقلابی، فیلسوف مجاهد، عمار رهبری؛ حضرت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه)، رهبر معظم انقلاب( حفظه الله) و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت عرض می نماییم. 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
بي ترديد، ضربه ای که از قدرت در ، می خورد؛ بیش از ضربه ایست که از قدرت جبهه سازی سردار سلیمانی در جنگ سخت خورده است... 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98