eitaa logo
آوای فاخته
793 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
331 ویدیو
111 فایل
مرحبا ای فاخته بگشای لحن ؛ تا گهر بر تو فشاند هفت صحن ؛ چون بُوَد طوق وفا در گردنت ؛ زشت باشد بی وفایی کردنت. "عطار" ارتباط با مدیر کانال : @Hosseinnaghdi
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀 خاطره ای ازمسافرت سیاحتی زیارتی ابیانه ایها به آقاعلی عباس * 🍀 ،،،،، دهه ۴۰ بود. چند خانواده که خانواده ما هم جز آنهابودیم قرارگذاشتند که روز ۲۸ صفربه آقاعلی عباس بروند اتوبوس درزیردروازه مردم راسوارمیکرد. درکنار ماشین زنده یاد خانم صغری فتحی ( مادر گرامی مرتضی) با مرغ سربریده پردار دردست ایستاده بود. گفت این مرغ را نذر متولی آقاعلی عباس کرده ام . میخواهم یکنفر این مرغ رابه متولی زیارت بدهد. آقای م یکی از همسفران گفت ( مرغ رابمن بده من به متولی میدهم) و مرغ راگرفت. * اتوبوس قدیمی دماغدار!!! فکرکنم آقااکبری۴۰ نفری با حدود ۷۰ نفرنشسته وایستاده قارقارکنان حرکت کرد. جاده قدیمی و جیپ رو بود. به پایین گداربرز که رسیدیم یکی فریادزد: درکرببلا به شمرملعون لعنت . درطوس غریب الغربا راصلوات و بدنبال آن صلوات مردم! بعد گفت برجمع نبیره محمدصلوات و بدنبال آن صلوات مردم ! بعد گفت درسرازیری بعدعلی بفریادت برسد صلوات ازاین بلندتر ختم کن. و جمعیت ۷۰‌نفری که دریک اتوبوس ۴۰ نفری قدیمی سوارشده بودند و وحشت مسافران از گدار خطرناک برز ، آنچنان بلندصلوات فرستادند تا بلکه ائمه آن بالا بشنوندو جان آنها راحفظ کنند!!.( یک جمله معترضه بگویم که چندروز قبل یک برزی میگفت .. تا جاده درست شده است دیگر کسی صلوات هم نمیفرستد😀 ) * گذشت و سالم به آقاعلی عباس رسیدیم. زیارت کردند وظهر ۱۵ نفری در یک اتاق پلوی و مرغی پختند و خوردیم. جایتان خالی. ولی یک مطلبی کوچکی بگویم که بعد از ناهار آقای م به همسفران گفت که مرغ همان مرغ صغری خانم فتحی بود!! بله همان آقای م فتوی داد که ( ما هم زوار هستیم و ایشان مرغ را نذز متولی کرده است. دراین ایام متولی انقدرخوراکی های متنوع دارد که نمیداند چه بخورد. ولی ما زوارهیچ خورشتی نداریم که باپلوبخوریم . پس ما واجبتر از متولی برای خوردن مرغ هستیم. بنابراین همان مرغ راپختیم! ) و همه با گفتن اینکه ( خوب کارت بکه ! ) براین فتوی صحه گذاشتند. !! یاد صغری خانم بخیر ماهم عصر به همان ترتیب ۷۰ نفری در یک اتوبوس گرم بدون کولر عرق ریزان سوار شدیم و صلوات فرست ، به ده برگشتیم همه میگفتند مسافرت خوبی بود. با این مثلا تفریح سالانه همه آماده شده بودند که یکسال دیگرکارکنند . چقدرکم‌توقع بودند و یا زندگی وتفریح راحت تررا تجربه نکرده بودند. ازآن جمع ۱ نفر دیگردرقید حیات اند. یادشان گرامی باد 👈 خاطره از سیروس ابیانه. به نقل از کانال ویونا کهن دیار "ابیانه"
کانال آوای فاخته " با داشتن پشتوانه ۱۶ ساله مدیریت ماهنامه فاخته" آهنگ اخباربیمه شدگان بازنشستگان و صدای بلند فرهنگ و نوای خوش مخاطبان است مقدم عزیزانی که جدید عضو کانال شده اند گرامی می داریم به کانال بپیوندید. https://eitaa.com/avayefakhteh
. شناخت گویشهای مناطق مرکزی ایران شناخت گویشهای مناطق مرکزی ایران به قلم: حسين نقدي بادي گویش‌های مرکزی ایران به گروهی از گویش‌های ایرانی شاخه شمال غربی گفته می‌شود که از قدیم در برخی از شهرها و روستاهای مرکز ایران (به‌ویژه در استان اصفهان و استان مرکزی) رایج بوده است. بیشتر این گویش‌ها در صد سال اخیر یا منقرض شده است یا در حال انقراض است . بیشینه مردم اصفهان به این زبان‌ها و گویش ها سخن می گفته‌اند. روند فارسی‌شدن زبان این مناطق در دوران صفوی و با اعلام اصفهان به عنوان پایتخت به بیشترین سرعت خود دست یافت. این روند هم‌چنان ادامه دارد و بسیاری از روستاهای محل سکونت گویشوران زبان‌ها امروزه در معرض تغییر زبانی به سوی زبان معیار هستند. در گذشته در بسیاری شهرهای بزرگ ایران این گویش‌ها رواج داشته که امروز جای خود را به فارسی معیار سپرده‌اند.،  گویش قدیم اصفهان که در اشعار برخی شاعران مانند اوحدی اصفهانی نشانه‌هایی از آن بدست آمده توسط کلیمیان این شهر و روستاهای مجاور شهر مانند زاینده رود و گز باقی مانده است. این زبان مرکزی که گاهی زبان «راجی» نیز نامیده می‌شود در گذشته در شهرهای ری و قم و همدان«منطقه جبال» نیز تکلم می شده است. چنانچه در آثار شمس قیس رازی آمده است: که مردم ری و عراق عجم علاقه‌ای به اشعار فارسی ندارند و شعر محلی فهلوی خود را بیشتر می‌پسندند. ...... زبان شناسان گویش‌های مرکزی ایران را در حوزه استانی اینگونه تقسیم می کنند.: گویش‌های شمال غربی: گویش‌هایی هستند که در غرب جاده قم-اصفهان رایج می‌باشند. از این دسته می‌توان به محلاتی, وانشانی وخوانساری اشاره نمود. گویش‌های شمال شرقی: عمدتا در محدوده بین کاشان و نطنز رایج می‌باشند و شمار آنها بسیار زیاد است. از مهمترین آنها می‌توان به گویش‌های کلیمیان کاشان، گویش آرانی،قهرودی،جوشقانی، ابیانهای، فریزندی، یارندی، میمه ای، سُه ای، کشه‌ای، طاری، نطنزی قدیم ، ابوزیدآبادی و بادرودی را می‌توان نام برد. گویش‌های جنوب غربی: گویش‌های جنوب غربی گویش‌هایی هستند که در اصفهان و نواحی مجاور آن رواج دارند. از این گویش‌ها می‌توان به کفرونی، گزی، سده‌ای، ورزنه‌ای و گویش کلیمیان اصفهان اشاره نمود. گویش‌های جنوب شرقی: در این دسته گویش‌های قدیم یزد و کرمان که اکنون تنها توسط زرتشتیان و کلیمیان این شهر صحبت می‌شوند و به گویش بهدینی و دری یا گبری نیز شهرت دارند نیز جای دارند. سایر گویش‌های این دسته شامل گویش نائینی, گویشانارکی, گویش اردستانی و گویش زفره‌ای می‌شود. گویش‌های کویری: در منطقه‌ای درشرق ایران میان محل تلاقی دوکویر اصلی قرار دارند و میان خراسان و اصفهان واقع شده‌اند. این دسته شامل گویش‌های خوری و فروی و مهرجانی می‌باشد. https://eitaa.com/avayefakhteh
- روزگار سياه و درخششي سپيد در كاشان (و حومه). نشريه فاخته 142 به نقل از كتاب يادمان كوير بادرود 👈 در ربيع الاول سال 532 هجري لشكريان ملك سلجوق بن محمد بن ملكشاه سلجوقي پس از تهاجم به آبادي هاي اطراف كاشان ـ از ميمه و مشهد اردهال گرفته تا نطنز و بادرود و قتل عام و غارت بي امان ، به كاشان حمله ور شدند و كمر بر قتل بزرگان و غارت اموال مردم آن شهر بست اين حمله و محاصره چندماهي طول كشيد و سرانجام مجد الدين ابوالقاسم عبدالله بن فضل بن محمود كاشاني ـ كه فردي متدين و عابد و زاهد و بلند همت و سخاوتمند بود و بر دور كاشان نيز قلعه اي بسيار محكم و باره اي بي نهايت استوار كشيده بود ـ با پرداخت 7 هزار دينار زر سرخ از كيسه خود ، لشكريان مهاجم را به ترك محاصره شهر و انصراف از هجوم به كاشان ، راضي ساخت . اين عبارات از نشريه رسانه دانشگاه كاشان در شرح قصيده نونيه سيد ابو الرضا راوندي كاشاني با ترجمه دكتر عباس اقبالي آمده است . در قصيده نونيه اين ديوان به تشريح حمله ويرانگر سربازان سلجوقي به كاشان و اطراف آن از جمله بادرود پرداخته است اين قصيده سندي تاريخي است كه به توصيف آن هجوم اشاره كرده است در مقدمه قصيده ، از اوضاع زمانه گلايه شده وبه احوال خود اشارت دارد شكوه از بيداد روزگاري كه در قرون و اعصار گذشته نيز همانند او بي شمار است .ابوالرضا راوندي در اين قصيده به سرگذشت قوم پيشين و سلاطين آنها ، فرجام بيدادگري و عاقبت ستمگران سلجوقي را گوشزد مي كند و با ترسيم صحنه هجوم سپاهيان سلجوقي به روستاها ي اطراف كاشان از جمله ميمه ، مشهد اردهال تا جاسب و نطنز و بادرود و نوش آباد و فين و تشريح ويرانگري ها، آتش كشيدنها و هتك حرمتها توسط مهاجمين سلجوقي و بي پناهي مردم آن ديار پرداخته است . اين قصيده كه 105 بيت دارد ترسيم گذشته تلخ تركان سلجوق و مظلوميت مردم اين منطقه است . از بيت 20 تا 28 از اين قصيده آمده است : « آنها (سلجوقيان) شبانه به «طرق» هجوم بردند و در حمله به «بادرود»و «دكان» هيچ حريمي را نگه نداشتند، سربازان پراكنده اين سپاه در «نطنز» به هم پيوستندكه نفرين خدا بر اين سربازان باد . نطنز را به ويرانه اي تبديل كردند و پس از آن همه زيبايي و نكويي ، به يك خرابه تبديل شد .از نطنز دور شدند ولي بار ديگر بر آن حمله بردند . سپاهيان پراكنده در «سرشك» به ياري يكديگر شتافتند و بلاي اين سپاه از «بادرود» و «جاريان» و« طامه» تا مناطق « اسفيدان» . و از طامه تا منطقه و بخش اسفيدان را زير پا نهاد. در «حارث آباد» گرد آمده و پس از تجديد قوا به سوي « اردستان » حركت كردند وگزند نيش اين سپاه به «قمصر» و از آنجا تا «جوينان» نيز رسيد….»
❣مثبت باش !!! هرگز نگو «خسته ام»، زیرا اثبات میکنی ضعیفی بگو  یه کم نیاز به استراحت دارم. هرگز نگو «نمی توانم»، زیرا توانت را انکار میکنی. بگو من سعی ام را میکنم. هرگز نگو «خدایا پس کی؟» بگو خدایا بر صبوریم بیفزا. هرگز نگو «حوصله ندارم» زیرا برای سعادتت ایجاد محدودیت میکنی بگو باشد برای وقتی دیگر. هرگز نگو «شانس ندارم» زیرا به محبوبیتت در کائنات، بی حرمتی میکنی، بگو حق من محفوظ است روزی به هدفم میرسم. ❤️مثبت باش معجزه میشه
تهدید حریم خصوصی افراد در دنیای مجازی 🌸🌸🪴🪴🌸🌸🪴🪴 👈 فاخته 148 ...ورود تکنولوژی و امواج فناوری هرچند هماره باعث آسایش نسبی جامعه می شود اما اگر فرهنگ عمومی در نحوه استفاده صحیح از این ابزار فراهم نشود می تواند شاهد مسائل ضد ارزشی و غیر اخلاقی نیز گردد وهمان ضرب المثل قدیم تداعی می شود که : شمشیر در دست زنگی مست.... یعنی همان اتفاق ناگواری است که بعضا امروز شاهد و ناظر آن هستیم حتی با تاکیدی که قرآن کریم نسبت به حریم خصوصی افراداهمیت زیاد قائل است آنها تجاوز می کنند و پا را فراتر می گذارند. باید گفت اگر تا دیروز مواظب بودید تا لنز کوچک دور بین لحظات حساس شما را شکار نکند باید امروز نگران باشید که اطلاعات محو شده شما در ابزار های رسانه ای قابل باز یابی است و می تواند مورد استفاده ناصحیح قرار گیرد. در این راه باید همه به مفاهیم عالی انسانی مکتب حیات بخش اسلام و قرآن توجه کنند و مواظب باشند که در دام فتنه گران و حالات و روحیات آنان قرار نگیرند . اول : آیه 12 سوره مبارکه حجرات :«ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری از گمان ها بپرهیزید که بعضی از گمانها گناه است و هرگز در کار دیگران تفحص و تجسس نکنید و هیچ یک از شما دیگری را غیبت نکند آیا کسی از شمادوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد ؟ به یقین همه شما از این امر کراهت دارید . تقوای الهی پیشه کنید که خداوند توبه پذیر و مهربان است.» دوم : سخن پیامبر اعظم (ص): لغزش های مسلمانان را نجویید که هر کس لغزش های برادرش را بجوید ، خداوند لغزش های او را پیگیری می کند و هرکس را که خدا عیب جویی کند رسوایش سازد هر چند اندرون خانه باشد «میزان الحکمه – ج 2 – ص 729» در هر حال باید دانست که سو استفاده و افشای اطلاعات خصوصی افراد جرم است که متاسفانه این روزها در جامعه رواج یافته است که قانون محترم نیز راههای مقابله با این نوع جرم راهکار داده است . در این رابطه ، اول توصیه به افراد و اشخاصی که در دنیای مجازی و اینترنتی به حریم خصوصی افراد وارد می شوند این است که دو توصیه الهی بالا برای آنان کافی است که بیشتر از این جامعه را آلوده به این نوع حرکات نسازند. دوم : باید قانون نیز با شناسایی این نوع افراد در برخورد با آنان مماشات نکنند تا دیگران نیز این نوع جسارت به خود ندهند .سوم : این نکته که مهمترین ابزار است اینکه باید هوشیاری افراد را بالا برد تا گرفتار دام این نوع افراد نشوند.
سلام. پیام روزانه..... دامان وصال دوست در چنگم بین یک رو شده و یک دل و یک رنگم بین در هر دو جهان نگنجد و در دل من گنجیده فراخی دلِ تنگم بین(حقی خوانساری) سلام و درود،صبح به خیر و تندرستی. در پناه حضرت حق، هفته خوبی پیش رو داشته باشید. https://eitaa.com/avayefakhteh
👈 ارج‌نامه استاد «حسن عاطفی» ادیب و پژوهش‌گر معاصر کاشانی منتشر شد.. 🟢 ارج‌نامه استاد «حسن عاطفی» ادیب و پژوهش‌گر معاصر کاشانی منتشر شد ارج‌نامه استاد «حسن عاطفی» ادیب، نویسنده و پژوهش‌گر معاصر کاشانی توسط انشارات «سوره تماشا» منتشر شد. این ارج‌نامه به کوشش زهره‌سادات خورشیدی‌فرد و محمّد جمالی و با مقالاتی از دکتر پرویز اذکایی، دکتر شاه منصور خواجه اُف، دکتر حسین حیدری، استاد حسین صفری دلیجانی، دکتر سید طیّب رزاقی، خسرو طغرل، افشین عاطفی، دکتر سید محمود سادات بیدگلی و عباس حلواچی نشلجی منتشر شده‌است. در بخش مقالات در باره استاد عاطفی،مقاله آقای حسین نقدی بادی با عنوان«قامت دوست»در اولین بخش مقاله ، در حکم دیباچه کتاب به چاپ رسیده است.«صفحه 11 الی 15» استاد حسن عاطفی در سوم خرداد ۱۳۱۸ خورشیدی در کاشان متولد شد. بعد از گذراندن دوران ابتدایی و اخذ دیپلم برای ادامه تحصیل وارد دانشرای عالی تهران شد و مدرک کار‌شناسی ادبیات فارسی و برنامه علوم تربیتی خود را از این دانشگاه دریافت کرد. https://eitaa.com/avayefakhteh
کانال آوای فاخته " با داشتن پشتوانه ۱۶ ساله مدیریت ماهنامه فاخته" آهنگ اخباربیمه شدگان بازنشستگان و صدای بلند فرهنگ و نوای خوش مخاطبان است مقدم عزیزانی که جدید عضو کانال شده اند گرامی می داریم به کانال بپیوندید. https://eitaa.com/avayefakhteh
پیام روزانه... دامان وصال دوست در چنگم بین یک رو شده و یک دل و یک رنگم بین در هر دو جهان نگنجد و در دل من گنجیده فراخی دلِ تنگم بین(حقی خوانساری) سلام و درود،صبح به خیر و تندرستی. در پناه حضرت حق، روز خوبی پیش رو داشته باشید.
مرکز مشاوره اوای ذهن برگزار میکند چگونه قبولی خودرا در دانشگاه فرهنگیان تضمین کنیم شما میتوانید مستقیم با خود ارزیابان صحبت کنید ضمنا جهت ثبت نام در همایش در بادرود میتوانید با شماره تماس بگیرید. 09132625122 09100585122 تا در اسرع وقت همایش قبل از بار گذاری تمامی نکات مثبت به شما آموزش دهیم. مرکز مشاوره آوای ذهن بادرود https://eitaa.com/MoshaverehTahsiliBartarr
مجمع تشخیص مصلحت نظام: مشمولان بالای ۳۵ سال سن و حداقل دارای ۲ فرزند و غیرغایب از خدمت معاف شدند. https://eitaa.com/avayefakhteh
🛎🔴👈منظور :در چند روز آینده مبلغی به صورت علی الحساب در وجه بازنشستگان واریز خواهد شد 🔵👈 داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سازمان برنامه و بودجه در توییتر نوشت بازنشستگان عزیز الوعده وفا خبرهای خوشی در راه است 🔵👈 وی در بخشی از متن توییت خود نوشته است با عنایت به تصویب آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان در جلسه امروز هیئت دولت در روزهای آینده مبلغی به صورت علی الحساب در وجه بازنشستگان گرامی پرداخت خواهد شد. تا پس از صدور احکام متناسب سازی تسویه قطعی به عمل آید . https://eitaa.com/avayefakhteh
🔴👈 هزینه دندانپزشکی امسال فرهنگیان شاغل   ۶  میلیون تومان است 🔵👈 مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش: 🟢👈 خدمات ارائه شده در بیمه تکمیلی امسال فرهنگیان همانند سال گذشته است یعنی بیشتر تعهدات بدون سقف و فرانشیز ۶ تا ۱۵ درصد است همچنین هزینه عینک یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دندانپزشکی ۶ میلیون تومان به ازای هر نفر است. 🟢👈 حق بیمه ۵۶۰ هزار تومان به ازای هر نفر است که دو سوم آن را آموزش و پرورش و یک سوم را فرد متقاضی پرداخت می‌کند. . https://eitaa.com/avayefakhteh 👈 اما بازنشستگانی که ۳۰ سال خدمت خالصانه کرده اند.... چه نوع بیمه ای دارند!
ثبت مراسم نینوای اریسمان در فهرست رویدادهای گردشگری کشور در ششمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور ، روایت آئینی نینوای اریسمان از توابع بخش بادرود با موضوع نمایش واقعه حزن انگیز ظهر عاشورا و اسارت اهل بیت امام حسین(ع) از کوفه به شام همراه با سوگواری سیدالشهدا در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید. https://eitaa.com/avayefakhteh
پیام امروز.... چون نیست امیدِ عمر از شام به چاشت باری همه تخم نیکویی باید کاشت چون عالم را به کس نخواهند گذاشت باری دل دوستان نگه باید داشت(نظامی گنجوی) سلام و درود، صبح به خیر و نیکویی، هر روزتان پر از شوق و حرکت و برکت با نام و یاد پروردگاری که هر نیرو و توانی از اوست .https://eitaa.com/avayefakhteh
♨️ تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: 🔺در پی تشدید آلودگی هوای اصفهان، جلسه اضطراری مدیریت بحران استان از شب گذشته برگزار شد. 🔺تندبادهای فصلی شب گذشته باعث خیزش کانون‌های گرد و غبار از مناطق شمال و شرق استان از جمله اردستان، انارک، دشت سجزی، کانون‌های بیابانی شرق اصفهان، تالاب گاوخونی، مناطق بیابانی اطراف کاشان، اراضی رها شده، بستر خشک رودخانه و نفوذ توده گرد و خاک به مناطق مرکزی استان و افزایش چشمگیر شاخص آلایندگی در حد اضطرار برای عموم و همچنین افزایش ذرات گرد و غبار و کاهش میدان دید شده است. 🔺طبق پیش‌بینی‌ها گرد و خاک تا روز پنج شنبه در استان استمرار خواهد داشت https://eitaa.com/avayefakhteh
🔹🔷🔹 انتخاب درست 🔹🔷🔹 🔶 رهبرمعظم انقلاب اسلامی: 🌸 همه‌ی آحاد مردم، تک‌تک آحاد مردم خودشان را موظّف بدانند که علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت میکنند دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند؛ این، تواصی به حق است: «وَتَواصَوابِالحَق»که در قرآن کریم هست؛ این، توصیه کردن به حق است؛ این وظیفه است و این کار را انجام بدهند؛ افراد خانواده، دوستان، همکاران، معاشرین، آحاد مردم و کسانی که با آنها سر و کار دارید را به [شرکت در انتخابات] دعوت کنید. https://eitaa.com/avayefakhteh
. صرفاً جهت اطلاع: هشدار..... هشدار ....پیری جمعیت ▪️آمار بازنشستگان در سال 1402 آمار از پرتال صندوق بازنشستگی کشوری و سایت انسانی بازنشستگان لشکری هست . 1️⃣ کشوری ▪️تا پایان بهار ۱۴۰۲ (کل 1639167 نفر) 1,328،044 نفر بازنشسته 13,257 نفر از کار افتاده 61،985 نفر متوفی 32،5881 نفر وظیفه بگیر 2️⃣ لشکری (کل 756،841 نفر ) 50,2279 نفر بازنشسته 111,604 نفر وظیفه بگیر 142,958 نفر مستمری بگیر 3️⃣ تامین اجتماعی ( کل 4،310،647 نفر ) 2,208,302 نفر بازنشسته 1,205,852 نفر بازمانده و ازکارافتاده 🛑مجموع با احتساب بازنشستگان چند ماه اخیر حدود 2.5 میلیون کشوری و لشکری حدود 4.5 میلیون تامین اجتماعی و مجموعاً ۷ میلیون نفر 📌 از کل جمعیت بازنشستگان کشوری و لشکری %62 فرهنگیان و 38% را سایر ارگانها تشکیل می‌دهند پیش‌بینی می‌شه تا سال 1405 جمعیت بازنشستگان کشوری و لشکری به ۳ میلیون نفر برسد... https://eitaa.com/avayefakhteh
🔻شرایط اشتغال اتباع خارجی در ایران اعلام شد 🔸رییس اتاق اصناف ایران: «اتباع خارجی نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند؛ مگر آن‌که روادید ورود با حق کار معین داشته و پروانه کار دریافت نمایند.» لذا اشتغال به کار افراد خارجی ساکن ایران، شامل دو شرط اساسی است، اول؛ داشتن مدرک اقامتی با حق کار مشخص و دوم؛ اخذ پروانه کار. 🔸بنابراین استعلام پروانه کار اتباع خارجی در درگاه ملی مجوزهای کشور، باید همزمان با احراز صلاحیت هویت متقاضی از سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی صورت گیرد. https://eitaa.com/avayefakhteh
روشن نمود بر ما مسیر در یک مکانی بی نظیر پیغمبر دانا و پیر آنجا که بودش یک غدیر هر کس که باشم من ولیش، اینک ولیش این علیست باشید هر فردی صفیر ، گویید بر خُرد و کبیر عید بزرگ غدیر بر عاشقان علی پیشاپیش خجسته باد. رامش بادرودی. غدیر ۱۴۰۳
برگرفته از کتاب «یادمان کویر ، بادرود» - سلسله مباحث فرهنگی به قلم حسین نقدی بادی (4/2) دژ مستحکم ولایت ائمه ع ( امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد ع) ـ وجود دو بارگاه امامزاده آقاعلي عباس و محمد (ع) از فرزندان امام موسي كاظم (ع)و شهادت آن دو بزرگوار درسالهاي (201 يا 203 )نشان از قدمت مذهب تشيع در اين منطقه دارد و امروز ملجا و پناهگاه خستگاني است كه شفاعت مي طلبند .كه از برجسته ترين اثر ماندگار اين زمان است .كه بارگاه اين دو بزرگوار از بهترين شيوه هاي معماري دوران معاصر از لحاظ گچبري ،آينه كاري و كاشيكاري برخوردار است . ايوان ورودي حرم ، به سبك معماري ايلخانان با كاشيهاي هفت رنگ زيبايي ، مزين شده است وگچ بري داخل گنبد ، آخرين اثر ماندگار زنده ياد استاد رشتيان است كه هر بيننده اي را مجذوب هنر مي سازد. در نشريه وقف آمده « امامزادگان واجب التعظيم آقاعلي عباس( اباايوب ) و محمد (ابااسحاق (ع)) از فرزندان امام موسي بن جعفر (ع) و از برادران علي بن موسي الرضا (ع) در سال 203 ه ق پس از شهادت برادر بزرگوارشان حضرت رضا (ع)به دست مامون عباسي، ودر حين هجرت از وطن خود- مدينه –به طرف توس در حالي كه از هشت كيلومتري بادافشان – كه امروز بادرود خوانده مي شود-مي گذشتند به دست عمال خليفه عباسي، شهيد ودر همان جا مدفون گرديد.»[1] ضريح مطهر دو بزرگوار ،ملجا دستها ودلهاي دردمندي است كه شنواي رازهاي اندروني مردم رانده شده از هردري است و بحق ، شفابخش آلام دردمندان مستمند و گيرنده دستهاي نيازمند است. اوايل فصل بهار ،28 صفر – كه در محل به «چهل هشتم» معروف است –و اواخر تابستان و اوايل پاييز، آستانه اين بزرگواران پذيراي صدها هزار زائر عاشق و دردمندان سراسر كشور است . در كتاب آثار تاريخي كاشان و نطنز ، در خصوص بقعه و بارگاه آن دو بزرگوار به نقل از ابونصر فتح الله خان شيباني (متوفي:1305 ه. ق) چنين مي نويسد: «24 سال در بيابان بادرودنطنز ، مبالغي خرج كرده و زحمت كشيده ام … و در آستانه امامزادگان واقع در آن بيابان كه مطلقاآثار و عمارتي قابل نبود بناي مدرسه وصحن و عمارت وغيره نمود و اين بنده درگاه نيز مبلغ يكهزار تومان ( دينار؟)كمك اين كار خير كرده و الحق جايي خوب ومحلي مرغوب شد».[2] البته آقاي حبيب الله سلماني آراني در كتاب دو گوهر درخشان مي نويسد :« از آثار به جا مانده قبل از سلسله قاجار آن هم به استناد آثار و بناهاي اسلامي ،مشابه در نقاط ديگر حاكي از آن است كه اميران و حاكمان سلجوقي در سده 5 و6 هجري بقعه هاي مختصر با گنبدي مضرس و رك بر روي قبر اين دو بزرگوار بنا كردند و پس از آن در دوره سلاطين صفوي كه پادشاهان اين سلسله خود را منسوب به امام كاظم (ع) مي دانستند در هر منطقه از ايران و ساير بلاد اسلامي ، بقعه يا محل و مكاني را متعلق به سادات علويان مي يافتند در حفظ و نگهداري ، باز سازي و مرمت آن اقدام كردندو در سده 13 كه شاهان و شاهزادگان و دولتمردان و رجال نيكو كار قاجار تمايل و اشتياق بيشتري نسبت به احياي آثار و ابنيه مذهبي در داخل و خارج از كشور ايران را داشتند يكي از بزرگان شعر و ادب از دولتمردان ورجال نيكوكار كاشان، ابونصر فتح الله خان شيباني متوفي (1308 ه ق )كه در منطقه هم آب و املاك فراوان داشتندبراي رفاه حال زائران و مشتاقان و حفظ و حراست از اين مكان متبرك از اموال شخصي خود اقدام به يك سلسله كارهاي عمراني نمود كه اهم آنها عبارت بود از : تعمير و مرمت بقعه ،احداث ايوانهاو صحنها ، ساختن حمام و مخازن آب و جاي نگهداري چارپايان و دامهاي نذري ….»[3] در نشريه وقف آمده است كه: بناي قبلي اين دو امامزاده، مطاف مومنان و عاشقان اهل بيت بود ولي كوچك و كم ظرفيت تا اينكه در سال 1354 (ه ش) آن بنا توسط اداره كل اوقاف و امور خيريه اصفهان، تخريب و حرم جديدي با وسعت بيشتر و در محل آن احداث گرديد فضاي زير گنبد خانه با هنر مندي مرحوم استاد سيد جعفر رشتيان با كيفيتي بسيار خوب نقاشي و تزيين گرديده و ايوان مقابل آن نيز به دست استاد موسوي زاده به طرز هنر مندانه اي به صورت معرق و مغفلي و كاشي خشت هفت رنگ كاشيكاري و آماده گرديد.[4]در هر صورت وجود بقاع متبركه اين دو بزرگواران ، بستر و زمينه مناسبي براي رونق و توسعه منطقه به عنوان يك قطب سياحتي و زيارتي فراهم آورده است. 🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢 شعري از واصف بيدگلي در مدح امامزادگان محمد و آقاعلي عباس ع 👈 مرحبا اي خاك باد افشان ، زهي اي عرش منظر كه تو داري از شـــرف در بــــر دو فرزند پيمبر دو چراغ گلشـــــــن دين ، دوگل ،گلزار ياسين دو سرور، جان زهرا ،دو فروغ ماه و اخـــــــــــتر يك ابا اسحاق كنيـــــــت ، يك ابا ايوب كنيت يك علي عباس نام و يك محمــــــــد نام مظهر جد پيمبر، جده زهــــــــرا ، باب والا قدر ايشان شاه دين باب الــحوايج ، حضرت موسي بن جعفر ـhttps://eitaa.com/avayefakhteh
پیام عیدانه.... دامان وصال دوست در چنگم بین یک رو شده و یک دل و یک رنگم بین در هر دو جهان نگنجد و در دل من گنجیده فراخی دلِ تنگم بین(حقی خوانساری) 👈 سلام و درود،صبح به خیر و تندرستی. در پناه حضرت حق، عیدتان مبارک https://eitaa.com/avayefakhteh