eitaa logo
آوای معرفت
367 دنبال‌کننده
971 عکس
739 ویدیو
257 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
نکاتی درباره مقام نورانیت و ولایت امام علی(علیه السلام)، راه تقویت ولایت اهلبیت در قلب و اثرات توجه به ولایت.mp3
7.79M
✅ نکاتی درباره مقام نورانیت و ولایت امام علی(علیه السلام) ✅ راه تقویت ولایت اهلبیت در قلب ✅ اثرات توجه به ولایت
اخلاص در دعا چگونه حاصل می شود؟ امیدواری در ناامیدی،اسباب ظاهری گول زننده است و نشانه ایمان و شرک است.mp3
6.46M
✅ اخلاص در دعا چگونه حاصل می شود؟ ✅ امیدواری در ناامیدی نتایج غیرمنتظره دارد. ✅ اسباب ظاهری گول زننده است و وسیله سنجش ایمان و شرک است.
نکته عرشیه: درک شب قدر در اتفاق می افتد باید در طول ماه مبارک و در طول شب قدر حالت انتظار داشت تا در یک لحظه سیم دل انسان وصل شود و هر کسی در آن لحظه، بهره خویش را از شب قدر خواهد برد. تمام اعمال شب قدر آماده شدن و انتظار کشیدن برای همان یک لحظه است. ممکن است این یک لحظه در دعای جوشن کبیر پیش بیاید یا در نماز یا وسط روضه خوانی یا حین قرآن به سر گرفتن یا... باید انتظار آن لحظه را کشید و وقتِ پیش آمدن آن لحظه، فرصت را غنیمت شمرد و اختیاراً از حال دعا و وصل و حضور و مسألت خارج نشد. حتی نباید به درک آن یک لحظه در یک مرتبه اکتفا کرد بلکه حتی وقتی که از آن حال خارج شدیم باز هم به انتظار بنشینیم تا وقتی که قلب و دل انسان اقبال دارد. «انتظارُ الفَرجِ مِنَ الفَرَج» از اهل بیت (علیهم السلام) دستور داریم که در شب‌های قدر و خصوصاً بیست و سوم ماه رمضان، در هر حالی را بخوانید. یعنی در رکوع، سجود، قیام و قعود باید ذکر شما دعا برای فرج حضرت باشد و دعای فرج را مکرّر بخواند. در روایتی از امام رضا(علیه السلام) چنین نقل شده است: ان القائم ینادی باسمه لیلۀ ثلاث و عشرین من شهر رمضان و یقوم یوم عاشورا. قائم(علیه السلام) در شب 23 ماه رمضان به نامش ندا داده میشود و در روز عاشورا قیام می کنند. @avaymarefat
طبق روایات امام عصر(علیه السلام) بعد از صحیه و ندای آسمانی در شب جمعه ٬ و 23 ماه مبارک رمضان ٬ "" میفرمایند. و بعد از حدود "سه ماه و نیم" و در روز شنبه ٬ (دهم) ماه محرم ٬ در مکه مکرمه و از کنار کعبه ٬ مابین رکن و مقام (رکن یمانی و مقام اسماعیل) ٬ "" ٬ میفرمایند و پرچم و رایۀ خویش را برای آغاز حکومت جهانی ٬ علنی میفرمایند. بنابراین ٬ بین ظهور و قیام امام عصر ٬ فاصله زمانی در حدود سه ماه و نیم ٬ وجود دارد. در "قیام" حضرت از کنار خانه خدا و کعبه 313 ٬ نفر از یاران ایشان ٬ در کنار وی خواهند بود. اما بعد از قیام و اعلام آغاز "خروج" برای اقامه حکومت جهانی اسلامی ٬ ایشان منتظر می مانند که تعداد یاران و حلقه دوم اصحاب ٬ به 10 هزار نفر برسد و آنگاه "خروج" خویش را از مکه برای فتح جهان ٬ آغاز میفرمایند. بنابراین ٬ "ظهور" در جمعه ماه رمضان با صیحه آسمانی اتفاق می افتد ٬ "قیام" در شنبه ماه محرم و روز عاشورا در کنار کعبه به همراه 313 نفر از اصحاب خاص ٬ شروع می شود و "خروج" حرکت امام از مکه به سمت مدینه و کوفه بعد از جمع شدن 10 هزار نفر از یاران ٬ اتفاق می افتد.
«تِلْكَ الدّارُ الآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذینَ لا يُریدُونَ عُلُوَّاً فى الأرْضِ وَلا فَساداً» (قصص، ۸۳) ترجمه: سرای آخرت را نصیب کسانی می‌کنیم كه در روى زمين ارادۀ برترى و تسلط (بر ديگران) و فساد و تباهى ندارند. 🌙@mesbahyazdi_ir 🔸برتری هاى مادّى نمى ‌توانند درد انسان را دوا و نیاز فطرى وى را برطرف سازند. بلکه، سرابى بیش نیستند و اسباب بازى و گول زننده ‌اند. برتری هاى مادّى نقش پستانک را بازى مى ‌کنند که کودک را از اینکه پستان پر شیر مادر را جستجو کند باز مى ‌دارد و انسان با دل بستن به این برتری هاى غیر حقیقى، در واقع خود را فریب مى ‌دهد، از طلب و جستجوى برتری هاى حقیقى باز مى ‌ماند، به فساد و انحراف مى ‌افتد و سقوط خواهد کرد. 📚اخلاق در قرآن ج2، ص۱۲۵ 🌙@mesbahyazdi_ir
إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاهَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكَاهَ وَهُمْ رَاكِعُونَ * وَمَن يَتَوَلَّ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ فَإِنَّ حِزبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلغالِبُونَ (مائده۵۵ ،۵۶) ترجمه: همه ‌کاره ‌تان فقط خداست و پیامبرش و مؤمنانی (مانند علی‌بن‌ابی‌طالب) که نماز را با آدابش می‌ خوانند و در حال رکوع صدقه می‌دهند.*هرکه خدا و پیامبرش و این‌طور مؤمنان را به سرپرستیِ خودش بپذیرد، از حزب خداست؛ و حزب خداست که پیروز است.* 🕋 | شرط حزب اللهی بودن 🔸️[بر اساس این آیه شریفه] فقط خدا (جل‎ و علا) و رسول و علی (علیهماالصلاة ‎و السلام) صلاحیت ولایت بر شما را دارند. اگر کسانی موفق شدند این ولایت را در خودشان به وجود بیاورند و رابطه قلبی با آن‎ها برقرار کردند، خداوند یک لقب به آن‎ ها می دهد؛ آن لقب چیست؟ حزب الله. 🔸️آن‎ هایی که می خواهند حزب ‌‎اللهی باشند، [می بایست پیوند قلبی‎ شان] با خدا (جل‎ و علا) و رسول و علی (علیهما الصلاة ‎و السلام) محکم‎ تر باشد. کسانی که این رابطه را احساس می کنند و می فهمند که قلبشان با قلب مقدس ولی‎عصر (علیه‎السلام) ارتباط دارد. آن کسانی که این محور را داشته باشند [و حزب اللهی باشند،] آن وقت خداوند می فرماید: مطمئن باشید که پیروز، همین ها هستند.«فان حزب الله هم الغالبون» ۱۳۸۳/۱۱/۰۲ 🌙 @mesbahyazdi_ir
بسمه تعالی: تکرار حق وظیفه انبیاء و علماء ربانی بررسی سیره سیاسی و تبلیغی انبیاء الهی(علیهم السلام) در قرآن و سبک برخورد آنها در مواجهه با مخالفان جبهه حق و توحید و مقایسه آن با سیره علمای ربانی به عنوان وارثان انبیا ضرورت دارد. در این مقال کوتاه قصد داریم سیره انبیای الهی با محوریت سوره شعرا از آغاز دعوت به توحید بررسی کنیم و در ادامه نوع مواجهه و موضع گیری ایشان نسبت به شبهات مطرح شده توسط مخالفان معاند را پیگیری کنیم تا الگویی باشد برای عالمان دینی و مدافعان انقلاب اسلامی در فضای حقیقی و فضای مجازی. در سوره مبارکه شعراء به ذکر داستان انبیای الهی مثل حضرت نوح،هود، صالح، لوط، شعیب، موسی و پیامبر گرامی اسلام پرداخته و وقتی سیره پنج نفر اول را بیان می کند جملاتی کاملا تکراری را نقل می کند که هیچ تفاوتی با هم ندارند(أَ لاَ تَتَّقُونَ‌ ، إِنِّي لَکُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ‌ ، فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ‌ ، وَ مَا أَسْأَلُکُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلاَّ عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ‌ ، فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ‌ )(104-110)(124-131)(142-150)(161-164)(177-180) این نشان می دهد که وظیفه انبیای الهی این بوده که در برابر انحرافات اعتقادی،سیاسی،اقتصادی،اخلاقی،فرهنگی،اجتماعی...جامعه خویش، مدام حرف حق را تکرار کنند و مردم را دعوت به توحید و نبوت و اطاعت از دستورات انبیاء کرده بدون هیچ چشم داشت و توقعی،و در عمل نشان دهند که امانت دار هستند. در ادامه قرآن واکنش جامعه را نسبت به دعوت انبیاء بیان می کند و می فرماید اکثر جامعه به فرامین انبیاء عمل نکرده بلکه بنای تکذیب را گذاشته و به تمسخر و تحقیر عده ی قلیلی که ایمان آوردند پرداختند. خداوند می فرماید ما هم در نهایت همان عده ی قلیل مؤمن را نجات دادیم و اکثریت را عذاب و نابود کردیم. از این آیات فهمیده می شود که عملکرد بشریت از اول عالم دنیا تا پایان آن یکسان بوده و عملکرد انبیاء و امامان هم یکسان بود و نتیجه آن هم یکسان بوده است.بشریت در گمراهی و غفلت به سر برده و آنرا همیشه تکرار کرده،انبیاء هم فقط حق را تکرار کرده،و در ادامه اکثر بشریت با انبیای الهی مخالفت کرده اند و به عذاب الهی گرفتار شده اند. پس باطل در طول تاریخ در حال تکرار شدن است و در مقابل آن،حرف حق هم باید تکرار شود.و این وظیفه بعد از انبیاء به عهده علمای ربانی است(العلماء ورثة الانبیاء).
جاریه از شیعیان حضرت علی علیه السلام و دوستداران خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام بود که در خانه معاویه می زیست. روزی که خبر شهادت حضرت به شام رسید و معاویه مطلع شد، جاریه را فراخواند و گفت: ای کنیز سرودی بخوان که امروز چشم من روشن شده است. چون جاریه از حادثه آگاه شد، بسیار ناراحت شد و گفت: به خدا سوگند که از این پس هرگز غنا نخواهم خواند. معاویه از سخن او خشمگین شد و دستور داد که او را تازیانه بزنند. جاریه در زیر تازیانه در مرثیه حضرت و هجو معاویه اشعاری خواند که آتش خشم معاویه را برافروخت. در این هنگام معاویه چنان بر سر جاریه کوبید که این زن مؤمنه و مجاهده و شاعره در دم جان داد و شهید شد.
وصیت نامه امیرالمؤمنین(علیه السلام)، بحثی قرآنی درباره ولایت و سنگینی آن، امتحان شیخ جعفر مجتهدی در مقام ولایت.mp3
7.58M
وصیت نامه امیرالمؤمنین(علیه السلام) بحثی قرآنی درباره ولایت اهلبیت(علیهم السلام) و سنگینی آن امتحان شیخ جعفر آقا مجتهدی در مقام ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎥 کلیپی بسیار پُربازدید از دعای شهید سید مهدی جلادتی‌ در سوریه یک ماه قبل از شهادت 🔘فیلمبردار صحبت های آقا سید مهدی را به شوخی می‌گیرد اما شهید سید مهدی جلادی در پاسخ می‌گوید: نخند دارم جدی میگم ان‌شاءالله یه کورنت میاد وسطمون پودر میشیم
داستان زندگی مرحوم آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی
داستان زندگی مرحوم آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی ۲