⭕️ این عکس تو مطب یک پزشک نصب شده
چقدر ساده و زیبا از حجاب و آسیبهای بی حجابی گفته....
البته
صدآفرین به کسی که با باز نشر چنین رخدادهایی، نقشه دشمن را به چالش میکشند.
@avaymarefat
✍بررسی ماجرای فدک از منظر آیت الله مکارم شیرازی
🔹️حضرت آیت الله مکارم شیرازی در یادداشتی ماجرای فدک، بخشش فدک به حضرت زهرا علیها السلام، غصب فدک، علت غصب فدک، فدک و شاهدان فاطمه علیها السلام، جعل روایت و غصب فدک و موارد مرتبط با این باغ را تشریح و تبیین کرده است.
📎مشاهده کامل مطلب در رسا
،،،_____________________،،،
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بیتو من که دیگر علی کوچهگردم
🎤مداحی قدیمی #حسن_خلج برای حضرت زهرا(سلام الله علیها)
«من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» یا «مَن علّمنی حَرفاً کنتُ لَه عَبداً»
این جمله منسوب به امام علی(علیه السلام) را اگر کنار جمله دیگری از حضرت در نهج البلاغه بذارید معنای آن معلوم می شود:
«أنا عبدٌ مِن عبيدِ محمّدٍ صلّى الله عليه و آله»
من بنده ای از بندگان محمّد (صلّى الله عليه و آله) هستم.
نتیجه👇
امام علی(علیه السلام):
انّ رسول الله صلی الله علیه وآله علمنی الف باب من الحلال و الحرام، و مما كان و مما یكون الی یوم القیامة كل باب منها یفتح الف باب فذلك الف الف باب حتی علمت علم المنایا و البلایا و فصل الخطاب؛
رسول خدا (صلی الله علیه وآله) به من هزار باب از حلال و حرام و دانش گذشته و آینده تا روز قیامت را آموخت. از هر یک از بابها هزار در دیگر باز میشود. پس آن هزار هزار باب است، تا آن که علم منایا و بلایا(مرگ و مصیبت ها) و فصل الخطاب است، شامل علومی گسترده میشود، علمی الهی و ویژه که نمایشگر وصایت رسول خداست.
سلوک شیطانی:
از مرحوم سید موسی زرآبادی نقل شده است که فرمود:
«در روزهایی که در قزوین امام جماعت بودم مدتی به سیر و سلوک پرداختم و به قدری پیش رفتم که پردهها از جلو چشمم برداشته شد. دیوارها در برابر من حائل نبود، وقتی که در خانه نشسته بودم رهگذرها را در کوچه و خیابان میدیدم، روزی به من گفته شد: «حالا که به این مقام رسیدهای اگر بخواهی به مدارج بالاتر و مقامات والاتر برسی، یک راه دارد و آن ترک اعمال ظاهری است!!!».
گفتم: این اعمال ظاهری با دلائل قطعی و براهین مسلم شرعی به ما ثابت شده است. من هرگز تا زندهام آنها را ترک نخواهم کرد.
گفته شد: در این صورت همه آنچه به شما داده شده از شما سلب خواهد شد.
گفتم: «به جهنم».
از همان لحظه آن حالت از من سلب شد و یک فرد عادی شدم، دیگر از آن کشف و شهود هیچ خبری نبود. در آن هنگام متوجه شدم که شیطان از این اعمال ظاهری، با آن همه نقشی که دارد شدیداً در رنج و عذاب است. و لذا تصمیم گرفتم که با تمام قدرت ـ علاوه بر واجبات ـ به اعمال مستحبی روی بیاورم و در حدّ توان چیزی از مستحبات را ترک نکنم. از فضل پروردگار در پرتو التزام به شرع مبین، حالاتی به من دست داد که حالات پیشین در برابر آن ناچیز بود.»
آری سید خیلی مراقبت در کردار و گفتار داشتند، حتی بنا به نقل مرحوم حاج شیخ مجتبی قزوینی در جلسه درس، «مرحوم سید گاهی فرزند خردسال ایشان فضولی میکرد، ایشان با اشاره به قلمتراشی که در پیش رو داشت، میگفتند: آقا ... بنشین این قلمتراش گوش را میبرد. یعنی حاضر نبودند برای آرام کردن و ساکت نمودن فرزند مثل بقیه مردم بگویند: بنشین، گوشت را میبرّم.»
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحیل بسیار ارزنده حاج قاسم سلیمانی عزیز پیرامون اهمیت سوریه و علت مداخلهی نظامی ایران.
نکته: تاکید دارند برای اولین بار برخلاف منهج خودم که عموما وارد این بحث ها نمیشوم میخواهم حرف بزنم.....
🔴به شناخت رهبری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
نکته ای مهم در باب مراجعه به آیات و روایات دینی:
الف-روایات زیادی داریم که بیشتر توصیه بر علم و معرفت و تفکر کرده.
به عنوان مثال حضرت عسکری فرمود:
عبادت كردن به زيادى روزه و نماز نيست، بلكه [حقيقتِ] عبادت، زياد در كار خدا انديشيدن و کسب معرفت است.
ب. روایاتی هم توصیه به کثرت عبادت و نماز و روزه کرده.
به عنوان مثال پیامبر گرامی فرمودند: نماز زیاد بخوانید.
کدام یک را باید معیار گرفت؟
جواب: 👇
همانطور که شاعر گفته(جهان چون خط و خال وچشم و ابروست که هر یک به جای خویش نیکوست) اگر به صورت پراکنده و تکه تکه به جهان نگاه کنیم پر از عیب و ایراد است ولی با نگاه مجموعه ای و نظام مند هیچ عیبی نمی بینیم.
عین همین قضیه درباره روایات و آیات و دین هست اگر مطالب دینی را تکه تکه و جدا جدا ببینیم پر از اشکال و ایراد می شود اما نگاه مجموعه ای و منظومه ای هیچ عیبی دیده نمیشه.
اهلبیت یکجا تاکید بر نماز و روزه و حج و... می کنند و می فرمایند تحت هیچ شرایطی و با هیچ بهانه ای ترک نشود.
در جای دیگر تاکید بر عقل و معرفت و تفکر و علم دارند.
هیچ مسلمانی حق ندارد فقط به یک قسمت از روایات تمسک کند(گروهی با تمسک به دسته اول، بی خیال معرفت و تعقل می شوند.گروهی هم با تمسک به دسته دوم، بی خیال عبادت و نماز و روزه می شوند) هر دو غلط است.
قرآن می فرماید(یومنون ببعض و یکفرون ببعض: بعضی ها به بعضی دستورات دینی ایمان آورده و به بعضی دستورات کافر می شوند)(الذین جعلوا القران عضین: بعضی ها دین و قرآن را تکه تکه و عضو عضو می کنند که خیلی بد است.)