#دل_سنگ
حب حسین علیه السلام در دلی که خودپرست است بیدار نمیشود.
شهید سید مرتضی آوینی
📔 کتاب گنجینه آسمانی
✅ @avini_andishe
#آزادی
آزادی، حق انسان نیست؛
بلکه تکلیف اوست در برابر حقیقت و عدالت.
آزادی در نفی همه تعلقات است جز تعلق به حقیقت، که عین ذات انسان است. وجود انسان در این تعلق است که معنا میگیرد و بنابراین، آزادی و اختیارِ انسان تکلیف اوست در قبال حقیقت، نه حق او برای ولنـگاری و رهایی از همه تعهـدات.
•شهید سید مرتضی آوینی•
📔 کتاب رستاخیز جان
✅ @avini_andishe
غرب باوران این مرز و بوم، از همان دوران مستشارالدوله تا کنون، آدم هایی سطحی، بدون تحقیق و غافل از فرهنگ، تاریخ و مردم خویش بوده اند. و اگر سفره دلشان را برایت بگشایند، می بینی که رضا قلدر را از ته دل دوست میدارند و بسیار تأسف میخورند که چرا او نتوانست همپای کمال آتاتورک از عهده وظیفه تاریخی خویش برآید!
•شهید سید مرتضی آوینی•
📔 کتاب حلزون های خانه به دوش
✅ @avini_andishe
من از مخاطبان خویش میپرسم که به راستی مردم ما برای آزادی قیام کردند یا برای اسلام؟
این کدام آزادی است؟
همان آزادی است که در کنار استقلال و جمهوری اسلامی معنا پیدا میکند و یا آن آزادی است که معنایی معادل Liberty دارد؟ این دومی، مقصد و مقصود همه جنبشهایی است که از انقلاب فرانسه الگو گرفتهاند. مفهوم این آزادی، نفی و انکار همه قیودی است که انسانِ تعریف شده در مکتب اومانیسم را، از خود بیگانه میکند: سنت،عرف، اخلاق، دین، دولت و چه بسا تمدن و میثاق اجتماعی.
در نزد ما حقیقت مسئله این است که در غرب ذات انسان عین ولنگاری انگاشته شده و تنها چیزی که اجازه دارد این «رهاییِ بلاشرط از همه قیود» را محدود کند، آن است که همه حق دارند مطلقاً آزاد باشند. و چون این حکم امکان تحقق ندارد، پس انسان ناگزیر است قید حیات اجتماعی و محدودیت های آن را بپذیرد؛ در عین آنکه جامعه باید به صورتی نظام یابد که فقط در حدّ ضرورت، ولنگاری انسانها را محدود کند.
و اما آن آزادی که در کنار استقلال و جمهوری اسلامی معنا میگیرد و مردم ایران برای آن فریاد کردند هرگز معادل liberty نیست. این آزادی به طور کامل در نسبت با دین معنا پیدا میکند و مفهوم آن نفی بندگی غیر خداست.
من از مخاطبان خویش میپرسم که به راستی مردم ما برای آزادی قیام کردند یا برای اسلام؟ هنوز سیزده سال بیشتر از انقلاب اسلامی نگذشته است و امکان تحریف تاریخی آن وجود ندارد؛ آنچه که انقلاب بهمن را ایجاد کرد و به ثمر رساند، گذشته از پیشینۀ تاریخی آن، این آگاهی و تجربۀ تاریخی بود که تنها اسلام است که می تواند استقلال و آزادی ما را تأمین کند و مظهریت کامل اسلام را نیز در شخص امام خمینی (ره) میدیدند.
شعار«حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله» را مردم به آن دلیل ساختند که عدم وابستگی قیامِ خویش را به هر حزب و دسته و سازمانی برسانند و ماهیت کاملاً مردمی و خود جوش انقلاب را که فقط از طریق روحانیون و مساجد سازمان یافته بود بیان کنند. مردم اسلام را میخواستند و حتی برای تفسیر معنای اسلام و چگونگی تحقق آن در یک قالبِ حکومتی نیز چشم به دهان حضرت امام داشتند؛ و اگر نه، کدام آزادی؟
قصد من آن بود که نقاب از چهره این کلمه «آزادی» بر دارم، تا روشن شود که برای نظام اسلامی اعطای آزادی مطلق که لیبرالیست ها می خواهند مساوی با نفی خویشتن است، چرا که اصلاً از لوازم این آزادی، «انکار دین» است.
کتاب حلزونهای خانه به دوش
مقالۀتحلیل آسان
نوشتۀ شهید سید مرتضی آوینی
✅ @avini_andishe
من از مخاطبان خویش میپرسم که به راستی مردم ما برای آزادی قیام کردند یا برای اسلام؟
شهید سید مرتضی آوینی
کتاب حلزونهای خانه به دوش
✅ @avini_andishe